Onko Elanilla nyt maahantuoja Suomessa? Miksi edelleen ilmoitellaan yksityishenkilönä?
http://www.nettivene.com/355106
http://www.nettivene.com/353267
Miksi tämä herra Hakulinen käyttää väärää puhelin numeroa ilmoituksessa?
Venealalla vuosien mittaan törmännyt kaikenlaiseen puuhastajaan, mutta nämä patapäät ovat jotain ihan muuta.
Harmillista, kun Elan kiinnostaa mutta en kyllä ala veivaamaan näiden kanssa.
Elan maahantuoja status?
44
2878
Vastaukset
- ...
Sloveniasta se suoraan. Vai oliko se Kroatiasta.
- nale-elan
http://www.elanveneet.com/
Uskomattomia yhdyssanavirheitä tuolla sivuilla. Vaikkei ne purjehdusominaisuuksiin vaikutakaan niin johan vaikuttaa ihan amispoikien piseksiltä.
Ensivaikutelman voi antaa vain kerran..... - Suomenmaikka
nale-elan kirjoitti:
http://www.elanveneet.com/
Uskomattomia yhdyssanavirheitä tuolla sivuilla. Vaikkei ne purjehdusominaisuuksiin vaikutakaan niin johan vaikuttaa ihan amispoikien piseksiltä.
Ensivaikutelman voi antaa vain kerran.....kirjoitusvirhettä, joista toinen oli sinulla.
- on näin
Suomenmaikka kirjoitti:
kirjoitusvirhettä, joista toinen oli sinulla.
Kirjoitusvirheistä viis, mutta olen käsittänyt että tämän Navisin takana on Christer Holm joka myös pyörittää Classyachts Oy:tä. Classyachtsin sivuilta on linkki elanveneet.com:iin ja molemmilla saiteilla on sama puhelinnumero. Jos Christer Holm on Nettiveneessä olevien ilmoitusten takana en tiedä. Ehkä herrat Eskelinen ja Hakulinen ovat vaihtamassa venettä ja (yhteistyössä tai ilman) Christer Holmin kanssa yrittävät etsiä veneille ostajia.
- Joakim_
on näin kirjoitti:
Kirjoitusvirheistä viis, mutta olen käsittänyt että tämän Navisin takana on Christer Holm joka myös pyörittää Classyachts Oy:tä. Classyachtsin sivuilta on linkki elanveneet.com:iin ja molemmilla saiteilla on sama puhelinnumero. Jos Christer Holm on Nettiveneessä olevien ilmoitusten takana en tiedä. Ehkä herrat Eskelinen ja Hakulinen ovat vaihtamassa venettä ja (yhteistyössä tai ilman) Christer Holmin kanssa yrittävät etsiä veneille ostajia.
Katsokaapas näitä:
http://sail.elan-yachts.com/pc.asp?xpath=&xpathid=&lang=eng (tuolta distributors)
http://www.inoa.fi/Venetarvikkeita/Navis Suomi Oy/HELSINKI/vastuuhenkilot/1969165/
Sitten vielä nämä:
http://dehlervene.com/index2.htm
http://dehler.com/ (tuolta dealers)
Saittien rekisteröinti:
http://domain-daily.com/whois/dehlervene.com
http://domain-daily.com/whois/elanveneet.com
Miksei kummastakaan sivustosta käy ilmi kunnon yhteistietoja? Miksei "maahantuoja" ole valmistajien maahantuojien listalla? - on näin
Joakim_ kirjoitti:
Katsokaapas näitä:
http://sail.elan-yachts.com/pc.asp?xpath=&xpathid=&lang=eng (tuolta distributors)
http://www.inoa.fi/Venetarvikkeita/Navis Suomi Oy/HELSINKI/vastuuhenkilot/1969165/
Sitten vielä nämä:
http://dehlervene.com/index2.htm
http://dehler.com/ (tuolta dealers)
Saittien rekisteröinti:
http://domain-daily.com/whois/dehlervene.com
http://domain-daily.com/whois/elanveneet.com
Miksei kummastakaan sivustosta käy ilmi kunnon yhteistietoja? Miksei "maahantuoja" ole valmistajien maahantuojien listalla?Mielenkiintoista! En tiennyt tästä Dehler -kuviosta mitään.
Mitä päämiesten weppisivuihin tulee on aika tavallista että weppisivuja päivitetään sen verran harvoin etteivät edustajatiedot aina ole ajantasalla. Muutostilanteissa saattaa kestää viikkoja tai jopa kuukaisia ennenkuin tiedot saadaan korjattua. Mutta jos edustajatietoihin ei kohtapuolin tule muutoksia muuttuu tilanne tietysti epäilyttäväksi...
Onkohan Agnes van't Klooster Christer Holmin vaimo tai sukulainen? Ei ole nimittän epätavallista että yrityksiä perustetaan eri perhejäsenten nimiin jottei "kaikki munat olisi samassa korissa". Christer Holm on joka tapauksessa mukana ainakin Navis Suomi Oy:ssä.
Nähtäväksi jää miten tämä kaikki vaikuttaa asiakaspalveluun. Nettikirjoittelun mukaan Classyachtsin venetarvikemyynti ei ole saannut suurempia kehuja. Nyt pitäisi (lamasta huolimatta) palkata muutama osaava lisähenkilö firmaan, muuten toiminta tyssääntyy alkumetreihin. Ja olen samaa mieltä nimimerkki 2 9:n kanssa siitä että takuukorjauksia aina tulee, joten olisi hyvä myös jos Navisilla olisi jonkintyyppinen yhteistyökuvio kehitettynä hyvämaineisen paikallisen venetelakan kanssa. - Kognes Aasters
Joakim_ kirjoitti:
Katsokaapas näitä:
http://sail.elan-yachts.com/pc.asp?xpath=&xpathid=&lang=eng (tuolta distributors)
http://www.inoa.fi/Venetarvikkeita/Navis Suomi Oy/HELSINKI/vastuuhenkilot/1969165/
Sitten vielä nämä:
http://dehlervene.com/index2.htm
http://dehler.com/ (tuolta dealers)
Saittien rekisteröinti:
http://domain-daily.com/whois/dehlervene.com
http://domain-daily.com/whois/elanveneet.com
Miksei kummastakaan sivustosta käy ilmi kunnon yhteistietoja? Miksei "maahantuoja" ole valmistajien maahantuojien listalla?Noh asiansa hoitavia diilereitä tai ainakin omalla ristimänimellä toimivia yrittäjiä myös löytyy...
http://domain-daily.com/whois/helmarin.fi
http://domain-daily.com/whois/x-yachts.fi
Kukin ostaa mistä haluaa, mutta tarkkana kannattaa olla... - x yachts
Kognes Aasters kirjoitti:
Noh asiansa hoitavia diilereitä tai ainakin omalla ristimänimellä toimivia yrittäjiä myös löytyy...
http://domain-daily.com/whois/helmarin.fi
http://domain-daily.com/whois/x-yachts.fi
Kukin ostaa mistä haluaa, mutta tarkkana kannattaa olla...Tiesitkö että X- Yachtsin maahantuoja on sekaantunut Hansen maahantuontiin !!
So much for y ristimnimeellä toimivia yrittäjiä - Kuka minä olen?
x yachts kirjoitti:
Tiesitkö että X- Yachtsin maahantuoja on sekaantunut Hansen maahantuontiin !!
So much for y ristimnimeellä toimivia yrittäjiämutta nyt varmaan sitten kaikki diilerit voi ottaa jonkun keksityn nimen ja numeron? Mitäs näitä vaatimattomia asiakkaita omilla nimillä ja identiteeteillä palvelemaan. Olisi itse asiassa tosi selkäetä kun yksikään venealan toimija ei olisi omalla nimellään mukana ja kaikilla olisi aina väärät yhteystiedot ulkona.
Tuetaan yhdessä henkeen ja vereen rehellistä ja yritteliästä venealan toimijaa (jos joku sattuu tietämään kuka tämä on!)
Ps, jos asiaa niin soita 1 202-456-1414 - Myyrikki
Kognes Aasters kirjoitti:
Noh asiansa hoitavia diilereitä tai ainakin omalla ristimänimellä toimivia yrittäjiä myös löytyy...
http://domain-daily.com/whois/helmarin.fi
http://domain-daily.com/whois/x-yachts.fi
Kukin ostaa mistä haluaa, mutta tarkkana kannattaa olla...enemmän tai vähemmän arveluttavien pelimiesten ja heidän bulvaanien käsissä. Miksi ostaisi veneensä konkurssitehtailijoiden hallitsemilta firmoilta veneensä, kun sen voi ostaa asiallisestikin muualta kuin suomalaiselta "myyjältä".
- gf
on näin kirjoitti:
Mielenkiintoista! En tiennyt tästä Dehler -kuviosta mitään.
Mitä päämiesten weppisivuihin tulee on aika tavallista että weppisivuja päivitetään sen verran harvoin etteivät edustajatiedot aina ole ajantasalla. Muutostilanteissa saattaa kestää viikkoja tai jopa kuukaisia ennenkuin tiedot saadaan korjattua. Mutta jos edustajatietoihin ei kohtapuolin tule muutoksia muuttuu tilanne tietysti epäilyttäväksi...
Onkohan Agnes van't Klooster Christer Holmin vaimo tai sukulainen? Ei ole nimittän epätavallista että yrityksiä perustetaan eri perhejäsenten nimiin jottei "kaikki munat olisi samassa korissa". Christer Holm on joka tapauksessa mukana ainakin Navis Suomi Oy:ssä.
Nähtäväksi jää miten tämä kaikki vaikuttaa asiakaspalveluun. Nettikirjoittelun mukaan Classyachtsin venetarvikemyynti ei ole saannut suurempia kehuja. Nyt pitäisi (lamasta huolimatta) palkata muutama osaava lisähenkilö firmaan, muuten toiminta tyssääntyy alkumetreihin. Ja olen samaa mieltä nimimerkki 2 9:n kanssa siitä että takuukorjauksia aina tulee, joten olisi hyvä myös jos Navisilla olisi jonkintyyppinen yhteistyökuvio kehitettynä hyvämaineisen paikallisen venetelakan kanssa.Kun oikein tarkkaan katsoo niin Pro Yachtsin tiedot löytyy
valmistajan sivuilta. Minulle on ihan sama kuka on maahantuoja.
Mulle riittää se että hinnat on tullut alas yli20% - Joakim_
gf kirjoitti:
Kun oikein tarkkaan katsoo niin Pro Yachtsin tiedot löytyy
valmistajan sivuilta. Minulle on ihan sama kuka on maahantuoja.
Mulle riittää se että hinnat on tullut alas yli20%Tapaninpäivänä tuota ei vielä ollut Dehlerin sivulla, mutta nyt tosiaan on ihan normaalisti. Sinänsä tietysti hassua, että selkeitä kilpailijoita tuo ilmeisesti sama yrittäjä eri yritysten kautta.
Hintojen laskuhan on ainakin pääosin valmistajasta johtuvaa ja siihen liittyy myös laatu/varustetason tiputus, joka näkyy selkeästi vaikkapa Dehler 29:n sisäkuvista.
Dehler 34 -> 35 hinta on tippunut vain 133->125 k€ ja samalla aiemmin vakiona olleet raitakattoikkunat, parempi puumateriaali sisutuksessa jne. ovat siirtyneet lisävarusteiksi ja vantit siirretty laidalle. Samalla varustuksella taitaa olla Dehler 35 kalliimpi kuin viimevuotinen. On silti erittäin kilpailukykyinen vene. - 12+3
Joakim_ kirjoitti:
Tapaninpäivänä tuota ei vielä ollut Dehlerin sivulla, mutta nyt tosiaan on ihan normaalisti. Sinänsä tietysti hassua, että selkeitä kilpailijoita tuo ilmeisesti sama yrittäjä eri yritysten kautta.
Hintojen laskuhan on ainakin pääosin valmistajasta johtuvaa ja siihen liittyy myös laatu/varustetason tiputus, joka näkyy selkeästi vaikkapa Dehler 29:n sisäkuvista.
Dehler 34 -> 35 hinta on tippunut vain 133->125 k€ ja samalla aiemmin vakiona olleet raitakattoikkunat, parempi puumateriaali sisutuksessa jne. ovat siirtyneet lisävarusteiksi ja vantit siirretty laidalle. Samalla varustuksella taitaa olla Dehler 35 kalliimpi kuin viimevuotinen. On silti erittäin kilpailukykyinen vene."kilpailukykyisellä" markkinatilannetta etkä esimerkiksi skaboja (tosin minulle on kyllä sanottu, ettei Dehler olisi kovinkaan kova sana kilpaveneenä, mutta en osaa sitä itse arvioida), niin en kehuisi. Käytännössä tuo hinta meinaa sitä, että Dehlerin haluava joutuu maksamaan 15-20 000 euroa enemmän kuin millä saisi vastaavan kokoisen toisenmerkkisen. Tässä hintaluokassa se on merkittävä hintaero.
- Joakim_
12+3 kirjoitti:
"kilpailukykyisellä" markkinatilannetta etkä esimerkiksi skaboja (tosin minulle on kyllä sanottu, ettei Dehler olisi kovinkaan kova sana kilpaveneenä, mutta en osaa sitä itse arvioida), niin en kehuisi. Käytännössä tuo hinta meinaa sitä, että Dehlerin haluava joutuu maksamaan 15-20 000 euroa enemmän kuin millä saisi vastaavan kokoisen toisenmerkkisen. Tässä hintaluokassa se on merkittävä hintaero.
Tarkoitin kilpailukykyä markkinoilla. Kilpakumppaneina ovat lähinnä X-34, FG 331 (selkeästi pienempi tosin), Elan 340, First 35, Arcona 340 jne. Mikäs noista on 15-20 k€ halvempi? Ainakin vanha 34 oli lisäksi laadullisesti noista ehdottomasti parhaimmasta päästä ja samalla yksi halvemmista.
Kyllä tuolla myös kisoissa pärjää. - pave 2
Joakim_ kirjoitti:
Tapaninpäivänä tuota ei vielä ollut Dehlerin sivulla, mutta nyt tosiaan on ihan normaalisti. Sinänsä tietysti hassua, että selkeitä kilpailijoita tuo ilmeisesti sama yrittäjä eri yritysten kautta.
Hintojen laskuhan on ainakin pääosin valmistajasta johtuvaa ja siihen liittyy myös laatu/varustetason tiputus, joka näkyy selkeästi vaikkapa Dehler 29:n sisäkuvista.
Dehler 34 -> 35 hinta on tippunut vain 133->125 k€ ja samalla aiemmin vakiona olleet raitakattoikkunat, parempi puumateriaali sisutuksessa jne. ovat siirtyneet lisävarusteiksi ja vantit siirretty laidalle. Samalla varustuksella taitaa olla Dehler 35 kalliimpi kuin viimevuotinen. On silti erittäin kilpailukykyinen vene.Ei ole joakim tehnyt kotiläksynsä kunnolla
Tässä hintavertaulu hinnat edellisen maahantuojan hinnastosta
ja Dehlerin hinnastosta.
Veneen hinta nyt 124.900 € ennen 140.300
Seuraavat varusteet nykyään vakiovarusteita
- lisätty 2 kpl avattavaa ikkunaa, isommat vinssit, isompi moottori,
maasähkö, AGM akut isommat, Led valot, lämminvesi, maasähkö
purjeet, lazy jack, takastaagin kiristäjä 48:1
nämä tekisi taatusti yli 10.000 €.
Näiollen ero edellisen maahantuojan hintoihin vähintään 25.000 €, ei
paskempi alennus
Esimerkkinä voisi mainita että testien mukaan hitaampi X 34 maksaa
purjeet ja lämminvesi ym lisättynä noin 160.000 €. 35.000 kalliimpi
kuin Dehler !! - Joakim_
pave 2 kirjoitti:
Ei ole joakim tehnyt kotiläksynsä kunnolla
Tässä hintavertaulu hinnat edellisen maahantuojan hinnastosta
ja Dehlerin hinnastosta.
Veneen hinta nyt 124.900 € ennen 140.300
Seuraavat varusteet nykyään vakiovarusteita
- lisätty 2 kpl avattavaa ikkunaa, isommat vinssit, isompi moottori,
maasähkö, AGM akut isommat, Led valot, lämminvesi, maasähkö
purjeet, lazy jack, takastaagin kiristäjä 48:1
nämä tekisi taatusti yli 10.000 €.
Näiollen ero edellisen maahantuojan hintoihin vähintään 25.000 €, ei
paskempi alennus
Esimerkkinä voisi mainita että testien mukaan hitaampi X 34 maksaa
purjeet ja lämminvesi ym lisättynä noin 160.000 €. 35.000 kalliimpi
kuin Dehler !!Mulla ei nyt ole käsillä vanhaa hinnastoa, mutta Vene 1-2/2009 testissä hinta oli tuo 133 k€. Ehtikö vanha maahantuoja nostaa hintaa tuon jälkeen ennen konkurssia?
Avattavia ikkunoita ei käsittääkseeni ole lisätty, vaan entiset isommat avattavat on toimittajavaihdoksen takia nyt erillisiä. Kuvien mukaan vanha oli kauniimpi, mutta uusi ehkä käytännöllisempi.
Vakiomoottoriksi mainitaan nyt Yanmarin 21 hv ja ennen Volvon 19 hv, joten ei kai tuossa ole kyse muusta kuin merkin vaihdosta.
Nostinvinssit näyttävät tosiaan kasvaneen 32->40, mutta fokkavinssit edelleen 40, mikä on liian pieni ko. veneeseen. Olisivat ennemmin kasvattaneet niitä ja jättäneet nostinvinssit ennalleen.
Lopolightin LED-kulkuvalot on kaikissa tietämissäni Dehler 34:ssa. Oliko se lisävaruste ennen? Onko edelleen Lopolight vai joku halvempi?
Hienoa, että maasähkö ja lämminvesi on lisätty vakiovarusteisiin. Vakiopurjeet tuskin kelpaavat useimmille ostajille.
Kun sulla on se uusi hinnasto, kerro mikä on lisähinta tiikkisisustuksesta, valoviiruista kattoon jne. vakiovarusteista poistetuilla.
Kuten aiemminkin sanoin, Dehler 34/35 on ja oli kilpailukykyinen markkinoilla. X-34 taisi kylläkin useimmissa testeissä olla nopeampi, mutta syynä parempi valmistautuminen (=tehtaaan "ammattipurjehtija"), kuin todellinen ero. Kyllä Dehler 34 on niukasti nopeampi kuin X-34, jos taidot, purjeet ja pohjan kunto on samalla tasolla. - 16
Joakim_ kirjoitti:
Tarkoitin kilpailukykyä markkinoilla. Kilpakumppaneina ovat lähinnä X-34, FG 331 (selkeästi pienempi tosin), Elan 340, First 35, Arcona 340 jne. Mikäs noista on 15-20 k€ halvempi? Ainakin vanha 34 oli lisäksi laadullisesti noista ehdottomasti parhaimmasta päästä ja samalla yksi halvemmista.
Kyllä tuolla myös kisoissa pärjää.rajata "asiakassegmentti" aika tiukasti, jotta saat kilpailevan ryhmän rajattua noihin. Veneenostajien enemmistölle nimittäin samassa ryhmässä kisaavat myös esim. Bavaria 34 ja Beneteau Oceanis 340. Molemmat ovat lisäkustannuksineenkin (rahti ja välttämättömimmät lisävarusteet) ainakin tuon 15-20 tuhatta alle Dehlerin hinnan.
Tässä on nyt ihan turha ruveta jankuttamaan, että kyse on erityyppisistä veneistä. Potentiaalisten veneenostajien valtavirta on se, joka ratkaisee kilpailukykyisyyden markkinoilla, eivät ne niche-ryhmät, joille saadaan myytyä 1-2 venettä vuodessa. - jank jank
16 kirjoitti:
rajata "asiakassegmentti" aika tiukasti, jotta saat kilpailevan ryhmän rajattua noihin. Veneenostajien enemmistölle nimittäin samassa ryhmässä kisaavat myös esim. Bavaria 34 ja Beneteau Oceanis 340. Molemmat ovat lisäkustannuksineenkin (rahti ja välttämättömimmät lisävarusteet) ainakin tuon 15-20 tuhatta alle Dehlerin hinnan.
Tässä on nyt ihan turha ruveta jankuttamaan, että kyse on erityyppisistä veneistä. Potentiaalisten veneenostajien valtavirta on se, joka ratkaisee kilpailukykyisyyden markkinoilla, eivät ne niche-ryhmät, joille saadaan myytyä 1-2 venettä vuodessa.Mutta mutta... Asiakas, joka ostaa Bavan tai Oceaniksen, ei ole kiinnostunut Äksästä tai Dehleristä ja päin vastoin. Miten niiden keskinäistä kilpailukykyä siis voisi verrata? Kummat ovat kilpailukykyisempiä, omenat vai appelsiinit.
- 22
jank jank kirjoitti:
Mutta mutta... Asiakas, joka ostaa Bavan tai Oceaniksen, ei ole kiinnostunut Äksästä tai Dehleristä ja päin vastoin. Miten niiden keskinäistä kilpailukykyä siis voisi verrata? Kummat ovat kilpailukykyisempiä, omenat vai appelsiinit.
Se "päinvastoin" osuus voi pitää ainakin osittain paikkansa, Äksän ostajan preferenssit saattavat olla sellaiset, että saksalainen tai ranskalainen B ei kiinnosta. Toisinpäin se pätee paljon huonommin. Juttu on niin, että valtaosalle veneenostajista hinta ja kokoluokka, jälkimmäinen tarkoittaen ensisijaisesti sisätiloja, ovat ensimmäiset karsintakriteerit. Tyypillinen ostaja voisi siis olla kiinnostunut Äksästä tai Dehleristä, koska ne läpäisevät toisen noista seuloista. Mutta se toinen eli hinta pudottaa ne eli eivät ole kilpailukykyisiä.
Jutun voisi ilmaista näinkin: normaali (matemaattisessa mielessä) veneenostaja ei sulkisi D- tai X-veneitä heti pois harkinnasta, jos ne saisi samalla hinnalla kuin B-veneen. Saattaisivat ne silti hävitä finaalissa ominaisuuksien perusteella.
Mutta luulen, että erityisesti X- ja (ehkä hiukan vähemmässä määrin) D-veneitä ostavat hakevat niiltä jotain sellaisia ominaisuuksia, joita taas ei yleensä liitetä B-veneisiin. Mutta he ovat pieni vähemmistö, kuten myyntiluvuista näkee. En usko, että kyse on niinkään ostovoimasta, koska ei ne B:tkaan ihan jokapojan ostettavissa ole ja toisaalta ne, joille 15-20 kiloeuron hintaero ei ole merkityksellinen, luultavasti katsovat vielä selvästi kalliimpaan suuntaan. - X 37
22 kirjoitti:
Se "päinvastoin" osuus voi pitää ainakin osittain paikkansa, Äksän ostajan preferenssit saattavat olla sellaiset, että saksalainen tai ranskalainen B ei kiinnosta. Toisinpäin se pätee paljon huonommin. Juttu on niin, että valtaosalle veneenostajista hinta ja kokoluokka, jälkimmäinen tarkoittaen ensisijaisesti sisätiloja, ovat ensimmäiset karsintakriteerit. Tyypillinen ostaja voisi siis olla kiinnostunut Äksästä tai Dehleristä, koska ne läpäisevät toisen noista seuloista. Mutta se toinen eli hinta pudottaa ne eli eivät ole kilpailukykyisiä.
Jutun voisi ilmaista näinkin: normaali (matemaattisessa mielessä) veneenostaja ei sulkisi D- tai X-veneitä heti pois harkinnasta, jos ne saisi samalla hinnalla kuin B-veneen. Saattaisivat ne silti hävitä finaalissa ominaisuuksien perusteella.
Mutta luulen, että erityisesti X- ja (ehkä hiukan vähemmässä määrin) D-veneitä ostavat hakevat niiltä jotain sellaisia ominaisuuksia, joita taas ei yleensä liitetä B-veneisiin. Mutta he ovat pieni vähemmistö, kuten myyntiluvuista näkee. En usko, että kyse on niinkään ostovoimasta, koska ei ne B:tkaan ihan jokapojan ostettavissa ole ja toisaalta ne, joille 15-20 kiloeuron hintaero ei ole merkityksellinen, luultavasti katsovat vielä selvästi kalliimpaan suuntaan.Joakim on minusta täysin oikeassa. Hänen luettelemansa veneet ovat keskenään todellisia vaihtoehtoja. Koska hain hiukan suurempaa venettä, valintajoukko kasvaa muutamalla merkillä. Mukana oli esim. Pronavia 38 ja muitakin harvinaisuuksia. Oceanikset ja Bavariat eivät olleet minkänlaisen kiinnostuksen kohteina, vaikka näyttelyissä tuli niissäkin käytyä.
- Veneen_ostanut
Joakim_ kirjoitti:
Mulla ei nyt ole käsillä vanhaa hinnastoa, mutta Vene 1-2/2009 testissä hinta oli tuo 133 k€. Ehtikö vanha maahantuoja nostaa hintaa tuon jälkeen ennen konkurssia?
Avattavia ikkunoita ei käsittääkseeni ole lisätty, vaan entiset isommat avattavat on toimittajavaihdoksen takia nyt erillisiä. Kuvien mukaan vanha oli kauniimpi, mutta uusi ehkä käytännöllisempi.
Vakiomoottoriksi mainitaan nyt Yanmarin 21 hv ja ennen Volvon 19 hv, joten ei kai tuossa ole kyse muusta kuin merkin vaihdosta.
Nostinvinssit näyttävät tosiaan kasvaneen 32->40, mutta fokkavinssit edelleen 40, mikä on liian pieni ko. veneeseen. Olisivat ennemmin kasvattaneet niitä ja jättäneet nostinvinssit ennalleen.
Lopolightin LED-kulkuvalot on kaikissa tietämissäni Dehler 34:ssa. Oliko se lisävaruste ennen? Onko edelleen Lopolight vai joku halvempi?
Hienoa, että maasähkö ja lämminvesi on lisätty vakiovarusteisiin. Vakiopurjeet tuskin kelpaavat useimmille ostajille.
Kun sulla on se uusi hinnasto, kerro mikä on lisähinta tiikkisisustuksesta, valoviiruista kattoon jne. vakiovarusteista poistetuilla.
Kuten aiemminkin sanoin, Dehler 34/35 on ja oli kilpailukykyinen markkinoilla. X-34 taisi kylläkin useimmissa testeissä olla nopeampi, mutta syynä parempi valmistautuminen (=tehtaaan "ammattipurjehtija"), kuin todellinen ero. Kyllä Dehler 34 on niukasti nopeampi kuin X-34, jos taidot, purjeet ja pohjan kunto on samalla tasolla.- ansiosta uusien Dehlerien komponenttien hinnat saatu alas?
- työn hinta / ulkoistuskuviot uusiksi Dehlerin konkan jälkeen?
- Hyvä näkymä tuottavuuden parantamiseen Hansen sarjatuotannon ansiosta?
- Pahimmillaan laatua heikennetty, en tosin usko itse tähän?
Mitä tulee maahantuojan listahintaan niin se on varsin yhdentekevää - käymällä messuilla ulkomailla ja seuraamalla alan isoja lehtia (D UK) saa veneen 'EU-markkinahinnan' selville eikä maksa Somalaiselle venejobbarille liikaa jonkin kumman piruetin perusteella. Rahti Suomeen toki maksaa, mutta tässäkin kustannuksen saa helposti laskettua auki.
Eli asiallisesti neuvottelemalla saa hinnan puristettua Suomessa siedettävälle tasolle tai sitten ostaa veneen muualta halvemmalla. Näin olen itse tehnyt ja Suomessa kauppa syntyi ja myyjäkin tervehtii edelleen. - Joakim_
Veneen_ostanut kirjoitti:
- ansiosta uusien Dehlerien komponenttien hinnat saatu alas?
- työn hinta / ulkoistuskuviot uusiksi Dehlerin konkan jälkeen?
- Hyvä näkymä tuottavuuden parantamiseen Hansen sarjatuotannon ansiosta?
- Pahimmillaan laatua heikennetty, en tosin usko itse tähän?
Mitä tulee maahantuojan listahintaan niin se on varsin yhdentekevää - käymällä messuilla ulkomailla ja seuraamalla alan isoja lehtia (D UK) saa veneen 'EU-markkinahinnan' selville eikä maksa Somalaiselle venejobbarille liikaa jonkin kumman piruetin perusteella. Rahti Suomeen toki maksaa, mutta tässäkin kustannuksen saa helposti laskettua auki.
Eli asiallisesti neuvottelemalla saa hinnan puristettua Suomessa siedettävälle tasolle tai sitten ostaa veneen muualta halvemmalla. Näin olen itse tehnyt ja Suomessa kauppa syntyi ja myyjäkin tervehtii edelleen.Dehlerkin teki sentään 100-200 venettä vuodessa 2000-luvulla, joten en usko, että komponenttien hinnassa on merkittävää eroa Hanseen. Dehlerhän oli kannattamaton, joten kustannuslaskua tarvittiin jo nykyisen hinnankin pitämiseen. Laadun näkee sitten kun veneitä tulee näytille.
- dehl
Joakim_ kirjoitti:
Mulla ei nyt ole käsillä vanhaa hinnastoa, mutta Vene 1-2/2009 testissä hinta oli tuo 133 k€. Ehtikö vanha maahantuoja nostaa hintaa tuon jälkeen ennen konkurssia?
Avattavia ikkunoita ei käsittääkseeni ole lisätty, vaan entiset isommat avattavat on toimittajavaihdoksen takia nyt erillisiä. Kuvien mukaan vanha oli kauniimpi, mutta uusi ehkä käytännöllisempi.
Vakiomoottoriksi mainitaan nyt Yanmarin 21 hv ja ennen Volvon 19 hv, joten ei kai tuossa ole kyse muusta kuin merkin vaihdosta.
Nostinvinssit näyttävät tosiaan kasvaneen 32->40, mutta fokkavinssit edelleen 40, mikä on liian pieni ko. veneeseen. Olisivat ennemmin kasvattaneet niitä ja jättäneet nostinvinssit ennalleen.
Lopolightin LED-kulkuvalot on kaikissa tietämissäni Dehler 34:ssa. Oliko se lisävaruste ennen? Onko edelleen Lopolight vai joku halvempi?
Hienoa, että maasähkö ja lämminvesi on lisätty vakiovarusteisiin. Vakiopurjeet tuskin kelpaavat useimmille ostajille.
Kun sulla on se uusi hinnasto, kerro mikä on lisähinta tiikkisisustuksesta, valoviiruista kattoon jne. vakiovarusteista poistetuilla.
Kuten aiemminkin sanoin, Dehler 34/35 on ja oli kilpailukykyinen markkinoilla. X-34 taisi kylläkin useimmissa testeissä olla nopeampi, mutta syynä parempi valmistautuminen (=tehtaaan "ammattipurjehtija"), kuin todellinen ero. Kyllä Dehler 34 on niukasti nopeampi kuin X-34, jos taidot, purjeet ja pohjan kunto on samalla tasolla.eestin Dehler maahantuojan /entinen suomen maahantuojan hinta
on edelleen 140 € sis 22% alv. www.bbc.ee
dehler jatkaa samassa tehtaassa samalla henkilökunnalla.
X yachtsista tullut TJ on ilmoittanut että laatu pidetään
entisellä tasolla. Olisi tosi hölmöä raiskata arvostettu brandi,
varsinkin kuin firmalla jo on yksi halpismerkki.
Lopolight edelleenkin käytössä. Ihan asialliset Nortin dacron
läsyt. Olisi järjetön myydä mikä tahansa vene vakiona kilpalaminaateilla.
kesää odotellen. Uusi D 35 lasketaan toivottavasti vesille jäiden
lähdettyä. - ??
on näin kirjoitti:
Mielenkiintoista! En tiennyt tästä Dehler -kuviosta mitään.
Mitä päämiesten weppisivuihin tulee on aika tavallista että weppisivuja päivitetään sen verran harvoin etteivät edustajatiedot aina ole ajantasalla. Muutostilanteissa saattaa kestää viikkoja tai jopa kuukaisia ennenkuin tiedot saadaan korjattua. Mutta jos edustajatietoihin ei kohtapuolin tule muutoksia muuttuu tilanne tietysti epäilyttäväksi...
Onkohan Agnes van't Klooster Christer Holmin vaimo tai sukulainen? Ei ole nimittän epätavallista että yrityksiä perustetaan eri perhejäsenten nimiin jottei "kaikki munat olisi samassa korissa". Christer Holm on joka tapauksessa mukana ainakin Navis Suomi Oy:ssä.
Nähtäväksi jää miten tämä kaikki vaikuttaa asiakaspalveluun. Nettikirjoittelun mukaan Classyachtsin venetarvikemyynti ei ole saannut suurempia kehuja. Nyt pitäisi (lamasta huolimatta) palkata muutama osaava lisähenkilö firmaan, muuten toiminta tyssääntyy alkumetreihin. Ja olen samaa mieltä nimimerkki 2 9:n kanssa siitä että takuukorjauksia aina tulee, joten olisi hyvä myös jos Navisilla olisi jonkintyyppinen yhteistyökuvio kehitettynä hyvämaineisen paikallisen venetelakan kanssa.Dehlerin sivujen mukaan maahantuoja on Pro Yachts. Tällaista yritystä ei kuitenkaan löydy kaupparekisteristä. Mihinkähän se lie rekisteröity? Tuntuu varsin oudolta.
- tt
maahantuoja täällä itkemässä menetettyä Elanin maahantuontia ?
- 2+9
Ei - en ole entinen diileri, olen ostamassa vain venetta lahitulevaisuudessa ja 15 vuotta kokemusta venealan toimijoiden kanssa on jattanyt jalkensa. Viime syksyna esim yhden laatuveneen diileri ei paassyt koepurjehdukselle kun oli liian humalassa.
En vaita etta Elan maahantuoja olisi alkoholisti, mutta todennakoisesti amatoori. Ja se ei tieda hyvaa kun uudessa veneessa kuitenkin varmuudella takuuasioita.
Hauskaa loppuvuotta palstalle! - 36
2+9 kirjoitti:
Ei - en ole entinen diileri, olen ostamassa vain venetta lahitulevaisuudessa ja 15 vuotta kokemusta venealan toimijoiden kanssa on jattanyt jalkensa. Viime syksyna esim yhden laatuveneen diileri ei paassyt koepurjehdukselle kun oli liian humalassa.
En vaita etta Elan maahantuoja olisi alkoholisti, mutta todennakoisesti amatoori. Ja se ei tieda hyvaa kun uudessa veneessa kuitenkin varmuudella takuuasioita.
Hauskaa loppuvuotta palstalle!Voisihan asian ajatella näinkin: kun palstalla kerran on sitovasti todistettu suurinpiirtein kaikki vanhat maahantuojat, siis ilmeisesti ammattikokemusta hankkineet, kelvottomiksi huijareiksi/juopoiksi/muuten vaan tunareiksi, niin kai se sitten olisi paikallaan tuoda ihan kokonaan uutta verta kehiin. Eihän niiden kelvottomien oppipojistakaan ole voinut tulla muuta kuin yhtä kelvottomia, vai mitä?
No, vähän vakavammalla otteella: venemaahantuonti on aika haastava bisnes. Vuosittain myydään Suomessa alle 200 matkavenekokoluokan purjepaattia (Finnboatin tiedotteiden mukaan), tällä hetkellä ilmeisesti 100 saattaa olla lähempänä oikeaa lukua. Paria B-alkuista merkkiä lukuunottamatta myyntisuoritteet lasketaan yksinumeroisissa, jopa yksikätisissä luvuissa. Johdonmukaisena seurauksena on, että maahantuojalla ei voi olla omaa dedikoitua huolto-organisaatiota laittamassa veneitä luovutuskuntoon ja/tai hoitamassa takuuongelmia. Ja jokaisen luulisi jo tietävän, mitä alihankintaketjun piteneminen aiheuttaa loppuasiakkaan vastaanottaman laadun suhteen. - ii
36 kirjoitti:
Voisihan asian ajatella näinkin: kun palstalla kerran on sitovasti todistettu suurinpiirtein kaikki vanhat maahantuojat, siis ilmeisesti ammattikokemusta hankkineet, kelvottomiksi huijareiksi/juopoiksi/muuten vaan tunareiksi, niin kai se sitten olisi paikallaan tuoda ihan kokonaan uutta verta kehiin. Eihän niiden kelvottomien oppipojistakaan ole voinut tulla muuta kuin yhtä kelvottomia, vai mitä?
No, vähän vakavammalla otteella: venemaahantuonti on aika haastava bisnes. Vuosittain myydään Suomessa alle 200 matkavenekokoluokan purjepaattia (Finnboatin tiedotteiden mukaan), tällä hetkellä ilmeisesti 100 saattaa olla lähempänä oikeaa lukua. Paria B-alkuista merkkiä lukuunottamatta myyntisuoritteet lasketaan yksinumeroisissa, jopa yksikätisissä luvuissa. Johdonmukaisena seurauksena on, että maahantuojalla ei voi olla omaa dedikoitua huolto-organisaatiota laittamassa veneitä luovutuskuntoon ja/tai hoitamassa takuuongelmia. Ja jokaisen luulisi jo tietävän, mitä alihankintaketjun piteneminen aiheuttaa loppuasiakkaan vastaanottaman laadun suhteen.kummankin firman sivuilla on sekä puhelin numero ja sähköposti, mitä vielä
tarvitset. Soita niille tai lähetä maili mikäli sulla on asiaa. - 22
36 kirjoitti:
Voisihan asian ajatella näinkin: kun palstalla kerran on sitovasti todistettu suurinpiirtein kaikki vanhat maahantuojat, siis ilmeisesti ammattikokemusta hankkineet, kelvottomiksi huijareiksi/juopoiksi/muuten vaan tunareiksi, niin kai se sitten olisi paikallaan tuoda ihan kokonaan uutta verta kehiin. Eihän niiden kelvottomien oppipojistakaan ole voinut tulla muuta kuin yhtä kelvottomia, vai mitä?
No, vähän vakavammalla otteella: venemaahantuonti on aika haastava bisnes. Vuosittain myydään Suomessa alle 200 matkavenekokoluokan purjepaattia (Finnboatin tiedotteiden mukaan), tällä hetkellä ilmeisesti 100 saattaa olla lähempänä oikeaa lukua. Paria B-alkuista merkkiä lukuunottamatta myyntisuoritteet lasketaan yksinumeroisissa, jopa yksikätisissä luvuissa. Johdonmukaisena seurauksena on, että maahantuojalla ei voi olla omaa dedikoitua huolto-organisaatiota laittamassa veneitä luovutuskuntoon ja/tai hoitamassa takuuongelmia. Ja jokaisen luulisi jo tietävän, mitä alihankintaketjun piteneminen aiheuttaa loppuasiakkaan vastaanottaman laadun suhteen.Myynti vuonna 2009 on aika paljon alle 100 kpléen. (yli 30 jalkaiset purjeveneet)
Finnboatin arvio myynnistä perustuu maahantuojien itse antamiin lukuihin.
Ainakin osa antaa lukuja jotka eivät vastaa todellisuutta. Koko laman
aikana on toistettu mantraa että myydään normaaliin tapaan.
En tiedä mistä myydyt veneet ovat tulleet kun tehtaat ovat kiinni.
Arvioni mukaan Bavaria ja Jeanneau myy yli kymmenen venettä, loput
myyvät alle 10 /vuosi - Sail away
22 kirjoitti:
Myynti vuonna 2009 on aika paljon alle 100 kpléen. (yli 30 jalkaiset purjeveneet)
Finnboatin arvio myynnistä perustuu maahantuojien itse antamiin lukuihin.
Ainakin osa antaa lukuja jotka eivät vastaa todellisuutta. Koko laman
aikana on toistettu mantraa että myydään normaaliin tapaan.
En tiedä mistä myydyt veneet ovat tulleet kun tehtaat ovat kiinni.
Arvioni mukaan Bavaria ja Jeanneau myy yli kymmenen venettä, loput
myyvät alle 10 /vuosiMukana myyntiluvuissa ovat maahantuojien esittelyveneet, jotka ovat rahoitusyhtioiden omistuksessa. Määrällisesti vähän, prosentuaalisesti paljon.
- 27
22 kirjoitti:
Myynti vuonna 2009 on aika paljon alle 100 kpléen. (yli 30 jalkaiset purjeveneet)
Finnboatin arvio myynnistä perustuu maahantuojien itse antamiin lukuihin.
Ainakin osa antaa lukuja jotka eivät vastaa todellisuutta. Koko laman
aikana on toistettu mantraa että myydään normaaliin tapaan.
En tiedä mistä myydyt veneet ovat tulleet kun tehtaat ovat kiinni.
Arvioni mukaan Bavaria ja Jeanneau myy yli kymmenen venettä, loput
myyvät alle 10 /vuosinäyttöä väitteesi tueksi? Kun Finnboat ei tietääkseni levitä eteenpäin yksittäisten merkkien tai maahantuojien myyntilukuja, niin maahantuojilla ei luulisi olevan suurestikaan motivaatiota suurennella lukemiaan.
- Jai0987432
27 kirjoitti:
näyttöä väitteesi tueksi? Kun Finnboat ei tietääkseni levitä eteenpäin yksittäisten merkkien tai maahantuojien myyntilukuja, niin maahantuojilla ei luulisi olevan suurestikaan motivaatiota suurennella lukemiaan.
Ehkä tämä ei varsinaisesti näytöstä käy, mutta antenee suuntaa.
Eräs alan tunnettu toimija kertoi suullisesti viime keväänä yli 30-jalkaisten uusien matkapursien vuosimyynnin Suomessa pyörivän noin seitsemäkymmenen yksilön tasolla.
Mukana oli hänen mukaansa kaikki tehdasvalmisteiset tuotteet. Jai0987432 kirjoitti:
Ehkä tämä ei varsinaisesti näytöstä käy, mutta antenee suuntaa.
Eräs alan tunnettu toimija kertoi suullisesti viime keväänä yli 30-jalkaisten uusien matkapursien vuosimyynnin Suomessa pyörivän noin seitsemäkymmenen yksilön tasolla.
Mukana oli hänen mukaansa kaikki tehdasvalmisteiset tuotteet.Jos noin on, niin silloin taitaa Bavarian markkinaosuus yli 50%. Mutta kiinnostaisi tietää, onko todella olemassa tuo ylempänä väitetty "ilma" Finnboatin luvuissa? He käyttävät jotain muuta lukua kuin 30 jalkaa, olikohan se nyt 22 tai 24 rajana. Mutta mahdetaanko Suomessa myydä ALLE 30-jalkaisia köliveneitä kuin ihan muutama kappale vuodessa?
- Sivusta seuraten
Perhepurjehtija kirjoitti:
Jos noin on, niin silloin taitaa Bavarian markkinaosuus yli 50%. Mutta kiinnostaisi tietää, onko todella olemassa tuo ylempänä väitetty "ilma" Finnboatin luvuissa? He käyttävät jotain muuta lukua kuin 30 jalkaa, olikohan se nyt 22 tai 24 rajana. Mutta mahdetaanko Suomessa myydä ALLE 30-jalkaisia köliveneitä kuin ihan muutama kappale vuodessa?
Finnboatin tilasto ei perustu niinkään maahantuojien ilmoituksiin kuin tullitilastoon. Jokainen alv:n alainen tuotu vene on merkitty tullin papereihin. Niistä puuttuvat yksityishenkilöiden suoraan tuomat alv-vapaat veneet.
Suomessa myytiin 2008 noin 150 uutta yli 30-jalkaista. 2009 määrä oli pitkästi alle sadan. Tänä vuonna tuskin menee 50.
Näin se valitettavasti on.
- iu
Kyllä se numero ihan oikean on. Harkinnassa Elan 310 vene.
Vaikuttaa kaikin puolin järkevältä. Testeissä pärjännyt hyvin. - loinh
Sinun pitää hankkia puhelin jossa on isompi näppis. Numero on oikea.
- Eräs Purjehtija
Lisäänpä tähän oman kommenttini kokemuksistani Chris Holmista yrittäjänä:
Erehdyin tilaamaan häneltä purjeen 2010 ja se viivästyi noin puoli vuotta. Loppua kohden Chris Holm ei vastannut puhelimeen tai sähköpostiin, joten aloin tutkia niin kuin olisi alun perin pitänyt, jotta en olisi koskaan purjetta häneltä tilannut. Huomasin, että yritys, jonka nimissä hän väitti myyneensä purjeen 2010 oli Incendo, joka YTJ:n tietojen mukaan oli konkurssissa jo 2008. Class Yachts oli firma, jonka luulin purjeen myyneen koska sivu oli http://www.classyachts.net/ mutta saattoi se myös olla Navis Suomi koska myös senniminen firma hänellä on ja niin luki s-postiviesteissä. Kaikissa sama osoite Sipoossa, YTJ:n tiedot tässä:
https://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=1976391&tarkiste=9DDEF2F96CB8E95706DF0A7FB0286B879E242D8E&rekhist=True&leihist=false&path=1547;1631;1678
https://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=1938682&kielikoodi=1&tarkiste=2807FB28123AFDD217F3A42CC8212C4DE76EB7CD&path=1547;1631;1678
https://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=2127999&kielikoodi=1&tarkiste=010726066C7BF0FE17E7EA074B1DE68442A0B90A&path=1547;1631;1678
Yrittäjän toimintatavoista voin siis sanoa sen, että kun toimitus viivästyi kohtuuttomasti (piti tulla syksyllä 2010) hän lakkasi vastaamasta puheluihin ja s-posteihin vastasi hyvin harvoin (kiisti konkurssin, raivosi kun kysyin suoraan purjeen valmistajalta, Sails Eastilta, onko purjetta olemassa). Sen vuoksi lähdin käymään paikan päällä Sipoossa koska ei ole kaukana. Firman osoitteessa oli omakotitalo ja vain lapset ulkona ja ne tulivat yllättävän nopeasti sanomaan “han är inte hemma” ja siksi jäi vähän sellainen epäilys, että Holm piileskeli sisällä ja oli käskenyt lastensa sanoa, että ei ole kotona, jos joku kysyy. Vaikutti siltä, että hän oli laskenut sen varaan, että kukaan ei ala viattomilta lapsilta isän tekemisistä mitään tiuskimaan enkä tietenkään ollut lapsia kohtaan muuta kuin eritäin ystävällinen (enkä tietenkään sanonut mitä asiaa minulla oli (vaikutti siltä, että aavistivat). Koska summa oli loppujen lopuksi melko pieni (muutama satanen) ja hän ei siitä huolimatta uskaltanut vastata puhelimeen en ihmettele, että Christer Holm myös todennäköisesti käytti lapsiaan hyväkseen sillä lailla. En siis suosittele, että kyseiseltä Incendo / Class Yachts / Navis Suomi maahantuojalta ostetaan mitään. Tuollaisten epäpätevien yrittäjien käyttäminen välikäsinä on aivan turhaa, myöhemmin olen tilannut Aasiasta purjeita suoraan itse ja se onnistuu aivan hyvin ja tulee halvemmaksi.- Eräs Purjehtija
Unohdinpa mainita, että sellaisenkin "jutun" Holm teki, että laittoi loppulaskuun eri tilinumeron kuin mille olin ennakkomaksun maksanut ja vaikutti vähän siltä, että koetti saada maksun konkurssipesän "ohi". Laskussa ei ollut mitään tilin omistajaa, joten en tiedä kenen se oli mutta sellainen epäilys väkisin herää.
- Sami Mäki?
Chister Holm ja Sami Mäki möivät (tai ainakin yrittivät myydä) Elaneita, tyypillisesti Christer tai Sami "yksityishenkilönä" kauppasivat uusia veneitä nettiveneessä.
Nyt "yksityinen myyjä" Sami Mäki näyttää kauppaavan Scandinavia Yachts 30 ja 27 jalkaisia: "Scandinavia Yachtsin upea traileroitava 27 jalkainen nyt edulliseen talvihintaan"
Onko asiallinen kauppias? Yksityishenkilönä vene-edustajana toimiminen antaa epämääräisen kuvan tai sitten yrittäjä rikkoo nettiveneen sääntöjä eikä halua maksaa yrityksen ilmoituksesta muutamaa euroa. Mikä on Sami miehiään? - 20+11
Sami Mäki? kirjoitti:
Chister Holm ja Sami Mäki möivät (tai ainakin yrittivät myydä) Elaneita, tyypillisesti Christer tai Sami "yksityishenkilönä" kauppasivat uusia veneitä nettiveneessä.
Nyt "yksityinen myyjä" Sami Mäki näyttää kauppaavan Scandinavia Yachts 30 ja 27 jalkaisia: "Scandinavia Yachtsin upea traileroitava 27 jalkainen nyt edulliseen talvihintaan"
Onko asiallinen kauppias? Yksityishenkilönä vene-edustajana toimiminen antaa epämääräisen kuvan tai sitten yrittäjä rikkoo nettiveneen sääntöjä eikä halua maksaa yrityksen ilmoituksesta muutamaa euroa. Mikä on Sami miehiään?Ilmoituksessa Samin puhelinnumero 0505002758 on classyachts ja Navis Oy firmojen puhelin.
- Navisee
20+11 kirjoitti:
Ilmoituksessa Samin puhelinnumero 0505002758 on classyachts ja Navis Oy firmojen puhelin.
Navis toimii kyllä, koska verovelkaakin on niin luultavasti on ollut myös liikevaihtoa
"Maksamatonta verovelkaa on vähintään 10 000 euroa"
https://www.ytj.fi/Verovelkarekisteri.aspx?yavain=2127999&tarkiste=56c3b6f798310f347d5f0e6c044f55d0390314eb&path=1547;1631;1678
- omatuonti
Hämärää. Ei tee mieli käydä kauppaa näiden säätäjien kanssa.
Ihan yleisesti, ja edellä mainittuja firmoja tuntematta:
En ehkä tilaisi venettä niin että veneen tilaaja ja rahojen saaja olisi eri oikeushenkilö. Ihan noin yleisesti, ei tähän firmaan liittyen: jos yrittäjä tilaa firman kautta veneen mutta ottaa maksut omalle tililleen ja firma sen jälkeen joutuu konkkaan, käy niin että vene on konkurssipesän omaisuutta ja rahat kadonneet.
Onko muuten joku purjeveneitä tuovat taho jolla olisi asiat ihan kunnossa? Tuntuu että kaikkien minua kiinnostavien veneiden takana on joku hevosmies maahantuojana. - Eräs Purjehtija
Ainakin niihin aikoihin kun minä olin tuon Chris / Christer Holmin ja Class Yachts / Incendo / Navis kanssa tekemisissä hän väitti myös olevansa lähdössä "siirtopurjehdukselle". Erikoista, koska firma oli konkurssissa ja olin myös ollut yhteydessä konkurssipesää hoitaneeseen asianajajaan. Hirvittää ajatus, että joku olisi mennyt uudesta veneestä maksamaan jotain sellaiselle firmalle ennakkoon.
Silloin kun epäilykseni heräsivät huomasin siis sen, että Incendo oli ollut konkurssissa jo silloin kun tilauksen tein. Class Yachtsin toiminta oli myös lakannut mutta kauppaa hän kyllä kävi. Sähköposti taas oli Navis. Kun hän raivosi siitä, että otin yhteyttä valmistajaan hän sanoi että myynyt firma oli Incendo.
Kyllä se jotain sanoo Chris Holmista (tai onko sitten Christer kun nettiveneessä sellaisenakin ilmoittelee?) että hän katsoo tarpeelliseksi esiintyä vaihtelevasti eri firmanimellä ja eri etunimellä. Ehkä reverse lookup kaikkien firmojen saman katuosoitteen perusteella paljastaisi lisääkin firmoja? Sipoossa, jossa "kaikki tuntevat kaikki" voisin tietenkin kysyä tutuilta onko miehellä sielläkin useampi nimi... - Löytyyhän noita
ihan googlella löytyy Chris Holmin firmanraatoja...
https://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=1838734&tarkiste=F11E2585D83847F6A4B3C6E8B81D00E37E4D0376&rekhist=True&leihist=false&path=1547;1631;1678
https://www.ytj.fi/english/yritystiedot.aspx?yavain=1733271&tarkiste=92281173F8733AB07D95DA583E881EE9A011DE58&rekhist=True&leihist=false&path=1704
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075658Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453723Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4552601Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2641641- 871376
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito141322Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321313- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511206