Annoitko luvan?

-g-

Oletteko työttömänä työnhakijana antaneet työkkärille luvan tietojenne luovuttamiseen työnantajalle vai kieltäydyittekö kunniasta?

9

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ANTIKALEVI!!!

Ja juuri sen ansiosta en joudu enää ikinä töihin. Ensi keväänä tulee 40v täyteen ja palkkatyötä takana alle 2v koko elämäni aikana. Pistäkää paremmaksi. Ei kukaan ota töihin tuollaisella työkokemuksella ja se on helvetin hyvä juttu. En edes käsitä kuinka olen onnistunut saamaan itseni näin hyvään asemaan. Ei tarvi kieltäytyä tarjotusta työstä, eikä tule karenssia kun työnantaja näkee iän ja työhistorian. ELÄMÄ ON IHANAA!!!

• 13+15

luvan. Olen ollut työttömänä noin 20 vuotta. Yhtään epämääräistä puhelua ei ole tullut, koska numeroni on salainen enkä ole sitä näille työttömyystoimistossa virkaileville antanut. Sähköpostin olen toki ilmoittanut, mutta siihen ei ole tullut ensimmäistäkään viestiä. Se on semmoinen sähkäri, että se on ainoastaan työttömyystoimistolla, ei kenelläkään muulla.
        Minulla on muuten yksi julkinen puhelinliittymä, mutta sim-kortti on hävinnyt enkä uutta ole kysellyt, kun en ole tarvinnut...

• asiavastaus

koska en halua epämääräisiä puheluita kotiini.

• asiallinen vastaus

Aikoinaan tuota kysyttiin niin annoin luvan. Kun tällä palstalla tuli juttua sellaisista "työnantajista" joilla ei ole edes alkeellistakaan puhelinkäyttäytymistä, muusta käyttäytymisestä kuten palkanmaksusta puhumattakaan niin peruin luvan. Se käy kätevästi sähköisen asioimisen kautta.

• kummallisia puheluit

muutama päivä luvan antamisen jälkeen oudon puhelinsoiton ns. työnantajalta ja kuvittelin kysymyksessä olevan vitsi! Ei se ollut, mutta peruin luvan melko pikaisesti.

• ei oikeuksia

Hakiessani työvoimakoulutukseen kielsin tietojeni luovutiksen. Kun oli se surkuhupaisan koulutuksen haastattelu-tilaisuus, niin haastattelijoilla oli kuitenkin kaikki tiedot .....
      - jäi se ihmetyttämään. Onneksi en pääsyyt tuohon kyykytyskoulutukseen.

• kieltäkää

....ntako työvoimatoimistolle lupaa luovuttaa teidän tietoja.

Minä annoin luvan. Minä laitoin kaikki mahdolliset hakutekijät omiin tietoihin, että nimeni tulisi mahdollisimman usein esille kun haetaan työntekijää. Kuvittelin siten saavani työpaikan.

Useilla työvoimatoimistokäynneillä "tietojani" käytiin lävitse. Koskaan työvoimavirkailija ei näyttänyt kohtaa, jonka mukaan olin alkoholisti (todellisuudessa lähes raivoraitis) ja elämänhallintaongelmainen (tähän voisi luokitella ainoastaan lievän ylipainoni, jos työttömyyttä ei lasketa). Tämän merkinnän näin vasta työministeriöstä tilaamistani tulosteista - ja tämä merkintä löytyi heti henkilötiedot-kohdasta, joten se oli "heti esillä". Aivan käsittämätöntä, että joku työvoimavirkailija oli tämmöisen herjauksen henkilötietoihini laittanut. Töitä ei ole ollut, mutta lähipiirissä tuo työvoimaministeriön rekisteriin laitettu merkintä on aiheuttanut hörönaurua.

Nyt olen kieltänyt tietojeni luovutuksen, mutta se ei tapahtunutta vahinkoa korjaa.

Tampereen työvoimatoimiston johtaja saisi pyytää anteeksi omasta ja henkilökuntansa puolesta etteivät ole koskaan tehneet päivääkään työtä työttömien työllistymisen edistämiseksi. Asiattomat merkinnä jatkuvat edelleen ja "tärkeitä" merkintöjä pistetään vääriin kohtiin, jotta seuraava työvoimavirkailija näkisi heti työttömän kyykytysasteen.

• huomio...

Muistakaa laittaa työvoimatoimistossa kielto ettei teidän tietojanne luovuteta.

• popkj

Ei pidä antaa tietojenluovutuslupaa ja jos olet mennyt antamaan, niin korjaa tilanne mahdollisimman pian. Sen voi tehdä itsekin mollin sivuilta pankkitunnuksilla ja sitten rasti vain oikeaan kohtaan.

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun työtön on saanut karenssin siksi, että työkkäri on antanut yhteystiedot ja työantajalla ei ole alkeellisintakaan puhelinkäyttäytymistaitoa, jolloin työtön ei ole käsittänyt, että kyseessä on työtarjous.

Itse kielsin, kun alan työskentelyn perusteella tiesin edellä kertomani. Ei kiellosta mitään seuraa, siinä käy vain niin, että tarvittaessa työkkäri ottaa yhteyttä eikä työnantaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla

Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk
      Maailman menoa
      146
      9728
    2. Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava

Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta
      Maailman menoa
      119
      7861
    3. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      34
      7644
    4. Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä

HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html
      Maailman menoa
      254
      7416
    5. Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös

seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.
      Maailman menoa
      113
      6114
    6. Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?

Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k
      Maailman menoa
      86
      5921
    7. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      49
      5721
    8. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      133
      5652
    9. Stubb jo paljon tunnetumpi ja arvostetumpi maailmalla, kuin Marin koskaan

Stubb tekee sitä työtä mitä pitää, hän ei koreile vaatteilla eikä ole baareissa räkäposkella kuten Marin. Marininhan pit
      Maailman menoa
      90
      4789
    10. Persut ne lomailee veronmaksajien piikkiin

Nämä rötösherrat kyllä putoavat onneksi eduskunnasta. Ja kuten Marin maksoi aamupalansa, niin nämä reissut pitää periä m
      Maailman menoa
      34
      3324
    Aihe