Olen isännöitsijänä yhtiössä, jossa on 3 asuntoa ja nyt pitäisi löytää hyvä ja suht edullinen kirjanpito-ohjelma, jolla hoitaa yhtiön kirjanpito. Saisiko tältä palstalta vinkkejä sopivasta ohjelmasta. Meillä ei ole lainoja eikä mitään mutkikasta, yhtiövastikkeet ja maksut, siinä kaikki.
Pienen yhtiön kirjanpito
14
2334
Vastaukset
- käyttävät ...
.....
- kirjanpito-ohjelmat
lähtevät hintaluokasta 350 € (Tietosuunta) ja 500 € (Asteri), noilla hoitaa vaikka pk-yrityksen kirjanpidonkin. Tietysti pankkiyhteydet ja isännöinnin lisäpalikat maksaa lisää.
Noin pieni yhtiö saa helpotuksia kirjanpitovelvollisuuteensa joten kannattaa tarkastaa verottajalta ettei tule tehtyä turhan laajasti.- ...
Sekoitat nyt kirjanpitovelvollisuuden joko veroilmoituksen antamisvelvollisuuden tai velvollisuuteen nimetä tilintarkastaja.
Asunto-osakeyhtiö tai muukaan kirjanpitovelvollinen ei voi saada helpotuksia kirjanpidon pitämisestä. Eikä siinä olisi mitään järkeäkään, että kirjanpitovelvollisuudesta vapautettaisiin. - kirjanpitovelvollisuuden
... kirjoitti:
Sekoitat nyt kirjanpitovelvollisuuden joko veroilmoituksen antamisvelvollisuuden tai velvollisuuteen nimetä tilintarkastaja.
Asunto-osakeyhtiö tai muukaan kirjanpitovelvollinen ei voi saada helpotuksia kirjanpidon pitämisestä. Eikä siinä olisi mitään järkeäkään, että kirjanpitovelvollisuudesta vapautettaisiin.laajuutta, en velvollisuutta itsessään. Jos homma on sysätty osakkaalle talkoilla tehtäväksi niin minimitason mukaan on järkevä mennä, ne jotka vaatii laajempaa voinee hoitaa asian itse.
Veroilmoituksen kanssa on sitten vähän niin ja näin, sillä tappioiden kirjauttaminen verolipulle on sikäli fiksua että viidenkin vuoden päästä niiden selvittely vie aikaa. Sitten kun käytät niitä tappioita niin verottaja pyytää vanhatkin tilipäätökset nähtäväksi, eli tulee tuplatyötä.
- O T O
Itse käytän BookMasteria.
- TILTUtiltu
Nimistä kirjanpito-ohjelmaa. Myyjän/tekijän nimi on Tilastotutkimus Oy Turku. Ihan toimiva ohjelma ja se ollut käytössänijo 16 vuotta, muutaman kerran päivitettynä. Osaa muutakin kuin kirjanpidon mm laskutuksen jne
- Isännöintiä
Tutustun tarkemmin noihin. Hyvää viikonloppua.
- tyuio
Mä oon tehnyt netistä imuroidulla TAPPIO ohjelmalla. Suht helppo käyttää ja toimii noin pienessä yhtiössä!
- Isännöintiä
tyuio kirjoitti:
Mä oon tehnyt netistä imuroidulla TAPPIO ohjelmalla. Suht helppo käyttää ja toimii noin pienessä yhtiössä!
Tappio ei kai enään ole ilmainen, meillä aikoinaan oli se käytössä mutta silloin vuorossa ollut isännöitsijä on aikaa muuttanut, joten sitäkään versiota ei enään saa.
- ilmainen
Isännöintiä kirjoitti:
Tappio ei kai enään ole ilmainen, meillä aikoinaan oli se käytössä mutta silloin vuorossa ollut isännöitsijä on aikaa muuttanut, joten sitäkään versiota ei enään saa.
Hei!
Kyllä näyttäisi Tappio yhä olevan ilmainen! Oheisesta linkistä saa ohjeet ja ohjelman ladattua.
http://www.lahdenniemi.fi/jussi/tappio/ - Isännöintiä
ilmainen kirjoitti:
Hei!
Kyllä näyttäisi Tappio yhä olevan ilmainen! Oheisesta linkistä saa ohjeet ja ohjelman ladattua.
http://www.lahdenniemi.fi/jussi/tappio/Kiitos linkkivinkistä, latasin ohjelman ja aloitan tutustumisen.
- Paritalo.
L. Onko kyseessä "yhtiö", tai -muoto?
- Isännöintiä
Yhtiönmuoto on asunto-osakeyhtiö, rivari, 3 asuntoa.
- Samanlainen kohde.
Mikä on päätöksesi?
Ota vai jätä? Ovatko vakuutuksesi ok.?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2952183Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi2102099Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano461315- 871251
- 1011193
- 821191
Millainen ihminen linda brandt-ahde on
Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta431175Martina makkarankuori päällä
Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose1611121- 1171060
- 60954