Mitä uutta Ave-rintamalla

Onkos mitään uusia tietoja uudesta Avesta tai sen korvaajasta?
Ilmianna
Jaa

35 Vastausta


Elä hyvä mies hättäile. Kunhan Kuusakoski on ehtinyt toimittaa paalatut Tohjot Japseille, niin he tekevät niistä uusia Tohjoja. Malta mielesi vielä hetken aikaa.
Ilmianna
Jaa
Nooh, onhan niitä spekulaatioita.
A) Ns ProAve eli korvaaja olisi PSA:n seuraavan sukupolven 508 tai mikä lie.
B) Kokonaan Toyotan itsensä suunnittema uutuus hybridikoneilla ja C-HR-tyylillä.
C) Aven tilalle Camry USA:sta.
D) Ei lainkaan seuraavaa sukupolvea.
E) Vielä yksi perusteellinen facelift vuoden päästä.
Ilmianna
Jaa
Eihän siihen tarvitse, kuin vääntää ajovaloja vähän eri asentoon ja maskin kromilista asettaa eri korkeudelle ja taas myydään uutena mallina.
Tojopapparaiset rientää kieli pitkällä tilaamaan täysin uutta mallia, sillä tutulla ja turvallisella 1,8 bensakoneella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
No, kun on perusrakenne on hyvä, niin miksipä sitä pitäisi laittaa täysin uusiksi. Ave on hyvä auto, tyylikäs, mukava ja hyvin varusteltu. Luottopeli.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Luottoauto kirjoitti:
No, kun on perusrakenne on hyvä, niin miksipä sitä pitäisi laittaa täysin uusiksi. Ave on hyvä auto, tyylikäs, mukava ja hyvin varusteltu. Luottopeli.
Mikäs siinä jos tyytyy vähempään. 10 vuotta sitten nykyinen Ave oli aivan kilpailukykyinen, vuonna 2017 aivan reliikki.
Se on 100 kg ylipainoinen, siihen ei saa automaatti-dieseliä tai nelivetoa. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään.
Yhteenvetona: Kaikki kilpailjat ovat menneet Avesta ohi oikealta ja vasemmalta. Ave on varmasti hyväksi havaittu ja hiottu säikkynä syntyneen ratkaisu.
Muut kuitenkin antavat niin paljon enemmän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Avensis on jämäkästi tehty auto, lujat rakenteet tietysti painavat, mutta vastaavasti kestävät paljon paremmin kuin nämä painonsäästön vuoksi kevennetyt.
Diesel on käytännössä kuollut ,kysyntä on romahtanut ja ne tullaan pian kieltämään monissa maissa, etenkin kaupungeissa, joten automaattidieselin puute ei ole mikään ongelma.
Neliveto on taas marginaalituote Avensiksen kaltaisissa ylemmän keskiluokan tavallisissa perheautoissa. Audeissa ja Bemareissa käy kaupaksi, mutta ei kukaan osta Avensista, Mondeota, Insingniaa, Kuutos-Mazdaa yms. nelivetona.
Joten kyllä pitäisi olla paremmat perustelut sille, että Avensis on vanhentunut, varsinkin kun turvavarustelu ja kaikenlaiset avustimet sekä multimedia on luokkansa kärkeä.
Nykyinen malli on kaikenlisäksi varsin edustava ja käy hyvin kaupaksi. Kun myynti vääjäämättä laskee parin vuoden sisällä, niin onnistunut perusrakenne mahdollistaa kyllä vielä yhden uudistamisen, tosin hybridiä ei taida tuohon saada.
Avensis on mainio osoitus maailman johtavan automerkin perusteellisesta ja aikaan hyvin kestävästä suunnittelusta, erinomaisen muuntautumiskykyinen, luotettava ja tasapainoinen perusrakenne toimii edelleen loistavasti, toisin kuin kilpailijoiden mallit, jotka on ollut pakko suunnitella uudestaan, kun aika on ajanut niiden ohitse.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Peräkylän_Arska kirjoitti:
Avensis on jämäkästi tehty auto, lujat rakenteet tietysti painavat, mutta vastaavasti kestävät paljon paremmin kuin nämä painonsäästön vuoksi kevennetyt.
Diesel on käytännössä kuollut ,kysyntä on romahtanut ja ne tullaan pian kieltämään monissa maissa, etenkin kaupungeissa, joten automaattidieselin puute ei ole mikään ongelma.
Neliveto on taas marginaalituote Avensiksen kaltaisissa ylemmän keskiluokan tavallisissa perheautoissa. Audeissa ja Bemareissa käy kaupaksi, mutta ei kukaan osta Avensista, Mondeota, Insingniaa, Kuutos-Mazdaa yms. nelivetona.
Joten kyllä pitäisi olla paremmat perustelut sille, että Avensis on vanhentunut, varsinkin kun turvavarustelu ja kaikenlaiset avustimet sekä multimedia on luokkansa kärkeä.
Nykyinen malli on kaikenlisäksi varsin edustava ja käy hyvin kaupaksi. Kun myynti vääjäämättä laskee parin vuoden sisällä, niin onnistunut perusrakenne mahdollistaa kyllä vielä yhden uudistamisen, tosin hybridiä ei taida tuohon saada.
Avensis on mainio osoitus maailman johtavan automerkin perusteellisesta ja aikaan hyvin kestävästä suunnittelusta, erinomaisen muuntautumiskykyinen, luotettava ja tasapainoinen perusrakenne toimii edelleen loistavasti, toisin kuin kilpailijoiden mallit, jotka on ollut pakko suunnitella uudestaan, kun aika on ajanut niiden ohitse.
Bemaria myydään suhteellisen paljon nelivetoisena, kun hermo ei kestä luistella takatuupparilla talvella, tai nykyisin paremminkin nysvätä kun luistonesto rajoittaa menemistä. Muuten marginaalista tuo neliveto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Peräkylän_Arska kirjoitti:
Avensis on jämäkästi tehty auto, lujat rakenteet tietysti painavat, mutta vastaavasti kestävät paljon paremmin kuin nämä painonsäästön vuoksi kevennetyt.
Diesel on käytännössä kuollut ,kysyntä on romahtanut ja ne tullaan pian kieltämään monissa maissa, etenkin kaupungeissa, joten automaattidieselin puute ei ole mikään ongelma.
Neliveto on taas marginaalituote Avensiksen kaltaisissa ylemmän keskiluokan tavallisissa perheautoissa. Audeissa ja Bemareissa käy kaupaksi, mutta ei kukaan osta Avensista, Mondeota, Insingniaa, Kuutos-Mazdaa yms. nelivetona.
Joten kyllä pitäisi olla paremmat perustelut sille, että Avensis on vanhentunut, varsinkin kun turvavarustelu ja kaikenlaiset avustimet sekä multimedia on luokkansa kärkeä.
Nykyinen malli on kaikenlisäksi varsin edustava ja käy hyvin kaupaksi. Kun myynti vääjäämättä laskee parin vuoden sisällä, niin onnistunut perusrakenne mahdollistaa kyllä vielä yhden uudistamisen, tosin hybridiä ei taida tuohon saada.
Avensis on mainio osoitus maailman johtavan automerkin perusteellisesta ja aikaan hyvin kestävästä suunnittelusta, erinomaisen muuntautumiskykyinen, luotettava ja tasapainoinen perusrakenne toimii edelleen loistavasti, toisin kuin kilpailijoiden mallit, jotka on ollut pakko suunnitella uudestaan, kun aika on ajanut niiden ohitse.
"Neliveto on taas marginaalituote Avensiksen kaltaisissa ylemmän keskiluokan tavallisissa perheautoissa. Audeissa ja Bemareissa käy kaupaksi, mutta ei kukaan osta Avensista, Mondeota, Insingniaa, Kuutos-Mazdaa yms. nelivetona."
Saattaisi ostaa jos olisi tarjolla.
Skoda Octaviaa myydään enemmän kuin noita viime mainittuja yhteensä. Arvaatko mikä versio Octavioista on myydyin? Et varmaankaan! Eniten rekisteröity Octavia on 2-litrainen TDI nelivetoisena.
Sanonpahan ennenkuin joku ehtii inistä luokkarajoista. Octavia kilpailee tasan samoista ostajista kuin Avensis, Mondeo, Insignia ja Mazda 6.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Peräkylän_Arska kirjoitti:
Avensis on jämäkästi tehty auto, lujat rakenteet tietysti painavat, mutta vastaavasti kestävät paljon paremmin kuin nämä painonsäästön vuoksi kevennetyt.
Diesel on käytännössä kuollut ,kysyntä on romahtanut ja ne tullaan pian kieltämään monissa maissa, etenkin kaupungeissa, joten automaattidieselin puute ei ole mikään ongelma.
Neliveto on taas marginaalituote Avensiksen kaltaisissa ylemmän keskiluokan tavallisissa perheautoissa. Audeissa ja Bemareissa käy kaupaksi, mutta ei kukaan osta Avensista, Mondeota, Insingniaa, Kuutos-Mazdaa yms. nelivetona.
Joten kyllä pitäisi olla paremmat perustelut sille, että Avensis on vanhentunut, varsinkin kun turvavarustelu ja kaikenlaiset avustimet sekä multimedia on luokkansa kärkeä.
Nykyinen malli on kaikenlisäksi varsin edustava ja käy hyvin kaupaksi. Kun myynti vääjäämättä laskee parin vuoden sisällä, niin onnistunut perusrakenne mahdollistaa kyllä vielä yhden uudistamisen, tosin hybridiä ei taida tuohon saada.
Avensis on mainio osoitus maailman johtavan automerkin perusteellisesta ja aikaan hyvin kestävästä suunnittelusta, erinomaisen muuntautumiskykyinen, luotettava ja tasapainoinen perusrakenne toimii edelleen loistavasti, toisin kuin kilpailijoiden mallit, jotka on ollut pakko suunnitella uudestaan, kun aika on ajanut niiden ohitse.
Välitilan Terska heitti taas lekkeriksi. Yhtä väljähtynyttä läppää kuin Avensiskin. Ylipainosta en sano mitään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hyvä peli, vaparikone on luotettava ja kestävä, toisin kuin monen kilpailijan vikapesäturbot. Toivottavasti seuraajassa on vaparimylly edelleen tai sitten vapari plus hybridi. Turboa en edes harkitse.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Muhahahahahaa. Faceliftiä odotellessa. Pyllyyn hymyä. Muhahahahahahaaa.
Ilmianna
Jaa
Myymättä jääneet Euroopan karvalakki kampanjamaliit sitten myydään taas luxus varusteisina täällä.Varmaankin 5008 pökötiin sovitellaan toyotan grilliä parhaillaan.
Ilmianna
Jaa
Toivottavasti toisivat Camryn suomeen kohtuuhintaan, taatusti olisi myyty auto.
Turboja en ainakaan itse kaipaa, hybridi kiinnostais, toki esim. mazda6 jota kävin ajamassa tarjosi loistavat ajo-ominaisuudet ainakin mutkatiellä, laatu samaa kuin Toyotalla, toki toyotan vahvuus on erinomainen huolto organisaatio.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Turbo on silkkaa kusetusta, ei niitä tarvita Toyotaan, pilaa hyvän maineen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Syksyllä tai ensi vuoden alussa tulee Aven korvaaja joko nimensä säilyttäneenä tai uudella nimellä. Kokoluokka siis sama, mutta ulkonäkö tulee olemaan 'myyvä', ei kuitenkaan Camry-look. Hybridi samalla voimalinjalla kuin Lexus Is300h, eli 2,5 litran vapari + sähkömoottori.
Tullee räjäyttämään myynnin, kun dieselautoille kaivataan korvaajaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kuulostaisi hyvältä, varsinkin tuo vapari ja hybridi. Melkein mikä vaan kone kunhan ei mikään turbo vaan kunnon vaparikone Toyotan tapaan. Ja kunnon sedan-mallin, kiitos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joopa, Avensis Hybrid alk 50000 euroa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
8 VASTAUSTA:
Nuo turbot tulevat hybridin rinnalle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei tule hybridiä. Jos tulisi niin se olisi mainittu jutussa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jumatsuka, vai Bemun öljyä syövät ja nopeaan kuluvat turbot...jääpi kyllä liikkeeseen seisomaan, ei noita nykyiset avekuskit osta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kaikkiin Toyota autoihin tulee hybridit, joten ave ei ole poikkeus. Sitä paitsi tämä tieto varmalta taholta saatua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Missään artikkelissa ei ole mainintaa hybridi-vaihtoehdosta. Tojon markkinointipuheet ovat tälläkin kertaa paskaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No jos tulee vain bensaturboja Bemarilta, mikäs se sellainen Toyota on? Toyotahan satsaa vahvasti hybrideihin ja on tuomassa ne jokaiseen malliin sekä lopettamassa dieselit täysin. Ja toisaalta nykyisin on myynnissä vain tuo 1.2. turbo, joka paikallisen myyjän mukaan jää pois ainakin Suomen tuonnista, koska kysyntää sille on vähän eikä uudet tulevat päästönormit oikein natsaa turbokoneiden kanssa. Käsittääkseni vapari+bensa on se kombo, jota Toyotalla kehitetään ja hyvä niin. Turbojen ongelmat ovat moninaiset eikä vähäisempänä heikko kestävyys.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Missä.lähde kirjoitti:
Missään artikkelissa ei ole mainintaa hybridi-vaihtoehdosta. Tojon markkinointipuheet ovat tälläkin kertaa paskaa.
näkee Tojota-trollipojun epätoivon. Inttää ja vänkää vaikka on pelosta paskat housussa. Hymyä pyllyyn, poju!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Missä.lähde kirjoitti:
Missään artikkelissa ei ole mainintaa hybridi-vaihtoehdosta. Tojon markkinointipuheet ovat tälläkin kertaa paskaa.
Katsotaanpa syksyllä tilanne miten hybridi Ave alkaa täyttää tilauskirjat. Hullua väittää, ettei hybridiä tule juuri Aveen ja kaikkiin muihin Toyon malleihin tulee!!??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Nykymalli on kova peli. Hakkaa eurooppalaiset kilpailijat helposti. Ei uudelle ole tarvetta moneen vuoteen.
Ilmianna
Jaa
Kaikissa muissa lähteissä mihin olen törmännyt kuin tuossa TMn artikkelsisa mainitaan dieselien tulevan BMW:ltä. Bensoista ei mainita mitään BMWstä.

Tojolla olisi kyllä 2L bensa-turbokin jossa 241hp. Tuollainen löytyy IS ja GS nokalta 8v aidon automaatin kanssa. Nuo ovatten kylläkin takatuuppareita.
Camryn 2L turbokoneesta on huhuttua mutta vielä ei sitä ole joten ehkä Aveenkaan ei sellaista tule.
Ilmianna
Jaa
Kuvien perusteella uusi Ave on taas selkeä facelift vaan.

Euroopassa ja Suomessa myydään, muualla tälle autoluokalle ei juuri ole ostajia, ei kannata suunnitella kokonaan uutta mallia.

Hiukan Auriksen palikoita vanhaan Aveen, ja facelift korille, ja kauppa käy taas 3v kunnes ostajat
tajuaa tulleensa huijatuksi yli 10v vanhalla automallilla..

Nimim. 4 uutta avea ostanut..nyt eri merkki alla..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ave on kilpailukykyinen malli, ei se menisi muuten kaupaksi ja oikeastaan tuo hyvä myynti kertoo vain sen, että Aven ostajat tietävät saavansa erinomaisen vastineen rahalle. Esimerkiksi vapaastihengittävät bensakoneet ovat auton valtti, moni kun on kuullut pienikuutioisten turbojen ennenaikaisesta hajoamisesta ja yllättävistä ongelmista. Lisäksi Ave on rankattu yhdeksi turvallisimmista automalleista, se jos mikä kertoo suunnittelun onnistuneisuudesta, jos upouudetkaan mallit eivät pysty samaan.
Nykyinen Ave on lisäksi tilava, hyvin varusteltu ja mukava eli erinomainen valinta perhekäyttöön. Ja onhan se ylivoimaisesti kestävin ylemmän keskiluokan auto, maine on kivikova.
Muuntautumiskykyinen ja onnistunut peruskonsepti kestää mainiosti vielä yhden uudistumisen, vaikka nykymallikin myy epäilemättä hyvin vielä pari vuotta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hybridi Avelle ei ole markkinoilla oikein kysyntää, jokamiehelle liian iso ja kallis. 1.8 vaparihybridi on isoon koriin tehoton ja 2.5 koneella hybridin hinta karkaa jo Lexus IS 300h tasolle ja sen myyntiluvuista voi katsoa kysynnän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
1.8 litran vaparihybridi on oiva voimanlähde myös Aveen. Kaahareille se ei sovi tietenkään, mutta normaaliin arkiliikennöintiin aivan mainio. Jos sellainen olisi nyt myynnissä, olisi kysyntä varmasti hyvä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Lexukseen voi tulla 10% ale, kun tullit poistuu kohta...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hybridfuture kirjoitti:
1.8 litran vaparihybridi on oiva voimanlähde myös Aveen. Kaahareille se ei sovi tietenkään, mutta normaaliin arkiliikennöintiin aivan mainio. Jos sellainen olisi nyt myynnissä, olisi kysyntä varmasti hyvä.
Kulutus kasvaa ja kulku heikkenee, kun paino lisääntyy. Tarvitaan todellinen hoikennuskuuri, että Aven 150 kg painoeroa Aurikseen verrattuna saadaan pudotettua. Toivottavasti se ei tapahdu äänieristysten kustannuksella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yhdessä artikkelissa kerrottiin että uusi Ave olisi Tojon uudelle TNGA plättikselle tehty eli ei olisi vain vanhan Aven lämmittelyä.
No vaikka olisi vanhan lämmittelyä niin josko saisivat rattiin pidemmät kiskot ja vähän voimaa konehuoneeseen niin kelpaisi itelle.
Toki olisi suotavaa että radion äänenlaatu olisi vähintään samalla tasolla kuin 2-koppaisessa ja että olisi adaptiiviset "matriisi" ledit nokalla. Myös adaptiivinen cruise olisi plussaa ynnä peruutuskamera ja risteävän liikenteen varoitus.
Kaikki appi-jutut voisi tunkea ekaan roskikseen. BT HF riittää kunhan on kunnolla tehty.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mitä uutta Ave-rintamalla

Onkos mitään uusia tietoja uudesta Avesta tai sen korvaajasta?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta