Peugeot 407 vm 1997 2L bensa petti jakopäänhihna. Mitä koneesta hajoaa kun hihna pettää? Tyhmästä päästä saa kärsiä mutta kuinka paljon tässä tapauksessa saa kärsiä.
407 Jakopäänhihna pettää mitä hajoaa?
15
3340
Vastaukset
- PFever
No sillähän se selviää kun koneen avaa. Muutamia venttiilejä siinä on voinut mennä ja mäntään tulla koloja. Mutta kun ne (venttiilit) vaihtaa, niin sillähän siitä pääsee. Tietysti, jos ei itse osaa vaihtaa tai korjata, niin silloin sille voi tulla muutaman satasen hintalappu, riippuen siitä meneekö korjaamolla työhön 3 vai 4 tuntia?
Ja ei siitä välttämättä ole mitään mennyt. Puristusmittaus ei varmaankaan montaa kymppiä maksa, vaikka itsellä ei olisikaan tarvittavia välineitä testaamiseen? Pösössä kannattaa kuitenkin vaihtaa jakopään hihnat kerran kolmessa vuodessa riippumatta kilometreistä. Koska neljänteen mennessä ne napsahtavat kuitenkin poikkki.- Määä.
Muutama satanen menee jo jakopäähihnan vaihtoon. Jos venttiilejä alkaa korjaamolla vaihdattamaan hintalapussa taitaa olla nelinumeroinen luku.
- PFever
Määä. kirjoitti:
Muutama satanen menee jo jakopäähihnan vaihtoon. Jos venttiilejä alkaa korjaamolla vaihdattamaan hintalapussa taitaa olla nelinumeroinen luku.
Jos ei itse osaa tai halua korjata pösöä, niin tottakait se on kalliimpaa jokaisen pienenkin vian kanssa. Kannattaa nyt kuitenkin testata ne puristukset ensin. Ja sitten vasta katsoa missä mennään? Nelinumeroisella summalla saat jo useammankin vaihtomoottorin tilalle. Tai vaikkapa kokonaan uuden vaihtokoneiston ja isohkon tynnörillisen bensaa ja kesärenkaat.
- Kys.
>Pösössä kannattaa kuitenkin vaihtaa jakopään hihnat kerran kolmessa vuodessa
>riippumatta kilometreistä. Koska neljänteen mennessä ne napsahtavat kuitenkin poikkki.
Neljästoista vuosi menossa 407 ST 2.0:lla. Jakoremmi vaihdettu kahdesti, 5 ja 10 vuoden kuluttua käyttöönotosta. Ei katkeiluja eikä ratkeiluja. Pelkkää hyvää tuuriako, kun on kestänyt kauemmin kuin sen neljättä vuotta kerrallaan?
- dfghdfg
Muuten hyvä mutta 1997 ei ollu 407:aa.
- Määä.
Tosiaan kyseessä on 406, Sorry
PFever:lle
Toki nelinumeroisella summalla saa vaihtomoottorin mutta työt maksaa taas maltaita. Tuolla summalla saa jo samanlaisen toimivan auton joten moottorin vaihtoon en lähde. Vähän kerkesin jo aloittamaan remonttia. Pitää hakea Motonetista uusi remmi ja muuta tarvittavaa tilpehööriä. Pariin autoon on hihna tullut vaihdettua joten katsotaan jos tähänkin saisi tehtyä rempan itse niin ei tarvitsisi lähteä autoa mihinkään hinaamaan. Jos pösön omistaa on pakko itsekkin osata jotakin korjata;) Löytyykö netistä ohjeita vaihtotyöhön mistä selviää noi ajoitusmerkit sun muut - Kannattaako korjata?
Määä. kirjoitti:
Tosiaan kyseessä on 406, Sorry
PFever:lle
Toki nelinumeroisella summalla saa vaihtomoottorin mutta työt maksaa taas maltaita. Tuolla summalla saa jo samanlaisen toimivan auton joten moottorin vaihtoon en lähde. Vähän kerkesin jo aloittamaan remonttia. Pitää hakea Motonetista uusi remmi ja muuta tarvittavaa tilpehööriä. Pariin autoon on hihna tullut vaihdettua joten katsotaan jos tähänkin saisi tehtyä rempan itse niin ei tarvitsisi lähteä autoa mihinkään hinaamaan. Jos pösön omistaa on pakko itsekkin osata jotakin korjata;) Löytyykö netistä ohjeita vaihtotyöhön mistä selviää noi ajoitusmerkit sun muutItse ostin 1997 mallisen 1,8 litraisen 406:den josta oli mennyt nokkahihna poikki. Hihnan edellisestä vaihdosta oli aikaa 7 vuotta.
Kun kansi oli irrotettu, kävi ilmi että moottorin kuudestatoista venttiilistä neljätoista oli käyriä.
No, pyysin tarjouksen tarvittavista osista, listalla oli:
-8 pakoventtiiliä
-8 imuventtiiliä
-kannenpulttisarja
-jakohihnan kiristinrulla
-vesipumppu
-venttiilinvarren kumit
-pakosarjan tiiviste
-nokka-akselien "stefat"
-kampiakselin etupään "stefa"
-sytytystulpat
-pakoputken kartiotiiviste pultit
-kannentiiviste
Tuosta paketista maksoin 400 euroa, ilman pyytämääni tarjousta, normaalihintaisena tuo olisi maksanut 502,80.
Itse irroitin kannen ja vein ammattilaiselle laitettavaksi. Venttiilien ja venttiilinohjurin kumien vaihto maksoi noin 150 euroa.
Lisäksi kannenpultteihin tarvitsi erikoisen hylsyn (en nyt muista tyyppiä), hintaa 15 euroa, momenttiavaimen lainasin ja astemitta jota tarvitaan kääntökulman mittaamiseen, noin 10 euroa.
Eli omalla kohdallani tuo jäi maksamaan noin 600 euroa... En sanoisi että erityisen kannattavaa touhua 1500 euron autoon, mutta tuli tehtyä ja opittua paljonkin. - Sama tyyppi
Kannattaako korjata? kirjoitti:
Itse ostin 1997 mallisen 1,8 litraisen 406:den josta oli mennyt nokkahihna poikki. Hihnan edellisestä vaihdosta oli aikaa 7 vuotta.
Kun kansi oli irrotettu, kävi ilmi että moottorin kuudestatoista venttiilistä neljätoista oli käyriä.
No, pyysin tarjouksen tarvittavista osista, listalla oli:
-8 pakoventtiiliä
-8 imuventtiiliä
-kannenpulttisarja
-jakohihnan kiristinrulla
-vesipumppu
-venttiilinvarren kumit
-pakosarjan tiiviste
-nokka-akselien "stefat"
-kampiakselin etupään "stefa"
-sytytystulpat
-pakoputken kartiotiiviste pultit
-kannentiiviste
Tuosta paketista maksoin 400 euroa, ilman pyytämääni tarjousta, normaalihintaisena tuo olisi maksanut 502,80.
Itse irroitin kannen ja vein ammattilaiselle laitettavaksi. Venttiilien ja venttiilinohjurin kumien vaihto maksoi noin 150 euroa.
Lisäksi kannenpultteihin tarvitsi erikoisen hylsyn (en nyt muista tyyppiä), hintaa 15 euroa, momenttiavaimen lainasin ja astemitta jota tarvitaan kääntökulman mittaamiseen, noin 10 euroa.
Eli omalla kohdallani tuo jäi maksamaan noin 600 euroa... En sanoisi että erityisen kannattavaa touhua 1500 euron autoon, mutta tuli tehtyä ja opittua paljonkin.Itse jakohihna näemmä jäi uupumaan listasta, mutta mukana sekin oli.
- PFever
Kannattaako korjata? kirjoitti:
Itse ostin 1997 mallisen 1,8 litraisen 406:den josta oli mennyt nokkahihna poikki. Hihnan edellisestä vaihdosta oli aikaa 7 vuotta.
Kun kansi oli irrotettu, kävi ilmi että moottorin kuudestatoista venttiilistä neljätoista oli käyriä.
No, pyysin tarjouksen tarvittavista osista, listalla oli:
-8 pakoventtiiliä
-8 imuventtiiliä
-kannenpulttisarja
-jakohihnan kiristinrulla
-vesipumppu
-venttiilinvarren kumit
-pakosarjan tiiviste
-nokka-akselien "stefat"
-kampiakselin etupään "stefa"
-sytytystulpat
-pakoputken kartiotiiviste pultit
-kannentiiviste
Tuosta paketista maksoin 400 euroa, ilman pyytämääni tarjousta, normaalihintaisena tuo olisi maksanut 502,80.
Itse irroitin kannen ja vein ammattilaiselle laitettavaksi. Venttiilien ja venttiilinohjurin kumien vaihto maksoi noin 150 euroa.
Lisäksi kannenpultteihin tarvitsi erikoisen hylsyn (en nyt muista tyyppiä), hintaa 15 euroa, momenttiavaimen lainasin ja astemitta jota tarvitaan kääntökulman mittaamiseen, noin 10 euroa.
Eli omalla kohdallani tuo jäi maksamaan noin 600 euroa... En sanoisi että erityisen kannattavaa touhua 1500 euron autoon, mutta tuli tehtyä ja opittua paljonkin.No on se sikäli kannattavaa touhua, että sillä 600 eurolla et mahdollisesti olisi saanut yhtämonta kilometriä vielä ajettavaksi? Mutta aikas paljon sait ajella sillä ennenkuin se hihna päätti katketa.
Pösö on auto joka vaatii sen, että itse osaa korjata. On välineet ja paikat missä tehdä. Silloin se tulee tietenkin kalliiksi jos toisella korjauttaa. - Kallista on
PFever kirjoitti:
No on se sikäli kannattavaa touhua, että sillä 600 eurolla et mahdollisesti olisi saanut yhtämonta kilometriä vielä ajettavaksi? Mutta aikas paljon sait ajella sillä ennenkuin se hihna päätti katketa.
Pösö on auto joka vaatii sen, että itse osaa korjata. On välineet ja paikat missä tehdä. Silloin se tulee tietenkin kalliiksi jos toisella korjauttaa."Mutta aikas paljon sait ajella sillä ennenkuin se hihna päätti katketa."
Juu, ajoin sillä 0 km ennenkuin hihna katkesi, eli ostin auton siis viallisena. - PFever
Kallista on kirjoitti:
"Mutta aikas paljon sait ajella sillä ennenkuin se hihna päätti katketa."
Juu, ajoin sillä 0 km ennenkuin hihna katkesi, eli ostin auton siis viallisena.Enpäs tätä ymmärtänyt. No kilometrejä vartenhan vanhemmat autot ostetetaan. Ja se onkin monesti järkevää.
Parempi niin päin, että hihna on poikki ja vaihtaa uuden kuin niin, että sitä ei ole vaihdettu ja se katkeaa itsellä ensimmäisten kilometrien aikana? - 2,0td ja 5,2b ketjut
PFever kirjoitti:
Enpäs tätä ymmärtänyt. No kilometrejä vartenhan vanhemmat autot ostetetaan. Ja se onkin monesti järkevää.
Parempi niin päin, että hihna on poikki ja vaihtaa uuden kuin niin, että sitä ei ole vaihdettu ja se katkeaa itsellä ensimmäisten kilometrien aikana?kannattaa jo ihan ostettaessa ajatella muutakin kuin hienoja vanteita tai keulakoristeita eli pysytellä kaukana kaikista vehkeistä joissa moottorin sisuskaluja pyöritetään kumihihnalla!oli sitten plussaa tai miinusta 30, niin voipi kuvitella onko kovilla moisen kestävyys täällä suomessa...laturiin,vesipumppuun ja tehostimeen ym passaa kyllä ja tulee tietysti siihen moottorin ulkopuolelle perinteisesti.tyhmästä päästä kärsii koko kroppa ja lompsa!huolto tykkää toki moisista keksinnöistä!onneksi kaikki valmistajat eivät aliarvioineet asiakasta/käyttäjää ja valmistivat ketjullisia koneita....
- homotami
samilta katkes remmi tänään aamu viideltä pösöstä ja hän pääsi työkaverin kyydillä töihin ja hinasivat auton heille ja sitten sami möi auton
- kettinkionrautaa
Eli kannattaa ehdottomasti ostaa kettinkikone, vaikka VAG-konsernin TSI, tai jos isompaa haluaa niin Audi 2.4l V6. Kyllä kestää.
- Kometa
Audin sätökset ovat jos mahdollista vielä surkeampaa tekoa kuin fransmannit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743620
- 2012972
- 252870
- 492748
- 232663
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412445Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2502130Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241887- 441817
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen1811810