Pienen yhtiön kirjanpito

Isännöitsijän vuoro osui ko...

Olen isännöitsijänä yhtiössä, jossa on 3 asuntoa ja nyt pitäisi löytää hyvä ja suht edullinen kirjanpito-ohjelma, jolla hoitaa yhtiön kirjanpito. Saisiko tältä palstalta vinkkejä sopivasta ohjelmasta. Meillä ei ole lainoja eikä mitään mutkikasta, yhtiövastikkeet ja maksut, siinä kaikki.

14

2334

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttävät ...

.....

• kirjanpito-ohjelmat

lähtevät hintaluokasta 350 € (Tietosuunta) ja 500 € (Asteri), noilla hoitaa vaikka pk-yrityksen kirjanpidonkin. Tietysti pankkiyhteydet ja isännöinnin lisäpalikat maksaa lisää.

Noin pieni yhtiö saa helpotuksia kirjanpitovelvollisuuteensa joten kannattaa tarkastaa verottajalta ettei tule tehtyä turhan laajasti.

• ...

Sekoitat nyt kirjanpitovelvollisuuden joko veroilmoituksen antamisvelvollisuuden tai velvollisuuteen nimetä tilintarkastaja.

Asunto-osakeyhtiö tai muukaan kirjanpitovelvollinen ei voi saada helpotuksia kirjanpidon pitämisestä. Eikä siinä olisi mitään järkeäkään, että kirjanpitovelvollisuudesta vapautettaisiin.

• kirjanpitovelvollisuuden
        ... kirjoitti:

Sekoitat nyt kirjanpitovelvollisuuden joko veroilmoituksen antamisvelvollisuuden tai velvollisuuteen nimetä tilintarkastaja.

Asunto-osakeyhtiö tai muukaan kirjanpitovelvollinen ei voi saada helpotuksia kirjanpidon pitämisestä. Eikä siinä olisi mitään järkeäkään, että kirjanpitovelvollisuudesta vapautettaisiin.

laajuutta, en velvollisuutta itsessään. Jos homma on sysätty osakkaalle talkoilla tehtäväksi niin minimitason mukaan on järkevä mennä, ne jotka vaatii laajempaa voinee hoitaa asian itse.

Veroilmoituksen kanssa on sitten vähän niin ja näin, sillä tappioiden kirjauttaminen verolipulle on sikäli fiksua että viidenkin vuoden päästä niiden selvittely vie aikaa. Sitten kun käytät niitä tappioita niin verottaja pyytää vanhatkin tilipäätökset nähtäväksi, eli tulee tuplatyötä.

• O T O

Itse käytän BookMasteria.

• TILTUtiltu

Nimistä kirjanpito-ohjelmaa. Myyjän/tekijän nimi on Tilastotutkimus Oy Turku. Ihan toimiva ohjelma ja se ollut käytössänijo 16 vuotta, muutaman kerran päivitettynä. Osaa muutakin kuin kirjanpidon mm laskutuksen jne

• Isännöintiä

Tutustun tarkemmin noihin. Hyvää viikonloppua.

• tyuio

Mä oon tehnyt netistä imuroidulla TAPPIO ohjelmalla. Suht helppo käyttää ja toimii noin pienessä yhtiössä!

• Isännöintiä
        tyuio kirjoitti:

Mä oon tehnyt netistä imuroidulla TAPPIO ohjelmalla. Suht helppo käyttää ja toimii noin pienessä yhtiössä!

Tappio ei kai enään ole ilmainen, meillä aikoinaan oli se käytössä mutta silloin vuorossa ollut isännöitsijä on aikaa muuttanut, joten sitäkään versiota ei enään saa.

• ilmainen
        Isännöintiä kirjoitti:

Tappio ei kai enään ole ilmainen, meillä aikoinaan oli se käytössä mutta silloin vuorossa ollut isännöitsijä on aikaa muuttanut, joten sitäkään versiota ei enään saa.

Hei!

Kyllä näyttäisi Tappio yhä olevan ilmainen! Oheisesta linkistä saa ohjeet ja ohjelman ladattua.

http://www.lahdenniemi.fi/jussi/tappio/

• Isännöintiä
        ilmainen kirjoitti:

Hei!

Kyllä näyttäisi Tappio yhä olevan ilmainen! Oheisesta linkistä saa ohjeet ja ohjelman ladattua.

http://www.lahdenniemi.fi/jussi/tappio/

Kiitos linkkivinkistä, latasin ohjelman ja aloitan tutustumisen.

• Paritalo.

L. Onko kyseessä "yhtiö", tai -muoto?

• Isännöintiä

Yhtiönmuoto on asunto-osakeyhtiö, rivari, 3 asuntoa.

• Samanlainen kohde.

Mikä on päätöksesi?
      Ota vai jätä? Ovatko vakuutuksesi ok.?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      295
      2183
    2. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      210
      2099
    3. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      46
      1315
    4. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      87
      1251
    5. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      101
      1193
    6. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      82
      1191
    7. Millainen ihminen linda brandt-ahde on

Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta
      Lappeenranta
      43
      1175
    8. Martina makkarankuori päällä

Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      1121
    9. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      1060
    10. Tykkäätkö kuinka

Paljon kaivatustasi?
      Ikävä
      60
      954
    Aihe