Yamaha VZ300 HPDI

... onko myyty/tuotu Suomeen

Onko tietoa onko tänne myyty/tuotu ko. moottoria. Jos on niin kokemukset kiinnostaa. Koneen vaihto lähestyy ja nimenomaan tuo versio kävisi entisen tilalle jo painonsakin puolesta.

27

8703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskon

      toimesta, eivät vaivaudu edes vastaamaan saako erikoistilauksesta...

      Perät ei kuulemma kestä (Jenkkisaiteilta saatua toisen kädentietoa, eli vastuu paikkansapitävyydestä lukijalla) Suosittelevat 250hp-versioita, 300:n teho kuulemma nippanappa lapunmukainen. 250 suoriutuu kuulemma kirkkaasti!?!

      • huolimatta ...

        Oma veneeni kuivapaino on vain 450 kg ilman konetta, akkuja ja bensaa jne. Sikäli se peränkesto ei huoleta. Normaaliajossa niitä maksimitehoja ei tartte kuin tulppien kirkastamiseen silloin tällöin. Tavoittelen viiden kuuden desin kulutusta per merimaili matka-ajossa ja nopeutta nelisenkymmentä solmua tällöin. Potkurin nousu tuolla välityksellä 27 tai 29 tuumaa. Huiput jotain 75 solmua.

        Onkohan luvassa pahojakin vaikeuksia esim tullissa jos tuottaisi itselleen tuommoisen koneen jenkeistä? Hintataso nykykurssilla 1 euro = 1.2663 dollaria eri planeetalta. Päästöt tuskin ongelma.

        Tuosta keskon asenneongelmasta päästäneen pikkuhiljaa eroon jos aikovat jatkossa pitää asiakkaansa.


      • on sinulla
        huolimatta ... kirjoitti:

        Oma veneeni kuivapaino on vain 450 kg ilman konetta, akkuja ja bensaa jne. Sikäli se peränkesto ei huoleta. Normaaliajossa niitä maksimitehoja ei tartte kuin tulppien kirkastamiseen silloin tällöin. Tavoittelen viiden kuuden desin kulutusta per merimaili matka-ajossa ja nopeutta nelisenkymmentä solmua tällöin. Potkurin nousu tuolla välityksellä 27 tai 29 tuumaa. Huiput jotain 75 solmua.

        Onkohan luvassa pahojakin vaikeuksia esim tullissa jos tuottaisi itselleen tuommoisen koneen jenkeistä? Hintataso nykykurssilla 1 euro = 1.2663 dollaria eri planeetalta. Päästöt tuskin ongelma.

        Tuosta keskon asenneongelmasta päästäneen pikkuhiljaa eroon jos aikovat jatkossa pitää asiakkaansa.

        Optimistinen tuo kulutuksen tavoittelu vaikkakin nousua potkurissa ja kierroksia todennäköisesti silloin noin 3600, MUTTA ei se teho tyhjästä synny vaikkakin on korkeapaineruisku... Jos arvaten on jokin keskon 90 luvun suosikki puikkari niin voin sanoa että epäilen vankasti tuohon kulutukseen pääsemistä.. katilla asia toinen kevyellä kiinalaiskuskilla...


      • tiedossa
        huolimatta ... kirjoitti:

        Oma veneeni kuivapaino on vain 450 kg ilman konetta, akkuja ja bensaa jne. Sikäli se peränkesto ei huoleta. Normaaliajossa niitä maksimitehoja ei tartte kuin tulppien kirkastamiseen silloin tällöin. Tavoittelen viiden kuuden desin kulutusta per merimaili matka-ajossa ja nopeutta nelisenkymmentä solmua tällöin. Potkurin nousu tuolla välityksellä 27 tai 29 tuumaa. Huiput jotain 75 solmua.

        Onkohan luvassa pahojakin vaikeuksia esim tullissa jos tuottaisi itselleen tuommoisen koneen jenkeistä? Hintataso nykykurssilla 1 euro = 1.2663 dollaria eri planeetalta. Päästöt tuskin ongelma.

        Tuosta keskon asenneongelmasta päästäneen pikkuhiljaa eroon jos aikovat jatkossa pitää asiakkaansa.

        En tiedä miten on, mutta omassa Mercuryssä on pirusti kaikenlaisia lappuja. Yhdessä lukee jotakin, että "not for sale in USA. For export only"
        Toisessa lukee vastaavasti, että "Made in Belgium" ja kolmannessa, että "Harmess assebled in Mexico"

        Kaikenkaikkiaan epäilen, että CE-merkki on taas kysymyksessä tai sitten kysymyksessä on vain päästöt joiden vaatimukset USAssa ovat ilmeisesti tiukemmat.

        Sinänsä en usko ollenkaan, että 300 numeroinen kulkisi sitä 40 solmun matkavauhtia edullisemmin kuin 250nen, testien mukaan se on ollut päin vastoin. Huiput toki ovat suuremmat ja se lieneekin sinulla päätavoitteena ;)


      • onhan
        tiedossa kirjoitti:

        En tiedä miten on, mutta omassa Mercuryssä on pirusti kaikenlaisia lappuja. Yhdessä lukee jotakin, että "not for sale in USA. For export only"
        Toisessa lukee vastaavasti, että "Made in Belgium" ja kolmannessa, että "Harmess assebled in Mexico"

        Kaikenkaikkiaan epäilen, että CE-merkki on taas kysymyksessä tai sitten kysymyksessä on vain päästöt joiden vaatimukset USAssa ovat ilmeisesti tiukemmat.

        Sinänsä en usko ollenkaan, että 300 numeroinen kulkisi sitä 40 solmun matkavauhtia edullisemmin kuin 250nen, testien mukaan se on ollut päin vastoin. Huiput toki ovat suuremmat ja se lieneekin sinulla päätavoitteena ;)

        Ihmettelen mikä on että xl-rikisenä normi HPDInä 300 heppaista saa, muttei L-rikisenä V-maxina. Koneet on perää lukuunottamatta samat.

        Onkohan 250heppaisessa V-maxissa sama peräkin kuin tossa 300 heppaisessa.

        Päästöjen osalta USA taitaa olla tiukempi... mikä voisi pätkäperäisessä olla niin vaarallista ettei CE-merkintää saisi?

        Vai onko se mainitsemani perän kesto-ongelmat? tiedä sitten. Euroopan Yamahan sivuolla ei 300Vmaxia näy, jenkki versiossa kyllä.

        Puolustellaan tota sielunkumppania: 40 solmun matkavauhti saadaan helposti, huiput 50 solmun tuntumaan ja siinä se on. Taloudellisuutta tuskin kannattaa kysellä tossa vauhdissa:)

        Minua kiinnostaa kanssa mitä lappuja tullatessa pitää olla, jos tollasen harmaatuo.. kyselin jo tullista, lupasivat palata asiaan.


      • pettyä huipuissa
        huolimatta ... kirjoitti:

        Oma veneeni kuivapaino on vain 450 kg ilman konetta, akkuja ja bensaa jne. Sikäli se peränkesto ei huoleta. Normaaliajossa niitä maksimitehoja ei tartte kuin tulppien kirkastamiseen silloin tällöin. Tavoittelen viiden kuuden desin kulutusta per merimaili matka-ajossa ja nopeutta nelisenkymmentä solmua tällöin. Potkurin nousu tuolla välityksellä 27 tai 29 tuumaa. Huiput jotain 75 solmua.

        Onkohan luvassa pahojakin vaikeuksia esim tullissa jos tuottaisi itselleen tuommoisen koneen jenkeistä? Hintataso nykykurssilla 1 euro = 1.2663 dollaria eri planeetalta. Päästöt tuskin ongelma.

        Tuosta keskon asenneongelmasta päästäneen pikkuhiljaa eroon jos aikovat jatkossa pitää asiakkaansa.

        Jos vanha on 225 n. 60 solmua ja nippanappa 300 tulee tilalle ei vauhti taida ihan yltää 75-tasolle. Ainakaan laskurimaailmassa.

        Tietty vene/ropelli ja rikaus vaikuttaa oleellisesti tuloksiin. Älä ana masentaa, 300 on hieno peli.


      • yamaha forever
        on sinulla kirjoitti:

        Optimistinen tuo kulutuksen tavoittelu vaikkakin nousua potkurissa ja kierroksia todennäköisesti silloin noin 3600, MUTTA ei se teho tyhjästä synny vaikkakin on korkeapaineruisku... Jos arvaten on jokin keskon 90 luvun suosikki puikkari niin voin sanoa että epäilen vankasti tuohon kulutukseen pääsemistä.. katilla asia toinen kevyellä kiinalaiskuskilla...

        Elikkä nykykone on Yamaha 175 V6 ja potkuri 23 teräs myös Yamaha. Kone kiertää tuolla nousulla 5400-5500 täydellä kaasulla. Joten pitäisi olla aikalailla kohdallaan.Täydellä kuormalla 5 henkeä ja 130 litraa tankissa plus muut kamat kone kiertää edelleen 5300 rpm.

        Ihme juttu kylläkin siinä että mittarin mukaan nopeutta on enemmän kuorma päällä kuin kevyellä. Taitaa potkuri imeä ilmaa taikka luistaa kevyellä kuormalla (komea suihku perässä)? Myötätuuleen vene yliplaanaa eli märkäpinta kasvaa eikä trimmi auta paljoa.

        Niin ja se vene on Yamarin 600 Big Ride joka perustuu pohjan osalta Hariscoop kilpaveneeseen. Kuivapaino vain tuo 450 kg ilman konetta ja tilpehööriä. Pohjassa kourulistat sekä aivan perässä negatiiviset palteet reunoilla (vakauttaa kovissa nopeuksissa estäen poikittisen heilahtelun, mikälie oikea termi).

        Kulutuksesta senverran kokemusta 8 vuoden ajalta että uskallan väittää sen menevän alle 7 desin merimailille kun kierroksia on juuri ne 3600 rpm. Kuitenkin 4100-4300 rpm on se kierrosluku jolla trimmiä voi työntää ulos jo 50% ilman että pito katoaa(vääntöä riittävästi). Syksyllä kun vesi on kylmää voi trimmiä täydellä kaasulla lievään vastatuuleen ajaa trimmin jopa 80% ulos ilman luistoa (siis trimmin mittarista luettuna).

        Länsirannikolla eräs tyyppi kertoi 225 hv Yamaha version kuluttavan 29 litraa kun nopeutta 45 knots elikkä 0.64 per merimaili (Yamahateräsp). Peruskone aivan sama vain eri tehoversio. Ainoa spekulaation aihe on näyttääkö nopeusmittari riittävän tarkasti oikein joten verrattiin käsi gps lukemaan ja todettiin virheen kasvavan vauhdin myötä. Täydellä kaasulla mittarin letku pullahtaa irti kun viisari kolahtaa pohjaan.

        Tuo VZ 300 kinnostaa juuri siksi että se on tehdastekoinen tehoversio eikä muut merkit kiinnosta pätkääkään huonojen kokemusten takia. Nelitahtikoneet ovat myös poissuljetut raukean kiihtyvyyden takia(kaksitahti tekee työtä joka iskulla eikä huilaa välillä). Väitän edelleen pääseväni nollapisteviitosella alkavaan kulutukseen matkaajossa tuolla HPDI koneella kun nousu on 29 tuumaa.

        Ainakin Yamarin väitti rungon kestävän sen 75 solmua hyvin myydessään niitä, joten jos tehoa nostetaan 175 -> 300 eli noin 70% luulisi vauhtia löytyvän vähintään tuo 75 solmua!

        Mutta itse pointti on pieni kulutus osakaasulla ja kovat huiput lisäbonus. Nytkin seisova kilometri menee alle 36 s. ;)


      • pakko saada ...
        pettyä huipuissa kirjoitti:

        Jos vanha on 225 n. 60 solmua ja nippanappa 300 tulee tilalle ei vauhti taida ihan yltää 75-tasolle. Ainakaan laskurimaailmassa.

        Tietty vene/ropelli ja rikaus vaikuttaa oleellisesti tuloksiin. Älä ana masentaa, 300 on hieno peli.

        Koska koneen uusinta jokatapauksessa lähenee miksen laittaisi samantien huipputehoista laatukonetta perään.

        BTW 225 tehoisen pitää kulkea 65 kevyellä kuormalla hyvissä olosuhteissa.!


      • VÄHÄN SEASSA
        yamaha forever kirjoitti:

        Elikkä nykykone on Yamaha 175 V6 ja potkuri 23 teräs myös Yamaha. Kone kiertää tuolla nousulla 5400-5500 täydellä kaasulla. Joten pitäisi olla aikalailla kohdallaan.Täydellä kuormalla 5 henkeä ja 130 litraa tankissa plus muut kamat kone kiertää edelleen 5300 rpm.

        Ihme juttu kylläkin siinä että mittarin mukaan nopeutta on enemmän kuorma päällä kuin kevyellä. Taitaa potkuri imeä ilmaa taikka luistaa kevyellä kuormalla (komea suihku perässä)? Myötätuuleen vene yliplaanaa eli märkäpinta kasvaa eikä trimmi auta paljoa.

        Niin ja se vene on Yamarin 600 Big Ride joka perustuu pohjan osalta Hariscoop kilpaveneeseen. Kuivapaino vain tuo 450 kg ilman konetta ja tilpehööriä. Pohjassa kourulistat sekä aivan perässä negatiiviset palteet reunoilla (vakauttaa kovissa nopeuksissa estäen poikittisen heilahtelun, mikälie oikea termi).

        Kulutuksesta senverran kokemusta 8 vuoden ajalta että uskallan väittää sen menevän alle 7 desin merimailille kun kierroksia on juuri ne 3600 rpm. Kuitenkin 4100-4300 rpm on se kierrosluku jolla trimmiä voi työntää ulos jo 50% ilman että pito katoaa(vääntöä riittävästi). Syksyllä kun vesi on kylmää voi trimmiä täydellä kaasulla lievään vastatuuleen ajaa trimmin jopa 80% ulos ilman luistoa (siis trimmin mittarista luettuna).

        Länsirannikolla eräs tyyppi kertoi 225 hv Yamaha version kuluttavan 29 litraa kun nopeutta 45 knots elikkä 0.64 per merimaili (Yamahateräsp). Peruskone aivan sama vain eri tehoversio. Ainoa spekulaation aihe on näyttääkö nopeusmittari riittävän tarkasti oikein joten verrattiin käsi gps lukemaan ja todettiin virheen kasvavan vauhdin myötä. Täydellä kaasulla mittarin letku pullahtaa irti kun viisari kolahtaa pohjaan.

        Tuo VZ 300 kinnostaa juuri siksi että se on tehdastekoinen tehoversio eikä muut merkit kiinnosta pätkääkään huonojen kokemusten takia. Nelitahtikoneet ovat myös poissuljetut raukean kiihtyvyyden takia(kaksitahti tekee työtä joka iskulla eikä huilaa välillä). Väitän edelleen pääseväni nollapisteviitosella alkavaan kulutukseen matkaajossa tuolla HPDI koneella kun nousu on 29 tuumaa.

        Ainakin Yamarin väitti rungon kestävän sen 75 solmua hyvin myydessään niitä, joten jos tehoa nostetaan 175 -> 300 eli noin 70% luulisi vauhtia löytyvän vähintään tuo 75 solmua!

        Mutta itse pointti on pieni kulutus osakaasulla ja kovat huiput lisäbonus. Nytkin seisova kilometri menee alle 36 s. ;)

        Jos kaksitahtiset menee vähemmällä kuin nelitahtiset.

        Sekin 225hv muka menee 45 solmua 29 litralla. Ei pidä paikkaansa.

        Ja niistä nopeuksista. Ei oo kummoisia.

        175hv Evarin Spitfirella on ajettu yli 160 km/h.
        Sehän tekee yli 86 solmua tunnissa.

        Joten 75 solmua 300hv moottorilla on kyllä pelkkää köpröttelyä. ja taatusti bensaa palaa reilusti enemmän.


      • ole minun merkki
        VÄHÄN SEASSA kirjoitti:

        Jos kaksitahtiset menee vähemmällä kuin nelitahtiset.

        Sekin 225hv muka menee 45 solmua 29 litralla. Ei pidä paikkaansa.

        Ja niistä nopeuksista. Ei oo kummoisia.

        175hv Evarin Spitfirella on ajettu yli 160 km/h.
        Sehän tekee yli 86 solmua tunnissa.

        Joten 75 solmua 300hv moottorilla on kyllä pelkkää köpröttelyä. ja taatusti bensaa palaa reilusti enemmän.

        Sattuneista syistä ei meikäläinen eikä lähipiirini enää omista ko merkkisiä(evinrude) koneita.

        Senverran voi heittoa olla nopeudessa että kahden solmun haarukassa kuitenkin pysytään. Toiseksi koska tankki on kiinteä 130 l on vähän vaikea millilitralleen mitata paljonko sinne säiliöön menee muuta jo puolenlitran tarkkuus 130 litraan riittänee(0,38%).

        Nuo mainitsemani nopeudet ovat liikaakin sisävesille merkityillä väylillä. Ei ole kuin muutama selkä jonka yli voi painaa täysillä. Tottakai liukuunnousu ja kiihdytys tapahtuu rivakasti eikä verkkaan kuten nelari moottoreilla.

        Syy nelitahdin vierastamiseen löytyy satunnaisesta räppäämisen halusta ... ei tartte miettiä mitä tapahtuu jos voitelu häiriintyy kovilla kierroksilla. Ei oo nääs venoja jakohihnan varassa!

        Eräs perämoottori asentaja(kokenut sellainen) antoi vinkin panna keväällä extraöljyä suoraan bensan sekaan tuoreöljyvoitelusta huolimatta. Itse pistän noin puoli litraa öljyä sataan litraan bensaa sekä käytän "fuel renovatoria" kauden aikana.

        Niin se evari spitfire oli millaisen veneen perässä? Mahtuuko siihen 6 henkilöä laillisesti kyytiin ja onko siinä makuutilat kahdelle aikuselle ja lapselle? Pystyykö ajonaikana keskustelemaan puheäänellä?Epäilen!

        Voihan se olla sinun mielestä köpröttelyä jos huiput on alle 80 solmua. Vaan tervettuloa tekemään mallisuoritus 86 solmua kulkevalla pelillä kapealle sisävesireitille.

        Jälleen totean sen 300 hv riittävän mainiosti kun tuolla 175 hv koneellakin saa lasiin 55 knots. Ikää koneella alkaa olla sen verran että uusiminen alkaa olla ajankohtaista.

        Myönnän että Evinrude E-Tech koneet kiinnostaa kunhan joku muu kerää ensin ne kokemukset. Tottakai myös vertailu 300 hv koneiden välillä kiinnostaa sattuneista syistä.


      • Yamariin
        pakko saada ... kirjoitti:

        Koska koneen uusinta jokatapauksessa lähenee miksen laittaisi samantien huipputehoista laatukonetta perään.

        BTW 225 tehoisen pitää kulkea 65 kevyellä kuormalla hyvissä olosuhteissa.!

        Ei se ikävä kyllä taida mennä 225hv koneellaa, oli sitten hissi tai potkuri mikä hyvänsä kun juuri yli 60knots 62-63knots maksimi mitä Yamariinin rungon saa kulkemaan ilman muutoksia RUNKOON konetehosta riippumatta. Vai onko jollain näyttää GPS nopeus yli 63 knots? Epäilen vahvasti...
        Ja tämä ei todellakaan ole mikään katkera Yamarin vastainen väittelyn aloitus, koska olen itse ostamassa kyseistä venemallia. Ja ne kyseisen veneen omistajat joilla vene on eivät ole saaneet vauhtia yli tuon 63 solmua, yhdessä oli perässä jopa Johnsson V8 300hv. Toki ei tuota moottoria voi verrata uuteen Yamahaan...


      • Ripa
        yamaha forever kirjoitti:

        Elikkä nykykone on Yamaha 175 V6 ja potkuri 23 teräs myös Yamaha. Kone kiertää tuolla nousulla 5400-5500 täydellä kaasulla. Joten pitäisi olla aikalailla kohdallaan.Täydellä kuormalla 5 henkeä ja 130 litraa tankissa plus muut kamat kone kiertää edelleen 5300 rpm.

        Ihme juttu kylläkin siinä että mittarin mukaan nopeutta on enemmän kuorma päällä kuin kevyellä. Taitaa potkuri imeä ilmaa taikka luistaa kevyellä kuormalla (komea suihku perässä)? Myötätuuleen vene yliplaanaa eli märkäpinta kasvaa eikä trimmi auta paljoa.

        Niin ja se vene on Yamarin 600 Big Ride joka perustuu pohjan osalta Hariscoop kilpaveneeseen. Kuivapaino vain tuo 450 kg ilman konetta ja tilpehööriä. Pohjassa kourulistat sekä aivan perässä negatiiviset palteet reunoilla (vakauttaa kovissa nopeuksissa estäen poikittisen heilahtelun, mikälie oikea termi).

        Kulutuksesta senverran kokemusta 8 vuoden ajalta että uskallan väittää sen menevän alle 7 desin merimailille kun kierroksia on juuri ne 3600 rpm. Kuitenkin 4100-4300 rpm on se kierrosluku jolla trimmiä voi työntää ulos jo 50% ilman että pito katoaa(vääntöä riittävästi). Syksyllä kun vesi on kylmää voi trimmiä täydellä kaasulla lievään vastatuuleen ajaa trimmin jopa 80% ulos ilman luistoa (siis trimmin mittarista luettuna).

        Länsirannikolla eräs tyyppi kertoi 225 hv Yamaha version kuluttavan 29 litraa kun nopeutta 45 knots elikkä 0.64 per merimaili (Yamahateräsp). Peruskone aivan sama vain eri tehoversio. Ainoa spekulaation aihe on näyttääkö nopeusmittari riittävän tarkasti oikein joten verrattiin käsi gps lukemaan ja todettiin virheen kasvavan vauhdin myötä. Täydellä kaasulla mittarin letku pullahtaa irti kun viisari kolahtaa pohjaan.

        Tuo VZ 300 kinnostaa juuri siksi että se on tehdastekoinen tehoversio eikä muut merkit kiinnosta pätkääkään huonojen kokemusten takia. Nelitahtikoneet ovat myös poissuljetut raukean kiihtyvyyden takia(kaksitahti tekee työtä joka iskulla eikä huilaa välillä). Väitän edelleen pääseväni nollapisteviitosella alkavaan kulutukseen matkaajossa tuolla HPDI koneella kun nousu on 29 tuumaa.

        Ainakin Yamarin väitti rungon kestävän sen 75 solmua hyvin myydessään niitä, joten jos tehoa nostetaan 175 -> 300 eli noin 70% luulisi vauhtia löytyvän vähintään tuo 75 solmua!

        Mutta itse pointti on pieni kulutus osakaasulla ja kovat huiput lisäbonus. Nytkin seisova kilometri menee alle 36 s. ;)

        Mutta kestääkö siivet?


      • totkai
        Ripa kirjoitti:

        Mutta kestääkö siivet?

        EI kestä siivet


    • jos keksit miten saa

      suomeen... kesko suhtautuu nihkeästi

      • jaan tiedon

        Palaan asiaan myöhemmin.


    • yksi löytyy

      Tarinan mukaan yksi löytyy 300 Vmax löytyy Suomesta.. jonkun mm-tason rallikuskin veneen perästä.

    • 300hp optimax

      Noiden saatavuus on ainakin kohtuullinen. Kaveri on tilaamassa moista myllyä.

      • yamaha Z

        miten olis 2.5 Liter Mercury Champ race


      • 3krt. em mestari
        yamaha Z kirjoitti:

        miten olis 2.5 Liter Mercury Champ race

        Ihan täyttä bullshittiä, 300 koneella vois se 65 solmua olla mahdollinen, noita vastaavia pakettaja paljon nähneenä, yksikään ei ole aidosti sitä yli 63 solmua mennyt, on ollu viri merccua ja 225 yammua ja asiantuntija kaiffarit säätäny potkurit kohallennsa ja on ollut s.hydrauli hissia kilpa cleaverin kanssa etc etc.

        Ja se ketä tommosta kylpyammetta pitää noissa nopeukssissa käsikaasulla hallussa on harvassa.. Ja tota lattapohja metallipaatti tarinaakaan en usko pätkääkään ehkä voi max.50 solmua kulkea yksin kertasesti fyysikan lait tulee ihan täysin vastaan jo ihan teoriassakin, kyllähän niitä tarinoita aina kerrotaan ja huonoissa olosuhteissa voi se gpskin sen 5-10km/h heittää mikä tosin harvinaista mutta kuitenkin.

        Kyllä rannalla on aina eri nopeudet (essonbaari) kun mitä merellä mennään ja oikeen innolla odotan mikä soppa tästäkin kommentista syntyy kun kaikki 50v perhe jollien isännät innostaa joille myyjä on sanonut että kun parhaan ja tehokkaimman ostaa ni kyllä kulkee!


      • BR
        3krt. em mestari kirjoitti:

        Ihan täyttä bullshittiä, 300 koneella vois se 65 solmua olla mahdollinen, noita vastaavia pakettaja paljon nähneenä, yksikään ei ole aidosti sitä yli 63 solmua mennyt, on ollu viri merccua ja 225 yammua ja asiantuntija kaiffarit säätäny potkurit kohallennsa ja on ollut s.hydrauli hissia kilpa cleaverin kanssa etc etc.

        Ja se ketä tommosta kylpyammetta pitää noissa nopeukssissa käsikaasulla hallussa on harvassa.. Ja tota lattapohja metallipaatti tarinaakaan en usko pätkääkään ehkä voi max.50 solmua kulkea yksin kertasesti fyysikan lait tulee ihan täysin vastaan jo ihan teoriassakin, kyllähän niitä tarinoita aina kerrotaan ja huonoissa olosuhteissa voi se gpskin sen 5-10km/h heittää mikä tosin harvinaista mutta kuitenkin.

        Kyllä rannalla on aina eri nopeudet (essonbaari) kun mitä merellä mennään ja oikeen innolla odotan mikä soppa tästäkin kommentista syntyy kun kaikki 50v perhe jollien isännät innostaa joille myyjä on sanonut että kun parhaan ja tehokkaimman ostaa ni kyllä kulkee!

        Kyllä yhdistelmä menee yli 63 solmun jos lelut ovat oikeat. mitattuja nopeuksia on aikaisemmin hki-tallinnaväliltä, kallavedeltä ja päijänteeltä. osta hissi ja muutama erilainen potkuri. kovaa ajaessa keinumisen estämiseksi varo trimmin ja koneen liikaa nostamista. harkitse vakavasti jalkakaasua ja kilpaperää. rungolla on ajettu kilpatilanteessa jopa 77 solmua 90 luvulla.
        nämä lelut eivät ole tarkoitettu leikittäväksi sitten!


      • juuuuuuso
        BR kirjoitti:

        Kyllä yhdistelmä menee yli 63 solmun jos lelut ovat oikeat. mitattuja nopeuksia on aikaisemmin hki-tallinnaväliltä, kallavedeltä ja päijänteeltä. osta hissi ja muutama erilainen potkuri. kovaa ajaessa keinumisen estämiseksi varo trimmin ja koneen liikaa nostamista. harkitse vakavasti jalkakaasua ja kilpaperää. rungolla on ajettu kilpatilanteessa jopa 77 solmua 90 luvulla.
        nämä lelut eivät ole tarkoitettu leikittäväksi sitten!

        Juu venäjän pojjaat kovasti sulatelleet mäntiä näistä. Kuulemma huonoin kone mitä yamaha koskaan tehnyt


      • kilin
        juuuuuuso kirjoitti:

        Juu venäjän pojjaat kovasti sulatelleet mäntiä näistä. Kuulemma huonoin kone mitä yamaha koskaan tehnyt

        Niistä venäläisten koneista on tainnu käyttöohjekirjat jäädä tänne suomeen?


      • Yamaha tec.
        kilin kirjoitti:

        Niistä venäläisten koneista on tainnu käyttöohjekirjat jäädä tänne suomeen?

        Kaikkihan sen tietää että nämä 300 hdpi koneet ei ole kovin hyviä kestämään.
        http://rib.net/forum/showthread.php?t=6211


    • vmaxhpdi

      Onhan näitä kesko uittanut suomeen ja on harmaatuotunakin tulleet.
      Vuolenkosken suunnilla pukkaavat 80 solmua 300 vmaxilla ja maailmanmestarin
      potkurilla.

    • vmax300hpdi

      Kesko on tuonu noita 250 ja 300 vmaxeja ykköskappaleita suomeen erikoistilauksina.
      Kilpakäyttöön noit on laiteltu ja osa nopeissa siviiliveneissä.
      250 vmax antaa 273hv ja 300vmax 324hv. Siis vmax hpdi, uudemmat nelitahdit hieman
      miedompia.

    • veeemaksi

      Onkos nuota vmaxeja enää saatavana? Itelle olis hakusessa 300 kaakkinen vmax vai tartteeko tyytyä merkkuriin?:/ Keskohan noita ei enää uita vaan yamaha suoraan itse.

    • EvinrudenHO

      Vmaxeja ei enää ole saatavana. Oletko miettinyt evinruden etec 300 ho?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2709
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      236
      2607
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      64
      2349
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      195
      1829
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1318
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      21
      1259
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe