Alektum perintäkirje

Tänään kolahti postiluukusta Alektumin perintäkirje jossa karhuavat saatavia 2:sta cd levystä joiden alkuperäinen lasku on ollut lokakuussa 2003. Ja noihan on aivan varmasti maksettu ajat sitten. :D Olishan se mennyt oikeuteenkin ja siittä ulosottoon(jossa ei enää ole ollut velkaa vuoteen) asti jos olisin jättänyt hoitamatta. Onko kokemuksia näistä kirjeistä? Pikasesti googlasin aiheesta niin löysin viestejä tyyliin kusetusta koko homma.

13

2610

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sturzvogel

Onhan sinulla kuitti tai ainakin tiliote tallella. Siinäpähän yrittävät haastaa.

• Kuittia ei ole kyllä tallessa mutta kyllähän pankista tiliotteita saa. Ja niitähän ruvetaan penkomaan tarvittaessa. Toivottavasti ei tarvitse, voi olla aika työlästä etsiä monen vuoden takaista maksukuittia XD

• jani78tre kirjoitti:

Kuittia ei ole kyllä tallessa mutta kyllähän pankista tiliotteita saa. Ja niitähän ruvetaan penkomaan tarvittaessa. Toivottavasti ei tarvitse, voi olla aika työlästä etsiä monen vuoden takaista maksukuittia XD

Sinne juuri äsken ja tivasin että ei voi olla hoitamatta näin vanha lasku. Sanoivat että perintäkirjeitä ovat lähetelleet viimeksi 2006 vuoden lopulla. Sitä edellinen taisi olla 2005. Kysyin että miten ihmeessä asia ei ole edennyt eteenpäin kun en ole noita aikasempia maksanut niin vastasivat että etteivät halua ihmisten joutuvan vaikeuksiin. Hehee.(olisipa kaikki perintätoimistot samanlaisia) Kuulostaa jo aika epäilyttävältä. Tuntu vielä asiakaspalvelun nainen uhkailevan että haluatko tän velan ulosottoon. :D Otin yhteyttä kuluttaja asiamieheen ja hänkin piti tapausta aika epäilyttävänä. Jätän laskun maksamatta ja pyyhin sillä perseeni :D

• 9+16
        jani78tre kirjoitti:

Sinne juuri äsken ja tivasin että ei voi olla hoitamatta näin vanha lasku. Sanoivat että perintäkirjeitä ovat lähetelleet viimeksi 2006 vuoden lopulla. Sitä edellinen taisi olla 2005. Kysyin että miten ihmeessä asia ei ole edennyt eteenpäin kun en ole noita aikasempia maksanut niin vastasivat että etteivät halua ihmisten joutuvan vaikeuksiin. Hehee.(olisipa kaikki perintätoimistot samanlaisia) Kuulostaa jo aika epäilyttävältä. Tuntu vielä asiakaspalvelun nainen uhkailevan että haluatko tän velan ulosottoon. :D Otin yhteyttä kuluttaja asiamieheen ja hänkin piti tapausta aika epäilyttävänä. Jätän laskun maksamatta ja pyyhin sillä perseeni :D

vanha lasku on vanhentunut jo:=)todistustaakka aina vaatijalla eli ei sinulla.Noita ihme laskuja on muuten äidilleni alkanut tulla ja 10 vuotta vanhojakin yritetään ja kun se on jo 80v niin luulevat jotta maksaa.minä onneksi hoidan sen rahaasiat:=)tein parista laskusta rikosilmoitksen jo.

• 9+16 kirjoitti:

vanha lasku on vanhentunut jo:=)todistustaakka aina vaatijalla eli ei sinulla.Noita ihme laskuja on muuten äidilleni alkanut tulla ja 10 vuotta vanhojakin yritetään ja kun se on jo 80v niin luulevat jotta maksaa.minä onneksi hoidan sen rahaasiat:=)tein parista laskusta rikosilmoitksen jo.

että tämäkin selvisi. Olin yhteydessä kuluttaja asiamieheen joka sanoi samaa, että tee reklamaatio(valitus) ja vetoa vanhentuneeseen velkaan. Sen jälkeen hieman paha tulla perimään mitään. Lähetin sen mailitse kun eka löivät luuria korvaan puhelimessa. Minulle ei vittuilla XD. Tuo 2006 tullut kirje ei ole koskaan minulle saapunut, myönsivät itse että posti on sen palauttanut takaisin joten se siittä. Odottelen nyt niiden vastausta reklamaatioon ja ilmoitin että vien asian eteenpäin tarvittaessa.

9+16 kirjoitti:

Siis että teit rikosilmoituksen.
        Voisit tietysti kertoa, mistä on kysymys, että voi varautua omien vanhempien kirjeisiin...

Tollaiset perintäyhtiöt taatusti saavat rahaa helpolla, kun viattomille ihmisille heittelevät kirjeitä.
        Jos kirjeen kirjoitus maksaa 2 euroa, 70 senttiä postimerkki, 10 senttiä kirjekuori,
        voi laittaa hintalappuun 200 euroa, ja joku höppänä maksaa huonomuistisuuttaan tai peloissaan..
        Tuotto on hyvä ja huijaus onnistunut hyvin !! Vähän kuin nigerialais-kirjeet.

• hesus123456
        jani78tre kirjoitti:

että tämäkin selvisi. Olin yhteydessä kuluttaja asiamieheen joka sanoi samaa, että tee reklamaatio(valitus) ja vetoa vanhentuneeseen velkaan. Sen jälkeen hieman paha tulla perimään mitään. Lähetin sen mailitse kun eka löivät luuria korvaan puhelimessa. Minulle ei vittuilla XD. Tuo 2006 tullut kirje ei ole koskaan minulle saapunut, myönsivät itse että posti on sen palauttanut takaisin joten se siittä. Odottelen nyt niiden vastausta reklamaatioon ja ilmoitin että vien asian eteenpäin tarvittaessa.

Sain juuri 2004 vuoden acn-puhelinlaskuista yhteensä 1300e perintälaskun. voitko kertoo kuinka täs jutus kävi? jouiduitko maksamaan?

• hesus123456 kirjoitti:

Sain juuri 2004 vuoden acn-puhelinlaskuista yhteensä 1300e perintälaskun. voitko kertoo kuinka täs jutus kävi? jouiduitko maksamaan?

En joutunut maksamaan. Tehdessäni sen reklamaation, sieltä tuli sitten vastaus että he lopettavat sen velan perimisen ja asia oli sitten sillä selvä.

• uhjl

Nonnii, nyt firman taival loppuu.
      Hurraa!
      Saavat mitä tilasivat. Toivottavasti ovat tyytyväisiä!

"Aluehallintovirasto on päättänyt peruuttaa perintäyhtiö Alektum Oy:n toimiluvan.

Viraston mukaan Alektum on menetellyt toistuvasti lain ja hyvän perintätavan vastaisesti. Se on vuoden 2018 aikana kohdistanut perintätoimenpiteitä sellaisiin saataviin, joiden perintä on todettu lainvastaiseksi."

• Anonyymi

No eipä tuolla Avissakaan ole turhia hötkyilty, kun toistakymmentä vuotta ovat antaneet Alektumin huseerata mielensä mukaan. Eikä se myöskään tuohon toimiluvan perumiseen tämä toiminta hämäräperäinen lopu, sillä jo 05.02.2019 Annomen oy ilmoitti "ylpeänä ottavansa hoitaakseen Alektum oy:n asiakkuudet". Todellakin sangen "suuri harppaus", kuten Annomen oy ylpeänä ilmoittaa, kun firma, jonka liikevaihto toissa vuonna oli 54000 euroa, liikevoitto -4000 euroa ja omavaraisuusaste -525%, ottaa hoitaakseen Alektumin ( toissa vuonna 6,8 miljoonan liikevaihdolla voittoa 1,2 miljoonaa euroa) asiakkuudet. Tuskinpa kenenkään kannattaa odottaa siis minkään juurikaan ainakaan parempaan suuntaan muuttuvan.

• Kiikii

Kelju firma tuo on ollutkin. Olen pyytänyt perinnän keskeyttämistä, ja siirtämistä ulosottoon, aikaa tästä on noin kaksi vuotta.

Halusin velkakierteeni poikki, ja että kaikki velkani menisivät keskitetysti ulosottoon, johon kyllä kuukausittain maksan noin 600 euroa.

Sieltä tuli vaan kuittaus, kiitos tiedosta, ja eipä muuta ole sitten kuulunutkaan...

• Perintätoimistonhuijaus

Ja nyt voimme sanoa Alentumin lupien poistosta: KIITOS TIEDOSTA.

• Qwertyasdf

Hyvä että loppuu. Itselleni ovat lähetelleet parin vuoden ajan kymmenen vuoden takaisia parin kympin saatavia satojen eurojen perintäkulujen kera ja aina tarjoillaan maksusopimuksia, mutta ei edes uhkailla oikeudellisilla toimenpiteillä, koska a) velat on jo aikoinaan maksettu tai b) velat ovat vanhentuneet aikoja sitten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      47
      5129
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      77
      3408
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      320
      2098
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      1865
    5. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1719
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      53
      1306
    7. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      95
      1259
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      70
      1212
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1177
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      280
      1137
    Aihe