miksi toiset on niin halpoja?

...

eli miten toiset keittiömyyjät voi myydä niin halvalla? esim appiukon kaapistot tasot oli 1400e yhteensä ja on tosi hyvän ja laadukkaan oloiset ja keittiö on fiksusti suunniteltu. samoja valmistajia käyttää nämä tunnetummat keittiöt ja hintaa tulee väh. 10 000. Mistä johtuu?

11

4661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syystä

      Samasta syystä kuin kaikki muukin. Eli miksi audi on kalliimpi kuin mazda. Joku haluaa maksaa audin merkistä. Ja kun auto saadaan myytyä vähän kalliimmalla siihen voidaan laittaa hiukan kalliimpia materiaaleja. Sama se on keitiöissäkin. Merkki maksaa enemmän vastineeksi voi saada hiukan perempia kamoja. Puolestaan merkin on pakko panostaa myyntikoneistoon jonka kustannukset siirretään tuotteen hintoihin samoin takuut,jälkihoidot asennuspalvelut jne.

      • JMTT

        Tämä on juuri näin kuin yllä oleva henkilö kirjoittaa. Isommat merkit yleensö tekevät kaiken kehitystyön ja luovat uusia juttuja mitä sitten muut matkivat ja totta kai kun siihen ei ole itse satsattu mitään paukkuja niin sen voi tehdä halvemmalla. Tämän lisäksi kyllä siellä on materiaaleissakin eroja, ei mitään isoja, mutta voivat olla kuitenkin ratkaisevia keittiön toiminnan kannalta. (mekanismit, vetimet, tasojen laminaatin paksuus yms.) Taivahan tosi on kuitenkin se, että merkistä joutuu maksamaan vai mitä suuria eroja löydätte esim volkkarista ja audista kuin, että audi on aina hieman kehityksessä edellä pienillä jutuilla.


      • kehittää
        JMTT kirjoitti:

        Tämä on juuri näin kuin yllä oleva henkilö kirjoittaa. Isommat merkit yleensö tekevät kaiken kehitystyön ja luovat uusia juttuja mitä sitten muut matkivat ja totta kai kun siihen ei ole itse satsattu mitään paukkuja niin sen voi tehdä halvemmalla. Tämän lisäksi kyllä siellä on materiaaleissakin eroja, ei mitään isoja, mutta voivat olla kuitenkin ratkaisevia keittiön toiminnan kannalta. (mekanismit, vetimet, tasojen laminaatin paksuus yms.) Taivahan tosi on kuitenkin se, että merkistä joutuu maksamaan vai mitä suuria eroja löydätte esim volkkarista ja audista kuin, että audi on aina hieman kehityksessä edellä pienillä jutuilla.

        ja mistähän tehtaalta esim. keittiön kaappien vaihto-ovet tulevat ? Mallit kun näyttää samalta niin puusepällä kuin isommalla merkillä.


    • tuskin tuossa on

      kaikki kohdallaan! Mahtaneeko kyseessä olla esim.
      konkurssipesästä ostettu keittiö. Onko näyttää
      kuitti koko summasta jne.. jne.. Onko materiaalit
      lopulta lähellekään vertailukelpoisia???

      • ap.

        ihan kohdallaan on. ei ole konkurssipesästä, kaverinsa suositteli, kun itse oli vuosia aiemmin uusinut keittiönsä sitä kautta (appiukonkin rempasta on jo pari vuotta. itse pyysimme sieltä tarjousta ja 1700e tulisi maksamaan. En tähän hätään muista liikkeen nimeä (puoliso hoitanut tarjouskyselyn), Jyväskylän seudulla kuitenkin

        materiaalit oikeasti laadukkaat.


      • voisi olla
        ap. kirjoitti:

        ihan kohdallaan on. ei ole konkurssipesästä, kaverinsa suositteli, kun itse oli vuosia aiemmin uusinut keittiönsä sitä kautta (appiukonkin rempasta on jo pari vuotta. itse pyysimme sieltä tarjousta ja 1700e tulisi maksamaan. En tähän hätään muista liikkeen nimeä (puoliso hoitanut tarjouskyselyn), Jyväskylän seudulla kuitenkin

        materiaalit oikeasti laadukkaat.

        Jyväskylän seudulla aika tunnettu hyvästä palvelustaan ja laadustaan mutta silti edullisuudestaan on Sulunpuu Oy joka valmistaa alihankintatöitä mm. Isku-keittiöille ja valmistaa monenlaista muutakin puutavaraa kuin keittiökalusteita - monelle sukulaiselleni on tullut keittiö Sulunpuulta ja ei mitään huomauttamista missään. Firman omistaja tulee itse suorittamaan tarkistusmittauksenkin ennen kuin kalusteet valmistetaan että varmasti menisi oikein - moniko isompi ja tunnetumpi tekee tämän? Tuotteet peruslaatua mutta saa kalliimpaa ja hienompaakin halutessaan. Mieheni veljelle tuli koko uudisrakennuksen kaikki kiintokalusteet ko. firmasta hintaan 6200 euroa ja ovat olleet nyt neljä vuotta käytössä eikä huomauttamista. Keittiön osuus tuosta hinnasta oli hänellä 1200 eikä ole mikään minikeittiö. Peruslaatua kyllä on, maalatut kehysovet talonpoikaistyyliin jne. Käsittääkseni myyvät Mellanon kalusteita kuten moni kallliimpikin firma. Eli Jyväskylässä kannattaa ehkä kysäistä tuoltakin. Itse ollaan aika varmoja että kun talomme on siinä vaiheessa niin tuolta otetaan.


    • vitkuttimet

      No, 1400€ et nykyään saa minkäänlaista keittiökaluste kokonaisuutta ellei kyse ole aivan minikeittiöstä.

      Hintaero johtuu eri toiminta tavoista enemmän kuin mistään muusta.

      Isot ja "tunnetut" ovat tunnettuja siksi, että ovat rahalla eli mainostamalla tehneet itsestään tunnetun. Tämä on erittäin kallista lystiä ja ole vakuutettu, ettei "tunnetuillakaan" firmoilla ole haltijoiden loihtimaa mainoskassaa vaan jokainen markka ja euro on lisänä hinnassa jolla kalusteet myydään.

      Toinen suuresti vaikuttava tekijä hinnan muodostukseen on myymälöiden sijainti ja "fiiniys". Pienemmät toimijat myyvät sivummalla ja isommat keskeisillä paikoilla.

      Jos otetaan vertailuun suuri toimija ja vähemmän tunnettu, molemmat myyvät kalusteet koottuina ja käyttävät etupäässä "suomalaista materiaalia" niin samoilla ovilla ja laminaattitasoilla varustettuna keskikoinen paketti maksaa suurella ja kauniilla noin 13.000€ ja pienellä ja vaatimattomammalla noin 8.000€. Mitään laatueroja ei paketeissa ole vaan hintaero johtuu puhtaasti kuluista.

      Joku vekkuli höpisi tuossa jotain kehitystyöstä jota muka "isot" tekevät ja lukiessani sen meinasin kaatua lattialle naurunulvonnan saattelemana. Ainoat jotka tekevät kehitystyötä ovat keittiötoimittajille tavaraa toimittavat tahot eli saranoiden sun muiden helojen, mekanismien ja ovien valmistajat.

      Jos haluaa maksaa "tunnetusta" merkistä niin se on ihan ookoo, jos ei halua niin hakee muualta ja jos haluaa todella huokeaa ostaa keittiönsä palikoina ja kokoaa itse.

    • kvartz

      Ovet, tasot tulee samoilta tehtailta, näitä saat jokaisesta liikkeestä. Mekanismejä on monia erilaisia, on halpoja ritsoja ja sitten on oikeasti hyviä, jos et rungosta erota valmistajaa niin tarkasteleppa vetokaapin hidastimia, saatat huomata eron.
      Pienemmät tekevät rungot itse, toiset alihankintana. Vetimet tavan rautakaupasta tai designia ihan ulkomailta. jne jne.
      Joillakin on ammattiasentajia töissä, toisilla kesämiehiä ja koulupoikia. Isoilla firmoilla on isot tilat keskustassa vuokralla ja pienemmät ovat laitakaupungilla. Joillakin myyntimiehillä on jopa firman tarroitettua autojakin.

      Tosin 10K€ keittiö 1400€:lla on hölympölyä.

      • tekee rungot?

        On kyllä hullua väittää, että pienet tekee rungot itse. Tämän päivän laatutasoon tarvittavat koneet maksavat satojatuhansia euroja! Mieluummin niin, että pienet käyttävät alihankkijoita ja muut tekevät itse.


    • Itse tehnyt ja apuakin saanut

      Ihan pieninä hintaesimerkkeinä vaikka Kalevala vetimet kaapin oviin; Keittiöpisteessä melkein euron kalliimpi kappalehinta kuin Sistekissä. Keittiöpisteessä vastaavasti melkein puolta halvempi upotettava teräksinen tiskiallas kun Sistekissä tilattuna, plus toimitusmaksu päälle. Kaapinovet otin Keittiöpisteen kautta, halvimmat hinnat, vertailin muidenkin liikkeiden hintoja. Keittiöpisteessä lisäksi erittäin hyvä esitekirja kaikkine hintoineen esim. selkeästi esillä kaikki rungon osat ja osien hinnat. Myös netissä sama esitekirja. Kannattaa katsasella hintoja...

    • ...ihmeellistä se on...

      että minunkin siskon fiesta on paljon halvempi kuin minun audi.... miten ne sielä fordilla oiken voi myydä niin halvalla....? vai onko tuossa Q5-mallissa hinnassa ilmaa...?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1625
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1312
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      887
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      815
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      729
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      711
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      684
    Aihe