Moottorissa ongelmia?

Auto on vm. 2000 1.5 Almera N16-korisarjaa, ajettu vähän yli 70tkm. Mitään ongelmia ei ole tähän asti ollut.

Tänään auto oli pitkään lämmityksessä ja lyhyehkön ajon jälkeen se seisoi tunteroisen lämmitetyssä parkkihallissa. Ulkona oli pakkasta n. -15 astetta. Parkkihallista lähdettyä moottori kävi tärisemällä ja veto tuntui olevan kadoksissa. Myös moottorinohjauksen varoitusvalo vilkkui, aluksi muutaman kerran loppumatkalla se vilkkui yhtäjaksoisesti. Lisäksi auton sisälle tuli outoa hajua, varsinkin liikennevaloissa seistessä.

Itselle tuli ensimmäisenä mieleen jonkinsortin sähköhäiriö johtuen nopeasta lämmönvaihtelusta. Kosteus on voinut tiivistyä jonnekin sähköjärjestelmiin.

Onko kellään vastaavia kokemuksia/ratkaisua ongelmaan? Huomenna aamulla käyn kysymässä Nissan-liikkeestä jos en tänään saa apua mistään.
Ilmianna
Jaa

4 Vastausta


koskaan 12-vuotisen Nissan asentajaurani aikana, joten jos tuot autosi huoltoon, niin se voi olla melkoinen pähkinä meille asentajillekin. Mutta autossasihan on takuu voimassa, joten sinuna toisin autosi pikimmiten huoltoon, sillä eihän se sulle mitään maksa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ongelma on ratkaistu, alempana tarkempi sepustus.

Takuuta asutossa ei kyllä ole jäljellä, sehän on jo seitsemän vuotta vanha. Huolto maksoi minusta loppujen lopuksi liikaa, asentaja kytki ei tehnyt muuta kuin kytki testerin ja testasi käyntiä vaihtamalla tulppia ja puolien järjestystä sekä kytkemällä niitä irti. Aikaa ei kauaa mennyt ja siitä lystistä sai maksaa vanhassa rahassa melkein 600 mk.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Peugeot 206:ssa tismalleen samoja oireita aiheutti tyyppivikainen sytytyspuola, jonne pääsi kosteutta. Kostella ilmalla auto nyki, ei jaksanut vetää kuin pienellä vaihteella kovilla kierroksilla, lykkäsi sisään käryä ja vilkutti moottorin varoitusvaloa.

Kävitkö korjaamolla? Löytyikö vika?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Käytin Almeraa Nissanin pikahuollossa. Asentaja laittoi auton testeriin kiinni, joka kertoi nelossylinterissä olevan palamishäiriö.

Lähempi tarkastelu selvitti puolan pimenneen. Edellisessä autossani (sunny 1990) puola toimi edelleen vaikka sillä oli ajettu jo 200tkm. Eli laatu on ilmeisesti huonontunut Nissanillakin.

Liikkeen varastossa ei ollut puolaa, joten se tilattiin Helsingistä. Asensin sen itse seuraavana päivänä. Pikahuollossa käynti maksoi 97 e ja uusi puola 149 euroa. Taitaa katteet olla kohdallaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Moottorissa ongelmia?

Auto on vm. 2000 1.5 Almera N16-korisarjaa, ajettu vähän yli 70tkm. Mitään ongelmia ei ole tähän asti ollut.

Tänään auto oli pitkään lämmityksessä ja lyhyehkön ajon jälkeen se seisoi tunteroisen lämmitetyssä parkkihallissa. Ulkona oli pakkasta n. -15 astetta. Parkkihallista lähdettyä moottori kävi tärisemällä ja veto tuntui olevan kadoksissa. Myös moottorinohjauksen varoitusvalo vilkkui, aluksi muutaman kerran loppumatkalla se vilkkui yhtäjaksoisesti. Lisäksi auton sisälle tuli outoa hajua, varsinkin liikennevaloissa seistessä.

Itselle tuli ensimmäisenä mieleen jonkinsortin sähköhäiriö johtuen nopeasta lämmönvaihtelusta. Kosteus on voinut tiivistyä jonnekin sähköjärjestelmiin.

Onko kellään vastaavia kokemuksia/ratkaisua ongelmaan? Huomenna aamulla käyn kysymässä Nissan-liikkeestä jos en tänään saa apua mistään.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta