Huijausohjelman käytöstä. Päästömanipulointia siis. Sama kuin saksalaisella premium edelläkävijä Volkswagenilla.
Nyt jäi kiinni mese.
16
264
Vastaukset
- tyrhr
Oli se arvattavissa.
- mitänäitänyton
Kohta on helpompi luetella ne valmistajat jotka eivät ole jääneet vielä kiinni. Opel? Subaru? Honda? BMW?
- aikaisosekin
Toyota.
- Nousevaaurinko
Ja tuskin jäävätkään kiinni. Japanissa on kunnia ja moraali hiukan korkeammalla, kun Saksassa tai missä Kiinassa nämä nyt tehdäänkään.
- E220_CDI
No mistä se Mersu on jäänyt kiinni? Saksalaislehdestä olen lukenut, että normista poikkeavalla tavalla ajettuna Mersun päästöt poikkeavat normilukemista. Yllättävintä asiassa on, että tämä on jollekin yllätys.
Asiasta ei tunnu oikein löytyvän tarkkaa tietoa siitä, mitä on mitattu, joten tietoa odotellaan yhä? Onko kyse testitilanteessa auton toimintaa muuttavasta huijaussoftasta, joka on rikollista, vai testi- tai ajotilanteesta riippumatta eri lämpötiloihin ja liikennetilanteisiin aina samalla tavalla sopeutuvasta moottorista?
Onko linkkiä muuhun kuin Suddeutsche Zeitungiin, joka ei sano mittaustavasta mitään?- miljoonatmersut
STT Helsinki
Saksalainen autojätti Daimler kutsuu kolme miljoonaa Mercedes-Benz-dieselautoa vapaaehtoisesti korjattavaksi. Viime viikolla kerrottiin, että Daimlerin epäillään manipuloineen miljoonan dieselauton moottoria, jotta ne näyttäisivät vähäpäästöisemmiltä.
Yhtiö kertoo tiedotteessaan, että se aloitti jo maaliskuussa vapaaehtoisten korjausten tarjoamisen, mutta nyt käytäntöä laajennetaan koskemaan huomattavasti suurempaa määrää autoja.
Yhtiö kertoo haluavansa parantaa ajoneuvojen päästöjä.
Tiedotteen mukaan tämä maksaa yhtiölle 220 miljoonaa euroa eikä korjauksista aiheudu asiakkaille kustannuksia. Korjaukset alkavat lähiviikkoina.
(Aamulehti 18.7.2017) - E220_CDI
miljoonatmersut kirjoitti:
STT Helsinki
Saksalainen autojätti Daimler kutsuu kolme miljoonaa Mercedes-Benz-dieselautoa vapaaehtoisesti korjattavaksi. Viime viikolla kerrottiin, että Daimlerin epäillään manipuloineen miljoonan dieselauton moottoria, jotta ne näyttäisivät vähäpäästöisemmiltä.
Yhtiö kertoo tiedotteessaan, että se aloitti jo maaliskuussa vapaaehtoisten korjausten tarjoamisen, mutta nyt käytäntöä laajennetaan koskemaan huomattavasti suurempaa määrää autoja.
Yhtiö kertoo haluavansa parantaa ajoneuvojen päästöjä.
Tiedotteen mukaan tämä maksaa yhtiölle 220 miljoonaa euroa eikä korjauksista aiheudu asiakkaille kustannuksia. Korjaukset alkavat lähiviikkoina.
(Aamulehti 18.7.2017)Aivan, mutta täyttääkö se moottori normin vaatimukset ennen päivitystä vai ei?
Jos ei, silloinhan huijausta on tapahtunut ja hyvä että saatiin kiinni. Mutta onko sitä näyttöä huijauksesta normimittauksessa, vai onko kyseessä yritys välttää uudehkojen autojen ajokiellot tekemällä niistä parempia kuin normi vaatii, vaikkapa Euroopassa yleisissä lämpötiloissa, eikä vain eurooppalaisen NEDC normin Afrikkalaisissa lämpötiloissa jotka ovat tässä maanosassa vähemmistönä? - Tojota-trollipojun
E220_CDI kirjoitti:
Aivan, mutta täyttääkö se moottori normin vaatimukset ennen päivitystä vai ei?
Jos ei, silloinhan huijausta on tapahtunut ja hyvä että saatiin kiinni. Mutta onko sitä näyttöä huijauksesta normimittauksessa, vai onko kyseessä yritys välttää uudehkojen autojen ajokiellot tekemällä niistä parempia kuin normi vaatii, vaikkapa Euroopassa yleisissä lämpötiloissa, eikä vain eurooppalaisen NEDC normin Afrikkalaisissa lämpötiloissa jotka ovat tässä maanosassa vähemmistönä?unet jäivät viime yönäkin vähiin. Tässä kirjoitti "asiallisella" nimimerkillään E220_CDI yöllä klo 1.19 ja jatkoi tänä aamuna tavallista trollaamistaan Toyota-palstalla heti kello viiden jälkeen. Ei tällaiseen sekoiluun pysty kuin mielisairas trolli.
- new.normal
Saksalaiset autonvalmistajat ovat ottaneet vain oppia suomalaisilta poliitikoilta ihan ylintä tasoa myöten. Puheiden ja lupausten sekä tekojen ei tarvitse kohdata missään eikä milloinkaan.
- E220_CDI
Näyttäähän ainakin nuo normikulutuslukemat pitävän aika hyvin paikkansa, kun talviajo ja Webasto nostavat keskiarvoa sen verran että yltää normilukemille eikä jää alle.
- Tojota-trollipojun
E220_CDI kirjoitti:
Näyttäähän ainakin nuo normikulutuslukemat pitävän aika hyvin paikkansa, kun talviajo ja Webasto nostavat keskiarvoa sen verran että yltää normilukemille eikä jää alle.
sisäinen kello on kyllä ihan sekaisin mutta ymmärrämme että sairautensa skitsofrenia ilmenee tälläkin tavoin.
- E220_CDI
Tojota-trollipojun kirjoitti:
sisäinen kello on kyllä ihan sekaisin mutta ymmärrämme että sairautensa skitsofrenia ilmenee tälläkin tavoin.
En tiedä, kenestä puhut, kuten et taida tietää itsekään. Mutta se on selvää, että aika pienissä piireissä liikut, kun ei aikavyöhykkeen käsite ole sinulle vielä valjennut. Nämä aikaleimat tulevat serverin ajasta eikä kirjoittajan aikavyöhykkeestä.
- Eskojuhani
Nää sakujen autot nyt on mitä on. Mersussa kestää kone mutta kori mätänee miltei silmissä, VAG romuissa kestää kori mutta koneet on pommeja, bemarissa taas apurunko ja nivelet kyykkää ennenaikojaan. Sitten valmistajat vielä kruunuksi kusettaa ostajia. Aivan käsittämätöntä että näitä voidaan pitää hyvinä, kova osoitus joukkosuggestion voimasta.
- vaimitämeinaatte
Mercedes-Benzin emoyhtiö Daimler saattaa välttyä jättirangaistukselta saksalaisten autonvalmistajien kartellitapauksessa, sillä yhtiö paljasti ensimmäisenä autofirmojen salaisen yhteistyön kilpailuviranomaisille, kertovat saksalaiset tiedotusvälineet.
EU:n sääntöjen mukaan kielletyn yhteistyön ensimmäisenä paljastava yhtiö voi välttyä sakkorangaistukselta, joka suuryhtiöiden kyseessä ollessa voi nousta miljardeihin euroihin.
Eli tässä tälle epäilevälle einarille, mersu siis myönsi itse asian oikean laidan.
Mutta miksi näitä kutsuttiinkaan: VASIKOIKSI! Varmaankin joku automerkki haluaa tehdä jatkossa vielä yhteistyötä tämän vasikkamerkin kanssa.- vaimitämeinaatte
Tuo kartellitapaus tarkoittaa siis sitä, että käyttivät yhdessä päästöhuijausohjelmaa, johon siis bemarikin kuului, oli siellä myös Porche.
- E220_CDI
vaimitämeinaatte kirjoitti:
Tuo kartellitapaus tarkoittaa siis sitä, että käyttivät yhdessä päästöhuijausohjelmaa, johon siis bemarikin kuului, oli siellä myös Porche.
Kartelli tarkoittaa epäreilua kilpailun rajoittamista.
Nykyisen tiedon mukaan ero VAG tapaukseen on siinä, että päivitettävät autot täyttävät jo nyt normin vaatimuksen eikä päivitys ole katsastuksen hyväksymisen ehtona. Jo ennestään tyyppihyväksyntävaatimuksen täyttävää autoa entisestään parantava muutos on siis parannus, jonka omistaja voi asennuttaa autoonsa ilmaiseksi, jos haluaa. Tuossa virallinen tiedote:
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/daimler-paatti-kattavasta-dieseleiden-toimenpidesuunnitelmasta,c2314067
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2582756Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit111723- 1201609
TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.161502Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun961355Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71200Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä9973- 61928
- 56908
Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s1905