Haluan jatkaa viime vuotista keskustelua koskien MJS-Training Oy:n järjestämää Rekry Back Office -työvoimakoulutusta
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000001400&posting=22000000036671632
Nyt on tilanne se, että koulutukseen halukkaita on enemmän kuin yrityspaikkoja. En tiedä onko sama tilanne ollut jo viime vuonnakin. MJS-Training ei ole pystynyt järjestämään riittävästi yrityksiä mukaan. Niinpä keksivätkin, että koulutettava itse etsii ahkerasti työnantajaa, jolle voisi mennä "ilmaiseen työhön". Eli koulutettavasta tuli myös ilmainen rekrytoija MJS-Trainingille. Kysynpä vaan: jos haen työpaikkaa ja mahdollisesti vielä saankin sen, niin esitänkin sinne, että älkää maksako minulle palkkaa vaan lähtekää mukaan MJS:n koulutukseen ja maksakaa koulutusyritykselle, pääsette halvemmalla!!! Minähän saan palkakseni päivärahan 8 euroa, yritys maksaa minusta tonnin koulutusfirmalle.
Mielestäni nyt on järki hukassa monelta, myös mol:n tädeiltä ja sediltä, kun ehdottavat kyseistä koulutusta työttömille.
hups, tulipa sekava...
Rekry Back Office koulutuksesta
4
1320
Vastaukset
- ja viranomaisia..............
" Niinpä keksivätkin, että koulutettava itse etsii ahkerasti työnantajaa, jolle voisi mennä "ilmaiseen työhön"."
Saranen Consulting ja ICSL tietotekniikan puolella ovat jo vuosia sitten tehneet niin, että heidän kuresseilleen pääsee kunhan ennen kurssin alkua on löytänyt itselleen yrityksen jossa sitten suorittaa harjoittelua. Toki yritykset myös järjestävät koulutusta sellaisillekkin, jotka eivät harjoittelupaikkaa itselle löydä. Näin ovatkin päässeet työkkärin kanssa hyviin väleihin. Ja lisäksi nämä yritykset yrittävät onkia työttömien välitykselle itselleen tietoa sellaisita yrityksistä, jotka ovat työttömiä työllistäneet turhaan työhön.
Toisen firman pomo kerran haastattelussa väitti, että he työllistävät 80% kaikista kurssilaisista. Eipä vaan kertonut, kuinka pitkäksi aikaa ja millä palkalla.
Konsteja on monia vetää höplästä ihmisiä. Sekä näillä konsteilla on päästy työkkärin suosituimmuisuus asemaan. Mutta kuinkahan sen työllistymisen kanssa oikeasti on kun kurssi loppuu. - maksetaan jopa
Joissakin tapauksissa "välitysfirmalle" (=koulutusfirmalle) maksetaan jopa 5000 euroa alv, jotta saadaan ns.ilmainen työntekijä puoleksi vuodeksi. Tällaisten kurssien kokonaisaika lienee kahdeksisen kuukautta, eli osa ajasta käytetään opetukseen.
- kysymys.................
Minun muistini mukaan 8 kk koulutusohjemissa on n. 20-30 koulutuspäivää. Koulutuspäivillä on luennoimassa joku koulutuspalveluihin erikoistunut yritys. Toki hyviäkin koulutuspalvelujen tarjoajia on, mutta useimmin koulutus on manuaalin pläräystä kouluttajakin usein ennättää lukea ainoastaan manuaalin otsikot ja mainita jotain sinne päin itse asiaan liittyvää.
Usein itseopiskelullakin pääsee parempiin oppimistuloksiin kuin ohjatussa "hätäopetuksessa". - vähentää koulutusmenoja
paremmin kuin palkkarahoja. Tuntuu todella omituiselta että suostutaan tällaiseen rahastukseen, oletetaan että kurssinohjaaja ohjaa työtä niin tarkasti että se takuulla onnistuu, kun taas työssä olevaa henkilöä itse pitää ohjata. Varmaan kylläkin palkkaa nauttiva henkilö tekee paljon parempaa työtä kuin ilmaistyötä tekevä orja, jolla ei ole motivaatiota juuri lainkaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
voitaisiinko unohtaa se sotku?
Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****524312- 852872
- 892151
Milloin nainen saan sinut?
Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e111472Ovatko persut tehneet jo päätöksen ulkopolitiikastaan?
Persujen olisi hallituspuolueena syytä tehdä jo päätöksiä siitä, aikovatko he olla pro-Ukraina vai pro-Trump eli pro-Put1781344Jee! Palsta toimii jälleen!
Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.231276Haluan että tiedät tämän
Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk841224- 261109
A, teksteistäni löydät itsesi
jos luet tarkkaan. Vain epäsuorasti voin tunteeni myöntää, en halua minkään rikki menevän. Kaipaan sinua ja odotan näkem171099- 121099