Qatar Airways perunut lennot Dubaihin

Tupunainen

Moi, onko täällä porukkaa jotka ovat varanneet Qatar Airwaysillä lennot Dubaihin? Nyt kun tosiaan Arabiemiraatit ovat sulkeneet pääsyn niin QAW on perunut lennot ja antanut vaihtoehdoksi rahojen takaisin maksun tai uudelleen reitityksen 72h ennen lentoa. Kumpaa olette käyttäneet? Ottaneet rahat pois vai riskin 72h uudelleen reititykseen subject to availability??? Onko kenelläkään kokemusta miten tuollainen uudelleen reititys pelittää vai jääkö sitä "rannalle" ruikuttamaan......

56

2018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marbella7

      Minua kiinnostaa tämä myös, koska lokakuussa on lennot buukattu Qatar Airwaysillä Dohan kautta Dubaihin. Lähetin Qatarille sähköpostia, mutta pyysivät lähettämään lomakkeen rahojen palautusta varten tai soittamaan asiakaspalveluun. En halua rahoja takaisin vaan lomalle. Hotelli on maksettu ja sitä ei voi perua.
      Mitä nyt nettiä olen selaillut niin ovat tehneet yhden stopin lisää Muscatissa. Se ei meitä haittaa jos vaan lento sinne oikeasti järjestyy.

    • QR302

      Qatar uudelleenreitittää matkustajia TK, BA ja jopa AY lennoilla Dubaihin. Sitten on mahdollista myös tuo MCT koukkaus koska Oman ei kuulu saartomaihin mukaan.

    • Makerake23

      Itsellä on myös Qatar Airwaysin lentoliput Dubaihin marraskuussa. Asiakaspalveluun olen soittanut ja lähettänyt viestiä, eivät ole halunneet sanoa yhtään miten uudelleenreititys tulee mahdollisesti tapahtumaan.

      Mielestäni tuo kommentti liittyen uudelleenreititykseen, "subject to availability" liittyy vain siihen, että uudelleenreititys määräytyy sen mukaan mitä vaihtoehtoja on tarjolla kun Qatar Airways alkaa selvittämään uudelleenreititystä 72 tuntia ennen alkuperäistä lähtöaikaa.

      Olisi mielenkiintoista tietää millä lentoyhtiöllä Muscatista Dubaihin on sitten menty? Jotenkin voisin kuvitella ettei ainakaan Etihadilla tai Emirateksella...

      Itse aion pitää lentoliput, osittain sen vuoksi, että minulla on F1-liput Abu Dhabin kisaviikonloppuun. Jotenkin minusta tuntuu ettei Qatar Airwaysillä ole sitä vaihtoehtoa, että eivät uudelleenreitittäisi minua Dubaihin ja tylysti vain palauttaisivat lippujen hinnan minulle vain 1-2 päivää ennen suunniteltua lähtöä.

      Jos saatte lisätietoa aiheesta, niin päivittäkää ihmeessä tänne. Viimeistään sitten kun oman reissunne kohtalo selviää.

    • Tupunainen

      Hei Marbella7. Olisitko ystävällinen ja laittaisit tänne heti kun olet saanut uudelleen reitityksen miten QatarAirways hoiti asian. Mekään ei millään viitsittäis ruveta lentoja enää etsimään. meillä kyllä hotelli varattu niin, että 15.11 voidaan vielä perua. Tosiaan hehän eivät sinulle soita vaan sinun täytyy ottaa yhteys72h ennen lentoa heidän asiakaspalveluun. milloin sinulla on lento???
      Terkuin Tupunainen

    • Tupunainen

      Niin ja luulisi, että Qatar käyttäsi oneworldin yhtiöitä eli esim. Finskiä kun kerta kuuluu siihen???
      Tupunainen

    • Marbella7

      Syyskuussa soitan sinne niin katsotaan mitä sanovat. Todennäköisesti pyytävät soittamaan 72 h ennen lähtöä. Omenista lento on Oman airilla. Flyertalks sivuilla on paljon myös asiaa tähän liittyen. Jotenkaan en jaksa uskoa että kriisi olisi päättynyt vielä lokakuussa. Laitan heti tänne kun saan tiedon miten meidän matkasuunnitelmia etenee. Lähdetään 18.10.

      • Tupunainen

        Juu eivät he ennen kuin 72h anna mitään lentoja. Olen ollut heihin messengerin kautta yhteydessä. Olen kanssa noita lentoja katsellut eli siinä vaan tulee semmonen 7h reititys ja myöskin kun olette vasta illalla Dohassa niin ja jatkolennot ovat niin, että olette Dubaissa seuraavana päivänä 03 maissa. Sama juttu paluussa eli teidän täytyy tulla päivää aikaisemmin pois Dubaista jotta ehditte aamukoneelle Dohaan. Toivotaan, että pääsette Finskillä sillä sehän tietty paras vaihtoehto tähän. Kiva jos jaksat laittaa tänne tietoa miten järjestävät sillä meillä hotellit tosiaan peruutusoikeudellisia 15.11 asti kun lento on nyt 2.12 eli pystymme sitten ruveta pohtimaan kun tiedon sinulta saan miten rupeamme matkaa hoitamaan.


      • Makerake23
        Tupunainen kirjoitti:

        Juu eivät he ennen kuin 72h anna mitään lentoja. Olen ollut heihin messengerin kautta yhteydessä. Olen kanssa noita lentoja katsellut eli siinä vaan tulee semmonen 7h reititys ja myöskin kun olette vasta illalla Dohassa niin ja jatkolennot ovat niin, että olette Dubaissa seuraavana päivänä 03 maissa. Sama juttu paluussa eli teidän täytyy tulla päivää aikaisemmin pois Dubaista jotta ehditte aamukoneelle Dohaan. Toivotaan, että pääsette Finskillä sillä sehän tietty paras vaihtoehto tähän. Kiva jos jaksat laittaa tänne tietoa miten järjestävät sillä meillä hotellit tosiaan peruutusoikeudellisia 15.11 asti kun lento on nyt 2.12 eli pystymme sitten ruveta pohtimaan kun tiedon sinulta saan miten rupeamme matkaa hoitamaan.

        Mulla on meno ke 22.11. ja paluu 30.11. joten voin myös laittaa tänne tietoa miten minun lentojen kanssa kävi. Mulla on business-luokan liput, mutta eipä sillä taida olla paljon merkitystä uudelleenreitityksen kannalta.


      • Tupunainen
        Makerake23 kirjoitti:

        Mulla on meno ke 22.11. ja paluu 30.11. joten voin myös laittaa tänne tietoa miten minun lentojen kanssa kävi. Mulla on business-luokan liput, mutta eipä sillä taida olla paljon merkitystä uudelleenreitityksen kannalta.

        Kiva! " jännä" nähdä miten hoitavat tilanteen tai toki voidaan toivoa, että saarto loppuu pian vaan neuvottelevatko edes tilanteesta tällä hetkellä........


    • Marbella7

      Soitin tänään Qatarille ja heillä ei tällä hetkellä ollut tarjota mitään korvaavaa. Pyysi soittamaan loppukuusta tai lokakuun puolella uudestaan jotta voivat tsekata sen hetkisen tilanteen. Sanoi että voisi lentää Dohasta Kuwaitiin tai Istanbuliin mutta minusta ne kuulosti järjettömiltä vaihtoehdoilta, joten kerroin palaavani asiaaan myöhemmin.

      • Makerake23

        Itse olen katsonut aikatauluja tuon Kuwaitin kautta. Alkuperäisen aikataulun mukaan olisin Dubaissa kello 23:10, mutta jos reitti menee Helsinki-Doha-Kuwait-Dubai, niin olisin perillä 04:40. Dohassa ja Kuwaitissa ois 4 tunnin odotus molemmissa. Taitaa saada seikkailun samaan rahaan.

        Dohasta ja Dubaista on sellainen 4,5 tunnin lento Istanbuliin, joten 9 tunnin mutkassa ei todellakaan ole mitään järkeä.

        Täällä on Flyertalkin keskustelu aiheesta, ainakin yksi sellainen:
        http://www.flyertalk.com/forum/qatar-airways-privilege-club/1846356-qatar-airways-uae-ksa-bahrain-egypt-withdraw-licenses-close-airspace-94.html


      • Tupunainen

        siis tosiaan eivät tarjonneet sinulle finnairia? Tuolla Tripadvisorin Travel sivulla kun kysyin asiasta niin siellä kommentoitiin, että lennättävät ehkä BritishAirwaysillä sillä kuulema QA omistaa 20% BA:sta. Siis mihin heillä perustuu tuo kuwait/istanbul vaihtoehto....... Tilaahan on Finskillä ja Norskilla ja BA:lla jne. Olisivatko nyt sitten jo antaneet teille lennot kun ovat niin pitäneet kiinni tuosta 72h rajasta? Soititko Suomen nroon? Pitääkö tässä tosiaan ruveta etsimään muiden kautta lentoja ja ottaa rahat pois Qatarilta.......


    • Marbella7

      Soitin joo tuohon Suomen numeroon ja kysyin onko mitään tehtävissä tällä hetkellä lennoille niin vastaus oli tuo Kuwaitin tai Istanbulin kautta (siis ensin Dohaan). Oman kävisi mulle ihan hyvin tai sitten Finski, BA tai Turkish airlines joten odottelemme vielä ja otamme yhteyttä ensi kuun puolella.

      • Tupunainen

        Vielä tuo tarkistus josta jo aiemmin kysyin eli oletteko ottaneen lennot suoraan QatarAirwaysiltä vai varanneet jonkun nettivaraamon kautta?


    • Marbella7

      Itse varasin suoraan Qatar airwaysin sivuilta.

      • Tupunainen

        Me saimme nyt ehdotuksen:
        304 02DEC HELSINKI-DOHA 0945-1630
        QR1088 02DEC DOHA-KUWAIT 1910-2035
        KU677 03DEC KUWAIT-DUBAI 0100-0410

        KU676 14DEC DUBAI-KUWAIT 2050-2140
        QR1083 14DEC KUWAIT-DOHA 2320-0045
        QR301 15DEC DOHA-HELSINKI 0815-1320


      • Tupunainen

        Tosiaan lennot varattu nettimatkatoimiston kautta joka tänään ilmotti kun kysyin muuta vaihtoehtoa, että muuta ei ole eli joka ottaa nuo lennot tai ottaa rahat pois qatarilta.


      • Makerake23

        Mä olen varannut lennot suoraan Qatar Airwaysin sivuilta.

        Soittelin eilen QA:n Suomen asiakaspalvelunumeroon. Kävimme läpi vaihtoehdot, jotka ovat siis:

        1. Rahat takaisin (full refund)
        2. Matkan määränpään muuttaminen johonkin läheiseen kaupunkiin, johon QA lentää, esim. Muscat tai Sohar, ja mitä näitä nyt on n. 500 km säteellä Dohasta.
        3. Uudelleenreititys: Helsinki-Doha (QA) / Doha-Istanbul (QA) / Istanbul-Dubai (Turkish Airlines) => ja takas samaa reittiä.
        4. Uudelleenreititys: Helsinki-Doha (QA) / Doha-Kuwait (QA) / Kuwait-Dubai (Kuwait Airlines) => ja takas samaa reittiä. Tämä on sama kuin mikä ehdotuksen Tupunainen on saanut.

        Tuo Istanbulin lenkki on ihan järjetön, pelkät lennot yhteensä jotain 9 tuntia ja sitten vielä mitä menee lentokentällä.

        Kuwaitin kautta ei ole niin paha. Mennessä olen Dubaissa noin 5 tuntia myöhemmin mitä alkuperäisen suunnitelman mukaan.
        Tullessa toki joutuu lähtemään jotain 7-8 tuntia aikaisemmin Dubaista ja Dohassa on melkein 8 tunnin odotus.

        QA:n asiakaspalvelu sanoi, että tällä hetkellä voivat tehdä muutoksia niin, joilla on lähtö ennen 31.10. Minua pyysi soittamaan 2 viikon päästä uudelleen.


      • Tupunainen

        nyt taas matkatoimisto lähesty uudella ehdotuksella jossa oltaisiin vähän aikaisemmin Dohassa eli voisi mennä hotelliin muutamaksi tunniksi vaan enpä tiedä onko tuostakaan apua.......
        QR304 02DEC HELSINKI-DOHA 0945-1630
        QR1088 02DEC DOHA-KUWAIT 1910-2035
        KU677 03DEC KUWAIT-DUBAI 0100-0410

        KU676 14DEC DUBAI-KUWAIT 2050-2140
        QR1083 14DEC KUWAIT-DOHA 2320-0045
        QR301 15DEC DOHA-HELSINKI 0815-1320


      • Tupunainen
        Tupunainen kirjoitti:

        nyt taas matkatoimisto lähesty uudella ehdotuksella jossa oltaisiin vähän aikaisemmin Dohassa eli voisi mennä hotelliin muutamaksi tunniksi vaan enpä tiedä onko tuostakaan apua.......
        QR304 02DEC HELSINKI-DOHA 0945-1630
        QR1088 02DEC DOHA-KUWAIT 1910-2035
        KU677 03DEC KUWAIT-DUBAI 0100-0410

        KU676 14DEC DUBAI-KUWAIT 2050-2140
        QR1083 14DEC KUWAIT-DOHA 2320-0045
        QR301 15DEC DOHA-HELSINKI 0815-1320

        kas vain.... nuohan oli aivan samat ajat kuin viimeksi tarjosivat. :)


      • Tupunainen
        Makerake23 kirjoitti:

        Mä olen varannut lennot suoraan Qatar Airwaysin sivuilta.

        Soittelin eilen QA:n Suomen asiakaspalvelunumeroon. Kävimme läpi vaihtoehdot, jotka ovat siis:

        1. Rahat takaisin (full refund)
        2. Matkan määränpään muuttaminen johonkin läheiseen kaupunkiin, johon QA lentää, esim. Muscat tai Sohar, ja mitä näitä nyt on n. 500 km säteellä Dohasta.
        3. Uudelleenreititys: Helsinki-Doha (QA) / Doha-Istanbul (QA) / Istanbul-Dubai (Turkish Airlines) => ja takas samaa reittiä.
        4. Uudelleenreititys: Helsinki-Doha (QA) / Doha-Kuwait (QA) / Kuwait-Dubai (Kuwait Airlines) => ja takas samaa reittiä. Tämä on sama kuin mikä ehdotuksen Tupunainen on saanut.

        Tuo Istanbulin lenkki on ihan järjetön, pelkät lennot yhteensä jotain 9 tuntia ja sitten vielä mitä menee lentokentällä.

        Kuwaitin kautta ei ole niin paha. Mennessä olen Dubaissa noin 5 tuntia myöhemmin mitä alkuperäisen suunnitelman mukaan.
        Tullessa toki joutuu lähtemään jotain 7-8 tuntia aikaisemmin Dubaista ja Dohassa on melkein 8 tunnin odotus.

        QA:n asiakaspalvelu sanoi, että tällä hetkellä voivat tehdä muutoksia niin, joilla on lähtö ennen 31.10. Minua pyysi soittamaan 2 viikon päästä uudelleen.

        Niin tuo odotus tuolla Dohassa yöllä ei kyllä ole meidän makuun eli jotuisi koko yön siellä olla ja emme osaa nukkua kentällä :(. Muutoin tuo olisi ihan ok.
        Minulle siis nyt QatarAirways vastannut, että ottakaa yhteyttä 14 vrk ennen lentoa heihin niin he antavat lennot vaikka toisella yhtiöllä joten kait se pitää sinne asti odottaa / jännittää mitä tuleman pitää..........


    • Marbella7

      Ehkä minäkin nyt vaan rauhassa odottelen, enkä vielä hötkyile tuon Kuwaitin kanssa edes. Soittelen uudestaan QA:lle ensi kuun alussa kun meidän reissuun on se pari viikkoa aikaa :)
      Meitä on aika iso lössi lähdössä, paljon aikuisia ja muutama lapsi niin ei myöskään noi yöllä lentokentällä seisomiset hirveesti houkuttele.

      • Tupunainen

        Marbella7: laitathan heti kun olet saanut uudet lennot miten kävi. Varasin jo Dohasta lentokentän läheltä hotellin jos käy niin, että pitää yö viettää Dohassa. Saapahan ainakin muutaman tunnin nukkua😂.


      • Marbella7

        Juu, laitan heti kun soittelen sinne ensi kuussa. Pelottaa vaan, että saadaan buukkaus ei niin hyvällä reitillä kuin jos odottais sinne 72 tuntia ennen matkaa jolloin heidän on pakko antaa lento vaikka suora. Ärsyttää koko tilanne :(


    • Makerake23

      Pikku juttu jos miettii kokonaiskuvaa, mutta Qatar Airways on vaihtanut konetyypin ainakin minun marraskuun lopun lennoille Helsinki-Doha-Helsinki. Aiemmin se oli Boeing 787-8 Dreamliner, mutta nyt Airbus A330-300. QA:n Dreamlinerit ovat noin 2-3 vuotta vanhoja ja nämä A330-300 koneet noin 10-11 vuotta vanhoja.

      • Makerake23

        Soitin QA:lle taas eilen. Pystyivät nyt tekemään uudelleenreitityksen ja minun osalta lennot on nyt sovittu, menen Kuwaitin kautta. Reitti on muuten sama kuin mistä Tupunainen oli aikaisemmin saanut ehdotuksen, mutta sillä erolla, että viimeinen lento on eri. QA:lla on Helsingin reitille kaksi eri aikataulua eri päiville - toinen lähtee Dohasta aamulla 08:15(?) ja toinen yöllä 01:50. Mulla on palatessa Kuwaitissa siis vain 1h 40 min odotus ja 1h 5min Dohassa. Kokonaismatka-aika on 12h 10min.

        Jos harkitsette samoja lentoja, niin kannattaa ehkä pyytää aikaisempaa lähtöä Dubaista. Kuwait Airwaysillä lähtee Dubaista kone kello 18:55 ja on perillä Kuwaitissa 19:45. Siitä 1h 15min päästä eli 22:00) lähtee QA:n kone Dohaan ja on perillä 23:25. Näillä yhteyksillä Dohaan jäis hieman enemmän aikaa (2h 25min) ja muutenkin ois vähän enemmän pelivaraa jos koneet on myöhässä tms. Itse ajattelin pyytää vielä tätä muutosta omiin lentoihin. Saa nähdä suostuvatko, koska tyyppi sanoi eilen, että yhden muutoksen voi tehdä / sopia ilmaiseksi ja muut alkuperäisten lippuehtojen mukaan.


      • Tupunainen
        Makerake23 kirjoitti:

        Soitin QA:lle taas eilen. Pystyivät nyt tekemään uudelleenreitityksen ja minun osalta lennot on nyt sovittu, menen Kuwaitin kautta. Reitti on muuten sama kuin mistä Tupunainen oli aikaisemmin saanut ehdotuksen, mutta sillä erolla, että viimeinen lento on eri. QA:lla on Helsingin reitille kaksi eri aikataulua eri päiville - toinen lähtee Dohasta aamulla 08:15(?) ja toinen yöllä 01:50. Mulla on palatessa Kuwaitissa siis vain 1h 40 min odotus ja 1h 5min Dohassa. Kokonaismatka-aika on 12h 10min.

        Jos harkitsette samoja lentoja, niin kannattaa ehkä pyytää aikaisempaa lähtöä Dubaista. Kuwait Airwaysillä lähtee Dubaista kone kello 18:55 ja on perillä Kuwaitissa 19:45. Siitä 1h 15min päästä eli 22:00) lähtee QA:n kone Dohaan ja on perillä 23:25. Näillä yhteyksillä Dohaan jäis hieman enemmän aikaa (2h 25min) ja muutenkin ois vähän enemmän pelivaraa jos koneet on myöhässä tms. Itse ajattelin pyytää vielä tätä muutosta omiin lentoihin. Saa nähdä suostuvatko, koska tyyppi sanoi eilen, että yhden muutoksen voi tehdä / sopia ilmaiseksi ja muut alkuperäisten lippuehtojen mukaan.

        Täytyypä tutkia tuo vaihtoehto. Kuulostaa ainakin ihan ok:lta. Meillä kun tosiaan vasta joulukuussa tuo lähtö niin odotan viedä Marbellan lennot kun hehän lähtevät nyt lokakuussa. Meillä tosiaan on nuo hotellin peruutusoikeudellisia 15,11 asti niin on pelivaraa vielä. Kiitos Makerake päivityksestä!


      • Tupunainen
        Tupunainen kirjoitti:

        Täytyypä tutkia tuo vaihtoehto. Kuulostaa ainakin ihan ok:lta. Meillä kun tosiaan vasta joulukuussa tuo lähtö niin odotan viedä Marbellan lennot kun hehän lähtevät nyt lokakuussa. Meillä tosiaan on nuo hotellin peruutusoikeudellisia 15,11 asti niin on pelivaraa vielä. Kiitos Makerake päivityksestä!

        Joulukuussa ei ole tuollaista yölentoa eli vain tuo 8.50 lähtö


      • Makerake23
        Tupunainen kirjoitti:

        Joulukuussa ei ole tuollaista yölentoa eli vain tuo 8.50 lähtö

        Yölento Dohasta Helsinkiin ei tosiaan ole joka päivä vaan vain tiettyinä päivinä (la, ti ja ke?). Katsoin nopeasti QA:n sivuilta ja ainakin 16.12. (ja la 2.12. ti 5.12. ke 6.12. ja la 9.12.) kyseinen yölento löytyy. Mulla kävi tosiaan niin, että pystyin omalta osalta jatkamaan lomaa yhdellä päivällä ja ottamaan yölennon, jota QA siis tarjosi ihan oma-aloitteisesti. Itse asiassa mun loma taisi jatkua 1,5 päivällä, koska alunperin piti lähteä Dubaista aikaisin aamulla ja nyt lähden sieltä seuraavan päivän iltana. Ihan jees.

        Alla olevan linkin takana on viikon vanha juttu Helsinki-Doha reitistä. Siinä puhutaan myös aikatauluista hieman.
        https://siivet.fi/ajankohtaista/qatar-airways-aloitti-laajarunkoliikenteen-helsingista/


    • A7-APH

      Myös joulukuussa lennetään yölento. Aikataulut:
      QR303 klo 01:50-07:00 tiistai, keskiviikko ja lauantai
      QR301 klo 08:15-13:25 maanantai, torstai, perjantai ja sunnuntai

    • Tupunainen

      Yes. Kiitos tiedosta. Tutkinpas taas vaihtoehtoja.

    • järjetöntä

      Hei, itsellä sama tilanne. Lennot parin viikon päästä. Ovat tarjonneet vain rahoja takasin tai uudelleenreititystä Kuwaitin kautta. Hotelli on jo maksettu, joten matkalle pitäisi päästä. Kuwaitin lenkki tuplaa matkustusajan ja saapuu ikävästi vasta viiden aikoihin aamuyöstä Dubaihin. Onko ketään täällä vielä lentänyt tuon Kuwaitin kentän kautta? Miten vaihto onnistui? Pitikö matkalaukkuja noutaa tms? Kuluuko 4 tunnin odottelu helposti?

    • Marbella7

      Soitin tänään taas Qatarille ja nyt tarjottiin kolmea vaihtoehtoa; rahat takaisin, määränpään vaihtaminen tai reititys Kuwaitin kautta. Valitsimme Kuwaitin koska hotelli on myös maksettu. Menomatkalla Kuwait -Dubai on juu klo 04 jälkeen aamuyöstä Dubaissa. Paluumatka on niin että lähtö on illalla Dubaista Kuwaitiin ja siellä parin tunnin odotus josta Dohaan ja lento on aamulla 7:30 Helsingissä. Pitkää odotteluaikaa missään ei tule (tai ainakaan ylivoimasta...).

    • Tupunainen

      Eli näyttää siis siltä, että eivät suostu antamaan lentoja esim. Finskillä :(. Kait se sitten tuohon on tyydyttävä. Meillä vaan kun on tuo odotus Dohassa pitempi kun lento ei osu yölennon päiväksi eli kun olemme Dohassa 00.45 niin Dohasta Suomeen lähtee kone klo8.15.

    • Marbella7

      no voi hitsi, mäkin olin katsonut tuon lennon mutta onneksi tarjosivat QA:lta tuota yölentoa takaisin kun joka tapauksessa olisi kökittävä se yö joko Kuwaitin kentällä tai koneessa niin mieluummin sit jo lennolla.
      Takaspäin aikataulu on
      DXB-KWI 20:50-21:35
      KWI-DOH 23:20-00:50
      DOH-HEL 01:50-07:35

      onneksi varasimme 10 päivän loman niin jää myös itse lomailuun reilu viikko.

      • Tupunainen

        Mekin taidamme yrittää saada tuon yölennon niin ei tarvitse kököttää kentällä. Tuleepahan 1 ylimääräinen päivä Dubaissa jos saadaan tulopvä muutettua.


    • Marbella7

      Minä luulin ensin että takaisinpäin lento lähtee edellisenä iltana mutta sehän lähteekin seuraavana, joten meillekin tulee ns. Ylimääräinen päivä, joka ei onneksi ketään haittaa :) . Alkuperäisen aikataulun mukaan Suomessa piti olla perjantai iltapäivällä ja nyt olemmekin lauantaiaamuna. Ja tuo takaspäin tulo on vaihtoineen kaikkineen alle 11 tuntia. Ja sitten kun soittelee tuonne qatarille, niin varaa passit valmiiksi eteen. Kuwait tarvitsee passin numerot, syntymäajat ja passien voimassaoloajan.

      • järjetöntä

        Kysyttiinkö sinulta kaikkien matkustajien passit, vain ainoastaan yhden matkustajan? Soitin itse äsken ja varasin Kuwaitin kautta, asiakaspalvelija otti vain yhden matkustajan passin tiedot. Tämän jälkeen toivotti hyvää päivän jatkoa ja sanoi, että liput tulee sähköpostiin ja tulikin melkein heti.


    • QR303

      Passitiedot voi itse käydä lisäämässä Qatar Airways sivuilla.

      • järjetöntä

        Mistäköhän tuollainen kohta löytyy? En ainakaan itse löytänyt varauksenhallinnasta (my trips) Qatarin sivuilla.


    • Marbella7

      Meiltä kysyttiin kaikkien passien numerot, voimassaoloajat ja syntymäajat. Ne piti kuulemma ilmoittaa Kuwaitiin. Puhelu kestikin yli tunnin :) ja tuohon suomen Qatarin konttoriin soitettiin. Ruuat ja istumapaikat piti varata uudestaan ja meidän koneena näyttää olevan dreamliner Hel-doh välillä.

    • Tupunainen

      Kuuluuhan lentolaukut myös Kuwaitin koneeseen? En ole vielä päätöstä tehnyt eli mietin vielä vaihtoehtoja. Marbella7 milloin teillä lähtöpäivä olikaan? Voitko laittaa tänne infoa miten menomatka sujui?

      • järjetöntä

        Kyllä, 30kg matkatavara ruumaan sisältyy kaikille lennoille, myös Kuwait-Dubai. Tosin en tiedä pitääkö laukut poimia ja uudelleenselvittää Kuwaitissa. Itsellä lennot tänään.


      • Marbella7

        Laitan joo, lähdemme ensi viikon keskiviikkona klo 09:55 (menoaikakin aikaistui noin tunnilla alkuperäisestä). En ole selvittänyt mitään laukkuasioista, ajattelin kysyä kentältä täytyykö niitä roudata koneesta toiseen vai meneekö automaattisesti määränpäähän. Pakko varmaan ottaa käsimatkatavaroihin muutama vaateparsi jos jotain yllättävää tapahtuu matkalaukuille.


      • Tupunainen
        järjetöntä kirjoitti:

        Kyllä, 30kg matkatavara ruumaan sisältyy kaikille lennoille, myös Kuwait-Dubai. Tosin en tiedä pitääkö laukut poimia ja uudelleenselvittää Kuwaitissa. Itsellä lennot tänään.

        Voitko tosiaan laittaa tietoa millainen kokemus doha-Kuwait-Dubai oli! Pitikö laukut itse roudata jne. Mukavaa matkaa!!


      • Järjetöntä
        Tupunainen kirjoitti:

        Voitko tosiaan laittaa tietoa millainen kokemus doha-Kuwait-Dubai oli! Pitikö laukut itse roudata jne. Mukavaa matkaa!!

        Hei, Kuwaitin kentältä kirjoittelen. Laukut menevät suoraan Dubaihin, varmistin tämän kysymällä jo Helsingissä. Tein check-in:n etukäteen kotona kaikille lennoille, Qatar airwaysin omat lennot(hel-doh-kwi) Qatari airwaysin sivuillla ja kwi-dxb kuwait airwaysin sivuilla. Jostakin syystä tuolle kwi-dxb lennolle ei saa boarding passeja etukäteen, vaan ne on noudettava Kuwaitin kentältä Kuwait Airwaysin transfer deskiltä(sijaitsee portin 22 läheisyydessä). Vaihto Dohassa sujui erittäin hyvin ja terminaali on erittäin hieno. Kuwaitin kenttä taas on ahdas, sekava ja meluisa. Kuwait airwaysin transfer deskiä sai metsästää hetken. Transfer deskille päästyäni annoin virkailijalle kwi-dxb liput(jotka siis netistä tulostin) sekä matkalaukkujen " tägit", jotta laukut tulisi varmasti perille Dubaihin. Virkailijan näppäiltyä konettaan n.10 min saimme itse boarding passit. Viiden tunnin odotus keskellä yötä ei ole kauhean mukavaa, mutta ainakin perille pääsee(ehkä?)!


      • Tupunainen
        Järjetöntä kirjoitti:

        Hei, Kuwaitin kentältä kirjoittelen. Laukut menevät suoraan Dubaihin, varmistin tämän kysymällä jo Helsingissä. Tein check-in:n etukäteen kotona kaikille lennoille, Qatar airwaysin omat lennot(hel-doh-kwi) Qatari airwaysin sivuillla ja kwi-dxb kuwait airwaysin sivuilla. Jostakin syystä tuolle kwi-dxb lennolle ei saa boarding passeja etukäteen, vaan ne on noudettava Kuwaitin kentältä Kuwait Airwaysin transfer deskiltä(sijaitsee portin 22 läheisyydessä). Vaihto Dohassa sujui erittäin hyvin ja terminaali on erittäin hieno. Kuwaitin kenttä taas on ahdas, sekava ja meluisa. Kuwait airwaysin transfer deskiä sai metsästää hetken. Transfer deskille päästyäni annoin virkailijalle kwi-dxb liput(jotka siis netistä tulostin) sekä matkalaukkujen " tägit", jotta laukut tulisi varmasti perille Dubaihin. Virkailijan näppäiltyä konettaan n.10 min saimme itse boarding passit. Viiden tunnin odotus keskellä yötä ei ole kauhean mukavaa, mutta ainakin perille pääsee(ehkä?)!

        No jokos Dubaissa olette :):). Millä koneelle lennetään nuo välit eli doha-kuwait ja Kuwait-dubai?


      • Tupunainen
        Tupunainen kirjoitti:

        No jokos Dubaissa olette :):). Millä koneelle lennetään nuo välit eli doha-kuwait ja Kuwait-dubai?

        Niin ja miten saitte aikanne kulumaan Kuwaitin kentällä? Onko siellä kahviloita tai muuta avoinna yöaikaan?


      • Järjetöntä
        Tupunainen kirjoitti:

        No jokos Dubaissa olette :):). Millä koneelle lennetään nuo välit eli doha-kuwait ja Kuwait-dubai?

        Joo päästiin perille hyvin ajoissa, itseasiassa kaikki lennot oli noin 30min etuajassa. Kuwait-dubai lento oli uudehkolla A320 koneella ja Doha-kuwait oli aivan uudella A350 koneella.


      • Järjetöntä
        Tupunainen kirjoitti:

        Niin ja miten saitte aikanne kulumaan Kuwaitin kentällä? Onko siellä kahviloita tai muuta avoinna yöaikaan?

        Me tapoimme ajan istumalla/nukkumalla lentokentän penkeillä(joita on rajoitetusti). Kahviloita ja joitakin ruokapaikkoja löytyy, kaikki taisivat olla ihan 24/7 auki.


    • Marbella7

      Tupunainen; meillä näkyy koneena QA:n 788 välillä Doha-Kuwait ja Kuwait-Dubai väli 320 koneella (KU677).

    • Järjetöntä

      Qatar Airwaysin nettisivut on blokattu täällä, joten online check-in ei onnistu, paitsi kuwait airwaysin ensimmäiselle lennolle dubai-kuwait. Saa nähdä onnistuuko laukkujen reititys suoraan Helsingiin.

    • Tupunainen

      Kiitos Jäejetöntä ja Marbella7. Kait tässä pitää ruveta varaamaan lentoja😂

    • Marbella7

      Kaikki sujui hyvin ja jouhevasti. Hki-doha sekä dohasta kuwaitiin lennettiin dreamlinerilla. Kuwait dubai väli oli boeing 777, dreamlineria vastaava iso kone. Kuwaitin kenttä oli aika kämänen mutta jotenkin saatiin aikaa tapettua onneksi. Laukut odottivat dubaissa ja hotellilla olimme ehkä 5.30. Matka ei ollut lainkaan niin puuduttava kun etukäteen kuvittelin.

      • Tupunainen

        Kiitos Marbella7 ja mukavaa Lomaa!


    • Tupunainen

      Me nyt sitten varattiin lennot eli aamulla täältä Suomesta ja sitten Dubaissa Kuwaitin kautta klo04. Paluussa tehtiin se ratkaisu, että lähdetäänkin aamulla Dubaista Kuwaitin kautta Dohaan ja iltapäivälennolla Suomeen eli lähtee Dohasta klo16. Katsotaan miten menee. :) Toivotaan, että Järjetöntä ja Marbella7 teillä matka sujui hyvin ja paluu Suomeen on onnistunut hyvin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe