Valikko

Qashqain viat

Mitäs korjauksia olette joutuneet Kaskaisiinne takuuaikana teettämään?

Itsellä on vajaa 20 tkm ajettu puolitoistavuotias 1.6 Visia. Kuopista ajettaessa taka-akselista päin kuuluu kolinaa. Onko muilla kokemuksia tällaisesta?

Primerasta ( P12) jäätyivät aikanaan lukot ja takajarrupalat kiljuivat peruutettaessa. Ne korjattiin aikoinaan takuun puitteissa monesta muustakin Primusta. Oikein tyyppivikoja.

Onko Qashqaissa tyyppivikoja?

Tämä keskustelu on suljettu
Ilmianna
Jaa

128 Vastausta



http://qashqai.freeforums.org/index.php

Suomalainen qq-foorumi. Löytyy tietoa mm. tuosta takapään kolinasta.

Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:

Näyttää olevan tuttu vaiva Qashqaissa. Ilmeinen syy kolinaan on takaiskunvaimentimien kiinnitys. Takuuseen saa uudet iskarit vaihdatettua, jos älyää vaatia.

Kiitos vinkistä!

Ilmianna
Jaa

aloittaja kirjoitti:

Näyttää olevan tuttu vaiva Qashqaissa. Ilmeinen syy kolinaan on takaiskunvaimentimien kiinnitys. Takuuseen saa uudet iskarit vaihdatettua, jos älyää vaatia.

Kiitos vinkistä!

Show more

joo,takaiskunvaimentimien kiinnitys tökkii autossa,laittakaa nyt autokorjaamot infoa eteenpäin,parannusta o saatava asialle,kuka joka huoltovälissä iskareita rupee vaihtamaan.takuu aikana vaihtakoot kylläkin.perusvika ,muuten tosi hyvä ajettava kylläkin.

Ilmianna
Jaa

kaupunkimaasturi kirjoitti:

joo,takaiskunvaimentimien kiinnitys tökkii autossa,laittakaa nyt autokorjaamot infoa eteenpäin,parannusta o saatava asialle,kuka joka huoltovälissä iskareita rupee vaihtamaan.takuu aikana vaihtakoot kylläkin.perusvika ,muuten tosi hyvä ajettava kylläkin.

Show more

50 tuhatta ajettu 18 kk cdi 2,0 aut. takaiskarit, takaluukun lukko jne vaihdettu 20tonnia sitten. Kuopissa ja katukivetyksellä ajaessa kolisee pahemmin kuin 200tuhatta ajettu vanha auto. Huollossa tällä viikolla vaihdettu kuskin oven sisä-avauskahva ja samalla pyynnöstä tutkittu alusta - todettu jotain pientä kolinaa. Ilmeisesti ei haluta maahantuojan taholta puuttua näin hemmetin huonoon laatuun. En suosittele autoa kenellekkään.

Ilmianna
Jaa

viimeinen nissan kirjoitti:

50 tuhatta ajettu 18 kk cdi 2,0 aut. takaiskarit, takaluukun lukko jne vaihdettu 20tonnia sitten. Kuopissa ja katukivetyksellä ajaessa kolisee pahemmin kuin 200tuhatta ajettu vanha auto. Huollossa tällä viikolla vaihdettu kuskin oven sisä-avauskahva ja samalla pyynnöstä tutkittu alusta - todettu jotain pientä kolinaa. Ilmeisesti ei haluta maahantuojan taholta puuttua näin hemmetin huonoon laatuun. En suosittele autoa kenellekkään.

Show more

peruskauraa ne on kaikki perus japsit ja sakut sekä ranskikset

Ilmianna
Jaa

viimeinen nissan kirjoitti:

50 tuhatta ajettu 18 kk cdi 2,0 aut. takaiskarit, takaluukun lukko jne vaihdettu 20tonnia sitten. Kuopissa ja katukivetyksellä ajaessa kolisee pahemmin kuin 200tuhatta ajettu vanha auto. Huollossa tällä viikolla vaihdettu kuskin oven sisä-avauskahva ja samalla pyynnöstä tutkittu alusta - todettu jotain pientä kolinaa. Ilmeisesti ei haluta maahantuojan taholta puuttua näin hemmetin huonoon laatuun. En suosittele autoa kenellekkään.

Show more

2007 malli Acenta, ajettu 80000. Takaiskarit vaihdettu 2007 pyytämättä. Ajovalopolttimot vaihdettu kaksi kertaa. Ristiselän säätönuppi irronnut, korjattu. Ohjausvaihteen kiinnitykseen lisätty aluslevy. Muuten kaikki toimii. Uusi otettu käyttöön viime viikolla.

Ilmianna
Jaa


olla, koska tuli kutsu kampanjakorjaukseen.Ilmeisesti ohjausvaihteen kotelon ruuvit tarkistetaan.

Muita tyyppivikoja olen kuullut :Takaiskareiden kiinnitys ja pelkääjän sivuikkunan jumitus.

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Pitäskö tarkistaa myös ratin mutteri?

Ilmianna
Jaa

Ainoa huono asia on auton hidas lämpeneminen(bensiinimalli). Se on riittävän kuuma, kun lämpenee mutta lyhyttä matkaa ajellessa ei millään ehdi. Tämä vuoden kokemuksella. Primeran jälkeen tuntuu enemmän kuin hyvältä.

Ilmianna
Jaa

Pettymys on ollut , polttaa ajovalon polttimoita tiuhaan, pakkasella ratti pitää hankaavaa ääntä , kulutus suurempi mitä ajotietokone näyttää. Onko muilla vastaavia ongelmia ? oon koittanut saada takuuseen asiat mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä.

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Samat jutut löytyy + alusta kolisee niin maan perkeleesti !

Ilmianna
Jaa


Onneksi tulin lukemaan tänne että auto todellakin sisältää vikoja, joten en viitsikään laittaa 27 500€ em. autoon ;(

Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:

Lisäisin vielä tuskaa kertomalla, että meidän auton moottorinlämmitintä käyttäessä valuu jäähdytysnestettä pihalle desi tunnissa. :(. Ei kuulemma oo mikään vika, ei vaan saa lämmittää yli puolta tuntia muutoin käy niin. En huomannut ohjekirjasta ohjetta kyseisestä ominaisuudesta, eikä sitä ole esiintynyt missään muissa omistamissani autoissa. Hoh hoijaa, toivottavasti ei tule kovia pakkasia.

Ilmianna
Jaa

nämä uudet autot kirjoitti:

Lisäisin vielä tuskaa kertomalla, että meidän auton moottorinlämmitintä käyttäessä valuu jäähdytysnestettä pihalle desi tunnissa. :(. Ei kuulemma oo mikään vika, ei vaan saa lämmittää yli puolta tuntia muutoin käy niin. En huomannut ohjekirjasta ohjetta kyseisestä ominaisuudesta, eikä sitä ole esiintynyt missään muissa omistamissani autoissa. Hoh hoijaa, toivottavasti ei tule kovia pakkasia.

Show more

Tarkista vesiletkujen kiinnitykset mulla vuotikans. Ite kun kiristää ja laittaa kunnon klemmarit niin ei vuoja se ei ole vika vaan huolimatoin asennus. Jos qashqai ei miellytä niin ostakaa pösö 407 niin nissani rupeaa tuntumaan erinomaiselta ostokselta. pösön viat, moottorin ohjausyksikkö, ohjaustanko, syyläri, ohjaustehontin, lämmityslaitteen ohjausyksikkö, taka-akseli, + muut pikkuviat. En ukaltanu pitää autoa kun takuu loppui. Nissanin viat, takaiskarit eimuuta nyt autoilla ajettu samat eli 60 tkm

Ilmianna
Jaa

Laita ihan rauhassa vaan ja jätä nämä tarinat omaan arvoonsa.

Ota QQ+2 2.0 dCi:nä niin saat aivan loistavan auton. Kun ajelet sillä vähän aikaa niin ihmettelet että miten jotku ostaa noita matalia koppeja ja maksaa niistä yhtä paljon. On nimittäin tosi hyvä ja helppo auto ajaa, oli sitten maantie, moottoritie tai kaupunki.

Ilmianna
Jaa

ex 407 kirjoitti:

Tarkista vesiletkujen kiinnitykset mulla vuotikans. Ite kun kiristää ja laittaa kunnon klemmarit niin ei vuoja se ei ole vika vaan huolimatoin asennus. Jos qashqai ei miellytä niin ostakaa pösö 407 niin nissani rupeaa tuntumaan erinomaiselta ostokselta. pösön viat, moottorin ohjausyksikkö, ohjaustanko, syyläri, ohjaustehontin, lämmityslaitteen ohjausyksikkö, taka-akseli, + muut pikkuviat. En ukaltanu pitää autoa kun takuu loppui. Nissanin viat, takaiskarit eimuuta nyt autoilla ajettu samat eli 60 tkm

Show more

joo meillä laitettiin väänäsellä kuopiossa lämmitin uus kun ostettiin ja vuoti todella reippaasti, viikossa puol litraa... kiristeltiin toisessa paikassa takuuseen ja on pitänyt.

Ilmianna
Jaa


mielestäni siinä ei olekaan kuin tyyppivikoja, moottori, iskunvaimentimet, ajovalon polttimet vaihdettava 20tkm välein, korkea kulutus, matala vääntö, huono jälleenmyyntiarvo.

Ilmianna
Jaa
11 VASTAUSTA:

Kylläpä on provot taas liikenteessä.

Pätkä-QQ:n ensimmäisten vuosien autoissa on tota takaiskariongelmaa joka korjataan takuuseen. Juuri muita tyyppivikoja autossa ei ole. Jokainen auto jossa on H7:t polttaa niitä polttimoita 20-30:n välein, mutta ne on QQ:ssa äärimmäisen helpot vaihtaa toisin kuin esim. Ford Mondeossa jossa edessä on aina huoltokeikka lampun vaihtoon 20-30t välein. Olisitte ostaneet auton Teknana jos ette jaksa käyttää viittä minuuttia lampun vaihtoon, Xenoneita ei tartte vaihdella kovin usein.

Tyyppivikana moottori, niinkö? Kaikki moottorit, niinkö? 1.6, 1.5 dci, 2.0, 2.0 dci? Kaikki paskoja? 1.5 dci kulutus 5.5 litraa/100 km, vitun korkea kulutus, niinkö? 2.0dCi 320Nm/2000 kierrosta, tosi huono vääntö, niinkö?

Huono jälleenmyyntiarvo :) Heh.

http://www.iltasanomat.fi/autot/uutinen.asp?id=1713384

Alempi keskiluokka :

Alempi keskiluokka

Nissan Qashqai 79 % PARAS JÄLLEENMYYNTIARVO

Toyota Corolla (uusi) 78 %

Kia cee'd 77 %

Toyota Corolla (vanha) 77 %

Toyota Auris 76 %

Volkswagen Jetta 76 %

Audi A3 75 %

Seat Leon 75 %

Skoda Octavia 75 %

Hyundai i30 74 %

Volkswagen Golf 74 %

Nissan Tiida 73 %

Honda Civic 72 %

Mercedes-Benz A 72 %

Suzuki SX4 72 %

Mazda 3 71 %

Volvo C30 71 %

Citroën C4 70 %

Opel Astra 70 %

BMW 1 69 %

Dodge Caliber 68 %

Fiat Linea 68 %

Peugeot 307 68 %

Mitsubishi Lancer 67 %

Nissan Almera 67 %

Volvo S40/V50 67 %

Fiat Stilo 64 %

Ford Focus 64 %

Suzuki Liana 64 %

Kia Cerato 63 %

Subaru Impreza 63 %

Chevrolet Lacetti 60 %

Chevrolet Nubira 60 %

Alfa Romeo 147 59 %

Renault Megane 58 %

keskimäärin 72 %

Ilmianna
Jaa

tosi heikkoa kirjoitti:

Kylläpä on provot taas liikenteessä.

Pätkä-QQ:n ensimmäisten vuosien autoissa on tota takaiskariongelmaa joka korjataan takuuseen. Juuri muita tyyppivikoja autossa ei ole. Jokainen auto jossa on H7:t polttaa niitä polttimoita 20-30:n välein, mutta ne on QQ:ssa äärimmäisen helpot vaihtaa toisin kuin esim. Ford Mondeossa jossa edessä on aina huoltokeikka lampun vaihtoon 20-30t välein. Olisitte ostaneet auton Teknana jos ette jaksa käyttää viittä minuuttia lampun vaihtoon, Xenoneita ei tartte vaihdella kovin usein.

Tyyppivikana moottori, niinkö? Kaikki moottorit, niinkö? 1.6, 1.5 dci, 2.0, 2.0 dci? Kaikki paskoja? 1.5 dci kulutus 5.5 litraa/100 km, vitun korkea kulutus, niinkö? 2.0dCi 320Nm/2000 kierrosta, tosi huono vääntö, niinkö?

Huono jälleenmyyntiarvo :) Heh.

http://www.iltasanomat.fi/autot/uutinen.asp?id=1713384

Alempi keskiluokka :

Alempi keskiluokka

Nissan Qashqai 79 % PARAS JÄLLEENMYYNTIARVO

Toyota Corolla (uusi) 78 %

Kia cee'd 77 %

Toyota Corolla (vanha) 77 %

Toyota Auris 76 %

Volkswagen Jetta 76 %

Audi A3 75 %

Seat Leon 75 %

Skoda Octavia 75 %

Hyundai i30 74 %

Volkswagen Golf 74 %

Nissan Tiida 73 %

Honda Civic 72 %

Mercedes-Benz A 72 %

Suzuki SX4 72 %

Mazda 3 71 %

Volvo C30 71 %

Citroën C4 70 %

Opel Astra 70 %

BMW 1 69 %

Dodge Caliber 68 %

Fiat Linea 68 %

Peugeot 307 68 %

Mitsubishi Lancer 67 %

Nissan Almera 67 %

Volvo S40/V50 67 %

Fiat Stilo 64 %

Ford Focus 64 %

Suzuki Liana 64 %

Kia Cerato 63 %

Subaru Impreza 63 %

Chevrolet Lacetti 60 %

Chevrolet Nubira 60 %

Alfa Romeo 147 59 %

Renault Megane 58 %

keskimäärin 72 %

Show more

Nissan Qashqai 2.0 dCi Acenta long-term test review

http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/Long-term-tests/Nissan-Qashqai-20-dCi-Visia/

Autossa ei juuri mitään valittamista.

Autolla hinattiin esim. paska Porsche 924 kun se ei lähtenyt käyntiin.

Nissanin neliveto toimii. Tekniikka on sama kuin X-trailissa (ja siitä edelleen jalostettuna mm. GT-R:ssä...) ja hyvin on kestänyt.

Ilmianna
Jaa

tosi heikkoa kirjoitti:

Kylläpä on provot taas liikenteessä.

Pätkä-QQ:n ensimmäisten vuosien autoissa on tota takaiskariongelmaa joka korjataan takuuseen. Juuri muita tyyppivikoja autossa ei ole. Jokainen auto jossa on H7:t polttaa niitä polttimoita 20-30:n välein, mutta ne on QQ:ssa äärimmäisen helpot vaihtaa toisin kuin esim. Ford Mondeossa jossa edessä on aina huoltokeikka lampun vaihtoon 20-30t välein. Olisitte ostaneet auton Teknana jos ette jaksa käyttää viittä minuuttia lampun vaihtoon, Xenoneita ei tartte vaihdella kovin usein.

Tyyppivikana moottori, niinkö? Kaikki moottorit, niinkö? 1.6, 1.5 dci, 2.0, 2.0 dci? Kaikki paskoja? 1.5 dci kulutus 5.5 litraa/100 km, vitun korkea kulutus, niinkö? 2.0dCi 320Nm/2000 kierrosta, tosi huono vääntö, niinkö?

Huono jälleenmyyntiarvo :) Heh.

http://www.iltasanomat.fi/autot/uutinen.asp?id=1713384

Alempi keskiluokka :

Alempi keskiluokka

Nissan Qashqai 79 % PARAS JÄLLEENMYYNTIARVO

Toyota Corolla (uusi) 78 %

Kia cee'd 77 %

Toyota Corolla (vanha) 77 %

Toyota Auris 76 %

Volkswagen Jetta 76 %

Audi A3 75 %

Seat Leon 75 %

Skoda Octavia 75 %

Hyundai i30 74 %

Volkswagen Golf 74 %

Nissan Tiida 73 %

Honda Civic 72 %

Mercedes-Benz A 72 %

Suzuki SX4 72 %

Mazda 3 71 %

Volvo C30 71 %

Citroën C4 70 %

Opel Astra 70 %

BMW 1 69 %

Dodge Caliber 68 %

Fiat Linea 68 %

Peugeot 307 68 %

Mitsubishi Lancer 67 %

Nissan Almera 67 %

Volvo S40/V50 67 %

Fiat Stilo 64 %

Ford Focus 64 %

Suzuki Liana 64 %

Kia Cerato 63 %

Subaru Impreza 63 %

Chevrolet Lacetti 60 %

Chevrolet Nubira 60 %

Alfa Romeo 147 59 %

Renault Megane 58 %

keskimäärin 72 %

Show more

Minullakin oli ongelmia Almerassa H7 poltimoiden kanssa, mutta Golf IV:ssä ensimmäinen polttimo paloi vasta 95000 km kohdalla, nyt ajettu 161000 km eikä vielä ole tarvinnut vaihtaa toistamiseen polttimoita onneksi, sillä se on suuri työ tai pitää löytää pienikätinen asentaja. Merkkihuollossa polttimoiden vaihto maksoi 30,- polttimoineen ja kesti vain 10 minuuttia.

Ilmianna
Jaa

Mara... kirjoitti:

Minullakin oli ongelmia Almerassa H7 poltimoiden kanssa, mutta Golf IV:ssä ensimmäinen polttimo paloi vasta 95000 km kohdalla, nyt ajettu 161000 km eikä vielä ole tarvinnut vaihtaa toistamiseen polttimoita onneksi, sillä se on suuri työ tai pitää löytää pienikätinen asentaja. Merkkihuollossa polttimoiden vaihto maksoi 30,- polttimoineen ja kesti vain 10 minuuttia.

Show more

Volkkarin H7 lamput kestää, koska niitä ei muisteta laittaa ollenkaan päälle tai ajellaan päivävaloilla. Niillä keltaruskeilla tuikuilla sitten ajella tihrustellaan tientukkona (lisäksi ilman takavaloja).

Ilmianna
Jaa

hoosiska kirjoitti:

Volkkarin H7 lamput kestää, koska niitä ei muisteta laittaa ollenkaan päälle tai ajellaan päivävaloilla. Niillä keltaruskeilla tuikuilla sitten ajella tihrustellaan tientukkona (lisäksi ilman takavaloja).

Show more

Itselläkin vuosikymmeniä sitten oli volkkari eikä tyyli siitä näytä muuttuneen. Joo, polttimot kestää kun niitä ei juuri sähköllä rasiteta.

Ilmianna
Jaa

hoosiska kirjoitti:

Volkkarin H7 lamput kestää, koska niitä ei muisteta laittaa ollenkaan päälle tai ajellaan päivävaloilla. Niillä keltaruskeilla tuikuilla sitten ajella tihrustellaan tientukkona (lisäksi ilman takavaloja).

Show more

sähköjännnite matalampi volkkarien valoissa, siksi polttimot kestävät pidempään.

Ilmianna
Jaa

tosi heikkoa kirjoitti:

Kylläpä on provot taas liikenteessä.

Pätkä-QQ:n ensimmäisten vuosien autoissa on tota takaiskariongelmaa joka korjataan takuuseen. Juuri muita tyyppivikoja autossa ei ole. Jokainen auto jossa on H7:t polttaa niitä polttimoita 20-30:n välein, mutta ne on QQ:ssa äärimmäisen helpot vaihtaa toisin kuin esim. Ford Mondeossa jossa edessä on aina huoltokeikka lampun vaihtoon 20-30t välein. Olisitte ostaneet auton Teknana jos ette jaksa käyttää viittä minuuttia lampun vaihtoon, Xenoneita ei tartte vaihdella kovin usein.

Tyyppivikana moottori, niinkö? Kaikki moottorit, niinkö? 1.6, 1.5 dci, 2.0, 2.0 dci? Kaikki paskoja? 1.5 dci kulutus 5.5 litraa/100 km, vitun korkea kulutus, niinkö? 2.0dCi 320Nm/2000 kierrosta, tosi huono vääntö, niinkö?

Huono jälleenmyyntiarvo :) Heh.

http://www.iltasanomat.fi/autot/uutinen.asp?id=1713384

Alempi keskiluokka :

Alempi keskiluokka

Nissan Qashqai 79 % PARAS JÄLLEENMYYNTIARVO

Toyota Corolla (uusi) 78 %

Kia cee'd 77 %

Toyota Corolla (vanha) 77 %

Toyota Auris 76 %

Volkswagen Jetta 76 %

Audi A3 75 %

Seat Leon 75 %

Skoda Octavia 75 %

Hyundai i30 74 %

Volkswagen Golf 74 %

Nissan Tiida 73 %

Honda Civic 72 %

Mercedes-Benz A 72 %

Suzuki SX4 72 %

Mazda 3 71 %

Volvo C30 71 %

Citroën C4 70 %

Opel Astra 70 %

BMW 1 69 %

Dodge Caliber 68 %

Fiat Linea 68 %

Peugeot 307 68 %

Mitsubishi Lancer 67 %

Nissan Almera 67 %

Volvo S40/V50 67 %

Fiat Stilo 64 %

Ford Focus 64 %

Suzuki Liana 64 %

Kia Cerato 63 %

Subaru Impreza 63 %

Chevrolet Lacetti 60 %

Chevrolet Nubira 60 %

Alfa Romeo 147 59 %

Renault Megane 58 %

keskimäärin 72 %

Show more

Autto jonkunverran lisään polttimoiden kestävyyttä kun valitsi ns.perus tehon polttimia!!!Eikä jotain X-ekstra tai mitä nimeä nyt mikäkin merkki käyttää nimenä kaikki tehokkaimista polttimoista.

Ilmianna
Jaa

tosi heikkoa kirjoitti:

Kylläpä on provot taas liikenteessä.

Pätkä-QQ:n ensimmäisten vuosien autoissa on tota takaiskariongelmaa joka korjataan takuuseen. Juuri muita tyyppivikoja autossa ei ole. Jokainen auto jossa on H7:t polttaa niitä polttimoita 20-30:n välein, mutta ne on QQ:ssa äärimmäisen helpot vaihtaa toisin kuin esim. Ford Mondeossa jossa edessä on aina huoltokeikka lampun vaihtoon 20-30t välein. Olisitte ostaneet auton Teknana jos ette jaksa käyttää viittä minuuttia lampun vaihtoon, Xenoneita ei tartte vaihdella kovin usein.

Tyyppivikana moottori, niinkö? Kaikki moottorit, niinkö? 1.6, 1.5 dci, 2.0, 2.0 dci? Kaikki paskoja? 1.5 dci kulutus 5.5 litraa/100 km, vitun korkea kulutus, niinkö? 2.0dCi 320Nm/2000 kierrosta, tosi huono vääntö, niinkö?

Huono jälleenmyyntiarvo :) Heh.

http://www.iltasanomat.fi/autot/uutinen.asp?id=1713384

Alempi keskiluokka :

Alempi keskiluokka

Nissan Qashqai 79 % PARAS JÄLLEENMYYNTIARVO

Toyota Corolla (uusi) 78 %

Kia cee'd 77 %

Toyota Corolla (vanha) 77 %

Toyota Auris 76 %

Volkswagen Jetta 76 %

Audi A3 75 %

Seat Leon 75 %

Skoda Octavia 75 %

Hyundai i30 74 %

Volkswagen Golf 74 %

Nissan Tiida 73 %

Honda Civic 72 %

Mercedes-Benz A 72 %

Suzuki SX4 72 %

Mazda 3 71 %

Volvo C30 71 %

Citroën C4 70 %

Opel Astra 70 %

BMW 1 69 %

Dodge Caliber 68 %

Fiat Linea 68 %

Peugeot 307 68 %

Mitsubishi Lancer 67 %

Nissan Almera 67 %

Volvo S40/V50 67 %

Fiat Stilo 64 %

Ford Focus 64 %

Suzuki Liana 64 %

Kia Cerato 63 %

Subaru Impreza 63 %

Chevrolet Lacetti 60 %

Chevrolet Nubira 60 %

Alfa Romeo 147 59 %

Renault Megane 58 %

keskimäärin 72 %

Show more

seat polo vähän ajettu jalökoihin

hyvä paatilat

Ilmianna
Jaa

henrik ijä's kirjoitti:

seat polo vähän ajettu jalökoihin

hyvä paatilat

Show more

enemmän ajaa poololla paremmaksi menee,

2000km

Ilmianna
Jaa

henrik ijäs kirjoitti:

enemmän ajaa poololla paremmaksi menee,

2000km

Show more

fiat polo

Ilmianna
Jaa

että silleen kirjoitti:

Nissan Qashqai 2.0 dCi Acenta long-term test review

http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/Long-term-tests/Nissan-Qashqai-20-dCi-Visia/

Autossa ei juuri mitään valittamista.

Autolla hinattiin esim. paska Porsche 924 kun se ei lähtenyt käyntiin.

Nissanin neliveto toimii. Tekniikka on sama kuin X-trailissa (ja siitä edelleen jalostettuna mm. GT-R:ssä...) ja hyvin on kestänyt.

Show more

Nyt ollaan kyllä pahasti hakoteillä. X-trailin nelivetotekniikkaa ei ole jalostettu millään tavalla GT-R:ään. Kyseessä on aivan eri systeemi, jossa ei ole mitän samaa. GT-R:ssä mm. vaihdelaatikko taka-akselilla ja sieltä oma kardaani etuakselille. Kahdella kardaanilla siis. Mitoituksetkin on ihan eri luokkaa, GT-R:ssä 500hp. Eikä ole neliveto poiskytkettävissä, vaan se on mallia jatkuva.

Ilmianna
Jaa


Tekeekö noilla 1.5 dieseleillä mitään? Lämpiääkö ne? Toimiiko ne? Eikös ne ole rellun tekemiä?

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

No, ei tee sitten yhtään mitään. Osta auto.

Ilmianna
Jaa

itselläni hanskalokerosta puuttuu se vipu kokonaan. onko muilla samaa vikaa että kylmää ilmaa virtaa lokerosta sisälle autoon? huolto neuvoi ilmastointiteipillä korjaamaan vuodon. Lisäksi omassa nissanissa lyhyen ajomatkan jälkeen auto ei enään käynnisty oikein vaan joutuu minuutti tolkulla starttailemaan. Huollon kommentti oli että ei saa ajaa lyhyttä matkaa että on ihan normaalia. Kahdesti viikon vanha auto on meinannut jättää parkkipaikalle. Jotenkin huollon kommentit alkaa tympimään. Autoni on 2012 vuosimallin 1.6 bensa. Onko muilla samaa ongelmaa? löytyykö kaikilta se vipu hanskalokerosta?

Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:

Mulla oli myös käynnistysongelma 5 km:n ajon ja lyhyen pysäköinnin jälkeen. Ostin Nissanin kun luulin että on luotettava kulkupeli, mutta saa nähdä. Auto myös 1.6 bensa vm 2012.

Ilmianna
Jaa

Minulla on vuosimallin 2012 Qasqai 1,6 Tekna varustelutasolla. Minullakaan ei ole hansikaslokerossa läppää, jolla tuon kylmän ilman virtauksen voisi estää. Kaverillani on viime vuonna ostettu 2 litrainen (bensa) Acenta, jossa on tuo läppä.

Ilmianna
Jaa

itselläni on 1.6 acenta 2010 ja siinä on läppä ja lähtee ainakin viel ok pyörimään lyhyestä ajosta.

Ilmianna
Jaa

vaihda huoltoliikettä,vipu löytyy ja sen saa tilattua merkkiliikkeestä......

Ilmianna
Jaa


Jos olet uusi Qashqain omistaja, niin kyseisestä linkistä löytyy asiallista keskustelua monesta aiheesta.

http://qashqai.freeforums.org/nissan-qashqai-f8.html

Ilmianna
Jaa

Täälläkin on selvästi asiallista keskustelua, kun mitkään merkkiniilot eivät pääse sensuroimaan todellisia kokemuksia Nissanista. Ei lähe käyntiin, alle sadan kilsan ajot kielletty, alusta kolisee, vaihdelaatikko vinkuu ja kuskai vituttaa. Toki saman saa myös pitkänä mallina.

Ilmianna
Jaa

Oikealta puolen kuuluu jumsutus kun kiihdyttää ,Vikaa ei lödy ainakaan Käyttöautolla

Alavuudella.Työnjohto syylistyy vandalismiin,kun asiasta käy kertomassa.

Takapäästä kuuluu kolahtelua,kallistus vaimetien takia.

Älkää koskaan tarjotko autoanne Alavuden käyttöautolle korjattavaksi kohtelu on ala-arvoista.Toivonki johdon puutumista palveluparantamiseksi.

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Samassa huollossa 2008 keväällä vaihdetiin mulle oikea puolen laakerit jumsutus loppu siihen, samoin takaiskarit.

Ilmianna
Jaa

Minulla 5000km ajettu 1.6 Qashqai, muuten toiminut hyvin, mutta vaihdelaatikko (etenkin 2 ja 3-vaihde) vinkuu?? Huolto tarkisti öljyt, riittävästi oli, ja tämän jälkeen kommentoivat että ominaisuus. Aja ja kärsi, asialle ei voi mitään??

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

vaihteisto on Almeran peruja? Onko vinkuva etu vai neliveto?

Ilmianna
Jaa


Nissan qashqai 2,0 Tekna Dci kaikilla herkuilla ajettu 160000tkm eipä ole muuta kuin takaiskarit takuuaikana vaihdettu,normaali huollot tehty ei voi auto paremmin toimia.Keskikulutus n.5 9ltr, joten kulutus mielestäni kohtuullisen pieni.

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Nissan on laatupeli. Näitä suomi24 palstoja lukemalla ei uskalla ostaa mitään autoa. Parempi kun olis vaan polkupyörä. Ai niin mutta siinäkin on sitä vikaa vikaa.

Ilmianna
Jaa

Itsellä qashqaihin meni vaihdelaatikko vaihtoon. Kyseessä 1,6 bentsiini ja manuaali. Päästää kylmänä rahisevaa ääntä.

Ajettu n.15tkm. Muuten pelittännä mainiosti. Josko tuolla laatikon vaihdon jälkeen ajas taas tuon 15tkm =)

Ilmianna
Jaa

Itse ajanut melkein 25000 qassulla suuremmitta ongelmitta. Vaihteisto tietty vinkuu ja perä kolisee mutta huollon mukaan ei kuulu takuuseen. Mitähän mieltä katsastaja on näistä iskarikiinikkeistä? Ovatkohan peräti vaarallisia? Kiharatiellä tuntuu kuin pyörät putois justiin.

Kun viimeksi valitin myyjälle, suositteli vaihtoa uuteen QQ:n. Ei kuulemma enää vinku ja kolise. Pitäisköhän vaihtaa jo kaks' vuotias auto uuteen?

Ilmianna
Jaa

Minulla on nyt mittarissa 24500 km. Vaihdelaatikko vaihdettiin jo ennen 10 tkm:n täyttymistä. Mottori avattiin ja takapylpyrän stefat vaihdettiin. Samalla todettiin venttillien kopparoitumista sekä röpötystä tyhjäkäynnillä. Ne todettiin qasiaan kuuluviksi ominaisuuksiksi.

Maalipinta irtosi isoina paloina suolakeleissä vähän yli 10 tkm:n jälkeen. Takuukorjauksena tehtiin paikkamaalaukset, mutta vika paheni ja lopulta ehdottivat sellaista tuning -juttua, että maalit hiottaisiin pois ja peltien pintaruostuttua vedettäisiin lakka päälle. Suuttuivat, kun vaadin maalin auton pintaan takuuna.

Kuskin penkki pehmeni niin pari viikkoa sitten, että perse ottaa lattiapeltiin istuessa. On kuulemma urheiluistuin, joka juuri sivutuen vuoksi on vähän syvempää mallia, ei toimenpiteitä.

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Takuu loppuu just kun 100 000 tulee täys!! 1.5d pelannu ihan hyvin.Ilman mitään vikoja.Ainoastaan taka iskarit vaindettu takuuseen tähän mennessä

.Ja nyt hajoaa kuljettajan istuin!!!Ovenpuoleisen reunan rakenne pettänny ja istuimen sivusauma.Samoin kyljessä olevan muovipaneelin kiinikkeet pettänny.Ja kuunnellut uskomattoman kavalkaadin selityksiä miksei muka olis takuun alainen juttu.Ja kyseisen autoliikkeen asenne ko. asian hoitoon ei pitäs enään olla(kun ei voi tänne kirjoittaa selväks suomeks mitä se on)nykypäivää!!!???Tai sitten se onkin just nykynen tapa kohdella asiakkaita.Asia siirretty nyt maahantuojan harkintaan joten katotaan miten iso älämölö pitää nostaa!!!Ja onko esim.kuluutaja asia systeemistä tosi paikassa mihinkään???Joten palaillaan kunhan selviää???Ei luulis edes näin pienistä asioiata liikkeiden tänäpäivänä rupeevan riiteleen kun esm.täällä netissä kokemukset leviää nopeasti!!!Ja mun mielestä kun sanotaan autoa myydessä että on TÄYS takuu niin mikä hajoa sen aikana niin kuulus hoitaa ilman selityksiä automaattisesti.Ja turhat selitykset pois sillä sehän on jo merkin imagonkin kannalta se viisain tapa???!!!Olisko muilla kokemuksia näistä takuu vikojen hoidoista????

Ilmianna
Jaa


Minulla putosi taka-akseli moottoritielle vähän yli 37 000 ajetussa qassarassa. Muutama kuukausi sitten apukuskin puoleinen loksu irtosi ajossa.

Ilmianna
Jaa

Uusi QQ Acenta 2012 ja meno mukavaa.

Onko odotettavissa suuriakin ylläreitä matkan päällä?

Eniten ihmetteln sitä styroxia varpyörän paikalla. Taitaa mennä heti hinauspalveluun, jos kumi puhkeaa:)

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Ei siinä mitään suurta ole. Korkeintaan etupää narisee/rutisee, takaa vähän kolahtelee. Ominaisuuksia mitä ei kuuteen vuoteen ole saatu korjattua.

Täytyy vaan ihmetellä ostajia. Asiat mitkä on tiedossa niin kuitenkin ostetaan ja sitten niistä valitetaan.

Miksi ei maksa muutamaa tonnia enempää X-Trailistä. Kokonaisuutena jo ihan eri planeetalta. Ainut varsinainen "vika" mitä on koko historian aikana ollut. Polttoaineen täyttöputken puuttunut suojaus ja sekin korjattu jo 8 vuotta sitten.

T30 X-trailissäkin varapyörätilassa 0,5 m2 styroksia. Ne kun heitti hiiteen niin sinnehän sopii köyhän miehen viikon ruuat. Kokeiles jos ottaa ne tilkkeet veke niin sopiiko sinne normaali rengas. Ainahan noita pyöriä on yleensä yksi sarja ylimääräisenä. Oikeastaan turhahan sitä varapyörää on pitää pelkästään yhdeksätenä pyöränä varalla.

Ilmianna
Jaa

Mä kyllä laitoin sen styroksipyörän alle, kun vasen takapyörä irtosi ripustuksista maantiellä. Styroksirengas oli helppo kiinnittää akselin päähän, vaikka jarru yms. kilkkeet oli lentäneet metsään.

Tässäkin ketjussa huomaa, että ne penkit lasahtaa ja samoin vaihdelaatikko jokaisesta qässykästä. Motti on kestänyt joillain takuuajan, mutta siinä takapylpyrässä ja venttilleissä on usein vikaa jo vuoden päästä. Venttiilivika tulee ilmeisesti siitä, että viinabensa syövyttää nissanin venttiilit.

Ilmianna
Jaa

Olenko ymmärtänyt oikein et penkissä on kyse istuinosan reuna korotuksen hajoaminen? Joku kirjoitti "oven puoleisen reunan hajoamisesta"?

Jos näin on niin se on selkeä käyttövirhe. Ei se reuna ole tarkoitettu istumiseen. Niin kauan kun näitä "urheiluistuimia" on ollut niin lopputulos on sama. Ei sillä ole merkitystä oli vaikka Recaron penkki. Jos aina sisään mennessä ja ulos tullessa istutaan sen reunan päälle niin hajoaahan se.

Töissä kun oli erimerkkisissä autoissa näitä samoja ongelmia. Penkit korjautettiin ja poistettiin se oven puoleinen korotus, tai ainakin madallettiin. Sen jälkeen ei ollut mitään ongelmia ja verhoilut pysyi ehjinä.. Eihän superloni kestä määräämättömästi mitään jauhamista.

Ilmianna
Jaa
15 VASTAUSTA:

Ensimmäinen ja viimeinen Nisukka tuli meidän taloon n. 2v sitten.

Ensimmäinen auton huolto maksoi liki 700egeä, auto oli tänään huollossa taas ja selvisi, että olivat tehneet väärän huollon viimeksi, vaikka auto ei olisi sitä tarvinnut vasta kun tänä kesänä. 30t huolto Nissanilla on täysi vitsi! Laatu autoissa sentään huolletaan autoa, mutta nissanin huolto-ohjelmassa mekanismit istuu kahvihuoneessa ja ruksaavat lapusta tehtyjä hommia tyyliin...auto kierrelty vasemmalta oikeelle, chek! Vilkkuviiksi löytyi vasemmalta chek!

Polttimot H7:t on vaihdettu kaksi kertaa uusiin ja pakki ei meinaa mennä päälle.

Huolto ei suostu laatikkoa korjaamaan vaikka vaihdelaatikosta valitettu jo viime huollossa. Olivat lyöneet fiksut päänsä yhteen ja "pesseet" laatikon öljyllä, koska laatikossa oli kondesoitunutta vettä?

Mittaristo vaihdettiin autoon kun kello ja kulutusmittarit pyörivät Japanin aikaa....mitähän jäi vielä listaamatta.

Ilmianna
Jaa

Riisikippo kirjoitti:

Ensimmäinen ja viimeinen Nisukka tuli meidän taloon n. 2v sitten.

Ensimmäinen auton huolto maksoi liki 700egeä, auto oli tänään huollossa taas ja selvisi, että olivat tehneet väärän huollon viimeksi, vaikka auto ei olisi sitä tarvinnut vasta kun tänä kesänä. 30t huolto Nissanilla on täysi vitsi! Laatu autoissa sentään huolletaan autoa, mutta nissanin huolto-ohjelmassa mekanismit istuu kahvihuoneessa ja ruksaavat lapusta tehtyjä hommia tyyliin...auto kierrelty vasemmalta oikeelle, chek! Vilkkuviiksi löytyi vasemmalta chek!

Polttimot H7:t on vaihdettu kaksi kertaa uusiin ja pakki ei meinaa mennä päälle.

Huolto ei suostu laatikkoa korjaamaan vaikka vaihdelaatikosta valitettu jo viime huollossa. Olivat lyöneet fiksut päänsä yhteen ja "pesseet" laatikon öljyllä, koska laatikossa oli kondesoitunutta vettä?

Mittaristo vaihdettiin autoon kun kello ja kulutusmittarit pyörivät Japanin aikaa....mitähän jäi vielä listaamatta.

Show more

Ajoin neljä vuotta 2 l dieselillä, en ole ikinä omistanut noin huonoa autoa. Remonttia tehtiin neljässä vuodessa lähes 10 t eurolla, mm. moottorin ohjausyksikkö, kat, hiukkassuodatin ja muita osia lukematon määrä. Auto oli pajalla todella paljon ja alkoi olemaan jo vitsi työkavereiden joukossa. Leasing meni onneksi umpeen 170 000 jälkeen.

Toki autossa oli hyviäkin puolia mutta tyypilliset "halvan auton merkit. Kitinää ja räminää seurasi kun 50 000 tuli täyteen.Penkit rispaantuivat melko nopeasti, kuskin penkin saumat hajosivat. Auto oli todella kylmä, ilman webastoa ei todellakaan pärjää talvessa. Jos pakkasta noin 15-20 kolmannella yrittämällä käyntiin jos webasto unohtunut käytöstä. En ole mihinkään autoon merkkiuskollinen , siis olen ajanut skodasta fiiattiin ja volvosta nissaniin, mutta tämä yksilö kyllä todella yllätti huonoudellaan. Auto on kyllä tyylikäs ja mukava ajaa, mutta lisähöysteeksi tulee muhkeat määrät vikoja.

Mutta kaippa se vanha sanonta pitää paikkansa, rellun tekniikka ja kasattu englannissa...ei voi onnistua...

Ilmianna
Jaa

Riisikippo kirjoitti:

Ensimmäinen ja viimeinen Nisukka tuli meidän taloon n. 2v sitten.

Ensimmäinen auton huolto maksoi liki 700egeä, auto oli tänään huollossa taas ja selvisi, että olivat tehneet väärän huollon viimeksi, vaikka auto ei olisi sitä tarvinnut vasta kun tänä kesänä. 30t huolto Nissanilla on täysi vitsi! Laatu autoissa sentään huolletaan autoa, mutta nissanin huolto-ohjelmassa mekanismit istuu kahvihuoneessa ja ruksaavat lapusta tehtyjä hommia tyyliin...auto kierrelty vasemmalta oikeelle, chek! Vilkkuviiksi löytyi vasemmalta chek!

Polttimot H7:t on vaihdettu kaksi kertaa uusiin ja pakki ei meinaa mennä päälle.

Huolto ei suostu laatikkoa korjaamaan vaikka vaihdelaatikosta valitettu jo viime huollossa. Olivat lyöneet fiksut päänsä yhteen ja "pesseet" laatikon öljyllä, koska laatikossa oli kondesoitunutta vettä?

Mittaristo vaihdettiin autoon kun kello ja kulutusmittarit pyörivät Japanin aikaa....mitähän jäi vielä listaamatta.

Show more

kuullostaa ette osa aajaa autoa

Ilmianna
Jaa

Passat kirjoitti:

Ajoin neljä vuotta 2 l dieselillä, en ole ikinä omistanut noin huonoa autoa. Remonttia tehtiin neljässä vuodessa lähes 10 t eurolla, mm. moottorin ohjausyksikkö, kat, hiukkassuodatin ja muita osia lukematon määrä. Auto oli pajalla todella paljon ja alkoi olemaan jo vitsi työkavereiden joukossa. Leasing meni onneksi umpeen 170 000 jälkeen.

Toki autossa oli hyviäkin puolia mutta tyypilliset "halvan auton merkit. Kitinää ja räminää seurasi kun 50 000 tuli täyteen.Penkit rispaantuivat melko nopeasti, kuskin penkin saumat hajosivat. Auto oli todella kylmä, ilman webastoa ei todellakaan pärjää talvessa. Jos pakkasta noin 15-20 kolmannella yrittämällä käyntiin jos webasto unohtunut käytöstä. En ole mihinkään autoon merkkiuskollinen , siis olen ajanut skodasta fiiattiin ja volvosta nissaniin, mutta tämä yksilö kyllä todella yllätti huonoudellaan. Auto on kyllä tyylikäs ja mukava ajaa, mutta lisähöysteeksi tulee muhkeat määrät vikoja.

Mutta kaippa se vanha sanonta pitää paikkansa, rellun tekniikka ja kasattu englannissa...ei voi onnistua...

Show more

cietroenin kääntyvyyssäde huono pakun

tikkurila meinaa kiveen nurmikkoon törmätä kun esteenä iso kivi .

nurmikkooon painuu onneks matolla saatiin pois

vuokraauto

Ilmianna
Jaa

henriksoni9791 kirjoitti:

cietroenin kääntyvyyssäde huono pakun

tikkurila meinaa kiveen nurmikkoon törmätä kun esteenä iso kivi .

nurmikkooon painuu onneks matolla saatiin pois

vuokraauto

Show more

vituttaa isä'nnöitsijä' tikurilassa kun iso kivi eessä.

nurmikko niin huonoa että painuu alle auto

Ilmianna
Jaa

henrik ijäs kirjoitti:

vituttaa isä'nnöitsijä' tikurilassa kun iso kivi eessä.

nurmikko niin huonoa että painuu alle auto

Show more

keskusrikospoliisin vieressä

Ilmianna
Jaa

henrik ijäs kirjoitti:

vituttaa isä'nnöitsijä' tikurilassa kun iso kivi eessä.

nurmikko niin huonoa että painuu alle auto

Show more

lainattiin paku jumbosta ja meinas osua kiveen monta kertaa osu puihin kun kivet eessä. oikeussyyte,

nurmikot niin opehmeitä että meni maan alle paku.

Ilmianna
Jaa

henrik ijäs kirjoitti:

lainattiin paku jumbosta ja meinas osua kiveen monta kertaa osu puihin kun kivet eessä. oikeussyyte,

nurmikot niin opehmeitä että meni maan alle paku.

Show more

tahallaan laittaneet kiviä ettei pääse muuttaa,

Ilmianna
Jaa

henrik ijäs kirjoitti:

tahallaan laittaneet kiviä ettei pääse muuttaa,

Show more

vuokra auto citroen jfat mirnöitsijäos ois menny ruikki oisitte isännnässijä firmat joutunu maksanmaa,

kivi eessö

Ilmianna
Jaa

henrik ijäs kirjoitti:

vuokra auto citroen jfat mirnöitsijäos ois menny ruikki oisitte isännnässijä firmat joutunu maksanmaa,

kivi eessö

Show more

helsingin krphk

Ilmianna
Jaa

henrik ij¨s kirjoitti:

helsingin krphk

Show more

tilkurila ijä's

Ilmianna
Jaa

henrik ijäs kirjoitti:

tilkurila ijä's

Show more

tikkurila ijäs

Ilmianna
Jaa

henrik ijäs kirjoitti:

vuokra auto citroen jfat mirnöitsijäos ois menny ruikki oisitte isännnässijä firmat joutunu maksanmaa,

kivi eessö

Show more

matoilla sain pois kiitä onneas isännäitsijä.

muuten oikuesjuttu ja paakkola kanssa

Ilmianna
Jaa

tikkurila henrik ijä kirjoitti:

matoilla sain pois kiitä onneas isännäitsijä.

muuten oikuesjuttu ja paakkola kanssa

Show more

krp keskusrikospoliisi

Ilmianna
Jaa

henrik ij'äs kirjoitti:

kuullostaa ette osa aajaa autoa

Show more

kiviesteet ei kuulu uusiin taloihin

Ilmianna
Jaa


Mulla kanssa diesel Quashqaissa vaihdelaatikko-ongelmaa. osa vaihteita ei meinaa mennä millään päälle ja niitä myös putoilee ajon aikana veke päältä. Huollossa on sanottu, etten ehkä oikein osaa käyttää vaihteita!!!!!!

Apukuskin penkki muuttui keinutuoliksi, kun kuljetin äitiäni markkinoille. Penkin kiinnitykset olivat pettäneet takaa ja taas huollossa sanottiin, että omapa oli vikani, koska ilmeisesti joku läski oli keikkunut tuolissa. Miten tuollainen penkki kestää kolaritilanteessa?

Nyt on sitten alkanut moottori sammuilemaan kesken ajon. Mittarissa on 47 500km.

Ilmianna
Jaa

Omassa Qashgaissa etupenkkien verhoilut vaihdettu ja taas vuoden päästä puhki.Takaiskarien alapäät pettäneet, ajovalo lamput vaihdettu joka talvi kakkosvaihteen synkronointi ei tahdo pelata pakkasella.

Ilmianna
Jaa

Juu, paljon oli munkin nissanissa vikoja. Vaihdoin merkkiä ja viat loppui. Skodalla mennään.

Ilmianna
Jaa

Ajelen -08 Kassulla. Onko kellään muulla sitä ongelmaa, että tuulilasin pyyhkijät toimii miten sattuu? Käytän vipua ylhäällä = pitäisi pyyhkäistä tuulilasia vain kerran, niin pyyhkijät jäävätkin päälle ja sulat pysähtyvät vaikka mihin asentoon, eikä vipu tottele mitään... Sitten lähtevät taas uudelleen itsestään pyyhkimään ja pysähtyvät minne huvittaa. Aikansa näin temppuiltuaan pysähtyvät normaalisti ja toimivat jonkun aikaa ok, kunnes sitten vika ilmenee uudelleen. Voi mennä viikkojakin välillä, että toimivat normaalisti ja sitten taas... Edes auton sammuttaminen ei vie vikaa pois, vaan jos "oire" on jäänyt päälle, niin alkaa oikuttelemaan heti kun starttaa...

Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:

armeijaan jos menee ja tulee takasi vika poistuu

Ilmianna
Jaa

henrik36krhkhiukka kirjoitti:

armeijaan jos menee ja tulee takasi vika poistuu

Show more

menee voittaa prikaatimestaruuden hiukkavaarassa niin lämmöt vähenee.

krhk9495

Ilmianna
Jaa

henrik ijäs kirjoitti:

menee voittaa prikaatimestaruuden hiukkavaarassa niin lämmöt vähenee.

krhk9495

Show more

hiukkavaaraan kuuluu armeija ei se kainuu ainut.

Ilmianna
Jaa


Moottori käy ihmneen kylmänä , lämpö nousee hitaasti.

Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:

osta siihen jotain vettä ja lämmitys, hallissa

neste oulu

Ilmianna
Jaa

henrikäs ij kirjoitti:

osta siihen jotain vettä ja lämmitys, hallissa

neste oulu

Show more

osta vaikka soraa sepeliä niin ei uppoa paku maahan.

Ilmianna
Jaa

henrik ijäs kirjoitti:

osta vaikka soraa sepeliä niin ei uppoa paku maahan.

Show more

saanko nauraa tikkurilalle ihmisille.,

päättäjille

Ilmianna
Jaa

Aasian autot on tehty ekonomien mitoituksella. Tarkoitus on, että loota hajoaa pian, että voidaan taas myydä uusi.

Menetelmä on ihan ok maissa, joissa autoa vaihdetaan kuin sukkia ja joissa autovero ei sairastuta ihmisiä.

Suomessa kun sen sijaan köpösenkin auton ostoa varten joutuu tekemään 5 vuotta töitä niin ei sitä hiellä ansaittua summaa haluaisi pistää näihin Aasian paperimerkkeihin.

Köyhälle on saksalainen auto paras ja lopulta halvin. Niiden suunnittelussa ja valmistuksessa on insinöörillä kuitenkin tänä päivänä enemmän sanomista kuin muiden maiden merkeissä.

Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:

Jaa, varsinainen asiantuntija..:)..sinussa taitaa olla vieläkin ajatukset -60 luvulla autojen suhteen. Ei ne sakemannien tekeleet ole aina sitä laatua taanneet, varsinkaan autoissa. Opel, VW, Audi, Tanukkaa ja Mersua ym. uhohtamatta. Aika paljon teknistä riesaa niitenkin kohdalle on sattunut....ja sattuu vielä näinä päivinäkin.

Ilmianna
Jaa

japsiautoilija kirjoitti:

Jaa, varsinainen asiantuntija..:)..sinussa taitaa olla vieläkin ajatukset -60 luvulla autojen suhteen. Ei ne sakemannien tekeleet ole aina sitä laatua taanneet, varsinkaan autoissa. Opel, VW, Audi, Tanukkaa ja Mersua ym. uhohtamatta. Aika paljon teknistä riesaa niitenkin kohdalle on sattunut....ja sattuu vielä näinä päivinäkin.

Show more

Enkä yhtään epäile sitä uutista jossa nämä säästöpossu turbomyllyt hajoo jo 150 tuh. ajolla.

Qassussa sensijaan perinteinen motti jota ei saa ajamalla rikki. En todellakaan kaipaa turboa riesakseni.

Ilmianna
Jaa

qashkuski kirjoitti:

Enkä yhtään epäile sitä uutista jossa nämä säästöpossu turbomyllyt hajoo jo 150 tuh. ajolla.

Qassussa sensijaan perinteinen motti jota ei saa ajamalla rikki. En todellakaan kaipaa turboa riesakseni.

Show more

Nissan qashqai 1.6 2009 : Akku ja takaiskarit vaihdettu. 4v ikäisenä saatu ilmainen bensapumppu. Lienevät kaikki vakio vikoja.

Ilmianna
Jaa


Nissan Gashqai 1.6 2008 on toiminut hyvin tähän asti. Nyt tuli pieni harmi, kun lainasin peräkärriä jonka sähköpistoke oli huonokuntoinen. Ennen kuin sain sen paikalleen hävisi kuskin puolelta parkkivalot, etsin ohjekirjan perusteella sulakkeita, niitä löytyi kuskin jalkatilasta ja konehuoneesta akun viereltä. Minkähän kokoinen sulake on ja minkä nimen takana se voisi olla ? Pikaisen tutkimisen jälkeen en löytyänyt yhtään palanutta sulaketta. Lieneekö sulakkeita vielä jossain muualla, onko kenties vetokoukun kytkennän yhteydessä asennettu lisäsulakkeita jonnekin verhoilun alle/taakse ? Osaisiko joku alanmies neuvoa ?

Ilmianna
Jaa

meil 2008 1.6 acenta.. kellojousi on vaihdettu ratin taakse..ihan ok käyttöauto..vie bensaa aikas paljon..mut kai se oli tiedettävä kun painava auto niin pienillä väännöillä ..

Ilmianna
Jaa

Kassu nollakasille,minulla oli Citroen Berlingo tuulilasinpyyhkijät jäi päälle vaikka otti avaimen pois virtalukosta.Epäilivät huollossa että pyyhkijöittenrele antaa virtaa läpi.Koska releitä ei saanut erikseen,olisi pitänyt vaihtaa koko tietokoneyksikkö.Kustannukset olisi ollut ,1000 euroa yksikkö 300euroa työt +avaimien koodaus 120 euroa.Tästä on jo neljä vuotta.

Ilmianna
Jaa

Kymppitonni ajettu 2013 Qashqailla ilman vikoja mutta pyyhkijän sulat ihan sipissä jo. Mistähän saisi paremmat kun Nissanin varaosat on kuulemma alkuperäiset.

Luin ketjut läpi ja tuntuu että joillakin on joko hyvä mielikuvitus tai sitten laittavat auton liian koville kun noin paljon vikoja uudehkossa autossa vai mistä moinen vikamäärä. Edellinen autoni oli myös Qashqai jolla ajoin melkein 100 tuh. melko vähillä vioilla. Kytkimestä ja takaiskareista eniten harmia.

Ilmianna
Jaa

Qashqai Tekna 4x4 2014. Autolla ajettu 1500 km, tähän jaksoon sisältyy neljä korjaamolla käyntiä eikä loppua ole näkyvissä. Maahantuoja ei edes tunnista ilmoituksensa mukaan vikokoodien mukaisia antureita. Tämä uusi versio täysi SUSI.

Ilmianna
Jaa
22 VASTAUSTA:

Itellä kans uusmalli kassu 1.2. Parkkitutkat hälyttelee itekseen, radio jää päälle vaikka auton sammuttaa ja ottaa avaimen pois. Handsfree jää jumiin, on päällä mutta soittajan ääntä ei kuulu, soittaja kyllä kuulee. Kaiuttimista kuuluu outoja rätinöitä ja pauketta radion ollessa päällä, välillä jo luullut että kojelaudan takaa kaikki osat irronneet. Valoautomatiikka toimii pimeällä niin että jos vähänkin tienpinnassa tai pinta vaalea niin vaihtaa lyhkäsille, samoin jos vastaan tulee auto 2 km päässä. Huollossa ei löydetty vikaa eikä osattu sanoa mistä johtuu. Ohjeeksi sanottiin että jos toiminnot häiritsevät ne voi kytkeä pois päältä. Että sillei muutetaan auto karvalakkiversioksi vaikka herkuista maksettu maltaita. Edellisessä mallissa ei ollut mitään vikaa.

Ilmianna
Jaa

Toinen kassu kirjoitti:

Itellä kans uusmalli kassu 1.2. Parkkitutkat hälyttelee itekseen, radio jää päälle vaikka auton sammuttaa ja ottaa avaimen pois. Handsfree jää jumiin, on päällä mutta soittajan ääntä ei kuulu, soittaja kyllä kuulee. Kaiuttimista kuuluu outoja rätinöitä ja pauketta radion ollessa päällä, välillä jo luullut että kojelaudan takaa kaikki osat irronneet. Valoautomatiikka toimii pimeällä niin että jos vähänkin tienpinnassa tai pinta vaalea niin vaihtaa lyhkäsille, samoin jos vastaan tulee auto 2 km päässä. Huollossa ei löydetty vikaa eikä osattu sanoa mistä johtuu. Ohjeeksi sanottiin että jos toiminnot häiritsevät ne voi kytkeä pois päältä. Että sillei muutetaan auto karvalakkiversioksi vaikka herkuista maksettu maltaita. Edellisessä mallissa ei ollut mitään vikaa.

Show more

"Toinen kassu". Mikä malli sulla on?

Ilmianna
Jaa

Acenta safety pack? kirjoitti:

"Toinen kassu". Mikä malli sulla on?

Show more

Jo acenta+ safety pack. Sen verran huollossa kerrottiin että valmistajalla tiedossa että radio voi jäädä päälle mutta eivät tiedä mistä johtuu ja miten korjataan. Muuten kyllä auto mukava ajaa. Moottoritie nopeuksissa kylläkin hirveä bensasyöppö. 8-9 l/100 km

Ilmianna
Jaa

Toinen kassu kirjoitti:

Jo acenta+ safety pack. Sen verran huollossa kerrottiin että valmistajalla tiedossa että radio voi jäädä päälle mutta eivät tiedä mistä johtuu ja miten korjataan. Muuten kyllä auto mukava ajaa. Moottoritie nopeuksissa kylläkin hirveä bensasyöppö. 8-9 l/100 km

Show more

Radio/naviin on tullut jo päivitys.

Ilmianna
Jaa

takuuseen vaan kirjoitti:

Radio/naviin on tullut jo päivitys.

Show more

No eivätpä ainakaan tuolta Raision Automyynnin huollosta ole vaivautuneet ilmoittelemaan vaikka nämä viat autossani ovat heillä tiedossa. Tuo kaistavahtikin on myös sellainen että välillä toimii ja välillä ei. Nyt viimeisin vika mikä emännän kanssa havaittiin että kartturin turvavyö hälytin ei myöskään aina toimi.

Ilmianna
Jaa

Toinen kassu kirjoitti:

No eivätpä ainakaan tuolta Raision Automyynnin huollosta ole vaivautuneet ilmoittelemaan vaikka nämä viat autossani ovat heillä tiedossa. Tuo kaistavahtikin on myös sellainen että välillä toimii ja välillä ei. Nyt viimeisin vika mikä emännän kanssa havaittiin että kartturin turvavyö hälytin ei myöskään aina toimi.

Show more

Lähetä maahantuojalle palautetta huoltosi toiminnasta.

Ilmianna
Jaa

Toinen kassu kirjoitti:

Itellä kans uusmalli kassu 1.2. Parkkitutkat hälyttelee itekseen, radio jää päälle vaikka auton sammuttaa ja ottaa avaimen pois. Handsfree jää jumiin, on päällä mutta soittajan ääntä ei kuulu, soittaja kyllä kuulee. Kaiuttimista kuuluu outoja rätinöitä ja pauketta radion ollessa päällä, välillä jo luullut että kojelaudan takaa kaikki osat irronneet. Valoautomatiikka toimii pimeällä niin että jos vähänkin tienpinnassa tai pinta vaalea niin vaihtaa lyhkäsille, samoin jos vastaan tulee auto 2 km päässä. Huollossa ei löydetty vikaa eikä osattu sanoa mistä johtuu. Ohjeeksi sanottiin että jos toiminnot häiritsevät ne voi kytkeä pois päältä. Että sillei muutetaan auto karvalakkiversioksi vaikka herkuista maksettu maltaita. Edellisessä mallissa ei ollut mitään vikaa.

Show more

Itselläni on myös uuden mallinen qashqai. Reilun parin kuukauden aikana käynyt jo kaksi kertaa takuukorjauksessa. Eikä ole vieläkään kunnossa, joten käynnit jatkuu.

On ensimmäinen ja viimeinen uusi nissan kohdallani.

Ilmianna
Jaa

kohtalotoveri kanssa kirjoitti:

Itselläni on myös uuden mallinen qashqai. Reilun parin kuukauden aikana käynyt jo kaksi kertaa takuukorjauksessa. Eikä ole vieläkään kunnossa, joten käynnit jatkuu.

On ensimmäinen ja viimeinen uusi nissan kohdallani.

Show more

Olin viikonloppuna uuden qashqain kyydissä. Autolla ei oltu vielä paljoakaan ajettu, mutta niin vaan jo oviverhous ja kojelauta natisi.

Kysyin omistajalta, että oletko viemässä huoltoon tutkittavaksi. Kertoi, että on jo ollut ja niitä on yritetty korjata. Muitakin vikajuttuja on kai ollut, mutta niistä ei ollut puhetta sen enempää. Ei ollut kovinkaan tyytyväinen uuteen autoonsa ja en viittinyt kuittailla sen enempää.

Näytti ja kuulosti vähän siltä, että erilaisia lapsenvikoja oli aika paljon.

Ilmianna
Jaa

en osta kirjoitti:

Olin viikonloppuna uuden qashqain kyydissä. Autolla ei oltu vielä paljoakaan ajettu, mutta niin vaan jo oviverhous ja kojelauta natisi.

Kysyin omistajalta, että oletko viemässä huoltoon tutkittavaksi. Kertoi, että on jo ollut ja niitä on yritetty korjata. Muitakin vikajuttuja on kai ollut, mutta niistä ei ollut puhetta sen enempää. Ei ollut kovinkaan tyytyväinen uuteen autoonsa ja en viittinyt kuittailla sen enempää.

Näytti ja kuulosti vähän siltä, että erilaisia lapsenvikoja oli aika paljon.

Show more

Eikös tälläkin palstalla nissanin asentajana esiintynyt henkilö antanut vinkkiä, ettei kannata vielä uudemman mallin kassua hankkia. Olikohan sisäpiirin tietoa auton vikaisuudesta?

Itsekin pyysin tarjouksen uuteen kassuun talvella. Kovasti myyjä yritti saada kauppoja aikaiseksi, sanoi että kohta hinnat nousevat. Näitä kommentteja kun lukee, niin tulee väkisin mieleen yksi asia: Ei kai vaan mallisarjan alkupään autoja myydä halvemmalla siksi, että saataisiin niitä enemmän testatuksi liikenteessä ja voidaan sitten hioa lapsenviat pois?

Toivottavasti vikaisen uuden auton ostaneet älyävät pyytää edes jotain korvausta testaamisesta.

Ilmianna
Jaa

kannattaa odottaa kirjoitti:

Eikös tälläkin palstalla nissanin asentajana esiintynyt henkilö antanut vinkkiä, ettei kannata vielä uudemman mallin kassua hankkia. Olikohan sisäpiirin tietoa auton vikaisuudesta?

Itsekin pyysin tarjouksen uuteen kassuun talvella. Kovasti myyjä yritti saada kauppoja aikaiseksi, sanoi että kohta hinnat nousevat. Näitä kommentteja kun lukee, niin tulee väkisin mieleen yksi asia: Ei kai vaan mallisarjan alkupään autoja myydä halvemmalla siksi, että saataisiin niitä enemmän testatuksi liikenteessä ja voidaan sitten hioa lapsenviat pois?

Toivottavasti vikaisen uuden auton ostaneet älyävät pyytää edes jotain korvausta testaamisesta.

Show more

Korvauksia testaamisesta? Heh heh heh. Ainoa mitä saat on ylimielisiä vastauksia maahantuojan edustajalta, jos he yleensä vastaavat ja marmoritiskillä vihaisen mulkaisun.

Jos jaksat jankuttaa niin saatat saada 5 % alennuksen lippiksen hinnasta.

Ilmianna
Jaa

en osta kirjoitti:

Olin viikonloppuna uuden qashqain kyydissä. Autolla ei oltu vielä paljoakaan ajettu, mutta niin vaan jo oviverhous ja kojelauta natisi.

Kysyin omistajalta, että oletko viemässä huoltoon tutkittavaksi. Kertoi, että on jo ollut ja niitä on yritetty korjata. Muitakin vikajuttuja on kai ollut, mutta niistä ei ollut puhetta sen enempää. Ei ollut kovinkaan tyytyväinen uuteen autoonsa ja en viittinyt kuittailla sen enempää.

Näytti ja kuulosti vähän siltä, että erilaisia lapsenvikoja oli aika paljon.

Show more

Tuo vika jäi minultakin mainitsematta, meinaan tuo kojelaudan natina. Tulee siitä ilmasuuttimen kohdalta kojelaudan oikealta puolelta. Huollossa korjailivat sitä, kertoivat laittaneensa jotain lisäpehmustetta ja kiinnittäneet sen paremmin. Emännällekin kehuin kun huollosta lähdettiin että saivat sentään yhden vian korjattua. Sitä onnea kesti 20 km ja taas alkoi sama natina. Saa sen äänen pois, emäntä kun painaa kojelautaa niin ei kuulu natinaa, paitsi tietty emännän suusta.

Katsotaan tapahtuuko mitään kun soitin maahantuojalle ja haukuin auton ja merkkihuollon sekä asenteen miten vikoihin suhtaudutaan.

Ilmianna
Jaa

Toinen kassu kirjoitti:

Tuo vika jäi minultakin mainitsematta, meinaan tuo kojelaudan natina. Tulee siitä ilmasuuttimen kohdalta kojelaudan oikealta puolelta. Huollossa korjailivat sitä, kertoivat laittaneensa jotain lisäpehmustetta ja kiinnittäneet sen paremmin. Emännällekin kehuin kun huollosta lähdettiin että saivat sentään yhden vian korjattua. Sitä onnea kesti 20 km ja taas alkoi sama natina. Saa sen äänen pois, emäntä kun painaa kojelautaa niin ei kuulu natinaa, paitsi tietty emännän suusta.

Katsotaan tapahtuuko mitään kun soitin maahantuojalle ja haukuin auton ja merkkihuollon sekä asenteen miten vikoihin suhtaudutaan.

Show more

Komeat on tittelit maahantuojan typsyillä ja tyypeillä, ihan lontoon kielellä. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että asiakas maksaa lopulta heidänkin palkkansa.

Jos maksava asiakas ei ole tyytyväinen palvelun tasoon, niin silloin hän vie rahansa muualle.

Itse olen sen verran pottuuntunut maahantuojan ja jälleenmyyjän toimintaan oman uuden qashqain kohdalla, että en anna heille senttiäkään omaa rahaa tulevaisuudessa. Hoitakoot vaan takuu korjaukset. Maksulliset huollot tekee joku muu.

Ajan kalliit kilometrit pois. Tosin kestääkö qashqai sen onkin jo toinen juttu. Sitten vaihtui merkki.

Ilmianna
Jaa

raja tuli vastaan kirjoitti:

Komeat on tittelit maahantuojan typsyillä ja tyypeillä, ihan lontoon kielellä. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että asiakas maksaa lopulta heidänkin palkkansa.

Jos maksava asiakas ei ole tyytyväinen palvelun tasoon, niin silloin hän vie rahansa muualle.

Itse olen sen verran pottuuntunut maahantuojan ja jälleenmyyjän toimintaan oman uuden qashqain kohdalla, että en anna heille senttiäkään omaa rahaa tulevaisuudessa. Hoitakoot vaan takuu korjaukset. Maksulliset huollot tekee joku muu.

Ajan kalliit kilometrit pois. Tosin kestääkö qashqai sen onkin jo toinen juttu. Sitten vaihtui merkki.

Show more

Me suomalaiset ollaan ihan liian nössöjä takuuasioissa. Laittakaa vaan painetta maahantuojalle. Jos joku huoltopäällikkö tms väittää, ettei autossa ole mitään vikaa, niin pyytäkää se kirjallisena. Jos autossa onkin vika ja siitä aiheutuu jotain ikävää, niin vastuunkantajan etsintä helpottuu.

Laittakaa tuulilasin Ketoselle kysymys noista nissanin vioista. Ne olisi hyvä saada julkisuuteen.

Ilmianna
Jaa

vastuuseen kirjoitti:

Me suomalaiset ollaan ihan liian nössöjä takuuasioissa. Laittakaa vaan painetta maahantuojalle. Jos joku huoltopäällikkö tms väittää, ettei autossa ole mitään vikaa, niin pyytäkää se kirjallisena. Jos autossa onkin vika ja siitä aiheutuu jotain ikävää, niin vastuunkantajan etsintä helpottuu.

Laittakaa tuulilasin Ketoselle kysymys noista nissanin vioista. Ne olisi hyvä saada julkisuuteen.

Show more

Vastausta tuli nopeasti maahantuojalta. Ovat asiaa kyselleet jälleenmyyjäliikkeen huollolta ja latelivat samat vastaukset mitä sain sieltä huollosta ja että auto pitäisi olla kunnossa. Asia ei myöskään suoranaisesti heille kuulu vaan minun pitäisi reklamoida kyseistä huoltoa. Kenelle sitten pitäisi reklamoida jos ei heille? Asiasta olen heti reklamoinut huollon tiskillä saanut vastauksen että ei löydy vikaa ja jos ongelmat häiritsee niin toiminnot voi kytkeä pois päältä.

Vastasin kyllä sähköpostiin ja kerroin asian todellisuuden ja että auto ei todellakaan ole kunnossa tai sitten maahantuoja on suorastaan huiputtanut auton hienouksista ja toiminnoista. Vastauksena sain heti ja jos rivien välistä luki niin viesti oli että kuules nyt urpo, ota lusikka kauniiseen käteen ja rutise sinne huoltoliikkeelle äläkä tänne kirjoittele valituksiasi.

Välittömästi kyllä päätin että sähköpostit ja vikamääritykseni toimitan Tuulilasiin, Start- ja Teknavi- tv-ohjelmiin ja tietenkin kuluttaja-asiamiehelle. Minunko tässä pitäisi ympäri Suomea lähteä etsimään joka ottaa vakavasti asiakkaan asiat ja tekee myös jotain.

Ilmianna
Jaa

Toinen kassu kirjoitti:

Vastausta tuli nopeasti maahantuojalta. Ovat asiaa kyselleet jälleenmyyjäliikkeen huollolta ja latelivat samat vastaukset mitä sain sieltä huollosta ja että auto pitäisi olla kunnossa. Asia ei myöskään suoranaisesti heille kuulu vaan minun pitäisi reklamoida kyseistä huoltoa. Kenelle sitten pitäisi reklamoida jos ei heille? Asiasta olen heti reklamoinut huollon tiskillä saanut vastauksen että ei löydy vikaa ja jos ongelmat häiritsee niin toiminnot voi kytkeä pois päältä.

Vastasin kyllä sähköpostiin ja kerroin asian todellisuuden ja että auto ei todellakaan ole kunnossa tai sitten maahantuoja on suorastaan huiputtanut auton hienouksista ja toiminnoista. Vastauksena sain heti ja jos rivien välistä luki niin viesti oli että kuules nyt urpo, ota lusikka kauniiseen käteen ja rutise sinne huoltoliikkeelle äläkä tänne kirjoittele valituksiasi.

Välittömästi kyllä päätin että sähköpostit ja vikamääritykseni toimitan Tuulilasiin, Start- ja Teknavi- tv-ohjelmiin ja tietenkin kuluttaja-asiamiehelle. Minunko tässä pitäisi ympäri Suomea lähteä etsimään joka ottaa vakavasti asiakkaan asiat ja tekee myös jotain.

Show more

Toivottavasti ottavat asian esille. Silloin se taatusti vaikuttaa myyntiin ja merkin imagoon.

Ilmianna
Jaa

Toinen kassu kirjoitti:

Itellä kans uusmalli kassu 1.2. Parkkitutkat hälyttelee itekseen, radio jää päälle vaikka auton sammuttaa ja ottaa avaimen pois. Handsfree jää jumiin, on päällä mutta soittajan ääntä ei kuulu, soittaja kyllä kuulee. Kaiuttimista kuuluu outoja rätinöitä ja pauketta radion ollessa päällä, välillä jo luullut että kojelaudan takaa kaikki osat irronneet. Valoautomatiikka toimii pimeällä niin että jos vähänkin tienpinnassa tai pinta vaalea niin vaihtaa lyhkäsille, samoin jos vastaan tulee auto 2 km päässä. Huollossa ei löydetty vikaa eikä osattu sanoa mistä johtuu. Ohjeeksi sanottiin että jos toiminnot häiritsevät ne voi kytkeä pois päältä. Että sillei muutetaan auto karvalakkiversioksi vaikka herkuista maksettu maltaita. Edellisessä mallissa ei ollut mitään vikaa.

Show more

Ehkä huollon ammattitaito ei riitä etsimään vikoja. Tai sitten he tietävät viat, mutta Nissan ei ole antanut lupaa korjata niitä.

Toisaalta Nissanilla ei luulisi olevan paljoakaan varaa käydä leikkimään asiakkaitten kanssa, kun myynti on täysin qashqain varassa. Äkkiä maine katoaa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin uusi 1.2 turbo ei ole ollut muutenkaan myyntimenestys. Toisella foorumilla mainittiin, että hangosta niitä löytyy. Miksi ne ei ole menneet kaupaksi?

Ilmianna
Jaa

toinen merkki kirjoitti:

Ehkä huollon ammattitaito ei riitä etsimään vikoja. Tai sitten he tietävät viat, mutta Nissan ei ole antanut lupaa korjata niitä.

Toisaalta Nissanilla ei luulisi olevan paljoakaan varaa käydä leikkimään asiakkaitten kanssa, kun myynti on täysin qashqain varassa. Äkkiä maine katoaa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin uusi 1.2 turbo ei ole ollut muutenkaan myyntimenestys. Toisella foorumilla mainittiin, että hangosta niitä löytyy. Miksi ne ei ole menneet kaupaksi?

Show more

AutoBildin ensikoeajossa ( 1.2 tekna ) kiinnitettiin myös huomiota qashqain sisustan materiaaleihin. Oli ÄRSYTTÄÄ kohdassa maininta: Jotkin sisustan materiaalit vaikuttavat heppoisilta.

Ei ole ihme jos sisusta natisee, kun se on halvalla tehty.

Toisaalta ihan hyvä, että tällaiset asiat tulee jo nyt tietoon. Voi jokainen sitten itse päättää, ostaako natisevan qashqain.

Ilmianna
Jaa

nissanin ominaisuus kirjoitti:

AutoBildin ensikoeajossa ( 1.2 tekna ) kiinnitettiin myös huomiota qashqain sisustan materiaaleihin. Oli ÄRSYTTÄÄ kohdassa maininta: Jotkin sisustan materiaalit vaikuttavat heppoisilta.

Ei ole ihme jos sisusta natisee, kun se on halvalla tehty.

Toisaalta ihan hyvä, että tällaiset asiat tulee jo nyt tietoon. Voi jokainen sitten itse päättää, ostaako natisevan qashqain.

Show more

Samanlaista natinaa olen kuullut kalliimman mersunkin kojelaudasta. Taitaa olla aika yleisiä natinat nykyautoissa.

Ilmianna
Jaa

herkkäkorvainen kirjoitti:

Samanlaista natinaa olen kuullut kalliimman mersunkin kojelaudasta. Taitaa olla aika yleisiä natinat nykyautoissa.

Show more

Onko se mersu ollut uusi, niinkuin qashqait?

Ilmianna
Jaa

entinen kassu kirjoitti:

Toivottavasti ottavat asian esille. Silloin se taatusti vaikuttaa myyntiin ja merkin imagoon.

Show more

Onko toisella kassulla ja muilla mitään uutta kerrottavaa uuden Qashqain vikojen korjauksista?

Ilmianna
Jaa

en osta kirjoitti:

Olin viikonloppuna uuden qashqain kyydissä. Autolla ei oltu vielä paljoakaan ajettu, mutta niin vaan jo oviverhous ja kojelauta natisi.

Kysyin omistajalta, että oletko viemässä huoltoon tutkittavaksi. Kertoi, että on jo ollut ja niitä on yritetty korjata. Muitakin vikajuttuja on kai ollut, mutta niistä ei ollut puhetta sen enempää. Ei ollut kovinkaan tyytyväinen uuteen autoonsa ja en viittinyt kuittailla sen enempää.

Näytti ja kuulosti vähän siltä, että erilaisia lapsenvikoja oli aika paljon.

Show more

Päivitetään tätä. Naurattaa omasta puolesta, etten haksahtanut nissaniin. Tilasin toisen merkin.

Kaverin puolesta ei naurata, koska hänen uutta qashqaita ei ole vieläkään saatu kuntoon. Auton verhouksissa on edelleen natinoita, vaikka on jo kahdesti yritetty korjata. Ammattitaidotonta porukkaa nissanin huollossa, ei voi muuta sanoa.

Mutta tiedän, että kaveri on tarvittaessa tosi v...umainen. Uskoisin, että asia hoituu kun tarpeeksi korkea päällikkö nissanilla saa rajua palautetta.

Ilmianna
Jaa

pähkäilijä kirjoitti:

Onko toisella kassulla ja muilla mitään uutta kerrottavaa uuden Qashqain vikojen korjauksista?

Show more

Mielenkiintoista luettavaa on ollut eri maiden Nissanin foorumeilla. Uusi Qashqai ei taida olla parhaimman laatuinen auto, sen verran vikoja on jo löytynyt, mm. ruostetta ovissa!!!

Ilmianna
Jaa


Mulla ei edes 15-vuotiaassa Mersussa kojelauta natise, vaikka ikkunat helisee. Kojalaudan psytyy tekemään äänettömäksi, jos osaa ja haluaa. Nissanilta puuttuu molemmat, kun köyhät ostaa kuitenkin.

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

non vanha mersu rämä pitäsi jo paalata.

Ilmianna
Jaa

Halvalla kyhätty=halpa hinta luulis olevan, hinnan pitäisi vastata laatua en kyllä maksais 30donaa riisikupeista

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Selailin Qashqain varusteita ja hintaa. Ei voi välttyä ajatukselta, että kompromisseja on jouduttu tekemään.

Esim. Teknaan ja Businekseen on laitettu kattavat ja kalliit varusteet ja hinta ei ole kuitenkaan noussut kovinkaan suureksi. Tuskin niitä tappiolla myydään, joten auton muitten materiaalien laadusta on sitten todennäköisesti tingitty. Ei ihme jos auto rämisee jo uutena.

Ja ruostevauriot ja Suomen suolatut tiet. Kaikkihan tietää miten siinä lopulta käy.

Ilmianna
Jaa

Minulla uusi 1.5 dci Visia, ajettu nyr 5500km. Radio jäänyt kolme kertaa päälle, eikä sammu. Merkkiliike ei uskonut tätä, vaan piti ottaa videokuvaa ja näyttää huollon edustajalle. Vänkärin ovipahvi natisee ja myös kuskin puolen B-pilarin verhous. Näille huolto ei osannut (lue: viitsinyt) tehdä mitään. Muuten OK auto, kulutus ollut koko matkalta 4.9L/100km.

Ilmianna
Jaa


Qashqai 1.2 DIG-T 115 Business ajettu n. 20 tkm. Businessmalliin uhratut rahat menneet osittain hukkaan, koska etu-ja takatutkat huutavat milloin sattuu eikä huolto pysty asiaa korjaamaan, pitäisi kuulema vaan ottaa pois päältä... Valoautomatiikka vaihtaa lyhyille liian aikaisin ja päivävalokytkentä toimii toisinaan miten sattuu. (huolto ei noteeraa?) Kuolleenkulman varoitusvalot vilkuttelevat tienvarren tolpista ja varmaan taivaan linnuistakin :-) . (huolto levittelee käsiään) .Nopeusrajoitusliikennemerkin näyttö ei usko suomalaisiin talvinopeuksiin, vaan vaihtaa kohta takaisin kesärajoitukseen. (huolto tunsi jutun, ei voi mitään kun Suomessa niin kummallisia rajoituksia...) Joskus auto jättänyt ulos eikä avaa ovia kuin mekaanisesti. (ehkä vain sattumaa, bitit poikittain..)

Tulispa taas kesä, silloin toimii paremmin. Autoa pitäisi mielestäni myydä huomautuksella, että kaikki järjestelmät eivät ehkä toimi Suomessa...

Muutoin auto on kyllä ihan mukava, enkä vielä ole vaihtamassa...Auto on mukava ajaa, miellyttävä moottori, hyvähköt ajovalot teholtaan ja kohtuullinen kulutus sekä selvästi edellistä diesel-mallia lämpimämpi.

Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:

Autossahan on takuu, joten huollon käsien levittely ei riitä. Taitaa olla vaan heidän laiskuutta tai ammattitaidottomuutta kun eivät korjaa vikoja. Tuskin maahantuoja on ohjeistanut merkkihuoltoa käsienlevittelyyn tms.

Onko auto mahdollista viedä toiseen merkkihuoltoon? Saattaa homma toimia paremmin.

Tee kirjallinen valitus vioista. Jos ei sittenkään tapahdu mitään, niin aina on mahdollista ottaa kuluttajaviranomaiseen yhteyttä.

Ilmianna
Jaa

nneu kirjoitti:

Autossahan on takuu, joten huollon käsien levittely ei riitä. Taitaa olla vaan heidän laiskuutta tai ammattitaidottomuutta kun eivät korjaa vikoja. Tuskin maahantuoja on ohjeistanut merkkihuoltoa käsienlevittelyyn tms.

Onko auto mahdollista viedä toiseen merkkihuoltoon? Saattaa homma toimia paremmin.

Tee kirjallinen valitus vioista. Jos ei sittenkään tapahdu mitään, niin aina on mahdollista ottaa kuluttajaviranomaiseen yhteyttä.

Show more

Ei ne siellä huolloissa mitään uutta softaa väännä, tehtaalta tulee apua, jos tulee.

Ilmianna
Jaa

mitä auttaa kirjoitti:

Ei ne siellä huolloissa mitään uutta softaa väännä, tehtaalta tulee apua, jos tulee.

Show more

Tää on helppo, qassuhan on viallinen, jos tehtaalta ei tule toimivaa päivitystä.

Ja jos takuunalainen auto on viallinen ja sitä ei saada kuntoon, niin sitten tulee kyseeseen esim. hinnanalennus.

Ei kannata tyytyä marmorihemmojen selityksiin ja vastuun väistelyyn.

Kuluttajaviraston sivuilta saa tarkemmat toimintaohjeet jos muuten asia ei selviä.

Ilmianna
Jaa

hei 1.2 busines - Jatka asiaa korjaamopäällikön kanssa asiallisesti, jos ei onnistu niin kioskin toimarin kanssa sitten, jos sekään ei onnistu niin käänny maahantuojan puoleen ihan samassa järjestyksessä, kyllä varmaan onnistuu auton korjaaminen ja tulee kuntoon. Mutta ihan kaikille tiedoksi, opetelkaa käyttäytymään asiallisesti, kun reklamoitte. Huonolla käytöksellä saatte samaa takaisin aina.

Minullakin on ollut joskus uusissa autoissa vikoja, mutta kaikki on aina korjattu, ja asiallisesti

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Saattaa asiallisuus vähän olla hakusessa, kun samaa vikaa takuukorjataan useaan kertaan ja vielä maahantuojan ohjeitten mukaan. Ja ei tule auto kuntoon.

Ilmianna
Jaa


Nyt tuli 1,6 d:n vaihdelaatikkovikojen takia takaisinkutsu. Odotan vain, että jätetäänkö päivityksen varaan, joka ei toiminut ainakaan testiautossa, vaan siihen vaihdettiin koko laatikko. Ehkä olisi parasta vaihtaa heti laatikko ja pelastaa auton mainetta niin paljon kuin voi? Auto on toiminut tämän alkutaipaleen moitteitta ja kulutus ollut alle 5, joten harmi, jos laatikko hajoo tai alkaa oireilemaan.

Ilmianna
Jaa

- 2013 malli, 1,6 bensa, etuveto. Nyt 95 000 km. Ei ole vikaa . Toimii hyvin.

Olen tyytyväinen autoon. Mukava auto, mukava käyttää ja ajaa. Keskikuluts on mittarin mukaan tuossa, 6,4 l/100 - ympärivuotine kulutus. Kesällä menee 6,1 L / 100km.

Tämä on se edellinen malli. - tämä yksinkertainen ja hyvä auto.

Miten uusi malli, 1,2 turbo toimii ? ja kuluttaa ?

Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:

Toi vanha 1,6 on käytännössä parempi kone kuin uudemman mallin 1,2 turbo.

Koska käytännössä tämä 1,2 turbo vie enemmän bensaa. Tämä on käytännön kokemus, kun molemmat on itsellä ollut.

Laboratoriossa ilmesesti uusi 1,2 turbo vie vähemmän. ( ilmoitettu kulutus on alempi ). Mutta käytännössä se kuitenkin kultttaa aika kovaa, kun joutuu käyttämään sitä turboa ja tehoja. Taitaa olla autokin painavempi ??

Mulla meni se vanha 1,6, noin 6 - 6,8 L kulutuksin.

Tämä uusi 1,2 turbo menee tuonne 7 L pintaan, vaikka muka on modernimpi. Ja kovin helposti hörppää reilusti yli 8L / 100km.

Ilmianna
Jaa

2014 mallia kirjoitti:

Toi vanha 1,6 on käytännössä parempi kone kuin uudemman mallin 1,2 turbo.

Koska käytännössä tämä 1,2 turbo vie enemmän bensaa. Tämä on käytännön kokemus, kun molemmat on itsellä ollut.

Laboratoriossa ilmesesti uusi 1,2 turbo vie vähemmän. ( ilmoitettu kulutus on alempi ). Mutta käytännössä se kuitenkin kultttaa aika kovaa, kun joutuu käyttämään sitä turboa ja tehoja. Taitaa olla autokin painavempi ??

Mulla meni se vanha 1,6, noin 6 - 6,8 L kulutuksin.

Tämä uusi 1,2 turbo menee tuonne 7 L pintaan, vaikka muka on modernimpi. Ja kovin helposti hörppää reilusti yli 8L / 100km.

Show more

Sen verran noihin neuvoihin a.sia että ensin korjaamopäällikölle, sitten toimarille ja jos ei auta niin maahantuojalle. Tuo maahantuoja ei tässä asiassa auta. Olen jopa heidän kanssaan asiallisesti sähköpostitse keskustellut ja kun rivien välistä asiaa suomensin niin viesti oli tämän kaltainen "etkös vajakki tajua ja usko ettei tänne kannata valittaa, ei ole maahantuojan murhe jos huolto ei toimi, vastaavat itse tekemisistään, eli vaihda huolto jos palvelu ei kelpaa". Että tällainen apu maahantuojalta. Jos toista huoltoa aikoisi käyttää pitää siirtyä sitten toiseen kaupunkiin. No autooni on yksi softapäivitys tehty josta ei olut mitään apua. Nyt olin 20 000 km huollossa. Uusi softapäivitys josta tuntui olevan nyt apua, radio ei ole jäänyt kertaakaan vielä päälle ja bluetoothin kautta tuntuu toi handsfreekin toimivan paremmin vaikka vielä kadottaakin välillä puhelimen ja ei aina näytä soittajan nimeä vaikka luettelossa onkin. Ajovaloautomatiikka alkoi toimia vieläkin huonommin. Tosi aikaisin vaihtaa lyhkäsille ja välillä ei pitkät tahdo mennä takasin päälle. Muutaman kerran käynyt päinvastoinkin, valot vaihtui lyhkäsille vasta ihan kohdattaessa kun vastaantulija laitto pitkät päälle.

Ajo-ominaisuuksista tykkään tosi paljon hieman parempi kuin edellinen kassu ja ei mun 1,2 kulutukseltaankaan mikään syöppö ole. Mulla päivittäin tulee n. 100 km ajoa josta n. puolet kaupungissa ja kuljen ihan liikennevirran mukana. Keskikulutus kesällä 6.0-6.2 ja nyt talvella 6.3-6.5. Kesällä kun tein pidemmän matkan ja ajoin moottoritienopeuksia 1- ja 4- tiellä niin tankillisella ei meinannut 500 km päästä. No katsotaan miten asiat etenee ja jälleenmyyntiarvolle käy kun reilun parin vuoden päästä vaihtelen autoa. Alan mediankin kanssa olen käynyt vuorokeskustelua ja jota edelleenkin jatkamme, jospa hieman suurempaakin julkisuutta nämä asiat saisi, varsinkin jälkimarkkinointitapa, ainakin maahantuojan.

Ilmianna
Jaa

Toinen kassu kirjoitti:

Sen verran noihin neuvoihin a.sia että ensin korjaamopäällikölle, sitten toimarille ja jos ei auta niin maahantuojalle. Tuo maahantuoja ei tässä asiassa auta. Olen jopa heidän kanssaan asiallisesti sähköpostitse keskustellut ja kun rivien välistä asiaa suomensin niin viesti oli tämän kaltainen "etkös vajakki tajua ja usko ettei tänne kannata valittaa, ei ole maahantuojan murhe jos huolto ei toimi, vastaavat itse tekemisistään, eli vaihda huolto jos palvelu ei kelpaa". Että tällainen apu maahantuojalta. Jos toista huoltoa aikoisi käyttää pitää siirtyä sitten toiseen kaupunkiin. No autooni on yksi softapäivitys tehty josta ei olut mitään apua. Nyt olin 20 000 km huollossa. Uusi softapäivitys josta tuntui olevan nyt apua, radio ei ole jäänyt kertaakaan vielä päälle ja bluetoothin kautta tuntuu toi handsfreekin toimivan paremmin vaikka vielä kadottaakin välillä puhelimen ja ei aina näytä soittajan nimeä vaikka luettelossa onkin. Ajovaloautomatiikka alkoi toimia vieläkin huonommin. Tosi aikaisin vaihtaa lyhkäsille ja välillä ei pitkät tahdo mennä takasin päälle. Muutaman kerran käynyt päinvastoinkin, valot vaihtui lyhkäsille vasta ihan kohdattaessa kun vastaantulija laitto pitkät päälle.

Ajo-ominaisuuksista tykkään tosi paljon hieman parempi kuin edellinen kassu ja ei mun 1,2 kulutukseltaankaan mikään syöppö ole. Mulla päivittäin tulee n. 100 km ajoa josta n. puolet kaupungissa ja kuljen ihan liikennevirran mukana. Keskikulutus kesällä 6.0-6.2 ja nyt talvella 6.3-6.5. Kesällä kun tein pidemmän matkan ja ajoin moottoritienopeuksia 1- ja 4- tiellä niin tankillisella ei meinannut 500 km päästä. No katsotaan miten asiat etenee ja jälleenmyyntiarvolle käy kun reilun parin vuoden päästä vaihtelen autoa. Alan mediankin kanssa olen käynyt vuorokeskustelua ja jota edelleenkin jatkamme, jospa hieman suurempaakin julkisuutta nämä asiat saisi, varsinkin jälkimarkkinointitapa, ainakin maahantuojan.

Show more

Meillä jäi myös radio omineen päälle, mutta se korjaantui päivityksellä. Mutta radio edelleen pätkäsee lähetyksen poikki tietyn väliajoin.... Vikaa ei löydy, joten ehdotin että vaihtavat koko radion ja jos se ei käy niin vaihtakaa uuteen koko auto. Muitakin vikoja on ollut, start stop toiminto ei pelannut ja tutkat huutelee miten sattuu...

Ilmianna
Jaa


1.2 Acenta ajettu 9900. Käynyt jo 2 kertaa takuuhuollossa. Hyytyi kesken ajon ja moottorin häiriövalo syttyi. Kaasuläppä viallinen. Lisäksi takaovien pikkulistat lähtevät irti. Suhisee etuovista ajettaessa yli 100km/h. Ilmastoinnissa ei tunnu olevan kuin asennot kylmä/kuuma. Bensatankin luukku jäätyy jatkuvasti kiinni. Tutkat jatkuvasti häiriössä. Ajovaloautomatiikka elää omaa elämäänsä. Elämäni ensimmäinen ja viimeinen nissan.

Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

Helpolla olet päässyt. Omani on käynyt monta kertaa enemmän takuuhuollossa, vaikka autolla on ajettu vähemmän kuin sulla.

Jos kyseessä on keskimmäiset etututkat, niin pieni vinkki. Kalibrointi ei auta, vaan ne pitää vaihtaa uusiin. Saattaa auttaa.

Viimeinen Nissan myös meidän perheessä.

Ilmianna
Jaa

1.2 tekna kirjoitti:

Helpolla olet päässyt. Omani on käynyt monta kertaa enemmän takuuhuollossa, vaikka autolla on ajettu vähemmän kuin sulla.

Jos kyseessä on keskimmäiset etututkat, niin pieni vinkki. Kalibrointi ei auta, vaan ne pitää vaihtaa uusiin. Saattaa auttaa.

Viimeinen Nissan myös meidän perheessä.

Show more

Muitakin tuntuu löytyvän, jotka on haksahtaneet ostamaan uuden Qashqain.

Samanlaisia vikoja on myös mun teknassa. Huolto on yrittänyt korjailla niitä maahantuojan ohjeitten mukaan, mutta ei ole aina onnistunut. Ei riitä organisaatiolla ammattitaito.

Näyttää siltä, että Suomen olosuhteet on liian vaativia uudelle ja halvalla tehdylle Qashqaille.

Ilmianna
Jaa

Tämä keskustelu on suljettu

Voit yhä lukea viestiketjua, tykätä kommenteista ja ilmiantaa asiattomuuksia. Halutessasi voit aloittaa uuden keskustelun samasta aiheesta.

Aloita uusi keskustelu