Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

407 Jakopäänhihna pettää mitä hajoaa?

Määä.

Peugeot 407 vm 1997 2L bensa petti jakopäänhihna. Mitä koneesta hajoaa kun hihna pettää? Tyhmästä päästä saa kärsiä mutta kuinka paljon tässä tapauksessa saa kärsiä.

15

3205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PFever

      No sillähän se selviää kun koneen avaa. Muutamia venttiilejä siinä on voinut mennä ja mäntään tulla koloja. Mutta kun ne (venttiilit) vaihtaa, niin sillähän siitä pääsee. Tietysti, jos ei itse osaa vaihtaa tai korjata, niin silloin sille voi tulla muutaman satasen hintalappu, riippuen siitä meneekö korjaamolla työhön 3 vai 4 tuntia?

      Ja ei siitä välttämättä ole mitään mennyt. Puristusmittaus ei varmaankaan montaa kymppiä maksa, vaikka itsellä ei olisikaan tarvittavia välineitä testaamiseen? Pösössä kannattaa kuitenkin vaihtaa jakopään hihnat kerran kolmessa vuodessa riippumatta kilometreistä. Koska neljänteen mennessä ne napsahtavat kuitenkin poikkki.

      • Määä.

        Muutama satanen menee jo jakopäähihnan vaihtoon. Jos venttiilejä alkaa korjaamolla vaihdattamaan hintalapussa taitaa olla nelinumeroinen luku.


      • PFever
        Määä. kirjoitti:

        Muutama satanen menee jo jakopäähihnan vaihtoon. Jos venttiilejä alkaa korjaamolla vaihdattamaan hintalapussa taitaa olla nelinumeroinen luku.

        Jos ei itse osaa tai halua korjata pösöä, niin tottakait se on kalliimpaa jokaisen pienenkin vian kanssa. Kannattaa nyt kuitenkin testata ne puristukset ensin. Ja sitten vasta katsoa missä mennään? Nelinumeroisella summalla saat jo useammankin vaihtomoottorin tilalle. Tai vaikkapa kokonaan uuden vaihtokoneiston ja isohkon tynnörillisen bensaa ja kesärenkaat.


      • Kys.

        >Pösössä kannattaa kuitenkin vaihtaa jakopään hihnat kerran kolmessa vuodessa
        >riippumatta kilometreistä. Koska neljänteen mennessä ne napsahtavat kuitenkin poikkki.

        Neljästoista vuosi menossa 407 ST 2.0:lla. Jakoremmi vaihdettu kahdesti, 5 ja 10 vuoden kuluttua käyttöönotosta. Ei katkeiluja eikä ratkeiluja. Pelkkää hyvää tuuriako, kun on kestänyt kauemmin kuin sen neljättä vuotta kerrallaan?


    • dfghdfg

      Muuten hyvä mutta 1997 ei ollu 407:aa.

      • Määä.

        Tosiaan kyseessä on 406, Sorry

        PFever:lle
        Toki nelinumeroisella summalla saa vaihtomoottorin mutta työt maksaa taas maltaita. Tuolla summalla saa jo samanlaisen toimivan auton joten moottorin vaihtoon en lähde. Vähän kerkesin jo aloittamaan remonttia. Pitää hakea Motonetista uusi remmi ja muuta tarvittavaa tilpehööriä. Pariin autoon on hihna tullut vaihdettua joten katsotaan jos tähänkin saisi tehtyä rempan itse niin ei tarvitsisi lähteä autoa mihinkään hinaamaan. Jos pösön omistaa on pakko itsekkin osata jotakin korjata;) Löytyykö netistä ohjeita vaihtotyöhön mistä selviää noi ajoitusmerkit sun muut


      • Kannattaako korjata?
        Määä. kirjoitti:

        Tosiaan kyseessä on 406, Sorry

        PFever:lle
        Toki nelinumeroisella summalla saa vaihtomoottorin mutta työt maksaa taas maltaita. Tuolla summalla saa jo samanlaisen toimivan auton joten moottorin vaihtoon en lähde. Vähän kerkesin jo aloittamaan remonttia. Pitää hakea Motonetista uusi remmi ja muuta tarvittavaa tilpehööriä. Pariin autoon on hihna tullut vaihdettua joten katsotaan jos tähänkin saisi tehtyä rempan itse niin ei tarvitsisi lähteä autoa mihinkään hinaamaan. Jos pösön omistaa on pakko itsekkin osata jotakin korjata;) Löytyykö netistä ohjeita vaihtotyöhön mistä selviää noi ajoitusmerkit sun muut

        Itse ostin 1997 mallisen 1,8 litraisen 406:den josta oli mennyt nokkahihna poikki. Hihnan edellisestä vaihdosta oli aikaa 7 vuotta.

        Kun kansi oli irrotettu, kävi ilmi että moottorin kuudestatoista venttiilistä neljätoista oli käyriä.

        No, pyysin tarjouksen tarvittavista osista, listalla oli:

        -8 pakoventtiiliä
        -8 imuventtiiliä
        -kannenpulttisarja
        -jakohihnan kiristinrulla
        -vesipumppu
        -venttiilinvarren kumit
        -pakosarjan tiiviste
        -nokka-akselien "stefat"
        -kampiakselin etupään "stefa"
        -sytytystulpat
        -pakoputken kartiotiiviste pultit
        -kannentiiviste

        Tuosta paketista maksoin 400 euroa, ilman pyytämääni tarjousta, normaalihintaisena tuo olisi maksanut 502,80.

        Itse irroitin kannen ja vein ammattilaiselle laitettavaksi. Venttiilien ja venttiilinohjurin kumien vaihto maksoi noin 150 euroa.

        Lisäksi kannenpultteihin tarvitsi erikoisen hylsyn (en nyt muista tyyppiä), hintaa 15 euroa, momenttiavaimen lainasin ja astemitta jota tarvitaan kääntökulman mittaamiseen, noin 10 euroa.

        Eli omalla kohdallani tuo jäi maksamaan noin 600 euroa... En sanoisi että erityisen kannattavaa touhua 1500 euron autoon, mutta tuli tehtyä ja opittua paljonkin.


      • Sama tyyppi
        Kannattaako korjata? kirjoitti:

        Itse ostin 1997 mallisen 1,8 litraisen 406:den josta oli mennyt nokkahihna poikki. Hihnan edellisestä vaihdosta oli aikaa 7 vuotta.

        Kun kansi oli irrotettu, kävi ilmi että moottorin kuudestatoista venttiilistä neljätoista oli käyriä.

        No, pyysin tarjouksen tarvittavista osista, listalla oli:

        -8 pakoventtiiliä
        -8 imuventtiiliä
        -kannenpulttisarja
        -jakohihnan kiristinrulla
        -vesipumppu
        -venttiilinvarren kumit
        -pakosarjan tiiviste
        -nokka-akselien "stefat"
        -kampiakselin etupään "stefa"
        -sytytystulpat
        -pakoputken kartiotiiviste pultit
        -kannentiiviste

        Tuosta paketista maksoin 400 euroa, ilman pyytämääni tarjousta, normaalihintaisena tuo olisi maksanut 502,80.

        Itse irroitin kannen ja vein ammattilaiselle laitettavaksi. Venttiilien ja venttiilinohjurin kumien vaihto maksoi noin 150 euroa.

        Lisäksi kannenpultteihin tarvitsi erikoisen hylsyn (en nyt muista tyyppiä), hintaa 15 euroa, momenttiavaimen lainasin ja astemitta jota tarvitaan kääntökulman mittaamiseen, noin 10 euroa.

        Eli omalla kohdallani tuo jäi maksamaan noin 600 euroa... En sanoisi että erityisen kannattavaa touhua 1500 euron autoon, mutta tuli tehtyä ja opittua paljonkin.

        Itse jakohihna näemmä jäi uupumaan listasta, mutta mukana sekin oli.


      • PFever
        Kannattaako korjata? kirjoitti:

        Itse ostin 1997 mallisen 1,8 litraisen 406:den josta oli mennyt nokkahihna poikki. Hihnan edellisestä vaihdosta oli aikaa 7 vuotta.

        Kun kansi oli irrotettu, kävi ilmi että moottorin kuudestatoista venttiilistä neljätoista oli käyriä.

        No, pyysin tarjouksen tarvittavista osista, listalla oli:

        -8 pakoventtiiliä
        -8 imuventtiiliä
        -kannenpulttisarja
        -jakohihnan kiristinrulla
        -vesipumppu
        -venttiilinvarren kumit
        -pakosarjan tiiviste
        -nokka-akselien "stefat"
        -kampiakselin etupään "stefa"
        -sytytystulpat
        -pakoputken kartiotiiviste pultit
        -kannentiiviste

        Tuosta paketista maksoin 400 euroa, ilman pyytämääni tarjousta, normaalihintaisena tuo olisi maksanut 502,80.

        Itse irroitin kannen ja vein ammattilaiselle laitettavaksi. Venttiilien ja venttiilinohjurin kumien vaihto maksoi noin 150 euroa.

        Lisäksi kannenpultteihin tarvitsi erikoisen hylsyn (en nyt muista tyyppiä), hintaa 15 euroa, momenttiavaimen lainasin ja astemitta jota tarvitaan kääntökulman mittaamiseen, noin 10 euroa.

        Eli omalla kohdallani tuo jäi maksamaan noin 600 euroa... En sanoisi että erityisen kannattavaa touhua 1500 euron autoon, mutta tuli tehtyä ja opittua paljonkin.

        No on se sikäli kannattavaa touhua, että sillä 600 eurolla et mahdollisesti olisi saanut yhtämonta kilometriä vielä ajettavaksi? Mutta aikas paljon sait ajella sillä ennenkuin se hihna päätti katketa.
        Pösö on auto joka vaatii sen, että itse osaa korjata. On välineet ja paikat missä tehdä. Silloin se tulee tietenkin kalliiksi jos toisella korjauttaa.


      • Kallista on
        PFever kirjoitti:

        No on se sikäli kannattavaa touhua, että sillä 600 eurolla et mahdollisesti olisi saanut yhtämonta kilometriä vielä ajettavaksi? Mutta aikas paljon sait ajella sillä ennenkuin se hihna päätti katketa.
        Pösö on auto joka vaatii sen, että itse osaa korjata. On välineet ja paikat missä tehdä. Silloin se tulee tietenkin kalliiksi jos toisella korjauttaa.

        "Mutta aikas paljon sait ajella sillä ennenkuin se hihna päätti katketa."

        Juu, ajoin sillä 0 km ennenkuin hihna katkesi, eli ostin auton siis viallisena.


      • PFever
        Kallista on kirjoitti:

        "Mutta aikas paljon sait ajella sillä ennenkuin se hihna päätti katketa."

        Juu, ajoin sillä 0 km ennenkuin hihna katkesi, eli ostin auton siis viallisena.

        Enpäs tätä ymmärtänyt. No kilometrejä vartenhan vanhemmat autot ostetetaan. Ja se onkin monesti järkevää.
        Parempi niin päin, että hihna on poikki ja vaihtaa uuden kuin niin, että sitä ei ole vaihdettu ja se katkeaa itsellä ensimmäisten kilometrien aikana?


      • 2,0td ja 5,2b ketjut
        PFever kirjoitti:

        Enpäs tätä ymmärtänyt. No kilometrejä vartenhan vanhemmat autot ostetetaan. Ja se onkin monesti järkevää.
        Parempi niin päin, että hihna on poikki ja vaihtaa uuden kuin niin, että sitä ei ole vaihdettu ja se katkeaa itsellä ensimmäisten kilometrien aikana?

        kannattaa jo ihan ostettaessa ajatella muutakin kuin hienoja vanteita tai keulakoristeita eli pysytellä kaukana kaikista vehkeistä joissa moottorin sisuskaluja pyöritetään kumihihnalla!oli sitten plussaa tai miinusta 30, niin voipi kuvitella onko kovilla moisen kestävyys täällä suomessa...laturiin,vesipumppuun ja tehostimeen ym passaa kyllä ja tulee tietysti siihen moottorin ulkopuolelle perinteisesti.tyhmästä päästä kärsii koko kroppa ja lompsa!huolto tykkää toki moisista keksinnöistä!onneksi kaikki valmistajat eivät aliarvioineet asiakasta/käyttäjää ja valmistivat ketjullisia koneita....


    • homotami

      samilta katkes remmi tänään aamu viideltä pösöstä ja hän pääsi työkaverin kyydillä töihin ja hinasivat auton heille ja sitten sami möi auton

    • kettinkionrautaa

      Eli kannattaa ehdottomasti ostaa kettinkikone, vaikka VAG-konsernin TSI, tai jos isompaa haluaa niin Audi 2.4l V6. Kyllä kestää.

      • Kometa

        Audin sätökset ovat jos mahdollista vielä surkeampaa tekoa kuin fransmannit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe