Alkuvuodesta stadiin myönnettiin n. 100 uutta lupaa. 4 on tehnyt jo nyt konkurssin. Eipä näytä hyvältä, ei...
Itse olen autoillut 40 vuotta, monet lamat on tulleet ja menneet, autoilen yhä. En kauan, eläke tulossa just ihan kohta.....
Miten joku panee puolessa vuodessa homman persiilleen, en tajuu...?
Konkurssiin.....
53
1446
Vastaukset
- takakakakakakkaa
ostelee semeliltä laitteet ja makselee suojelumaksut liitolle/yhdistykselle ja semelille. Tuppaa olemaan hyandain kk-pätkän verran.
Kannattaa miettiä onko tärkeämpää kuulua liittoihin ja seemelin kinkeririnkiin vai maksaa auton pätkä.- jusa.
Stadissa kunnolla homman hoitamalla, EI VOI tehdä konkkaa! Vaikka tulot on jonkin verran pudonneet, jää liikevaihtoa silti homman kunnolla hoitaen VÄHINTÄIN 120.000€/v. Vaatii toki sitkeätä istumista ja vakituista kuljettajaa avuksi. Kaikkien luvansaajien pitäisi muistaa: Taksi on ELINKEINO, ei liikeyritys siten kuin liikeyritys mielletään.! Monet luvan saaneet lopettavat itse ajamisen kokonaan, luullen ettei enää tarvitse. Juttuhan on niin, että velkarahalla perustettua taksihommaa ei rahoiteta vierastyövoiman voimin, vaan itse on housun persauksia kulutettava, ehkä enemmän kuin renkinä. Ensimmäisinä vuosina oman työpanoksen suuri osuus on ensiarvoisen tärkeää. Ei joku Semelin maksu tai Sagemin osto voi viedä ketään konkkaan. Luulen, että suurin syy konkkiin on se, että elämää katsotaan enemmän kapakan ikkunan, kuin taksiauton tuulilasin läpi ;)
- olet oikeassa....
jusa. kirjoitti:
Stadissa kunnolla homman hoitamalla, EI VOI tehdä konkkaa! Vaikka tulot on jonkin verran pudonneet, jää liikevaihtoa silti homman kunnolla hoitaen VÄHINTÄIN 120.000€/v. Vaatii toki sitkeätä istumista ja vakituista kuljettajaa avuksi. Kaikkien luvansaajien pitäisi muistaa: Taksi on ELINKEINO, ei liikeyritys siten kuin liikeyritys mielletään.! Monet luvan saaneet lopettavat itse ajamisen kokonaan, luullen ettei enää tarvitse. Juttuhan on niin, että velkarahalla perustettua taksihommaa ei rahoiteta vierastyövoiman voimin, vaan itse on housun persauksia kulutettava, ehkä enemmän kuin renkinä. Ensimmäisinä vuosina oman työpanoksen suuri osuus on ensiarvoisen tärkeää. Ei joku Semelin maksu tai Sagemin osto voi viedä ketään konkkaan. Luulen, että suurin syy konkkiin on se, että elämää katsotaan enemmän kapakan ikkunan, kuin taksiauton tuulilasin läpi ;)
" Ei joku Semelin maksu tai Sagemin osto voi viedä ketään konkkaan" Olet täysin oikessa. Kyse on sentään sellaisista summista, jotka autoilija panee haisemaan mitään miettimättä esim. tilaamansa uuden auton varusteisiin, eikä silmäkään värähdä. Vanteet takseissa on kalliimmat, kun yksi maksupääte ja se sitten muka kaataa tasiyrittäjiä, sallikaa mun nauraa. Onneksi eläke on lähelleä.
- loinen.
olet oikeassa.... kirjoitti:
" Ei joku Semelin maksu tai Sagemin osto voi viedä ketään konkkaan" Olet täysin oikessa. Kyse on sentään sellaisista summista, jotka autoilija panee haisemaan mitään miettimättä esim. tilaamansa uuden auton varusteisiin, eikä silmäkään värähdä. Vanteet takseissa on kalliimmat, kun yksi maksupääte ja se sitten muka kaataa tasiyrittäjiä, sallikaa mun nauraa. Onneksi eläke on lähelleä.
ei pelkkä sagem kaada vaan myös semelin käyttömaksut,taksiliiton maksut,yhdistysten maksut,vantaantaksin maksut korttiprovisiot jne....
Helppo sun pelle on eläkkeelle jäädä. Sait aikanaan kun aloit yrittäjäksi kiertää veroja,eikä tarvinut maksaa k.o maksuja. - mulkero?
jusa. kirjoitti:
Stadissa kunnolla homman hoitamalla, EI VOI tehdä konkkaa! Vaikka tulot on jonkin verran pudonneet, jää liikevaihtoa silti homman kunnolla hoitaen VÄHINTÄIN 120.000€/v. Vaatii toki sitkeätä istumista ja vakituista kuljettajaa avuksi. Kaikkien luvansaajien pitäisi muistaa: Taksi on ELINKEINO, ei liikeyritys siten kuin liikeyritys mielletään.! Monet luvan saaneet lopettavat itse ajamisen kokonaan, luullen ettei enää tarvitse. Juttuhan on niin, että velkarahalla perustettua taksihommaa ei rahoiteta vierastyövoiman voimin, vaan itse on housun persauksia kulutettava, ehkä enemmän kuin renkinä. Ensimmäisinä vuosina oman työpanoksen suuri osuus on ensiarvoisen tärkeää. Ei joku Semelin maksu tai Sagemin osto voi viedä ketään konkkaan. Luulen, että suurin syy konkkiin on se, että elämää katsotaan enemmän kapakan ikkunan, kuin taksiauton tuulilasin läpi ;)
Kyse ei ollut sagemin ostosta vaan kaikenlaisista maksuista jotka tulee omilta koirilta/ hyandain pätkästä.
Laske aikasi kuluksi taksiliitto yhdistys semel välityskeskus korttiprovisiot. Ja jos se sakemi otettu pätkällä, se siihen päälle myös.
Vertaa tulosta sen hyandain kk-pätkään niin voi olla järkytys.
Ne tuplavanteet nykyisin tulee yleensä aina mukaan kun haet auton delta-autosta.
Ja harva haluaa istua kuulalla sen takia yhtään ylimääräistä aikaa.
Totta on sekin että autot istuu nykyisin huomattavasti hanakammin enemmän töissä kuin se liiton miesten lista sallisi että saisivat välistävetäjä porukalle rahat kokoon. Summa minkä paskasakki vedättää välista on kuitenkin kahden päivän kassat ilman palkkakuluja,naftoja yms.
Turha rutista metsälästä tai haagasta että ei noudateta listoja kun itse ajettu taksarit ensin siihen tilanteeseen taantumassa ettei leipä tahdo riittää normaali työnteolla! - 40 vuotta autoillut
mulkero? kirjoitti:
Kyse ei ollut sagemin ostosta vaan kaikenlaisista maksuista jotka tulee omilta koirilta/ hyandain pätkästä.
Laske aikasi kuluksi taksiliitto yhdistys semel välityskeskus korttiprovisiot. Ja jos se sakemi otettu pätkällä, se siihen päälle myös.
Vertaa tulosta sen hyandain kk-pätkään niin voi olla järkytys.
Ne tuplavanteet nykyisin tulee yleensä aina mukaan kun haet auton delta-autosta.
Ja harva haluaa istua kuulalla sen takia yhtään ylimääräistä aikaa.
Totta on sekin että autot istuu nykyisin huomattavasti hanakammin enemmän töissä kuin se liiton miesten lista sallisi että saisivat välistävetäjä porukalle rahat kokoon. Summa minkä paskasakki vedättää välista on kuitenkin kahden päivän kassat ilman palkkakuluja,naftoja yms.
Turha rutista metsälästä tai haagasta että ei noudateta listoja kun itse ajettu taksarit ensin siihen tilanteeseen taantumassa ettei leipä tahdo riittää normaali työnteolla!Höpö höpö. Jokainen uusi "yrittäjä" saa valita, ottaaako osaa välityskeskukseen tai ei.
Tottakai maksut on suurehkot näistä, en kiellä. Voiko silti tehdä konkan puoleen vuoteen, ihmettelen. Kun sua nää maksut niin kovin koettelee, teitkö itse konkan näiden vuoksi? Ainahan voi olla liittymättä näihin "elämää suurempiin maksuihin ja keskuksiin". ;)
Mene tolpalle ja huutele: Mä en kuulu keskukseen, vien sut xx% halvemmalla kun noi muut :D ;D - Paskan jauhantaa
40 vuotta autoillut kirjoitti:
Höpö höpö. Jokainen uusi "yrittäjä" saa valita, ottaaako osaa välityskeskukseen tai ei.
Tottakai maksut on suurehkot näistä, en kiellä. Voiko silti tehdä konkan puoleen vuoteen, ihmettelen. Kun sua nää maksut niin kovin koettelee, teitkö itse konkan näiden vuoksi? Ainahan voi olla liittymättä näihin "elämää suurempiin maksuihin ja keskuksiin". ;)
Mene tolpalle ja huutele: Mä en kuulu keskukseen, vien sut xx% halvemmalla kun noi muut :D ;DHaluan sen 120tuhatta eero nähdä ansioinasi.Mitä onkaan sen auton vuosituotto???
Paskaa jauhat ite et saa kun vaivaiset 20-30 tuhatta. - pöllö....mm
Paskan jauhantaa kirjoitti:
Haluan sen 120tuhatta eero nähdä ansioinasi.Mitä onkaan sen auton vuosituotto???
Paskaa jauhat ite et saa kun vaivaiset 20-30 tuhatta.eikös liikevaihto ole sama kuin taksin vuoden tuotto , tulos on sitte ihan omá juttunsa.
- 10v takana
noin yksinkertaista, mutta jos tohon lisää johtaja-asenteen ja ajattaa vieraalla suurimman osan, antaa viikonloput auton seistä, niin varmaan sitten alkaa olla pankrotti lähellä.
Ihan yksin ajaenkin ainakin Helsingissä tahkoaa keskim. 5000 eur/kk liikevaihdon,jos vaan muistaa lähteä töihin silloin, kun listassa sanotaan että vuoro on,ja tämä siis ihan kohtuu tuntimäärällä (max 200t/kk)
Leveäähän se leipä ei noin ajaen ole, mutta onko kukaan niin väittänytkään.
Sitäpaitsi perseelleen menoon saattaa vaikuttaa monet muutkin asiat, kuten vaikka , että hankitaan isompi asunto, mökki,reissataan ulkomailla.... - Pakko ihmetellä
mulkero? kirjoitti:
Kyse ei ollut sagemin ostosta vaan kaikenlaisista maksuista jotka tulee omilta koirilta/ hyandain pätkästä.
Laske aikasi kuluksi taksiliitto yhdistys semel välityskeskus korttiprovisiot. Ja jos se sakemi otettu pätkällä, se siihen päälle myös.
Vertaa tulosta sen hyandain kk-pätkään niin voi olla järkytys.
Ne tuplavanteet nykyisin tulee yleensä aina mukaan kun haet auton delta-autosta.
Ja harva haluaa istua kuulalla sen takia yhtään ylimääräistä aikaa.
Totta on sekin että autot istuu nykyisin huomattavasti hanakammin enemmän töissä kuin se liiton miesten lista sallisi että saisivat välistävetäjä porukalle rahat kokoon. Summa minkä paskasakki vedättää välista on kuitenkin kahden päivän kassat ilman palkkakuluja,naftoja yms.
Turha rutista metsälästä tai haagasta että ei noudateta listoja kun itse ajettu taksarit ensin siihen tilanteeseen taantumassa ettei leipä tahdo riittää normaali työnteolla!No kerro joku ala, jossa ei ole mitään sivukuluja, joihin tuossa viittaat? Niitä on jokaisella yrittäjällä ja yrityksellä jossain muodossa se on varma. Taksissa nuo ovat liikevaihtoon verrattuna, vaikka kuinka olisi hiljaisempaa pelkkiä muruja verrattuna esim taksien vakuutusmaksuihin. Tosin nekin ovat muillakin yrityksillä.
Muuten kaikki mainitsemasi maksut ovat verotuksessa vähennyskelpoisia paitsi auton osamaksu. Jos on tiukkaa lasketa ennakkoverosi tarkemmin ja ota moiset kulut siinä huomioon. - mmmmmm
Pakko ihmetellä kirjoitti:
No kerro joku ala, jossa ei ole mitään sivukuluja, joihin tuossa viittaat? Niitä on jokaisella yrittäjällä ja yrityksellä jossain muodossa se on varma. Taksissa nuo ovat liikevaihtoon verrattuna, vaikka kuinka olisi hiljaisempaa pelkkiä muruja verrattuna esim taksien vakuutusmaksuihin. Tosin nekin ovat muillakin yrityksillä.
Muuten kaikki mainitsemasi maksut ovat verotuksessa vähennyskelpoisia paitsi auton osamaksu. Jos on tiukkaa lasketa ennakkoverosi tarkemmin ja ota moiset kulut siinä huomioon.Otas kuule ja katso niitä vakuutusmaksujasi uudestaan. Kyllä menee toisinpäin. Jos ei ota lukuun mukaan eläkemaksuja.
Tietysti jos sinulla on vakuutukset autoilijoiden omassa yhtiössä (a-vakuutus) niin silloin vakuutusmaksut ovat varmasti todella huimat ja peittoavat jopa rottalauman elatusmaksut!
Vähennyskelpoisia toki mutta, Ne on kaikki kulut ajettava ja istuttava siellä tolpalla. - rautaa....
mmmmmm kirjoitti:
Otas kuule ja katso niitä vakuutusmaksujasi uudestaan. Kyllä menee toisinpäin. Jos ei ota lukuun mukaan eläkemaksuja.
Tietysti jos sinulla on vakuutukset autoilijoiden omassa yhtiössä (a-vakuutus) niin silloin vakuutusmaksut ovat varmasti todella huimat ja peittoavat jopa rottalauman elatusmaksut!
Vähennyskelpoisia toki mutta, Ne on kaikki kulut ajettava ja istuttava siellä tolpalla."Tietysti jos sinulla on vakuutukset autoilijoiden omassa yhtiössä (a-vakuutus)"
Autoilijat eivät ole omistaneet kyseisestä puljusta vuosikausiin mitään se on osa Pohjolaa, kunhan markkinoivat yhtä osaansa ammattiliikeneen vakuuttamiseen keskittyneenä osana. - Pellehermannitaksi
loinen. kirjoitti:
ei pelkkä sagem kaada vaan myös semelin käyttömaksut,taksiliiton maksut,yhdistysten maksut,vantaantaksin maksut korttiprovisiot jne....
Helppo sun pelle on eläkkeelle jäädä. Sait aikanaan kun aloit yrittäjäksi kiertää veroja,eikä tarvinut maksaa k.o maksuja."Helppo sun pelle on eläkkeelle jäädä. "
Pelle taksikuskikin on, olet oikeassa.
Konkan tehneet eivät tietenkään ole pellejä? Hehän eivät *altistu* maksuille, joita ammatinharjoittamiseen kuuluu. Rutkut, jotka tännekkin kirjoittelevan sinun laillasi. Ei. Mieluummin rutkutetaan kuin maksetaan. Tulos: Konkka!
Veronkierrosta: Koskaan en ole kiertänyt veroja, siksi autoilenkin yhä. Mittariseuranta puree. Alkuaikoina autoilllessani ei näitä kaiken maailman maksuja ollut. Nyt on.
Hoida homma kotiin tai tee konkka!
Kaadutko itse näihin maksuihin? Vantaalla????? - 14+12=26
Paskan jauhantaa kirjoitti:
Haluan sen 120tuhatta eero nähdä ansioinasi.Mitä onkaan sen auton vuosituotto???
Paskaa jauhat ite et saa kun vaivaiset 20-30 tuhatta.120.000€ on bruttokassa. Tiedätkö mitä se tarkoittaa? Tarkoittaa sitä, että tämän verran on LIIKEVAIHTO eli se mitä kassaan tulee rahaa.
Näin. Edellinen viesti kuvastaakin kirjoitttajien älykkyysosamäärää;)
"Haluan sen 120tuhatta eero nähdä ansioinasi.Mitä onkaan sen auton vuosituotto???
Paskaa jauhat ite et saa kun vaivaiset 20-30 tuhatta."
Niinpä niin :D:D:D:D - 8+12=26
mulkero? kirjoitti:
Kyse ei ollut sagemin ostosta vaan kaikenlaisista maksuista jotka tulee omilta koirilta/ hyandain pätkästä.
Laske aikasi kuluksi taksiliitto yhdistys semel välityskeskus korttiprovisiot. Ja jos se sakemi otettu pätkällä, se siihen päälle myös.
Vertaa tulosta sen hyandain kk-pätkään niin voi olla järkytys.
Ne tuplavanteet nykyisin tulee yleensä aina mukaan kun haet auton delta-autosta.
Ja harva haluaa istua kuulalla sen takia yhtään ylimääräistä aikaa.
Totta on sekin että autot istuu nykyisin huomattavasti hanakammin enemmän töissä kuin se liiton miesten lista sallisi että saisivat välistävetäjä porukalle rahat kokoon. Summa minkä paskasakki vedättää välista on kuitenkin kahden päivän kassat ilman palkkakuluja,naftoja yms.
Turha rutista metsälästä tai haagasta että ei noudateta listoja kun itse ajettu taksarit ensin siihen tilanteeseen taantumassa ettei leipä tahdo riittää normaali työnteolla!Ei taksi ole enää mikään kultakaivos, toisin kuin ennen. Istut, tai markkinoit taksiasi, istut perseesi ruvelle!
Minulla itselläni on markkinointi purrut niin, että katselen kelloa, milloin ennakkoon tehty tilaus odottaa.
Samaan aikaaan persesi rupi vaan kasvaa.
Kuules, tänä päivänä ei oikein pärjjää kasbvattamalla rupea perseesä, ei, on markkinoitava.
Toisaalta, on hyvä että ruvenkasvajia on, kun vien keikkaa rupesi suuretessa! - idioottina
Pellehermannitaksi kirjoitti:
"Helppo sun pelle on eläkkeelle jäädä. "
Pelle taksikuskikin on, olet oikeassa.
Konkan tehneet eivät tietenkään ole pellejä? Hehän eivät *altistu* maksuille, joita ammatinharjoittamiseen kuuluu. Rutkut, jotka tännekkin kirjoittelevan sinun laillasi. Ei. Mieluummin rutkutetaan kuin maksetaan. Tulos: Konkka!
Veronkierrosta: Koskaan en ole kiertänyt veroja, siksi autoilenkin yhä. Mittariseuranta puree. Alkuaikoina autoilllessani ei näitä kaiken maailman maksuja ollut. Nyt on.
Hoida homma kotiin tai tee konkka!
Kaadutko itse näihin maksuihin? Vantaalla?????Voi v..tu että sä oot tyhmä,maksa nyt ramin ja esan paskapaperitkin PELLE!
- 25v autoillut
8+12=26 kirjoitti:
Ei taksi ole enää mikään kultakaivos, toisin kuin ennen. Istut, tai markkinoit taksiasi, istut perseesi ruvelle!
Minulla itselläni on markkinointi purrut niin, että katselen kelloa, milloin ennakkoon tehty tilaus odottaa.
Samaan aikaaan persesi rupi vaan kasvaa.
Kuules, tänä päivänä ei oikein pärjjää kasbvattamalla rupea perseesä, ei, on markkinoitava.
Toisaalta, on hyvä että ruvenkasvajia on, kun vien keikkaa rupesi suuretessa!TJP on tehnyt onnistuneesti markkinointia samoin kuin kovanen.
Kuitenkin käy mielessä että tämän kirjoittajana on toiminut erään vantaalaisen "markkinointiyhtiön" TJ..
On onnistunut markkinoimaan itsensä lentokentälle ja ei muualle. Ikävä kyllä lentoyhtiöt vähentäneet vuoroja ja työntekijöitä joten markkinointi valuu hukkaa tai mahdollisesti kurkusta alas?
Markkinointi tuki kelpaa edelleen autoilijoilta, sillä omistaahan kyseinen yhtiö vantaan taksi-asemat:)
Kyttää sä sitä kelloasi aivan rauhassa, mä ajan sillä välin pari keikkaa... - taksi espoo
idioottina kirjoitti:
Voi v..tu että sä oot tyhmä,maksa nyt ramin ja esan paskapaperitkin PELLE!
Olet oikeassa,Maksuja on liian paljon ja v.....n Semel
- wrfifåfuhåe
Kun sinä aloitit 60-70 lukujen taitteessa mailma oli hieman erilainen paikka. 70-80 luvut oli taksien kulta-aikaa. Ajoa oli paljon ja hinta kohdallaan. Tämän lisäksi inflaatio laukkasi yli 10% tahtia ja söi mahdolliset asunto ja autovelat hetkessä pois. Verottajakin tyytyi paljon vähempään....
Ajatteleppa itsesi aloittamaan nyt kaikki alusta. Ostaisit nyt asunnon stadista, perustaisit perheen ja aloittaisit autoilun. Ennusteet ei olisi kovin hyvät.
Taksi oli 70 luvulla arvostettu ammatti jossa ahkera tienasi saman kuin insinööri.
Kun itse aikanaan tulin taksiin niin palkkani kaksinkertaistui verrattuna edelliseen työpaikkaani. Nyt siinä edellisessä ammatissa tienataan tuplasti sen mitä taksissa nykyään keskimäärin. Niin tilanteet muuttuu kun aika vierii eteenpäin.
Tänä päivänä taksi on matalapalkka-ala jossa ei ole mahdollista päästä normaalilla työtuntimäärällä köyhyysrajan yli. Jotta taksiautoilija voisi pitää itseään edes keskituloisena vaatii se halvinta mahdollista autoa ja noin 250 henkilökohtaista tuntia töitä kuukaudessa. Tämä karu totuus tulee uusille autoilijoille täytenä yllätyksenä kun aikaisemmin on luultu että rahaa tulee kuin suokuokalla heittelisi.
Yksi kompastuskivi on se ettei uudet autoilijat ymmärrä sitä että auton lainanlyhennys ei ole vähennyskelpoinen menoerä. Velat maksetaan aina voittovaroista, eli siitä rahasta joka näkyy tuloslaskelman viimeisellä rivillä. Sitten ihmetellään sitä että tulos näyttää tuon verran mutta tilillä ei ole mitään, ei olekaan kun se palkka on kiinni siinä autossa.- 40 vuotta autoillut
"Velat maksetaan aina voittovaroista, eli siitä rahasta joka näkyy tuloslaskelman viimeisellä rivillä. Sitten ihmetellään sitä että tulos näyttää tuon verran mutta tilillä ei ole mitään, ei olekaan kun se palkka on kiinni siinä autossa."
Muuten olet oikeassa, ne autolyhennykset otetaan kertapoistona kalustoa ostettaessa.
Olen samaa mieltä: Taksi on tänä päivänä matalapalkka-ala. Jos 70-luvun lähtömaksu olisi inflaatiosidonnainen, olisi se 25€, kilometrihinta 10€/km, vähintään.
Mutta kun ei ole!
30_luvulla ennen sotia äveriäs täti tai setä tilasi pirssin, huviajelu kaivopuiston ympäri elätti pirssikuskin perheineen! Siis tämä yksi kyyti per päivä!
Nyt saat heittää kaivarin keikan 25 kertaa elääksesi, jos sittenkään pärjääi???
Uusilla isännillä on suuret luulot. Kaikki mitä isännille tilitetään, luullaan että se jää puhtaana handuun. Moni kuski ei ymmärrä näitä... Eikä ymmärrä vieläkään.
Taattu tulos: Konkka! - 25 vuotta autoillut
40 vuotta autoillut kirjoitti:
"Velat maksetaan aina voittovaroista, eli siitä rahasta joka näkyy tuloslaskelman viimeisellä rivillä. Sitten ihmetellään sitä että tulos näyttää tuon verran mutta tilillä ei ole mitään, ei olekaan kun se palkka on kiinni siinä autossa."
Muuten olet oikeassa, ne autolyhennykset otetaan kertapoistona kalustoa ostettaessa.
Olen samaa mieltä: Taksi on tänä päivänä matalapalkka-ala. Jos 70-luvun lähtömaksu olisi inflaatiosidonnainen, olisi se 25€, kilometrihinta 10€/km, vähintään.
Mutta kun ei ole!
30_luvulla ennen sotia äveriäs täti tai setä tilasi pirssin, huviajelu kaivopuiston ympäri elätti pirssikuskin perheineen! Siis tämä yksi kyyti per päivä!
Nyt saat heittää kaivarin keikan 25 kertaa elääksesi, jos sittenkään pärjääi???
Uusilla isännillä on suuret luulot. Kaikki mitä isännille tilitetään, luullaan että se jää puhtaana handuun. Moni kuski ei ymmärrä näitä... Eikä ymmärrä vieläkään.
Taattu tulos: Konkka!Unohtavat yleensä alussa olleet maksut, paljonko tekee koko kasa... Näitä ei ollut näin paljoa 25 vuotta sitten. On rami ehtinyt kerryttä kaikenlaisia välikäsiä tähänkin hommaan..
- vuoden autoillut
25 vuotta autoillut kirjoitti:
Unohtavat yleensä alussa olleet maksut, paljonko tekee koko kasa... Näitä ei ollut näin paljoa 25 vuotta sitten. On rami ehtinyt kerryttä kaikenlaisia välikäsiä tähänkin hommaan..
Vantaan taksi toinen oikein syöpäläinen. Katselin papereita että jamppa istuu sielä LT-n johdossakin.
Ei kovin jääviä... - näin on+++
vuoden autoillut kirjoitti:
Vantaan taksi toinen oikein syöpäläinen. Katselin papereita että jamppa istuu sielä LT-n johdossakin.
Ei kovin jääviä...Yleensä samat ihmiset istuvat näillä paikoikka juuri siksi, että he ovat kiinnostuneita niistä asioista ja tässä tapauksessa kyseessä on molemmissa taksiala. Kyllä toisen käden pitää myös tietää mitä toinen tahollaan tekee. Sama asiahan tämä on, kun eduskunnassa, samat naamat ne sielläkin eri valiokunnissa ym. hallintoneuvostoissa istuu.
Onko tämä jauhaminen jotain kateutta vai mitä? Molempien mainittujen yritysten johtaminen ei onnistu harrastepohjalta, kuten -60 luvulla. - neuvostopelle
vuoden autoillut kirjoitti:
Vantaan taksi toinen oikein syöpäläinen. Katselin papereita että jamppa istuu sielä LT-n johdossakin.
Ei kovin jääviä...autoilijayhdistyksessä.
Sama homma kuin urakoitsija istuu ammattiyhdistysliikkeen konttorilla, vastaa ammattiyhdistysliikkeen asioista, puhelimeen, ja päättää kaiken päälle ay-liikkeen varojen käytöstä-
Hyvä pojat!
- Seitatäti
Jos ei ole tuloja....ei ole menojakaan, puhumattakaan veroista.
Sehän on sama jos jokainen yksityisauto laitettaisiin konkurssiin.......
Ryyppääkö ne rahansa ? Kannattava km taksa, lähtömaksut ja lisät......ei taksia voi saada konkurssiin.- sekinvielä
Noinko teille punikkien opintopiirissä kerrottiin? Vaihda seuraa, saatat ymmärtää.
- Seitatäti
sekinvielä kirjoitti:
Noinko teille punikkien opintopiirissä kerrottiin? Vaihda seuraa, saatat ymmärtää.
Vaikuttaa että sinäkin pelle haluat avustuksia novalta ? muuten et pärjää.....säästä, osta puolalaista paskapaperia !! niin minäkin teen. Mutta että taksin saa konkurssiin....voe helevetti on osaamatonta.
- Voe voe
Seitatäti kirjoitti:
Vaikuttaa että sinäkin pelle haluat avustuksia novalta ? muuten et pärjää.....säästä, osta puolalaista paskapaperia !! niin minäkin teen. Mutta että taksin saa konkurssiin....voe helevetti on osaamatonta.
Kylla osaan laskea (rahalliset) tuloni ja menoni. Muut onkin sitten hankalampia, mutta onneksi vaimo on taitava laskemaan niitä:)
Kirjoitat aikaisemmin näin: "Jos ei ole tuloja....ei ole menojakaan, puhumattakaan veroista." Toi meni aika pahasti reisille; ethän vaan ole ex-Stasin pillupoliisi? - sgtrhrtg
Sanoit "jos ei ole tuloja ei ole menojakaan", on muuten aika erikoinen lausahdus.
Taksissa on helvetisti menoja jotka juoksee koko ajan vaikka auto seisoisi paikallaan. Ainoa kulu joka ei juokse on polttoainekulut. Vakuutusmaksut, jotka ovat noin 10 kertaiset siviiliauton vakuutuksiin verrattuna, on maksettava, lakisääteiset YEL vakuutukset on myös maksettava. Auton rahoituskulut eli lyhennykset ja korot on maksettava. Keskuspalvelumaksut, ylläpitomaksut, kirjanpitomaksut, koppimaksut yms juoksee koko ajan vaikkei auto liikkuisikaan.
Keskimääräisellä tuntiansiolla auton on liikuttava noin 120 tuntia kuukaudessa kattaakseen vain juoksevat menot. Vasta sen jälkeen aletaan tienaamaan rahaa palkkoihin, omiin ja kuljettajan.
Taksia ei ole varaa seisottaa yhtään ylimääräistä ja vaikkapa isännän sairastuminen saattaa ajaa firman nurin muutamassa kuukaudessa. - Seitatäti
Voe voe kirjoitti:
Kylla osaan laskea (rahalliset) tuloni ja menoni. Muut onkin sitten hankalampia, mutta onneksi vaimo on taitava laskemaan niitä:)
Kirjoitat aikaisemmin näin: "Jos ei ole tuloja....ei ole menojakaan, puhumattakaan veroista." Toi meni aika pahasti reisille; ethän vaan ole ex-Stasin pillupoliisi?Et osaa kuoria Banaaneja ?
- taksi espoo
Mitä vittua sä tiedät taksi bisneksestä.Olen ollu 12 vuotta puikoissa, 7Vuotta isäntä,Sun on istuttava 350 tuntia tolpalla,että saat 7000 liikevaihdon,auton kulut 5000 e kk,mitä sulle jää.noin 2000 miinus verot.että vittu oot joku satu setä.Oot tainu lukea juoppohullun päiväkirjaa,ja nähnyt unia.
- 10+14=24
Yleisesti ottaen konkurssi syntyy, kun tulot eivät kata menoja. Elämme deflaation aikaa, menojen pitäisi supistua, vaan ei. Vakuutusyhtiöt nostavat säännöllisesti taksien vakuutusmaksuja n. 8% vuosittain, oli inflaatio mitä tahansa. Samoin palkkakulut nousevat työttömyys- ym. maksujen noustessa. Taaskin vakuutusyhtiöt nostavat hintojaan. Nousu jatkuu, eikä takarajaa ole näkyvissä.
Mitä tapahtuu taksien taksalle? Saamme vuosittain keskim. n 3% korotuksen. Mikäli tilanne tulee jatkumaan näin, selkäranka katkeaa. Kenenkään selkä ei loputtomasti kestä yhä pidentyvinä työpäiviä. Jossain kulkee raja. Ja se raja on lähellä!!! Kunpa valtiovaltakin sen myöntäisi. Ajan oloon taksi on vapautettava myöskin hintojen osalta. Nykyistä tilannetta ei taksiautoilijat enää kauan kestä. Toimeentulo on saatava normaaleilla työtunneilla. Tänään näin ei ole, vaan selkärankaa on venytettävä - paljon! Kenen selkäranka, perhe, avioöliitto ja suhteet kestävät?
Konkurssit lisääntyvät...
Tarttis kai tehrä jotain?
Kuka tekee? - helppoa kun osaa
nämä konkka kaverit on noita samoja joilla on 3000- 3500 euroa kuukausipalka tai maksavat tummoisia summia palkkaa ulos.
- helposti, kun osaa
normaalisti uusista yrityksisstä kaatuu tai lopettaa ensimmäisen vuoden jälkee vähän alle puolet, eli suojatyö paikat ovat nimensä mukaisia
- MaalaisWossikka
helposti, kun osaa kirjoitti:
normaalisti uusista yrityksisstä kaatuu tai lopettaa ensimmäisen vuoden jälkee vähän alle puolet, eli suojatyö paikat ovat nimensä mukaisia
Taksien taksat ovat nousseet viimeisen kymmenen vuoden ajalla 28%, kun samassa ajassa kaikki autoilijan tarvitsemat palvelut/maksut ovat nousseet yli 100%, jotkut kulut €urojen tulon myötä jopa suoraan kuusinkertaistuneet, ei tarvitse ihmetellä että alan kannattavuus on heikko ja toimeentullakseen tai pystyäkseen yritystä yleensä pyörittämään on tehtävä yhä pitempiä päiviä sekä karsittava menoja vielä sieltä mistä vain hiukankin voi.
Taksat olisikin nostettava muita kuluja/kustannuksia vastaavalle tasolle.
T. 27 v ammatissa/isäntänä. - 25 vuotta autoillut.
MaalaisWossikka kirjoitti:
Taksien taksat ovat nousseet viimeisen kymmenen vuoden ajalla 28%, kun samassa ajassa kaikki autoilijan tarvitsemat palvelut/maksut ovat nousseet yli 100%, jotkut kulut €urojen tulon myötä jopa suoraan kuusinkertaistuneet, ei tarvitse ihmetellä että alan kannattavuus on heikko ja toimeentullakseen tai pystyäkseen yritystä yleensä pyörittämään on tehtävä yhä pitempiä päiviä sekä karsittava menoja vielä sieltä mistä vain hiukankin voi.
Taksat olisikin nostettava muita kuluja/kustannuksia vastaavalle tasolle.
T. 27 v ammatissa/isäntänä.Vantaalaista autoilijaa joka paavillisesti on johtanut taksiliittoa vuosikaudet. Aamen.
Kulupuolella kiitämme kaikki vantaalaista autoilijaa joka armeliaasti on johtanut taksikeskusta nimeltä Lähitaksi ja onnistunut nätisti ohjaamaan tulomme semel oy;lle valitsemalla ainoaksi laitetoimittajaksemme kyseisen yhtiön. aamen.
Lisäkuluja kehitellyt myös muuan vantaalainen autoilija keksimällä markkinointiyhtiön nimeltään vantaan taksi joka rahastaa lentokentällä ja myy olemattomia palveluitaan autoilijoille. Heureka! Täydellinen neropatti!
Jossain vaiheessa pojat vaan kyllästyivät taksinajoon ja pukivat pikkutakin päälle.... - ertdgfjhsjdhf
25 vuotta autoillut. kirjoitti:
Vantaalaista autoilijaa joka paavillisesti on johtanut taksiliittoa vuosikaudet. Aamen.
Kulupuolella kiitämme kaikki vantaalaista autoilijaa joka armeliaasti on johtanut taksikeskusta nimeltä Lähitaksi ja onnistunut nätisti ohjaamaan tulomme semel oy;lle valitsemalla ainoaksi laitetoimittajaksemme kyseisen yhtiön. aamen.
Lisäkuluja kehitellyt myös muuan vantaalainen autoilija keksimällä markkinointiyhtiön nimeltään vantaan taksi joka rahastaa lentokentällä ja myy olemattomia palveluitaan autoilijoille. Heureka! Täydellinen neropatti!
Jossain vaiheessa pojat vaan kyllästyivät taksinajoon ja pukivat pikkutakin päälle....Joillakin katsos joskus välähtääkin. He myös osaavat lypsää sinunkaltaisiasi typeriä taksiautoilijoita. Kas kun et tuota itse keksinyt?
- wwwwwwww...
25 vuotta autoillut. kirjoitti:
Vantaalaista autoilijaa joka paavillisesti on johtanut taksiliittoa vuosikaudet. Aamen.
Kulupuolella kiitämme kaikki vantaalaista autoilijaa joka armeliaasti on johtanut taksikeskusta nimeltä Lähitaksi ja onnistunut nätisti ohjaamaan tulomme semel oy;lle valitsemalla ainoaksi laitetoimittajaksemme kyseisen yhtiön. aamen.
Lisäkuluja kehitellyt myös muuan vantaalainen autoilija keksimällä markkinointiyhtiön nimeltään vantaan taksi joka rahastaa lentokentällä ja myy olemattomia palveluitaan autoilijoille. Heureka! Täydellinen neropatti!
Jossain vaiheessa pojat vaan kyllästyivät taksinajoon ja pukivat pikkutakin päälle....Kyseinen vantaalainen taksiautoilija on toki johtanut vantaalaista taksi ry:tä vuosikaudet, kun jäsenistö on näin päättänyt. Taksiliittoa kuitenkin vain muutaman vuoden ja siitä päätti koko suoman taksit.
Lähitaksin seuraava johtaja tulee olemaan täysin alan ulkopuolinen johtaja ja se tietää varmasti korotuksia autolijoiden maksuihin. Alan ukopuoliselle on yks hailee mitä kuluja autoilijoille tulee, hän hoitaa johtamisen, tekee tarvittavat päätökset ja on tekemisistään tulosvastuussa. Ne ei autoiljoita ajattele, kuten autoilija itse ajattelee.
Viittaamaasi markkinointiyhtiötä ei ole sen nykyinen johtaja kesinyt sillä se on perustettu vuonna 1991 ja sen nykyinen johtaja sai omat luvat vasta 1989, eikä ollut vielä edes mukana johtokunnassa ym. luottamuspaikoilla.
Mikäli sinuakin kiinnosta "pikkutakki hommat" niin sinne vaan pyrkimään paaviksi paavin paikalle jos rahkeet riittää. Minä en ikinä moisiin hommiin lähtisi. Minä keskityn ajamaan ja nykyinen johto johtakoon. Niin ja eläkeikä siellä taitaa ainakin parilla olla jo aika lähellä. - röpötin
wwwwwwww... kirjoitti:
Kyseinen vantaalainen taksiautoilija on toki johtanut vantaalaista taksi ry:tä vuosikaudet, kun jäsenistö on näin päättänyt. Taksiliittoa kuitenkin vain muutaman vuoden ja siitä päätti koko suoman taksit.
Lähitaksin seuraava johtaja tulee olemaan täysin alan ulkopuolinen johtaja ja se tietää varmasti korotuksia autolijoiden maksuihin. Alan ukopuoliselle on yks hailee mitä kuluja autoilijoille tulee, hän hoitaa johtamisen, tekee tarvittavat päätökset ja on tekemisistään tulosvastuussa. Ne ei autoiljoita ajattele, kuten autoilija itse ajattelee.
Viittaamaasi markkinointiyhtiötä ei ole sen nykyinen johtaja kesinyt sillä se on perustettu vuonna 1991 ja sen nykyinen johtaja sai omat luvat vasta 1989, eikä ollut vielä edes mukana johtokunnassa ym. luottamuspaikoilla.
Mikäli sinuakin kiinnosta "pikkutakki hommat" niin sinne vaan pyrkimään paaviksi paavin paikalle jos rahkeet riittää. Minä en ikinä moisiin hommiin lähtisi. Minä keskityn ajamaan ja nykyinen johto johtakoon. Niin ja eläkeikä siellä taitaa ainakin parilla olla jo aika lähellä.Miksi kukaan haluaisi pyrkiä taksialan luottamustehtäviin? Niiden juttujen maine mennyt jo ajat sitten näiden korkkiruuvien toilailuja katsellessa.
Epäilen että ketään sopivaa ei löydy lähitaksin johtoon. Sen verran hyvin on nykyinen johto sotkenut sen pelivälineet ja maineen tässä maassa.. - wsxzaq
röpötin kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi pyrkiä taksialan luottamustehtäviin? Niiden juttujen maine mennyt jo ajat sitten näiden korkkiruuvien toilailuja katsellessa.
Epäilen että ketään sopivaa ei löydy lähitaksin johtoon. Sen verran hyvin on nykyinen johto sotkenut sen pelivälineet ja maineen tässä maassa.."Sen verran hyvin on nykyinen johto sotkenut sen pelivälineet ja maineen tässä maassa.. "
Ai näikö on? Onko se hoitanut esim. kaupunkikortit, jotka käy vain takseissa, ei joukkareissa ym. kuorkeissa? Siis sekö on huonoa toimintaa? Sen osakkailta ja ei-osakkailta perittävä kk-maksu on varmaan suomen pienimpiä ja osakkaan ja ei-osakkaan laskun ero on 9€. Tässä maassa on keskuksia, jotka perivät ei-osakkailta monikertaisia maksuja. Huonosti hoidettu yhtiö ei yleensä laajenna, satsaa uusiin laiteisiin, ohjelmiin saati jaa osinkoa, kuten mainittu yritys. Sen osakkeen nimellisarvo taitaa olla kaksinkertainen esim. HTD:n osakkeeseen. - läpipaska
wsxzaq kirjoitti:
"Sen verran hyvin on nykyinen johto sotkenut sen pelivälineet ja maineen tässä maassa.. "
Ai näikö on? Onko se hoitanut esim. kaupunkikortit, jotka käy vain takseissa, ei joukkareissa ym. kuorkeissa? Siis sekö on huonoa toimintaa? Sen osakkailta ja ei-osakkailta perittävä kk-maksu on varmaan suomen pienimpiä ja osakkaan ja ei-osakkaan laskun ero on 9€. Tässä maassa on keskuksia, jotka perivät ei-osakkailta monikertaisia maksuja. Huonosti hoidettu yhtiö ei yleensä laajenna, satsaa uusiin laiteisiin, ohjelmiin saati jaa osinkoa, kuten mainittu yritys. Sen osakkeen nimellisarvo taitaa olla kaksinkertainen esim. HTD:n osakkeeseen.Onhan se kiva laajennella kun monopoli jyllää;)))
- se on 2009
wsxzaq kirjoitti:
"Sen verran hyvin on nykyinen johto sotkenut sen pelivälineet ja maineen tässä maassa.. "
Ai näikö on? Onko se hoitanut esim. kaupunkikortit, jotka käy vain takseissa, ei joukkareissa ym. kuorkeissa? Siis sekö on huonoa toimintaa? Sen osakkailta ja ei-osakkailta perittävä kk-maksu on varmaan suomen pienimpiä ja osakkaan ja ei-osakkaan laskun ero on 9€. Tässä maassa on keskuksia, jotka perivät ei-osakkailta monikertaisia maksuja. Huonosti hoidettu yhtiö ei yleensä laajenna, satsaa uusiin laiteisiin, ohjelmiin saati jaa osinkoa, kuten mainittu yritys. Sen osakkeen nimellisarvo taitaa olla kaksinkertainen esim. HTD:n osakkeeseen."Onko se hoitanut esim. kaupunkikortit, jotka käy vain takseissa, ei joukkareissa ym. kuorkeissa?"
Ei muuten käy kaikissa takseissa. Esim espoon kortit ei käy stadin autoissa ja huhun mukaan lähitaksi irtisanonut muutaman vänkyrän sopimukset joten eivät varmaan käy niissäkään.
"Huonosti hoidettu yhtiö ei yleensä laajenna," Eli siis lähitaksi supistaa toimintaansa. Ja samalla menee lähitaksin ja taksiliiton kortit vessasta alas...
Ja eikö se ollut kaupunki joka ne kortit ajoi läpi. Ainakin lähitaksin puheiden mukaan? Tosin sekin voi olla paskapuhetta kuten kaikki mikä sieltäpäin tulee..
"Sen osakkailta ja ei-osakkailta perittävä kk-maksu on varmaan suomen pienimpiä "
"Huonosti hoidettu yhtiö ei yleensä laajenna, satsaa uusiin laiteisiin, ohjelmiin "
Ainakin mitä nyt kuullut, lähitaksin autoilijat aika v--tuutuneita yhtiön johdon laite ja ohjelmisto-ostoksiin. Maksupäätteet ym maksoivat autoilijat omista pusseistaa ja törkeän kalliisti.
Muutenkin lähitaksin hallituksella tuntuu olevan laskutikku kateissa kun vielä kehtaavat ehdotella datapäätettä joka liisataan 100 eeroa kuussa. 10v*12kk*100=12000 eeroa pelkästä dataterminaalista? Hei haloo???
Ei voi todellakaan kukaan väittää että olisi halvimmat maksut lähitaksissa.
Koko lähipaketti: 150 keskukselle 50 semelin maksuvälitys 100 uusi datapääte. suojelumaksu. Yhtään et jätä pois jos aiot pysyä mukana. Alkaa tulee datakeikalle hintaa...
Ja omituisemmaksi juttu muuttuu: verkkokaupasta tarvittavat laitteistot, ja huomattavasti uudempaa tekniikkaa, löytyy murto-osaan lähitaksin tekemistä lehmänkaupoista.
Uusi autoterminaalikaan ei maksa yli tonnia(vrt:lähitaksin liinkihinta1200/vuosi)
Osakkeenomistajana olisin kyllä kovinkin kiinnostunut mikä pistää yhtiön tekemään ja sitomaan itsensä yhteen laitetoimittajaan. Taitaa joku/jotkut asioista salaa päättävät vaan kerätä eläkerahojaan. Kaikkihan tiedämme ketkä ovat jäämässä eläkkeelle.
Vai onko tämä puheenjohtajan uusi vedätyksen aluevaltaus kun vantaan taksilla menee nykyisin huonosti eikä kehtaa nostaa enään ajo-oikeuksien hintojakaan?
Kaikkihan tiedämme että sama johtotroikka joka johtaa lähitaksia on myös vantaan taksin, taksiliiton,taksipointin ja semelin osakkaina/johdossa.
Jostainhan se tili on tehtävä!!
Ja laitteistot toimittaa semel. Taksimaailman toiseksi suurin välistävetäjä!
Nimellisarvolla ei ole tänäpäivänä juurikaan mitään merkitystä osakkeiden hinnoissa. Siinäkin asiassa voitaisiin siirtyä -70 luvulta tälle vuosituhannelle... - uolkik
se on 2009 kirjoitti:
"Onko se hoitanut esim. kaupunkikortit, jotka käy vain takseissa, ei joukkareissa ym. kuorkeissa?"
Ei muuten käy kaikissa takseissa. Esim espoon kortit ei käy stadin autoissa ja huhun mukaan lähitaksi irtisanonut muutaman vänkyrän sopimukset joten eivät varmaan käy niissäkään.
"Huonosti hoidettu yhtiö ei yleensä laajenna," Eli siis lähitaksi supistaa toimintaansa. Ja samalla menee lähitaksin ja taksiliiton kortit vessasta alas...
Ja eikö se ollut kaupunki joka ne kortit ajoi läpi. Ainakin lähitaksin puheiden mukaan? Tosin sekin voi olla paskapuhetta kuten kaikki mikä sieltäpäin tulee..
"Sen osakkailta ja ei-osakkailta perittävä kk-maksu on varmaan suomen pienimpiä "
"Huonosti hoidettu yhtiö ei yleensä laajenna, satsaa uusiin laiteisiin, ohjelmiin "
Ainakin mitä nyt kuullut, lähitaksin autoilijat aika v--tuutuneita yhtiön johdon laite ja ohjelmisto-ostoksiin. Maksupäätteet ym maksoivat autoilijat omista pusseistaa ja törkeän kalliisti.
Muutenkin lähitaksin hallituksella tuntuu olevan laskutikku kateissa kun vielä kehtaavat ehdotella datapäätettä joka liisataan 100 eeroa kuussa. 10v*12kk*100=12000 eeroa pelkästä dataterminaalista? Hei haloo???
Ei voi todellakaan kukaan väittää että olisi halvimmat maksut lähitaksissa.
Koko lähipaketti: 150 keskukselle 50 semelin maksuvälitys 100 uusi datapääte. suojelumaksu. Yhtään et jätä pois jos aiot pysyä mukana. Alkaa tulee datakeikalle hintaa...
Ja omituisemmaksi juttu muuttuu: verkkokaupasta tarvittavat laitteistot, ja huomattavasti uudempaa tekniikkaa, löytyy murto-osaan lähitaksin tekemistä lehmänkaupoista.
Uusi autoterminaalikaan ei maksa yli tonnia(vrt:lähitaksin liinkihinta1200/vuosi)
Osakkeenomistajana olisin kyllä kovinkin kiinnostunut mikä pistää yhtiön tekemään ja sitomaan itsensä yhteen laitetoimittajaan. Taitaa joku/jotkut asioista salaa päättävät vaan kerätä eläkerahojaan. Kaikkihan tiedämme ketkä ovat jäämässä eläkkeelle.
Vai onko tämä puheenjohtajan uusi vedätyksen aluevaltaus kun vantaan taksilla menee nykyisin huonosti eikä kehtaa nostaa enään ajo-oikeuksien hintojakaan?
Kaikkihan tiedämme että sama johtotroikka joka johtaa lähitaksia on myös vantaan taksin, taksiliiton,taksipointin ja semelin osakkaina/johdossa.
Jostainhan se tili on tehtävä!!
Ja laitteistot toimittaa semel. Taksimaailman toiseksi suurin välistävetäjä!
Nimellisarvolla ei ole tänäpäivänä juurikaan mitään merkitystä osakkeiden hinnoissa. Siinäkin asiassa voitaisiin siirtyä -70 luvulta tälle vuosituhannelle..."verkkokaupasta tarvittavat laitteistot, ja huomattavasti uudempaa tekniikkaa" Näytä kyseinen verkkokaupan laite...ei tasan löydy. Sulla nimittäin ei näytä olevan mitää tajua mita sen laitteen pitää tehdä tai toimia.
Oleko muka oikeasti sitä mieltä, että kyse on pelkästä terminaalista? Se noin 100€ sisältää kaikki laitteet myös taksamittarin, antennit ym. Mutta jos sä siihen sataseen katkeet niin lopeta ihmeessä hommat. Se 100€ on kulu, jonka saa kirjanpitoon joka kuukausi, eikä kuten ennen ostaessa laitteet niistä tehtiin poistoja vuosittain. - urbanos
uolkik kirjoitti:
"verkkokaupasta tarvittavat laitteistot, ja huomattavasti uudempaa tekniikkaa" Näytä kyseinen verkkokaupan laite...ei tasan löydy. Sulla nimittäin ei näytä olevan mitää tajua mita sen laitteen pitää tehdä tai toimia.
Oleko muka oikeasti sitä mieltä, että kyse on pelkästä terminaalista? Se noin 100€ sisältää kaikki laitteet myös taksamittarin, antennit ym. Mutta jos sä siihen sataseen katkeet niin lopeta ihmeessä hommat. Se 100€ on kulu, jonka saa kirjanpitoon joka kuukausi, eikä kuten ennen ostaessa laitteet niistä tehtiin poistoja vuosittain.poistele sä niitä kirjanpitosjasi ninn mä käyn http://www. verkkokauppa.com isa
Laitteen todellakin pitäisi toimia, ei niin niinkuin tämä sakeli, tai nämä edelliset tolkuttoman hintaiset datalaitteet.
mitään apen konetta on turha roudata näytille.. - asasasasa
urbanos kirjoitti:
poistele sä niitä kirjanpitosjasi ninn mä käyn http://www. verkkokauppa.com isa
Laitteen todellakin pitäisi toimia, ei niin niinkuin tämä sakeli, tai nämä edelliset tolkuttoman hintaiset datalaitteet.
mitään apen konetta on turha roudata näytille..Sagem on toiminut täysin moitteettomasti sen jälkeen kun luottokunta sai palikat kohdalleen.
Verkkokaupasta saa varmaan peruspalikkaa mutta ei mitään räätälöityjä sovelluksia mitä meidän käytössä vaaditaan.
Minuakin vituttaa semelin tämän hetkinen asema alamme sovellusten toimittajana, mutta verkkokauppa ei ole mikään vaihtoehto. Semelin laitteet on todella ylihinnoiteltuja ja palvelu erittäin ylimielistä. Jos jokin varteenotettava laite/ohjelmistotoimittaja tulisi markkinoille ottaisin se ilolla vastaan. - ilolla vastaan
asasasasa kirjoitti:
Sagem on toiminut täysin moitteettomasti sen jälkeen kun luottokunta sai palikat kohdalleen.
Verkkokaupasta saa varmaan peruspalikkaa mutta ei mitään räätälöityjä sovelluksia mitä meidän käytössä vaaditaan.
Minuakin vituttaa semelin tämän hetkinen asema alamme sovellusten toimittajana, mutta verkkokauppa ei ole mikään vaihtoehto. Semelin laitteet on todella ylihinnoiteltuja ja palvelu erittäin ylimielistä. Jos jokin varteenotettava laite/ohjelmistotoimittaja tulisi markkinoille ottaisin se ilolla vastaan.esim toimimattomat maksupäätteet voi vaihtaa toimiviin pointin tai luottokunnan laitteisiin.
Tosin keskukset irtisanovat välityssopimukset.
Tulee vaan mieleen paljonko taksikeskuksien päättäjät nettoavat välistä että pakoittavat autoilijat toimimattomiin ja ylihinnoiteltuihin laiteisiin huonon ja ylimielisen toimittajan armoille... - aatos erkki
asasasasa kirjoitti:
Sagem on toiminut täysin moitteettomasti sen jälkeen kun luottokunta sai palikat kohdalleen.
Verkkokaupasta saa varmaan peruspalikkaa mutta ei mitään räätälöityjä sovelluksia mitä meidän käytössä vaaditaan.
Minuakin vituttaa semelin tämän hetkinen asema alamme sovellusten toimittajana, mutta verkkokauppa ei ole mikään vaihtoehto. Semelin laitteet on todella ylihinnoiteltuja ja palvelu erittäin ylimielistä. Jos jokin varteenotettava laite/ohjelmistotoimittaja tulisi markkinoille ottaisin se ilolla vastaan."Sagem on toiminut täysin moitteettomasti sen jälkeen kun luottokunta sai palikat kohdalleen"
Miksi ihmeessä helsingin sanomat sitten kirjoittelee juttujaan vieläkin?
Mitenkä voi olla luottokunnasta kiinni jos yhteydet pätkii, amexit, dinersit ja kuntien kortit ei toimi?
Voisiko syy mahdollisesti olla taksien maksujen välittäjässä semel oy:ssä? Tai taksikeskuksissa?
Sopivia laitetoimittajia ja maksujenvälittäjiä on maailma pullollaan. Sellaisiakin joiden osakasluettelosta ei löydy pääkaupunkiseudun taksiympyröistä tuttuja nimiä....
- ve...ä
moikka..konkka tuli siks kun kirjanpitäjä ei tehnyt hommia..
- sthrtyh
Mikä oli niin iso kämmi että koko puoti meni nurin?
Mitä mahdollisesti itse jätit tekemättä?
Mä en ainakaan keksi mitään sellaista tilannetta jonka kirjanpitäjä pystyisi sähläämään niin etten minä siitä tietäisi. - Termiili
sthrtyh kirjoitti:
Mikä oli niin iso kämmi että koko puoti meni nurin?
Mitä mahdollisesti itse jätit tekemättä?
Mä en ainakaan keksi mitään sellaista tilannetta jonka kirjanpitäjä pystyisi sähläämään niin etten minä siitä tietäisi.Viestin aloittaja on viettänyt tolpalla jo 40v ja luulis jo tohon ikään oppineen, ettei kannata uskoa kaikkia paskapuheita.
Tässä faktaa: 31.12.2008 Helsinkin myönnettiin 95 uutta lupaa. 94 aloitti liikenteen. Kaikki 94 on liikenteessä edelleen ja yksikään ei ole tehnyt konkkaa.
Nimet ja tiedot löytyy sieltä paikallisesta yhdistyksestä. - 8+20=28
Termiili kirjoitti:
Viestin aloittaja on viettänyt tolpalla jo 40v ja luulis jo tohon ikään oppineen, ettei kannata uskoa kaikkia paskapuheita.
Tässä faktaa: 31.12.2008 Helsinkin myönnettiin 95 uutta lupaa. 94 aloitti liikenteen. Kaikki 94 on liikenteessä edelleen ja yksikään ei ole tehnyt konkkaa.
Nimet ja tiedot löytyy sieltä paikallisesta yhdistyksestä.Neljä aloittaneista ei ole enää liikenteessä. Lopettaneet. Konkka tai ei, lopettaneet kuitenkin.
- Termiili
8+20=28 kirjoitti:
Neljä aloittaneista ei ole enää liikenteessä. Lopettaneet. Konkka tai ei, lopettaneet kuitenkin.
Hei paskanjauhajat.
Kävin tänään metsälässä pääkallopaikalla ja sain vastauksen.
Yksikään uusista ei ole lopettanut.
Kaikki on liikenteessä.
Yksi on mennyt hoitoon, mutta liikenteestä vastaava on se sama uusi autoilija.
EI YHTÄÄN LOPETTANUTTA, EI YHTÄÄN KONKURSSIA.
- 19+12=31
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Helsingin taksit pelkäävät uusia konkursseja/1135249571925
Vielä useampikin, kuin neljä uusista autoilijoista tekee satavarmasti konkan.
Näin on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442977- 502452
- 1072421
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382111- 1001658
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2361653Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4301550Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141502Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81489R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201289