Alektum perintäkirje

Tänään kolahti postiluukusta Alektumin perintäkirje jossa karhuavat saatavia 2:sta cd levystä joiden alkuperäinen lasku on ollut lokakuussa 2003. Ja noihan on aivan varmasti maksettu ajat sitten. :D Olishan se mennyt oikeuteenkin ja siittä ulosottoon(jossa ei enää ole ollut velkaa vuoteen) asti jos olisin jättänyt hoitamatta. Onko kokemuksia näistä kirjeistä? Pikasesti googlasin aiheesta niin löysin viestejä tyyliin kusetusta koko homma.

13

2322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sturzvogel

      Onhan sinulla kuitti tai ainakin tiliote tallella. Siinäpähän yrittävät haastaa.

      • Kuittia ei ole kyllä tallessa mutta kyllähän pankista tiliotteita saa. Ja niitähän ruvetaan penkomaan tarvittaessa. Toivottavasti ei tarvitse, voi olla aika työlästä etsiä monen vuoden takaista maksukuittia XD


      • jani78tre kirjoitti:

        Kuittia ei ole kyllä tallessa mutta kyllähän pankista tiliotteita saa. Ja niitähän ruvetaan penkomaan tarvittaessa. Toivottavasti ei tarvitse, voi olla aika työlästä etsiä monen vuoden takaista maksukuittia XD

        Sinne juuri äsken ja tivasin että ei voi olla hoitamatta näin vanha lasku. Sanoivat että perintäkirjeitä ovat lähetelleet viimeksi 2006 vuoden lopulla. Sitä edellinen taisi olla 2005. Kysyin että miten ihmeessä asia ei ole edennyt eteenpäin kun en ole noita aikasempia maksanut niin vastasivat että etteivät halua ihmisten joutuvan vaikeuksiin. Hehee.(olisipa kaikki perintätoimistot samanlaisia) Kuulostaa jo aika epäilyttävältä. Tuntu vielä asiakaspalvelun nainen uhkailevan että haluatko tän velan ulosottoon. :D Otin yhteyttä kuluttaja asiamieheen ja hänkin piti tapausta aika epäilyttävänä. Jätän laskun maksamatta ja pyyhin sillä perseeni :D


      • 9+16
        jani78tre kirjoitti:

        Sinne juuri äsken ja tivasin että ei voi olla hoitamatta näin vanha lasku. Sanoivat että perintäkirjeitä ovat lähetelleet viimeksi 2006 vuoden lopulla. Sitä edellinen taisi olla 2005. Kysyin että miten ihmeessä asia ei ole edennyt eteenpäin kun en ole noita aikasempia maksanut niin vastasivat että etteivät halua ihmisten joutuvan vaikeuksiin. Hehee.(olisipa kaikki perintätoimistot samanlaisia) Kuulostaa jo aika epäilyttävältä. Tuntu vielä asiakaspalvelun nainen uhkailevan että haluatko tän velan ulosottoon. :D Otin yhteyttä kuluttaja asiamieheen ja hänkin piti tapausta aika epäilyttävänä. Jätän laskun maksamatta ja pyyhin sillä perseeni :D

        vanha lasku on vanhentunut jo:=)todistustaakka aina vaatijalla eli ei sinulla.Noita ihme laskuja on muuten äidilleni alkanut tulla ja 10 vuotta vanhojakin yritetään ja kun se on jo 80v niin luulevat jotta maksaa.minä onneksi hoidan sen rahaasiat:=)tein parista laskusta rikosilmoitksen jo.


      • 9+16 kirjoitti:

        vanha lasku on vanhentunut jo:=)todistustaakka aina vaatijalla eli ei sinulla.Noita ihme laskuja on muuten äidilleni alkanut tulla ja 10 vuotta vanhojakin yritetään ja kun se on jo 80v niin luulevat jotta maksaa.minä onneksi hoidan sen rahaasiat:=)tein parista laskusta rikosilmoitksen jo.

        että tämäkin selvisi. Olin yhteydessä kuluttaja asiamieheen joka sanoi samaa, että tee reklamaatio(valitus) ja vetoa vanhentuneeseen velkaan. Sen jälkeen hieman paha tulla perimään mitään. Lähetin sen mailitse kun eka löivät luuria korvaan puhelimessa. Minulle ei vittuilla XD. Tuo 2006 tullut kirje ei ole koskaan minulle saapunut, myönsivät itse että posti on sen palauttanut takaisin joten se siittä. Odottelen nyt niiden vastausta reklamaatioon ja ilmoitin että vien asian eteenpäin tarvittaessa.


      • ****
        9+16 kirjoitti:

        vanha lasku on vanhentunut jo:=)todistustaakka aina vaatijalla eli ei sinulla.Noita ihme laskuja on muuten äidilleni alkanut tulla ja 10 vuotta vanhojakin yritetään ja kun se on jo 80v niin luulevat jotta maksaa.minä onneksi hoidan sen rahaasiat:=)tein parista laskusta rikosilmoitksen jo.

        Siis että teit rikosilmoituksen.
        Voisit tietysti kertoa, mistä on kysymys, että voi varautua omien vanhempien kirjeisiin...

        Tollaiset perintäyhtiöt taatusti saavat rahaa helpolla, kun viattomille ihmisille heittelevät kirjeitä.
        Jos kirjeen kirjoitus maksaa 2 euroa, 70 senttiä postimerkki, 10 senttiä kirjekuori,
        voi laittaa hintalappuun 200 euroa, ja joku höppänä maksaa huonomuistisuuttaan tai peloissaan..
        Tuotto on hyvä ja huijaus onnistunut hyvin !! Vähän kuin nigerialais-kirjeet.


      • hesus123456
        jani78tre kirjoitti:

        että tämäkin selvisi. Olin yhteydessä kuluttaja asiamieheen joka sanoi samaa, että tee reklamaatio(valitus) ja vetoa vanhentuneeseen velkaan. Sen jälkeen hieman paha tulla perimään mitään. Lähetin sen mailitse kun eka löivät luuria korvaan puhelimessa. Minulle ei vittuilla XD. Tuo 2006 tullut kirje ei ole koskaan minulle saapunut, myönsivät itse että posti on sen palauttanut takaisin joten se siittä. Odottelen nyt niiden vastausta reklamaatioon ja ilmoitin että vien asian eteenpäin tarvittaessa.

        Sain juuri 2004 vuoden acn-puhelinlaskuista yhteensä 1300e perintälaskun. voitko kertoo kuinka täs jutus kävi? jouiduitko maksamaan?


      • hesus123456 kirjoitti:

        Sain juuri 2004 vuoden acn-puhelinlaskuista yhteensä 1300e perintälaskun. voitko kertoo kuinka täs jutus kävi? jouiduitko maksamaan?

        En joutunut maksamaan. Tehdessäni sen reklamaation, sieltä tuli sitten vastaus että he lopettavat sen velan perimisen ja asia oli sitten sillä selvä.


    • uhjl

      Nonnii, nyt firman taival loppuu.
      Hurraa!
      Saavat mitä tilasivat. Toivottavasti ovat tyytyväisiä!

      "Aluehallintovirasto on päättänyt peruuttaa perintäyhtiö Alektum Oy:n toimiluvan.

      Viraston mukaan Alektum on menetellyt toistuvasti lain ja hyvän perintätavan vastaisesti. Se on vuoden 2018 aikana kohdistanut perintätoimenpiteitä sellaisiin saataviin, joiden perintä on todettu lainvastaiseksi."

      • Anonyymi

        No eipä tuolla Avissakaan ole turhia hötkyilty, kun toistakymmentä vuotta ovat antaneet Alektumin huseerata mielensä mukaan. Eikä se myöskään tuohon toimiluvan perumiseen tämä toiminta hämäräperäinen lopu, sillä jo 05.02.2019 Annomen oy ilmoitti "ylpeänä ottavansa hoitaakseen Alektum oy:n asiakkuudet". Todellakin sangen "suuri harppaus", kuten Annomen oy ylpeänä ilmoittaa, kun firma, jonka liikevaihto toissa vuonna oli 54000 euroa, liikevoitto -4000 euroa ja omavaraisuusaste -525%, ottaa hoitaakseen Alektumin ( toissa vuonna 6,8 miljoonan liikevaihdolla voittoa 1,2 miljoonaa euroa) asiakkuudet. Tuskinpa kenenkään kannattaa odottaa siis minkään juurikaan ainakaan parempaan suuntaan muuttuvan.


    • Kiikii

      Kelju firma tuo on ollutkin. Olen pyytänyt perinnän keskeyttämistä, ja siirtämistä ulosottoon, aikaa tästä on noin kaksi vuotta.

      Halusin velkakierteeni poikki, ja että kaikki velkani menisivät keskitetysti ulosottoon, johon kyllä kuukausittain maksan noin 600 euroa.

      Sieltä tuli vaan kuittaus, kiitos tiedosta, ja eipä muuta ole sitten kuulunutkaan...

    • Perintätoimistonhuijaus

      Ja nyt voimme sanoa Alentumin lupien poistosta: KIITOS TIEDOSTA.

    • Qwertyasdf

      Hyvä että loppuu. Itselleni ovat lähetelleet parin vuoden ajan kymmenen vuoden takaisia parin kympin saatavia satojen eurojen perintäkulujen kera ja aina tarjoillaan maksusopimuksia, mutta ei edes uhkailla oikeudellisilla toimenpiteillä, koska a) velat on jo aikoinaan maksettu tai b) velat ovat vanhentuneet aikoja sitten.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe