Mikä on cafe racer ?

utelias.

Niin, tällaista utelen

9

6283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enska-setä

      Olen seurannut yhden cafe racerin rakentelua sivusta. Lähtökohtana parhaat päivänsä (ennen tätä projektia) nähnyt Jytäjammu (XS650). Kaverilla on hyvä tila rakenteluun ja hitsauslaitteet sekä taitoa. Tekniikka kunnostettiin täysin, alkuperäiset tankki ja satula yms. pois ja tilalle itse modifioitu pitkä tankki (Kawa Z750:stä muokattu ja pidennetty lisäämällä peltiä, varsinainen taidonnäyte) ja single istuin. Isot pakoputket vaihtuivat nättiin 2-1-putkeen. Ääni on makeanmuhkea. Tanko on nyt lyhyt ja etulamppua ympäröi hyvin pieni, siro kate/pleksi. Kromattujen leveiden lokasuohien paikalla on nyt sirot, tyyliin sopivat. Ja päälle kaunis maalaus. Pyörän tunnistaa Jammuksi lähinnä moottorista. Tuollainen rakentelua ei vaadi suuria rahoja, vaan lähinnä taitoa ja hyvää makua. Mutta kyllä sitä valmista tuotetta on ilo katsella. Ja omistajan mukaan myös ajaa.

      • -IK-

        Oikean cafe racerin ominaisuuksiin kuuluu myös hyvät ajo-ominaisuudet mutkaisilla teillä. Ne eivät ole pelkästään näyttelyesineitä. Jytä-Jammun legendaarisin piirre oli 70-luvulla järkyttävän vetelä runko. Jos tästä Jamahan parhaasta pyörästä aikoo oikeata Britti-tyyppistä kahvilakilpuria on runkoon tehtävä huomattavia parannuksia tai vaihdettava se kokonaan. Moottori on kyllä oikein sopiva ulkonäöltään ja ehkä teholtaankin. Oikeaoppisen raaserin ulkonäköä määräävät kirjoittamattomat säännöt joista ei pysty paljoakaan poikkeamaan koska näissä pyörissä ei ole mitään asiaankuulumattomia tai ylimääräisiä osia ja muotoilutavatkin on jo kolmekymmentä vuotta sitten opittu. Cafe raceriin ei voi kehittää mitään uutta koska se ei ole sitten enää cafe racer.


      • Enska-setä
        -IK- kirjoitti:

        Oikean cafe racerin ominaisuuksiin kuuluu myös hyvät ajo-ominaisuudet mutkaisilla teillä. Ne eivät ole pelkästään näyttelyesineitä. Jytä-Jammun legendaarisin piirre oli 70-luvulla järkyttävän vetelä runko. Jos tästä Jamahan parhaasta pyörästä aikoo oikeata Britti-tyyppistä kahvilakilpuria on runkoon tehtävä huomattavia parannuksia tai vaihdettava se kokonaan. Moottori on kyllä oikein sopiva ulkonäöltään ja ehkä teholtaankin. Oikeaoppisen raaserin ulkonäköä määräävät kirjoittamattomat säännöt joista ei pysty paljoakaan poikkeamaan koska näissä pyörissä ei ole mitään asiaankuulumattomia tai ylimääräisiä osia ja muotoilutavatkin on jo kolmekymmentä vuotta sitten opittu. Cafe raceriin ei voi kehittää mitään uutta koska se ei ole sitten enää cafe racer.

        Jytäjammua näkyy aika paljon käytetyn aihiona, vaikka se ei ole mikään mutkateiden unelma-ajokki. En ole ihan varma tarviiko cafe raaserin olla nopea, kun katsoo mistä pyöristä niitä on värkkäilty. Ainakin osalla porukasta taitaa olla tavoitteena tehdä persoonallinen pyörä. Enpä ala tämän enempää väittelemään kirjoittamattomista säännöistä, kun se ei johda mihinkään. Katsokaa youtubesta hakusanoilla cafe racer xs 650 ja perskuta, maailma on täynnään vääräoppisia!


    • hyvin!
    • tietoa

      Cafe Racer on kahvinjuonti kilpailuihin osallistuva henkilö. Kilpailuja kutsutaan Cafe Race. Sarjoja on eri tasoisia, Cafe Latte on aloittelijoiden ja junioritasoisten kilpailuryhmä, Rankimmat ammttilaiset kilpailevat sarjassa Espresso Turkien. Tarkempaa tietoa löytyy Wikipediasta. Ps, Mee ny sinne kattoo.
      Terv. Suomi24 palstan tietäjä.

      • Brit Rocker

        Työnnä tietäjä löylykauha perrssiissees vaan!


      • Brit Rocker kirjoitti:

        Työnnä tietäjä löylykauha perrssiissees vaan!

        Miten mahtoi käydä, työnsikö tietäjä seitsemän vuotta sitten löylykauhan perseeseensä kun sitä silloin kehoitit niin tekemään??


      • diudiu5
        cletus_van_damme kirjoitti:

        Miten mahtoi käydä, työnsikö tietäjä seitsemän vuotta sitten löylykauhan perseeseensä kun sitä silloin kehoitit niin tekemään??

        Tuo brit rocker on homoseksualisti, joka huutelee tuota samaa usealla eri palstalla.Varmaan toivoo itse saavansa kauhaa.


      • vettä kiukaalle
        diudiu5 kirjoitti:

        Tuo brit rocker on homoseksualisti, joka huutelee tuota samaa usealla eri palstalla.Varmaan toivoo itse saavansa kauhaa.

        Näitä copy cat-nimimerkkejä näyttäis olevan liikkeellä palstalla kuin palstalla.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3710
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3002
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2778
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2714
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      2231
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      210
      1923
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe