elämisestä

1987väsynyt1987

olen niin väsynyt tähän elämään,en jaksa elää, olen vain niin ei elossa, eläminen on yhtä tuskaa,haluan kuolla,mutta miten tekisin itsarin, en tiedä mikä olisi paras keino..olen yksin ja tiedän että kuolen yksin..vihaan itseäni niin paljon, vihaan vihaan vihaan..miksi olen edes elossa..

18

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rob9

      Kuullostaa tutulta.Pohdin juuri itse samaa.
      Itseasiassa viim.3 viikkoa olen miettinyt itseni lopettamista.Uskallus on puuttunut.
      Mikä sinulla on syynä?Pelkkä elämänväsymys?Sairaus?Syvä masennus?
      Koita sinnitellä eteenpäin,huominen tulee jokatapauksessa.Kaikki paha on jo tapahtunut..pahempaa tuskin tulee

      • jäätävääläppää

        Mitä kuullostat tutulta? Antoiko hän sipulia? BOOOOM


    • kysymys-

      Mistä tiedätte että kärsimys loppuu kuolemaan?

      • Eihän sitä kukaan tiedäkään, mutta todennäköisyys sille on niin suuri, että on naurettavaa edes miettiä muita vaihtoehtoja.


    • Rob9

      Ei kai sitä tiedä kukaan..
      Kukin kärsii ja ajattelee omalla tavallaan.Ainakin lyhyt helpotus kärsimyksessä on suuri armo,ajattelee sitä uskonon tai vaan maallisen armon kautta.Syvässä masiksessa kärsimys on niin suurta että sitä ei voi kuvata..

    • MasisMies28v

      Minäkin olen väsynyt elämään jo vuosia sitten ja miettinyt kaikki mahdolliset tavat tehdä itsemurha mutta uskallus puuttuu enkä vaan voi jättää läheisiäni siihen tuskaan minkä itsemurhan tekeminen heille aiheuttais. Ei minulla ole kuitenkaan mitään muuta syytä elää kuin se että vanhempani ovat elossa ja he murtuisivat ihan täysin jos tappaisin itseni.

      Eniten masentaa ja ahdistaa se kun tiedän ettei kukaan nainen tule koskaan rakastamaan minua ja joudun elämään koko elämäni yksin.

      • EmmeVoineTietää

        Ongelmasi on vain se että ajatuksesi kiertää samaa rataa. Sinun pitää ottaa yhteyttää johonkin toiseen ihmiseen ja opetella luottamaan edes sen vähän verran että voitte jotain tehdä yhdessä, esim. jutella säästä tai käydä vaikka grillillä... Sekin piristää. Elämä on jatkuvaa taistelua MUILLEKIN kuin sinulle.


      • Naiseton olen minäkin ja aina ollut. Poikuus tallella ja ikää jo 30 vuotta. Tuskin asia koskaan tästä muuttuu kun yli kymmenen vuotta suunta elämässä on ollut vain alaspäin.


      • Eivielämittää

        Tuo naisettomuus kun ikää 30 ei nyt vielä lopullinen tuomio ole. Tiedän hlöitä jotka yli nelikymppisenä vasta törmänneet elämänkumppaniinsa.


    • Samaa täällä. Oikeen mikään ei jaksa enää kiinnostaa ja vapaa-ajalla makaan vaan pääsäänröisesti sohvalla tai sängyssä ja selaan nettiä. Viime viikonloppuna ajattelin hirttäytyä mökillä, mutta en sitten saanutkaan aikaiseksi. En tahdo jättää vanhempiani ja sisaruksiani kärsimään, mitään muuta syytä tälle elämälle ei enää olekaan.

    • rauhanytrauhamyöhemmin

      Itse miellän omankäden kautta lähtemisen jotenkin oudoksi ja huonoksi ratkaisuksi. Jos tänne ollaan kerta synnytty, niin kai sillä elämällä voisi jotain pyrkiä tekemäänkin, vaikka sitten ihan pikkuisenkin? Hyvä luo yleensä hyvää, joten koeta vaikka tehdä jotain mikä auttaa muita. Tänne tuskin on synnytty itsaria varten. Eikä sitä voi tietää onko itsarilla vielä jotain vaikutusta johonkin myöhempään. Toiset uskoo jälleensyntymiseen, toiset helvettiin, toiset, ettei ole mitään. Kukin tavallaan. En ottaisi riskiä vain mahdolliseen lyhytaikaiseen tuskanvähentymiseen. Sama kuin vetäisi jotain päihteitä, lopulta kuitenkin huono olla.

      ja kuten ylempänä sanottu, jos on välittäviä omaisia, niin ei kai heille myöskään tuskaa halua tuottaa.

      ja kyllä, ei elämä helppoa ole. Kuitenkin kyllä usein siellä jossain ratkaisu ongelmaan on piilossa. Joskus tarvitsee pitkänkin tuskaisan, mutta opettavaisen taipaleen, ennen kuin helpottaa, mutta toivoasi älä hukkaan heitä, etsivä löytää. Ja älä vihaa itseäsi, arvosta itseäsi. Jos olet tehnyt jotain huonoja asioita muille, ja siksi vihaat itseäsi, yleensä voi pyytää edes anteeksi, jos tuntuu siltä. Pyri sitten edespäin tekemään asiat paremmin. Älä jää roikkumaan menneeseen.

      • Biologian näkökulmasta tänne on synnytty lisäääntymistä varten, mutta kun en halua lisääntyä enkä edes pääsisi lisääntymään niin olemassaoloni on tuoltakin kantilta turhaa. Olisihan se hienoa, että saisi nimensä historiankirjoihin jollain tapaa, että olemassaolosta jäisi edes jokin jälki, mutta mihinkään hirmutekoihin en sen takia halua sortua.

        Maailmassa on vähintään tuhansia jumalia niin vaikea niistä on valita oikea jottei saisi rangaistusta elämän jälkeen jos tuollaiseen hömppään uskoo. Monen uskonnon mukaan jo epäuskon takia päätyy helvettiin, mutta kukaan ei voi pakottaa itseään uskomaan. Saatan siis olla menossa helvettiin joka tapauksessa tein itsemurhan tai en ellei sitten kuolemaa seuraa jälleensyntymä johonkin toiseen elämänmuotoon. Tuudittaudun kuitenkin siihen ajatukseen, että kuollessa tämä on tässä. Missään ei ole koskaan havaittu tietoisuutta ilman kehoa joten ajatus sielusta on absurdi.


      • pitkäänuskossa

        Ageles_stranger, Olet varmaan nyt uskossasi rehellinen ja et saa otetta ja lohtua Jumalasta. On se aika tyhjää ja kolkkoa jos elämänfilosofia on että tänne synnytään vain lisääntymään ja taistellaan hetki olemassaolosta ja henkiin jäämisestä. Jos pystyisit jättämään historiaan merkin, niin ei se sinua sitten enää vakaumuksesi mukaan hyödyttäisi ja merkittävä sen merkin jäljen tai saavutuksen tulisi olla että se muistettaisiin pysyvästi.
        Minäkään en ole lisääntynyt ja ikäni puolesta ei siihen ole enää mahdollisuutta ja en kyllä koe tarvettakaan.
        Olen löytänyt tarkoituksen uskosta Jeesukseen Kristukseen ja yhteydestä Jumalaan. Jokainen päivä on pieni suuri seikkailu ja edessä on uusia tehtäviä. Kunpa sinäkin löytäisit tämän elämänjujun, niin itsemurhahaaveet saisivat jäädä ja kuoleman haaveet sikseen ja saisit innon elää. Se tulee vain sisimmästä silloin spontaanisti ja ilman ponnistelua ja uskottelua.
        Voi rakas Jeesus Vapahtajani, anna näille elämään väsyneille, eksyneille toivo ja usko! Rukoilen.


      • pitkäänuskossa kirjoitti:

        Ageles_stranger, Olet varmaan nyt uskossasi rehellinen ja et saa otetta ja lohtua Jumalasta. On se aika tyhjää ja kolkkoa jos elämänfilosofia on että tänne synnytään vain lisääntymään ja taistellaan hetki olemassaolosta ja henkiin jäämisestä. Jos pystyisit jättämään historiaan merkin, niin ei se sinua sitten enää vakaumuksesi mukaan hyödyttäisi ja merkittävä sen merkin jäljen tai saavutuksen tulisi olla että se muistettaisiin pysyvästi.
        Minäkään en ole lisääntynyt ja ikäni puolesta ei siihen ole enää mahdollisuutta ja en kyllä koe tarvettakaan.
        Olen löytänyt tarkoituksen uskosta Jeesukseen Kristukseen ja yhteydestä Jumalaan. Jokainen päivä on pieni suuri seikkailu ja edessä on uusia tehtäviä. Kunpa sinäkin löytäisit tämän elämänjujun, niin itsemurhahaaveet saisivat jäädä ja kuoleman haaveet sikseen ja saisit innon elää. Se tulee vain sisimmästä silloin spontaanisti ja ilman ponnistelua ja uskottelua.
        Voi rakas Jeesus Vapahtajani, anna näille elämään väsyneille, eksyneille toivo ja usko! Rukoilen.

        Usein olen teille uskoville kyllä kateellinen siitä, että elämässänne on jokin suurempi tarkoitus. Mutta minulla ei taas toisaalta ole helvetinpelkoa tai synninpelkoa riesanani ja olen sillä tavoin vapaa. Tuosta sun tekstistäs saa sen kuvan, että ateismi johtaa itsetuhoisuuteen ja monella näin voi kyllä ollakin jos ajautuu liikaa pohtimaan elämän olemusta, mutta tunnen myös monia ateisteja, jotka ovat hyvinkin tyytyväisiä elämäänsä. Ehkä kaikki eivät tarvi mitään suurempaa tarkoitusta elämälleen. En varmaan itsekään tarvitsisi jos tämä elämä olisi kulkenut vähän eri rataa ja voisin elää sellaista suht. tavallista elämää josta joskus nuorempana unelmoin. Mutta kun kaikki on mennyt päin helvettiä niin en nää järkeä tämän kärsimyksen jatkamisessa.

        On totta että en voisi kuoltuani enää nauttia siitä, että olisin jäänyt historiankirjoihin, mutta lämmittäisipä tuo ajatus edes sen aikaa kun eläisi ja voisi ajatella, että tulevat sukupolvet näkevät mussa jotain muutakin kuin luuserin joka aikansa käytti yhteiskunnan varoja antamatta mitään vastinetta.


      • Uskovaistenonni

        Samaa olen kadehtinut toisinaan, nimittäin uskovaisten mahdollisuutta löytää ratkaisuja, selityksiä uskostaan. Itse en usko oikeastaan mihinkään, en ylä-tai alakertaan, hyvään tai pahaan. Uskon mielivaltaiseen tapahtumien virtaan ja sattumiin. Joskus olen yrittänyt muuttua uskovaiseksi.

        Joskus uskoin omilla teoilla olevan merkitystä, uskoin hyväntahtoisten ihmisten saavan itselleen hyvää. Lukeudun tosin edelleen tuohon kaikille aidoisti hyvää tarkoittavaan ihmisryhmään, vaikkakin käytös alkanut rakoilemaan, koska elämä opettanut ja kokemukset viisastuttaneet. Toisaalta edelleen toivon, jos joskus saisin "palkinnon".


    • Ihminenvain

      Et oo mikään luuseri

    • ole.siunattu.toveri

      Sinä olet rakas! Jumalan siunausta sinulle ystävä että parantuisit masennuksesta ja saisit takaisin elämän ilosi minä aijon rukoilla puolestasi! Ajattele kaikkia hyviä asioita varmasti sinulla on niitä :)

      https://www.youtube.com/watch?v=Jt8gF0PqScw

    • toinensamanlainen

      Näiden keskustelupalstojen vuoksi saisi helposti kuvan, että suomalaisista on uskovia 50% ellei enemmän :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe