Pelasin 7-kenon

V. Akio

Tuossa ovat mahdollisuuteni voittoon:

7 oikein: 0,00647 %
6 oikein: 0,16167 %
5 oikein: 1,58432 %
4 oikein: 7,92159 %

Enempää ei kannata prosentteja laittaa, kun lopuilla ei voittoja tule.

Siinä tosiaan on prosentit. Ei isoja ole, mutta sanotaanhan että tuurilla ne isotkin laivat seilaa. Kerran oli tuuri kohdallaan 7-kenossa: muistaakseni heinäkuussa 2003 oli kuusi oikein "seiskassa". 50 sentin panoksella tuli 50€.

Muistan vieläkin kun riviä tarkistin: aloin ensimmäisestä numerosta tarkistaa ja jokainen siitä eteen päin järkeään oikein. Ääneen sanoin joka numeron kohdalla "ensimmäinen oikein, toinen oikein...". Kuudennen numeron kohdalla oli jo ääneni melkein huutoa! Sitten se kuitenkin hiipui... Seitsemäs numero meni metsään. Mutta silloin toteutui tuo 0,16167 %:n mahdollisuus. Hyvää tuuria oli kuitenkin.

Saman vuoden marraskuussa eräänä päivänä pelasin 5-kenon. Kun illalla tarkistin tositetta TV:stä, huomasin että kaikki olivat oikein! Täysosuma! 50 sentin panoksella tuli silloin 100€. 5-kenon täysosumamahdollisuus on 0,12810 %.

Ajattelin välillä tuoda keskuteluihin positiivisuuttakin. En tarkoita, että olisin jokin "hannu hanhi", mutta joskus on tuuri kohdallaan. Metsään on menty lukemattomia kertoja, että oksat paukkuu ja pihka pölisee!

Sanotaan nyt vielä tähän loppuun, vaikka se töyhäseekin ampiaispesää, että todenäköisyyksiin uskon, en minkäänlaisiin manipulaatioihin.

7

1976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V. Akio

      Nyt toteutui tuo "4 oikein: 7,92159 %
      ", eli tuli panos takaisin. Samalla rahalla saa pelata huomennakin.

      Viime kesänä tuli yhdelle tutulle miehelle 7-kenossa täysosuma. Hän sai 50 sentillä 1200€. Nämä minun jutut ovat totta, en siis keksi näitä juttuja.

      Kun "huutelin" positiivisuutta, tarkoitin että pitäisi päästää joskus haaveetkin irti. Ei kannata aina esimerkiksi kenon arvontaa epäillä manipuloiduksi. Voittomahdollisuuksiin vaikuttavat tosiaan todennäköisyydet. Niinkuin tuokin tuttavani, jolla oli 7-kenossa täysosuma, oli siinäkin täysosumamahdollisuus vain 0,00647 %, mutta siitä huolimatta hän sai sen!

      Minulla on tietokoneella kenon arvontaohjelma. Sillä voi arpoa minkä tahansa kenorivin, mutta voi myös arpoa "viikon oikean" rivin, eli 20 numeroa. Toissa päivänä arvoin 100 kpl "kakskymppisiä", ja olin sitä ennen arponut yhden 10-kenon. Tuota 10-kenoa vertasin noihin 100:n riviin, niin yhden kerran olisi ollut 7 oikein, 8x5 ja 2x0 oikein. Siis aivan samalla lailla kuin Veikkauksen riveissä. Tätä kenoarvontaa ei ainakaan kukaan ollut manipuloinut.

      • V. Akio

        Nyt se tuli 6-kenossa jossa todennäköisyys oli tuolle tulokselle 17,04140 %.

        Ompa kumma kun tälläistä juttua kertoo, ei ole kannanottoja. Auta armias jos olisi kenon huijausseremonia menossa, olisihan eri meininki.


      • kysymys juuri
        V. Akio kirjoitti:

        Nyt se tuli 6-kenossa jossa todennäköisyys oli tuolle tulokselle 17,04140 %.

        Ompa kumma kun tälläistä juttua kertoo, ei ole kannanottoja. Auta armias jos olisi kenon huijausseremonia menossa, olisihan eri meininki.

        nyt kun saat panoksen aina takaisin, niin huomenna kenties tuplaat tuon sijoituksen hävitäksesi viimein kaikki.


      • V. Akio
        kysymys juuri kirjoitti:

        nyt kun saat panoksen aina takaisin, niin huomenna kenties tuplaat tuon sijoituksen hävitäksesi viimein kaikki.

        En kyllä tuplaa. Tuskin tänään edes pelaan. Ei lumipalloa tule, jos sitä ei tee.

        Tässä olen vain yrittänyt tuoda esille todennäköisyyksiä ja posiitiivisuutta siitä, että voitto, isompikin, voi tulla vaikka mahdollisuudet ovatkin pienet. Sen tähden pidän panokset pieninä.

        Todennäköisyydet ratkaisee, ei mitkään manipuloinnit.


      • Nimimerkki...

        kyselee, et mistäs tommosen arvontaohjelman sais???


      • V. Akio
        Nimimerkki... kirjoitti:

        kyselee, et mistäs tommosen arvontaohjelman sais???

        Minulle on tämän tehnyt eräs mieshenkilö Keski-Suomesta. Itseltä ei tuommoinen edes onnistuisi.

        Voisit kysellä Oskarsys Oy:stä. Pitäisi olla puhelinnumero puhelinluettelossa. Sieltä olen joskus tilannut vakioveikkauksen takuulaskuohjelman. Maksoi silloin 4-5 vuotta sitten muistaakseni 35€. Eli olisi kyseessä kenon arvontaohjelma.


      • Nimimerkki..
        V. Akio kirjoitti:

        Minulle on tämän tehnyt eräs mieshenkilö Keski-Suomesta. Itseltä ei tuommoinen edes onnistuisi.

        Voisit kysellä Oskarsys Oy:stä. Pitäisi olla puhelinnumero puhelinluettelossa. Sieltä olen joskus tilannut vakioveikkauksen takuulaskuohjelman. Maksoi silloin 4-5 vuotta sitten muistaakseni 35€. Eli olisi kyseessä kenon arvontaohjelma.

        Kiitos:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      288
      704
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe