Johnson 115 hv 2t vm. 2004 pätkii ajossa huomattavasti yläkierroksilla n. 4000 alkaen. Vapaakaasulla pätkiminen alkaa n. 2000 kierroksesta.
Sytytysennakkoa tutkittiin ajoituslampulla. Tyhjäkäynnillä ennakko oli n. 4 astetta kuten kait pitäisikin olla, mutta vaihde vapaalla kaasua lisätessä ennakko ei muuttunut yhtään. Ohjekirjan mukaan kaasun ollessa täysin auki ennakon pitäisi olla 20 astetta. Tosin nyt kierrokset olivat testatessa enimmillään n. 4000, mitään muutosta ei kuitenkaan ennakkossa tapahtunut.
Moottorissa on "Optical Ignition System" optinen sytytys. Onko tämän järjestelmän toiminnasta kenelläkään tietoa, miten se lisää ennakkoa / lukee kampiakselin asemaa? Kuinka kyseisen systeemin ennakko säädetään?
Löytyykö jostain "silmä", minkä avulla ennakko säätyy? Mistä se löytyy ja voisiko se olla putsausta vaille?
Johnson OIS sytykyksen säätö
optinen silmä
1
400
Vastaukset
- jonsson74
itsellä tekee tyhjäkäynnillä pätkimistä ja sammuu heti. se optinen silmä on siinä muovikopan alla koneen päällä.. niissä muovi vivuissa on jotain ennakko säätöjä mutta en ole niihin nykinyt. polttoaine pumppukin voi tehdä samaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 962695
Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu1032282- 912030
- 131759
Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en441701- 361676
- 781666
Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.
Onko kenellekään yllätys?921602Synnittömänä syntyminen
Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.1291467Mitä tämä tarkoittaa,
että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?411284