Toyotan hybridit eivät ole muka-hybridejä

Toyotan hybridit ovat ns. täyshybridejä. Ne eivät ole muka-hybridejä. Niillä saavutetaan tällä hetkellä kaikkein pienin polttoaineen kulutus kuten eräs arvostettu tekniikan alan lehti kirjoitti.

Täyshybridi auto toimii pelkällä sähkömoottorilla aina kun mahdollista, kokonaan ilman polttomoottorin tms. voimanlähteen apua. Esimerkiksi kaikki Toyotan hybridit.

Lue tästä muiden valmistajien muka-hybrideistä, jotka ovat antaneet autolleen hybridi-nimen harhauttaakseen ostajia tai yrittäessään luoda kuvaa, että Toyotan hybridit ovat samlaisia lekkikaluja:

Paineilmahybridi
PSA-konsernin koeasteella oleva tekniikka, jossa polttomoottorin mäntiä liikutetaan paineilmalla tehontarpeen ollessa pieni.

Kevythybridi
Polttomoottori on koko ajan käynnissä. Esimerkiksi Ferrari LaFerrari ja Fisker Karma.
Lisäksi muuta termistöä hybridin toimintaan liittyen:

Mikrohybridi
Ei yleensä mielletä hybridiksi, sillä tämä on vain toinen nimitys sammutusautomatiikalle.

Tämä on sensijaan mestariteos, jonka Toyota toteutti ensimmäisenä:

Pistokehybridi
Autoa voidaan ladata myös pistokkeen avulla verkkovirrasta sähköauton tapaan. Käytetään myös nimityksiä Plug-In, Plug-In Hybrid, PHV (Plug-In Hybrid Vehicle) ja PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle). Esimerkiksi Toyota Prius PHEV.
Ilmianna
Jaa

22 Vastausta



Hihii, eipä nuo Toyotan "täyshybridit" pärjää vertailuissa kilpailijoiden hybrideille.
Ilmianna
Jaa
"Tämä on sensijaan mestariteos, jonka Toyota toteutti ensimmäisenä:

Pistokehybridi"

Täysin päättömän kirjoituksen kruunaa tämä suora valhe. Chevyn Volt oli markkinoilla selkeästi ennen Tojoa.

http://money.cnn.com/2010/12/14/autos/chevy_volt_auction/index.htm
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
"Toyota oli ensimmäinen autonvalmistaja, joka toi myyntiin verkkovirralla ladattavan hybridiauton."

https://www.uusisuomi.fi/autot/208587-suomen-edullisin-ladattava-hybridi-maksaa-alle-40-000-euroa

"Toyota oli ensimmäinen autonvalmistaja, joka toi myyntiin verkkovirralla ladattavan hybridiauton."

http://kaasujalka.fi/press/2016/10/02/toyota-prius-plug-in-hybrid-kevaalla-suomeen/

"Toyota toi vuonna 2012 ensimmäisenä autonvalmistajana myyntiin verkkovirralla ladattavan hybridiauton."

http://www.autotoday.fi/Uusi+ladattava+Toyota+Prius+vie+nopeammin+pidemmalle

Toyota toi ensimmäisenä markkinoille hybridin, lataushybridin ja vetyauton. Se on edelläkävijyyttä se. Sekin onnistui vain Toyotalta.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000854441.html

"Toyota has sought more than 4000 patents related to hybrid technology in the United States."

https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Toyotan+patentit+hybridi

Tästä voi lukea asiallista tekstiä siitä, mitä Toyota on tehnyt. Toyota on tehnyt,muut eivät ole kyenneet. Siitä, on jotkut Chryslerin patentit kaukana. Sellaisia ei ole. Toyotalla on ollut valtavat patenttimäärät ja nyt 17 vuoden jälkeen ne laukesivat niin kaikki valmistajat alkoivat tuuoda hybridejä markkinoille.

http://www.autoparkki.uutisparkki.com/?p=1690
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jos katsot tuota linkattua juttua ja sen päivämäärää niin näet suoraan että Tojo oli markkinoilla Chevyn jälkeen. Aivan suotta kaivelet useita virheellisiä linkkejä kun oikea kertoo totuuden.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Täyshybridi auto toimii pelkällä sähkömoottorilla aina kun mahdollista, kokonaan ilman polttomoottorin tms. voimanlähteen apua. Esimerkiksi kaikki Toyotan hybridit."

Mutta kun se kaikki sähkö on tehty kalliisti verotettua bensaa polttamalla. On hienoa että liike-energia otetaan jarrutuksessa talteen, mutta se liike-energia on tehty bensaa polttamalla.
Oikea hybridi ottaa sähkönsä pistorasiasta ja osaa tietysti käyttää myös KERSiä. Siksi oikeiden hybrisien käytännön kulutus on litroja pienempi kuin polttomoottoriautojen Tojon mukahybridit pääsevät vain desien säästöihin bensaturboihin nähden ja häviävät dieseleille.

https://www.spritmonitor.de/en/evaluation/economic_models.html

Tuosta voi katsoa miten Tojot ovat jääneet jälkeen muista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Mutta ja mutta ja mutta ja mutta ja mutta ja mutta.................................

MUTTA

....kun se piru silti kuiluttaa kaikkein vähiten eli vain 4- 5 litraa sadalla.

Mutta, mutta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MuttaPerkele kirjoitti:
Mutta ja mutta ja mutta ja mutta ja mutta ja mutta.................................

MUTTA

....kun se piru silti kuiluttaa kaikkein vähiten eli vain 4- 5 litraa sadalla.

Mutta, mutta.
Ei lähellekään vähiten. Spritmonitor näyttää oikean elämän kulutuksia ja monta dieseliä alittaa Tojon kulutukset. Hybridipuolellakin Hyny on etevämpi.
Ja tuosta puuttuu vielä kokonaan lataushybridit jotka puolittavat helpsti kulutuslukemat tuonne kahden litran paikkeille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tojo-ei-pärjää kirjoitti:
Ei lähellekään vähiten. Spritmonitor näyttää oikean elämän kulutuksia ja monta dieseliä alittaa Tojon kulutukset. Hybridipuolellakin Hyny on etevämpi.
Ja tuosta puuttuu vielä kokonaan lataushybridit jotka puolittavat helpsti kulutuslukemat tuonne kahden litran paikkeille.
Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin.

http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

Ja Prius Plug in hybridin kulutus 1 litra/100 km.

http://www.iltalehti.fi/autotestit/201702152200071009_at.shtml
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eise sieltä pistorasiastakaa ilmaiseksi tuu..ja saastuttaa se sieltä saatu sähköki..pitääse jollakin tuottaa..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Toyota toi ensimmäisenä markkinoille hybridin, lataushybridin ja vetyauton. Se on edelläkävijyyttä se. Sekin onnistui vain Toyotalta."

Voi tätä tietämättömyyden ja typeryyden määrää mitä teroista löytyy. Tarkastakaa edes vähän faktoja ennenkuin kirjoitaate näitä päättömyyksiänne. Se että te olette tekniikasta pihalla ei tarkita että kaikki muut olisivat. Kaikilla autonvalmistajilla on polttokennoautot valiina siltä varalta että vedyn jakelua alettaisiin rakentamaan. Tässä esimerkiksi Hondan auto vuosikymmenen takaa-

https://www.youtube.com/watch?v=GaniEb3yAhM

Polttokennoauton rakentamisessa ei ole mitään haastetta. Täysin turha homma niin pitkään kun vedyn jakelusta ei ole edes suunnitelmia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Onhan ne valmiina kun joku kehitti ne ja patentoi ja antoi patentit vapaaseen käyttöön. Onhan ne:

"Esiteltyään Mirain Toyota vapautti 5680 vetytekniikkaan liityvää patenttia vapaaseen käyttöön. Näistä 1 970 koskee polttokennoja, 3 350 kennojen ohjelmistoja ja 290 autojen vetytankkeja. Lisäksi vapautettiin 70 vedyn tankkausasemien patenttia. Toyota kuitenkin edellyttää patentteja käyttöönottavilta yrityksiltä sopimuksen, jossa varmistetaan patenttien käyttötarkoitus. Patentit ovat käytettävissä vuoden 2020 loppuun asti"

Toyota teki senkin ensin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Saksa satsaamiljooni vetyautoihin:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saksassa-uskotaan-vetyautoihin-valtio-satsaa-satoja-miljoonia/qxegqSzH
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
SenkinSatusetä kirjoitti:
Onhan ne valmiina kun joku kehitti ne ja patentoi ja antoi patentit vapaaseen käyttöön. Onhan ne:

"Esiteltyään Mirain Toyota vapautti 5680 vetytekniikkaan liityvää patenttia vapaaseen käyttöön. Näistä 1 970 koskee polttokennoja, 3 350 kennojen ohjelmistoja ja 290 autojen vetytankkeja. Lisäksi vapautettiin 70 vedyn tankkausasemien patenttia. Toyota kuitenkin edellyttää patentteja käyttöönottavilta yrityksiltä sopimuksen, jossa varmistetaan patenttien käyttötarkoitus. Patentit ovat käytettävissä vuoden 2020 loppuun asti"

Toyota teki senkin ensin.
Voi ne patentit vapauttaa, ei niitä kukaan halua hyödyntää. Joku viisas laskeskeli, että vedyn teossa tarvittavan sähkön tuotannossa käytetystä primäärienergiasta saa noin 10% takaisin polttokennon tuottamassa sähkössä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin.

http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

Tuossa joukossa vuosia sitten yhdessä vertailussa. Ei paljon vakuuta. Spritmonitorista löytyy monta vähemmänkuluttavaa oikesta elämästä ja tuhansien kilometrien kokemusten mukaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Spritmonitoristakin voi tehdä monenlaisia hakuja. Otetaan Priuksen uusin malli, 2016. Keskikulutus 4,38 l/100. Auton teho on 122 ps. Tehdään sitten haku tehovälille 110 - 130 ps ja polttoaineena diesel, samat vuosimallit. Keskikulutus tässä luokassa on 6,06 l/100. Toki löytyy yksittäisiä dieselautoja joissa kulutus on pienempi. Tässä haussa kokonasita 30/1534 kappaletta. Eli siis 2% vastaavan tehoisista dieselautoista kuluttaa vähemmän kuin Priuksen uusin malli keskimäärin. Eli löytyyhän sieltä siis monta kuten nimimerkki toteaa mutta kokonaisuutena Piruksen uusin malli on ylivoimainen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
EipaVaaristella kirjoitti:
Spritmonitoristakin voi tehdä monenlaisia hakuja. Otetaan Priuksen uusin malli, 2016. Keskikulutus 4,38 l/100. Auton teho on 122 ps. Tehdään sitten haku tehovälille 110 - 130 ps ja polttoaineena diesel, samat vuosimallit. Keskikulutus tässä luokassa on 6,06 l/100. Toki löytyy yksittäisiä dieselautoja joissa kulutus on pienempi. Tässä haussa kokonasita 30/1534 kappaletta. Eli siis 2% vastaavan tehoisista dieselautoista kuluttaa vähemmän kuin Priuksen uusin malli keskimäärin. Eli löytyyhän sieltä siis monta kuten nimimerkki toteaa mutta kokonaisuutena Piruksen uusin malli on ylivoimainen.
Miksi pitäisi hevosvoimien mukaan rajoittaa hakua, no siksi kun isompi tehoiset dieselit kuluttaa vähemmän ja liikkuvat paremmin kuin tuhnu Prius.
Eköhän niitä pienempi kulutuksellisia dieseleitä ole kuitenkin määrällisesti enemmän kuin tuota pienempi kulutuksellista Priusta.
Et tilastoharhoja esittämällä paranna Priuksen ajo-ominaisuuksia, eikä liukkaat renkaat mutu pitäviksi, tuskin halpa sisusmuovikaan muuttuu laadukkaaksi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Onhan ne valmiina kun joku kehitti ne ja patentoi ja antoi patentit vapaaseen käyttöön. Onhan ne:"

Sulla on vähän aikajana hukassa. Polttokennot ovat 60-70 luvulla keksitty juttu ja Hondan Clarity oli tuotannossa jo vuosikymmen ennen kuin tojo vapautti nuo patentit. Arvottomia patentteja on helppo jakaa.
Ilmianna
Jaa
Tero uskoo tojon valheita vaikka tässäkin on kiistatta osoitettu että Volt oli ennen Prius PHEViä ja Clarity ennen Miraita.

Tero uskoo koska tero haluaa uskoa. Toki nuo suomalaiset lehdet voisivat vähän tarkastaa faktoja ennenkuin julkaisevat tojon markkinoinnin puppua lehdessään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Toyota uutiset on täysuskovaisen ainut raamattu ja tietolähde. Ikävät uutiset ohitetaan tai kun asia käy ahdistamaan, niin koitetaan kääntää asia toisin päin tai kilpailijan ongelmaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
seOnVaanNiinHuono kirjoitti:
Toyota uutiset on täysuskovaisen ainut raamattu ja tietolähde. Ikävät uutiset ohitetaan tai kun asia käy ahdistamaan, niin koitetaan kääntää asia toisin päin tai kilpailijan ongelmaksi.
Toyota Uutisia ei ole olemassa, mutta tässä lehdistö on kovasti väännellyt asioita:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14933853/toyotan-korkean-laadun-40-konkreettista-todistetta

Lue siitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
LuehanSiitä kirjoitti:
Toyota Uutisia ei ole olemassa, mutta tässä lehdistö on kovasti väännellyt asioita:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14933853/toyotan-korkean-laadun-40-konkreettista-todistetta

Lue siitä.
Onhan tuossakin linkkilistrassa monta Toyotan markkinointiosaston eli Toyota Uutisten juttua.

kaikki mitkä alkavat "https://www.toyota.fi/..." ovat Toyota Uutisia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yaris hybridin käytännön kulutus yli 5 litraa.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyotan hybridit eivät ole muka-hybridejä

Toyotan hybridit ovat ns. täyshybridejä. Ne eivät ole muka-hybridejä. Niillä saavutetaan tällä hetkellä kaikkein pienin polttoaineen kulutus kuten eräs arvostettu tekniikan alan lehti kirjoitti.

Täyshybridi auto toimii pelkällä sähkömoottorilla aina kun mahdollista, kokonaan ilman polttomoottorin tms. voimanlähteen apua. Esimerkiksi kaikki Toyotan hybridit.

Lue tästä muiden valmistajien muka-hybrideistä, jotka ovat antaneet autolleen hybridi-nimen harhauttaakseen ostajia tai yrittäessään luoda kuvaa, että Toyotan hybridit ovat samlaisia lekkikaluja:

Paineilmahybridi
PSA-konsernin koeasteella oleva tekniikka, jossa polttomoottorin mäntiä liikutetaan paineilmalla tehontarpeen ollessa pieni.

Kevythybridi
Polttomoottori on koko ajan käynnissä. Esimerkiksi Ferrari LaFerrari ja Fisker Karma.
Lisäksi muuta termistöä hybridin toimintaan liittyen:

Mikrohybridi
Ei yleensä mielletä hybridiksi, sillä tämä on vain toinen nimitys sammutusautomatiikalle.

Tämä on sensijaan mestariteos, jonka Toyota toteutti ensimmäisenä:

Pistokehybridi
Autoa voidaan ladata myös pistokkeen avulla verkkovirrasta sähköauton tapaan. Käytetään myös nimityksiä Plug-In, Plug-In Hybrid, PHV (Plug-In Hybrid Vehicle) ja PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle). Esimerkiksi Toyota Prius PHEV.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta