Kaste isän pojan ph nimeen / Jeesuksen nimeen

Kysyjäää

Kastetaanko helluntalaisuudessa ns lähetyskäskyn mukaisesti isän pojan ja pyhä hengen nimeen tai kun epätottelevaiset apostolit/opetuslapset kastoivat Jeesuksen nimessä?

Miksi apostolit eivät totelleet Jeesusta kun hän käski kastamaan kolmeyhteisen jumalan nimessä isän pojan ja pyhä hengen nimeen. Matt 28. He apostolit tekiväät päinvastoin ja kastoivat vaan Jeesukseen nimessä.miksi miksi?

41

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epätietoinenkristitty

      En tiedä. Voiko olla että muut on kastettu väärässä nimessä ja sen seurauksena minussa on väärää henki joka johdattaa minut laittomuden eli anomia Jumalan lain rikojaksi / täydellseen kapinaan Jumalaan lakia. Muistakseni Hezekielin kirjassa sanotaan miten Jumalan henkki tulee heidän yle jotka ovat uudessa liittossa ja tää henkki johdattaa täydelliseen kuuliaisuutteen Jumalan laille. Mutta tää henkki joka on kristinuskossa on anomia, se opettaa että saaha tehdä mitää vaa koska emme ole lain alle, kyllä se paavali poika puolustaa meitää kirjeillään sitt ku Jeesus tulee . Me vihattaan niitä jotka opettavat meille lakia koska meillä on paavalin "kirjet" vaikka Jeesus sanoo että ne jotka tottelee ja opettaa laki on suuria taivasten valtakunnassa, mutta Jeesus raukka ei itsekään ymmärrä ettemme ole lain alla mee päättäämme mikä on syntiä. Paavali on meidän messias ja oppettaja et sinä Jeesus. Sitt tää krstinuskon ph opettaa meille uutta kieltä eli puhutaan kielillä samanlailla kun intiassa hindut tekee.

      • Epätietoinenkristitty

        Minut on kastettu Isän ja Pojan ja PH nimeen. Sen jälkeen sain uskon merkkin kun PH kautta puhuun kielillä niinkuu hindut ja katoliset tekee. Minun seurakuntaa seuraa vaan äitiän katolinen kirkkoa. Vihaan kaikkia Jumalaan lakia mutta rakastaan paavalin kirjeittä. Joka sunnuntai meneen jumalaanpalvelukseen Raamattu kädessään kuntelemaan miten meidät on vapautettu viidenstä mooskesenkirjoista ns laki. Emme ole lain alla vain mee olemme sen yläpuolella. Kiitos rakas paavali. Love you.


    • Epätietoinenkristitty
    • Epätietoinenkristitty
      • SiansaksaaKaikkiTyynni

        Kieli jota kukaan ei ymmärrä = helluntailaisten "kielilläpuhuminen".


    • Hellari45

      Me emmekään seuraa raamattua kun vietämme sunnuntai pyhänä päivänä ns herran päivää. Me tottellemme kahta kovaa p-miestä se on paavali ja paavi yhteisesti huoleen pitää. Muistahaan että joka sunnuntai menemme raamatuillaan joka sisältä Jumalan laki( 5Mooseksenkirja) kirkkoon kuntelemaan miten paavali on pelastanut meidät mooseksenkirjoista ja samallaa tunnistamme teoillamme paavin jumalainen auktoriteetti.

      "Raamattu sanoo, 'Muista pitää sapatinpäivä pyhänä. ' Katolinen kirkko sanoo: 'Ei. Jumalallisen voimani kautta minä lakkautan sapatinpäivän ja käsken sinua pitämään pyhänä viikon ensimmäisen päivän. ' Koko sivistynyt maailma kumartaa kunnioittaen kuuliaisesti pyhän katolisen kirkon käskyä. "
      T. Enright, C.S.S.R., in a lecture at Hartford, Kansas, Feb. 18,1884."

    • Biblepost

      Isän ja Pojan nimi Pyhän Hengen nimi on Jeesus.
      Jeesus opetti: ...varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, Isä antoi oman nimensä Jeesukselle.
      Sen tähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

      • Kysyjäää

        Miksi apostolit eivät kastaneet tuossa nimessä? Edelleen vastausta ei tullut. Jeesuksen nimi on Jeesus. Miksi vääristäät?


      • Biblepost
        Kysyjäää kirjoitti:

        Miksi apostolit eivät kastaneet tuossa nimessä? Edelleen vastausta ei tullut. Jeesuksen nimi on Jeesus. Miksi vääristäät?

        Kysyjäää , mitä vääristän??? Apostolin teoissa kastettiin Jeesuksen nimeen. Isä Jumala antoi oman nimensä Jeesukselle, näin Jeesus itse opetti. Isä ja Jeesus ovat yksi.


      • Kysyjäää
        Biblepost kirjoitti:

        Kysyjäää , mitä vääristän??? Apostolin teoissa kastettiin Jeesuksen nimeen. Isä Jumala antoi oman nimensä Jeesukselle, näin Jeesus itse opetti. Isä ja Jeesus ovat yksi.

        Bibelpost kirjoitit että Jeesuksen nimi on samaa kun I-P-PH nimi matt 28. Ja sen mukaan kun apostolit kastoivat Jeesukseen nimessä he kastoivat I-P-PH nimessä. Kirjoitit tai viittasit jotain sinne sunntaan että Isän nimi on tuo titteli I-P-PH. Isän nimi on kirjoitettu heprealaisiin käsikirjoituksin 6200 kerta niin aleppo ja leningrad codex ja se ei ole tuo titteli joka on matt 28 Isän Pojan ja PH. Ihan samaan tuolle.

        Minun kysymys kuului edelleenkin miksi apostolit/ opetuslapset missäkään kohtaa totelleet Jeesusta kastamaalla Isän Pojan ja PH nimessä niinkun tänää päivänää tehdä.?

        He kastoivat Jeesuksen nimessä jos ollaan pilkun tarkkoja hän nimi oli Yeshua. Hän puhui heprea ja kasvoi ylös heprealaisessa kulttuurissa hän nimi on lyhennys YeHoVaH Yoshia. Tässä nimessä ei ole ketään kastettu ei ainakaan konststinuksen määräyksen jälkeen Nikean kirkkokokuksessa.


    • Ylpeäkristitty

      Yksi meidän helluntalaisuudeen suurista amerikkalaista pastoreista on käännettyy kun hän ruokuille kiellillä Kenneth Copeland joka on suomessa useasti käynyt. Monta kymmentää kieli eksperttejä tarkistivat hänen rukouksensa paavin puolesta ja käänsivät sen englanniksi.

      Hänen ruoksensa aloita sanoilla : " oi pimeyden herra ".......

      https://youtu.be/k3h-KfsD_iw

    • violaluna17

      Leo Meller taisi kerran Radio Deissä opettaa,että juutalaiset kastettiin Jeesuksen Kristuksen nimeen ja pakanat Isän,Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. No,pääasia onkin se,että uskoojaon kastettu,vaikka sitten lapsena,kun Suun tunnustuksella pelastutaan ja sydämen uskolla tullaan vanhurskaiksi. Room. 10. Mark. 16 jae 16. Joka uskoo ja kastetaan,se pelastuu,mutta joka ei usko,se tuomitaan kadotukseen, sanoo Jeesus. Engl, käännös tuosta on kuulema 'on kastettu. '

      • Hellarlena

        Apost.teoissa kastettiin niin juutalaisia ja pakanoita Jeesuksen nimessä mutta nykyvään kristkunnassa kastetaan Isän ja pojan ja Ph nimeen. Lieneköö tään takia ku kristikunassa on viha ja kapinaan henki Jumalaan lakia vastaan ja jonkinlainen markion henkki?


    • kielillä puhuu

      Kebä äse, kebä yäyä, kebä nace, kebä gäya. Ä:n näköinen kirjain lausutaan kuin pitkä a, siis aa.

      suomennos: Kuka on tulossa, kuka on menossa, kuka tanssii, kuka laulaa.


      mahä- kutuhale ......suuressa hurmiossa

    • KristittyLuth

      Oleellista on kenen nimeen on kastettu. Kristitty kastetaan aina Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen.

      "Jeesukseen" kastettavilla on jotain Isää ja Pyhää Henkeä vastaan. Ei ole halua saada kastetta Itse Jumalalta, vaan valita "ihminen", sillä kolminaisuuden kieltämisestähän tuossa on kysymys. Kolminaisuuden kieltäjät kieltävät Jeesuksen jumaluuden. Yksistään Jeesukseen kastetut eivät kristinuskon mukaan ole kristillisesti kastetut ensinkään. Kun aikoinaan erosin helluntailaista ja liityin kristilliseen kirkkoon, jouduin kysymään mainitusta helluntaiseurakunnasta kenen nimeen olin tuolloin aikoinaan kastettu. Minut oli kuulemma "kastettu Jeesukseen, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimessä". Toivottavasti tämä on totta.

      Kirkkoon liityttyäni tunsin kuitenkin että jotain oli pielessä ja vaadin vielä erikseen kristillisen kasteenvahvistuksen, kieltäen samalla aiemmin minulle uskotellun, harhaoppisen helluntailaisen kasteopin. Minua ei uudelleen kastettu, sillä uudelleenkastaminen on Kristuksen kieltämistä. Helluntailaisen kastealtaan vesi kelpasi, muttei se opillinen harha sen ohessa.

      Samoin helluntailaiset kieltävät kristillisen ehtoollisen, eukaristian ja opettavat omaa ansio-"ehtoollistaan" / "muistoateriaa", toisin kuin kristilliset kirkot sen opettavat.

      • Kysyjäää

        Minun kysymykseni kuuluu miksi apostolit eivät kastaneet Isän ja Pojan ja PH nimessä? Miksi he eivät totelleet Jeesusta? He kastoivat niin juutalaisia kun pakanoita Jeesukseen nimessä. Ihmetellen vaan.


      • Kysyjäää

        Kirjoitit ; " Yksistään Jeesukseen kastetut eivät kristinuskon mukaan ole kristillisesti kastetut ensinkään. "

        Väitätkö että kaikki ne ihmiset ketä apostolit kastoivat eivätkä olleet kastetuja ? Koska he kastoivat upotuskastella Jeesuksen nimessä.


    • Herättelevä

      Kuuluisi kastaa Kristukseen Jeesukseen, Isän ja Pojan, (jotka ovat yhtä) Pyhänhengen nimeen tai nimessä.

      • Kysyjäää

        Opetuslapset eivät kastaneet tittelin nimessä. Miksi?


      • HeitteilläVaillaArmoa

        Juu. Tuo kastekaava kaiketi oli tuolloin kun minut rankan manipuloinnin ja väkivallan tuloksena lopulta kastettiin "uskovien kasteella".

        Ainoa kasteeni, sillä minua ei ollut kastettu vauvana, vaan sukulaisten aneluistakaan huolimatta, jätetty hengellisesti heitteille.


    • Historiaopettaa

      Matteuksen evankeliumin lähetyskäskyyn tehtiin muutos vuonna 325 Nikean kirkolliskokouksessa, jossa oli läsnä yli kolmesataa piispaa ja keisari Konstantinus. Mukana oli historioitsija Eusebius, joka kirjasi muistiin tapahtumat. Konstantinus suri sitä, että pakanoiden näyttämöilläkin pilkattiin uskovien riitoja Jeesuksen jumaluudesta. Toiset väittivät, että Jeesus on Jumalan vertainen ja toiset olivat sitä mieltä, että Jeesus on alempiarvoinen kuin Jumala. Poistaakseen erimielisyydet, kirkolliskokous päätti muuttaa Matteuksen evankeliumin sanamuotoa luvussa 28:19,20 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää". - - Tässä vaiheessa tuli Jeesuksen tilalle Isä, Poika ja Pyhä Henki - kolminaisuus.
      Ennen tuota kirkolliskokousta tehty Nestlen käännös on olemassa, jossa ei ole kastekäskyä ollenkaan tuossa kohdassa. On vain kehoitus opettamisesta. Jeesus sanoo: - - "Minun nimessäni." - - Ei ole edes mahdollista tehdä kaikkia kansoja Jeesuksen opetuslapsiksi. Mutta toki on mahdollista tehdä opetuslapsia kakkien kansojen ihmisistä, osittain. Tämä muutos on saanut aikaan eniten hajaannusta kristikunnassa.
      Eusebius kirjoitaa: "Tämä vasta oikein viritti riidan." Siihen aikaan oli tapana kaikkialla, minne menitkin, että joku tuli kysymään sinulta: ´Mitä mieltä olet Jeesuksen jumaluudesta´? Tämä oli aivan yleinen puheenaihe kakkialla, koska kaikki Rooman kansalaiset kuuluivat silloin kirkkoon. Niinkuin nykyisin melkein kaikki suomalaiset kuuluvat kirkkoon. Nämä väärät tulkinnat ovat levinneet lähes koko kristikuntaan, jokaiseen kirkkokuntaan. Mitä merkitystä noilla sitten on?
      Kirjapaja on julkaisut kirjan "Matteuksen evankeliumi", kirjoittaja Esko Haapa. Siinä kerrotaan Matteuksen lähetyskäskystä ja muutoksesta Nikean kirkolliskokouksessa. On olemassa Uusi Testamentti kreikaksi, joka on tuo Nestlen käännös. Ennen kirkolliskokousta pyrittiin hallituksen taholta hävittämään kaikki pyhät kirjoitukset ja Raamatunkäännökset. Siksi niitä ei ole saatavilla. Kaikki virallisesti käytössä olevat käännökset on tehty v. 325 kirkolliskokouksen jälkeen. Eusebios kirjoittaa historiassaan: "Areioksen kirjat poltettiin." Hän ei kannattanut muutosta Matteuksen lähetyskäskyyn. Kristillisen kirkon historiassa ei ole yhtään merkintää lapsikasteesta, ennen kuin vasta viidennellä vuosisadalla. Kuinka paljon tästäkin asiasta on riidelty uskovien kesken? Historia on hyvin mielenkiintoinen.

      • Kysyjäää

        Tuo oli se vastaus minkä halusin herättää opetuslapset tottelivat Jeesusta kun ne kastoi hänen Jeesukseen nimessä. Tämän takia näemme laittomuutta kristikunnassa, ja viha sekä kapinallisuutta Jumalan ikuista lakia kohtaan. Myös on löydetty 29 käsikirjoitusta heprealaisesta Matteuksen evankeliumista, varhaiset kirkkoisät todistaa että matteuksen evankeliumi kirjoitettin hepreaksi jokainen käänsi parhaansa mukaan muille kielille. Hepr Matt vahvistaa Nestelen käännös. Hepr Matt 28: 19-20 lähetyskäsky kuuluukin:

        "Menkää ja opettakaa heitä pitämään kaikki mitä olen käskenyt ikuisesti."

        Tää ei pitäis kummastuttaa koska apostolien teoissa kastettin uskovat 6 kerta Jeesuksen nimessä. Opetuslapset tottelivat Jeesusta. Papias oli tunnettu varhaisen seurakunnan johtaja ensimmäisellä ja toisella vuosisadalla. Hän kirjoitti: "Matteus kokosi sanat hepraksi ja kukin käänsi niitä parhaansa mukaan." Myös kirkkoisät ja historioitsijat Origen, Jerome ja Eusebius todistavat Matteuksen kirjoittaneen evankeliuminsa hepreaksi.


      • Hellaripastori
        Kysyjäää kirjoitti:

        Tuo oli se vastaus minkä halusin herättää opetuslapset tottelivat Jeesusta kun ne kastoi hänen Jeesukseen nimessä. Tämän takia näemme laittomuutta kristikunnassa, ja viha sekä kapinallisuutta Jumalan ikuista lakia kohtaan. Myös on löydetty 29 käsikirjoitusta heprealaisesta Matteuksen evankeliumista, varhaiset kirkkoisät todistaa että matteuksen evankeliumi kirjoitettin hepreaksi jokainen käänsi parhaansa mukaan muille kielille. Hepr Matt vahvistaa Nestelen käännös. Hepr Matt 28: 19-20 lähetyskäsky kuuluukin:

        "Menkää ja opettakaa heitä pitämään kaikki mitä olen käskenyt ikuisesti."

        Tää ei pitäis kummastuttaa koska apostolien teoissa kastettin uskovat 6 kerta Jeesuksen nimessä. Opetuslapset tottelivat Jeesusta. Papias oli tunnettu varhaisen seurakunnan johtaja ensimmäisellä ja toisella vuosisadalla. Hän kirjoitti: "Matteus kokosi sanat hepraksi ja kukin käänsi niitä parhaansa mukaan." Myös kirkkoisät ja historioitsijat Origen, Jerome ja Eusebius todistavat Matteuksen kirjoittaneen evankeliuminsa hepreaksi.

        Entäs ne jotka kastettu Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen? Pitäiskö heidän mennää uudestaan kasteelle Jeesukuseen nimeen?


      • Kysyjäää
        Hellaripastori kirjoitti:

        Entäs ne jotka kastettu Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen? Pitäiskö heidän mennää uudestaan kasteelle Jeesukuseen nimeen?

        En osaa vastaa kysymykseesi. Jokainen joutu mennää rukouskammionsa etsimään peloissaan rukoillen YeHoVaH :lta totuttaa ja ohjausta mitä pitäis tehdä. Minut kastettiin Isän Pojan PH sit ennenku pastori upotti minut hän sanoi kovalla äänellä Jeesuksen nimessä/ i Jesus namn. Mietin pitkään ajaan miksi se teki noin, ymmärrän että hän oli epävarmaa kenen nimessä hän kastaa minut.


      • Ville-pappi-lut

        Hyllyssäni on tuo mainitsemasi Nestlen teksti, eli Novum Testamentum Graece. Versio on 27. versio... Ja kreikankielisestä alkukielisestä tekstissä Nestleltä löytyy selvästi käsky kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Nootissa olevissa viitteissä ei ole sanaakaan muista versioista, vaan viittaukset käsikirjoituksiin joihin Nestlen kreikankielinen teksti perustuu. Sen perusteella vanhoista käsikirjoituksista löytyy kastamisesta kolminaisuuden nimeen.

        Didakhe, eli Kahdentoista apostolin opetus, joka luetaan apostolisten isien tekstien joukkoon, niin siinä teoksessa (50-160 jKr. väliseltä ajalta) on ohjeet kastamisesta kolminaisuuden nimeen. Teksti saattaa olla lähes Uuden testamentin kirjojen aikalainen.

        Itse mitä historiasta muistan ja Nikean kokouksesta mitä tieteellistä tutkimusta on julkaistu, niin missään en ole kohdannut esittämiäsi väitteitä tai kuvausta kuinka asiat Nikeassa menivät. Ei mistään halusta muuttaa Matteuksen tekstiä, tai ylipäätään syytä muuttaa sitä.

        Tämä vain viittaa siihen, että mitään lisäystä Nikean kirkolliskokouksessa ei ole tehty ja että lisäyksen tekeminen on pelkästään myytti.


      • Shabbatshalom
        Ville-pappi-lut kirjoitti:

        Hyllyssäni on tuo mainitsemasi Nestlen teksti, eli Novum Testamentum Graece. Versio on 27. versio... Ja kreikankielisestä alkukielisestä tekstissä Nestleltä löytyy selvästi käsky kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Nootissa olevissa viitteissä ei ole sanaakaan muista versioista, vaan viittaukset käsikirjoituksiin joihin Nestlen kreikankielinen teksti perustuu. Sen perusteella vanhoista käsikirjoituksista löytyy kastamisesta kolminaisuuden nimeen.

        Didakhe, eli Kahdentoista apostolin opetus, joka luetaan apostolisten isien tekstien joukkoon, niin siinä teoksessa (50-160 jKr. väliseltä ajalta) on ohjeet kastamisesta kolminaisuuden nimeen. Teksti saattaa olla lähes Uuden testamentin kirjojen aikalainen.

        Itse mitä historiasta muistan ja Nikean kokouksesta mitä tieteellistä tutkimusta on julkaistu, niin missään en ole kohdannut esittämiäsi väitteitä tai kuvausta kuinka asiat Nikeassa menivät. Ei mistään halusta muuttaa Matteuksen tekstiä, tai ylipäätään syytä muuttaa sitä.

        Tämä vain viittaa siihen, että mitään lisäystä Nikean kirkolliskokouksessa ei ole tehty ja että lisäyksen tekeminen on pelkästään myytti.

        Eusebius viittaa kyseiseen kastekäskyyn kirjoituksissaan toistakymmentä kertaa, mutta jokaisessa kohdassa ennen vuotta 325 hän viittaa siihen muodossa ”tehkää opetuslapsia minun nimessäni”. Eusebius ei siis näytä tuntevan Matteuksen tekstiä sellaisena kuin se on meidän käännöksissämme, ei ainakaan ennen vuotta 325.

        Johtopäätös on se, että jae muokattiin käsikirjoituksiin myöhemmin, lähinnä Nikean kirkolliskokouksen jälkeen, joka pidettiin vuonna 325. Kokouksessa käsiteltiin nimittäin kolminaisuusoppia.

        Vaikka Jeesus näyttää antavan käskyn kastaa ihmisiä Isän, Pojan ja Pyhän nimeen, Apostolien tekojen ja Paavalin mukaan heitä kastettiin Jeesuksen nimeen (ks. Apt. 2:38, 41; 8:12, 16, 36—38; 10:48; 19:5; 22:16; Room. 6:3—4; 1. Kor. 1:13—17; Gal. 3:27 jne.). Tämä tukee osaltaan Eusebiuksen tapaa lainata Matteuksen jaetta.

        Shem Tob. Hebrealaisessa Matteuksessa lähetyskäsky kuuluukin:

        "Menkää ja opettakaa heitä pitämään kaikki mitä olen käskenyt ikuisesti."

        Ulkoisia todisteita sen puolesta, että Matteus kirjoitti tämän evankeliumin alun perin hepreaksi, löytyy aina Hierapoliin Papiaalta asti, joka kirjoitti 100-luvulla. Eusebios lainasi Papiaan sanoja: "Matteus asetteli yhteen Jeesuksen lausunnot heprean kielellä. " (Eusebiuksen Kirkkohistoria, III 39:16.) 200-luvun alussa Origenes viittasi Matteuksen kertomukseen, ja Eusebios lainaa hänen sanojaan neljästä evankeliumista: "Ensin kirjoitettiin se, joka sai nimensä entisestä tullimiehestä, sittemmin Jeesuksen Kristuksen apostolista, Matteuksesta, heprean kielellä." (Eusebiuksen Kirkkohistoria, VI 25:3–6.) Oppinut Hieronymus (300–400-luvulta) kirjoitti teoksensa De viris inlustribus (Maineikkaista miehistä) III luvussa, että Matteus "laati ensimmäiseksi evankeliumin Kristuksesta Juudeassa heprean kielellä ja kirjainmerkeillä niiden ympärileikattujen hyödyksi, jotka olivat uskoneet. Lisäksi itse heprealainen teksti on säilynyt tähän päivään saakka Kesarean kirjastossa, jota marttyyri Pamfilos niin ahkerasti kokosi. Käännös E. C. Richardsonin toimittamasta latinalaisesta tekstistä, joka on julkaistu sarjassa : "Texte und Untersuchungen zur Geschichte der altchristlichen Literatur " Leipzig 1896, 14. osa, s. 8, 9.)


      • Shabbatshalom
        Ville-pappi-lut kirjoitti:

        Hyllyssäni on tuo mainitsemasi Nestlen teksti, eli Novum Testamentum Graece. Versio on 27. versio... Ja kreikankielisestä alkukielisestä tekstissä Nestleltä löytyy selvästi käsky kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Nootissa olevissa viitteissä ei ole sanaakaan muista versioista, vaan viittaukset käsikirjoituksiin joihin Nestlen kreikankielinen teksti perustuu. Sen perusteella vanhoista käsikirjoituksista löytyy kastamisesta kolminaisuuden nimeen.

        Didakhe, eli Kahdentoista apostolin opetus, joka luetaan apostolisten isien tekstien joukkoon, niin siinä teoksessa (50-160 jKr. väliseltä ajalta) on ohjeet kastamisesta kolminaisuuden nimeen. Teksti saattaa olla lähes Uuden testamentin kirjojen aikalainen.

        Itse mitä historiasta muistan ja Nikean kokouksesta mitä tieteellistä tutkimusta on julkaistu, niin missään en ole kohdannut esittämiäsi väitteitä tai kuvausta kuinka asiat Nikeassa menivät. Ei mistään halusta muuttaa Matteuksen tekstiä, tai ylipäätään syytä muuttaa sitä.

        Tämä vain viittaa siihen, että mitään lisäystä Nikean kirkolliskokouksessa ei ole tehty ja että lisäyksen tekeminen on pelkästään myytti.

        Huomasin monta vuotta sitten että Jeesuksen lähetyskäskyn Matt. 28:19 jakeen jälkeen apostolit eivät toimineet näin mitä siinä lähetyskäskyssä käsketään, millä nimellä tulee tehdä Jeesuksen opetuslapseksi ja millä nimellä tulee kastaa.

        Mietin ihmetellen koska lähetyskäsky on käsky, jonka mukaan tulee tehdä näin. Koin että jokin ei täsmännyt nähden apostolien toimintaa kun he käyttivät vain ainoastaan Jeesuksen nimeä ja se oli aika ristiriitainen lähetyskäskyn kanssa. Olin kovasti ihmeissäni.

        Siten huomasin että lähetyskäskyn ensimmäinen tekstirivi oli ristiriitainen seuraavan tekstirivin kanssa. Ensimmäisessä tekstirivissä lukee: 'Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni'. Eli 'Minun'. Ja seuraavassa tekstirivissä lukee: 'kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen'. Eli 'Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen'. Mietin ihmetellen.

        Ensin hän käske hänen Jeesus-nimeen ja sitten seuravassa lausessa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Outua! Tunnistin heti, että se oli Jeesus.

        Herättyäni unesta tajusin että tämä lähetyskäsky ei ole alun perin nähden apostolien toimintaa. Apostolit olivat saaneet alkuperäisen lähetyskäskyn minkä sain Jeesukselta unessani. Ymmärsin syyn että apostolit käyttivät vain ainoastaan Jeesuksen nimeä saatuaan Jeesuksen alkuperäisen lähetyskäskyn.


      • Shabbatshalom
        Shabbatshalom kirjoitti:

        Huomasin monta vuotta sitten että Jeesuksen lähetyskäskyn Matt. 28:19 jakeen jälkeen apostolit eivät toimineet näin mitä siinä lähetyskäskyssä käsketään, millä nimellä tulee tehdä Jeesuksen opetuslapseksi ja millä nimellä tulee kastaa.

        Mietin ihmetellen koska lähetyskäsky on käsky, jonka mukaan tulee tehdä näin. Koin että jokin ei täsmännyt nähden apostolien toimintaa kun he käyttivät vain ainoastaan Jeesuksen nimeä ja se oli aika ristiriitainen lähetyskäskyn kanssa. Olin kovasti ihmeissäni.

        Siten huomasin että lähetyskäskyn ensimmäinen tekstirivi oli ristiriitainen seuraavan tekstirivin kanssa. Ensimmäisessä tekstirivissä lukee: 'Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni'. Eli 'Minun'. Ja seuraavassa tekstirivissä lukee: 'kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen'. Eli 'Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen'. Mietin ihmetellen.

        Ensin hän käske hänen Jeesus-nimeen ja sitten seuravassa lausessa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Outua! Tunnistin heti, että se oli Jeesus.

        Herättyäni unesta tajusin että tämä lähetyskäsky ei ole alun perin nähden apostolien toimintaa. Apostolit olivat saaneet alkuperäisen lähetyskäskyn minkä sain Jeesukselta unessani. Ymmärsin syyn että apostolit käyttivät vain ainoastaan Jeesuksen nimeä saatuaan Jeesuksen alkuperäisen lähetyskäskyn.

        Siten minulta tutkimus jäi kesken. Tuli ilta ja menin nukkumaan ja siten sain unta. Unessani sain kuulla Jeesuksen lähetyskäskyn ja ääni oli selvä. Hän sanoi näin: 'Menkää ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni - kastamalla heitä Minun nimeen.' Tunnistin heti, että se oli Jeesus .


    • Biblepost

      Kuinkahan kauan tämä pysyy?
      Jesus spake to them, saying, `Given to me was all authority in heaven and on earth; having gone, then, disciple all the nations, (baptizing them--to the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Spirit, teaching them to observe all, whatever I did command you,) and lo, I am with you all the days--till the full end of the age.'
      Siihen aikaan kun tulin uskoon, niin helluntailaisuudessa ei puhuttu kolminaisuudesta, eikä helluntaiherätyksellä ei ollut mitään paperille kirjoitettuja uskontunnustuksia. Vaan nyt kun olen palannut ja huomaan, että sitä helluntailaisuutta ei enää ole, jossa minut kastettiin.
      Kastetodistuksen pyysin silloin kerran lähtiessäni. Ei ole enää paikkaa eikä seurakuntaa, minne palata.

      • Kysyjäää

        Apostolit eivät totelleet tuotta käskyä koska Jeesus ei ikinä sanonut tai käskenyt noin. Apostolien teoissa uskovat kastettiin kuudessa kohtaa aina pelkästään Jeesuksen nimeen.

        "Menkää ja opettakaa heitä pitämään kaikki mitä olen käskenyt ikuisesti minuun nimeen"

        Kaksi käsikirjoitusta sanoo samaa asia josta toinen on heprea ja toinen on Nestelen kreikkalainen käännös ennen Nikean kirkokokusta. Historia todistaa että trinitaarit ovat räikeästi vääristelleet 300-luvun jälkeen apostolien kirjoituksia ja muistiinpanoja. Esimerkkiksi Martti Luther kirjoittaa 1.Joh. 5:7,8 lisäyssanoista näin:

        "Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat'. Tämä värsy ei ole kreikkalaisissa käsikirjoituksissa, ja näyttää siltä, että muinaisajan jumaluusoppineet innossansa Ariolaisia vastaan ovat sen, sopimattomasti kyllä, tähän lisänneet."

        (Martti Luther: Johanneksen ensimmäisen kirjeen selitys)


    • NIMEEN
      • Kysyjää

        Tuolta linkistäsi " Oli silloin ja on edelleen tärkeää lausua kasteessa Jeesuksen Nimi. Pelastuksemme perustuu Häneen. Jeesus on ainoa Pelastaja! Siksi Jumalan seurakunta on aina kastanut uskoon tulleet Herran Jeesuksen Kristuksen Nimeen eli Hänelle.
        Kastaa Jeesuksen Nimeen sisältää ajatuksen, että kastetusta tulee Hänen omaisuuttaan. Kasteessa uskoon tullut otetaan pois Aadamista ja liitetään uuteen sukuhaaraan, Kristukseen. Hänelle kastettu. Hänen Nimeensä otettu. Kastettu siihen pelastukseen, joka on Jeesuksessa ja ristityön ansiossa. Apt.4:12."

        Olen täysin samaa mieltä.


      • Ville-pappi-lut

        Lindroosilaisuuden kristillisyyttä epäilen vahvasti. Kannattaa olla varovainen heidän kanssaan. Heidän uskonsa ei välttämättä ole täysin Raamattuun perustuvan kristillisen uskon mukainen, mutta pelottavan lähellä sitä.


      • Jeesukseennimessä
        Ville-pappi-lut kirjoitti:

        Lindroosilaisuuden kristillisyyttä epäilen vahvasti. Kannattaa olla varovainen heidän kanssaan. Heidän uskonsa ei välttämättä ole täysin Raamattuun perustuvan kristillisen uskon mukainen, mutta pelottavan lähellä sitä.

        Tuntuu tyhmältä takertua vain ainoaaseen yhteen Matt. 28:19 kohtaan joka on monia kohtia vastaan. Anteeksi tällainen kirjoitukseni mutta näen että miksi vain sitä yhtää kohtaa tulee totella vasten apostolien toimintoja ja sitä millä nimellä apostolit toimivat?

        Apostolit saivat Jeesuksen alkuperäisen lähetyskäskyn ja siten toimivat näin:

        Ap.t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ap.t. 8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.

        Ap.t. 19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

        Apostoli kirjoitti tämän saatuaan Jeesuksen alkuperäisen lähetyskäskyn ja kehotti tekemään kaikki Herran Jeesuksen nimeen. Aika ristiriitaista jos tuo Matt. 28:19 jossa on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi, olisi alkuperäinen mutta miksi apostolit käyttivät kaikissa vain ainoastaan Jeesuksen nimeä.


    • PasiToivonen

      >>Miksi apostolit eivät kastaneet tuossa nimessä? Edelleen vastausta ei tullut.<<

      Sitä pitää kysyä apostoleilta. He tuskin lukevat tätä foorumia.

      >>Kastetodistuksen pyysin silloin kerran lähtiessäni. Ei ole enää paikkaa eikä seurakuntaa, minne palata. <<

      Kokeile islamilaista seurakuntaa. Voit löytää sieltä kodin.

    • Biblepost

      PasiToivonen. olet typerä pilkkaaja. Jeesus on ainoa nimi, jossa meillä on pelastus.

    • PasiToivonen

      Uskot siis katoliseen harhaoppiin: Jeesus pelastaa, Jeesus oli synnitön?

      Sitäpaitsi islamilaisen seurakunnan kautta voi löytää itselleen naisen. Sen takia jotkut suomalaiset miehet ovat kääntyneet Islamiin.

      • JeesusonHerraa

        John 7:16-17 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

        Jos teet ja pijäät hänen Jeesukseen käskyt tulleet henkilökohtaisesti tuntemaan Israelin Jumalaan Jeesukseen kautta. Tuo on se haste jh 7: 16- 17 et tulee tietämään vain henkilökohtaisesti kokemaan Israelin Jumalaa ja tietämään että Jeesuksen käskyt ja opetukset eivät olleet hänen omia vaan Isän.


    • Kauniimpi.sukupuoli
    • rrr777
    • kaavatsikseen

      Kysyjälle:
      Nykyisin on helluntailaisuudessa alettu kastaa näillä sanoilla: "Kastan sinut Jeesukseen Kristukseen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".
      Pidän sitä erikoisena tapana, koska minusta se on jonkinlainen kompromissi ns. lähetyskäskyn ja apostolien kastekäytännön välillä. Minulle asia ei ole tulenpalava, koska kaste ei ole pelastuksen ehto. Itse olen kastettu uskovana helluntailaisena Jeesuksen Kristuksen nimeen. Minulle se on ainoa oikea kaste, mutta en kiivaile kasteasiassa. Jos joku on sydämessään varma toisesta tavasta niin ottakoon kasteen toisilla sanoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe