Htd pulassa

vapauttaja

Virasto alkoi selvittää epäiltyä kilpailunrajoitusta vahvasti säädellyillä taksimarkkinoilla.
Helsingin Taksi Datan tiloihin tehtiin yllätystarkastus. Asian käsittely
on kesken.
Suora lainaus kilpailuviraston sivuilta.

Revitääkö tästä seuraavat otsikot?
Hyvä poijat kannataisko alkaa miettiä ammattilaisia johtoon???

34

1105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanukki org

      Suuri ongelma taksipäätäjien ongelmista on kuskien pukeutuminen vaikka liikenneministeriö on määritellyt näin:
      4.3 Kuljettajan ulkoasu
      Taksiliitolla on ollut aiemmin käytössä pukeutumisohjesääntö, jossa määriteltiin suhteellisen
      tarkkaan taksinkuljettajan työasu. Nykyisissä taksikeskusten laatusuosituksissa annetaan niin
      ikään lakia tarkemmat ohjeet pukeutumisesta.
      Pukeutumissuositusten täsmällistä määrittelyä viranomaisten toimesta ei pidetty tarpeellisena.
      Kuljettajan pukeutuminen on pitkälti makuasia, eikä täsmällisiä vaatimuksia haluttu esittää.
      Kuitenkaan esimerkiksi shortseja tai urheiluhousuja ei pidetty sopivana työasuna, ja asun tulisi
      muutenkin olla siisti ja asiallinen.

    • Auvo Suuri

      Taksiala liian keskittynyttä ja kilpailu tehty mahdottomaksi juuri nimenomaan paikallisten taksiyhdistysten ja välityskeskusten toimesta. Näissä taksialan sidosryhmissä on todella paljon kilpailun rajoittamiseksi nähty vaivaa.
      Samaa kilpailunrajoitusta HTD;n ja Lähitaksin päätös hyväksyä vain,
      1 maksupääte "viralliseksi" maksupäätteeksi ,
      1 maksujenvälittäjä "viralliseksi" välittäjäksi.
      Jos en olisi huolinut tätä laitetta ja maksujenvälittäjää, olisi tullut kenkää ajovälityksestä, mikä täysin eri asia kuin oman rahaliikenteen hoito.
      Lähitaksi-alueella käsittääkseni muutama jotka sai kenkää kun eivät totelleet toimitusjohtaja Raimo Heikkosen ja puheenjohtaja Esa Niinivaaran määräystä.
      Toivottavasti myös he ovat tehneet toimenpidepyynnön kilpailuvirastoon. Omani olen toimittanut.
      Kilpailunrajoitukseksi voisi joku käsittää myös Esa Niinivaaran luotsaaman Vantaan taksi oy;n "palvelusopimuksen" kohdan jossa sopimuksen allekirjoittaneen ei sallita tehdä omia sopimuksia yhtiöiden kanssa joilla Vantaan taksi oy;llä on jo ajosopimus. Onko näin, en tiedä, mutta vaikuttaa hieman kyseenalaiselta pykälältä...
      Kaiken edellä olevan saa korjata jos olen väärässä.

      • yössäkö?

        Yksittäisen yrityksen kanssa solmittu kirjallinen sopimus sitoo molempia osaluolia, niin autoilijoita, kuin kyseisessä tapauksessa välitysyhtiöitä. Mikäli sopimuksessa manitaan, että autoilija on velvollinen varustamaan autonsa yhtiön x määrittelemillä laitteilla näin myös tapahtuu. Taitaapa olla asiasta aivan tuore jokun oikeusasteen päätöskin koskien Tamperetta ja heidän laitehankitoja.

        Mitä tulee Vantaan Taksi Oy:n ja autoilijan väliseen sopimukseen siellä ei kielletä autoijaa kilpailemasta samoista ajoista, joista on meneillään tarjouskilpailu. Kun kiepailutus aika on päättynyt ja VTA vaikka voittaa sen omien autojensa eduksi, Yksittäinen autoilja ei saa "hämmentää" hintoja kesken soimuskauden. Kilpailun olle käynnissä esim. koulukyydeista saa niihin antaa tarjouksen myös VTA:n yksittäinen autoilija.


      • kopoti kop
        yössäkö? kirjoitti:

        Yksittäisen yrityksen kanssa solmittu kirjallinen sopimus sitoo molempia osaluolia, niin autoilijoita, kuin kyseisessä tapauksessa välitysyhtiöitä. Mikäli sopimuksessa manitaan, että autoilija on velvollinen varustamaan autonsa yhtiön x määrittelemillä laitteilla näin myös tapahtuu. Taitaapa olla asiasta aivan tuore jokun oikeusasteen päätöskin koskien Tamperetta ja heidän laitehankitoja.

        Mitä tulee Vantaan Taksi Oy:n ja autoilijan väliseen sopimukseen siellä ei kielletä autoijaa kilpailemasta samoista ajoista, joista on meneillään tarjouskilpailu. Kun kiepailutus aika on päättynyt ja VTA vaikka voittaa sen omien autojensa eduksi, Yksittäinen autoilja ei saa "hämmentää" hintoja kesken soimuskauden. Kilpailun olle käynnissä esim. koulukyydeista saa niihin antaa tarjouksen myös VTA:n yksittäinen autoilija.

        Eri asia sitten on onko sopimus lain mukainen.

        Vantaan taksi sopimus;"" Yksittäinen autoilja ei saa "hämmentää" hintoja kesken soimuskauden. ""
        Sopimus siis kieltää hintakilpailun ja sitoo "yksittäisen" autoilijan hinta-kartelliin!!
        Itse en ainakaan menisi mukaan moiseen kilpailunrajoitus sopimukseen. Parhaassa tapauksessa sakot kuten kaikki muutkin isommat saaneet, lemminkäinen,metsäyhtiöt yms,,


      • kjgfij
        yössäkö? kirjoitti:

        Yksittäisen yrityksen kanssa solmittu kirjallinen sopimus sitoo molempia osaluolia, niin autoilijoita, kuin kyseisessä tapauksessa välitysyhtiöitä. Mikäli sopimuksessa manitaan, että autoilija on velvollinen varustamaan autonsa yhtiön x määrittelemillä laitteilla näin myös tapahtuu. Taitaapa olla asiasta aivan tuore jokun oikeusasteen päätöskin koskien Tamperetta ja heidän laitehankitoja.

        Mitä tulee Vantaan Taksi Oy:n ja autoilijan väliseen sopimukseen siellä ei kielletä autoijaa kilpailemasta samoista ajoista, joista on meneillään tarjouskilpailu. Kun kiepailutus aika on päättynyt ja VTA vaikka voittaa sen omien autojensa eduksi, Yksittäinen autoilja ei saa "hämmentää" hintoja kesken soimuskauden. Kilpailun olle käynnissä esim. koulukyydeista saa niihin antaa tarjouksen myös VTA:n yksittäinen autoilija.

        "autoilija on velvollinen varustamaan autonsa yhtiön x määrittelemillä laitteilla "

        Tarkoittaako yhtiö x tässä HTD;tä ja/tai lähitaksia?
        "määritellyt laitteet" ainoastaan Semel oy:n myymiä maksupäätteitä?

        Onneksi on Suomalainen taksi;) Kaikki kiittää Taksiliittoa joka pahasti rähmällään.
        On korkea aika vapauttaa taksiluvat jos todellakin on olemassa vain yksi keskus/paikkakunta ja vain yhdet sallitut pelivälineet joita saa käyttää.
        Kuka tämä Esa Niinivaara on? Taksien oma kilpailuasiamies? Vantaan taksin Yhteismyyntipäällikkö? Nimi tulee aina esiin kun kyse takseista hesan seudulla. Liian monta jakkaraa alla?


      • On tää rankkaa,,,,
        kopoti kop kirjoitti:

        Eri asia sitten on onko sopimus lain mukainen.

        Vantaan taksi sopimus;"" Yksittäinen autoilja ei saa "hämmentää" hintoja kesken soimuskauden. ""
        Sopimus siis kieltää hintakilpailun ja sitoo "yksittäisen" autoilijan hinta-kartelliin!!
        Itse en ainakaan menisi mukaan moiseen kilpailunrajoitus sopimukseen. Parhaassa tapauksessa sakot kuten kaikki muutkin isommat saaneet, lemminkäinen,metsäyhtiöt yms,,

        edes raukat näytä käsittävän mitä kahden yrityksen keskenään tekemät sopimukset tarkoittavat. Kenenkään ei ole pakko pistää nimeään sopimuksiin, joita ei katso voivansa noudattaa. Tässä tapauksessa ei myöskään yhtiön, joka on voittanut määrätyn kilpailun tarvitse antaa voittamiaan ajoja yhtiön ulkopuolisten ajettaviksi.

        Case Tampere. Oikeus on päättänyt, että välitysyhtiö saa määrätä mitä laitteita sopimus suhteessa olevien autoilijoiden on autoihinsa asenettava ja mitä ei. Jos ei kiinnosta, sopimuksessa on irtisanomispykälät. Jos se sanoo, että autohin tulee Sunitin laitteet, niin niihin ei asenneta Semelin laitteita ja toisin päin.


      • AK-K

        Virallisen maksuliikenteen reskontra ainakin mission impossible.. Pahalta näyttää kun ei rivejä saa suoraksi ja jätättää koko ajan...
        Saanko laittaa toisen maksupäätteen autooni jotta korttimaksuliikenteen seurannan ja toimivuuden saisi varmistettua vai tuleeko siitäkin kenkää?
        Tosin alkaa autossa olemaan kohta ahdasta kaikkien näiden "pakkomyytyjen" semelin kikottimien seassa....


      • mansesterin nysse
        On tää rankkaa,,,, kirjoitti:

        edes raukat näytä käsittävän mitä kahden yrityksen keskenään tekemät sopimukset tarkoittavat. Kenenkään ei ole pakko pistää nimeään sopimuksiin, joita ei katso voivansa noudattaa. Tässä tapauksessa ei myöskään yhtiön, joka on voittanut määrätyn kilpailun tarvitse antaa voittamiaan ajoja yhtiön ulkopuolisten ajettaviksi.

        Case Tampere. Oikeus on päättänyt, että välitysyhtiö saa määrätä mitä laitteita sopimus suhteessa olevien autoilijoiden on autoihinsa asenettava ja mitä ei. Jos ei kiinnosta, sopimuksessa on irtisanomispykälät. Jos se sanoo, että autohin tulee Sunitin laitteet, niin niihin ei asenneta Semelin laitteita ja toisin päin.

        Taksiliitosta lähtee porukat kiihtyvällä vauhdilla.
        Ei kenenkään (autoilijan) etu että autoilijoiden perustamat taksikeskukset toimillaan rajoittavat yrittämisen vapautta ja estävät kilpailua erilaisten data,maksupääte,mittari ym järjestelmien hankkimisen saralla.
        Eteenpäin mennään sitten hyvin hajanaisin rivein.
        Oikeuden päätös järkevä yhteiskunnan kannalta.
        Saadaan viimeinkin paikallisyhdistysten rivit rakoilemaan ja todellinen kilpailu alkamaan. Hetken aikaa voi kirvellä vanhaan 1 keskus/alue tottuneita autoilijoita.


      • Uusi taksi
        On tää rankkaa,,,, kirjoitti:

        edes raukat näytä käsittävän mitä kahden yrityksen keskenään tekemät sopimukset tarkoittavat. Kenenkään ei ole pakko pistää nimeään sopimuksiin, joita ei katso voivansa noudattaa. Tässä tapauksessa ei myöskään yhtiön, joka on voittanut määrätyn kilpailun tarvitse antaa voittamiaan ajoja yhtiön ulkopuolisten ajettaviksi.

        Case Tampere. Oikeus on päättänyt, että välitysyhtiö saa määrätä mitä laitteita sopimus suhteessa olevien autoilijoiden on autoihinsa asenettava ja mitä ei. Jos ei kiinnosta, sopimuksessa on irtisanomispykälät. Jos se sanoo, että autohin tulee Sunitin laitteet, niin niihin ei asenneta Semelin laitteita ja toisin päin.

        Helsinki,Turku,Tampere,Vantaa.

        Suurin moka alalla tapahtui kun taksiliitto otti jäsenikseen nämä taksikeskukset. Siihen loppui taksiliitolta taksiautoilijoiden edunvalvonta.
        Case Turku sielläkin touhuaa paikallinen taksiliiton alueyhdistys ja lehdet repivät otsikoita taksialan kilpailun puuttumisesta.
        Nykytilanteessa Taksikeskukset ja autoilijat käräjöivät jatkuvasti keskenään, kuten tämä viimeisin case Tampere.
        Todella järkyttävää kun taksiliitto joka asiassa menee alueellisten (monopoliasemassa) taksikeskuksien puolelle. Sama tapahtui Lähitaksissa Semelin tehdessä virheellistä softaa ja keskuksen toimesta se vielä asennutettiin autoihin. Virhe pistettiin autoilijoiden omaan piikkiin.
        Case Taksiliitto= Hävetkää.
        Taksiliitolla ei ole tavalliselle riviautoilijalle mitään muuta annettavaa kuin se kerran vuodessa tuleva kalenteri. Siis mihinkä kyseistä edunvalvojaa tarvitaan?
        Onko tultu tilanteeseen jossa perustettava uusi Itsenäisten autoilijoiden taksiliitto johon keskuksilla ja yhtiöillä ei ole mitään asiaa? Saataisiin ainakin selväksi se ketä toimii autoilijoiden asialla.


      • Tööt tööt...
        Uusi taksi kirjoitti:

        Helsinki,Turku,Tampere,Vantaa.

        Suurin moka alalla tapahtui kun taksiliitto otti jäsenikseen nämä taksikeskukset. Siihen loppui taksiliitolta taksiautoilijoiden edunvalvonta.
        Case Turku sielläkin touhuaa paikallinen taksiliiton alueyhdistys ja lehdet repivät otsikoita taksialan kilpailun puuttumisesta.
        Nykytilanteessa Taksikeskukset ja autoilijat käräjöivät jatkuvasti keskenään, kuten tämä viimeisin case Tampere.
        Todella järkyttävää kun taksiliitto joka asiassa menee alueellisten (monopoliasemassa) taksikeskuksien puolelle. Sama tapahtui Lähitaksissa Semelin tehdessä virheellistä softaa ja keskuksen toimesta se vielä asennutettiin autoihin. Virhe pistettiin autoilijoiden omaan piikkiin.
        Case Taksiliitto= Hävetkää.
        Taksiliitolla ei ole tavalliselle riviautoilijalle mitään muuta annettavaa kuin se kerran vuodessa tuleva kalenteri. Siis mihinkä kyseistä edunvalvojaa tarvitaan?
        Onko tultu tilanteeseen jossa perustettava uusi Itsenäisten autoilijoiden taksiliitto johon keskuksilla ja yhtiöillä ei ole mitään asiaa? Saataisiin ainakin selväksi se ketä toimii autoilijoiden asialla.

        "keskuksen toimesta se vielä asennutettiin autoihin. Virhe pistettiin autoilijoiden omaan piikkiin." Kyllä näin taisi käydä, kun nämä n. 40 jästipäätä eivät hakeneet mittareihinsa oikeaa softaa ajoissa siis ennen taksat nyrjäyttävää softaa mutta 1200 kyllä ehti hakea, eli ketä siitä siis voi syytää, jos joku on niin kovapää, että ei vaan oikeita softia ajoissa hae? Keskus ei edes pääse ajamaan niitä softia autoihin, kuten ei taksojakaan. Keskukset ei ylipäätään aja autoihin ilmateitse yhtään mitään.


      • prut prut
        Tööt tööt... kirjoitti:

        "keskuksen toimesta se vielä asennutettiin autoihin. Virhe pistettiin autoilijoiden omaan piikkiin." Kyllä näin taisi käydä, kun nämä n. 40 jästipäätä eivät hakeneet mittareihinsa oikeaa softaa ajoissa siis ennen taksat nyrjäyttävää softaa mutta 1200 kyllä ehti hakea, eli ketä siitä siis voi syytää, jos joku on niin kovapää, että ei vaan oikeita softia ajoissa hae? Keskus ei edes pääse ajamaan niitä softia autoihin, kuten ei taksojakaan. Keskukset ei ylipäätään aja autoihin ilmateitse yhtään mitään.

        Oli muuten 50 ilmoittautunutta, ja satoja jotka olivat vaihtaneet auton välissä ja ei jäänyt näyttöä..
        Ei ollut jästipäiden vika että eivät olleet ajoissa, pajoilla vaan oli niin kiire ettei kaikki ehtineet ajoissa ja sittenhän sitä määräaikaa siirrettiin.
        Opetti tapaus Kuinka kannattaa suhtautua Lähitaksin Tj Heikkoseen ja semeliin.


      • ,,,:) :)
        prut prut kirjoitti:

        Oli muuten 50 ilmoittautunutta, ja satoja jotka olivat vaihtaneet auton välissä ja ei jäänyt näyttöä..
        Ei ollut jästipäiden vika että eivät olleet ajoissa, pajoilla vaan oli niin kiire ettei kaikki ehtineet ajoissa ja sittenhän sitä määräaikaa siirrettiin.
        Opetti tapaus Kuinka kannattaa suhtautua Lähitaksin Tj Heikkoseen ja semeliin.

        Voi että voi ihmisellä olla vajausta tiedoissa. Lue nyt ihmeessä ne vanhat Lähitaksin kuukausitiedotteen, sillä se fakta seisoo edelleen eikä muutu miksikään, vaikka kuinka hämmennät. Jos joku pölvästi viellä vaihtoi autoa, miksi ihmeessä ei vaatinut pajalta uusinta mittarisoftaa:) Katse peiliin....


      • Kilpailuviston toime
        On tää rankkaa,,,, kirjoitti:

        edes raukat näytä käsittävän mitä kahden yrityksen keskenään tekemät sopimukset tarkoittavat. Kenenkään ei ole pakko pistää nimeään sopimuksiin, joita ei katso voivansa noudattaa. Tässä tapauksessa ei myöskään yhtiön, joka on voittanut määrätyn kilpailun tarvitse antaa voittamiaan ajoja yhtiön ulkopuolisten ajettaviksi.

        Case Tampere. Oikeus on päättänyt, että välitysyhtiö saa määrätä mitä laitteita sopimus suhteessa olevien autoilijoiden on autoihinsa asenettava ja mitä ei. Jos ei kiinnosta, sopimuksessa on irtisanomispykälät. Jos se sanoo, että autohin tulee Sunitin laitteet, niin niihin ei asenneta Semelin laitteita ja toisin päin.

        Vastaan lyhyesti Kilpailuvirastolle äskettäin lähettämäänne viestiin. Kilpailuviraston 22.12. tekemässä päätöksessä ei ole viitattu sanallakaan vuosien takaisiin tapahtumiin TAT:n ja Semelin välillä, eikä niillä ole ollut vaikutusta tätä päätöstä tehtäessä. Merkittävin syy asian käsittelyn päättämiselle on se, että TAT:n menettely – jossa se edellyttää yksinomaan Sunitin laitteiden käyttämistä - ei näyttäisi aiheuttavan vahingollisia vaikutuksia kilpailulle taksien laitemarkkinoilla, joilla Semel on edelleen selkeä markkinajohtaja.



        Kilpailuvirasto soveltaa kilpailunrajoituslakia, jonka perusteella Kilpailuvirasto puuttuu erityisesti kansantaloudellisesti merkittäviin rajoituksiin, joilla on selkeästi vahingollisia vaikutuksia kilpailulle (vrt. esimerkiksi asfalttikartelli). Mahdolliset häiriöt tai laskutusvirheet Sunitin laitteissa ovat toki harmillisia, mutta eivät kuitenkaan kuulu Kilpailuviraston selvitettäviksi. Jos TAT:ssa on tehty laitehankinnoista ratkaisuja, jotka ovat kalliita tai teknisesti toimimattomia, kysymys ei ole Kilpailuviraston selvitettäväksi kuuluvasta asiasta, vaan yhtiön sisällä ja viime kädessä osakeyhtiölain mukaisesti käräjäoikeudessa ratkaistavista kysymyksistä.



        On myös hyvä huomata, että virasto ei sovella taksiliikennelakia, mikä kuuluu elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen (aikaisemmin lääninhallituksen) tehtäviin.


      • Tarkenna
        On tää rankkaa,,,, kirjoitti:

        edes raukat näytä käsittävän mitä kahden yrityksen keskenään tekemät sopimukset tarkoittavat. Kenenkään ei ole pakko pistää nimeään sopimuksiin, joita ei katso voivansa noudattaa. Tässä tapauksessa ei myöskään yhtiön, joka on voittanut määrätyn kilpailun tarvitse antaa voittamiaan ajoja yhtiön ulkopuolisten ajettaviksi.

        Case Tampere. Oikeus on päättänyt, että välitysyhtiö saa määrätä mitä laitteita sopimus suhteessa olevien autoilijoiden on autoihinsa asenettava ja mitä ei. Jos ei kiinnosta, sopimuksessa on irtisanomispykälät. Jos se sanoo, että autohin tulee Sunitin laitteet, niin niihin ei asenneta Semelin laitteita ja toisin päin.

        Kerroppa milloin on oikeus käsitellyt?
        Kilpailuvirasto ei ole oikeus!


      • nakki näpytin
        ,,,:) :) kirjoitti:

        Voi että voi ihmisellä olla vajausta tiedoissa. Lue nyt ihmeessä ne vanhat Lähitaksin kuukausitiedotteen, sillä se fakta seisoo edelleen eikä muutu miksikään, vaikka kuinka hämmennät. Jos joku pölvästi viellä vaihtoi autoa, miksi ihmeessä ei vaatinut pajalta uusinta mittarisoftaa:) Katse peiliin....

        Mahtoiko näyttö mennä siinä vaiheessa kun vaihdettiin autoa ja asennettiin uudet softat semelin ja lähitaksin pyynnöstä jälkien peittämiseksi? Voisin ainakin kuvitella.
        Jätkät taisi istua molemmissa paskat housussa vielä pitkään sen jälkeen kun virheellinen softa oli todettu ettei vaan kukaan huomaisi mitään.
        Semelin taksamittarit todettu epäluotettaviksi jo ajat sitten samoin kuin niiden myymä muukin roina; bugeja täynnä!
        Viimeisetki sen eemelin jokerikoneet lingottu jo järveen meidän kirkolla. Pelkän maksupäätteen hinnalla saatiin kilpailevan yrityksen mittari ja maksupääte, mikä antaa myös pääteraportin puruista, toisin kuin semel-pankki.
        Ainakaan tämä hesan seudun monopoli(?) valmistaja ei ota mitään vastuuta myymästään ylihintaisesta paskasta.
        Taksiliiton suosikki paskapaja, mistäköhän syystä? Paljon tulee provikkaa liiton pomoille?
        Näiden tunarien takia sadat autoilijat menettivät tuhansia ympäri suomea. Kannattaa käydä tarkistuttamassa semelin lottokoneet että minkälaisia onnennumeroita ne arpoo.
        Tässä veikkauksessa ei ainakaan autoilija ole voittaja:)


    • Suora lainaus kilpai

      Suora lainaus kilpailuviraston sivuilta

      Heitätkö vielä linkin sivuille!

      • ketjun alkaja = 0

        mitään linkkiä laittaa kun näkee päiväunia jotka ovat mielikuvituksen tuote.

        Älä sinä usko kaikenlaisia häiriintyneiden kirjoituksia kuten ketjun aloittelija:::


      • Termiili
        ketjun alkaja = 0 kirjoitti:

        mitään linkkiä laittaa kun näkee päiväunia jotka ovat mielikuvituksen tuote.

        Älä sinä usko kaikenlaisia häiriintyneiden kirjoituksia kuten ketjun aloittelija:::

        Ketjun aloittaja kirjoittaa paskaa.
        Mitää tarkastusta ei ole tehty eikä ole tarvetta.
        Kilpailuihin osallistuminen on ihan vapaata. HTD ei osallistu.
        Helsingissä on takseja, mitkä ei kuulu HTD:hen eikä siinä ole mitään ongelmaa. Ei ole pakko jos ei haluu.
        HTD ei velvoita asentamaan mitään laitteita. Autoilijat itsenäisesti päättää mitä asennetaan ja mitä ei.


      • lukitaitoinen
        Termiili kirjoitti:

        Ketjun aloittaja kirjoittaa paskaa.
        Mitää tarkastusta ei ole tehty eikä ole tarvetta.
        Kilpailuihin osallistuminen on ihan vapaata. HTD ei osallistu.
        Helsingissä on takseja, mitkä ei kuulu HTD:hen eikä siinä ole mitään ongelmaa. Ei ole pakko jos ei haluu.
        HTD ei velvoita asentamaan mitään laitteita. Autoilijat itsenäisesti päättää mitä asennetaan ja mitä ei.

        " Virasto alkoi selvittää epäiltyä kilpailunrajoitusta vahvasti säädellyillä taksimarkkinoilla.
        Helsingin Taksi Datan tiloihin tehtiin yllätystarkastus. Asian käsittely
        on kesken."

        "Lääninhallitusten selvitettävänä on ollut mm. eräitä taksialaan liittyviä kilpailunrajoitusepäilyjä.
        Lääninhallitusten avulla selvitykset on voitu toteuttaa tehokkaasti
        ja kohdennetusti paikallistason asiantuntemusta hyväksikäyttäen."

        "Liikenne- ja viestintäministeriölle annettiin lausunto Helsingin Taksi-Data Oy:n
        ja Helsingin Ympäristön Taksikeskus Oy:n (lähitaksi) käyttämistä kuljetustehtävien
        välityspalvelusopimuksiin sisältyvistä ehdoista ja yhtiöiden antamien määräysten ja
        toimintaohjeiden lainmukaisuudesta. Viraston mielestä olisi ehkäistävä ennalta
        se, etteivät tilausvälityksen tekniset ratkaisut tai kuljettajien ja autoilijoiden rekisteröinti
        ja kuljettajille asetettavat vaatimukset estä tai rajoita kenenkään alalla
        toimimista uuden taksiliikennelain tultua 1.8.2007 voimaan ja ajovuorosääntelyn
        lievennyttyä"


        Tällaisia löytyy: http://www.kilpailuvirasto.fi/tiedostot/KIVIn_tilinpaatos_2007.pdf


      • uskomatonta!!
        Termiili kirjoitti:

        Ketjun aloittaja kirjoittaa paskaa.
        Mitää tarkastusta ei ole tehty eikä ole tarvetta.
        Kilpailuihin osallistuminen on ihan vapaata. HTD ei osallistu.
        Helsingissä on takseja, mitkä ei kuulu HTD:hen eikä siinä ole mitään ongelmaa. Ei ole pakko jos ei haluu.
        HTD ei velvoita asentamaan mitään laitteita. Autoilijat itsenäisesti päättää mitä asennetaan ja mitä ei.

        On se kumma kuinka htd voi salata osakkeen omistajilta moisen tiedon että kilpailuvirasto teki yllätystarkastuksen htd:n tiloihin jo vuonna 2008.
        Taatusti voisi uskoa että tästä ei hyvää seuraa,koska päätöstä ei ole tullut vielä 2010,(asfalttikartellin käsittely kesti kolme vuotta).
        Tässä teille toimintakertomus kilpailuvirastolta lukekaa se siellä puhutaan jo sepa maksukorteistakin,epäilen tälläkin perusteella semel sagem ratkaisun pitkäikäisyyttä ja yksinoikeutta?
        Tässsä liite k.o. sivuille. http://www.kilpailuvirasto.fi/tiedostot/KIVIn_tilinpaatos_2007.pdf

        Olen samaa mieltä aloittajan kanssa että kannataisiko jo taksikeskuksiin hankkia ihan koulun käynyttä johtoa.Voi tulla kalliiksi osakkeenomistajille ja koko taksialalle.

        Oma etu ei välttämättä ole kaikkien etu?


      • Stadin kuli
        lukitaitoinen kirjoitti:

        " Virasto alkoi selvittää epäiltyä kilpailunrajoitusta vahvasti säädellyillä taksimarkkinoilla.
        Helsingin Taksi Datan tiloihin tehtiin yllätystarkastus. Asian käsittely
        on kesken."

        "Lääninhallitusten selvitettävänä on ollut mm. eräitä taksialaan liittyviä kilpailunrajoitusepäilyjä.
        Lääninhallitusten avulla selvitykset on voitu toteuttaa tehokkaasti
        ja kohdennetusti paikallistason asiantuntemusta hyväksikäyttäen."

        "Liikenne- ja viestintäministeriölle annettiin lausunto Helsingin Taksi-Data Oy:n
        ja Helsingin Ympäristön Taksikeskus Oy:n (lähitaksi) käyttämistä kuljetustehtävien
        välityspalvelusopimuksiin sisältyvistä ehdoista ja yhtiöiden antamien määräysten ja
        toimintaohjeiden lainmukaisuudesta. Viraston mielestä olisi ehkäistävä ennalta
        se, etteivät tilausvälityksen tekniset ratkaisut tai kuljettajien ja autoilijoiden rekisteröinti
        ja kuljettajille asetettavat vaatimukset estä tai rajoita kenenkään alalla
        toimimista uuden taksiliikennelain tultua 1.8.2007 voimaan ja ajovuorosääntelyn
        lievennyttyä"


        Tällaisia löytyy: http://www.kilpailuvirasto.fi/tiedostot/KIVIn_tilinpaatos_2007.pdf

        Tämän vikan kappaleen HTD on omaksunut niinkuin pitääkin, mitenkä lähitaksi? Miten on TJ Heikkonen ja > PJ Niinivaara


      • Henkka 54
        lukitaitoinen kirjoitti:

        " Virasto alkoi selvittää epäiltyä kilpailunrajoitusta vahvasti säädellyillä taksimarkkinoilla.
        Helsingin Taksi Datan tiloihin tehtiin yllätystarkastus. Asian käsittely
        on kesken."

        "Lääninhallitusten selvitettävänä on ollut mm. eräitä taksialaan liittyviä kilpailunrajoitusepäilyjä.
        Lääninhallitusten avulla selvitykset on voitu toteuttaa tehokkaasti
        ja kohdennetusti paikallistason asiantuntemusta hyväksikäyttäen."

        "Liikenne- ja viestintäministeriölle annettiin lausunto Helsingin Taksi-Data Oy:n
        ja Helsingin Ympäristön Taksikeskus Oy:n (lähitaksi) käyttämistä kuljetustehtävien
        välityspalvelusopimuksiin sisältyvistä ehdoista ja yhtiöiden antamien määräysten ja
        toimintaohjeiden lainmukaisuudesta. Viraston mielestä olisi ehkäistävä ennalta
        se, etteivät tilausvälityksen tekniset ratkaisut tai kuljettajien ja autoilijoiden rekisteröinti
        ja kuljettajille asetettavat vaatimukset estä tai rajoita kenenkään alalla
        toimimista uuden taksiliikennelain tultua 1.8.2007 voimaan ja ajovuorosääntelyn
        lievennyttyä"


        Tällaisia löytyy: http://www.kilpailuvirasto.fi/tiedostot/KIVIn_tilinpaatos_2007.pdf

        Kilpailuvirasto saa täydellisen tukeni toiminalleen näiden taksikeskus-syöpäläisten kitkemiseksi pois.
        Taksiliitto ajanut itsensä miinaan mennessään taksikeskusten pillin mukaan.
        Aika olisi kypsä uudelle todellisen autoilijoiden etua ja asioita ajavalle yhdistykselle.
        Keskuksien toiminta ollut ala-arvoista omien etujen tavoittelua. Ja vetäjinä toimivat yksinkertaiset maalaistollot kansakoulupohjalta. Kovinkaan älykkäitä ja rehellisiä päätöksiä tai linjanvetoja ei voi odottaa jos koulukiusatut piikkikikkelit joiden aivotoiminta lakannut jo -70 luvulla tärpätin imppaamisen myötä patsastelevat toimitusjohtajina suojatyöpaikoissaan. Ihmisten ilmoille taksia ajamaan heistä ei ole. Esikuviksi heistä ei ole. Julkikuvan luojiksi heistä ei ole, koska yksinkertaisesti lehdistökään ei enää usko niitä pötypuheita.
        Taksiliitto ja taksikeskukset vajonneet luotettavuudessa ja julkikuvassa alemmaksi kuin Exon Valdes.
        Taustani; Olen nykyisin Vantaalaisen yrittäjän/vaikuttajan rinnakkaisluokkalainen kansalaiskoulusta. Taksialaa seurannut koska useat ystäväni luisuneet alalle. Arvostus mennyt katsoessani maailmaa ympärilläni ja verrattuani sitä taksibusineksen kehitykseen.
        Edes Apteekkiala ei ole näin keskitetysti kilpailua itse rajoittavaa. Voisiko johtua koulutustasosta? Vai alkoholisoituneista/korruptoituneista "osaajista"?


      • niksi-pirkka
        uskomatonta!! kirjoitti:

        On se kumma kuinka htd voi salata osakkeen omistajilta moisen tiedon että kilpailuvirasto teki yllätystarkastuksen htd:n tiloihin jo vuonna 2008.
        Taatusti voisi uskoa että tästä ei hyvää seuraa,koska päätöstä ei ole tullut vielä 2010,(asfalttikartellin käsittely kesti kolme vuotta).
        Tässä teille toimintakertomus kilpailuvirastolta lukekaa se siellä puhutaan jo sepa maksukorteistakin,epäilen tälläkin perusteella semel sagem ratkaisun pitkäikäisyyttä ja yksinoikeutta?
        Tässsä liite k.o. sivuille. http://www.kilpailuvirasto.fi/tiedostot/KIVIn_tilinpaatos_2007.pdf

        Olen samaa mieltä aloittajan kanssa että kannataisiko jo taksikeskuksiin hankkia ihan koulun käynyttä johtoa.Voi tulla kalliiksi osakkeenomistajille ja koko taksialalle.

        Oma etu ei välttämättä ole kaikkien etu?

        Vantaan taksin johtoon haettiinkin alkujaan koulua käynyttä.
        Lopuksi päädyttiin huonoinpaan mahdolliseen vaihtoehtoon. Sen "valintakokouksen" tuloksista maksamme sitten tänä tai viimeistään ensi vuonna.
        Yksi dominoiva tyyppi vie aina asiat päin prinkkalaa varsinkin istuessaan usealla jakkaralla.
        Case HTD ja Lähitaksi: ala kokee rajun muutoksen viranomaisten toimesta. Eikä välttämättä helppoa.
        Mutta tervehdyttävän:)


      • ....::
        niksi-pirkka kirjoitti:

        Vantaan taksin johtoon haettiinkin alkujaan koulua käynyttä.
        Lopuksi päädyttiin huonoinpaan mahdolliseen vaihtoehtoon. Sen "valintakokouksen" tuloksista maksamme sitten tänä tai viimeistään ensi vuonna.
        Yksi dominoiva tyyppi vie aina asiat päin prinkkalaa varsinkin istuessaan usealla jakkaralla.
        Case HTD ja Lähitaksi: ala kokee rajun muutoksen viranomaisten toimesta. Eikä välttämättä helppoa.
        Mutta tervehdyttävän:)

        "Case HTD ja Lähitaksi: ala kokee rajun muutoksen viranomaisten toimesta." Mitahän kakkaa se tämäkin nyt taas on?


      • Bussiparoni
        uskomatonta!! kirjoitti:

        On se kumma kuinka htd voi salata osakkeen omistajilta moisen tiedon että kilpailuvirasto teki yllätystarkastuksen htd:n tiloihin jo vuonna 2008.
        Taatusti voisi uskoa että tästä ei hyvää seuraa,koska päätöstä ei ole tullut vielä 2010,(asfalttikartellin käsittely kesti kolme vuotta).
        Tässä teille toimintakertomus kilpailuvirastolta lukekaa se siellä puhutaan jo sepa maksukorteistakin,epäilen tälläkin perusteella semel sagem ratkaisun pitkäikäisyyttä ja yksinoikeutta?
        Tässsä liite k.o. sivuille. http://www.kilpailuvirasto.fi/tiedostot/KIVIn_tilinpaatos_2007.pdf

        Olen samaa mieltä aloittajan kanssa että kannataisiko jo taksikeskuksiin hankkia ihan koulun käynyttä johtoa.Voi tulla kalliiksi osakkeenomistajille ja koko taksialalle.

        Oma etu ei välttämättä ole kaikkien etu?

        Jos tässä uudessa uutisessa on kysymys niistä tarkastuksista, mitä tehtiin 2006-2008 välillä, niin ne on kaikki käsitelty yhtiökokouksissa avoimesti.
        Ketjun aloittajan viestistä oli helppo päätellä, että kyseessä olisi uusi ja ajankohtainen juttu, mutta tässä halutaankin taas kaivella tätä vanhaa juttua.

        Osakkeenomistajille asia on ihan selvä ja kokouksissa asia on ollut esillä.

        Kerro jotain uutta.


      • taksiliitos
        Bussiparoni kirjoitti:

        Jos tässä uudessa uutisessa on kysymys niistä tarkastuksista, mitä tehtiin 2006-2008 välillä, niin ne on kaikki käsitelty yhtiökokouksissa avoimesti.
        Ketjun aloittajan viestistä oli helppo päätellä, että kyseessä olisi uusi ja ajankohtainen juttu, mutta tässä halutaankin taas kaivella tätä vanhaa juttua.

        Osakkeenomistajille asia on ihan selvä ja kokouksissa asia on ollut esillä.

        Kerro jotain uutta.

        Onko osakkeenomistajille kerottu tarkastusten tulos.EI
        Koska käsittely on vieläkin kesken(tarkastettu kilpailuvirastosta tänään).
        Eli eletään niin kuin ennenkin eihän tällä alalla tule mitään uutta tapahtumaan,eihän....

        Onneksi on olemassa suomalainen htd ja lähitaksi.......?
        Ja niissä ammattitaitoiset johtajat semelissä?


      • jaakko teppo
        niksi-pirkka kirjoitti:

        Vantaan taksin johtoon haettiinkin alkujaan koulua käynyttä.
        Lopuksi päädyttiin huonoinpaan mahdolliseen vaihtoehtoon. Sen "valintakokouksen" tuloksista maksamme sitten tänä tai viimeistään ensi vuonna.
        Yksi dominoiva tyyppi vie aina asiat päin prinkkalaa varsinkin istuessaan usealla jakkaralla.
        Case HTD ja Lähitaksi: ala kokee rajun muutoksen viranomaisten toimesta. Eikä välttämättä helppoa.
        Mutta tervehdyttävän:)

        ja onneksi on suomalainen kilpailuvirasto:)
        Terveisiä kansalaiskoulusta...


      • Vasili anton
        Stadin kuli kirjoitti:

        Tämän vikan kappaleen HTD on omaksunut niinkuin pitääkin, mitenkä lähitaksi? Miten on TJ Heikkonen ja > PJ Niinivaara

        mje tjäällä vjandaan jtaksossa jmemme pida uusista kljpijioista. Njet harasoo!


      • ?????
        taksiliitos kirjoitti:

        Onko osakkeenomistajille kerottu tarkastusten tulos.EI
        Koska käsittely on vieläkin kesken(tarkastettu kilpailuvirastosta tänään).
        Eli eletään niin kuin ennenkin eihän tällä alalla tule mitään uutta tapahtumaan,eihän....

        Onneksi on olemassa suomalainen htd ja lähitaksi.......?
        Ja niissä ammattitaitoiset johtajat semelissä?

        "Onneksi on olemassa suomalainen htd ja lähitaksi.......?
        Ja niissä ammattitaitoiset johtajat semelissä? "

        Kansakoulupohjalta ammattijohtajia?


      • Uskollinen renkisi
        ????? kirjoitti:

        "Onneksi on olemassa suomalainen htd ja lähitaksi.......?
        Ja niissä ammattitaitoiset johtajat semelissä? "

        Kansakoulupohjalta ammattijohtajia?

        Että kansakoulupohjalta näistä pystyotsista on tullu suuria ja kauniita valaistuneita Lähitaksijohtajia!
        Tuntuvat osaavan vielä kaiken tietotekniikasta. Oppineet painamaan enteria ja kas, siinä heistä tuli kaiken osaavia nörttejä....
        Taisi jäädä se kansakoulukin kesken, en ainakaan yhtään ihmettele jos näin kävi.
        Ain niin; Kimiltä tuli se viesti että suomi järjestelee Pohjois-Korean juhlia. Onko se lähitaksi kun hoitaa käytännön järjestelyt? Tuntuu vaan olevan samalla pohjalla tuo organisaatio...


      • julle007
        Uskollinen renkisi kirjoitti:

        Että kansakoulupohjalta näistä pystyotsista on tullu suuria ja kauniita valaistuneita Lähitaksijohtajia!
        Tuntuvat osaavan vielä kaiken tietotekniikasta. Oppineet painamaan enteria ja kas, siinä heistä tuli kaiken osaavia nörttejä....
        Taisi jäädä se kansakoulukin kesken, en ainakaan yhtään ihmettele jos näin kävi.
        Ain niin; Kimiltä tuli se viesti että suomi järjestelee Pohjois-Korean juhlia. Onko se lähitaksi kun hoitaa käytännön järjestelyt? Tuntuu vaan olevan samalla pohjalla tuo organisaatio...

        Mitä tällä viestillä on tekemistä HTD pulassa ketjussa?


      • vantaan renki
        julle007 kirjoitti:

        Mitä tällä viestillä on tekemistä HTD pulassa ketjussa?

        Se tarkoittaa että nyt alkoi viikonloppu vantaan rengilläkin! hoitakaa stadin pystyotsat ihan vapaasti kaikki kapakka-ajot ja muut juopot. Kentällä alkaa rauhoittumaan joten renkikin pääsee dokaamaan isännän kaveriksi kun tämä kansakoulun jotenkuten käynyt toimitusjohtaja on hoitanut meille kentän yksinoikeuden. Ei tarvitse jurrisia ajella.
        Kärvistelkää mulkut HTD;n kuskit siellä!


    • idiootille

      Vitun trolli!!

      Mene nussimaan äiteetäsi siitä puhaaa !!!!!

      • voikirnu

        En mä nyt kerkii kun just tulin nussimasta sun mutsias.
        Ei voi kovin hehkeäksi sanoa mutta hyvä se oli ottaa poskeen ku ei sillä ole hampaita.
        Siskos lupas antaa persettä illalla:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1326
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      54
      895
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      809
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      764
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      756
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      744
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      744
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe