Ylinopeuden hinta

Automiäs

olen oman arvioni mukaan ajellut noin 400-500 tkm.

Ja nyt kun on lisäverolappu kourassa saamme laskemalla, että ylinopeuden ajaminen maksaa 0,00066 euroa/km.

Tämänkin lisäveron langetti liikkuva poliisi. Vaadin liikkuvan poliisin lakkauttamista ja tolppa valvonta joka paikkaan! Buahahahaha

9

514

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen

Menettänyt 940€. Mutta se kirpaisi vain kerran...

• jooooooo

tälläst ku lähtee kirjottelee nii voi päätellä et siel on joku 18v. tunaaja tiksistä kenel sattuu olee hyvä matskupää...........!T:f...Viat kunniaan!

• KAAHAAJAtien

ittelläkin. Kilometriä kohden ei maksa juuri mitään ylinopeusnautiskelu (jo 25vuotta) ja jos tulee sakkoja ne maksaa hymyssä suin.

• The Rat

Olen ajanut yhteensä ehkä 300 000 kilsaa, näistä arvauksena puolet ylinopeutta (ruuhkissa ei vaan voi, eikä kaikissa paikoissa ole turvallista).

Ylinopeussakkoja olen saanut kolme kappaletta, keskimäärin ehkä 100 euroa.

300 e / 150 000 km = 0,002 e/km.

Tuntuvat minun ylinopeuteni tulevan kalliimmiksi kuin teillä.

Jotenkin tuo summa kyllä kalpenee nousseen kulutuksen rinnalla aika tavalla, joten budjetoidessa ylinopeutta kannattaakin oikeastaan miettiä vain kulutuksen kannalta asiaa. Ja tietysti renkaiden kulumisen ja vastaavien, jos oikeasti lujaa lähtee ajamaan.

• Saksa kutsuu teitä!

Menkää sinne saksaan vain ajelemaan niille moottoriteile joissa voi ajaa ilman nopeusrajoituksia, sakot saa vasta sitten kun on osunut johonkin autoon saksassa.

• The Rat
        Saksa kutsuu teitä! kirjoitti:

Menkää sinne saksaan vain ajelemaan niille moottoriteile joissa voi ajaa ilman nopeusrajoituksia, sakot saa vasta sitten kun on osunut johonkin autoon saksassa.

Tuota ajatusmallia en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi pitää ajaa kolari? Onko siinä jotain hienoa, vai onko se vain välttämätön seuraus, kun jotkut lähtevät liikkeelle?

Joo, virheitä tapahtuu. Kaikille. Ja sopiva virhe kun sopvivassa paikassa tapahtuu, on ainakin kaksi autoa rutussa... Mutta silti tuo asenne on ehkä väärä liikenteeseen? Eiköhän lähdetä siitä kuitenkin, ettei ajeta niitä kolareita?

• nysvärit
        The Rat kirjoitti:

Tuota ajatusmallia en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi pitää ajaa kolari? Onko siinä jotain hienoa, vai onko se vain välttämätön seuraus, kun jotkut lähtevät liikkeelle?

Joo, virheitä tapahtuu. Kaikille. Ja sopiva virhe kun sopvivassa paikassa tapahtuu, on ainakin kaksi autoa rutussa... Mutta silti tuo asenne on ehkä väärä liikenteeseen? Eiköhän lähdetä siitä kuitenkin, ettei ajeta niitä kolareita?

ajelee kolareita kaikialla ja koska ne on vasemmistolaisia ne luulee meidän automiesten olevan kaltaisiaan.

• Näin toimikaa!
        The Rat kirjoitti:

Ajakaa sillä laila että ette aja saksan nopeusrajoituksettomilla moottoriteilä kolareita.

• aina mono pohjassa

Kaikki kiva maksaa. Mutta ajatelkaapa niin päin, että raskas kaasujalka lisää myös kulutusta. Ja bensan hinnasta jo noin euro per litra on veroa. Myös sakot menevät samaan osoitteeseen, eli yhteiseksi hyväksi! Eikös meitä ylinopeuskuskeja pikemminkin siis pitäisi kiittää kun maksamme veroja persaukisten bensansäästäjienkin puolesta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      51
      873
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      63
      643
    3. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      55
      630
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      43
      562
    5. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      29
      517
    6. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      4
      502
    7. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      32
      498
    8. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      71
      438
    9. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      33
      425
    10. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37