Toyota on vuoden 2017 ostetuin auto

Myydyimmäksi merkiksi Suomessa on noussut Toyota. Toyotan myynti kasvoi tammi–maaliskuussa viidenneksellä ja automerkin osuus koko autokaupasta oli yli 13 prosenttia.

Myös Euroopassa Toyotalla menee nyt hyvin:

http://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005025627.html
1
Ilmianna
Jaa

44 Vastausta


Tuo viidenneksen nousu on edelleen voimassa kesäkuun lopullakin ja lukumääräisesti Toyotia on myyty yli 1200 autoa enemmän kuin toisena olevaa. Tämä ilmeneen myös Trafin tilastosta.

https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisterointien_merkki-_ja_mallitilastot
1
Ilmianna
Jaa
Parasta ja kestävintä on helppo myydä. Ja Toyota on ainoa, joka osaa tehdä hybridin kestäväksi ja toimivaksi plus järkihintaiseksi, siinä se voittajan salaisuus.
1
Ilmianna
Jaa
Tarkennuksen vuoksi voi olla hyvä lisätä, että Volkswagen-yhtymän yhteiselle platformille rakentamat VW, Skoda ja Audi ovat silti Suomessa ensirekisteröineet henkilöautoja Toyotaan verrattuna kaksinkertaisen määrän ajanjaksolla 01/17 ... 06/17.
Yhtymän markkinaosuus on siis kaksinkertainen (vajaat 26%) Toyotaan nähden. Tosin näistä vain Skoda on lisännyt markkinaosuuttaan viime vuodesta.

Perustuu faktaan: http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/files/1729/Kesakuu_2017.xlsx
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Toyotaa haukkuvan trollin mielestään Volkswagen on yhtä kuin Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Lamborghini, Bentley, Porsche, Bugatti ja Ducati, Scania ja MAN.

Siksi että Volkswagen-konserniin kuuluvat Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Lamborghini, Bentley, Porsche, Bugatti ja Ducati, Scania ja MAN.

Kun ei muutoin pärjää Toyotalle niin pitää käydä Toyotan kimppuun yhdentoista automerkin voimin.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Seat nostaa yhteisen markkinaosuuden yli 27 prosenttiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Yksitoistaautomerkkiä kirjoitti:
Toyotaa haukkuvan trollin mielestään Volkswagen on yhtä kuin Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Lamborghini, Bentley, Porsche, Bugatti ja Ducati, Scania ja MAN.

Siksi että Volkswagen-konserniin kuuluvat Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Lamborghini, Bentley, Porsche, Bugatti ja Ducati, Scania ja MAN.

Kun ei muutoin pärjää Toyotalle niin pitää käydä Toyotan kimppuun yhdentoista automerkin voimin.
Kommentillasi ei ole mitään yhteyttä Tilastonikkarin asialliseen huomioon.
Olisit mieluummin etsinyt vaikkapa ne eurooppalaiset autonvalmistajat, joilla on nyt taikka tulossa yhteisiä malleja Toyotan kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
... ja Euroopassa vain Suomessa !
Ilmianna
Jaa
Lisää teidentukkoja. Vilkaseppas muiden maiden tilastoja, ei ole tojo keulilla ei edes lähellä. Miksi ei? Eihän kukaan kenellä riittää rahaa auton ostoon osta Tojotaa. Suomessa hyvin hoidettu markkinointi ja siihen uskovat ostavat- Tojo on paras. Kokeilkaa joskus autoa, saattaa olla vähän kalliinpi, mutta ei tarvitse olla tientukkona.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Tojo on keulilla USA:ssa ja meillä, koska täällä ja siellä vaaditaan autolta paljon, kestävyyttä, luotettavuutta, hyväää jälleenmyyntiarvoa, mukavuutta, tyylikästä ulkonäköä ja taloudellisuutta sekä erinomaista huoltoa. Tässä ne tärkeimmät ja turha kitistä kiihtyvyydestä tai ajettavuudesta, koska ne eivät nykyisin ole ihmisille tärkeitä asioita. Jokainen merkki on riittävän hyvä ajaa ja jokainen kiihtyy riittävästi. Tietysti jos haluaa leikkiä kilpa-ajajaa, niin silloin kannattaa ostaa epämukavan kova ja jäykällä ohjauksella varustettu euromerkki, mutta mitä iloa siitä työmatka- ja asiointiliikkumisessa.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Kestävä? - Tojo poistetaan katsastustilaston mukaan liikenteestä ennen autojen keskiarvoa
Mukava? - pintakova jousitus joka ei kanna kuormaa ja surkea ergonomia
Erinomainen huolto? - Tuplahuoltoväli on kaikkea muuta kuin hyvä asia omistajalle.
Tyylikäs ulkonäkö? - LOL
hyvä jälleenmyyntiarvo? -kaikki autot menettävät 90% arvostaan 15 vuodessa. Jos jossain kohtaa käyrä on loivempi, sen täytyy olla toisessa kohtaa jyrkempi.

Tojo on auto ihmisille jotka eivät välitä autoilusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mummoankoille kirjoitti:
Kestävä? - Tojo poistetaan katsastustilaston mukaan liikenteestä ennen autojen keskiarvoa
Mukava? - pintakova jousitus joka ei kanna kuormaa ja surkea ergonomia
Erinomainen huolto? - Tuplahuoltoväli on kaikkea muuta kuin hyvä asia omistajalle.
Tyylikäs ulkonäkö? - LOL
hyvä jälleenmyyntiarvo? -kaikki autot menettävät 90% arvostaan 15 vuodessa. Jos jossain kohtaa käyrä on loivempi, sen täytyy olla toisessa kohtaa jyrkempi.

Tojo on auto ihmisille jotka eivät välitä autoilusta.
Kuvitteletko kollo että joku ottaa "teesejäsi" vakavastai? Samaa ininää päivästä toiseen, jossa ei ole mitään tolkkua,ei päätä ei häntää. Taitaa petteriä närästää Toyotan pistämätön laatu ja luotettavuus markkinoiden parhaimman jälleenmyyntiarvon kanssa. Maailman ostetuin automerkki on Toyota, ei sen enempää! Maailman takaisin ostetuin on VW! Heh! Siinä ei laatu ja luotettavuus ole, noh, Autobildin vuosittaisista raporteista voi tarkistaa......
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
JärjenÄäni kirjoitti:
Tojo on keulilla USA:ssa ja meillä, koska täällä ja siellä vaaditaan autolta paljon, kestävyyttä, luotettavuutta, hyväää jälleenmyyntiarvoa, mukavuutta, tyylikästä ulkonäköä ja taloudellisuutta sekä erinomaista huoltoa. Tässä ne tärkeimmät ja turha kitistä kiihtyvyydestä tai ajettavuudesta, koska ne eivät nykyisin ole ihmisille tärkeitä asioita. Jokainen merkki on riittävän hyvä ajaa ja jokainen kiihtyy riittävästi. Tietysti jos haluaa leikkiä kilpa-ajajaa, niin silloin kannattaa ostaa epämukavan kova ja jäykällä ohjauksella varustettu euromerkki, mutta mitä iloa siitä työmatka- ja asiointiliikkumisessa.
Täyttä p...kaa. Meillä on vaimolla Tojota corolla, ajaa vuodessa n. 5-6 tkm. Itse ajan yli 40 tkm. Mun auto ei ole koskaan jäännyt tielle, vaikka olen niillä miltei 300 tkm ajanut. Samassa ajassa Tojo on jättänyt tielle 2 kertaa, ei ole lähtenyt pihasta, samat kaksi kertaa. Missä teidän mainostama kestävyys ja luotettavuus? Ei löydy ainakaan Tojotasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Toyotan pistämätön laatu ja luotettavuus markkinoiden parhaimman jälleenmyyntiarvon kanssa."
Mitä tarkoitat parhaalla jälleenmyyntiarvolla? Kun katsoo katsastustilastoja niin kaksi kolmesta tojoosta on poistettu liikenteestä jo ennen 200.000km rajaa. Täysin arvottomia siis. Autoilla keskimäärin pääsee pidemmälle, myös volsulla.

http://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/paastoskandaalista-huolimatta-vw-jalleen-maailman-suurin-autonvalmistaja-toyota-putosi-kakkoseksi-6619765
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
16 VASTAUSTA:
Trafi ei noteeraa Afrikkaan rekisteröityjä Toyota-autoja. Sinnehän ne menevät kun kysyntää riittää. Ovat Afrikassa oppineet mikä toimii ja kestää eli mitä kannattaa ostaa. Kyllähän Afrikkaan Volkkareitakin viedään, niitä 80- 90-luvun malleja.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Observation kirjoitti:
Trafi ei noteeraa Afrikkaan rekisteröityjä Toyota-autoja. Sinnehän ne menevät kun kysyntää riittää. Ovat Afrikassa oppineet mikä toimii ja kestää eli mitä kannattaa ostaa. Kyllähän Afrikkaan Volkkareitakin viedään, niitä 80- 90-luvun malleja.
No sovitaan sun mieliksi että tojo on viisitoistavuotiaana 200 euron arvoinen mogadishun torilla.
Ei se mitään muuta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei rahallista arvoa, mutta käyttöarvoa Toyotasta löytyy, koska käy ja kukkuu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kestääjakestää kirjoitti:
Ei rahallista arvoa, mutta käyttöarvoa Toyotasta löytyy, koska käy ja kukkuu.
Edelleen muistakaa mitä katsastustilastot kertovat. Toyota lähtee kilvistä vähemmän ajettuna kuin autot keskimäärin.
Voi olla vaikka kuinka paljon käyttöarvoa, mutta ei kilpiä enää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei.voi.ajaa.laillisesti kirjoitti:
Edelleen muistakaa mitä katsastustilastot kertovat. Toyota lähtee kilvistä vähemmän ajettuna kuin autot keskimäärin.
Voi olla vaikka kuinka paljon käyttöarvoa, mutta ei kilpiä enää.
Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372

Pohjois-Karjalan yleisin auto on 18-vuotias Toyota. Jos se ruostuisi, se ei olisi 18-vuotias ja se ei olisi Toyota. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan. Jos Toyota ruostuisi niistä 80 % ei olisi tienpäällä vielä 20-vuotiaanakin. Eniten kakkosautoja on pääkaupunkiseudulla ja suosituin merkki on Toyota. Jos se ruostuisi sitä ei pidettäisi kestävänä ja iäkkäänä kakkosautona. Eikä niillä ajettaisi valtavia kilometrimääriä kuten nyt ajetaan.

http://yle.fi/uutiset/3-8707921
http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallainen-on-tyypillinen-kakkosauto---ja-tallainen-kakkosautoilija/xxsfc6cd
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Mitähän katsastustilastoja se pikkupoika katselee. Ei sieltä tuollaista näy. Mutta Törhö-valheita pitää keksiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TOYOTA ON OLLUT MAAILMAN SUURIN AUTONVALMISTAJA VUODESTA 2008 LUKUUN OTTAMATTA VUOSIA 2011 (JAPANIN MAANJÄRISTYS) JA VUOTTA 2016 LUKUUNOTTAMATTA.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
jkhgfdsa kirjoitti:
Mitähän katsastustilastoja se pikkupoika katselee. Ei sieltä tuollaista näy. Mutta Törhö-valheita pitää keksiä.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016051921593165_au.shtml

Tuosta voi katsoatuoreimman yli 700.000 Suomessa katsastetun auton kilometrit. Toyota on alle keskiarvon jokaisessa tarkastuspisteessä.
Vuosia tojoissa voi olla paljon, mutta kilometrejä vähemmän kuin muissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
GHJKGTYYTE kirjoitti:
TOYOTA ON OLLUT MAAILMAN SUURIN AUTONVALMISTAJA VUODESTA 2008 LUKUUN OTTAMATTA VUOSIA 2011 (JAPANIN MAANJÄRISTYS) JA VUOTTA 2016 LUKUUNOTTAMATTA.
Nuo kaikki vuodet ovat menneisyyttä. Myös vuosi 2016 jolloin VW otti ykköspaikan itselleen.
Tänä vuonna Tojolla on mennyt kehnosti tärkeimmällä markkina-alueellaan USAssa kun taas VW porskuttaa maailman suurimman automarkkinan Kiinan kasvun mukana. Helppo ennustaa että VW repii lisää eroa tojoon tänä vuonna.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiinan.valtias kirjoitti:
Nuo kaikki vuodet ovat menneisyyttä. Myös vuosi 2016 jolloin VW otti ykköspaikan itselleen.
Tänä vuonna Tojolla on mennyt kehnosti tärkeimmällä markkina-alueellaan USAssa kun taas VW porskuttaa maailman suurimman automarkkinan Kiinan kasvun mukana. Helppo ennustaa että VW repii lisää eroa tojoon tänä vuonna.
Maailmanlaajiusesti Toyota on myynyt eniten autoja tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
ÄläValehtele kirjoitti:
Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372

Pohjois-Karjalan yleisin auto on 18-vuotias Toyota. Jos se ruostuisi, se ei olisi 18-vuotias ja se ei olisi Toyota. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan. Jos Toyota ruostuisi niistä 80 % ei olisi tienpäällä vielä 20-vuotiaanakin. Eniten kakkosautoja on pääkaupunkiseudulla ja suosituin merkki on Toyota. Jos se ruostuisi sitä ei pidettäisi kestävänä ja iäkkäänä kakkosautona. Eikä niillä ajettaisi valtavia kilometrimääriä kuten nyt ajetaan.

http://yle.fi/uutiset/3-8707921
http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallainen-on-tyypillinen-kakkosauto---ja-tallainen-kakkosautoilija/xxsfc6cd
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372
Tuskin se Avensiksen kori vanhetessaan tulee turvallisemmaksi kuin oli uutena.
http://www.theaa.com/allaboutcars/ncap/ncap_car_results.jsp?make=Toyota&model=Avensis&year=1998&publicationDate=1998-05-01
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
dfsdfsdfasdf kirjoitti:
Maailmanlaajiusesti Toyota on myynyt eniten autoja tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla.
Suoraan hevosmiesten tietotoimistolta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
dfsdfsdfasdf kirjoitti:
Maailmanlaajiusesti Toyota on myynyt eniten autoja tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla.
Karvalakkiluokissa myy, paremmissa autoissa ei.
https://i0.wp.com/carsalesbase.com/wp-content/uploads/2017/05/Worldwide-car-sales-by-segment-2017-Q1.png?w=703
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Observation kirjoitti:
Trafi ei noteeraa Afrikkaan rekisteröityjä Toyota-autoja. Sinnehän ne menevät kun kysyntää riittää. Ovat Afrikassa oppineet mikä toimii ja kestää eli mitä kannattaa ostaa. Kyllähän Afrikkaan Volkkareitakin viedään, niitä 80- 90-luvun malleja.
Tullin tilastojen mukaan Afrikkaan on viety vuosittain noin 200 rekisteristä poistettua Toyotaa. Koko poistumaan suhteutettuna määrä on kuin hyttysen pska Itämeressä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tullin tilastot ovat mitä ovat. Ei rekisteristä poistettu auto välttämättä näy mitenkään "autona" tilastoissa, se voi olla ihan jollakin muulla nimikkeellä , josta ei käy selville, että vaikka Corolla se siinä seilaa Afrikkaan.
Käsittääkseni oikeasti sinne menee useampi tuhat Toyotaa vuosittain eli ei ihan pientä vientiä
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
tilasto_ja_vale kirjoitti:
Tullin tilastot ovat mitä ovat. Ei rekisteristä poistettu auto välttämättä näy mitenkään "autona" tilastoissa, se voi olla ihan jollakin muulla nimikkeellä , josta ei käy selville, että vaikka Corolla se siinä seilaa Afrikkaan.
Käsittääkseni oikeasti sinne menee useampi tuhat Toyotaa vuosittain eli ei ihan pientä vientiä
Vahvalla uskolla vesikin muuttuu viiniksi ja romutettu suomipojan Corolla hottentotin limusiiniksi!
"Käsittääkseni oikeasti sinne menee useampi tuhat Toyotaa..." Käsityksesi on väärä tai suorastaan harhainen. Tietoon se ei perustu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Ei katsastustilasto kerro miksi auto poistuu rekisteristä, mutta kertoo kylläkin mikä merkki läpäisee syynin parhaiten vanhanakin. AutoBildin laatu jaluotettavuustilasto taas kertoo mikä merkki on varsinainen vikapesä joka ei ole laadukas eikä luotettava juuri niin kuin VW, joka oli valloittanut viimeisen sijan. Fiiattikin meni jo ohi!
1
Ilmianna
Jaa
Nämä tojohönöjen jutut ovat aina näitä samoja. Satuja joille ei löydy koskaan mitään lähdetietoa.
Ymmärrettävää sinänsä koska tojo on surkea kulkuväline joka jää vertailuissa aina hännille ja poistuu liikenteestä kokonaan ennen muita. Maailman suurimman valmistajan tittelikin meni ja jenkeissä 1,5 miljoonassa tojossa on poikkiruostuva runko. Kaikki tämä on kiistatonta faktaa joten tojohönö alkaa keksimään lohdutukseksen näitä Afrikka-juttuja. Aivan kuin se tekisi tojoa jotenkin paremmaksi autoksi jos se olisi totta. Kuinka typerä ihminen voi olla jos luulee että jonkun Suomessa liikennekelvottoman auton Afrikkaan vieminen rtekisi autosta jotenkin paremman. Romu mikä romu.

Ainoa oikeasyi positiivinen fakta tojolle on se että se on kasvattanut myyntiään Suomessa. Kohta se on melkein puolet Volsun myyntiluvuista. Hyvä tojo!
Ilmianna
Jaa
Onhan tuo Afrikka-satu tuplasti typerä. Ensinnäkin se on ilmiselvä valhe. Jos vientiä olisi merkittävästi niin siitä olisi varmasti jäljet netissä. Todellisuudessa mitään tällaista ei ole ollut eikä tule olemaan.
Toisekseen, vaikka tällaista vienti olisikin olemassa niin ei se tekisi tojosta yhtään sen kestävämpää autoa. Kun tojo lähtee rekisteristä käyttökelvottmana Suomessa niin on aivan sama mitä sille tapahtuu. Se on ajokelvoton Suomessa pienemmillä kilometreillä kuin autot keskimäärin ja sillä selvä. Jos joku Afrikkalainen saisi sen vielä kulkemaan niin aivan sama, Suomen liikenteeseen niillä ritsoilla ei ole asiaa. Muilla autoilla ajaminen jatkuu täällä Suomessa.
Ilmianna
Jaa
"Ainoa oikeasyi positiivinen fakta"
Nyt trolli hermostui, alkoi sopertamaan sekavia ja pieremään verta kun Toyotan voittokululle ei mitään voi!
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kyllä moni tojovihaaja on paniikissa, kun Toyotan myynti vain kasvaa ja yhä useampi siirtyy laatuautoon ja luopuu vikaisista ja ruostuvista eurorotteloista. Toyota tuo mielenrauhan autoiluun, ei tarvitse jännittää katsastusta, ei tarvite pelätä kalliita remontteja, ei tarvitse pelätä tiellejäämistä. Riittää vain ajaminen aina luotettavasti ja varmasti sekä normihuolloissa käyttäminen. Tätä on laatuautoilu Toyotalla.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Korolla-setä kirjoitti:
Kyllä moni tojovihaaja on paniikissa, kun Toyotan myynti vain kasvaa ja yhä useampi siirtyy laatuautoon ja luopuu vikaisista ja ruostuvista eurorotteloista. Toyota tuo mielenrauhan autoiluun, ei tarvitse jännittää katsastusta, ei tarvite pelätä kalliita remontteja, ei tarvitse pelätä tiellejäämistä. Riittää vain ajaminen aina luotettavasti ja varmasti sekä normihuolloissa käyttäminen. Tätä on laatuautoilu Toyotalla.
Riittää kun jännittää ajaessa, että pysyykö Tojo kaistalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Nämä tojohönöjen jutut ovat aina näitä samoja. Satuja joille ei löydy koskaan mitään lähdetietoa. "
Tuottaako petterille vaikeuksia lukea esim. AutoBildin laatu ja luotettavuustilastoja tai katsastusraportteja joista selviää mitkä merkit menee syynistä parhaiten läpi vielä vanhanakin?
Voin kertoa että Vikavaagenihan se siellä laatu ja luotettavuustilastossa luuraa viimeisenä.
Ihan ite voit googlata jos uskallat, ei se raportti pure vaikka et sitä hammasta purematta ja itkemättä nielisikään, kun kakara olet vielä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Lähdetietona ei voi käyttää Suomi24-höpinöitä ja Toyotan kotisivuja.
Totuus selviää kun katsoo TM:n hybridivertailua jossa tojo oli tuplajumbo ja a-katsastuksen tilastot josta näkyy että tojo kuluu liikennekelvottomaksi ennen muita.
Huonoin täysin toimiessaankin ja väsähtää liikennekelvottomaksi ennen muita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
On se melkein käsittämätöntä, että Toyota on noin ylivoimainen laadussa. Onkohan missään muussa teollisuustuotteessa yksi merkki noin suvereeni kuin Toyota on henkilöautoissa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyotan laatu on sellaista Pohjois-Karjalaista kovamuovi-laatua. Tehty ihmisille jotka ajavat vähän eivätkä ymmärrä paremmasta, Jos nämä alisuorittajat ajaisivat joskus vaikka viikon jollakin saksalaisella tai ranskalaisella autolla niin ymmärrys siitä miksi tojo jää kaikissa vertailussa aina häntäpäähän syttyisi varmaan tojohönönkin kovaan päähän.
Lisäksi näiltä hölmöiltä rassataan turhat rahat pois joka vuosi kun autoa joutuu käyttämään huollossa tuplasti parempiin autoihin nähden. Hybridikuskit eivät voi edes käyttää muuta kuin merkkihuoltoa ettei akkutakuu raukea.

Ei kukaan paljon ajava edes katso tuollaisen laadun suuntaan, ammattiautoilijoista puhumattakaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No sehän on vain huono asia että myydään eniten. Korostaa ja vahvistaa bulkkimainetta. Takuulla löylylenkkiäkin myydään enemmän kuin hanhenmaksaa. En ikinä suostuisi ostamaan top. 10 . Autoa..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No, mitenkäs sitä lauantaimakkaraa vs. sisäfilee? Kakista vaan ulos, kun tiedät! Tosi relevantit verailut sinulla älysi tason huomioiden!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
osui ja upposi
Ilmianna
Jaa
"Toyotan laatu on sellaista Pohjois-Karjalaista kovamuovi-laatua. "
Mitä horiset, oletko syönyt jotain sieniä? Ei Toyotaa valmisteta Pohjois-Karjalassa,vaan samassa maassa,missä Rolls-Royce!
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyota on vuoden 2017 ostetuin auto

Myydyimmäksi merkiksi Suomessa on noussut Toyota. Toyotan myynti kasvoi tammi–maaliskuussa viidenneksellä ja automerkin osuus koko autokaupasta oli yli 13 prosenttia.

Myös Euroopassa Toyotalla menee nyt hyvin:

http://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005025627.html

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta