Kevarin viritys

Saako kevaria virittää eli saako se mennä 125 kuutioisena niin kovaa ku sen saa menee sillähän ei sitte saa tietenkään ajaa nii lujaa suomessa?
Ilmianna
Jaa

58 Vastausta



ei muita rajoituksia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
12 VASTAUSTA:
millä sen voi mitata?

ja tietääkö kukaan kuinka paljon on derbin senda r 125 huippunopeus?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sami ja derbi kirjoitti:
millä sen voi mitata?

ja tietääkö kukaan kuinka paljon on derbin senda r 125 huippunopeus?
Mittauttaa huiput poliisin tutkalla tai maanteillä olevissa mittauspisteillä.......
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
apriliars kirjoitti:
Mittauttaa huiput poliisin tutkalla tai maanteillä olevissa mittauspisteillä.......
minulla on derbin piikkinen nelari enska, se kulkee sen vähän päältä 100km/h, riippuen tuulesta ym.

Lisää tietoa kannattaa katsoa kiinnostuksen riittäessä mototallin foorumeilta.
Pyörää saa viritettyä tarpeen mukaan
Pro cycle lupaa huippuja 120km/h vapaavirtasuodattimella ja paremmalla nokka-akselilla
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
derbi senda 125r 4t kirjoitti:
minulla on derbin piikkinen nelari enska, se kulkee sen vähän päältä 100km/h, riippuen tuulesta ym.

Lisää tietoa kannattaa katsoa kiinnostuksen riittäessä mototallin foorumeilta.
Pyörää saa viritettyä tarpeen mukaan
Pro cycle lupaa huippuja 120km/h vapaavirtasuodattimella ja paremmalla nokka-akselilla
Siinä se taas nähään, 2T kevarit kulkee vakiona jo 120-130 ja kuristukset poistettuta 130-165 riippuen tietysti merkistä, mutta jtn järkeä siis ostaa 4T, rekatkin ohittaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mietin tota... ittelläni o rieju mrx 125, vähä laiska virittää pitäis...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Järki kätee. kirjoitti:
Siinä se taas nähään, 2T kevarit kulkee vakiona jo 120-130 ja kuristukset poistettuta 130-165 riippuen tietysti merkistä, mutta jtn järkeä siis ostaa 4T, rekatkin ohittaa.
nii ja sitte vingutat jollai paskalla hussella tai kotkalla jossai motarilla 150 ja sit on tippalinssissä ja rahat vähissä ku saa soittaa isille että mun MOPO leipo kiinni. 2t ei oo mikään moottoripyörä ei ees kevyt, 2t on mopo
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kjdöjkölfd kirjoitti:
nii ja sitte vingutat jollai paskalla hussella tai kotkalla jossai motarilla 150 ja sit on tippalinssissä ja rahat vähissä ku saa soittaa isille että mun MOPO leipo kiinni. 2t ei oo mikään moottoripyörä ei ees kevyt, 2t on mopo
niin,mäntää saa vaihtaa 2 kertaa useemmin ku matka ajossa vingutat ktm 150 vauhissa ja lmanvastus on sellanen jo siinä vauhissa että pää vatkaa huolella. ei onnistu monelta kaverilta ajaa siinä vauhissa tuntikausia 2t kotarilla 150 lasissa ...
SELLASET KUULUU METTIIN JA MONTUILLE URPOT!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miks kevaria ei saa virittää, jos on sellainen kortti, jolla saa ajaa vaikka 1000 kuutioista, onhan siinä tehoa, et kyllä lähtee lapasesta, jos kahvaa kääntää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Järki kätee. kirjoitti:
Siinä se taas nähään, 2T kevarit kulkee vakiona jo 120-130 ja kuristukset poistettuta 130-165 riippuen tietysti merkistä, mutta jtn järkeä siis ostaa 4T, rekatkin ohittaa.
kuule vakio hussetkaan ei mee 90 kmh kovempaa ja nelareita voi iha mielin määrin virittää kuten 2t, ja derbi menee vakiona 90-95
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Järki kätee. kirjoitti:
Siinä se taas nähään, 2T kevarit kulkee vakiona jo 120-130 ja kuristukset poistettuta 130-165 riippuen tietysti merkistä, mutta jtn järkeä siis ostaa 4T, rekatkin ohittaa.
nelareita ei tarvi tankata joka kuudes kilometri ja ei tarvi vaihdella mäntää 2 kertaa kuukaudessa. eli tulee halvemmaksi ja kyllä nelarinki saa kulkemaa sen 130
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
78787873737 kirjoitti:
kuule vakio hussetkaan ei mee 90 kmh kovempaa ja nelareita voi iha mielin määrin virittää kuten 2t, ja derbi menee vakiona 90-95
Vitun paska homo sonta vitun paska juntti vitun paskanen homo vittu ei vittu vitun pelle :D:D:D:D:D:D:D:D:D ei muuta ollu :) :D sä taas sitten tiiät kaiken :D:D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Järki kätee. kirjoitti:
Siinä se taas nähään, 2T kevarit kulkee vakiona jo 120-130 ja kuristukset poistettuta 130-165 riippuen tietysti merkistä, mutta jtn järkeä siis ostaa 4T, rekatkin ohittaa.
2-tahissa on enemmän tehoo kun nelarissa, mut sitten taas 2-tahin huonoja puolia on et se kuluttaa niin paljon (TT 2t 7-8l) ja mäntien vaihto yms. niin tulee kalliiks pitää mut sitä ei voi kiistää että 2-tahis on enemmän tehoo enäk puolustele nyt kumpaakaan, ite tykkään molemmista :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kevaissa saa olla maksimissaan 11 kw tehoa ja vakioissa on yleensä joku 8kw
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ajetaanhan vanhoillakin kevareilla joissa on reilusti yli 20kw, niitä vaan ei saa ajaa kevarikortilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
oon käsittäny että kyllä kevariinki nopeutta saa jos oikee tosissaa virittää alkaa.. ja sehän on toi 125 kuutioo ja 11 hv rajana niiku porukat jo kerto. Itehä en mikää ekspertti, hyvä ku pakoputken erotan nopeusmittarista. PV:nki saa kulkemaan kovempaa ku 100kmh...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
se tehoraja on 11kw eli 15hv ei 11hv

ps. peeveetä saa viilata aika rajusti että saisi noita nopeuksia
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
minä2399 kirjoitti:
se tehoraja on 11kw eli 15hv ei 11hv

ps. peeveetä saa viilata aika rajusti että saisi noita nopeuksia
no 65cc pytyllä menee. tietenkin välit, kaasari ym vaikuttaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
yresyrujyt kirjoitti:
no 65cc pytyllä menee. tietenkin välit, kaasari ym vaikuttaa.
onhan se kiva ajella polvet suussa 100km/h makilla ja 5min pääst leipoo kii ja poliisit pysäyttää ja humpsis sinne meni vuodeks kortti. Toisaalta siitä voi sitte mennä 125 cc ohi 120ja kiihtyyki 10 kertaa nopeemmin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
homojaaa kirjoitti:
onhan se kiva ajella polvet suussa 100km/h makilla ja 5min pääst leipoo kii ja poliisit pysäyttää ja humpsis sinne meni vuodeks kortti. Toisaalta siitä voi sitte mennä 125 cc ohi 120ja kiihtyyki 10 kertaa nopeemmin
ku kevareitahan testaataan poliisin piinapenkissä, että onko yli 11kw ja jos penkityksen tuloksena kemmust irtoo jotai 16kw ni mitkä on seuraukset ? :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
minä2399 kirjoitti:
se tehoraja on 11kw eli 15hv ei 11hv

ps. peeveetä saa viilata aika rajusti että saisi noita nopeuksia
oon nähny peeveen mikä meni kuskinsa alla 115,siinä oli 80 läppäpytty kiinni. aivan kauhee ääni siitä lähti(siis aivan kauhee,kuulu aina johki parin kilsan päähän ku oli tulossa sillä..) ja aina ajoreissun jälkee se kaveri kiristeli mutterit ja ruuvit jakareilla ja muilla mitä työkaluja sillä pitikää olla että pyörä pysy tuntia kauemmi kasassa ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nyt on kyllä poika sekottanu hevosvoimat ja kilowatit
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
irtopäitä Q kirjoitti:
ku kevareitahan testaataan poliisin piinapenkissä, että onko yli 11kw ja jos penkityksen tuloksena kemmust irtoo jotai 16kw ni mitkä on seuraukset ? :D
kovemmat verot ja ja toden näköisesti jos a1 kortti taskussa niin kortitta ajo
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
huoh.. voi näitä nelari sankareita. " 2 tahti leipoo kii!. Mun kaverillaki leipo kiinni ku se ajo vuoden lisäämättä öljyä kertaakaan ja oli TT aprilia" ja tästä tehdään johtopäätös, että 2T leipoo kiinni ja nelari on kaikinpuolin parempi pyörä. 2 tahdit menee nelareista ohitte heittämällä. Nelarit on niille jokka haluaa säästää bensassa ynm.

PS. harvalla poliisilla o tarpeeks virkaintoo ottaa dynoo autonperästä ja iskee sitä kemmua siihen kiinni, ellet sit satu ajaan 160 niiden tutkaan 40 alueella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
sanoppa jätkä että missä täällä suomessa ajat kovempaa ku 130 max sata40 motarilla tai onhan sekin yksi lysti leikkiä kovaa poikaa kun kevari kulkee 200, oujeee! sitten ollaanki tippalinssissä kun poliisisetä pysäyttäää ja lyö piinapenkkiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
4-tahti kevareihin on parhaat virtykset kannen lasku n. 4-6mm, nokkaakselin lyhennys n.1-1,5 cm , pienempi suutin sillä derbeissä ja riejuissa on aivan liian iso pääsuutin vakiona!

2-t kevareihin viritykset: Kaasarista neula pois ( syntyy seos pyörre joka auttaa kiihtyvyydessä ), pakoputken vaihto esim. husqvarna wr:n on parhaaksi todettu tehari derbi sendan leovince v6.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
juu ja hayabusaan pv:n putki...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
oke
Ilmianna
Jaa
nelarit on parhaita
Ilmianna
Jaa
nelarit on aivan perseestä saa kyrpä ottas vinguttaa et pääsee ees sataa. :D
Ilmianna
Jaa
voisko tän vinkumisen tästä 4t vs 2t asiasta? jokanen ostaa sen mikä sopii tarpeisiinsa parhaiten. esim itel löytyy tommonen -99 kotari huviajeluun, montulle ja muuhun sellaseen ja sit on riejun marathon matka-ajoon.
Ilmianna
Jaa
2-tahti kevarissahan voi olla jopa 35kw?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
ja jälleen kerran mennyt kilowatit ja hepokatit sekasin...:Dd
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Varmaa sekotit ton 35kw hevosvoimiksi, jos et niin ei millään 2-t kevari saa melkein 50 heppaa millään vakio pytyllä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
vitun matikkanero yks hevosvoima on 736 wattia eli ja yks KW on 1000 wattia eli 35 x 0.736 = 25.76 eli yht. 25 heppaa, oisit käyny kunnialla edes ylä-asteen loppuun .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
huhhuhu kirjoitti:
vitun matikkanero yks hevosvoima on 736 wattia eli ja yks KW on 1000 wattia eli 35 x 0.736 = 25.76 eli yht. 25 heppaa, oisit käyny kunnialla edes ylä-asteen loppuun .
jaa että 35kw on 25heppaa? silti kevarissa saa olla tehoa 11kw/15heppaa... ja yks kilowatti on 1,34 heppaa.. eli 35kwx1,34=46,9 n.47 heppaa.. että ponse oli lähempänä arvaamalla ku sä laskemalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
lol noob. kirjoitti:
jaa että 35kw on 25heppaa? silti kevarissa saa olla tehoa 11kw/15heppaa... ja yks kilowatti on 1,34 heppaa.. eli 35kwx1,34=46,9 n.47 heppaa.. että ponse oli lähempänä arvaamalla ku sä laskemalla.
:DDDD
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
huhhuhu kirjoitti:
vitun matikkanero yks hevosvoima on 736 wattia eli ja yks KW on 1000 wattia eli 35 x 0.736 = 25.76 eli yht. 25 heppaa, oisit käyny kunnialla edes ylä-asteen loppuun .
Ei vittu make mikä pasKA :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
lol noob. kirjoitti:
jaa että 35kw on 25heppaa? silti kevarissa saa olla tehoa 11kw/15heppaa... ja yks kilowatti on 1,34 heppaa.. eli 35kwx1,34=46,9 n.47 heppaa.. että ponse oli lähempänä arvaamalla ku sä laskemalla.
ihan tarkalleen 1kw on 1,36hp
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
huhhuhu kirjoitti:
vitun matikkanero yks hevosvoima on 736 wattia eli ja yks KW on 1000 wattia eli 35 x 0.736 = 25.76 eli yht. 25 heppaa, oisit käyny kunnialla edes ylä-asteen loppuun .
Vittu että on matikan taito hallussa :D:D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
miten kannattas virittää kevaria sitte ja ku laittaa huollossa käymää nii siellä ne testaa ne penkissä? eli mite kannattaa virittää sillee että ne saa helposti pois ja takasi että huollosta pääsee läpi!? itellä o derbu senda baja 125 sm 2011:D
Ilmianna
Jaa
yks hevosvoima on 736 wattia ja yks KW on 1000 wattia eli 35/0.736 = 47,6
eli 35kw on 47,6heppaa
Ilmianna
Jaa
nelareissa on vain äänet ja bensa plussaa ja kuhan vaan öljyt vaihtaa ja jtn pientä nii 2 t kestää yhtä hyvin ...ja silti mun mielestä 2t on paremmat äänetkin..oma aprilia pegaso -90 välit vaihettu kiihtymään ja ilman kuristuksia menee 120 ja ihan varmasti kaikki nelari kevarit ja vaikka kuinka viritetty nii satavarmasti jää ku tikku paskaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
vittu ei meillä ole minnekkään kiire
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minulla on semmone pökäle et ku siit vaihto rattaatnii kulkee jo6000 ja porasi pakari täytee reikee voi pakari meni!!!!oioi
Ilmianna
Jaa
Itel oli ktm 125 duke nelari kisaputkel huiput 126 kytäntutkaa nyt husse sm 125 ni 35mm kaasaril ottaa iha hyvi ja huiput 152:)!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ootko kui useesti mäntää vaihtanu hussee?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
????????? kirjoitti:
Ootko kui useesti mäntää vaihtanu hussee?
itellä oli -06 husu jossa vforce ja 38mm mikke, männän vaihoin 11km jälkee ja oli vielä siinä kunnossa että ois voinu pidemmällekki ajella
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rtyuyteiteyu kirjoitti:
itellä oli -06 husu jossa vforce ja 38mm mikke, männän vaihoin 11km jälkee ja oli vielä siinä kunnossa että ois voinu pidemmällekki ajella
ja männävaihto tais olla jotai 130e itte tehtynä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ite oisin ostamas tota nelari mh motorcycles duna 125 supermotardia voisko joku kertoo miten ton kanssa viritykset ja huolto, kun en itse ole enempään perehtynyt tähän merkkiin?
Ilmianna
Jaa
mutta jos vaihtaa isommat rattaat ja tekee ite putken niin nostaako koneen kilowatteja
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
ei
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kiitos vain
Ilmianna
Jaa
Koska Suomi nyt sattuu olemaan vähärikoksinen maa (eli käytännössä poliiseilla ei ole muuta tehtävää kuin päihtyneet ihmiset ja mopot/kevarit) on asetettu rajoituksia mopoille ja kevareille. Onneksi osa poliiseistakin tajuaa että suurimmassa osassa enduromopoista on kevarin runko ja usein myös jarrut, eli niiden rakenne kestää muutoksia ainakin 60km/h:on asti. Näemmä valtio ei saanut tarpeeksi rahaa mopoista joten nyt poliisit tarkkailevat myös kevareita. Saat luultavasti sakot/kilvet veks/kortti hyllylle jos: 1. Kevarissasi on tehoja yli 11kW 2. Jos se kiihtyy liian lujaa 3. Siinä on 3 tai useampi vika (rikkinäinen valo, peili puutu jne.) ymmärrettävät rikokset kuten humalassa ajaminen tai ylinopeus. Olen puhunut
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No joo mutta mopon nopeusrajoitus on EUn päättämä. Ei Suomen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
vaikuttaako se mitään jos vaihtaa wr125x:ään koko Arrow:in putkiston kun vaan äänet paranee?:) oon 13v mut ois tarkotus hommata wr 16v:)
Ilmianna
Jaa
Ei vaikuta muuhun kuin ääniin, power commanderilla saat ehkä plus 1hp :D laita ne rahat 2tahdilla huristeluun
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
harkiaan asiaa :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kevarin viritys

Saako kevaria virittää eli saako se mennä 125 kuutioisena niin kovaa ku sen saa menee sillähän ei sitte saa tietenkään ajaa nii lujaa suomessa?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta