Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

leipäkoneen ohjeet?

kotileipuri

löysin varastosta leipäkoneen, joka alkutestien mukaan näyttäisi aivan toimivalta peliltä ja osat olisi tallessa, mutta opaskirjasia en löydä mistään...

ei teillä kenelläkään sattuisi olemaan leipäkoneen leivontaohjeita (annostelu) niin voisi testata ja ottaa koneen ihan suuremmaltikin käyttöön...

koneen tiedot:
merkki: funai
malli: fab-300

46

25994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koneleipuri

      Haepa kirjastosta Kaarina Roinisen Monipuolisesti leipäkoneella. Siinä riittää hyviä reseptejä ja pienellä kokeilemisella sopivat varmaan sinunkin koneellesi

    • Mimmi

      Meilä samanlainen ja annosteluna olen käyttänyt:
      2tl kuivahiivaa(pohjalle) 6dl jauhoja (vähintään 1/2 oltava vehnäjauhoja)
      1rkl hienosokeria (ei pakollinen, jos teet sekaleipää)
      1tl suolaa
      1rkl öljyä
      3dl vettä

      Medium-ohjelma, jolloin tällä ohjeella tulee hyvä leipä.

      Saat tietenkin itse kokeilla kaikkea muitakin, mutta tuossa on ohjeelliset mitat.

      • mimmi

        Heippa. Löytyykö sinulta Funai fab-300 koneen käyttöohjeita.


      • peili
        mimmi kirjoitti:

        Heippa. Löytyykö sinulta Funai fab-300 koneen käyttöohjeita.

        Mulla kanssa ongelmana,että käyttöohjeet hävinny.OIS TOSI TARPEEN,JOS JOLTAIN LÖYTYS...kokeilin aamulla pitkästä aikaa vuosiin; valitsin mediumin ja painoin starttia:koko leivonta-aika kesti yli 2h ja astiassa oli lopussa leipä,joka täytti vain puolet astian koosta.Muistaakseni aikoinaan leipä oli koko astian kokoinen ja kuori ei ollut niin kova,kuin nyt.Toki aineitten määrä saatoi olla väärä,eli ois kiva saada ihan OIKEA ainemääräkin käyttöön.


    • kotileipuri

      kaikille vastanneille,

      erityiset kiitokset Mimmille jonka ohjeiden perusteella sain hyvää leipää ja oikeat/suuntaa-antavat mitat...

      sekä Cedrik:lle myllynparas linkistä (http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/reseptit/suolais et_leivonnaiset/leipakoneleivat/), josta olen hieman soveltaen saanut tehdyksi monen moista leipää...

    • mummo60

      Minulla on kyseiseen koneeseen leivontaohje kirja. ota yhteyttä voin kopioida ohjeita ja lähettää sähköpostiisi.

      • Nimetön

        Jos mahdollista niin lähettäisitkö mulle ohjeet kyseistä laitteesta. Kiitos


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        Jos mahdollista niin lähettäisitkö mulle ohjeet kyseistä laitteesta. Kiitos

        Jäi se meiliosoite edellisestä
        [email protected]
        Kiitoksia


      • Nimetön

        Hei Mummo
        Jos vaan viitsit niin laita minullekkin leivonta ohjeita tuleen osoitteeseen : [email protected]


        Kiitos!!!!


      • tuijao

        Sain anopilta Funai -leipäkoneen ja siitä on käyttöohje kadonnut, leivontaohjeita ja reseptejä olisi, mutta varsinaisen koneen käyttöohjeet puuttuvat.
        Voisinko minäkin saada Funai leipäkoneen käyttöohjeet?


      • mummo60
        tuijao kirjoitti:

        Sain anopilta Funai -leipäkoneen ja siitä on käyttöohje kadonnut, leivontaohjeita ja reseptejä olisi, mutta varsinaisen koneen käyttöohjeet puuttuvat.
        Voisinko minäkin saada Funai leipäkoneen käyttöohjeet?

        Hei.
        Kerkesin myydä jo koneen,mutta siinähän ei ole mitään sen kummalisempaa kun laitat sen kellon aikaan mikä siinä on ja täydellisesti ohjeita noudattaen laitat aineet siihen koneen sisässä olevaan astiaan ja kannen kiinni ja painat start nappia.Mutta jos minulta kysyt muuten koneesta niin vastaisin että leivot ja paistat niillä ohjeilla suurennat tietysti ohjeita leivät paljon nopeammin ja vähemmällä sähkön kulutuksella.
        T. Margit


      • vasta-alkaja
        mummo60 kirjoitti:

        Hei.
        Kerkesin myydä jo koneen,mutta siinähän ei ole mitään sen kummalisempaa kun laitat sen kellon aikaan mikä siinä on ja täydellisesti ohjeita noudattaen laitat aineet siihen koneen sisässä olevaan astiaan ja kannen kiinni ja painat start nappia.Mutta jos minulta kysyt muuten koneesta niin vastaisin että leivot ja paistat niillä ohjeilla suurennat tietysti ohjeita leivät paljon nopeammin ja vähemmällä sähkön kulutuksella.
        T. Margit

        Hei! Jatkan vielä kysely ketjua. Etsin Panasonic Bread Bakery:n käyttö-ohjetta. Sen kummempaa mallia ei koneesta löydy. Taitaa olla aatamin aikunen, mutta jos joltakin löytyis ohjeita niin kiva olis. (Koneen näyttö on englanniksi)


      • Koneen löytänyt -49.

        Huomenta.
        Olisin kiitollinen jos ohjeen saisin.
        Kiitos............


      • DianaMaarit

        Moikka Mummo!

        Olisin kiitollinen jos lähettäisit kopiot minulle sähköpostiin.

        [email protected]

        Hyvän syksyn toivotuksin!

        Diana


      • meltsu

        Jos suinkin vielä on mahdollista haluaisin mielelläni saada leivonta ohjeet
        [email protected]
        Kiitos :)


      • MummoS70

        Hei, laittaisitko minullekin leipäkoneen leivontaohje kirjasta kopioita? [email protected]


      • annev1

        Hei!
        Haluaisin myös Funai leipäkoneen ohjeet.
        Kiitos.

        os. [email protected]

        t.Anne Varjonen


      • Sirkkis 6

        Hei!
        Mahtaisiko vielä olla mahdollista saada sinulta hankituksi leipäkoneen ohjekirjan. Minun Vanha rakas leipäkoneeni löysi paikan vihdoin nykyisessä keittiössämme, mutta mitään ohjeita ei löytynyt enää muutaman vuosikymmenen takaa ja muutamien muuttojen jälkeen.
        Koneeni on Funai Nordica Kotileipuri Model FABIANINKATU-100


      • heleena2
        Sirkkis 6 kirjoitti:

        Hei!
        Mahtaisiko vielä olla mahdollista saada sinulta hankituksi leipäkoneen ohjekirjan. Minun Vanha rakas leipäkoneeni löysi paikan vihdoin nykyisessä keittiössämme, mutta mitään ohjeita ei löytynyt enää muutaman vuosikymmenen takaa ja muutamien muuttojen jälkeen.
        Koneeni on Funai Nordica Kotileipuri Model FABIANINKATU-100

        Saitko leipäkoneen käyttöohjekirjan funai model fab-100 auto Baker? Saimme nyt tällaisen tosi vanhan mutta toimivan jos osaisi käyttää. Sirkkis 6 noin vuosi sitten kun kyselit? Jos niin os. [email protected]


      • kotikatu
        Sirkkis 6 kirjoitti:

        Hei!
        Mahtaisiko vielä olla mahdollista saada sinulta hankituksi leipäkoneen ohjekirjan. Minun Vanha rakas leipäkoneeni löysi paikan vihdoin nykyisessä keittiössämme, mutta mitään ohjeita ei löytynyt enää muutaman vuosikymmenen takaa ja muutamien muuttojen jälkeen.
        Koneeni on Funai Nordica Kotileipuri Model FABIANINKATU-100

        Hei,etsiskelen käyttöohjetta Funai Nordica kotileipuri FAB 100.Kyselit niitä netissä noin vuosi sitten. Saitko ne ja mistä. Minä tarvitsisin niitä Kiitos etukäteen vastauksestasi. Hyvää elokuuta.
        [email protected]
        mj


      • kauanko koneella kestää leivän teko?
        Lähetä vastauksesi puh.044 237 97 15


    • funai

      Minullakin kone jonka olen saanut "perinnöksi", mutta ilman niitä käyttöohjeita. Oliko kenelläkään koneen käyttöohjeita ? Olisi kiva herätä tuoreen leivän tuoksuun.

      Kone : fab-300

      • Tallukainen

        Kirjoita googleen funai fab-300
        ja jotakin manuaaleja löytyypi.
        Itse sain ihan uuden Tefal XXL koneen.
        JA pidän oikein hyvää huolta ohjeista ja käyttöohjeista.
        Edellisen koneen ohjeet hukkui kaikki kun kannoin äipän luota koneen omaan kotiin.
        Nyt otin jo varmuus kopiot ja muiden ohjekirjojen kansioon. Vahingoista viisastuu.
        Nautitaan leipäkoneista ja tietenkin jaetaan reseptejä ja muita vinkkejä muillekkin.


      • Funai

        oletko löytänyt leipäkoneen ohjeet,sain myös koneen joka on aika vanha ja käyttöohjeet ovat tietenkin hukassa. oletko tietoinen voiko koneella tehdä gluteenittomia leipiä.terveisin ystävä


      • liinumari

        Vanha resepti myös kadonnut.


      • Maan matonen
        Funai kirjoitti:

        oletko löytänyt leipäkoneen ohjeet,sain myös koneen joka on aika vanha ja käyttöohjeet ovat tietenkin hukassa. oletko tietoinen voiko koneella tehdä gluteenittomia leipiä.terveisin ystävä

        Gluteeniton leipä onnistuu tosi hyvin, muunlaista leipää en ole kokeillutkaan. Aineet on vain tarkkaan annosteltava kannuun juuri ohjeen mukaan, sekoittaa ei saa missään tapauksessa. Siinä vaiheessa, kun taikinaan voisi lisätä esim. rusinoita, kone piippaa, olen muovilastalla pudotellut kannun seinämiin kiinni jääneet jauhot. Valmis leipä on heti otettava kannusta, muuten leipä voi lässähtää. Gluteenittomat leivonnaiset "vanhentuvat" aika pian, joten leipä kannattaa pakastaa. Kaikki paperit on tallessa.


      • rinkku321
        Tallukainen kirjoitti:

        Kirjoita googleen funai fab-300
        ja jotakin manuaaleja löytyypi.
        Itse sain ihan uuden Tefal XXL koneen.
        JA pidän oikein hyvää huolta ohjeista ja käyttöohjeista.
        Edellisen koneen ohjeet hukkui kaikki kun kannoin äipän luota koneen omaan kotiin.
        Nyt otin jo varmuus kopiot ja muiden ohjekirjojen kansioon. Vahingoista viisastuu.
        Nautitaan leipäkoneista ja tietenkin jaetaan reseptejä ja muita vinkkejä muillekkin.

        Voisitko kertoa leipäkoneen käyttöohjeita kun meillä ne on hukkunut :D niinkuin näköjään monella muullakin eli emme ole ainoita voisitko ystävällisesti kertoa ohjeet (:


      • rinkku321
        Maan matonen kirjoitti:

        Gluteeniton leipä onnistuu tosi hyvin, muunlaista leipää en ole kokeillutkaan. Aineet on vain tarkkaan annosteltava kannuun juuri ohjeen mukaan, sekoittaa ei saa missään tapauksessa. Siinä vaiheessa, kun taikinaan voisi lisätä esim. rusinoita, kone piippaa, olen muovilastalla pudotellut kannun seinämiin kiinni jääneet jauhot. Valmis leipä on heti otettava kannusta, muuten leipä voi lässähtää. Gluteenittomat leivonnaiset "vanhentuvat" aika pian, joten leipä kannattaa pakastaa. Kaikki paperit on tallessa.

        Voisitko kertoa leipäkoneen käyttö ohjeita kun meillä ne on hukassa =) Kiitos jo etukäteen =))


    • bakeri

      Minä taas kaipailen käyttöohjetta vanhalle Siemensin leipäkoneelle... Koneen malli tarvinnee vielä tarkistaa, mutta onkos kellään tosi vanhaa Siemensiä ja siihen ohjetta?

    • bakeri

      Edelliseen viestiin korjaus: Se olikin Salora Automatic Home Bakery. :))

    • Lea86

      Minä kaipailisin myös käyttöohjeita Saloran Automatic Home Pakeryyn. Jos jollain olisi niin voi laittaa sähköpostiin [email protected].

      • loputon etsijä

        Hei! saitko koneen ohjeen itsellesi. Omaani en löydä ja poikani ottaisi koneen käyttöönsä. Perusohjetta tarjoilen mutta koneen ohje puuttuu. Jos löytyy lähetätkö minulle, kiitos. osoite [email protected]


    • piika2011

      Minäkin kaipaisin käyttöohjeite leipäkoneelle FUNAI FAB-300. Löytyisikö joltain ohjeita valmiina sähköisesti? Osoitteeni: [email protected].

    • onniponni

      Köytyykö keneltäkään Elram 870A käyttöohjeita olisin kiitollinen! Sähköpostiin voisi laittaa [email protected]

    • Mirva79

      Etsin käyttöohjeita Hugin breadmaster model HB-10W leipäkoneeseen löytyisiko keneltäkään?

    • ulkomaille leipomaan

      noita ohjeita ja manuaaleja eri koneille sais joku viisaampi laittaa jonnekin netis syövereihin ja linkkiä tänne,niin saa jokainen ladata esm,pdf muodossa sitten itselleen sopivan. itse en tiedä mut jokaisella kai on nykyisin ainakin lanka liittymän netti sopimuksessa oma kotisivu olemassa ilmaiseksi,mokkulalle sitä ei ollut :(
      itse hain leipäkone reseptit,googlella löytyi aika kivasti ohjeita, varsinaisen koneen merkki malli ohjeita en löytänyt esim omaani sanyo spm-b1 ohjekirjaa englanniksi etin kovin,suomalainen on kyllä.
      enkuksi tarvis saada ohjekirja sekä reseptit. :(

    • ulkomaille leipomaan

      komento takaisin,sanyo spm-B1 toimii ja kukkuu hienosti ilman ohjeita,ostin kirppikseltä pienemmän(paino)koneen ja isompi astia,mutta hukassa mittasuhteet ohjeet käyttöön. ohjelmiakin on tuossa kenwood BM 258:ssa 12 erilaista ja itse voi tehdä lisää??? miten lie,
      lähinnä reseptejä ja tietoa mitä ohjelmia kannattaa käyttää ja resepti että kuis paljon tuohon laitetaan kaikkea,kun kulho täysin erikokoa kuni edeöllisessä.

    • pilli ja pulla

      Sattuiskohan kenelläkään olemaan AROMA Automatic Breadmaker HB-010E koneeseen käyttöohjeita?

      • omaaleipää

        Olisiko kenelläkään vielä Saloran leipäkoneen SKL-B2 käyttöohjeita
        jos on olisin iki otettu jos viitsisitte mailata minulle kopion siittä.
        osoiteeseen [email protected]


      • Helenanleipä

        Minulla on Käyttöohjeet kyseiseen koneeseen. Löytyiskö joltakin romutettu kone josta saisin sekoitusterän ja Taikinatapin. osoitteeseen [email protected].


    • Pertza10
    • Teemu37

      Finca leipäkoneen käyttöohjeen on anoppi joskus ammoin hukannut. Olen pienen verkkoselailun jälkeen tullut siihen tulokseen, että sorttiasemalle koko roska. En jaksa ruveta arvailemaan ja kokeilemaan olisiko tämä tai tuo resepti sopiva

      Teemu

      P.S.

      Terveisiksi kaikille ehtoisille emännille. Jos ajattelette jättää jotakin kodinkoneantiikkia jälkipolvien iloksi, yrittäkää säilyttää käyttöohjeet älkääkä ajatelko, että jos minä osaan tätä käyttää niin tottahan muutkin.

      • MaBakerSiemenleipä

        Just näin, kaatopaikalle vaan vanhat paskat. Leipää saa kaupasta ja sirkushuveja televisiosta!


    • Helenanleipä

      Eli Salora Kotileipuri SKL-B2 sopivat. Onko kaukana Kauhajoelta, jos hakisin.

    • Anonyymi

      Kyllä on ,hain juuri leipä koneen vintiltä ,löysin myös leivota ohje kirjan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1985
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1380
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    6. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1267
    7. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe