Lapsuus Onnelassa?

Yksi lastenkotilainen

Hei!

Etsin nuoria aikuisia (eli yli 21-vuotiaita), jotka ovat asuneet joskus nuorempina / lapsina Oulussa lastenkoti Onnelassa. Olin itse kyseisessä sijoituspaikassa 90-luvun alussa ja nyt etsiskelen "kohtalotovereitani".

21

6551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepppp

      Siellä lastenkoti Onnelassa vieläkin joka viikonloppu teitä teinejä.

      • Yksi lastenkotilainen

        Ei minun tietääkseni siellä enää teinejä paljon näy, on paikan politiikka sen verran muuttunut. Lähinnä lapsia (ongelmaperheistä) ja perheitä. Ne teinit siirretään sieltä melko pikaisesti toiseen paikkaan.

        Ja onhan se hyvä, että on paikka, missä olla, jos koti ei ole kelvollinen edes yösijaksi.

        Joten, koska etsintäkuulutukseni ei tunnu sinua koskevan, niin jätä vastaamatta, kiitos. Et tunnu ymmärtävän asiasta mitään.


      • ...
        Yksi lastenkotilainen kirjoitti:

        Ei minun tietääkseni siellä enää teinejä paljon näy, on paikan politiikka sen verran muuttunut. Lähinnä lapsia (ongelmaperheistä) ja perheitä. Ne teinit siirretään sieltä melko pikaisesti toiseen paikkaan.

        Ja onhan se hyvä, että on paikka, missä olla, jos koti ei ole kelvollinen edes yösijaksi.

        Joten, koska etsintäkuulutukseni ei tunnu sinua koskevan, niin jätä vastaamatta, kiitos. Et tunnu ymmärtävän asiasta mitään.

        Vastaaja vitsaili ja luuli olevansa hauska tarkoittaessaan Onnela-baaria tässä vastauksessaan.


      • idiootteja
        ... kirjoitti:

        Vastaaja vitsaili ja luuli olevansa hauska tarkoittaessaan Onnela-baaria tässä vastauksessaan.

        löytyy joka paikasta! Oli ketju miten vakava tahansa,
        aina on joku piripää sekoilemassa sekaan!


      • Yksi lastenkotilainen
        idiootteja kirjoitti:

        löytyy joka paikasta! Oli ketju miten vakava tahansa,
        aina on joku piripää sekoilemassa sekaan!

        Niinhän se näyttää olevan; kaikki eivät viitsi "kunnioittaa" keskustelujen aloittajien tarkoitusperiä kovinkaan usein :( Mutta minkäs sille voi...


      • Anonyymi
        Yksi lastenkotilainen kirjoitti:

        Ei minun tietääkseni siellä enää teinejä paljon näy, on paikan politiikka sen verran muuttunut. Lähinnä lapsia (ongelmaperheistä) ja perheitä. Ne teinit siirretään sieltä melko pikaisesti toiseen paikkaan.

        Ja onhan se hyvä, että on paikka, missä olla, jos koti ei ole kelvollinen edes yösijaksi.

        Joten, koska etsintäkuulutukseni ei tunnu sinua koskevan, niin jätä vastaamatta, kiitos. Et tunnu ymmärtävän asiasta mitään.

        Olin Onnelassa sisarieni kanssa 1953 -56 ainakin kahteen kertaan. Olen syntynyt 1949,sisareni-47 ja-51.Karmee paikka muistan kauhulla vieläkin.Oli tietenkin se vanha röttelö silloin. Jälkeenpäin kävin katsomassa 1978 .Oli uusi pytinki vieressä.Muistan kun olin päivät sänkyyn sidottuna kun oli mennyt yöllä pissa alle.Onneksi oli viereisessä sängyssä kohtalotoveri Kalervo.Saatiin puhua sentään. Minut löytää Tampereelta.Anna Martikainen ,[email protected]


    • n2v+8vss

      asuin onnelassan noin 2 vuotta joskus 9vuotiaana ja siirryin sieltä sanginsuuhun jossa meni abaut 8 vuotta olisko ollu joskus 90 luvulla!!

      • Yksi lastenkotilainen

        Olisimmeko tavanneet silloin lapsina? Itse olin myös Onnelassa 8-9-10 -vuotiaana ja vuodet olivat 1990-92. Pari vuotta itsellänikin siellä vierähti, ennen kuin lähdin sijaisperheeseen.

        Olin sellainen vaalea, pitkähiuksinen ja puhelias tyttönen, aina äänessä ja kaikessa mukana :) Oma huone minulla oli pienten puolella, mutta isojen puolella vietin suurimman osan ajasta.


      • samaan aikaan??
        Yksi lastenkotilainen kirjoitti:

        Olisimmeko tavanneet silloin lapsina? Itse olin myös Onnelassa 8-9-10 -vuotiaana ja vuodet olivat 1990-92. Pari vuotta itsellänikin siellä vierähti, ennen kuin lähdin sijaisperheeseen.

        Olin sellainen vaalea, pitkähiuksinen ja puhelias tyttönen, aina äänessä ja kaikessa mukana :) Oma huone minulla oli pienten puolella, mutta isojen puolella vietin suurimman osan ajasta.

        [email protected]


      • Late vain

        ITse olen vm77, ja olin sanginsuussa 9v, n. 8v lähtien ..


      • Anonyymi
        Yksi lastenkotilainen kirjoitti:

        Olisimmeko tavanneet silloin lapsina? Itse olin myös Onnelassa 8-9-10 -vuotiaana ja vuodet olivat 1990-92. Pari vuotta itsellänikin siellä vierähti, ennen kuin lähdin sijaisperheeseen.

        Olin sellainen vaalea, pitkähiuksinen ja puhelias tyttönen, aina äänessä ja kaikessa mukana :) Oma huone minulla oli pienten puolella, mutta isojen puolella vietin suurimman osan ajasta.

        Minäkin oon Onnelassa ollut nuihin aikoihin. Olin tummahiuksinen, todella kovaääninen ja räyhäkäs tyttö.


    • entinen kasvatti.

      Olen lastenkoti onnelan kasvatti joskus sotaajan jälkeen olin 7vuotta sen jälkeen lähdin maailmalle sain hyvät opit elämän varrelle siellä oli hyvät oltavat ei huolta mistään ikävä joskus vaivasi.

      • Anonyymi

        Olin Onnelassa 1961-1961, johtajattarena oli Aino Pellikka oli mielestäni kiltti, ymmärtäväinen ja oikeudenmukainen ihminen. Sain rauhallisen paikan siellä, sekasortoisten kotiolojen sijaan. Hyvät muistot niistä ajoista.


    • meillä oli aikanaan

      v. 1995 menevät Onnelaan ja myöhemmin Sanginjoelta samat poijat loma- ja tukiperheenä hoidossa muutaman vuoden!
      Ihania poikia olivat!
      Olisivat halunneet meille jäädä ennen noihin paikkoihin joutumista, sanoivat että elkää päästäkö meitä lastenkotiin, ottakaa meille, mutta se oli ikävää että isä oli asumassa lähellä ja oli pahankurinen ns. puukkomies, joten sossut eivät uskaltanee poikia meille "antaa" asumaan!
      Tiedämme poikien nykyajoista vieläkin 17 vuoden jälkeen, aika hyvin heillä sittenkin menee, onneksi kaikesta huolimatta!

    • bvcx

      Eikö se ole nykyään Tivoli. Taitaa olla k-18.

    • epäonnela

      Vanha keskustelu mutta jos joku lukaisee niin eikös tämä "onnela" ole se lasten maanpäälinen helvetti ?

    • Juha-1983

      Minä olin siellä kanssa 90-luvun alussa. Huoneessani oli minun lisäksi tyttö ja poika jotka oli siskoksia.

    • odfgiodgfködk
    • Anonyymi

      Hei, olen 23v tyttö ja olin onnelassa alle 1-vuotiaana.

    • Anonyymi

      Asuin 1973 onnelassa. Wanha rakennus purettiin joskus 80-luvun alussa ja tilalle tiilinen uusi. Wanha oli kuin Pitkätossun huvikumpu. Nyt tämä tiilinen uusi myös puretaan

    • Anonyymi

      Etsitkö vielä? Täällä olisi yksi ja olisi kova halu löytää jotain muistikuvia tukemaan..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2377
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      284
      2275
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      74
      1759
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1452
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1299
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1298
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1030
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1020
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe