Miten kannattaa menetellä kun lähdetään automaatilla kovalla pakkasella liikenteeseen?
Toimii 1-2 km tosi jähmeästi. Olen tietysti pyrkinyt ajamaan pienillä kierroksilla aluksi.
Olisikohan lootassa jäykemmät öljyt (tuontiauto)?
Auto 220 cdi -99
Automaatti ja pakkanen
7
1356
Vastaukset
- W126
Jos mahdollista, anna koneen käydä muutama minuutti ennenkun lähdet liikenteeseen. Vaihdelaatikko kylmä, vaikka kone oliskin lohkossa/webastossa.
Sitten ensimetrit tosiaan varovasti revittelemättä. Öljytkin saattaa vaikuttaa. Minulla on W126:ssa Mobil ATF220 (DEXTRON II) ja pakkasella vaihtaa vähän jähmeämmin, kuitenkin normaalin rajoissa. Jos kukkarosi kestää voi kokeilla DEXTRON III öljyä mikä on lirumpaa, mutta myös tietääkseni reilusti kalliimpaa.
Jos vaihteiston toiminta askarruttaa enemmälti, kysäise Siekkisen Jarkolta?
Osoitteen ja yhteystiedot löydät esim. tuolta. Siinä on oman vaihteistoni tarina. http://personal.inet.fi/perhe/paivarinne/w126/uusisivu/tarinat/automaatti.html- Utelias
Millä koneella on MB 126 ja paljonko oli ajettu, kun laatikkoremppa piti tehdä?
- W126
Utelias kirjoitti:
Millä koneella on MB 126 ja paljonko oli ajettu, kun laatikkoremppa piti tehdä?
Eikö sitä sanottu tarinassa, jonka linkin laitoin?
Muistaakseni jotain 300tkm oli, kun alkoi oireileen ekakerran. Remppa tehtiin 350tkm kohdalla.
Kone on 300E ja vuosimalli on -88 - W126
W126 kirjoitti:
Eikö sitä sanottu tarinassa, jonka linkin laitoin?
Muistaakseni jotain 300tkm oli, kun alkoi oireileen ekakerran. Remppa tehtiin 350tkm kohdalla.
Kone on 300E ja vuosimalli on -88Ei siellä tarinassa tosiaan näkynyt kilometrejä.
Pitääpä lisätä lähiaikoina.
- C-mies
Itsellä tapana käyttää edes minuutin tai parin verran tyhjäkäynnillä ennen liikkeellelähtöä vaikka lohkosta lähdenkin. Tuntuu auttavan automaatin jouheampaan toimintaan kovalla pakkasella.
Lisäksi kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota siihen, että vaihteistossa on öljyä varmasti riittävästi.
Ja jos tuntuu että automaatti ei osaa vaihtaa alkukilometreillä niin ainahan voi vaihtaa myös käsin.- Timo L.
Itsekin käytän tyhjäkäynnillä, mutta nyt -20 - -30 -pakkasilla /- kymmenen minuuttia, joskus enempikin. Kun ei tosiaan tuo lämppäri vielä toimi. Tänään käynnistin -28:ssa kylmästä tallista, puolisen minuuttia siellä ja sitten varovasti pakilla ulos, kun en kehdannut kaasuja sisälle laskea. Ei meinaan ilman kaasua auto liikkunut juuri yhtään, ja jäi paikalleen kun tuli abt. 3 cm korkea jääkökkönen eteen! :-D
- Pate
Timo L. kirjoitti:
Itsekin käytän tyhjäkäynnillä, mutta nyt -20 - -30 -pakkasilla /- kymmenen minuuttia, joskus enempikin. Kun ei tosiaan tuo lämppäri vielä toimi. Tänään käynnistin -28:ssa kylmästä tallista, puolisen minuuttia siellä ja sitten varovasti pakilla ulos, kun en kehdannut kaasuja sisälle laskea. Ei meinaan ilman kaasua auto liikkunut juuri yhtään, ja jäi paikalleen kun tuli abt. 3 cm korkea jääkökkönen eteen! :-D
Joo nyt vasta kun oli enemmän aikaa pitää kohtuu pitkään tyhjäkäynnillä, niin eipä ollut mitään ongelmia vaihteiston kanssa. No tietääpä ajoissa laittaa käyntiin kun nuo työt taas kutsuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1981572Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231298- 541102
- 72985
- 58903
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893- 106892
- 45889
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82820