Kiertäkää IHA-autokatsastus

Tympääntynyt

Huonompaa asiakaspalvelua ei ole. Helsingin Konalassa firman työntekijät luulevat olevansa monopoliajassa.

Tiskin vanharouva on aivan hanurista. Kysyin käydessäni, että miksi kukaan ei vastaa puhelimeen, kun olin yrittänyt soittaa monta kertaa. Oli kun tyranni ja sanoi, että heillä vastataan puhelimeen jos ehditään ja viitsitään...

Menin muualle ja tehkää samoin!

15

6959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HAKUS

      Aivan samanlainen meininki.

      • kuitenkin käyt

        Hakuksessa niin ole kassalla tarkka rahojen kanssa.
        Joskus markka-aikana Hakuksen kassahenkilö sanoi katsastuksen maksavan 100 markkaa enemmän kuin katsastuspaperissa luki. Maksoin ja vasta autossa huomasin virheen. Menin takaisin sisään ja kerroin liiasta veloituksesta jolloin kassahenkilö kaivoi ylimääräisen satasen PÖYTÄLAATIKOSTA, ei kassasta.


      • gfhfghf
        kuitenkin käyt kirjoitti:

        Hakuksessa niin ole kassalla tarkka rahojen kanssa.
        Joskus markka-aikana Hakuksen kassahenkilö sanoi katsastuksen maksavan 100 markkaa enemmän kuin katsastuspaperissa luki. Maksoin ja vasta autossa huomasin virheen. Menin takaisin sisään ja kerroin liiasta veloituksesta jolloin kassahenkilö kaivoi ylimääräisen satasen PÖYTÄLAATIKOSTA, ei kassasta.

        No ei se nyt mikään R-Kioski sentään ole. Vaihtorahat ovat pöytälaatikossa niin kuin kaikilla muillakin asemilla.


      • ne,
        gfhfghf kirjoitti:

        No ei se nyt mikään R-Kioski sentään ole. Vaihtorahat ovat pöytälaatikossa niin kuin kaikilla muillakin asemilla.

        rahat kassakoneen lootaan laitettiin.
        Kummallisesti se ylimääräinen oli ehtinyt siirtyä sinne pöytälaatikkoon.


    • 50V Kats.historian opinnot

      Kyllä niitä kierrettäviä on joka suunnalla ja kierrättäminenhän on parasta kertakäyttöisille kats.asemille ja sanonta, hyvä kello kauas kuuluu,paha vielä kauemmaks ja onhan näitä asemia ku savonmuan raatatielä,eekä puutu ku lentävä katsastusasema ja oekee kiskoje piälä,HE-HE ja keu-keu sano Postipekka

    • pekkap

      Tattarisuon autokatsastus samaan klaaniin, siellä vasta todella inhottava eukko... luuli tietävänsä ja hermostui, kun puhui itsensä pussiin!!
      EI IKINÄ SINNE !

    • asiakasta

      Minullakin on todella epämiellyttävä kokemus Konalan IHA-autokatsastuksesta.

      Katsastaja hylkäsi auton sillä perusteella, että jarrulevyt olivat alle minimin. Epäilin asia ja mittasin levyt itse. Kulutuspintaa oli vielä reilusti jäljellä. Menin valittamaan asiasta, mutta katsastaja väitti vakavalla naamalla minun vaihtaneen jarrulevyt. Eivät millään myöntäneet IHA:ssa, että olivat itse tehneet virheen.

      Hiukan jäi sellainen maku, että autoja hylätään tahallaan, jotta päästään rahastamaan jälkitarkastuksesta. Kiinnostaisipa tietää, kuinka paljon autoilijoita rahastetaankaan turhasta.

      Oli joka tapauksessa sellainen opetus, että tiedän jatkossa kiertää tuon IHA-autokatsastuksen kaukaa.

      • törkeetä

        mulla sama juttu, autootlla ajettu n. 100000km, levyt muka liian ohkaset, siitä koitu mulle yli 400e lasku ja jälkitarkastus.


      • oppivat tavoille
        törkeetä kirjoitti:

        mulla sama juttu, autootlla ajettu n. 100000km, levyt muka liian ohkaset, siitä koitu mulle yli 400e lasku ja jälkitarkastus.

        väärin toimittu


      • gör
        törkeetä kirjoitti:

        mulla sama juttu, autootlla ajettu n. 100000km, levyt muka liian ohkaset, siitä koitu mulle yli 400e lasku ja jälkitarkastus.

        levyille on annettu selvät mimimi mitat ja jos levut alle niin vaihtokuntoiset ovat, monessa merkissä tulevat vaihtokuntoon 100000 km kohdalla, riippuen ajosta yms,

        Yleensä minimi mitta olisi yvä myös kirjata tarkastuskortiin eli minkä mitan mukaan on arvosteltu ja silloin olisi myös auton omistajan helpo tarkastaa jos siltä tuntuu.

        Jos mielestään on tehty virhe niin silloin on parempi ettei tee mitään muuta kuin ottaa yhteyttä ensin tarkastuksen tehneeseen katsastajaan tai vastaavaan ja kertoo asiansa.

        Kun jarruja ei ole korjattu tai purettu niin asia on helpompi käsitellä taedä oikeat ratkaisut.

        Jos virhe on tapahtunut ja asiaan ei saa selvyyttä tai korjausta niin silloin tulee tehdä oikaisupyyntö Trafin kautta eli vanha Ake.


      • Erno S.

        Aikoinaan katsastusmiehenä olin hylännyt autosta jarrulevyt niiden ohuuden takia. Muutaman tunnin päästä sama auto ja isäntä tuli takaisin ja rupes jupisemaan väärästä hylystä. Vilkaisin autossa paikallaan olleita levyjä ja huomasin niiden olevan pahasti ruosteessa. Olin olevinani ihmeissäni ja kun kyseessä sattui olemaan vanha Saappi, niin sanoin, että katsotaanpa vielä uudestaan se valmistenumero, että olenko viimeeksi katsonut sen väärin. Näin pääsin kurkistamaan tavaratilaan ja sieltähän ne ensimmäisellä kerralla alla olleet levyt löytyivät.

        Isäntä valitti, että olisi hän ne levyt joka tapauksessa vaihtanut, mutta ei halunnut jälkitarkastusta. No tehtiin kuitenkin se jälkitarkastus ja vasta siinä vaiheessa totesin asiakkaalle, että nämä varaosa-autosta peräisin olevat levyt ovat umpiruosteessa eli eivät kelpaa. Jupisi vielä, että kyllä ne siitä kiillottuvat kun sillä ajaa, eikä näe mitään järkeä tulla uudestaan jälkitarkastukseen.

        Jälkitarkastukseen auto tuli kuitenkin vielä sitten kuukauden päästä vartti ennen jälkitarkastusajan umpeutumista. Levyt olivat edelleen yhtä ruosteiset kuin ensimmäiselläkin kerralla. Asiakas rupes huutamaan, että ei ne vielä ole kiillottuneet kun autolla ei ole yhtään ajettu. No, jälkitarkastusaika loppui samalla hetkellä kun tulostin paperit ja seuraavaksi aloitettiin taas vuosikatsastushinnan maksamisella seuraavalla viikolla. Näinkin voi tietysti asiakas säästää rahaa ja hermojaan.


    • Tosi Pettynyt

      Itse kävin kyseisessä laitoksessa viimeisen kerran joulukuussa. Autolleni mm. naurettiin ja minua syytettiin auton akselistorakenteen itse muuttamisesta, koska akseliväli oli erisuuri vasemmalla ja oikealla puolella. Kyllä tällainen asia tulisi tietää, kun on kyse vanhemmasta ranskalaisautosta. Tähän syytökseen osallistui kaksi katsastusmiestä, kummallakaan ei ammattitaito riittänyt edes asian itse selvittämiseen. Kassapalvelukaan ei ollut parhaasta päästä.
      Tästedes ajan katsastukseen Joensuuhun Kovalaiselle, siellä olen saanut hyvää palvelua.

      • fjghf

        Eihän se sinun rellu-nelosen katsastus nyt ihan näinkään mennyt. Kuten saamassasi sähköpostivastauksessa kerrottiin, en suinkaan nauranut autollesi vaan aivan muusta syystä kun olit vielä ajamassa autoasi sisään. Et ollut kyseistä keskustelua kuulemassa joten väitteesi että autollesi olisi naurettu on perusteeton.

        Kukaan ei myöskään syyttänyt sinua akselistorakenteen muuttamisesta, mutta koska autosi taka-akselisto oli lähes revennyt irti vasemmalta puolelta, luulin/luulen sen voineen osaltaan vaikuttaa myös vasemman puolen akseliväliin. Katsastettuani auton tarkistin kyllä tämän akseliväliasian ja totesin että kyseisen mallin akselivälit eroavat 38mm verran eri puolilla. Mutta kuten sanottua, jokaisen automallin kaikkia erityispiirteitä ei voi millään tietää, etenkään näiden vanhempien ja harvinaisempien yksillöiden kohdalla.

        T: Autosi katsastanut.


    • ville valle

      siellä nuori poika latelee vikoja joka autoon kun kysyy lähtee luikkimaan vähän äänin kuin väistellen ,minulla ainut ruostekohta 12v.vanhassa autossa 2e kokonen sanoi että tähän puututaan seuraavaksi muita ruostekohtia autosta ei ed.löydy vaikka jo näin vanha.jarruissa liiaan suuret voimaerot ??

    • ooooowqeoooqo

      Eihän tuota ihaata ole edes enää olemassa?

      Haulla ei löydy asemaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      64
      2554
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      189
      1821
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1554
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1363
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      165
      1288
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      81
      1138
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      999
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      780
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      750
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      54
      705
    Aihe