Olen vaihtamassa kaasujääkaapin toimivaksi 230v inventterin kautta.Paneeli 120w,akusto220ah,muita sähkö vehkeitä radio ja valaistus ledeillä.Onko kokemuksia näistä inventtereistä,onko "lepovirta"sitä mitä sen sanotaan olevan.Missä suuruus luokassa on jääkaapin kompuran virta piikki(käynnistys vaiheessa),onko tietoo?.Riittäsikö 300w inv...
kaasusta 230v:iin
15
3589
Vastaukset
- sinulla.
on kaasujääkaappi niin siinä ei ole kompuraa vaan on vastuskaappi ja syö sähköä kuin sika,ei kannata
- håål
normaali 230v jääkaapin(a energia luokka).Sori ei ilmennyt tuosta aloituksesta.
- hilukintuissa
håål kirjoitti:
normaali 230v jääkaapin(a energia luokka).Sori ei ilmennyt tuosta aloituksesta.
Talvella ainakin tuo jääkaappi lämmittää kun se on kaasulla ja kyllä invertteri vie niin paljon tyhjäkäynnillä sähköä(ei kappi kokoaikaa käy) että on se kintahalla tuon tehon kanssa akun riittävyys ja jollei ole kompura kaappia niin kyllä on tehot aika surkeita melkeimpä pyörittämällä muovipussissa kädessä ilmassa tavarat on yhtä kylmiä kuin kaapissa.Osta kunnon 12 voltin kaappi niin jo pelittää ja saat kylmää keimua.
- muurari mestari
hilukintuissa kirjoitti:
Talvella ainakin tuo jääkaappi lämmittää kun se on kaasulla ja kyllä invertteri vie niin paljon tyhjäkäynnillä sähköä(ei kappi kokoaikaa käy) että on se kintahalla tuon tehon kanssa akun riittävyys ja jollei ole kompura kaappia niin kyllä on tehot aika surkeita melkeimpä pyörittämällä muovipussissa kädessä ilmassa tavarat on yhtä kylmiä kuin kaapissa.Osta kunnon 12 voltin kaappi niin jo pelittää ja saat kylmää keimua.
Ulkonakin eihän silloin jääkaappia tartte... tietty eihän tommonen tuu mieleen....
kunnon kylmälaukku ulos ja vaikka peittopäälle niin ei ruokatarvikkeet jäädy.
Kesällä yleensä tarvitseen jääkaappia.... - håål
muurari mestari kirjoitti:
Ulkonakin eihän silloin jääkaappia tartte... tietty eihän tommonen tuu mieleen....
kunnon kylmälaukku ulos ja vaikka peittopäälle niin ei ruokatarvikkeet jäädy.
Kesällä yleensä tarvitseen jääkaappia....olisi tarkoitus laitta se jääkaappi.Ja käyttö aste mökillä kesällä kova.Mökkeilen ympäri vuoden talvi aikana kylmälaukku tehnyt hyvin tehtävänsä.
- ei kannata
hilukintuissa kirjoitti:
ostaa 12V:n jääkaappia,nehän maksaa 3 kertaa niin paljon kuin 230V.
Jos paneeli on oikein sijoitettu ja akku kunnossa niin saattaa riittääkin. Ei ne radio ledit kuluta juurikaan mitään eli jääkaappi vie pääasiassa kaiken sähkön.
Talvella tosiaan ei jääkaappia tarvitse.
Osta ennemmin kunnon invertteri niin jatkossa järjestelmän laajentaminen ei ole ainakaan siitä kiinni.
Itse ostin suoraan teollisuusinvertterin,jatkuva teho 3kW,max4kW.
Paneelia 260W akkuja 470Ah.Ja kaikki värkit toimii 230Voltilla. - itse...
ei kannata kirjoitti:
ostaa 12V:n jääkaappia,nehän maksaa 3 kertaa niin paljon kuin 230V.
Jos paneeli on oikein sijoitettu ja akku kunnossa niin saattaa riittääkin. Ei ne radio ledit kuluta juurikaan mitään eli jääkaappi vie pääasiassa kaiken sähkön.
Talvella tosiaan ei jääkaappia tarvitse.
Osta ennemmin kunnon invertteri niin jatkossa järjestelmän laajentaminen ei ole ainakaan siitä kiinni.
Itse ostin suoraan teollisuusinvertterin,jatkuva teho 3kW,max4kW.
Paneelia 260W akkuja 470Ah.Ja kaikki värkit toimii 230Voltilla.A-luokan jääkaappi kuluttaa noin 160W. Se käy noin 25% vuorokaudessa. Tavallisetkin invertterit antaa hyötysuhteeksi 92%. 12V kaapin hinnalla saa ylimääräisen paneelin ja 220v jääkaapin. Eli mulle ei tule 12V kaappia. Pitää vaan tarkistaa käynnistysvirta ja ostaa vähän isompi invertteri.
Silleen... - jäljillä
itse... kirjoitti:
A-luokan jääkaappi kuluttaa noin 160W. Se käy noin 25% vuorokaudessa. Tavallisetkin invertterit antaa hyötysuhteeksi 92%. 12V kaapin hinnalla saa ylimääräisen paneelin ja 220v jääkaapin. Eli mulle ei tule 12V kaappia. Pitää vaan tarkistaa käynnistysvirta ja ostaa vähän isompi invertteri.
Silleen...Unohda suosiolla vaan ne 12V lelut kun kerran invertterillä on mahdollisuus se 230 tehdä.
ajoittain pulaa sähköstä.
Meillä myös kaasujääkaappi. On suunnitelmissa hankkia rinnalle sähköllä (12 V) toimiva kopressorikaappi, jota käytetään silloin, kun ylimääräistä sähköä on.
Invertterikin meiltä kyllä löytyy, mutta uskoisin, että pidemmän päälle tuo 12V kaapin hankinta kannattaa, vaikka maksaakin enemmän kuin 230V:n kaappi.- minua myös
Minulla on 12V isohko jenkkijääkaappi mökillä. Toimii ja virta riittää 165W paneeleista. Nyt pitäisi toiseen mökkiin uusia vanha kaasujääkaappi ja olen kahden vaiheilla, 12V vai 230V inventteri. Siellä paneeleiden teho on 110W.
Antakaa esimerkkejä (nettilinkki/hinta) millainen inventteri olisi pienehkölle jääkaapille ja tv:lle sopiva. Myös vähäkulutuksiset jääkaapit 230V ja 12V kiinnostavat. - päälle
230V kaappi kannattaa yhtä paljon kuin lyhyemmän tähtäimen välilläkin.Koska se 12V maksaa enemmän ja kun joskus tulee aika taas uusia kaappi niin se 230V on edelleen halvempi silloinkin.
Olen sitä mieltä että kun aurinkosähkön kanssa ollaan tekemisissä ja se säästökin näyttelee suurta roolia,niin miksei panosteta paneeleihin ja akkuihin heti alussa kunnolla niin niillä sitten pärjää eikä tule pulaa sähköstä.
Sillä 12volttisen ja 230volttisen kaapin hinnan erotuksella ostat jo yhden paneelin lisää.
Onhan se mukavampi käyttää "normaaleja" sähkölaitteita eikä tarvii metsästää niitä 12V laitteita. - Mökki saaressa
päälle kirjoitti:
230V kaappi kannattaa yhtä paljon kuin lyhyemmän tähtäimen välilläkin.Koska se 12V maksaa enemmän ja kun joskus tulee aika taas uusia kaappi niin se 230V on edelleen halvempi silloinkin.
Olen sitä mieltä että kun aurinkosähkön kanssa ollaan tekemisissä ja se säästökin näyttelee suurta roolia,niin miksei panosteta paneeleihin ja akkuihin heti alussa kunnolla niin niillä sitten pärjää eikä tule pulaa sähköstä.
Sillä 12volttisen ja 230volttisen kaapin hinnan erotuksella ostat jo yhden paneelin lisää.
Onhan se mukavampi käyttää "normaaleja" sähkölaitteita eikä tarvii metsästää niitä 12V laitteita.4*115 Ah akusto ja riittävän tehokas invertteri on ratkaisuni uudessa mökissämme.
Olen vetänyt jo 12v sähköt mökkiin valaistukselle. Keväällä vedän 230 v sähköt.
Tarkoituksena on käyttää aivan tavallisia 230 v kodinkoneita. 12 v versiot ovat todella hintavia, joten ne jäävät kauppaan.
Akustoa ladataan aurinkopaneeleilla sekä aggregaatilla, jolla myös syötetään 230 v piiriä sen käydessä.
Aggregaattia tarvitaan jo sähköisten työkalujen käyttöön.
230 v:n käyttö mökissä on jo perusteltua 12 v:n järjestelmän kaapelidimensiovaatimuksen aiheuttaman kustannuksen vuoksi.
10 A:n virta 120 Watin laitteelle 10 metrin päähän akustosta vaatii 12 mm2 kaapelin käytön !
230 v menee sillä tavanomaisella 1,5 mm2 kaapelilla. - suosittelette?
Mökki saaressa kirjoitti:
4*115 Ah akusto ja riittävän tehokas invertteri on ratkaisuni uudessa mökissämme.
Olen vetänyt jo 12v sähköt mökkiin valaistukselle. Keväällä vedän 230 v sähköt.
Tarkoituksena on käyttää aivan tavallisia 230 v kodinkoneita. 12 v versiot ovat todella hintavia, joten ne jäävät kauppaan.
Akustoa ladataan aurinkopaneeleilla sekä aggregaatilla, jolla myös syötetään 230 v piiriä sen käydessä.
Aggregaattia tarvitaan jo sähköisten työkalujen käyttöön.
230 v:n käyttö mökissä on jo perusteltua 12 v:n järjestelmän kaapelidimensiovaatimuksen aiheuttaman kustannuksen vuoksi.
10 A:n virta 120 Watin laitteelle 10 metrin päähän akustosta vaatii 12 mm2 kaapelin käytön !
230 v menee sillä tavanomaisella 1,5 mm2 kaapelilla.Millainen inventteri olisi laadukas, mutta järkevän hintainen? Jos kulutuskohteena on jääkaappi ja pieni tv? Varmaan 600-1000W riittää? Pölynimuria ja sähkötyökalua voidaan käyttää suoraan aggregaatilla.
- löytää
suosittelette? kirjoitti:
Millainen inventteri olisi laadukas, mutta järkevän hintainen? Jos kulutuskohteena on jääkaappi ja pieni tv? Varmaan 600-1000W riittää? Pölynimuria ja sähkötyökalua voidaan käyttää suoraan aggregaatilla.
edullista ja laadukasta,mutta tarpeeks kun jaksaa surffata niin varmasti löytyy sellanen.
Puhdasta siniaaltoa tuottavahan se kyllä saisi olla,eikä olis yhtään pahaks vaikka tulevaisuutta aatellen se ois jo valmiiks tarpeeksi järeä jos järjestelmää on tarpeen kasvattaa myöhemmin.
Yksi tärkeä seikka on LEPOVIRTAkulutus,pienellä kulutuksella olevat tuppaa oleen arvokkaita.
Tossa joku linkki ja guugelilla löytyy paljon lisää.
Itse ollut INVERTEKin invertteriin tyytyväinen.
http://store.altenergystore.com/Overstock-Closeouts-Clearance/Invertek-3000W-DAI3000H-12V-Inverter/p692/ - Muuli
löytää kirjoitti:
edullista ja laadukasta,mutta tarpeeks kun jaksaa surffata niin varmasti löytyy sellanen.
Puhdasta siniaaltoa tuottavahan se kyllä saisi olla,eikä olis yhtään pahaks vaikka tulevaisuutta aatellen se ois jo valmiiks tarpeeksi järeä jos järjestelmää on tarpeen kasvattaa myöhemmin.
Yksi tärkeä seikka on LEPOVIRTAkulutus,pienellä kulutuksella olevat tuppaa oleen arvokkaita.
Tossa joku linkki ja guugelilla löytyy paljon lisää.
Itse ollut INVERTEKin invertteriin tyytyväinen.
http://store.altenergystore.com/Overstock-Closeouts-Clearance/Invertek-3000W-DAI3000H-12V-Inverter/p692/Invertekit Suomessa: Konelintu Oy
www.konelintu.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566678Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens404612- 612393
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat401900Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81452- 171354
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151269- 171221
- 241174
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671097