IKÄERO???!!

Tyttöööö02

Moikka
Onko normaalia/ mitä ajatuksia teissä herättää että seurustelen 21 vuotiaan pojan kanssa (jouluna 22) ja itse olen 15 vuotta.

Pelkään ehkä eniten että hän joutuu oikeuteen tästä (olemme siis jo kosketelleet toisiamme mikä on jo laissa mainittu lapsen seksuaalisessa hyväksikäytössä..) joo toki varmaan lieventää se että halusin itse enkä koe mitään väärää mutta hänelle saattaa koitua ongelmia tästä :(

14

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikäeronne on sitä luokkaa, että rikostuomio pojalle on aika todennäköinen, vaikka kaikki "koskettelu" olisikin tapahtunut suostumuksellasi.

      Seurustelu ei ole sama asia, kuin seksi tai edes seksuaaliset teot. Jos tämä poika ei malta pitää näppejään erossa sinusta siihen saakka, kunnes täytät 16, niin en usko, että hän olisi silloin tavoittelemisen arvoinen. Tällöinhän hänen motivaationsa näyttäisi olevan seksi, etkä niinkään sinä ihmisenä.

      Valitettavasti pelkkä seurustelunnekaan ei ole kovin todennäköinen onnistumistarina. Teinisuhteiden pitkäaikaisuus on kuitenkin melko harvinaista, eikä noin suuri ikäero tuossa elämänvaiheessa yleensä ainakaan helpota suhteen kasassa pysymistä.

      Tunteet eivät aina kuitenkaan seuraa järkeä... Odottakaa kuitenkin seksin ja enemmän koskettelun kanssa siihen saakka, kun täytät 16. Sen jälkeen suhteenne olisi turvallisemmalla pohjalla.

    • Tyttöööö02

      Hän on sanonut että voi kyllä odottaa, mut ollaan menty ihan fiiliksen pohjalta (ei olla harrastettu seksiä) ja siis henkisellä tasolla meillä synkkas tosi hyvin heti alukski tosin enhän mä muuten oliskaa hänen kanssa, mut nyt alko mietityttää et mitä tapahtus jos joku väärä tyyppi sais tietää ja tulis isompi juttu :c

      Ja siis vielä pitkää todeta et hän ei todellakaan ole pillunperässä, sillä hän itsekin on sanonut et hänen kannaltaan paaaljon turvallisempaa ois kattoo ikäisiään. Ja tää meidän juttu lähti siitä kun yks ilta nuoriso talon rappusilla kuunteli mua ku olin yksin hän istu viereen ja kysyi mikä on... Ja tykkään siitä tosi paljon kun hän on lähellä ja mie oon ihan yhtä syyllinen tässä koskettelussa kuin hänkin (oon siis runkannut häntä ja nuollut, kihoottabaa katsoa kuinka hän nauttii siitä ja ihan täysin omasta hakusta olen sitä tehnyt useasti hän on kysynytkin oletko varma tästä...)

      Ja hänen sormettamisensa <3 olen itse saanut kerran sormettamisessa orgasmin enkä sitä ole tehnyt paljoa mutta rakastan kun hän tekee sitä, tulen joka kerralla ja monesti saanniin monta orgasmia etten pysty edes laskemaan. Mut nyt on alkanu tuntuu tosi omituiselta se et tässä olisi jotain väärää.... Molemmat tykätään toisistamme (olemme olleet yhdessä 2kk ja tiedän että se on vähän aikaa mutta kuitenkin...) nautin hänen seurastaan todella paljon ja nukkuminen hänen vieressä on niiin parasta <3 unenlaatu on tosi paljon parempi ja mulla on tosi turvallinen olo hänen vierellä.

    • Minulla on sinulle uutinen: tuo, mitä kuvailit, ON seksiä. Se ei ehkä ole yhdyntää, mutta kyllä eksiä se on.

      Rikoslaissa käytetään sukupuoliyhteydestä seuraavaa määritelmää: "

      Sukupuoliyhteydellä tarkoitetaan tässä laissa sukupuolielimellä tehtävää taikka sukupuolielimeen tai peräaukkoon kohdistuvaa seksuaalista tunkeutumista toisen kehoon taikka toisen sukupuolielimen ottamista omaan kehoon."

      Eli myös toisen "sormettaminen" ja "suihinotto" katsotaan sukupuoliyhdynnäksi. Tässä tapauksessa sillä ei kuitenkaan ole juuri merkitystä, koska lapsen seksuaalisen hyväksikäytön kohdalla puhutaan seksuaalisista teoista. Sukupuoliyhteys voidaan tosin katsoa törkeäksi lapsen seksuaaliseksi hyväksikäytöksi, mutta tällöin teon pitäisi olla myös kokonaisuutena arvostellen törkeä.

      Tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta pitäisin kuitenkin tätä aika hyvänä nyrkkisääntönä vähän asiassa kuin asiassa: jos joku asia tuntuu väärältä, niin silloin siitä asiasta kannattaa pyrkiä eroon, ainakin väliaikaisesti.

      Juridisesti asia on aika päivänselvä: Jos jotain sanomista tulee, niin poika vastaa kaikesta. Hän on myös se osapuoli, jonka olisi pitänyt osata sanoa siinä vaiheessa, kun seksuaalissävyinen puuhastelu tuli puheisiin mukaan, että: "Ei vielä kultaseni."

      • Tyttöööö02

        Se et tuntuu väärältä niin tarkoitan et lain kannalta. Tuntuu tosi hyvältä ja meillä on kivaa yhdessä ja sit lain mukaan se on kiellettyä ja väärää. Ja sen takia poika joutuu ongelmiin vaikka olen itsekin yhtä paljon ollut mukana... Oikeastaan olen myös itse tehnyt aloitetta aika usein...

        Ja siis eli ei enää ole väliä lain kannalta olemmeko yhdynnässä vai ei? Eli poika ei voi saada sen takia enää isompaa tuomiota? (en sillä että hänen kanssaan nyt heti sänkyyn menisin, melkeinpäin vastoin kun kerroit että jo tehdyt asiat ovat rangaistavia vaikka se tuntuukin niin pahalta et hyvän olon tunteesta rangaistaan toista :( )

        Osaatko kertoa mikä olisi mahdollinen rangaistus pojalle näistä jo tapahtuneista jutuista jos menisi eteenpäin?
        Ja onko mitään lieventävää juttua miten rangaistuksen saisi mahdollisimman pieneksi?


      • Tyttöööö02 kirjoitti:

        Se et tuntuu väärältä niin tarkoitan et lain kannalta. Tuntuu tosi hyvältä ja meillä on kivaa yhdessä ja sit lain mukaan se on kiellettyä ja väärää. Ja sen takia poika joutuu ongelmiin vaikka olen itsekin yhtä paljon ollut mukana... Oikeastaan olen myös itse tehnyt aloitetta aika usein...

        Ja siis eli ei enää ole väliä lain kannalta olemmeko yhdynnässä vai ei? Eli poika ei voi saada sen takia enää isompaa tuomiota? (en sillä että hänen kanssaan nyt heti sänkyyn menisin, melkeinpäin vastoin kun kerroit että jo tehdyt asiat ovat rangaistavia vaikka se tuntuukin niin pahalta et hyvän olon tunteesta rangaistaan toista :( )

        Osaatko kertoa mikä olisi mahdollinen rangaistus pojalle näistä jo tapahtuneista jutuista jos menisi eteenpäin?
        Ja onko mitään lieventävää juttua miten rangaistuksen saisi mahdollisimman pieneksi?

        No lain kannalta se, mitä teette, on lähes sataprosenttisen varmasti väärin. En usko, että yksikään tuomioistuin on valmis katsomaan, että yli viiden vuoden ikäero - eli yli kolmasosa elinvuosistasi - täyttäisi laissa olevan rajoitussäännöksen "iässä ei suurta eroa" edellytykset.

        Kyllä sukupuoliyhteys voi pahentaa tilannetta. Sukupuoliyhteys alle 16-vuotiaan kanssa katsotaan aina lapsen seksuaalisen hyväksikäytön törkeäksi tekomuodoksi, jos tuomioistuin päätyy siihen tulokseen, että teko on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä. Minun on mahdotonta sanoa, katsottaisiinko tämä tapaus kokonaisuutena arvostellen törkeäksi esimewrkiksi siksi, että ikäeronne on noinkin suuri ja sosiaalialalla töitä tehneenä pojan olisi pitänyt tietää vastuunsa.

        Kyllä, sosiaalialan työkokemus on mielestäni pojan suhteen vähän raskauttava asianhaara. Pojan olisi pitänyt tietää, millaisia negatiivisia vaikutuksia tuollaisella "jutulla" voi olla. Hänen olisi pitänyt tietää vastuunsa. Mielestäni hän ei ole riittävän kypsä, koska hän ei näköjään pysty kantamaan sitä vastuuta, jota sosiaalialalla työskentely edellyttäisi.


      • luinvaannetistä

        6 § (20.5.2011/540)
        Lapsen «seksuaalinen» «hyväksikäyttö»
        Joka koskettelemalla tai muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle
        lapselle seksuaalisen teon, HUOM!! ---joka on omiaan vahingoittamaan tämän kehitystä--- tai saa tämän ryhtymään sellaiseen tekoon, on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

        Jos seksuaalinen teko ei vahingoita lapsen kehitystä. Miten tuo henkinen vahingoittuminen määritellään jos kyse on 15 vuotiaasta tytöstä joka on ilmeisesti ikäisiään henkisesti paljon vanhempi, sekä myös omasta halusta tehnyt poikaystävälleen asioita mistä nauttii? Ei kai siinä ny kukaa oo itteää vahingoittanu vai mitä luulet Oldie?


      • luinvaannetistä kirjoitti:

        6 § (20.5.2011/540)
        Lapsen «seksuaalinen» «hyväksikäyttö»
        Joka koskettelemalla tai muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle
        lapselle seksuaalisen teon, HUOM!! ---joka on omiaan vahingoittamaan tämän kehitystä--- tai saa tämän ryhtymään sellaiseen tekoon, on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

        Jos seksuaalinen teko ei vahingoita lapsen kehitystä. Miten tuo henkinen vahingoittuminen määritellään jos kyse on 15 vuotiaasta tytöstä joka on ilmeisesti ikäisiään henkisesti paljon vanhempi, sekä myös omasta halusta tehnyt poikaystävälleen asioita mistä nauttii? Ei kai siinä ny kukaa oo itteää vahingoittanu vai mitä luulet Oldie?

        " - - joka on omiaan vahingoittamaan tämän kehitystä - -"

        Huomaa tuo termi "on omiaan". Se on se asia, joka monelta jää huomaamatta ja myös ymmärtämättä. Lakitekstissä sillä ilmaistaan jonkin asian aiheuttamaa "abstraktia vaaraa".

        Lainaan erästä oikeustieteen opetusmateriaalia, koska en jaksa plagioida tekstiä tänne itse:

        "Abstraktinen vaarantaminen on käsillä kun teko on vaarallinen ja seurauksen mahdollisuus jää sattuman varaan. Jos maantiellä auto lähtee ohittamaan näkyvyyden ollessa olematon, on sattuman varaista vaarantuuko jonkun henki. Tällainen on teko ”on omiaan aiheuttamaan” vaaraa toisen turvallisuudelle."

        Tässä ketjun tapauksessa tuo "on omiaan" tarkoittaa siis sitä, että kehityksen vaarantumista peilataan kehen tahansa keskivertoon 15-vuotiaaseen henkilöön, jolle yli 5 vuotta vanhempi kumppani tekee sen seksuaalisen teon. Tällaisessa tapauksessa on sattumanvaraista, vaarantuuko sen keskiverron henkilön kehitys ja se vanhempi osapuoli - eikä aina edes itse se nuorempikaan - ei voi ennalta tietää sen seksuaalisen teon lopputulosta.

        Nämä jutut ovat sellaisia, joissa osapuolten mielipiteet teon haitallisuudesta ja hyväksyttävyydestä saattavat muuttua hyvinkin pitkän ajan kuluttua. Lainsäätäjä on ottanut tämän huomioon säätämällä lapsen seksuaalisen hyväksikäytön vanhenemisajaksi 10 vuotta siitä, kun asianomistaja täyttää 18 vuotta. Ketjun 21-vuotias joutuu siis elämään Damokleen miekka päänsä päällä vielä about 13 vuotta.


    • cjskL

      Voit olla ikäistäsi vanhempi sielu. Ehkä ymmärrät, jopa rakkauden ja sitä seuraavan intohimon merkityksen. Et ehkä malttaisi odotella ns. rakkauden täyttymystä vaan haluaisit antautua hänelle aivan kokonaan Kun teet sen löydät myös itsestäsi uusia puolia.Mutta maltahan vielä hetkisen jos kuitenkin katsoisit mihin suuntaan sinun oma ajatuksesi vie. Jos olette löytäneet toisistanne uskolliset sielunkumppanit ei teitä voi mikään pysäyttää eikä pidäkkään. Vuodet hiipuvat pois ennenkuin huomaatkaan. Muistathan että vaikka olet nuori sinun elämälläsi on merkitys. ethän anna kenenkään tuhlata sitä jollain hyväksikäytöllä. Laitathan tämän viisauden korvasi taakse. Jos tämä kuulostaa vähintääkin saarnalta niin ei ole sen tarkoitus. Elämänviisaus on eletyissä elämässä eikä liiallisessa haaveilussa. Joskus todellisuuus on taruakin ihmeellisempi Luulene että olet löytänyt tämän hetkisen rakkauden. Se ei pois sulje sinulta vielä tulevia suhteita. Olethan aina uskollinen hänelle kenen kuva on sydämmessäsi.

      • Tämän takia seksin suojaikäraja on 16.


      • Tyttöööö02

        Hyväksikäytöllä?
        Pojalla on suurimmaksi osaksi ollut mielessä kaikkea muuta kuin hyväksiköyttä...
        Ja mistä tiedän? Noh esimerkiksi siitä että hän on tukenut minua paljon henkisesti, jo ennen seurustelumme alkua.
        Mulla on on ollut paljon huolia joista olen voinut hänelle kertoa ja luotan häneen todella paljon. Ja myös omituisena pitäisin sitä että hän vain käyttäisi minua hyväkseen, koska myös hän on kertonut paljon minulle asioita joista tietoisia on vain yksi toinen ihminen hänen elämässään ja on useamman kerran itkenyt sylissäni ja kaikki vain sen takia että saisi seksiä mitä hän löytäsi laillisesti ja helpommin kuin muualta... Ja vielä yksi asia että hänellä myöskään ei ole kauheasti hyviä kavereita tai ystäviäkään muutamia mutta ovat sitten sitäkin parempia niistä olen tavannut muutamia ja olleet todella mukavia ja hyviä ihmisiä. On myös ollut sosiaali alalla töissä joten todella vaikea olisi uskoa että hyväksikäyttää minua.


    • Kfi49rkg8rjf8

      Ihan ok ikäero, älä välitä siitä mitä nämä kateelliset vanhukset kitisee. Jos molemmat rakastaa toisiaan nii antaa mennä vaan . Ei kannata sitten vaan paljoa huudella teidän seksileikeistä kellekkää.

    • IKÄEROLLA EI OLE TIPPAAKAAN VÄLIÄ

      pääasia on että kummatkin aidosti rakstatte toisanne nämä pulliaiset täällä tahtovat jauhaa jhoskus vähän mitä sattuu että "on väärin" ja että "on rimkos" sun muuta ei todellakaan ole näin he ovat ihan oihalla kuin lumiuykko pääasia on etä sä pidät siitä pojasta ja ettäp oika sinusta muiden mielipiteillä ei ole tippaakaan väliä minunkaan mielipiteellä periaatteessa vaikka tämä on kyllä myös ohjekin sinulle. Ei ihan mielipide täysin

      Miksi edes teit tänne tälliaien kysyt muiden mielipeidettä? sen tuesi ja arvasi jo oisi pitöänyt että tänne tulee tnäitä kukkahattutätejä sun muuta pitsinnyplääjiä jotka alkaa valittamaan ja hienostelamaan ja lakihenkisiö tympeloita että on väärin sun muuta arvostelemaan ja torumaan just niin kuin aiemmin sanottiin nämä VANHUkset kitisee vaan ne on kiinni jossain silmälumeessa ne onb ihan pihalla kaikesta

      NÄMÄ JOTKA ARVOSTELEE SUA JA MOITTII SDUA ELÄÄ JOSSAIN KUPLASSA MISSÄ ON AVARA- KATSEISUUS JA SUVAITSEVAISUUS POISSA MISSÄ ON KOSMINEN YMMÄRTÄMIENN POSAAnämä vastustavat pullaiiset ovat ihan tietämättöämiä melkein säälisin tiseäni jos ilisin he,.


      itse asiaassa oitemmälle vietynä mä hyväöksyn100 % prosenttisesti ja täysin jos esim 10 vuotias tyttö seurustelee 70 vuotiaan papan kanssa mutta ELINEHTO ON että kummatkin osaluolet rakastavat todellisesti tja täysin toista että kummankin osapuolen pitää olla kirkkaala mielellä varma että haluaa tätä suhdetta ja että rakstaa toisiaan ( no tytön on oltava aina hravinasilaatuinen jos jo 10 vuotiaan tietää mitö rakkaus merkitsee mutta on meillö lapsineroja esimerkinä)

      • Just... Ei näin. Ei todellakaan näin. 10- ja 70-vuotiaat just joo...


    • Pidäkkömulukusta

      Kunhan koet, ilman tälle palstalle ja täältä mitään saamattomia vaikutteita nuoren, kokemattomattoman elämäsi suurimman haasteen. Se 21vee haluaa testata roppaansa sinuun, joten..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1880
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      705
    Aihe