Aidot helmet?

Helmiina

Olen saanut haltuuni helminauhan. Mistä tiedän että ovatko helmet "aidot"? Helmet eivät ole valkoiset, vaan kellertävän beiget väriltään. Lukko on hopean värinen, mutta en löytänyt hopean merkkejä. Mistä erottaa aidot helmet leikki helmistä. Helminauha on n. 80cm pitkä.

14

14129

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antama vinkki

      Koita niitä hampailla...Jos tuntuu karheilta, ovat aidot, mutta jos ovat sileät niin ovat muovia...
      Sain vinkin joskus aikoinaan tädiltäni ja on ollut tarpeen.

    • löytyy
      • :):)

        "aitoja" helmiä viljellään ihan koruntekotarkoitukseen,ei tarvitse etsiä simpukanhelmiä ympäri maailman meriä.


    • oikeaväärä

      Jos helmet ovat täysin pyöreät ja samankokoiset, voin varmuudella sanoa niiden olevan helmiäisellä päällystettyjä muovikuulia eli "tekohelmiä". Jos ovat soikeita ja hiukan erilaisia, on kyseessä viljelty helmi, eli ns. aito helmi.

    • Petja Jäppinen

      Helmet voivat olla aidot, jolloin ne ovat luonnossa kasvaneet hiekkanjyvän ympärille.

      Viljeltyjä ei erota aidosta kuin röntgenillä. Viljelty helmi on saatu aikaan istuttamalla helmiäisesti houttu "siemen" helmisimpukan vaippaan.

      Sitten on ns. mallorcan helmet, joissa lasihelmi on päällystetty aidosta helmiäisestä tehdyllä päällysteellä.

      Ja sitten on vielä muovihelmet.

      Aidot helmet, siis AIDOT, jotka ovat tasalaatuiset ja pyöreät, voivat maksaa aivan hämmästyttäviä hintoja, lyhytkin kaulanauha, noin 1 sentin helmiästä tehty, etelämeren parhaista helmistä tehty, voi maksaa 5000€.

      Sitten vastaava, viljelty, maksaa noin 150€.

      Koska en ole enää aktiivisesti alalla, saattaa hinta-arvioni kenties hieman heittää, mutta suuruusluokka on tuommoinen.

      • tänään

        iiiihanan 6-millisen, pyöreistä helmistä sidotun merivesihelmikaulanauhan. En kyllä ole yhtään helminauhatyyppi, mutta eihän se muille kuulu! :)


      • cake

        Tiedätkö onko Mallorcan helmellä toinen nimi?


      • helmihullu
        tänään kirjoitti:

        iiiihanan 6-millisen, pyöreistä helmistä sidotun merivesihelmikaulanauhan. En kyllä ole yhtään helminauhatyyppi, mutta eihän se muille kuulu! :)

        Korutaivas.comista löytyy kaikkea mahdollista korutarviketta jos innostaa näperrellä


    • uvh

      Kannattaa tutustua www.royalhelmi.fi

    • tapio 12

      mikähän mahtais olla raakun helmen hinta ?

    • annikki_p

      Oi, oi, nyt päästään omaan lempiharrastukseeni eli helmiin :). Maailmahan on pullollaan erilaisia "helmiä" mutta kyllä aidot helmet erottaa ja helposti. Aitojen helmien hinta ja kauneus säilyy kun niitä oikealla tavalla hoitaa.

      Oma innostukseni helmikoruihin alkoi kymmenisen vuotta sitten kun perin isoäidiltäni tahitinhelminauhan joka on uskomattoman kaunis. Helmet ovat vihertävät. Vaaleat helmet ovat kuitenkin se minun "juttu" ollut aina.

      Erittäin laaja valikoima aitoja helmikoruja on ainakin Nyyssösellä sastamalassa ja verkkokaupassa http://www.optikkoliike.fi/index.php?route=product/category&path=124_389

    • kokeileppa

      Minä sain neuvon. Ota helmi hampaiden väliin ja kokeile pintaa. Jos lasin tunnet, on helmiäislasihelmet, mutta aidon tuntee, kun kokeilee.

    • Akoya

      Vinkit hyviä, ja jos vielä otamme luupin (10 kert.) suurennuslasi, niin aidon erottaminen jäljitelmästä on helppoa. Ja yleensä suurimman osan erottaa jo ihan kättelyssä,eli pieni määrä jää jäljelle mitkä vaatii tarkempaa tutkimista.

    • Anonyymi

      Minulla, mieheni sai kostamuksessa ollessaan, mieheltä joka asui siellä. 30- 40 cm pitkät.
      Sillä lailla AIDOT: ko. ?
      Mielenkiintoista! 🤗🤔👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3179
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2456
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1743
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1697
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1559
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe