vanhat lasten laulut

Anu

Pyysin tassaten vanhoja lastenlaulujen sanoja,jos joku muistaisi,mutta eikös tämä itseään viisaampi taas sotkeutunut asiaan,kyllä ei näin tyhmiä voi ollakkaan,nyt minua kerta kaikkiaan suututtaa tuo toisten syyttely.
Ei,Ei,ja kerran vielä EI ole Meeri ii,eikä kukaan muukaan väittänyt näitä lauluja omakseen,voi pyhä yksinkertaisuus,tähän viestiin tuleva kirjoittaja tarkoittaa viestin kirjoittajaa,ei laulun sanojen alkuperäistä tekijää,enpä taida jaksaa enää selittää,kyllä kai sen jokainen tietää luulisin.
Pyydän jos vielä muistatte joitain lastenlauluja vuosien takaa,niin kirjoittakaa olkaa niin hyvät,älkääkö välittäkö jos joku outo alkaa kirjoittaa puuta heinää.

4

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • señora lyyli

      muistan pari laulua joll tuutittii minun veljee unnee, opin ne äitiltäin tämä on yksi,

      tuu tu tupakka rullaa mistäs tiesit tänne tulla
      tulin pitkin turun tietä hämäläisen härkätietä.

      semmosta laulelin ,vaik ei vissii iha kehtolaulu oo et

      sillo minä itkin ensi kerran ku äiti minut
      maailmalle laittoi
      ja sen matalan torpan hiilokselta leivän mun käteheni taittoi.

      sitten:
      aa aa allin lasta
      pientä linnun poikaa
      ei ole issää ei ole äitii
      kuka sinnuu hoitaa.

      mie paljo laulelen yksinäin työtä tehhessä, niin sillo on ihme et sanat tullee jostain aivojen sopukasta, sanat jotka on luullu jo unohtaneesa. pittää panna ens kerral ylös ko muistuu mieleen. sillä oon osannu paljo tuutulauluja, veli ko oli ain kovin itkunen, hänt piti usein hyssytellä.

    • Anu

      KIITOS SENORA LYYLI,
      OLI TAAS KIVA SAADA LAULUJA.

      • señora lyyli

        voi ,voi nyt olisit kyl saannu suuttua.
        nyt vast mie huomaan et lasten laulujahan sie kyselit, tykkäsin et pyysit kehtolauluja. voi minnuu poloista.
        nyt oon kyl tullu huolimattomaks, ko muualkii mie luon toisii käsityksii mitä tarkotan.

        tulleekohan minulle nyt sitä aivojen tulppaa, tuos naapuris vietii paripäivää sitte isäntä sairaalaa ja sille tielle jäi tukos aivoissa .

        minnuu on kans pari päivää päätä kivistänny. ja kotonakkii huomasin huolimattomuutta. minul oli toissa yönä jääny ovet selko selällee yöksi. vaik eihä tääl kettää liiku ,mut oon nyt toista vuotta pitäny ovia lukossa. polisii tv jutut pani vähä varomaa.

        unohan taas syyä ,no se vika minul on ollu ennenki, huomaan vast parin päivän päästä ko huikasee etten oo muistannu syyä.

        meerin kanssa kulkies on kyl tullu syötyy varastoo et ei täs mittää hättää sen puolee.oon muistanu kuitenkin vitamiini tabletit ottaa.

        mie ko elelen yksin niin minun pitäs tietää ajoissa millo minulle tullee dementtii. järjestäisin asioita. mie ko en mää vahainkottii, haluan olla koton vaik olisin mite muistamaton tahansa,tai mitkä kuplat hyvänsä aivossa.

        tai jos minul on ollu vaa liikaa elämää ympärillä ko oon koko elämäin ollu toise ihmisen kanssa, tai yksin. ja nyt muutaman kuukauen aikan on ollu semmosta vientiä.
        ain ko mie jään yksin mie oon niin väsyny et nukkusin vaa.

        jos minul kovin sekavaks kirjottelu mennee sanokaa vaan sillo suoraa, et nyt on lyylin aika lopettaa. kylhä mie uskon. tai sitte en;)

        mään jo maate jote hyvää yötä ja kovasti anteeksi, kyl mie yritän lukkee vastasuues huolellisemmin kirjotukset.


      • Anu
        señora lyyli kirjoitti:

        voi ,voi nyt olisit kyl saannu suuttua.
        nyt vast mie huomaan et lasten laulujahan sie kyselit, tykkäsin et pyysit kehtolauluja. voi minnuu poloista.
        nyt oon kyl tullu huolimattomaks, ko muualkii mie luon toisii käsityksii mitä tarkotan.

        tulleekohan minulle nyt sitä aivojen tulppaa, tuos naapuris vietii paripäivää sitte isäntä sairaalaa ja sille tielle jäi tukos aivoissa .

        minnuu on kans pari päivää päätä kivistänny. ja kotonakkii huomasin huolimattomuutta. minul oli toissa yönä jääny ovet selko selällee yöksi. vaik eihä tääl kettää liiku ,mut oon nyt toista vuotta pitäny ovia lukossa. polisii tv jutut pani vähä varomaa.

        unohan taas syyä ,no se vika minul on ollu ennenki, huomaan vast parin päivän päästä ko huikasee etten oo muistannu syyä.

        meerin kanssa kulkies on kyl tullu syötyy varastoo et ei täs mittää hättää sen puolee.oon muistanu kuitenkin vitamiini tabletit ottaa.

        mie ko elelen yksin niin minun pitäs tietää ajoissa millo minulle tullee dementtii. järjestäisin asioita. mie ko en mää vahainkottii, haluan olla koton vaik olisin mite muistamaton tahansa,tai mitkä kuplat hyvänsä aivossa.

        tai jos minul on ollu vaa liikaa elämää ympärillä ko oon koko elämäin ollu toise ihmisen kanssa, tai yksin. ja nyt muutaman kuukauen aikan on ollu semmosta vientiä.
        ain ko mie jään yksin mie oon niin väsyny et nukkusin vaa.

        jos minul kovin sekavaks kirjottelu mennee sanokaa vaan sillo suoraa, et nyt on lyylin aika lopettaa. kylhä mie uskon. tai sitte en;)

        mään jo maate jote hyvää yötä ja kovasti anteeksi, kyl mie yritän lukkee vastasuues huolellisemmin kirjotukset.

        Voi hyv ä tavaton kyllä saa olla kehtolauluja,mitä vain lapsuudesta muistaa.
        Luuletko tosiaan että Sinulle joku voisi suuttua,kyllä jos sen joku tekisi,niin hän olisi itse päästään pipi.
        Kyllä on ihana lukea näitä sinun kirjoituksiasi,tulee ihan lapsuus mieleen,kun meillä oli karjalasta Tajakan mamma,hän puhui tuolla murteella,ja hakkasi minulle kovasta sokeritopasta sokerin paloja joita sitten pidin karkkeina.minä en osaa laittaa tuollaista hienoo än kirjainta,mutta pitää kysyä tenavalta,kun hän tulee muori katsoon.kirjoita hyvä ihminen,älä vain lopeta,ja sano meerillekkin palion terveesiä,täältä länsisuomen rannikolta.
        Oikein hyviä unia sinulle jos nyt nukkumaan menet.Muista lukita ovet,ei tiedä ketä liikkuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe