Nikolex Oy jauhaa paskaa

Juspa

olin töissä nikolex nimisessä lehtimyyntifirmassa.
minulla luvattiin ekalta viikolta 3000mk ja provisiot päälle. selvisi kuitenkin muutaman kuukauden päästä että se on täyttä paskaa.
ja kaikki muukin mätti siinä firmassa. siellä myydään helsinki mediaa ja yhtyneitä kuvalehtiä. meille luvattiin pitkän aika myös a- lehtiä. niitäkään ei ikinä tullut. luvattiin maat ja mannut ja mitä jäi käteen... ekalta kuukaudelta 310 mk, toiselta kuukaudelta jäi jopa 663mk. vittu sanon minä.

6

1628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myyntimies

Puhelinmyyjät tienaavat todella hyvin, jos työtä vain tekee samaan tyyliin kuin normaalia duuniakin eli 8 h/päivässä. Ei missään tapauksessa kannata mennä töihin mihinkään teleyritykseen. Teleyritysten päämiehinä on suuria lehtiyhtiöitä kuten helsinkimedia, a-lehdet, yhtyneet kuvalehdet, vaan ota itse yhteys suoraan näihin lehtiyhtiöihin, sillä ne ottavat sinut suoraan itsenäiseksi kotimyyjäksi enemmän kuin mielellään.

Itsenäisenä lehtitilausmyyjänä olet yrittäjä ja maksat itse omat puhelinlaskut ym. ansaitset kuitenkin todella hyvin noin 20-30 tmk/kk, edellyttäen että teet töitä 8 h/pv ja 5 pv/vko.

Telemarkkinointiyritysten lehtitaloilta saama provikka on samaa luokkaa kuin itenäisten kotimyyjien. Ainut ero itsenäisellä on se että kaikki rahat saat sinä itse. Teleyrityksissä saman raha jakaa yrittäjä ja työntekijä.

Jos alat itsenäiseksi lehtitilausmyyjäksi, työtä teet pääasiassa iltaisin. Hyvä vaihtoehto on hankkia päiväajaksi muuta myytävää esim. myyt mainoksia johonkin lehteen, internetportaaliin tai toimit varainhankkijana jollekkin yhdistykselle. Tässäkin kannattaa muistaa että ole yhteydessä suoraan yhdistyksiin, lehtiin ja portaaleihin, sillä näissäkin kuvioissa toimii tähän hommaan erikoistuneita telemarkkinointiyrityksiä ja taas menee provikka tasan sinun ja telemarkkinointiyrittäjän kanssa.

Puhelinmyyntityö, ja varsinkin lehtitilasmyyntityö on melko raskasta henkisesti. Syy tähän on ikävät asiakkaat, jotka ovat tympääntyneet tilausmyyjiin lähinnä juuri ed. mainitsemieni telemarkkinointiyritysten takia. Telemarkkinointiyritykset kouluttavat myyjänsä yrittämään loppuun saakka. Koulutuksissa käydään läpi kaikki mahdolliset vastaväitteet ja miten ne pystytään tai ainakin yritetään kumota. Yleisin ehkä kuitenkin on ettei yksinkertaisesti välitetä vastaväitteistä vaan jatketaan vain heti kun siihen saadaan tilaisuus, ja arvata saattaa että asiakasta vituttaa.

No paras tapa onkin tehdä osaksi mainosmyyntiä tai varainhankintaa ja osaksi lehtitilausmyyntityötä. Takaan, että jos työmäärä päivässä on 8h puhelinmyyjä ansaitsee isenäisenä mainitsemani summan.

Niin jäi vielä mainitsematta että, jos teet myyt lehtiyhtiölle, niin aina on menossa vähintään yksi kilpailu ja palkintoina on etelänmatkoja, risteilyjä, videokameroita ym. aina voi ottaa palkinnon myös rahanakin jos haluaa.

Vaikka olisit keskitasoinenkin myyjä etkä mikään huippu, niin ansaitset hyvin ja saat palkintoja jos vain sitkeästi muistat/jaksat tehdä työtä 8h/pv, sillä useimmat tekevät 3-6h/pv ja ansaitsevat silti ihan mukavasti.

Koitappas miettiä mitä "Lehtimyyjä" nimimerkillä kirjoittanut olisi tienannut jos olisi tehnyt työtä suoraan lehtiyhtiölle? olisi saanut teleyrityksenkin osuuden, jonka arvioisin olevan noin 30% eli 1,3 x 11 000mk = 14 300mk/kk

Jos Lehtimyyjä olisi tehnyt 6h/pv (120h/kk)sijasta 8h/pv (160h/kk), niin ansio olisi ollut hivenen yli 19000mk/kk. Aika hyvin kesätyöntekijältä vai mitä? Kun työn oppii kunnolla ja rutiini kehittyy, niin ansiot kasvavat vieläkin suuremmiksi. Vaikka kauppoja ei 10 puhelua kohden saisi yhtään enempää, niin kuitenkin rutiinin myötä tunnissa soitettujen puhelujen määrä kasvaa ja sitämyöden myös provikan.

Parasta itsenäisenä puhelinmyyjänä on oma vapaus, teet töitä juuri silloin kun huvittaa, ellei huvita niin sitten et tee mitään. Tosin silloin et saa palkkaakaan. Ei ole pomoa hengittämässä niskaan ja olet itse itsesi pomo.

Tietenkin silloin vaaditaan määrätietoisuutta ja itsekuria, ettei joka päivä vain pubissa istu, sillä silloinhan ei rahaa tipu...

• tyytyväinen työntekijä

niin, tuossa on monta hyvää ponttia... mutta onko
        meistä kaikista työhön joka vaatii noin paljon? onko
        meistä ylipäätään kaikista työhön? - ei varmasti ole,
        mutta valittamassa ja nurisemassa kyllä ollaan
        hanakasti. ymmärrän, että joka työpaikassa täytyy olla
        joku, yleensä esimies, jota syyttää kun kaikki ei
        sujukaan - ikävä sanoa, itsekin tavallisena palkan-
        saajana, mutta useimmissa tapauksissa ongelmat kuitenkin
        juontavat itseensä työntekijään ja hänen
        ominaisuuksiinsa. Välillä pitäisi kyllä katsoa
        peiliin monen meistä. En halua suinkaan tässä
        alentuvasti suhtautua kehenkään, toki myös
        esim. elämäntilanteella voi joskus olla vaikutus
        työhön, mutta nähdäkseni nykyajan nuoret (alle 30 v.)
        ovat päässeet liian helpolla, ja nyt en tarkoita
        työpäivän pituutta joka varmasti on monella pitkä.
        anteeksi vaan, mutta elämä ei yleensä ole
        sellaista kuin saippuasarjoissa...

• ::)::)::

Miksi yleensäkään jäit sinne jos huomasit jotain outoa? venytettiinkö sinua myymään sillä perusteella että palkka maksetaan aina kuukausien kuluttua? Tiedäthän että tapauksessasi palkkaturva on voimaton jos yritystä ei ole julistettu konkkaan, ja lakiteitse asian hoitaminen kestää, kulut tulevat tässä tapauksessa tietysti työnantajan niskoille.

• Myyjä90

Juspa: Yksinkertaisesti sä olet paska myyjä.. mä olen ollut nikolexissä 4kk nyt töissä olen saanut kaikki bonukset mitä ollaan luvattu.. oon osa-aikainen.. oon opiskelemassa ja teen päivässä noin 3h töitä. ja Viimekuun palkka oli 1672,87€ joten Juspa älä valita. Opettele myymään ja sano sitten ! :DD

• Ex-nikolexilainen

Se on aina yhtä huvittavaa lukea näiden nykyisten Nikolex-ihmisten selityksiä siitä, kuinka vähän tekevät töitä ja kuinka paljon saavat palkkaa. Olin itsekin töissä pitkän aikaa kyseisessä firmassa kunnes päätin lopettaa sen *askanjauhannan ja kaiken maailman häröilyn joho kuuluivat selkäänpuukotukset yms. yms. yms. Firman porukka on todella sekavaa ja osa isoista pomoista on selkeesti jotenki koukutettu sillai firmaa et sitä hommaa o vaa pakko tehä - onkoha ne sit velkaa tms.????

Itse tienasin ihan mukavasti, kun jäi opiskelijana vielä joku tonni käteen joka kuukausi verojen jälkeen ja tein hommaa juuri sen viisi kuusi tuntia päivässä ja joskus vähä pidempää. Sain itsekin näitä kaiken muailman etuja ja muita aina niistä kaikenlaisista arvoista ilmaislehtiin lahjakortteihi ja parranajokoneisiin.

Mutta surkeeta hommaahan se oli!! Projekteja oli mitä sattui, ei mitään valikoivuutta, lehtien hinnat iha ok mut kokonaisuutena jäi huono maku suuhu. myyntikokemus on aina plussaa kaikkialla ja puhelinmyynti jos mikä on myynninedistämisjuttuja ihan parhaimmillaan. Vaikka ei uskoisi niin aika monet työnantajat arvostavat todella paljon puhelinmyyjien osaamista, koska usein supliikki on luonnostaan niin hyvää että toimivat kuin kalat vedessä kaikissa asiakasrajapinnoissa.

Mut nikolexin hommat (sen toimitusjohtajan pojan nimihän taitaa olla Niko??) vaikutti kyllä sen verran kummallisilta, salamyhkäisiltä ja kireiltä etten siihen firmaan menis enää koskaa toista kertaa töihi. siellä oli lisäks töissä ihan ok porukkaa, mut kyllä siellä oli ihan näitä ufojakin. oli sitä vammaa ja tätä vammaa päässä ja jalassa, oli hakaniemen juoppoa, oli varasta, oli nistiä jne. ihan niin kuin varmaan missä muualla tahansa. tää porukan kirjavuus tietty näkyi myös surkeessa työviihtyvyydessä ja kovassa vaihtuvuudessa - se oli toisaalta ihan kivaa, kun oli aina nuorempaa naista kivasti vieres. ;-)

Mutta aina ei kannata uskoa kaikkea mitä väitetään. Jos lehtiä haluu myydä ja rahaa tienata niin suoraan yhteen isoon lehtitaloon töihin tai johonkin megan tms. kaltaiseen isoon taloon jossa on jotain muutaki kuin ilmaa takana.

Hyvää talvee kaikille ja peace out!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe