Oulun pahin slummi?

kickeliskockelis

Juu tänne voitte laittaa mielipiteitänne. Minun mielestäni se on Kaijonharju. Tämän tunnistaa muunmuassa suuresta määrästä kaupoilla ryyppäävistä ja narkkaroivista nuorison edustajista, joista suurin osa on alle 18v alaikäisiä kakaroita. Myös pakolaisia ja maahanmuuttajia löytyy runsaasti ja täällä on jopa oma sossutoimisto tehty luultavasti pääasiassa niitä ja muita pummeja varten. Pyöriä en suosittele jättämään pihalle ilman lukkoa sillä minulla on kokemusta varkauksista.
No, täällä on kuitenkin lähipoliisi joka toivon mukaan tekee parhaansa rettelöitsijöistä huolehtimisessa. Muuten paikassa on hyvä asua ainakin palveluiden puolesta sillä Kaijonharju-Linnanmaan alueelta löytyy miltei kaikki mitä tarvii ostaa pienistä ruokakaupoista isoihin marketeihin.

35

11581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heipskukkuu

      En tiedä onks tää nyt niin slummialuetta mutta yksi mikä mua ottaa päähän ja lujaa ne samperin HAISEVAT spurgut siel kaijonkeskuksessa, ei saa kauppaan mennä rauhassa kun örisevät jne. yök mitä haisuporukkaa alasakkia kerrassaan!!!Ja kaiken huipuksi siellä on niitä möreä äänisiä naisiakin ja spurgut trokaa tupakkia ala-ikäisille.

    • Minä

      Minun mielestä Meri-Toppila on aika slummiutunut vaikka onkin kohtuullisen uusi alue...Siihenkin passaa aika hyvin nuo ekassa viestissä luetellut jutu,eli narkkareita,juoppoja,paljon ulkomaalaisia yms.Ja tietysti myös perinyeisesti Rajakylä...siitä tuskin tarvii sanoa edes mitään...

      • Minna

        Harmillista, että Toppila rakennettiin niin täyteen ja ahtaasti, että sinne keräytyi hulluna sakkia ja kuulemma polisiit joutuu käymään siellä tiuhaan. Sijainti on niin hyvä, merellinen ja kohtuullisen matkan päästä keskustasta. Rakennuttajien ahneus kostautuu...


      • suunnitteluakiitos
        Minna kirjoitti:

        Harmillista, että Toppila rakennettiin niin täyteen ja ahtaasti, että sinne keräytyi hulluna sakkia ja kuulemma polisiit joutuu käymään siellä tiuhaan. Sijainti on niin hyvä, merellinen ja kohtuullisen matkan päästä keskustasta. Rakennuttajien ahneus kostautuu...

        Asuntopolitiikka meni Toppilan osalta ihan persiilleen. Yhdelle Oulun parhaista alueista rakennettiin valtava määrä vuokra-asuntoja kylki kylkeen, kun aina pitäisi estää slummiutumista sillä, että vuokra- ja omistusasuntojen määrä on tasapainossa keskenään. Oulun päättäjät voivat katsoa peiliin. Toppilasta oli voitu tehdä Oulun ylpeys, mutta nyt se on alue, jota moni kavahtaa.


    • 0umi

      Ostarin alue, varsinki holovin edusta. Sitten Kanahaukantie ja Jalohaukantie, siellä majailee oikea yhteiskunnan kerma...

      • TTT

        Kaukovainio ei sovi tälle listalle. Alue on kuitenkin melko harvaan rakennettu verrattuna moneen muuhun, suurin osa asukkaista omistaa oman asuntonsa, mikä luonnollisesti näkyy viihtyvyydessä. Alue on kaunis ja lähellä keskustaa, yksi Oulun parhaimpia. Loistavat ulkoilumahdollisuudet ym. Ostareille kertyy joka paikassa "kirjavaa" porukkaa. Kaukovainio on viityisä ja kokoonsa nähden rauhallinen.


      • Asiiaa
        TTT kirjoitti:

        Kaukovainio ei sovi tälle listalle. Alue on kuitenkin melko harvaan rakennettu verrattuna moneen muuhun, suurin osa asukkaista omistaa oman asuntonsa, mikä luonnollisesti näkyy viihtyvyydessä. Alue on kaunis ja lähellä keskustaa, yksi Oulun parhaimpia. Loistavat ulkoilumahdollisuudet ym. Ostareille kertyy joka paikassa "kirjavaa" porukkaa. Kaukovainio on viityisä ja kokoonsa nähden rauhallinen.

        Kaukovainio ei ole mikään ole huono paikka asua. Saa asua rauhassa. Luonto ja keskusta lähellä. Ostari kyllä ikävä paikka kun tuotiin ne penkit missä istutaan ja juodaan "kassikaljaa" eikä ole nyt kysymys nuorisosta. Mutta onneksi marktit lähellä ja hyvät bussiyhteydet. Ei tarvi näitä puistojuoppoja katella.


      • PUUKKO-ALLLU

        HOLOVI SAATANA!


    • Minä

      Pakkohan tähän on lisätä Heikinharju!Siellä on niissä halvoissa vuokramörskissä kyllä niin resusta porukkaa että en muutais sinne sitte millään...Lähitienoon asukkaat laittoivat aikoinaan lukot postilaatikoihinsa kun pakolaiskeskus muutti sinne.

      • en pidä ahdasmielisistä

        Jotenkin säälittävää ja raivostuttavaa lukea näitä spurgujen haukkumisjuttuja. Kyllä ihmisen harvinaisen nirppanokka ja ahdasmielinen ja ilmeisen ahdistunutkin on oltava jos viattomat puliukot noin kovasti vaivaavat!? MIksi ne eivät minua vaivaa, ei millään muotoa. Haisee??? Menettekö puliukkojen kainaloita haistelemaan, vai mihin käsityksenne perustuu??? En minä koskaan ajaudu niin lähelle puliukkoja, että olisi hajuhaittoja? Vai eikö elämässänne ole mitään muuta suurempaa sisältöä tai suurempia ongelmia kuin kaupan vieressä notkuvat rauhalliset puliukot, jotka todellakin ovat hyvin hiljaisia ja vaatimattomia kavereita, eivät koskaan haasta riitaa tms. Täysin käsittämätöntä, ja pelottavaa, mielestäni tuollaiset "rasistit" pitäisi linnaan sulkea joksikin aikaan tai terapiaan...


      • Suvaitsematon
        en pidä ahdasmielisistä kirjoitti:

        Jotenkin säälittävää ja raivostuttavaa lukea näitä spurgujen haukkumisjuttuja. Kyllä ihmisen harvinaisen nirppanokka ja ahdasmielinen ja ilmeisen ahdistunutkin on oltava jos viattomat puliukot noin kovasti vaivaavat!? MIksi ne eivät minua vaivaa, ei millään muotoa. Haisee??? Menettekö puliukkojen kainaloita haistelemaan, vai mihin käsityksenne perustuu??? En minä koskaan ajaudu niin lähelle puliukkoja, että olisi hajuhaittoja? Vai eikö elämässänne ole mitään muuta suurempaa sisältöä tai suurempia ongelmia kuin kaupan vieressä notkuvat rauhalliset puliukot, jotka todellakin ovat hyvin hiljaisia ja vaatimattomia kavereita, eivät koskaan haasta riitaa tms. Täysin käsittämätöntä, ja pelottavaa, mielestäni tuollaiset "rasistit" pitäisi linnaan sulkea joksikin aikaan tai terapiaan...

        > Kyllä ihmisen harvinaisen nirppanokka ja ahdasmielinen ja ilmeisen ahdistunutkin on oltava jos viattomat puliukot noin kovasti vaivaavat!?

        On kyllä kysymys eri kaupungista, mutta itseäni ei paljon naurattanut kun sen ainoan kerran jäi ulko-ovi lukitsematta ja heti samana yönä pukkasi spurgua sisään. (Samalla kadulla on kaupungin vuokraama rötiskö - muuten tosi siisti vanha omakotialue lähellä ko. kaupungin keskustaa)

        Kyseisessä kaupungin vuokraamassa mörskässä käy pari kertaa kesässä ambulanssi ja tuplasti useammin maija. Eräs asukkaista on istunut taposta, ja viime kesänäkin jäi joku veitsen eteen, harmillista kyllä, selvisi.

        Pari kertaa vuodessa käy joku tokkurainen oven takana pummaamassa viinaa/tupakkaa/taksia. Osa näistä on harmittomia, mutta osa niin aineissa että yrittävät melko tosissaan sisälle ja ovelle on syytä mennä kättä pidempää mukana. Kaiken varalta.

        Ehkä olen nirppanokka, mutta ei tuota mielellään katsele kun on kaksi alle kouluikäistä lasta suojeltavana. Ehkä sinä olet niin suuri sydäminen että haluasit majoittaa nuo omille nurkillesi?


    • amatsoni

      Toppila mun mielestä. sehän on legenda jo ulkopaikkakuntalaisillekin.

    • slummi

      Toppila --> Oulun Harlem

    • matti

      Kaukovainio on paikoitellen oikein viihtyisä asuinalue, mutta Kultatien tienoo on kyllä surkean näköistä ja kuntoista "toosaa"täynnä. Talot menevätkin kuulemma purkuun, eikä ihme.

      Tuiran Kalliotien tuntuman ja toisaalta viinakaupan takamaaston taloihin en haluaisi muuttaa, en ainakaan lasten kanssa missään tapauksessa ! Väki on varsin värikästä, kalja maistuu ja ilkivalta rehottaa.

      • tuirassa

        mutta en ole vielä kovin levetonta huomannut verrattuna rajakylään esim yök rauhassa olen tuirassa saanut 7v olla :) lasten kanssa.


    • Raja-akka

      Asun kauppojen lähellä ja täällä on lasinsiruja JOKA paikassa, juopot kusee ja oksentaa pyöräteillä ja koko ajan tulee vastaan porukkaa pullo kädessä.

      On täällä nätit omakotitaloalueetkin, mutta spurguja riittää...

      • Peace&Love

        Vaarattomia spurguja on joo, muttei arvaamattomia ittensäpiikittelöitä


      • Raja-akka
        Peace&Love kirjoitti:

        Vaarattomia spurguja on joo, muttei arvaamattomia ittensäpiikittelöitä

        hyvä kun ainakin toistaseksi olen säästynyt narkkareilta. eihän juopot vaarallisia oo, mutta ne sotkee!!! kusta ja oksennusta, lasinsiruja ja roskia, nuotio palaa ja rahaa kerjätään ohikulkijoilta...


      • aman123
        Raja-akka kirjoitti:

        hyvä kun ainakin toistaseksi olen säästynyt narkkareilta. eihän juopot vaarallisia oo, mutta ne sotkee!!! kusta ja oksennusta, lasinsiruja ja roskia, nuotio palaa ja rahaa kerjätään ohikulkijoilta...

        ...tuirakin oo aikas levotonta aluetta, vai oonko väärässä?


      • varmaan
        aman123 kirjoitti:

        ...tuirakin oo aikas levotonta aluetta, vai oonko väärässä?

        Kyllä varmaan, eihän tuota tarvitse kuin lukea aamun lehdet ! Puukko heiluu herkästi...


      • Jooh jooj
        varmaan kirjoitti:

        Kyllä varmaan, eihän tuota tarvitse kuin lukea aamun lehdet ! Puukko heiluu herkästi...

        Joo, jos joku sekopäinen manne riehuu rannalla, niin koko kaupunginosa pitäisi räjäyttää? Ei täällä edes asu mustalaisia, mistälie tullut. Tuirassa on varmasti rauhattomiakin vuokrataloja ja alueita, mutta myös erittäin rauhallisia omistustaloja ja rauhallisia alueita. Rauhallinen alue on esim. juuri tuo puukotuspaikka.


    • Andy

      onko kellää tietoo mimmone paikka alppila o...pitäs muutuu sin syksyl ja lukenu näit juttui et oulu aika rauhato paikka...vuokravälittäjä väitti rauhallisesks

      • :o)

        kattoo:) Varmaan jos Helsinkiin vertaa, niin iha rauhallinen on, mutta eihä se tieten mikkää maalaisidylli oo.

        Ja siitäki tieten riippuu, että missä ja ennen kaikkea mihin aikaa kulkee. Ite en oo ainakaa vielä kohannu suurempia ongelmia. *kop kop*

        Alppilassa en oo asunu, mutta usein siitä kuljen läpi lenkkeillessä. Illallakin. Ei oo koskaan mittää epäilyttävää tullu vastaan. Tai no "pahimmat" on, ku kerran jostain kerrostalosta kuulu musiikki niin, että tiellä asti kuulu sanakki erittäin selvästi ja kerran joku grillaili (samaisen) kerrostalon pihalla niin vauhikkaasti, että oli koko tienoo savussa, eli siis ei mittään vakavaa:) Enkä mie oo mittää pahaa Alppilasta kuullu. Luulen, että voit muuttaa sinne ihan turvallisin mielin:)

        Ite oon alunperin pienestä kylästä kotosin ja tullu Ouluun suureen kaupunkiin. Ja Oulusta olen tykänny kovastikin:) Tervetuloa vaan:)

        Tietenki suosittelen sua muistamaan sen, että ei tosiaan olla missään maalaisidyllissä, mutta kylläpä se oma käyttäytyminen takaa sulle parhaiten sen, että saat rauhassa kulkea ja asua:)


    • Asukas

      No tietysti tämä Meri-Toppila on Oulun PAHIN.

      Kaupungin päättäjillä ja virkamiehillä meni pasmat sekaisin alueen suunnitteluvaiheessa. Itse asiassa sitä ei suunniteltu ollenkaan. Kaikki "päätökset" perustuivat luuloon ja kuvitelmiin. Kaikkihan tietää, että tällainen vuokra-asuntojen määrä yhdellä alueella ei ole hyväksi. VOI niitä, jotka erehtyivät ostamaan omana asunnon Meri-Toppilasta. Aluetta markkinoitiin täysin harhaan johtavin perustein!

      Asiaa on yritetty peitellä monella tavalla sen jälkeen kun hoksattiin, että slummi ja susi siitä tuli. Todella naurettavaa toimintaa; tehtyjä virheitä ei kuitenkaan myönnetä.

    • Minni00

      Oma mielipiteeni on, että Kaijonharju on ihan siedettävä. Ulkomaalaiset joita siellä on, ovat lähinnä yliopiston opiskelijoita.

      Itä-Tuira on levoton, samoin Kaukovainio ja Toppila. Rajakylästä mulla ei ole kokemusta. Keskustassa on yllättävän rauhallista asua. Olen jo muuttanut Oulusta pois, mutta seitsemän vuotta ehdin siellä asua ja kuudessa eri osoitteessa, joten jonkinlaista näppituntumaa jäi.

    • viivi

      sossu on häipyny jo ajat sitte ja niitä örveltäjiä on joka kylällä!!!!!!oulun parhaat koulut sijaitsee k.harjussa...

    • Reinon Oulunserkku

      Kaikki tietävät mikä on Tour de France, mutta mikä on Tour de Toppila?
      - Kolme somalinuorukaista yrittää päästä yhdellä varastetulla polkupyörällä Torinrannasta Toppilaan.

    • MikoSqz

      Ei ole. Suomessa ei ole yhtään paikkaa joka täyttää slummin kriteerit. Se on 50/50 suuttuuko vai nauraako oikeasti huonoja alueita sisältävästä kaupungista (Manchester tai Pariisikin kelpaa) oleva ihminen jos hänelle näyttää Rantakylän Joensuun (Virallisesti Suomen Pahin Asuinalue) ja kertoo että tämä on nyt slummi tämä.

    • morkule

      Hahah, Kaijonharjussa aina pyörä pihalla ja välillä ei etes lukittuna, ei ole koskaan viety... Kaijonharjuhan on ihan idyllistä seutua verrattuna toppilaan ja rajakylään jossa koko ajan piipaa autot vetää eestaas

    • hampuusi12333

      toppila on ehk semmonen menettelevä mut rajis on slummein ihan keposesti

    • kakkajouni

      Valkean seutu keskustassa alkaa vaikuttaa joltain vitun Kabulilta tai Bagdadilta.

      • kouluttaja.-

        nyt kyllä liiottelet.


      • saatananTotta

        ei liiottele yhtään


      • Papitara

        Allahin papittaren opetuslapsia. Löytyisikö Abdullahille siellä kans paikka, kun löytyy papittarelta valtakirjat ja kaikki!


    • homekämppiäJuopoille

      Kaakkurin CM:n läheiset kerrostalot
      Kempeleen kaikki vuokra-asunnot (Kempeleen Kartanon) etenkin Tippakuja
      Haapalehdon Ajoporon vuokratalot
      Myllyoja
      Iinatti (Sivakan vuokraluhtitalot)
      Maikkula
      PELTOLAN ASUNTOLA (SATO) HUH HUH!!!!
      Puokkari
      Välivainio

      joka alueella myös siistejä taloja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      328
      3048
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2253
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      194
      1588
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1385
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe