Missä ovat

tämänpäivän

'gamalielit', jotka varoittaisivat Suomen kirkon johtoa vääristä ja huonoista ratkaisuista.

'Mutta neuvostossa nousi eräs fariseus, nimeltä Gamaliel, lainopettaja, jota koko kansa piti arvossa, ja hän käski viedä miehet vähäksi aikaa ulos. Sitten hän sanoi neuvostolle: "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille. Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, sanoen jokin olevansa, ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön.'
'Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin.'
'Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa; mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
(Apt 5:34-39).

Nykypäivään sovellettuna tämän voisi sanoa niinkin, että 'Antakaa siis nokialaisten ja Markku Koiviston olla,... jne. Ja varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan.'

Onkin annettava kirkolle tunnustusta siitä, että Koivisto saa jatkaa toimintaansa, eikä häneltä viety pappisvirkaa sen vuoksi että hän on Jumalan Suomen kansalle antaman herätyksen välikappale.

Kirkon piirissä on vaarana helposti sortua ajattelemaan, että 'lankeaminen ylöspäin on pahempi kuin lankeaminen alaspäin.'.

Jos langetaan hengelliseen ylpeyteen, ei sekään tietysti ole hyvä asia. Mutta pelkästään hengellisyys ei ole sinänsä mitenkään syntiä tai väärin.

Raamattu kehoittaa meitä täyttymään Pyhällä Hengellä ja virittämään armolahjat palaviksi.

3

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooo_

      Kristinuskossa pitävät ristiä pyhänä.
      Risti on murha-aseen tunnus.

      On vain yksi Pyhä Isä ja Hänen Poika.

      Kaikki maalliset pyhät isät ovat harhauttajien harhautuksia.

    • sillä

      hän tutkii totuutta ja avaa sydämmet Jeesukselle Kristukselle, joten? ;)

    • yritätkö nyt tehdä

      ...hänestä jotain Kristuksen vertauskuva? Tiedättekö miksi sellaista kutsutaan?

      "
      'Mutta neuvostossa nousi eräs fariseus, nimeltä Gamaliel, lainopettaja, jota koko kansa piti arvossa, ja hän käski viedä miehet vähäksi aikaa ulos. Sitten hän sanoi neuvostolle: "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille. Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, sanoen jokin olevansa, ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön.'
      'Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin.'
      'Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa; mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
      (Apt 5:34-39).

      Nykypäivään sovellettuna tämän voisi sanoa niinkin, että 'Antakaa siis nokialaisten ja Markku Koiviston olla,... jne. Ja varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan.' "

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe