Audi A6 2.5 Tdi tiptronic -00

kiding

Nyt pyytäisin arvon Audisteja luettelemaan kyseisen mallin mahdollisia vikoja tai ongelmia (todellisia, ei näitä "SE ON IHA PASKA")
Toi. Huom. kyseessä on farkku!

Kiitos jo etukäteen!

6

8183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A4 2.5tdi Q

      Mahdollisia kalliiksi käyviä vikoja:

      * Kuluneet nokka-akselit, puhutaan hinnat-alkaen n. 2000e laskusta. 132kW moottori ei ole yhtä riskialtis kuin 110kW, mutta kokonaan ongelma on poistunut vasta B.. -koodisista moottoreista n. vm' 2002-3 kohdilla. Ongelma vaikea diagnosoida ellei täysin hajoamispisteessä, öljykorkin kautta näkee yhden nokan kunnon ja jos saa käsiinsä endoskoopin niin puolet nokista.

      * Rikki mennyt automaatti, voi maksaa mitä tahansa tonnista aina kuuteen-seitsemään. Öljyjen vaihto auttaa, mutta huolto-ohjelman mukaan niitä ei tarvitse vaihtaa. Jos kilometrejä ei ole hirveästi niin voit suhtautua asiaan levollisesti kunhan muistat vaihdattaa ne automaatin öljyt. Ja varmistaa että tilalle menee OIKEAT öljyt.

      * Ruiskutuspumppu, kuulemma hajonnut monilta n. 200Mm kohdilla. Vaihto maksaa jotain 1500e paikkeilla.

      Tarkistamisen arvoista:

      * Hihnanvaihto, Jakohihna ja vesipumppu halvimmillaan n. 700e operaatio.

      * Etupään tukivarret. Alkuperäiset kuluvat näissä nopeasti vaihtokuntoon, Uudet osat halvimmillaan 300e, vaihtamisessa reippaasti työtä. Tuon ikäisessä saattaa ilm. olla ollut jo alunperin parannetut mallit tai vaihdettu paremmat tilalle.

      • 100 tkm kokemusta

        * Nokkaongelma taitaa olla pahasti liioteltu. Ja ei kai 110 ja 132 koneissa mitään fyysistä eroa jolla voisi selittää että mahd. ongelma vain 110 kW koneessa.
        * Laatikossa ei pitäisi olla ongelmia kuten Volvon vastaavassa josta katoaa pakki.
        * 250 tkm ja pumppu pelaa voi se tietysti jollain hajotakin.
        * Onko määräaikaishuolto mielestäsi vika? No jos ei tehty sitten tietysti ongelma.
        * Tukivarsiongelmia monessa muussakin merkissä, eikä kolinoita viitsi kuunnella muuten hienossa kyydissä. Joten vaihtoja tulee tehtäväksi silloin tällöin.


      • timorola
        100 tkm kokemusta kirjoitti:

        * Nokkaongelma taitaa olla pahasti liioteltu. Ja ei kai 110 ja 132 koneissa mitään fyysistä eroa jolla voisi selittää että mahd. ongelma vain 110 kW koneessa.
        * Laatikossa ei pitäisi olla ongelmia kuten Volvon vastaavassa josta katoaa pakki.
        * 250 tkm ja pumppu pelaa voi se tietysti jollain hajotakin.
        * Onko määräaikaishuolto mielestäsi vika? No jos ei tehty sitten tietysti ongelma.
        * Tukivarsiongelmia monessa muussakin merkissä, eikä kolinoita viitsi kuunnella muuten hienossa kyydissä. Joten vaihtoja tulee tehtäväksi silloin tällöin.

        Autolla ajettu 220tkm. Kompressorin hihna meni poikki ja se meni laturin ja ohjaustehostejan pumpun hihnan alle ja hihna meni pois paikoiltaan.Panisin hihnan paikolleen ja ajaisi Audin korjaamolle, mutta miten on ko.hihnan kiristys?


      • tyyppivikoja riittää

        Näissä audin A6:sissa esim 2.5tdi mallissa tuo automaattilaatikon kilometrit alkavat olemaan täynnä kun mittariin tulee 300tkm. Kuulema tuota automaattilaatikkoa ei voi edes korjata, vaan tilalle on hankittava vaihtolaattikko joka sitten maksaa merkkiliikkeessä 3000-7000e ja entinen vaihteisto pitää antaa vielä vaihdossa, myös tämä 2.5tdi kone on surullisen kuuluisa kestävyyden suhteen, tätä samaa konetta on käytetty myös VW passatissa


    • avantisti

      Selvitä mikä on nokka-akselin nokkien kunto, ennenaikainen kuluminen on kuulemma tyyppivika tuossa moottorissa (mutta lähinnä esiintynyt takseissa jotka tyhjäkäyttävät konetta paljon). Tukivarsien vaihtoajankohta kannattaa myös selvittää, ja tietenkin milloin jakopään hihna on vaihdettu (vaihtotyö on aika kallis).

      Hyvä auto se on, moottori on hyvin mieleinen.

    • 200q

      Et kai suunnittele vajaa vetoisen ostamista?
      Joskus myöhemmin q:n myyntikin helpompaa..
      q:n alusta kestävämpi.

      Käyttö raitkaisee onko auto kunnossa.

      Kone tarvitsee ajoittain kierroksia, että nokat saavat "hakkaavaa" kuormaa > karkenevat...

      Vikalistaan voi laittaa turbon, laskennallinen käyttöikä n.100 000km...

      hehkut..
      ilmamassamittarin..

      Mutta harvemmassa on ne autot, joissa ei ole vikoja 7 vuotiaana. Joos niillä on ajettu..

      Mutta oikeasti huippuhyvä ja mukava auto tienpäällä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      3935
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3052
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2990
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2818
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2774
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2515
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      284
      2367
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      224
      2073
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1977
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1937
    Aihe