Lonkkaluu (SI-nivel?) pois paikoiltaan

mmitääh?

Minulla oli yläselän kipuja nostaessa painavia tavaroita ja menin sitten fysiatrin vastaanotolle. Totesi, että lonkkaluuni oli pois paikoiltaan ja laittoi sen takaisin paikoilleen. Voinko jatkaa painavien tavaroiden nostelua ihan normaalisti, ettei tarvi pelätä , että jotain sattuisi? Fysiatri sanoi lonkkaluun pois paikoiltaan lähtemisen tapahtuvan harvoin toistamiseen, mutta on se kuitenkin mahdollista. Minulle jäi tuosta pois paikaltaan lähtemisestä nyt kammo ja varon koko ajan rasittamasta selkää ja lantion aluetta...ja enkä uskalla nyt nostella mitään. Onhan huoleni aivan turha?

4

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulla kun

      yläselkäsi oli kipeä ja
      aivan alaselässäsi oli vikaa.

      mitenhän nämä sitten liittyvätkään toisiinsa.

      jään ihmettelemään, mites nyt menee, onks yhtään parempi.

      • lääkäri tietää

        Moni selkävaiva korjataan tukipohjallisilla, podiatri tietää. Moni yläselänkin vaiva.


    • ei hoidettu

      Lonkkaluu ei voi olla paikoiltaa eikä myöskään sinivel. Si nivelessä voi olla toimintähäiriö muta se korjaantuu liikeharjoitteilla tai hieronnalla hyvin tehokkaasti. Eli ihan kotikonstein joten turha mainostaa tai linkitellä mitään linkkejäsi tänne.

    • hyvä&paree

      että kipu tuntuu muualla kuin luulisi koska tukiranka on biomekaaninen kokonaisuus.
      Jos sait fysiatrilta helpotuksen ja kipu hellitti niin käsittely oli oikein. Kudokset voivat olla vielä ärtyneet nitkahdusvammasta mutta jos alaraajassakaan ei ole liikerajoitusta niin tilanne hyvä. Ymmärrettävää, että varot nostellessa painavampia tavaroita mutta tee se vastaisuudessa oikealla nostotekniikalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe