IgG ja IgE vasta-ainetutkimukset

verestäkö?

"IgG vasta-ainetutkimus kosteusvauriopaneeli 6 ja 7 toimistotiloissa altistuneet". Niistä näkee mille kosteusvauriomikrobeille olet altistunut ja

"IgE vasta-ainetutkimus kosteusvauriopaneeli 6 ja 7 toimistotiloissa altistuneet". Niistä näkee oletko allerginen joillekin kosteusvauriomikrobeille.


Otetaanko nämä IgE ja IgG vasta-aineet siis VERIKOKEELLA?
Mitä tutkimusia sitten otetaan Prick testillä? Nämäkö?

Miten tehdään kosteusvauriopaneeli tutkimus?
Haistelenko homeista seinänpalasta?

Mulla on kutsu tutkimuksiin ja haluaisin varmistaa, ettei OLLA TUTKIVINAAN asian vierestä. Eli miten kokeet tehdään.
Minulla on kutsu siis laboratorioon ja prick testeihin.

Ilmoittelen sitten tulokset.

36

12668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja miten tehdään

      Prick = ihopistotesti, käsivarren sisäosaan tiputetaan pienet pisteet testattavia aineita sekä tarkastuspisteet, pisteiden lävitse pistetään neulalla pieni kivuton pisto. Ei satu.

      Testipisteet tarkastavat, että et ole syönyt kiellettyjä lääkkeitä - toiseen tulee nousta patti ja toiseen ei.

      Tärkeää on ottaa pöly- ja varastopölypunkeista testit. Homeita saa harvoin näin kiinni.

      IgE on verestä otettava testi -

      Kyllä tutkimukset ovat oikeita, alustavia ja suuntaa antavia, varsinkin jos prick on laaja ja käsittää myös punkit.

      Näiden perustella ei tehdä vielä mitään päätöstä, vaan edessä sinulla lienee tämän jälkeet jatkotutkimukset.

    • kokeet

      Verikoe on kemiallinen tai biokemiallinen testi, joka tehdään tutkittavan verestä. Tavallisesti verikokeen tarkoituksena on saada tietoa tutkittavan terveydestä tai diagnosoida sairauksia.

      Ihmisestä verinäyte otetaan tavallisesti kyynärtaipeen laskimosta, tällöin saadaan laskimoverinäyte (B tai vB). Valtimoverinäytteitä (aB) tarvitaan veren happipitoisuuden ja keuhkojen toiminnan tutkimiseen.

      Erilaisia verikokeita merkitään lyhenteillä, joiden ensimmäinen osa, systeemilyhenne kertoo mistä veren osasta koe on tehty ja toinen osa minkä aineen pitoisuus tai lukumäärä testissä on määritetty. Joskus lyhenne voi olla kolmiosainen, jolloin viimeinen osa on tarkentava takaliite.

      Veriplasma
      Seerumi

      Veriplasma tai plasma on veren nestemäinen soluja sisältämätön osa, joka voidaan antikoagulantin ja sentrifugoinnin avulla erottaa kokoverestä. Veriplasma koostuu pääasiassa vedestä, lisäksi siinä on erilaisia valkuaisaineita n. 7 %, suoloja vajaa 1 % ja glukoosia n. 0,1 %.

      Veren seerumi saadaan, kun veren annetaan hyytyä ja jäljelle jäänyt neste kerätään. Monissa verikokeissa ei ole väliä käytetäänkö seerumia vai plasmaa.

      Tavanomaisia verikokeissa käytettyjä veren komponentteja ovat täysveri (B), veriplasma (P) ja seerumi (S). Paastoa vaativissa verikokeissa systeemilyhenteen edessa on pieni f-kirjain. Tavanomaisia verikokeita ovat esimerkiksi hemoglobiinin (Hb) ja C-reaktiivisen proteiinin (CRP) pitoisuudet ja erilaisten verisolujen, kuten punasolujen (Eryt) tai valkosolujen (Leuk) lukumäärä.

      • mitä se tarkoittaa, tietääkö kukaan?

        Lisäksi kysyisin voiko Hb 100 ja pulssi 90 merkitä hapenpuutetta? Minulla on myös jonkun verran rytmihäiriöitä sydämessä.

        Alveoliittia ja ODTS:sää epäilty, ei diagnoosia. CRP myös vähän koholla (50).


      • Hb.
        homeahdistus kirjoitti:

        mitä se tarkoittaa, tietääkö kukaan?

        Lisäksi kysyisin voiko Hb 100 ja pulssi 90 merkitä hapenpuutetta? Minulla on myös jonkun verran rytmihäiriöitä sydämessä.

        Alveoliittia ja ODTS:sää epäilty, ei diagnoosia. CRP myös vähän koholla (50).

        voi tarkoittaa hapenpuutetta, itselläni alimmillaan 77, nyt 121, mutta silti hapenpuutetta.

        Eli voi aiheuttaa, aiheuttakin, mutta ... se voi olla myös vain osasyy tai lisäsyy hapenpuutteeseen.

        Leukosyytin ovat yleensä koholla kun on tulehdus, flunssa jne. Itselläni lähemmäs 13, eli koholla myös.

        Pulssi sulla on korkea - minulla 60-75 välillä, eli sekin voi olla jotakin muuta.

        Mutta yhtä kaikki - kaikki nämä rasittavat sydäntä, joten pitää tutkija ja saada arvot kohdalleen.

        Uskon, että meillä on vähän samat oireet, samat tutkimukset - toivottavasti selvitään säikähdyksellä ja lääkityksellä joka joskus myös päättyy.


      • homekorva
        homeahdistus kirjoitti:

        mitä se tarkoittaa, tietääkö kukaan?

        Lisäksi kysyisin voiko Hb 100 ja pulssi 90 merkitä hapenpuutetta? Minulla on myös jonkun verran rytmihäiriöitä sydämessä.

        Alveoliittia ja ODTS:sää epäilty, ei diagnoosia. CRP myös vähän koholla (50).

        Olen huomannut (ja mieheni on myös huomauttanut) että unohdan välillä hengittää. Minulla tulee taukoja, sitten havahdan kun vedän ilmaa kunnolla.

        Näitä tulee myös yöllä.

        Hengitys on myös kevyttä, pinnallista.

        Olo on ehkä sen takia huimaava.


      • Lääk kand
        homeahdistus kirjoitti:

        mitä se tarkoittaa, tietääkö kukaan?

        Lisäksi kysyisin voiko Hb 100 ja pulssi 90 merkitä hapenpuutetta? Minulla on myös jonkun verran rytmihäiriöitä sydämessä.

        Alveoliittia ja ODTS:sää epäilty, ei diagnoosia. CRP myös vähän koholla (50).

        Ei kyllä mielestäni johdu hapenpuutteesta, vaan päinvastoin hapenpuutteessa hb-arvo kasvaa. Esimerkkinä urheilijat, jotka menevät vuoristoon juurikin pienemmän happipitoisuuden takia, jolloin hb-nousee. Korkea pulssi perinteisesti korreloi huonon fyysisen kunnon kanssa, toki on olemassa myös muitakin syitä.


      • Lääk kand kirjoitti:

        Ei kyllä mielestäni johdu hapenpuutteesta, vaan päinvastoin hapenpuutteessa hb-arvo kasvaa. Esimerkkinä urheilijat, jotka menevät vuoristoon juurikin pienemmän happipitoisuuden takia, jolloin hb-nousee. Korkea pulssi perinteisesti korreloi huonon fyysisen kunnon kanssa, toki on olemassa myös muitakin syitä.

        Mikä on huono fyysinen kunto? Ennen sairastumistani homeesta olin keskivertokunnossa ikääni (35 v.) nähden. Nythän olin melkein vuodepotilaana pari kuukautta, kun epäiltiin alveoliittia. Aikaisemmin harrastin liikuntaa pari kertaa viikossa. Astmani takia mikään kestävyysurheilu ei ole koskaan onnistunut, mutta olen mm. pelannut sulkapalloa säännöllisesti.

        Hb ollut jo pitkään alhainen, 100 tai jopa alle sen. Myös CRP on koholla (50-60), ollut jo kolme kertaa, mitään tulehduspesäkettä ei ole löytynyt.

        Alveoliittioireiden loputtua pari viikkoa sitten pystyn nyt mm. kävelemään hengästymättä portaat neljänteen kerrokseen. Ja tämä ilman mitään kummempia fyysisiä harjoituksia, hengitys vain on alkanut vihdoin pelaamaan niin kuin ennenkin.

        Kiitos vastauksestasi, lääk. kand. Osaatko sanoa, mikä voisi olla pielessä ja pitäisikö jotain tutkia lisää, sillä ilmeisesti nämä arvot eivät kuitenkaan ole normaaleja?

        Minulle on tullut myös rytmihäiriöitä, lisälyöntisyyttä? Ja lisäksi sydämestä kuuluu sivuääni, joka kuulemma johtuu hiippaläpästä. Yksi lääkäri heitti, että olen sairastanut sydänlihastulehduksen jossain vaiheessa. Nämä kaikki oireet ovat tulleet samaan aikaan kuin homeongelmatkin, eli parin viime vuoden aikana.


      • Homeherkkä
        Lääk kand kirjoitti:

        Ei kyllä mielestäni johdu hapenpuutteesta, vaan päinvastoin hapenpuutteessa hb-arvo kasvaa. Esimerkkinä urheilijat, jotka menevät vuoristoon juurikin pienemmän happipitoisuuden takia, jolloin hb-nousee. Korkea pulssi perinteisesti korreloi huonon fyysisen kunnon kanssa, toki on olemassa myös muitakin syitä.

        näin, että kysyjä haluaa tietää mikä vaikutus alhaisella hemoglobiinitasola on soluaineenvaihduntaan ja onko kohonneella lymfosyyttitasolla merkitystä alhaiseen hemoglobiinitasoon?

        Niin, Lääk kand, tuon jälkimmäisen minäkin haluaisin tietää, eli mitä siitä lääketiede kertoilee?


      • Lääk kand
        homeahdistus kirjoitti:

        Mikä on huono fyysinen kunto? Ennen sairastumistani homeesta olin keskivertokunnossa ikääni (35 v.) nähden. Nythän olin melkein vuodepotilaana pari kuukautta, kun epäiltiin alveoliittia. Aikaisemmin harrastin liikuntaa pari kertaa viikossa. Astmani takia mikään kestävyysurheilu ei ole koskaan onnistunut, mutta olen mm. pelannut sulkapalloa säännöllisesti.

        Hb ollut jo pitkään alhainen, 100 tai jopa alle sen. Myös CRP on koholla (50-60), ollut jo kolme kertaa, mitään tulehduspesäkettä ei ole löytynyt.

        Alveoliittioireiden loputtua pari viikkoa sitten pystyn nyt mm. kävelemään hengästymättä portaat neljänteen kerrokseen. Ja tämä ilman mitään kummempia fyysisiä harjoituksia, hengitys vain on alkanut vihdoin pelaamaan niin kuin ennenkin.

        Kiitos vastauksestasi, lääk. kand. Osaatko sanoa, mikä voisi olla pielessä ja pitäisikö jotain tutkia lisää, sillä ilmeisesti nämä arvot eivät kuitenkaan ole normaaleja?

        Minulle on tullut myös rytmihäiriöitä, lisälyöntisyyttä? Ja lisäksi sydämestä kuuluu sivuääni, joka kuulemma johtuu hiippaläpästä. Yksi lääkäri heitti, että olen sairastanut sydänlihastulehduksen jossain vaiheessa. Nämä kaikki oireet ovat tulleet samaan aikaan kuin homeongelmatkin, eli parin viime vuoden aikana.

        Ihmisen immuunijärjestelmä on niin pirun mutkikas juttu, että minäkään en sen toimintaa ymmärrä.

        Koholla oleva CRP ja leukosyytit kyllä viittaisivat tulehdukseen, kuten joku jo mainitsikin. Mutta hb-arvon pitäisin muista erillisinä. Alhainen hb voi aiheuttaa yleistä väsymystä ja etenkin sitä ettei jaksa fyysistä rasitusta, sillä lihakset eivät saa riittävästi happea. Kudosten hapenpuutetta ei vielä tuollainen hb aiheuta.

        Alhainen Hb voi johtua monistakin asioista, yleisin lienee raudanpuute. Sitten on myös mahdollista esim. vuotava maha- tai pohjukaissuolihaava, B12 vitamiinin puute ja pernisiöösi anemia, ja lukuisia muitakin.

        Pulssin kohdalla oleellisinta olisi varmaan tietää millainen se on ennen ollut, ja koska ja kuinka paljon se on muuttunut. Kertomasi perusteella sinulla on kohtuullinen kunto, mutta pulssin korkeus voisi toki johtua myös tulehduksesta jossain tai sitten siitä parin kuukauden vuodelevosta.

        Mutta koska olen vain piskuinen opiskelija, on minun syytä jättää spekulointi tälle asteelle.

        Toivottavasti paranet pian :)


      • Lääk kand
        Lääk kand kirjoitti:

        Ihmisen immuunijärjestelmä on niin pirun mutkikas juttu, että minäkään en sen toimintaa ymmärrä.

        Koholla oleva CRP ja leukosyytit kyllä viittaisivat tulehdukseen, kuten joku jo mainitsikin. Mutta hb-arvon pitäisin muista erillisinä. Alhainen hb voi aiheuttaa yleistä väsymystä ja etenkin sitä ettei jaksa fyysistä rasitusta, sillä lihakset eivät saa riittävästi happea. Kudosten hapenpuutetta ei vielä tuollainen hb aiheuta.

        Alhainen Hb voi johtua monistakin asioista, yleisin lienee raudanpuute. Sitten on myös mahdollista esim. vuotava maha- tai pohjukaissuolihaava, B12 vitamiinin puute ja pernisiöösi anemia, ja lukuisia muitakin.

        Pulssin kohdalla oleellisinta olisi varmaan tietää millainen se on ennen ollut, ja koska ja kuinka paljon se on muuttunut. Kertomasi perusteella sinulla on kohtuullinen kunto, mutta pulssin korkeus voisi toki johtua myös tulehduksesta jossain tai sitten siitä parin kuukauden vuodelevosta.

        Mutta koska olen vain piskuinen opiskelija, on minun syytä jättää spekulointi tälle asteelle.

        Toivottavasti paranet pian :)

        Niin unohdin ehkä oleellisimman, eli krooninen sairaus myös aiheuttaa pienentynyttä Hb-arvoa.


      • hapenpuute
        Lääk kand kirjoitti:

        Ihmisen immuunijärjestelmä on niin pirun mutkikas juttu, että minäkään en sen toimintaa ymmärrä.

        Koholla oleva CRP ja leukosyytit kyllä viittaisivat tulehdukseen, kuten joku jo mainitsikin. Mutta hb-arvon pitäisin muista erillisinä. Alhainen hb voi aiheuttaa yleistä väsymystä ja etenkin sitä ettei jaksa fyysistä rasitusta, sillä lihakset eivät saa riittävästi happea. Kudosten hapenpuutetta ei vielä tuollainen hb aiheuta.

        Alhainen Hb voi johtua monistakin asioista, yleisin lienee raudanpuute. Sitten on myös mahdollista esim. vuotava maha- tai pohjukaissuolihaava, B12 vitamiinin puute ja pernisiöösi anemia, ja lukuisia muitakin.

        Pulssin kohdalla oleellisinta olisi varmaan tietää millainen se on ennen ollut, ja koska ja kuinka paljon se on muuttunut. Kertomasi perusteella sinulla on kohtuullinen kunto, mutta pulssin korkeus voisi toki johtua myös tulehduksesta jossain tai sitten siitä parin kuukauden vuodelevosta.

        Mutta koska olen vain piskuinen opiskelija, on minun syytä jättää spekulointi tälle asteelle.

        Toivottavasti paranet pian :)

        johdu alhaisesta Hb:stä?

        Eli minun oireeni on, että läähätän portaissa, happi loppuu, kunto ei. Voisin kävellä vaikka kaksi päivää, mutta vain omalla tahdillani. Toisen tahtiin kävellessä happi loppuu, puhuminen vaikeutuu jne. kuntoa kyllä muutoin olisi.

        Oma lääkärini oli ainakin aluksi sitä mieltä, että veriarvot ovat hapenpuutteen takana.

        Nyt menossa TTL:n tutkimuksiin työperäisen astmaelpäilyn johdosta.

        Itse olisin halunnut keuhkolääkärille, mutta nyt sitten näin.


      • Lääk kand
        hapenpuute kirjoitti:

        johdu alhaisesta Hb:stä?

        Eli minun oireeni on, että läähätän portaissa, happi loppuu, kunto ei. Voisin kävellä vaikka kaksi päivää, mutta vain omalla tahdillani. Toisen tahtiin kävellessä happi loppuu, puhuminen vaikeutuu jne. kuntoa kyllä muutoin olisi.

        Oma lääkärini oli ainakin aluksi sitä mieltä, että veriarvot ovat hapenpuutteen takana.

        Nyt menossa TTL:n tutkimuksiin työperäisen astmaelpäilyn johdosta.

        Itse olisin halunnut keuhkolääkärille, mutta nyt sitten näin.

        Sitaatti aiemmasta: "Alhainen hb voi aiheuttaa yleistä väsymystä ja etenkin sitä ettei jaksa fyysistä rasitusta, sillä lihakset eivät saa riittävästi happea."

        Ymmärsin hapenpuutteella vähän eri asiaa, eli siis tietenkin se rasituksessa aiheuttaa moista.


      • Homeherkkä
        homeahdistus kirjoitti:

        Mikä on huono fyysinen kunto? Ennen sairastumistani homeesta olin keskivertokunnossa ikääni (35 v.) nähden. Nythän olin melkein vuodepotilaana pari kuukautta, kun epäiltiin alveoliittia. Aikaisemmin harrastin liikuntaa pari kertaa viikossa. Astmani takia mikään kestävyysurheilu ei ole koskaan onnistunut, mutta olen mm. pelannut sulkapalloa säännöllisesti.

        Hb ollut jo pitkään alhainen, 100 tai jopa alle sen. Myös CRP on koholla (50-60), ollut jo kolme kertaa, mitään tulehduspesäkettä ei ole löytynyt.

        Alveoliittioireiden loputtua pari viikkoa sitten pystyn nyt mm. kävelemään hengästymättä portaat neljänteen kerrokseen. Ja tämä ilman mitään kummempia fyysisiä harjoituksia, hengitys vain on alkanut vihdoin pelaamaan niin kuin ennenkin.

        Kiitos vastauksestasi, lääk. kand. Osaatko sanoa, mikä voisi olla pielessä ja pitäisikö jotain tutkia lisää, sillä ilmeisesti nämä arvot eivät kuitenkaan ole normaaleja?

        Minulle on tullut myös rytmihäiriöitä, lisälyöntisyyttä? Ja lisäksi sydämestä kuuluu sivuääni, joka kuulemma johtuu hiippaläpästä. Yksi lääkäri heitti, että olen sairastanut sydänlihastulehduksen jossain vaiheessa. Nämä kaikki oireet ovat tulleet samaan aikaan kuin homeongelmatkin, eli parin viime vuoden aikana.

        Onko sinulle tehty mitään munuastutkimuksia esim. kreatiniini?

        Apteekista saa sellaista pullolääkettä kuin RaMaVit.
        Saattaisi hyvinkin auttaa Hb:n kohottamisessa.


      • sillä luvattu
        Lääk kand kirjoitti:

        Sitaatti aiemmasta: "Alhainen hb voi aiheuttaa yleistä väsymystä ja etenkin sitä ettei jaksa fyysistä rasitusta, sillä lihakset eivät saa riittävästi happea."

        Ymmärsin hapenpuutteella vähän eri asiaa, eli siis tietenkin se rasituksessa aiheuttaa moista.

        oireeton astma lienee se paras vaihtoehto, joka minulla kopassa on - siihen sitä haluaa tukeutua ja odottaa vain, että kaikki hässäkkä menisi nopeasti ohitse.


      • tutkittu munuaisia
        Homeherkkä kirjoitti:

        Onko sinulle tehty mitään munuastutkimuksia esim. kreatiniini?

        Apteekista saa sellaista pullolääkettä kuin RaMaVit.
        Saattaisi hyvinkin auttaa Hb:n kohottamisessa.

        on tutkittu, päätä (neurologi), sisätautilääkäri (varsinainen idiootti) ihan tyhjä käynti - puhuu sitä ja tätä ja kirjoittaa lausuntoon ihan muuta, korva-nenä-kurkkulääkäri (loistava tyyppi, hauska lääkärissä käynti) ja viimen apua olotilaan kortisonitapletein, ohjein, nenäkannun käyttö jne. jne., sitten on tietty ollut kuvauksia, (keuhkot, poskiontelot), allergiatestejä, verikokeita jne.

        Taustalla 5 vatsahaavaa, veriarvot 77, mieletön päänsärky, nivelkipuja, hämähäkinseittejä, huimausta, ... ja pakko sairasloma, johon mulla ei olisi ollut mahdollisuutta, mutta sitten oli. Olo kuin tiejyrän alle jääneellä torakalla, sehän ei kuole millään.

        Nyt torakka on pystyssä vain hengitys ei kulje mukana, PEF heittelee - töissä, työt sujuu uudessa työhuoneessa ja olo on suht hyvä, mitä nyt yskittää jne. jne.

        Mutta heräsin kuolleista noiden kortisonitaplettien ansiosta - hitto miten hieno lääke - nyt astmalääkitys, ja tulehduslääkkeitä...

        Ajattelin jättää lääkkeet syömättä - kun tuo hengitys ei miksikään tässä ole muuttunut, tuskin on kuitenkaan astmaa, ...


    • Homeherkkä

      Immuunijärjestelmään kuuluvien B-lymfosyyttien sanotaan kypsyvän luuytimessä ja siirtyvän sen jälkeen imukudoksiin joissa ne erilaistuvat vasta-aineita tuottaviksi plasmasoluiksi.
      Näiden solujen sanotaan käynnistävän vasta-ainetuotannon mm. allergeeni/antigeeni altistuksen takia (IgE, IgA, IgG, IgM, IgD).

      Vasta-ainetutkimusta varten otetaan verikoe.

      Se, että niitä on kahdellaisia kummassakin ryhmässä ( siis IgE, IgG), tarkoittaa tietynlaista seulontaa ulkoilmassa esiintyvien homeitiöiden ja sisäilmassa esiintyvien homeitiöiden välillä.

      Eli mikäli esim. IgE, IgG vasta-aineita esiintyy tutkimuksessa käytetyille sisäilmahomeille, sen katsotaan tukevan sisäilma-altistusta. Jos muille homeille sen katsotaan tukevan muuta kuin sisäilma-altistusta.
      Ns. kosteusvauriomikrobialtistuskohteena olevalta henkilöltä pitäisi tutkia vasta-aineet myös muille sisäilmamikrobeille kuten hiivoille, sädesienille, varastopunkeille ja tietyille bakteereille, joista lähtöisin olevia proteiineja kosteusvauriorakennuksessa oleileva joutuu myös pakkohengittämään.

      Prick testi kuuluu asiaan. Mikäli se osoittaa vaikkapa eläin- tai siitepölyallergiaa homeiden suhteen peli on menetetty.
      On menetetty myös mikäli lapsena lääkäri on todennut atooppisen ihottuman ja/tai astmaoireilun.

      Ilmoittelehan tuloksistasi.

      • allergioita

        On tutkittu siis:
        Siitepöly: koivu, leppä, nurmipuntarpää, koiranheinä, nurminata, raiheinä, timotei, niittynurmikka, pujo, voikukka.

        Pölypunkki: D.farinae ja D.pteronyssinus

        Luonnonkumi: Lateksi

        Eläimet: kissa, koira, kananhöyhen, lampaanvilla, hevonen, marsu, kani, sika

        yleisimmät ruoka-aineet: maito, kaakao, kala, pähkinä, munan valkuainen, tomaatti, soijapapu, katkarapu, vehnä, ruis, ohra ja kaurajauho, gliadin, lanttu, omena, peruna, porkkana, selleri, paprika, kiivi, keitetty peruna

        Homeet: Alternaria ja Cladosporium

        Mausteet: valkopippuri, maustepippuri, kaneli, inkivääri, kardemumma, neilikka, vanilja, paprika, curry, sinappijauhe

        AINOA mikä teki hieman punoitusta oli KANELI iholla. Kaikkiin muihin siis negatiivinen reaktio.

        Ei ole ollut atopiaa eikä aiempaa astmaoireilua. Ei edes lapsena.

        Silti olen NYT allerginen, nuha ja silmät kipeet, kauheat hengitys tie ja keuhko-oireet.
        Työhön mennessäni, työterveystarkastuksessa olin TÄYSIN TERVE.

        Nyt siis etsitään syyllistä kosteusvaurio homeista. Muuta ei enää keksi?? Olen itsekin ihmeissäni asiasta. Eli TTL tutkii nyt minua.


      • itiö

        ainakin nyt alkuvuodesta koko ajan.Lääkäri ei niihin kiinnittänyt mitään huomiota, nyt itse huomasin ,kun pyysin tulokset itselleni. Aikoinaan otettu IgG ,ja siinä vasta-aineita aspergillukselle.Mitä nuo kohonneet tarkoittaa?Tiedän että liittyvät elimistön puolustusjärjestelmään, toiset tunnistaa ja toiset tuhoaa. Voiko kohonneet arvot johtua esim. astmasta tai fibromyalgiasta?


    • hilkkaliisa

      Kyllä nuo kokeet otetaan verestä. Verikokeet voi lähettää Kuopion aluetyöterveyslaitokselle.

      Minulle tehtiin myös prick-testit. Välitöntä reaktiota ei homeista tullut, mutta illalla niihin hometestikohtiin nousi kutisevat patit, niinkuin hyttysenpuremajäljet ja laitoin niihin kortisonisalvaa. En edes silloin tiennyt mistään viivästyneistä reaktioista ja en huomannut lähteä päivystykseen, että myöhästynyt reaktio olisi kirjattu.

      Joistakin homelajeista (rakennuksissa) saan välittömän reaktion ja joistakin reaktio tulee parin tunnin rakennuksessa oleskelun jälkeen (Penicillium koulullamme).

      Toivottavasti sinua ei "olla tutkivinaan", niinkuin minua, vaan tutkitaan asiallisesti ja oikeasti. Oikeat kokeethan teetin ja maksoin itse, kuten olen aikaisemminkin täällä kertonut.

    • kosteusvauriopaneeli

      Haistellaanko kosteusvauriopaneelissa homeisia seinälevyjä tai hierotaanko niitä ihoon tai laitetaanko niistä paloja nenän limakalvolle??

      • hilkkaliisa

        Jos olet altistunut, herkistynyt ja mahdollisesti allergisoitunut (vain 1-2 % homeallergiaa)kosteusvauriomikrobeille, jää vereesi niistä IgG (altistumisesta) ja IgE (allergiasta) "jälki". Veressäsi on vasta-aineita, jotka näkyy kokeissa. Sinulta otetaan verta kyynärlakimosta laboratoriossa. Verinäyte lähetetään laboratorioon, joka määrittää verinäytteestäsi IgG ja IgE vasta-aineet.

        Ei sinun siis tarvitse enää haistella mitään paneeleja, vaan otetaan neulalla verikoe. Se ei käy kipeästi. Olet jo varmaan haistellut niitä homeita, koska oireilet ja sinua tutkitaan.

        Voimia tutkimuksiisi!

        [email protected]


    • vai pef

      Onko kusetuksen makua kun työterveyslääkärini EI ottanut musta mitään kokeita.. Vain spirometria ja pef arvo seuranta.

      Silti B-todistuksessa lukee, että on tehty lab. tutkimukset..

      Mitä ihmettä.. Ei ole otettu yhtään näytettä vaikka pyysin. Verikokeita. prick testejä. kosteusvauriopaneelia? EI MITÄÄN.

      Onko kirjoitettu omasta päästä tuloksia: että potilas on terve. Eivät suostu antamaan papereitani minulle. Olen pyytänyt jopa oman lääkärin kautta. Lähettivät vain sen oman pef seuranta lapun.

      Onko pef seuranta siis lab. tutkimus??

      Pitäisikö mennä tekemään valitus, johonkin?

      • että PEF voi olla

        labratutkimus - miten ihmeessä se sitä olisi.

        Kyllä minulla labrat tarkoittaa labratutkimuksia myös.

        Mitä sun PEF kertoi? Oliko aamuisin ja iltaisin eri arvoja? Oliko ylipäätään puhalluksissa eroja ja mitkä ne erot olivat? Miten pitkään puhaltelit? Oliko sulla lääkitys - miten reagoit lääkitykseen?

        Itse puhaltelin yli 2 viikkoa 2 tunnin välein, myös jos yöllä heräsin - .


      • erot
        että PEF voi olla kirjoitti:

        labratutkimus - miten ihmeessä se sitä olisi.

        Kyllä minulla labrat tarkoittaa labratutkimuksia myös.

        Mitä sun PEF kertoi? Oliko aamuisin ja iltaisin eri arvoja? Oliko ylipäätään puhalluksissa eroja ja mitkä ne erot olivat? Miten pitkään puhaltelit? Oliko sulla lääkitys - miten reagoit lääkitykseen?

        Itse puhaltelin yli 2 viikkoa 2 tunnin välein, myös jos yöllä heräsin - .

        Pef arvot heitteli. Aamu 220-240
        Ilta 340-380. Heräsin yölläkin mutta en älynnyt puhaltaa. Luulin ettei sillä niin väliä.

        Avaavalla lääkkeellä jopa 65% ero puhallusarvoon.

        Jatkotutkimus lähete keuhkolääkäriin.

        Mutta ei sielläkään otettu siis lab. tutkimuksia.

        Ihmetyttää se maininta. Sillä kai hämätään nyt jotain.? Siellä otettiin siis spirometria. Olin juonut kahvia, sitä ei edes kysytty et, onko? Lääkettä en osannut hengittää, pelkäsin sitä isoa säiliötä. Ei siinä tullut spiroon muutoksia. Mut enhän mä sitä lääkettäkään siis hengittänyt sisään keuhkoon..


      • vain virhe
        erot kirjoitti:

        Pef arvot heitteli. Aamu 220-240
        Ilta 340-380. Heräsin yölläkin mutta en älynnyt puhaltaa. Luulin ettei sillä niin väliä.

        Avaavalla lääkkeellä jopa 65% ero puhallusarvoon.

        Jatkotutkimus lähete keuhkolääkäriin.

        Mutta ei sielläkään otettu siis lab. tutkimuksia.

        Ihmetyttää se maininta. Sillä kai hämätään nyt jotain.? Siellä otettiin siis spirometria. Olin juonut kahvia, sitä ei edes kysytty et, onko? Lääkettä en osannut hengittää, pelkäsin sitä isoa säiliötä. Ei siinä tullut spiroon muutoksia. Mut enhän mä sitä lääkettäkään siis hengittänyt sisään keuhkoon..

        jota voit pyytää korjattavaksi. Koska jos siellä lukee labrat, niin yleensä niitä myös halutaan nähdä. Jos niitä ei ole, ei myöskään ole mitä näyttää.

        Eli korjaa virheellinen tieto pois lähetteestä.

        Itse puhaltelin spiroon 640 parhaimmillaan ja heikoimmillaan 280. Nainen, -59 s., ylipainoinen, pituus 159. Eli puhallukseni olivat pituuteen, ikään, kokoon ja sukupuoleen varsin hyvät, silloin kun ei mitään häikkää ollut.

        Yöllä herätessä kun puhaltelee näkee mihin on heränyt - ahdistaako, onko tukossa...


      • korjaamaan lausuntoa! Siinä on virhe. Laboratoriokokeita ei ole siis otettu. Lausunnossa saa olla vain ne kokeet, jotka on otettu ja niiden tulokset.

        Ei sinne saa ruveta lääkäri omasta päästään säveltämään mitään tuloksia, jos niitä ei kerran ole. Kyllä lääkäri on vastuussa lausunnoistaan.

        Ihan samalla tavalla olen itsekin työssäni viranomaisvastuussa lausunnoistani. Kyllä niissä pitää faktat olla oikein. Jos jollain on huomauttamista tekstistäni, olen kirjannut jotain väärin, niin kyllä minä ainakin korjaan tekstini ja kirjoitan tarvittaessa kokonaan uuden.

        Ei sen pitäisi lääkärille olla yhtään sen vaikeampaa, jos ranne liikkuu.


      • hilkkaliisa

        Jos papereihisi on kirjattu jotain vastauksia kokeista, joita ei edes ole tehty, tee kirjallinen muistutus, johon kyseisen lääkärin / työterveysaseman on vastattava KIRJALLISESTI.

        Sinulla on lakisääteinen oikeus saada kopiot KAIKISTA sinua itseäsi koskevita papereista.
        Pyydä niistä kopiot.

        Jo on terveydenhoitojärjestelmässä PALJON parantamisen varaa, jos noin käy, että "ollaan tutkivinaan" ja "ei tutkituista tuloksista" annetaan jopa vastauksia, ettei mitään ole löytynyt!! Tuollainen on rikos ja asiakirjojen väärentämisestä seuraa rangaistus. Kokeile ensin pehmeitä keinoja ja ota yhteys tuohon lääkäriin. Jospa hän on saanut samannimisen ja samana päivänä syntyneen ihmisen tulokset pöydälleen ja sekoittanut sinut ja samannimisen toisen ihmisen.


      • hilkkaliisa
        erot kirjoitti:

        Pef arvot heitteli. Aamu 220-240
        Ilta 340-380. Heräsin yölläkin mutta en älynnyt puhaltaa. Luulin ettei sillä niin väliä.

        Avaavalla lääkkeellä jopa 65% ero puhallusarvoon.

        Jatkotutkimus lähete keuhkolääkäriin.

        Mutta ei sielläkään otettu siis lab. tutkimuksia.

        Ihmetyttää se maininta. Sillä kai hämätään nyt jotain.? Siellä otettiin siis spirometria. Olin juonut kahvia, sitä ei edes kysytty et, onko? Lääkettä en osannut hengittää, pelkäsin sitä isoa säiliötä. Ei siinä tullut spiroon muutoksia. Mut enhän mä sitä lääkettäkään siis hengittänyt sisään keuhkoon..

        Kun olen ollut huonossa kunnossa, olen herännyt yöllä parikin kertaa - joskus tunnin välein yskimään. Nyt kun olen ollut paremmassa kunnossa, en useinkaan herää yöllä yskimään.

        Diagnostisessa mielessä yöyskimisillä on väliä. Haittarahan arvioinnissa arvioidaan montako ketaa herää viikossa yölliseen astmakohtukseen.

        Minäkin tein puoli vuotta keuhkolääkärilleni itsestäni pef-seurantaa. Vaihtelut olivat 32 % eli se sama, joka tuli TTL:lla, kun olin ammattitautitutkimuksissa ja sain ammattitautidiagnoosin. Keuhkolääkäri arvioi homeastmani (ei ole löytynyt alveoliittia) olevan vaikea-asteinen ja haitta-asteeni on 12. Minua tutkimatta ja minua haastattelematta ja pef käyriäni seuraamatta vakuutusyhtiö arvioi "lonkalta" haitta-asteekeni 5. Se on ihan aliarvioitu ja minulla on valitus vakuutusoikeudessa menossa.

        Nyt en jaksa mittailla pef-arvojani. Se on tylsää. Otan lääkkeet kun tarvitsen ja säännöllisesti aamuin illoin. Homepaikkoja karttelen parhaan taitoni mukaan. Aina en onnistu. Tänä aamunakin koko bussi haisi kammottavalle, kun siellä jossain istui hometalon hajuinen henkilö. Autoon ei ole varaa. Ammatteja olisi vaikka muille jaettavaksi, mutta työkykyä ei enää ole. Työhalujankin olisi, mutta terveys on mennyt ikuisiksi ajoiksi - siltä ainakin vielä näyttää, kun oireilen aina ja kaikkialla missä haisee home,hometalon hajinen ihminen, tupakansavu, hajusteet, hajuvedet tai on eläimiä (eläinallergiaa minulla EI OLE, mutta oireet ovat).


      • nimistä
        hilkkaliisa kirjoitti:

        Jos papereihisi on kirjattu jotain vastauksia kokeista, joita ei edes ole tehty, tee kirjallinen muistutus, johon kyseisen lääkärin / työterveysaseman on vastattava KIRJALLISESTI.

        Sinulla on lakisääteinen oikeus saada kopiot KAIKISTA sinua itseäsi koskevita papereista.
        Pyydä niistä kopiot.

        Jo on terveydenhoitojärjestelmässä PALJON parantamisen varaa, jos noin käy, että "ollaan tutkivinaan" ja "ei tutkituista tuloksista" annetaan jopa vastauksia, ettei mitään ole löytynyt!! Tuollainen on rikos ja asiakirjojen väärentämisestä seuraa rangaistus. Kokeile ensin pehmeitä keinoja ja ota yhteys tuohon lääkäriin. Jospa hän on saanut samannimisen ja samana päivänä syntyneen ihmisen tulokset pöydälleen ja sekoittanut sinut ja samannimisen toisen ihmisen.

        Mulla on senverran erikoinen nimi, ettei samaa tuu vastaan.

        Olin sen lääkärin vieressä, kun se naputti tiedot ja tulosti sen paperin. Antoi mulle. Huomautin, kun ammattikin oli väärin, se vaan sanoi ettei niitä aleta korjaamaan..

        heh, heh.

        Korkeasti koulutettuna mut oli laitettu ammatiltani siivoojaksi.. mielenkiintoista. Ammattinimikkeeni on kuitenkin ihan erilainen... En halveeraa mitään ammattia, mutta kun se nyt ei satu oleen mun ammatti.

        Mitä hilkka-liisa tykkäisit jos sun papereis lukisi että olet esim leipuri?


      • vielä asiaa...
        hilkkaliisa kirjoitti:

        Jos papereihisi on kirjattu jotain vastauksia kokeista, joita ei edes ole tehty, tee kirjallinen muistutus, johon kyseisen lääkärin / työterveysaseman on vastattava KIRJALLISESTI.

        Sinulla on lakisääteinen oikeus saada kopiot KAIKISTA sinua itseäsi koskevita papereista.
        Pyydä niistä kopiot.

        Jo on terveydenhoitojärjestelmässä PALJON parantamisen varaa, jos noin käy, että "ollaan tutkivinaan" ja "ei tutkituista tuloksista" annetaan jopa vastauksia, ettei mitään ole löytynyt!! Tuollainen on rikos ja asiakirjojen väärentämisestä seuraa rangaistus. Kokeile ensin pehmeitä keinoja ja ota yhteys tuohon lääkäriin. Jospa hän on saanut samannimisen ja samana päivänä syntyneen ihmisen tulokset pöydälleen ja sekoittanut sinut ja samannimisen toisen ihmisen.

        Se ei suostu antamaan mun papereita. Mun tutkimus selosteita minulle..

        Sanoi että voi antaa mua hoitavalle lääkärille.
        Näin ei ole käynyt. Hän antoi vain pef käyrän jotka olen itse kirjoittanut. Mutta niistäkin vain toisen. Eli se jossa arvot oli pahemmat, sitä EI annettu mun hoitavalle lääkärille.
        Näin itse, lääkäri näytti mitä hänelle oli lähetetty.


        Ne kohdat joihin olin kirjoittanut oireilun syyn niin niitä ei siinä ollut, vain toinen papereista.

        Poliisiko sinne pitää ottaa mukaan?


      • hilkkaliisa
        nimistä kirjoitti:

        Mulla on senverran erikoinen nimi, ettei samaa tuu vastaan.

        Olin sen lääkärin vieressä, kun se naputti tiedot ja tulosti sen paperin. Antoi mulle. Huomautin, kun ammattikin oli väärin, se vaan sanoi ettei niitä aleta korjaamaan..

        heh, heh.

        Korkeasti koulutettuna mut oli laitettu ammatiltani siivoojaksi.. mielenkiintoista. Ammattinimikkeeni on kuitenkin ihan erilainen... En halveeraa mitään ammattia, mutta kun se nyt ei satu oleen mun ammatti.

        Mitä hilkka-liisa tykkäisit jos sun papereis lukisi että olet esim leipuri?

        kysyit näin.

        Vaikka olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mainitsen silti olevani terveydenhoitaja-sosionomi, kun vaikka pidän luentoa homesairaan sosiaaliturvasta ja kuntoutuksesta. Eivät ne minun koulutukseni ole menneet hukkaan, vaikka menetinkin terveyteni ja työkykyni työpaikkani homeiden ja sädesienen (Streptomyces, aktinomykeetti) vuoksi.

        Olen tehnyt todella paljon työtä opiskelujeni hyväksi. Terveydenhoitajakoulun aikanakin olin kahden lapsen yksinhuoltaja ja olen joutunut luopumaan paljosta, kun opiskelin pienellä opintorahalla ja lainalla. Myös vanhempi poikani marisi, kun en voinut ostaa kaikkea mitä hän halusi murrosikäisenä, kouluni aikoihin 1995. Hyvä nuorimies hänestä kuitenkin on tullut, kuten nuoremmastakin pojastani, vaikka en voinut rahallisesti antaakaan kaikkea mitä he halusivat. Rakkautta he ovat minulta saaneet erittäin paljon ja parasta elämässäni ovat olleet lapseni.

        Mennessäni sosionomikoulutukseen, maksoin syyskuussa 2002 viimeisen opintolainani. Nyt koulutukseni kostautuu, koska en saa eläkettä niiltä ajoilta, jolloin en ole ollut työelämässä. Koulutus on kuitenkin antanut paljon tietoa ja elämänkokemusta. Minulla ei ollut mahdollisuus opiskella nuorena (isäni vuoksi), joten opiskelin aikuisena omalla kustannuksellani ja opintolainoilla.

        Leipurin ammatti on todella tärkeä ja hekin ovat koulunsa käyneet. En minäkään halveksu mitään ammattia ja kaikki ihmiset ovat silmissäni täysin tasa-arvoisia. Vaikka joku on professori ja tiedän hänen olevan väärässä, sanon sen hänelle. En korota ketään ihmistä toisen yläpuolelle. Eivät kaikki tiedä tästä homesairaudestakaan kaikkea ja nousen kyllä vastustamaan vääryyttä myös professoritason koulutuksen saaneita vastaan. Ystäväpiirissäni on monenlaisen koulutuksen saaneita ihmisiä. He ovat minulle Ystäviä, isolla Y:llä.

        Kun olin työelämässä, saivat puliukot ja professorit minulta täysin samanlaisen ihmisarvoisen ja ystävällisen kohtelun. Hoidin ja tutkin kaikkien ammattiryhmien ja työttömien puliukkojen (ja -"akkojen" = ruma nimitys, jota käytetään, ikävä kyllä) ryhmiä ihan samalla lailla. Yksi "puliukko" kerran alkoi itkemään: "Kato Kalle ku tuo hoitaja on mulleki noin ystävällinen. Yleensä kaikki halveksuvat mua". Siinä tuo laitapuolen kulkija istui kaulakkain toisen laitapuolen kulkijan kanssa ja itki. Hänkin oli silmissäni arvokas, Jumalan luoma ihminen. Silloin minulla ei ollut vielä astmaa, enkä yskinyt tuon laitapuolen kulkijan hajuista. Nykyisin varmaan yskisin, mutta en halveksuisi häntä ihmisenä.

        "Jokainen ihminen on laulun arvoinen, jokainen elämä on tärkeää".

        Minullakin on erikoinen sukunimi, mutta nyt kuulin Jyväskylässä, että joku samanniminen ihminen on Suomessa ja hänellä on kotisivukin.

        Kyllä lääkärillä oli varmaankin kohdallasi väärät paperit, koska ammattisikin oli "vaihtunut". Lääkärin velvollisuus on oikaista papereihisi OIKEAT TIEDOT. Jos lääkärillä oli lukihäiriö?? Ei papereihin saa laittaa väärää tietoa ja virheet on pakko korjata. Lääkäri teki virheen jos ei korjannut. Tee muistutus kirjallisesti siitä ja vaadi oikisu. Mistä lääkäri keksi sinulle sen leipurin ammatinkin?? Väärää tietoa sinusta!

        Terveisin [email protected]
        kuulontutkija-perhepäivähoitaja-perushoitaja-terveydenhoitaja-sosionomi-työkyvyttömyyseläkeläinen


      • samassa osoitteessa
        hilkkaliisa kirjoitti:

        kysyit näin.

        Vaikka olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mainitsen silti olevani terveydenhoitaja-sosionomi, kun vaikka pidän luentoa homesairaan sosiaaliturvasta ja kuntoutuksesta. Eivät ne minun koulutukseni ole menneet hukkaan, vaikka menetinkin terveyteni ja työkykyni työpaikkani homeiden ja sädesienen (Streptomyces, aktinomykeetti) vuoksi.

        Olen tehnyt todella paljon työtä opiskelujeni hyväksi. Terveydenhoitajakoulun aikanakin olin kahden lapsen yksinhuoltaja ja olen joutunut luopumaan paljosta, kun opiskelin pienellä opintorahalla ja lainalla. Myös vanhempi poikani marisi, kun en voinut ostaa kaikkea mitä hän halusi murrosikäisenä, kouluni aikoihin 1995. Hyvä nuorimies hänestä kuitenkin on tullut, kuten nuoremmastakin pojastani, vaikka en voinut rahallisesti antaakaan kaikkea mitä he halusivat. Rakkautta he ovat minulta saaneet erittäin paljon ja parasta elämässäni ovat olleet lapseni.

        Mennessäni sosionomikoulutukseen, maksoin syyskuussa 2002 viimeisen opintolainani. Nyt koulutukseni kostautuu, koska en saa eläkettä niiltä ajoilta, jolloin en ole ollut työelämässä. Koulutus on kuitenkin antanut paljon tietoa ja elämänkokemusta. Minulla ei ollut mahdollisuus opiskella nuorena (isäni vuoksi), joten opiskelin aikuisena omalla kustannuksellani ja opintolainoilla.

        Leipurin ammatti on todella tärkeä ja hekin ovat koulunsa käyneet. En minäkään halveksu mitään ammattia ja kaikki ihmiset ovat silmissäni täysin tasa-arvoisia. Vaikka joku on professori ja tiedän hänen olevan väärässä, sanon sen hänelle. En korota ketään ihmistä toisen yläpuolelle. Eivät kaikki tiedä tästä homesairaudestakaan kaikkea ja nousen kyllä vastustamaan vääryyttä myös professoritason koulutuksen saaneita vastaan. Ystäväpiirissäni on monenlaisen koulutuksen saaneita ihmisiä. He ovat minulle Ystäviä, isolla Y:llä.

        Kun olin työelämässä, saivat puliukot ja professorit minulta täysin samanlaisen ihmisarvoisen ja ystävällisen kohtelun. Hoidin ja tutkin kaikkien ammattiryhmien ja työttömien puliukkojen (ja -"akkojen" = ruma nimitys, jota käytetään, ikävä kyllä) ryhmiä ihan samalla lailla. Yksi "puliukko" kerran alkoi itkemään: "Kato Kalle ku tuo hoitaja on mulleki noin ystävällinen. Yleensä kaikki halveksuvat mua". Siinä tuo laitapuolen kulkija istui kaulakkain toisen laitapuolen kulkijan kanssa ja itki. Hänkin oli silmissäni arvokas, Jumalan luoma ihminen. Silloin minulla ei ollut vielä astmaa, enkä yskinyt tuon laitapuolen kulkijan hajuista. Nykyisin varmaan yskisin, mutta en halveksuisi häntä ihmisenä.

        "Jokainen ihminen on laulun arvoinen, jokainen elämä on tärkeää".

        Minullakin on erikoinen sukunimi, mutta nyt kuulin Jyväskylässä, että joku samanniminen ihminen on Suomessa ja hänellä on kotisivukin.

        Kyllä lääkärillä oli varmaankin kohdallasi väärät paperit, koska ammattisikin oli "vaihtunut". Lääkärin velvollisuus on oikaista papereihisi OIKEAT TIEDOT. Jos lääkärillä oli lukihäiriö?? Ei papereihin saa laittaa väärää tietoa ja virheet on pakko korjata. Lääkäri teki virheen jos ei korjannut. Tee muistutus kirjallisesti siitä ja vaadi oikisu. Mistä lääkäri keksi sinulle sen leipurin ammatinkin?? Väärää tietoa sinusta!

        Terveisin [email protected]
        kuulontutkija-perhepäivähoitaja-perushoitaja-terveydenhoitaja-sosionomi-työkyvyttömyyseläkeläinen

        Ei voi olla samassa osoiteessa, ja samassa työpaikassa.. Ei mun paperit ole vaihtuneet. Sairaanhoitajakin tuntee minut ihan hyvin. Olen ollut hänen kursseillaan. Mutta mun tiedot on väärin.=ammatti.
        Ja lab. tutkimuksia EI ole mulle tehty.
        Ja niitä EI siis korjattu. Samoinkuin en saa niitä papereita edes nähdä. Siis diagnooseja ym.

        En halveksu mitään ammattia, vaan se, että sekoitetaan ihmisen työnkuvaukset lääkärissä on aika noloa.

        Esim eri ammateissa altistuu eri tekijöille.

        En siis altistu siivous aineille. Siellä lisäksi esim pölyä ym. Enemmän mitä siinä mitä minä teen.

        Nimike johtaa lääkäreitä harhaan tutkittaessa ammattitautia. Sitä tarkoitin.


      • samassa osoitteessa kirjoitti:

        Ei voi olla samassa osoiteessa, ja samassa työpaikassa.. Ei mun paperit ole vaihtuneet. Sairaanhoitajakin tuntee minut ihan hyvin. Olen ollut hänen kursseillaan. Mutta mun tiedot on väärin.=ammatti.
        Ja lab. tutkimuksia EI ole mulle tehty.
        Ja niitä EI siis korjattu. Samoinkuin en saa niitä papereita edes nähdä. Siis diagnooseja ym.

        En halveksu mitään ammattia, vaan se, että sekoitetaan ihmisen työnkuvaukset lääkärissä on aika noloa.

        Esim eri ammateissa altistuu eri tekijöille.

        En siis altistu siivous aineille. Siellä lisäksi esim pölyä ym. Enemmän mitä siinä mitä minä teen.

        Nimike johtaa lääkäreitä harhaan tutkittaessa ammattitautia. Sitä tarkoitin.

        sinulle sitten varmaan ehdotetaan uudelleenkouluttautumista, kun siivoojan työssäsi altistut niin paljon pölylle...

        Ehkäpä pääset nykyiseen ammattiisi johtavaan koulutukseen!

        Siis, vitsi. Vaadi oikaisua papereihisi, heti! Törkeitä virheitä, ammatit väärin ja olemattomia labrakokeita. Onkohan lääkärisi työpaikalla hometta? Jospa hänellä on homeen heikentämät kognitiiviset kyvyt? Mahtaako olla työkykyinenkään?


      • törkeyttä!
        vielä asiaa... kirjoitti:

        Se ei suostu antamaan mun papereita. Mun tutkimus selosteita minulle..

        Sanoi että voi antaa mua hoitavalle lääkärille.
        Näin ei ole käynyt. Hän antoi vain pef käyrän jotka olen itse kirjoittanut. Mutta niistäkin vain toisen. Eli se jossa arvot oli pahemmat, sitä EI annettu mun hoitavalle lääkärille.
        Näin itse, lääkäri näytti mitä hänelle oli lähetetty.


        Ne kohdat joihin olin kirjoittanut oireilun syyn niin niitä ei siinä ollut, vain toinen papereista.

        Poliisiko sinne pitää ottaa mukaan?

        Kaikki sinua koskevat lausunnot on sinun itsesi saatava!

        Kyllä minullakin on joissakin tapauksissa pitänyt pyytää monta kertaa, osa on ollut väliaikaisesti "kateissa" ja lähetetään kun löydetään jne. mutta kaikki olen itselleni saanut mitä olen pyytänytkin. En vain ensin tajunnut mitä KAIKKI tarkoittaa - että piti eritellä ja pyydää oikeilla nimillä asiat ulos.

        Mutta tee valitus ylöspäin - kuka sen seuraavana jonossa lääkäristäsi ylöspäin - kirjallinen valitus ja pyydä samalla tietosi!

        PAKKO antaa!


      • ylin heppu
        törkeyttä! kirjoitti:

        Kaikki sinua koskevat lausunnot on sinun itsesi saatava!

        Kyllä minullakin on joissakin tapauksissa pitänyt pyytää monta kertaa, osa on ollut väliaikaisesti "kateissa" ja lähetetään kun löydetään jne. mutta kaikki olen itselleni saanut mitä olen pyytänytkin. En vain ensin tajunnut mitä KAIKKI tarkoittaa - että piti eritellä ja pyydää oikeilla nimillä asiat ulos.

        Mutta tee valitus ylöspäin - kuka sen seuraavana jonossa lääkäristäsi ylöspäin - kirjallinen valitus ja pyydä samalla tietosi!

        PAKKO antaa!

        Kuka on ylempänä kuin työterveyshuollon lääkäri?

        Onko kyseisen terveyskeskuksen ylilääkärikö?

        Tutkimuksista vielä.

        Vastaanotolla tämä lääkäri siteerasi vanhoja koetuloksia. Esim 3 vuotta sitten otetussa silmä tutkimuksessa ei löytynyt eosinofiilisiä soluja.

        Nykytilannetta ei tutkita. Silmät ovat tulehtuneet ja arat.
        Ei tutkittu myöskään nenän limakalvoa. Vaikka allerginen nuha ja verenvuoto on joka päivä.

        Ovat kuulemma ärsytysoireita ja loppuvat altistuksen päätyttyä.. Ja allergiaa ei voi olla, koska sitä ei ollut 3 vuotta sitten..

        Siinä sen hepun lab. tutkimukset.

        Silti työpaikkaa ei korjata, miten se työkyky sitten palaa?


      • Drifter
        vielä asiaa... kirjoitti:

        Se ei suostu antamaan mun papereita. Mun tutkimus selosteita minulle..

        Sanoi että voi antaa mua hoitavalle lääkärille.
        Näin ei ole käynyt. Hän antoi vain pef käyrän jotka olen itse kirjoittanut. Mutta niistäkin vain toisen. Eli se jossa arvot oli pahemmat, sitä EI annettu mun hoitavalle lääkärille.
        Näin itse, lääkäri näytti mitä hänelle oli lähetetty.


        Ne kohdat joihin olin kirjoittanut oireilun syyn niin niitä ei siinä ollut, vain toinen papereista.

        Poliisiko sinne pitää ottaa mukaan?

        että olisi asiaa rikostutkinnalle.
        Kyllä tuo touhu alkaa hipoa jo pohjamutia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe