Poiminta korkealta?

Yks vaan

Missä myydään sellaisia välineitä, joilla voi poimia omenat korkealta puusta? Olen jossain joskus nähnyt sellaisen, jossa on varren päässä jonkinlainen pussi, jolla omena otetaan korkealta.

7

4770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikkeistä

      Honkkari(6€)ja K-rauta mainostavat. Lisäksi puutarhaliikkeistä

      • n. 50%

        putoaa maahan kun oksa heilahtaa!

        Ihan helppo ja hyvä konsti on lakana jonka molemmissa päissä on apulainen ja pitää lakanaa aukaistuna omenapuun alla, kolmas sitten ravistaa puuta jolloin omput putoo lakanalle ilman vauriota.

        ole hyvä vaan!


      • Innostunut sonni
        n. 50% kirjoitti:

        putoaa maahan kun oksa heilahtaa!

        Ihan helppo ja hyvä konsti on lakana jonka molemmissa päissä on apulainen ja pitää lakanaa aukaistuna omenapuun alla, kolmas sitten ravistaa puuta jolloin omput putoo lakanalle ilman vauriota.

        ole hyvä vaan!

        Pitkävartisella "kolehtihaavillakin" kannattaa poimia vain yksi omena kerrallaan. Olen huomannut, että kun kypsiä omenia poimii, niin jo omenan putoaminen haavissa olevan päälle vaurioittaa omenia. Kun rupesin keräämään omenia vain yksi omena haaviin kerrallaan, niiden säilyminen oli paljon parempaa. Åkeröt, jotka poimitaan kovina ja kypsytetään puolikin vuotta, kestävät kolhiintumista muita omenia paremmin. Tietysti, jos omenat kerätään vauhdilla ja pannaan mehuksi ennen kuin kolhukohdat alkavat pilaantua, niin se on eri juttu.


      • åkerö
        Innostunut sonni kirjoitti:

        Pitkävartisella "kolehtihaavillakin" kannattaa poimia vain yksi omena kerrallaan. Olen huomannut, että kun kypsiä omenia poimii, niin jo omenan putoaminen haavissa olevan päälle vaurioittaa omenia. Kun rupesin keräämään omenia vain yksi omena haaviin kerrallaan, niiden säilyminen oli paljon parempaa. Åkeröt, jotka poimitaan kovina ja kypsytetään puolikin vuotta, kestävät kolhiintumista muita omenia paremmin. Tietysti, jos omenat kerätään vauhdilla ja pannaan mehuksi ennen kuin kolhukohdat alkavat pilaantua, niin se on eri juttu.

        Mihinkäs aikaan tuo åkerö on täällä pohjanmaalla kerättävissä jos se pitää kerätä kovana. Eka kerran vasta omppuja siitä.


      • ovat niin
        åkerö kirjoitti:

        Mihinkäs aikaan tuo åkerö on täällä pohjanmaalla kerättävissä jos se pitää kerätä kovana. Eka kerran vasta omppuja siitä.

        korkeat, että tarvitset tuolia korkeampia apuvälineitä poimintaan, et ole hoitoleikannut puitasi nuoresta pitäen.


      • saat isompia ja parempia om...
        ovat niin kirjoitti:

        korkeat, että tarvitset tuolia korkeampia apuvälineitä poimintaan, et ole hoitoleikannut puitasi nuoresta pitäen.

        ja puusi repeilevät vähemmän. Etkä tarvitse kovin pitkiä apujalkoja tai käsiä omenoita poimiessasi.


      • omppupomppuko
        n. 50% kirjoitti:

        putoaa maahan kun oksa heilahtaa!

        Ihan helppo ja hyvä konsti on lakana jonka molemmissa päissä on apulainen ja pitää lakanaa aukaistuna omenapuun alla, kolmas sitten ravistaa puuta jolloin omput putoo lakanalle ilman vauriota.

        ole hyvä vaan!

        Omenat kolhiintuvat toisiaan vaste on lakana tai ei. Ps. Pletteko panneet merkille, Suomeen tuodaan tuontihedelmät myyntiin raakoina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      3825
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3022
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2950
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2798
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2744
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2495
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      274
      2293
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      214
      1981
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1947
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1897
    Aihe