Johnson 115 hv 2t vm. 2004 pätkii ajossa huomattavasti yläkierroksilla n. 4000 alkaen. Vapaakaasulla pätkiminen alkaa n. 2000 kierroksesta.
Sytytysennakkoa tutkittiin ajoituslampulla. Tyhjäkäynnillä ennakko oli n. 4 astetta kuten kait pitäisikin olla, mutta vaihde vapaalla kaasua lisätessä ennakko ei muuttunut yhtään. Ohjekirjan mukaan kaasun ollessa täysin auki ennakon pitäisi olla 20 astetta. Tosin nyt kierrokset olivat testatessa enimmillään n. 4000, mitään muutosta ei kuitenkaan ennakkossa tapahtunut.
Moottorissa on "Optical Ignition System" optinen sytytys. Onko tämän järjestelmän toiminnasta kenelläkään tietoa, miten se lisää ennakkoa / lukee kampiakselin asemaa? Kuinka kyseisen systeemin ennakko säädetään?
Löytyykö jostain "silmä", minkä avulla ennakko säätyy? Mistä se löytyy ja voisiko se olla putsausta vaille?
Johnson OIS sytykyksen säätö
optinen silmä
1
412
Vastaukset
- jonsson74
itsellä tekee tyhjäkäynnillä pätkimistä ja sammuu heti. se optinen silmä on siinä muovikopan alla koneen päällä.. niissä muovi vivuissa on jotain ennakko säätöjä mutta en ole niihin nykinyt. polttoaine pumppukin voi tehdä samaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743470
- 2012922
- 252810
- 492698
- 222604
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412405Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2341981Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241837- 421743
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen1571632