Ramboll työpaikkana

PK

Osaako joku kertoa Ramboll Finlandista työpaikkana? Minkälainen palkkataso?

178

21561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dgfykidgtiy

      ja millä toimialalla työskentelet.

      • hango

        Itsekin olen Rambollia miettinyt yhtenä vaihtoehtona jatkossa. Olen koulutukseltani ympäristöpuolelta ja omaan muutaman vuoden kokemuksen yksityispuolelta. Tietäisikö joku, onko esimerkiksi tämä viimevuosien taantuma vaikuttanut työntekoon Rambollilla, muilla konsulteilla on ainakin ollut lehtitietojenkin mukaan jopa tiukkaa.


    • pitkään alalla

      se on ihmisestä kiinni miten viihtyy. Palkka nousee toki reilusti, kun työpaikkaa vaihtaa.

      • vielä töissä

        Ramboll on samanlainen perus insinööritoimisto kuin muut, joka ei säätiötaustasta huolimatta poikkea pörssiyhtiöistä mitenkään. Nykyinen TJ Moilanen vetää tiukkaa talouspolitiikkaa, lomautukset ja leikkaukset koskevat samanlailla kuin muuallakin. Lisäksi henkilöstön etuja on alettu karsia hänen tultua puikkoihin.

        Rahaa kyllä löytyy yritysostoihin, mutta ei mihinkään muuhun.


      • julkisivu kiiltää
        vielä töissä kirjoitti:

        Ramboll on samanlainen perus insinööritoimisto kuin muut, joka ei säätiötaustasta huolimatta poikkea pörssiyhtiöistä mitenkään. Nykyinen TJ Moilanen vetää tiukkaa talouspolitiikkaa, lomautukset ja leikkaukset koskevat samanlailla kuin muuallakin. Lisäksi henkilöstön etuja on alettu karsia hänen tultua puikkoihin.

        Rahaa kyllä löytyy yritysostoihin, mutta ei mihinkään muuhun.

        Pahempi se on kuin pörssiyhtiöt.


      • businessman thinking
        vielä töissä kirjoitti:

        Ramboll on samanlainen perus insinööritoimisto kuin muut, joka ei säätiötaustasta huolimatta poikkea pörssiyhtiöistä mitenkään. Nykyinen TJ Moilanen vetää tiukkaa talouspolitiikkaa, lomautukset ja leikkaukset koskevat samanlailla kuin muuallakin. Lisäksi henkilöstön etuja on alettu karsia hänen tultua puikkoihin.

        Rahaa kyllä löytyy yritysostoihin, mutta ei mihinkään muuhun.

        kovasti on haussa, vaikka samalla lomautetaan??


      • Kuu ukkeli
        businessman thinking kirjoitti:

        kovasti on haussa, vaikka samalla lomautetaan??

        Eivät osallistu tarjouskilpailuihin jostain syystä. Millähän ne elävät. Onko tuo tärkeilyä tai oman hännän nostoa. Meinaan Elvistellä rekrytoijaa.


      • fdjsk
        Kuu ukkeli kirjoitti:

        Eivät osallistu tarjouskilpailuihin jostain syystä. Millähän ne elävät. Onko tuo tärkeilyä tai oman hännän nostoa. Meinaan Elvistellä rekrytoijaa.

        Hienot arvot on kirjattu paperille, mutta käytäntö on juuri päinvastaista. Rambollin säätiö omisteinen pohja ei ole toimiva. Kannattaa harkita kaksi kertaa, ennen kuin menee sinne töihin ja silti kannattaa valita joku muu työnantaja.


      • Paska firma
        businessman thinking kirjoitti:

        kovasti on haussa, vaikka samalla lomautetaan??

        Olin kaksi vuotta puljussa töissä, ei jäänyt MITÄÄN hyvää sanottavaa. Porukkaa lomautettiin sekä irtisanottiin ja yhtä aikaa haettiin uusia työntekijöitä.

        Tehtävien vaihoista tai koulutuksesta ei mitään puhetta missään vaiheessa, vaan kylmästi pihalle jos työkuormaa ei ollu tarpeeksi.


      • fguioto
        Paska firma kirjoitti:

        Olin kaksi vuotta puljussa töissä, ei jäänyt MITÄÄN hyvää sanottavaa. Porukkaa lomautettiin sekä irtisanottiin ja yhtä aikaa haettiin uusia työntekijöitä.

        Tehtävien vaihoista tai koulutuksesta ei mitään puhetta missään vaiheessa, vaan kylmästi pihalle jos työkuormaa ei ollu tarpeeksi.

        Mikä on riittämätön työkuorma ts. laskutusaste


      • Exram

        Ei kannata mennä ko firmaan, piiri pieni pyörii ja loput ulos kun ei osaa mielistellä...


      • Anonyymi
        fdjsk kirjoitti:

        Hienot arvot on kirjattu paperille, mutta käytäntö on juuri päinvastaista. Rambollin säätiö omisteinen pohja ei ole toimiva. Kannattaa harkita kaksi kertaa, ennen kuin menee sinne töihin ja silti kannattaa valita joku muu työnantaja.

        juurikin näin👍


    • tandem83

      Millainen palkkasysteemi on käytössä? Ihan kuukausi-vai provikkapohjainen?

    • Luetaan taas

      Kuukausipalkka taitaa olla kuule kyseessä, kun insinööritoimistosta puhutaan ;)

    • Johanna Aasinsilta

      3T kirjoitti, että on huutava insinööripula Rambolassa.

    • Minä vaan

      Eipä jää mitään hyvää sanottavaa, alle vuoden talossa ja potkut heitettiin niskaan.
      Paska paikka!

    • nimimerkki9

      Mites tänä vuonna? Ei taida yt:t vaivata, jos ostaa pöyryltä neljänneksen työntekijöistä.

      • Kun mikään ei riitä

        Maanantaina ilmoitus yt:n alkamisesta infra Oulussa. Väkeä vähennetään about 10 henkeä. Vanhoja ulos, jotta Pöyryn porukka mahtuu sisään!


    • VR osaamista löytyy

      Kouvolassa löytyy kaksi VR taustaista turvalaite insinööriä Rambollilla. Hakkaa 5-0 pöyryn vastaavan näpertelyn Itä-Suomessa. Kyllä siinä helposti yhden miehen työt säästyy.

    • Ent. rambollilainen

      Eipä siinä paljon kokemus ja pitkä työura firmassa auttanut, kun 2013 toukokuussa iskettiin irtisanomislappu eteen allekirjoitettavaksi. Olin juuri kieltäytynyt houkuttelusta vapaaehtoiseen ennenaikaiseen eläkkeelle siirtymiseen. Viime mainittu käytäntö olisi kaunistellut muuten rumaa tilastoa poispotkituista. Osa samassa tilanteessa olevista alistui vapaaehtoisuuteen. Käytännössä oma 6 kk irtisanomisaikani ja ns vapaaehtoinen "eläkkeellesiirtymisaika" olivat saman mittaisia.

      Paljon oli Rambollissakin puhuttu kokemuksen ja hiljaisen tiedon siirtämisestä työyhteisössä eteenpäin nuoremille työntekijöille. Samaan aikaan on yleisestikin hymistelty työurien jatkamisesta. Tosipaikan tullen väkeä kyllä irtisanotaan kylmästi ulos. Omalla kohdalla "virallisesta" 65 v eläkeiästä jäi uupumaan 1,5 vuotta.

      Onneksi sain kuitenkin töitä melko pian uudelleen. Vieläpä samalta alalta. Tietysti palkkatasosta tinkimällä, työtehtävien vaativuuden mukaan. Ei tässä iässä jaksa enää mahdottomia. Jääköön tukka putkella juokseminen nuoremmille.

      40 vuoden kokemuksen syvällä rintaäänellä.

      • Näinhän_se_käy

        Pitihän ne v 2011 ostetun Malmbergin 60 työntekijää saada mahtumaan organisaatioon.
        Pois tieltä risut ja männynkävyt.


      • 2015_rambollissa

        Olisimpa tämän lukenut aikoinaan ennen taloon menoa olisin monelta murheelta säästynyt. Ajattelin vähättelyn ja työn&tiedon panttaamisen olevan henkilöitynyttä, mutta taitaakin olla enemmän tapa kuin poikkeus. Rekrytointipuhelu jo kuulosti siltä, että tule vaan mutta perehdytykseen ei kyllä aikaa ole ja itsenäistä työtä on. Ja sitten patsastellaan kärkisijoilla opiskelijoiden haluamaksi työpaikaksi:) Täytyy tietysti sanoa, että toimintaa on monella allalla ja paikkakunnalla, että jollain voi käydä ihan hyväkin tuuri.


      • Paikkansa

        Sitähän Ramboll hehkuttaa, että ollaan kärkisijolla opiskelijoiden haluamaksi työpaikaksi. No, kokeneet eivät halua eikä tule.


      • B.Eng
        2015_rambollissa kirjoitti:

        Olisimpa tämän lukenut aikoinaan ennen taloon menoa olisin monelta murheelta säästynyt. Ajattelin vähättelyn ja työn&tiedon panttaamisen olevan henkilöitynyttä, mutta taitaakin olla enemmän tapa kuin poikkeus. Rekrytointipuhelu jo kuulosti siltä, että tule vaan mutta perehdytykseen ei kyllä aikaa ole ja itsenäistä työtä on. Ja sitten patsastellaan kärkisijoilla opiskelijoiden haluamaksi työpaikaksi:) Täytyy tietysti sanoa, että toimintaa on monella allalla ja paikkakunnalla, että jollain voi käydä ihan hyväkin tuuri.

        Kuten myös, paha olo päivittäin meidän yksikössä projektipäälliköt huutavat. Voisi sen asian normaalillakin äänenpainolla ilmaista. Aikuisten ihmisten työpaikkaan ei voi kuulua jokapäiväinen alatyylinen kiroaminen. Jonkinlainen kuluttajansuoja pitäisi olla. Työnhakuilmoitus ja vieläpä haastattelukierrokset antoivat aivan eri kuvan. Nyt jumitetaan paskoissa työtehtävissä huonolla palkalla.


      • asennevamma
        B.Eng kirjoitti:

        Kuten myös, paha olo päivittäin meidän yksikössä projektipäälliköt huutavat. Voisi sen asian normaalillakin äänenpainolla ilmaista. Aikuisten ihmisten työpaikkaan ei voi kuulua jokapäiväinen alatyylinen kiroaminen. Jonkinlainen kuluttajansuoja pitäisi olla. Työnhakuilmoitus ja vieläpä haastattelukierrokset antoivat aivan eri kuvan. Nyt jumitetaan paskoissa työtehtävissä huonolla palkalla.

        Tuskin ne pääliköt ilman mitään syytä huuda? Jos on niin kamalaa niin kannattaisiko miettiä jotain miellyttävämpää työtä. Kukaan ei teitä pakota töihin jos ette itse sitä halua.

        Jos palkka on mielestänne paskaa, miksi ette mene sellaiseen paikkaan töihin missä maksetaan palkkaa mielin määrin? Kukaan ei kultalusikkaa perseeseenne työnnä, ellei itse auta asiassa.

        Täällä on turha rutista jos kiroilu ottaa pannuun. Tästä tavasta ette pääse eroon edes seurakunnan hommissa. Kannattaisi varmasti kertoa asianomaiselle jos puhetyyli ei miellytä. Kuluttaja-asiamiestä ei myöskään kamalasti asia taitaisi hetkauttaa. Kannattaisi miettiä elämän tosiasioita uudestaan, jos kiroilu kuuluu ongelmien kärkipäähän.


      • Ota_nöyrä_konttausasento

        Pieksämäellä ja Siilinjärvellä Ramboll asiantuntujat hoitaa lisäämällä vaseliiania lisää anukseen.


    • Pöyryn dorkat narsut

      Pääsevat tasoiseensa firmaan jonon jatkoksi

    • ymparistontuhoaja

      Juu ei yhtiö kerro mistä tempaavat yleiskaavat. Kv hyväksyy heti , lainvoima samalla viikolla ja hups rantasi onkin vm lc rc käytössä, vaan ei omistuksessa.
      Ala-arvoista työtä mutta oikeusasteet eivät kaada. Mee sinne töihin 'kantamaan vastuuta'

    • ihanaaoikeutta

      Olen kolmena kesänä ollut Rambolilla.
      Ei tarvitse olla sosiaalipummi.
      On kuin kullervo metsäkankaalla.
      Yksin Jumalansa kanssa.
      Itse saa tehdä ja taivaltaa pitkin
      metsiä.
      Oppihan siinä jotain itsestään ja
      luonnosta.

      Siihen konttorirottien
      jyrsinnästä neuvoisin
      olemaan kaukana.
      Pidä kännykkä kiinni,
      jos sinulla on vallanhimoinen
      "pomo".
      Vittu sille sekopäälle kuulu
      sun henkilökohtaiset asiat.
      Saatana pitäkööt työasiat
      työasioina ja työaikana.

      Lisäksi neuvoisin aina
      ottamaan työohjeet
      kirjallisina.
      Pyydä ne sähköpostina.
      Koska on ihmeellistä,
      jos vihaa toista ihmistä,
      kuinka kaikki hyvät neuvot
      unohtuu, kun pitää
      arvioida sellaisen ihmisen
      työssämenestymistä,
      jota vihaa esimerkiksi
      hämmästyttävän ahkeruuden
      ja järkevän sähköposteihin
      vastailun vuoksi.

      Ei ole typeryksille
      mitään inhottavampaa,
      kuin että heidän kuvitelmansa
      järkevyydestä rikotaan.

    • nimimerkillinen@#%&*

      Kolme kesää siellä kuitenkin ollut töissä. Miksi ihmeessä jos parempia paikkoja olisi tarjolla? Kertoisitko.

    • ex työntekijä

      Jos haluat paska duunipaikan niin mene ihmeessä ko firmaan!!!

    • Ramboll irtisanoi

      tl asiantuntijansa,

    • huonot_pomot

      En suosittele!

    • Rambollhävitti
    • Anal_aatelia_Tarmonkaa
    • espoopa

      Ramboll vedättää kuusi-nolla ... Miksikö? Ensin annetaan hyvä kuva ja jos jostain syystä kysyt lainmukaisuutta, niin kyyti on kylmää...

    • VR_ammattylpeys_rapistuu
    • maanisdepressinen_MakeIS

      Ensimmäiseksi asia viedään linjaorganisaatiossa seuraavalle asteelle. Kun Livi kp päällikö puolustelee kantelun kohteena olevaa turvalaitesiantuntijaa, marssivat kunnossapitäjän asentajat ja pomot pääluottamusmiesten kanssa aluepäällikön puheille.

      Neuvottelussa sovitaan, että asianosaisia ei paljasteta. Muutekin palaveri sujuu lupaavasti.

      - Meitä kuunneltiin ja aluepäällikö is vaikutti aidosti hämmästyneeltä siitä, mitä kaikkea kunnossapidossa oikein oli ollut meneillään, ratatekninen työntekijä muistelee.

      Kun tieto salaisesta palaverista tavoittaa Ramboll turvalaiteasintuntijan ja livi is alue Mikkonen aluepäällikön, alkaa systemaattinen "syyllisten" etsintä: ketkä ovat röyhkeästi ohittaneet organisaatiossa Ahtiaisen ja menneet suoraan tilaajan M.Levosen pakeille?

      - Yhtäkkiä syyllisiä olimmekin me, jotka olimme lähteneet hakemaan asiaan parannusta kadonneista Vainikkalan 5 vuoden ajan mittausdokunteista .kp7 Destia aikaiset dokumentit edellisettä vuodelta on Ramboll asiantuntija kadottanut kuin tuhka tuuleen. KP IS aluepäällikkö vetäytyi taustalle Lemille ja kaikkein hulluimmassa vaiheessa perustettiin työyhteisön hengenkohotuselin, jonka johtoon asetettiin tämä Ramboll maaninen turvalaiteasiantuntija.

    • TrioErectusteam

      Ramboll työyhteisönä

      Yrityskulttuurimme perustuu vahvasti ihmislähtöisyyteen ja työssä viihtymiseen.

    • Liikennevirastonvikataas

      Kun Varkaudessa säiliövaunu nousi ylikäytävällä jäisestä leippaurasta omille teilleen. Lankutuksella olisi pitänyt olla sovittu 15 cm kovettunutta lunta ja jäätä. Estäs liikennevirasto kun olisi ollut täysi polttoainevaunu keskellä asutusaluetta.

      • Niinvai

        Olisko kuitenkin ollu kunnossapitäjän vika. LiVi ei ehdi joka paikkaan.

        Ps se on laippaura


    • SeOnkinRambollinSyy
    • VoihanVidaMikkojaMake

      Tavarajuna ylitti juuri kahden veturin ja 22 vaunun letkassa Kivipurontien tasoristeystä, kun rata vaurioitui. Ilmeisesti tasoristeyksen kohdalla ratapölkyt pääsivät liikkumaan niin, että yksi vaunuista kiilautui sivuun.

    • I_am_ashfuck_rider10year

      RATA2016 tapahtuma sen paljasti. Narsulla turvalaiteasiantuntijalla ei ole kuin tehtyjä ruumiita ja ihmisen hyväksikäyttöä eri yhteistyötasoilla 10 vuoden työurallaan. Yhtään ystävää tai tuttua ei ole millään tasolla. Kaikki tuttavuudet on hyväksikäytetty ja useita kertoja luottamus petettty. Kuka tälläistä narsistista valehtelevaa asiantuntijaa haluaa lähipiiriinsä.

    • Paska_kuin_varpusparvi

      v. 2005 Parviaisen luomus Rautatieläisten liiton 73 osastosta levisi paskaa kuin varpusparvi sähköasentajien mukana RHK vaatimusten myötä kaikkiin mahdollisiin insinööriri toimistoihin meriiteillä jotka perustuivat valheellissiin työhakemuksiin. Uudet toimijat eivät ymmärtäneet tarkistaa väärennettyjä koulu ja työtodistuksia. Tavat opittu RL os Parviaisen luottamiekursseilla Kiljavalla..

    • Liikennevirastovastaakp

      Joensuun Uimaharjun ratapihalla työskennellyt mies loukkaantui kiskobussin törmättyä häneen keskiviikkoaamuna noin kello 08. Kolme henkilöä oli ollut etsimässä maakaapeleita kiskojen lähistöllä ratapihalla kun Nurmeksen suunnasta tullut kiskobussi törmäsi joensuulaiseen 55-vuotiaaseen mieheen osuen ilmeisesti tätä käteen.
      Mies toimitettiin hoitoon keskussairaalaan, poliisi jatkaa tapahtuman tutkintaa.

    • Miksi_Ramboll_ei_valvo

      Kolme työntekijää oli ratapihalla paikantamassa maakaapeleita, kun Nurmeksen suunnasta tullut kiskobussi törmäsi joensuulaiseen 55-vuotiaaseen mieheen, ilmeisesti ensin käteen.
      Eikö isännönnöinti saa palkkansa että valvoo työtapoja rautatiealueella. Ei se siellä Joensuun ABC baarilla aamukahvilla onnistu.
      Mainoslauseiden liirum laarumeiden mukaan Uimaharjussa pitäisi olla pari linja-autolastia turvallisuus asiantuntijoita selvittämässä mitä tapahtuu. Menee kuten case Luikonlahti että työntekijän oma vika ja pomot selviää vastuustaan Timo Pino avustuksella.

      • Eikösvai

        Isännöitsijä ei voi olla joka työmaalla koko aikaa valvomassa. Valvonta kuuluu kunnossapitäjälle


      • Toivon_työrauhaa

        Välitä tämä tieto Ramboll turvalaiteasiantuntijoille jotka ovat iholla koko ajan


      • Mitenpä
        Toivon_työrauhaa kirjoitti:

        Välitä tämä tieto Ramboll turvalaiteasiantuntijoille jotka ovat iholla koko ajan

        Turvalaiteasentaja voi toimia turvallisuuskoordinaattori. Kuten nyt on


      • Pitkä_veltto_on_sellanen

        Ajaa itsensä umpikujaan niin asiantutijana kuin myös palvelukoira yhdistyksessä. Kaverit häviää eikä "älä vastaa"merkityihin soittoihin vastata. Kun perhe ja työt ahdistaa aletaan katsella vahvoja oksia. Sääliksi käy miten hyvä asentaja pilaa oman perheensä elämän narsismilla ja pyrkyryydellä.
        Turvalaiteasentaja voi olla turvallisuuskoordinaattori mutta silloin pitää olla isot tissit ja hyvä perse. Toinen riittää.


    • hyväpalkkavalvojakppomot

      Jätkät on kuin hampaattomia mummoja Kimmelin naistentansseissa.

    • Lukiko_haalari_VRTrack

      Kukahan siellä Uimaharjussa jäi junan alle

    • Torbedo_tulee_kohti

      6.2.2006 esimiehen elämän tuhominen saa kymmenen vuoden jälkeen samanlaisen ihmisen elämän tuhoamisen. Viedään asia loppuun ja loppuun ja loppuun ja loppuun.

    • 494112

      494112

    • Ajattelijat

      Nyt yritys vie kahvipaussinkin. Se juodaan työn ohessa ja omalla työpisteellä. Aamu, että iltapäiväkahvi. Toki voit juoda sen taukotilassakin ja rupatella työkavereitten kanssa, mutta se on omaa aikaa. Sitten ei saa häiritä työkavereita. Tämä on firman käsitys ihmisläheisestä työpaikasta ja yleensäkin johtamisesta. Ei kannata tulla töihin tähän firmaan, mutta jos ei saa töitä muualta niin pakko kai sitten.
      Aika paljon firma on siirtänyt töitä Intiaan.

    • Ihmetteliä

      Voiko Rambollissa käyttää virkasähköpostia henkilökohtaisiin riitaasioden hoitoon työaikana?

    • Rambollsähköasentajat

      Pyörittää omia sähköurakointiliikettä, kenneliä,autokauppaa ja koirakouluja täysin työajalla, työpuhelimilla, tietokoneilla, sähköpostiosoitteella ja omien bisnesten kilometrirahat omalla autolla laskutetaan Rambollilta.

    • Kuseomaan-housuun-jhlsas
    • Rumboll

      Joskus 5 v-sitten vaikutti olevan tosi kireä ilmapiiri Rambolilaisilla,esim:työpaikkaurheilussa sai tapella heidän kanssaan.

    • B.ENG

      Jaellaan arvometallien värissä olevaa kypärää jos on osannut nuoleskella oikeaa pomoa. Paska paikka

    • B.ENG

      Nyt jaetaan arvometallin kullan väristä kypärää, jos on osannut nuoleskella oikeaa pomomiestä. Paska paikka

      • Anonyymi

        Sehän on toisin sanoen a-insinöörit hehe. Kultakypärä parhaalle nuoleskelijalle ja kenkää liikaa tietävälle asiantuntijalle. Nuoret vaan chillaa kun on kliffaa. Ei asiantuntijan paikka.


    • turvis_ammattihäpeä
    • KukapelastaaRambollhomot

      Liikennevirasto Anterot Mikkon ja Kaukon on homokulttuurin kannattaja.

    • Ramb_asiant_voittaa-aina
    • Rambolltlasiantuntija

      Jo lauantaina kaikki IS:n haastattelemat epäillyn koiramiehen tunteneet kuvailivat miestä oman tiensä kulkijaksi ja omalaatuiseksi narsistiseksi ihmiseksi. Hänellä oli peli rahahuolia ja ongelmia naapureidensa ja sukulaistensa kanssa. Epäillyllä oli myös naapurissa asuvaa sukulaistaan koskeva lähestymiskielto. Alapitkällä Pajujärvellä asunut veli oli tehnyt itsemurhan.

      Eräs epäillyn työelämästä tuntenut mies kuvailee hänen olleen persoonaltaan narsistinen epävakaa: käytös saattoi muuttua yhdessä hetkessä ilosta raivoon.

      – Hän käyttäytyi uhkaavasti, mies kuvaili.

      Paikallisten asukkaiden mukaan miehellä oli ollut ongelmia myös VR työssä. Kertomuksen mukaan hän olisi esittänyt entisille työtovereilleen ollessaan sellaisia fyysisiä uhkauksia, että paikalle piti kutsua turvalaitemiehet.

    • 1500eur

      Ramboll infra rekrytoi maksavat 1500 eur palkkion jos joku henkilöstöstä vihjaa henkilöstä joka rekrytoituu taloon.

    • ins.AMK

      Paskamainen työpaikka, haetteenkin aivan toisensalaisiin suunnittelutehtäviin, mitä hakemusessa ja haastattelussa annettiin ymmärtää. Osastolla muutama yli-ikäinen (yli 65v) työnsankari. Vittumainen esimies. Projektipäälliköt vittuilevat päivittäin.

      • vittuilullahuipputulokse

        eikä tulosta tule. Miksiköhän?:D


    • Ramboll_simputtaa_VRTrac

      Kouvolan ratapihalla tehdään 7.9. alkaen radantarkastusta. Junat kulkevat alennettua nopeutta. Myöhästymiset arviolta 10-30 minuuttia.
      VRTrack kunnossapito päättyy31.10.2016. Nyt laitateen rata ja turvalaitteet viideksi vuodeksi kuntoon Destialle niin kuin ennenkin kp7:lla kuusi vuotta sitten.

    • MitäRamboll_teki5vuotta

      Korjaustyöt Kouvolan seudun rataverkolla ovat parhaillaan erittäin laajat. Niin sanotuilla läpimenoraiteilla korjauskohteiden määräksi on tarkentunut 17. Nämä korjaukset vaikuttavat merkittävästi junaliikenteeseen, koska nopeutta on jouduttu alentamaan huomattavasti. Liikenneviraston kunnossapitoyksikön päällikön Jukka P. Valjakan mukaan suuri osa korjauksista on nopeita, mutta joissakin tapauksissa korjausaika voi venyä viikkoon tai kahteen.

      Koko kunnossapitoalueella korjauskohteita on Valjakan mukaan jopa yli 200. Suuri osa kohteista sijaitsee hiljaisilla ratapihoilla. Valjakan mukaan kohteista on korjattu noin puolet. Puutteet alueen rataverkon kunnossapidossa havaittiin elokuun puolivälin tienoilla.

      Ramboll valvojat keskittyivät kunnossapitäjän tarjoiluun.
      Destian ammattiosaamistaso on sitä luokkaa ettei huoltamatonta infraa oteta vastaan.
      Nyt se takaisinotto voimaan , Manne ja Harro töihin Kouvolaan takaisin selittämään ketkä päälliköt ja työnjohtjat ymmarsvät kunnostapidosta mitäkin.
      Pääasia oli että aamulla oli pullaa kahvipöydässä ja valvojille piti tulostaa muovikassi papereita kerran kuukaudessa.

    • Pitkätukkababyface

      Palkankorotuksen aika- Pari vuotta miesten töitä kunnossapidon töitä. Kunnossapidon ammattitaito Jarin kanssa samaa luokkaa.

    • Tracillä_ei_hätää

      Kunnossapitäjällä VRT:llä on kymmenittäin Väylät ja liikenne tapahtumassa liikenne, inframalli, media, turvallisuus, laatu, IT, kunnossapito suunnittelijoita jotka hoitaa Kouvolan ongelmat muutamalla kommentilla twitterissä.

    • Herneestä_kävyksi

      Ramboll VRTrack valvonta Itä_Suomessa on huippu esimerkki siitä miten istutaan Liikenneviraston ylitarkastajien perseillä tuleen. Keksitään ja keksitään juttuja kunnossapidosta ja syötetään pajunköyttä paskaa Liikenneviraston Valjakkalalle ja Kaukoiselle. Tarpeeksi kun paskapalloa pyöritetään herneestä tulee käpy jonka ylitarkastaja vetää varomattomasti nenäänsä. Siitä ei ole helppoa paluutietä. Ramboll mies on näin kostanut kunnossapitäjälle kun ruokaa ja viinaa ja perseennuolentaa ei tullut tarpeeksi. Tee minun mieleksi ei käynyt kunnossapitäjälle. Eikä nyrkillä kovistelu ja pitkän miehen uhkailu auttanut. Nämä ei ymmärrä mitään millainen rikka on vaihteen kielen välissä Kouvolassa kun menee valvontaan ja mikä kun ei mene. Liikenneviraston ammattitaito perustuu siihen sontaan mitä Ramboll näille syöttää.
      Toivottavasti nämä Liikennevirastus ratakunnossapidon ylitarkastajat tulevat useammin kunnossapitäjän työmaalle kuten loppukesästä ilman Ramboll esinahkaa.
      Ramboll on kuin esinahka, vetäytyy sivuun kun tosi hommat ja vastuu alkaa.

    • Kiitos_VR_hyvä_startup

      Kouvolan alueen rataverkolla on havaittu laaja kunnossapitotöiden laiminlyönti. Asian vahvistaa Liikenneviraston kunnossapitoyksikön päällikkö Jukka P. Valjakka. Laiminlyöntien takia raideliikenteen nopeutta on alennettu tuntuvasti noin kymmenessä kohteessa Kouvolan ratapihan lähistöllä.

      Valjakan mukaan korjauksia tehdään lähinnä kunnossapitoalue 6:lla, joka ulottuu Kotkasta Pieksämäelle ja Kouvolasta Lahteen. Tällä hetkellä alueen kunnossapidosta vastaa VR Track.

      Tämänhetkisen arvion mukaan korjaustöissä saattaa mennä useampi viikko. Lopullinen aikataulu riippuu esimerkiksi varaosien saatavuudesta. Korjaustöiden vaikutus junaliikenteeseen on merkittävä. Esimerkiksi henkilöjunaliikenteen arvioidaan myöhästelevän 10—30 minuuttia.

      Valjakan tämänhetkisten tietojen mukaan kunnossapitotöiden laiminlyönnistä ei ole aiheutunut vaaraa raideliikenteen turvallisuudelle. Liikennevirasto kuitenkin tutkii asiaa edelleen. Tilanteesta on ilmoitettu myös liikenteen turvallisuusvirasto Trafille.

    • Parikkala_Joensuu

      Onko liikenteenohjausjärjestelmään tehty perinteisen ammattimaisesti mystinen vika. Siihen pitää olla huippu ammattimies ja asiantuntija narsisti.

    • Tämähän_on_peruskauraa

      Junat jäävät Parikkala-Joensuu välillä myöhään
      Liikenteenohjausjärjestelmässä olevan vian vuoksi junat jäävät Parikkala-Joensuu välillä noin 20-40 minuuttia myöhään. Liikennevirasto ei ole antanut korjausarviota vian kestosta.

    • B.Eng

      Tyytyväisyyskyselyn ESES2016 vastausaikaa pidennettiin, jotta oltaisiin saatu parempi vastausprosentti. Alle jäi viimevuotisesta.

      • Ingenjör

        Tuohan vain kertoo siitä, että työntekijöitä ei kiinnosta vaikuttaa omaan työympäristöönsä. Aika vaikea on mitään muuttaa, jos ei edes sanota mielipidettä. Ei vastaamatta oleminen ole kannanotto vaan täyttä tyhmyyttä.


      • B.Eng
        Ingenjör kirjoitti:

        Tuohan vain kertoo siitä, että työntekijöitä ei kiinnosta vaikuttaa omaan työympäristöönsä. Aika vaikea on mitään muuttaa, jos ei edes sanota mielipidettä. Ei vastaamatta oleminen ole kannanotto vaan täyttä tyhmyyttä.

        Tai talonjohto ei halua puuttua epäkohtiin sen vuoksi jätetään vastaamatta. Aika turhauttavaa on vastata kun mitään muutoksia ei aiempinakaan vuosina ole tapahtunut.


    • Nauti_Berliinin_yössä
    • Savo_Ramb_tl_asiantuntij
    • Ramboll_on_paha_olla

      8 kk Rambolilla Espoossa ja olen pettynyt paikkaan. Ei ollenkaan perehdytystä työtehtäviin vaan suoraan heti töihin kiinni. Rambolin orginisaatio ym. on jäänyt vieraaksi. Rambolilla on perehdyspäivä, jossa on pakko käydä. Työkiireiden vuoksi en ole vielä tähänkään ehtinyt ja enää ei edes tee mieli osallistua.

      Edellisessä työpaikoissa määräaikaisissa pyydettiin aina mukaan lounaalle sekä kahvitauoille ja ylipäätänsä toivotettiin tervetulleeksi taloon jollon itsekin oppi toimintamallin ja toivotti uuden työntekijän tervetulleeksi. Rambolilla ei näin tapahdu, huom tämä on ensimmäinen vakituinen työpaikkani.

      Yksikössäni on myös liikkeillä kultakypäröitä, joiden pitäisi kiertää työntekijältä toiselle. Nyt noin 3 kuukauden ajan kypärä on pysynyt yhden ja saman työntekijän pöydällä. Samoin ESES2016 kysely lähiesimiehet lähettivät sähköpostia ja patisitvat vastamaan sen jälkeen kun vastausaikaa oli pidennetty. Työilmapiiri on outo projektipäälliköt huutavat ja paiskovat ovia kun asia ei ole mennyt halutulla tavalla. Töitä on paljon ja niitä pitää tehdä kamalalla kiireellä.

      Työtehtävät eivät ole olleet niitä joita luvattiin. En ole päässyt kertaakaan näyttämään erikoisosaamista. Asiat täytyy tehdään aikaa vievästi vaikka samalla saarnataan tehokkuudesta. Suututtaa myös ns. tulipalojen sammuttelu, kun joku toinen on möhlinyt. Palkkaus on surkea luvattiin tarkistaa palkka koe-ajan jälkeen, kun otin asian puheeksi esimies sanoi, että palataan asiaan ensivuonna. Jälkikäteen esimies lipsautti sen, että oli rekrytoinnin aikana soittanut ex-kollegalleni, joka oli myös esimieheni ex-kollega ja kysellyt minusta vaikka olin antanut toiset henkilöt suosittelijoiksi cv:ssä.

      • Ent_rambollilainen

        Pahempaan suuntaan on näköjään menty. Kyllä se alkoi jo silloin kun itse jouduin lähtemään talosta v 2013 yt-neuvotteluiden jälkeen.

        Vielä v. 2004-2010 oli ihmismäisempi meno vallalla. Sitten yhtiöön iski ahneus ja osteltiin firmoja sieltä ja täältä. Silloiset johtajat lähtivät. Tilalle tulivat "tulos tai ulos" tyypit. Seuraukset ovat näkyvissä.


      • Ramboll_Espoo

        Kuulin kun esimies tuhahti sairaslomatodistusta tuonneelle kollegalle, että sinun sairaslomasi takia organisaatio kaatui kuin korttitalo. Kaveri lähti erittäin murtunein mielin sairaslomalle. Näin Rambolilla Espoossa


      • löytyy_ins_rouvalle_työ

        Sähköasentaja asiantuntujat savustaa oikeat insinöörit pihalle


      • Ramboll_Espoo

        Meidänkin officesta heitäkin sähköasentajia löytyy.


      • höpöhöpö__
        löytyy_ins_rouvalle_työ kirjoitti:

        Sähköasentaja asiantuntujat savustaa oikeat insinöörit pihalle

        Miksi? Tuskinpa. Eiköhän niille sähkömiehelle löydy töitä muutenkin omasta takaa, ei tarvitse muita kytätä ja savustaa kun itsellä on kaikki kunnossa. Ei sähkömiehen tarvitse kilpailla inssin töistä, sähkömiehille riittää ihan hyvin oman alan töitäkin.


      • Ramboll_Espoo
        höpöhöpö__ kirjoitti:

        Miksi? Tuskinpa. Eiköhän niille sähkömiehelle löydy töitä muutenkin omasta takaa, ei tarvitse muita kytätä ja savustaa kun itsellä on kaikki kunnossa. Ei sähkömiehen tarvitse kilpailla inssin töistä, sähkömiehille riittää ihan hyvin oman alan töitäkin.

        Viimeksi tulleista puolet sähköasentajia ja puolet insinöörejä


      • Nais_insinööri_JNS-VRT
        Ramboll_Espoo kirjoitti:

        Viimeksi tulleista puolet sähköasentajia ja puolet insinöörejä

        Joensuussa aloittaa vaalea nais projekti-insnööri 1.11.2016. Kun ei muita hakioita ole.


      • VRTrakille_ei_hae_kukaan

        Insinöörihakuja hehkutetaan kaikilla leveleilla. Sähköasentajia hävetään firmassa. Siksi haku on julkinen vain Riihimäen asemaseudun keskikaljabaareissa.


      • saikulla_hyvä_olla

    • Ramboll_koirakoulu

      http://www.lansi-savo.fi/uutiset/lähellä/katso-video-tottelevaisuutta-testataan-tuomareiden-edessä-59541
      Isännöinnissä asiakkaalle laitetaan piikkipanta kaulaan komentojen tehostamiseksi. Jos et tee mitä käsketään niin näännyt nestehukkaan ja tai teet mitä käsketään.

    • Sotakoiran_mv_ystävät

      Tapahtumat lähtivät siitä liikkeelle, kun koiranomistajan miesystävä ajoi henkilöautoa, ja poliisipartio pysäytti hänen ajonsa.

      Mies ei suostunut puhaltamaan alkometriin. Poliisit kehottivat miestä nousemaan useaan otteeseen autosta, että hänet vietäisiin verikokeeseen. Mies sanoi, että jos häneen kosketaan, hänen kyydissään ollut Remu-koira puree.

      Mies ei kuitenkaan edelleenkään noussut autosta, eikä suostunut ottamaan koiraa haltuunsa. Poliisit sumuttivat kaasua auton sisälle, jonka jälkeen mies nousi autosta. Samassa kuitenkin irrallaan ollut Remu-koira kävi ensimmäisen poliisimiehen lahkeeseen kiinni.

      Poliisi potkaisi koiran tiehensä, minkä jälkeen koira kävi toisen poliisimiehen kimppuun. Hän yritti ampua koiraa, mutta laukaus meni ohitse. Tämän jälkeen raivon vallassa ollut koira kävi uudelleen ensimmäisen poliisimiehen kimppuun, jolloin tämä onnistui ampumaan koiraa vasempaan etujalkaan.

    • Tuuvej

      Alkaa vähän vaikuttamaan että joku haluton ja kyvytön insinöörin ketku vaihtaa nimimerkkiä ja jauhaa samaa asiaa paikan huonoudesta:D Tuntuu että jotkut odottaa pääsevänsä valmiiseen pöytään ilman että työssä tarvitsee päätään käyttää. Tiedän vaan tapauksia jotka odottaa että esim.suunnittelutyö on pelkkää viivan piirtämistä ja pienikin paine (kiire)pakottaa kaverit saikulle kun ei haluta ottaa vastuuta muusta kuin tuntikortin täytöstä. "Teen vain sen mitä sanotaan" ei ole kovin hyvä asenne millään konsultti alalla. Mut eipä se multa ole pois, kyllä osaajista ja hyvistä tyypeistä pidetään kiinni. Mut hyvä että lounastauot on myös huolena, työt voi jäädä väliin, lounas ei ;) Asennetta sekin.

    • Ramboll_sähköasentajat

      Liikennevirasto on määrännyt että Ramboll sähköasentajat on kastronoitava ettei suku jatku mieleltään sairailla geeneillä. Nämä narsistiset sähköasentaja turvalaiteasiantuntijat tuhoavat kaikki työyhteisöt. Viimeksi Mipro on ilmoittanut että näistä kusipäistä Ramboll asentajista on päästävä eroon. Soita make jokapaikkaan ja kysy onko sulla yhtään ystäävää. Akkakin muuttaa eri osoitteeseen.

    • Voihyvanenaika

      Ohhoh,minä viihdyn Rambollissa. En ole Espoossa töissä.

    • Ramboll_teki_kust_arvion

      Liikennevirasto on päässyt hyvään vauhtiin Kouvolan ratateknisen oppimiskeskuksen rakentamisessa.
      Hallituskatu 19:ssä on meneillään vanhan 1950-luvulla rakennetun huoltorakennuksen korjaus. Samaan aikaan on aloitettu myös niin turvalaitehallin kuin hitsaus- ja hiontahallin rakentaminen.
      Turvalaitehalli nousee Hallituskadun varteen. Hitsaushalli tulee lähemmäksi rataa. Hallien väliin jää vanha rakennus, joka saneerataan koulutustiloiksi.
      Projektipäällikkö Janne Tuovinen Liikennevirastosta kertoo, että oppimiskeskuksen kokonaiskustannusten kasvu pääsi yllättämään. Kun vielä viime vuoden elokuussa hankkeen hintalapuksi arvioitiin noin 6 miljoonaa euroa, on kokonaiskustannusarvio tällä hetkellä 13 miljoonaa euroa.
      — Yhdessä vaiheessa arvio oli myös 10 miljoonaa euroa. Kyllä kustannusten suuruus oli yllätys. Pääsyinä kustannusten nousulle olivat rakennuskustannusten kallistuminen ja alueella jo olleen rakennuksen huono kunto, Tuovinen sanoo.
      VR:n käytössä ollut huoltorakennus kärsi muun muassa vesivahingoista, joten kunnostamiseen uppoaa aiottua enemmän euroja.
      Hankkeen kustannusten reilu kasvu aiheutti sen, että alkuperäinen kilpailutus jouduttiin keskeyttämään.
      — Mietimme, että toteutetaanko hanke aiottua pienempänä. Nyt mennään kuitenkin alkuperäisen ajatuksen mukaan.
      Tuovinen sanoo, että oppimiskeskus on Liikennevirastolle erittäin iso investointi.
      Ratatekninen oppimiskeskus kouluttaa valmistuessaan rautatiealan ammattilaisia.
      — Liikenneviraston työpätevyyskoulutus on ollut tähän asti hyvin teoriapainotteista. Kun keskus valmistuu, käytännön opetuksen määrä kasvaa.
      Liikennevirasto julkisti alkuvuodesta 2015 aikeensa rakennuttaa oppimiskeskus Kouvolaan.
      Tavoitteena on, että toiminta käynnistyy lokakuussa 2017. Liikennevirasto ei toimi keskuksessa kouluttajana, vaan koulutuksesta vastaavat kilpailutuksella valitut koulutuslaitokset.

    • Thaikku-thhast_it
    • KiitosMuttaEiKiitos

      En pysty suosittelemaan. Olin muutaman vuoden siellä töissä ja käteen jäi lähinnä paha mieli. Palkkaa ei nostettu, vaikka lupailtiin. "Katsotaan tämän syksyn jälkeen" "Katsotaan kun tämä homma on tehty". Tuli sellainen olo, että jankkaan samaa asiaa, ja sitten ei enää kehdannut kysyäkään... Vastuu ja työt jakautuu tosi epätasaisesti. Toisilla hirveä kiire, toisilla töitä ei juuri ollenkaan. On kyllä rahaa ostella uusia firmoja sieltä täältä, mutta vanhat työntekijät unohdetaan ja etuja huononnetaan. YT:t ihan normijuttu. Niistä vaan ei kerrota ulospäin, koska ei ole pörssiyhtiö. Mitä enemmän teet vapaa-ajallasi töitä, sen enemmän sinua arvostetaan. Opiskelijoiden ykköstoivetyöpaikka (ja tätä kyllä hehkutetaan!), koska eivät todellista meininkiä vielä tiedä. Onneksi pääsin sieltä pois.

      • EXrambollilainen

        Jep! Tää on juuri kuin minun kokemukseni kyseisestä työpaikasta.
        '' Vastuu ja työt jakautuu tosi epätasaisesti. Toisilla hirveä kiire, toisilla töitä ei juuri ollenkaan''
        ''Palkkaa ei nostettu, vaikka lupailtiin''

        Onneksi minäkin pääsin sieltä pois ;)


      • Kaaleppi69

        Samantyyppisiä kokemuksia. YT:n seurauksena tulleita irtisanomisia piiloteltiin talon sisälläkin. Ei mainintaa Intrassa jne. Ihmislähtöisyys on siitä puljusta kaukana. Liian iso alkaa olemaan. Persuksennuolijat siellä jyrää.


      • Pakoputkipitollakunnossa

        v2006 VR sähköasentajia siirtyi joukoittain Ramboll töihin insinööritason hommiin asiantuntijoiksi. Entisten RL osasto 73 sähköasentajien ensimmäinen vaade uudessa virassa oli entisille työkavereille että tarkastettiin omin käsin ABC vessassa onko pakoputki miehillä kunnossa.


    • EXrambollilainen

      En suosittele työpaikkana. Varmasti on parempiakin.
      Lahdessa on ainakin todella huono työilmapiiri. Pelkkää
      selän takana puhumista ja syrjintää. Aikuisten lastentarha.

    • Radan_kp_isännöinnöinti

      Rautatieinfran ammattiosaaminen on romahtanut. Liikennevirastossa ei ole pitkään aikaan henkilöä joka ymmärtäisi sähköisten turvalaitteiden kunnossapitoohjeista-tai laitteista. Olisihan siellä kaikkien arvostamia sähköammattimiehiä. Samoin VRTracissa ei nimetty henkilöä sähköisten turvalaitteiden kunnossapidon sähkö asiantuntijaa kun Villen sakset alkoi heilua 2009. Liikenneviraston alueorganisaatiosta puuttuu turvalaite osaaminen.
      Nyt valvonta perustuu neljään entisen VR sähköasentajan ahdistavaan joka päivittäin toistuvaan raportointiin. Valvonta on muuttunut häiritseväksi jatkuvaksi sekaantumiseksi urakoitsijan toimintaan. Toteutus on vanhalla peukaloruuvi periaatteella joten tuska on valtava ja kunnossapito uupunut ja välinpitämättömyys valtaa alaa. Kun jossain tulee pahempi vika kukaan ei sitten osaakaan antaa mitään teknistä tukea ja turvalaite asiantuntijat soittelee yötäpaivää puolen tunnin välein. Kunnossapitäjän turvaverkko teknisistä ja turvalaiteasiantuntijoiden päällekäynnin suuntaan puuttuu ja työturvalisuus tyhjän tynnyrin kolinaa.
      Ennen niin ammattitaitoinen ja ahkera turvis porukkaa muistuttaa Syyriassa laahustavia ihmisrauniota.

    • OpiRambonTurvisAsiantunt

      Ei liikaa paineita kotirallista

      Puuppolan ralliparoni sanoo olevansa ihmisläheinen johtaja, joka ei turhista asioista nosta melua.

      - Minä haluan antaa ihmisille toiminnan vapauden. Mahdollisimman paljon vapaat kädet, mutta että kaikilla on kuitenkin vastuu omasta osa-alueesta. Kun ihminen kokee, että hänellä on vastuuta, niin hän tuntee itsensä tärkeäksi, Mäkinen toteaa.

      - Niin kauan kuin asiat ovat kunnossa, niin minä vain kannustan eteenpäin. Puutun toki, jos näen jonkun epäkohdan, Mäkinen jatkaa.

      Jyväskylän MM-rallia on mainostettu vahvasti Toyotan kotirallina, vaikka toki automerkki japanilainen onkin. Yleisö varmasti odottaa, että Latvala, Esapekka Lappi ja Juho Hänninen taistelevat tulevana viikonloppuna kirkkaimmista pokaaleista.

      - Olen yrittänyt korostaa porukalle, että turha tässä on liikaa paineita ottaa vaan tehdään hommia rennosti. Uskon, että jokainen jäsen tässä organisaatiossa tekee parhaansa, jotta menestys on mahdollisimman hyvä, Mäkinen summaa.

      - Tietenkin kuskit ottavat varmasti enemmän paineita. Se on aina henkilökohtainen juttu, että miten paljon. Sen tiedän omasta kokemuksesta.

    • Rambonturvalaiteasiantun

      Kaukoliikenteen junat ovat olleet tänä vuonna myöhässä aikaisempia vuosia enemmän. Junien täsmällisyyteen vaikuttavat ratainfran kunto, operaattorin toiminta ja ulkopuoliset syyt, kuten myrskyt ja tasoristeysonnettomuudet. Nyt syynä ovat olleet ratainfran ongelmat.

      – Kaukojunien täsmällisyys on tänä vuonna ollut keskimääräistä huonompaa. Siihen isoimpana syynä on ollut ratainfran kunto ja korjaus, kertoo VR:n viestintäasiantuntija Janna Viisterä.

      Liikenneviraston Rataliikennekeskuksen päivystävä liikennepäällikkö Reima Roisko kertoo, että ratainfran ongelmat johtuvat turvalaitevioista kauko-ohjausjärjestelmässä.

      – Koko vuoden osalta on aika hankalaa perata, mistä ongelmat johtuvat. Yleensä ne johtuvat turvalaitevioista kauko-ohjausjärjestelmässä.

      Roiskon mukaan nämä viat saavat aikaan yhteyskatkoja. Yhteys menee jostain syystä poikki ja sitten vika käydään tarkistamassa ja korjaamassa. Kun turvalaitoksissa on jotakin vikaa, junat joutuvat ajamaan normaalia hiljempaa.

      Ongelmana on ollut Roiskon mukaan myös sähköratavauriot. Erityisesti talviaikaan myös sää-olosuhteilla on vaikutusta junien aikatauluihin.

      – Kesällä on ratatöitä ja ne tekevät sitten omat vaikeutensa. Vikoja on ollut ympäri vuoden tasaisesti.

      Roiskon mukaan kaikki viat on saatu korjattua, mutta uusia vikoja on kuitenkin tullut.

      – On ollut myös komponentti- ja sähkövikoja. Kaikkea mahdollista mitä voi tullakaan.
      Junaraide
      Ratatyöt voivat viivästyttää junaliikennettä. Henrietta Hassinen / Yle
      Ongelmallisinta Etelä-Suomessa

      , että tänä vuonna myöhästymisiä on ollut aikaisempia vuosia enemmän. Vuonna 2013 tilanne oli samankaltainen.

      Rataliikennekeskuksen päivystävän liikennepäällikön Reima Roiskon mukaan vikoja on ollut ympäri Suomea. Jos vikoja tulee Etelä-Suomessa, ne vaikuttavat useimpiin juniin myös muualla. Myös Itä- ja Pohjois-Suomessa on ollut ongelmia, mutta siellä liikennettä on vähemmän.

      – Etelässä vaikutus on isompi. Vikoja on ympäri Suomea. Ei ole ollut sellaista aluetta, jossa vikoja ei olisi ollut.

      Helsingin seudulla esimerkiksi Pasilan Tripla-rakennusalueella on tehty ratatöitä ja osa on mennyt sulkuun. Ilmalassa on puolestaan ollut viime aikoina huolto- ja remonttitöiden takia poikkeusjärjestelyjä.

      – Äkillisissä vikatilanteissa on käynyt niin, että esimerkiksi Ilmalasta ei pystytä liikennöimään niiltä raiteilta, missä on laituri. Silloin matkustajapalvelua ei pystytä hoitamaan.

      Roiskon mukaan viat ovat korjaantuneet tyypillisesti tunnin aikana.

      Rataliikennekeskus raportoi viasta ja sen korjausarviosta VR:lle.

      – VR:n kanssa suunnittelemme ja priorisoimme sitä, mitkä junat ovat etusijalla. Jos junia joudutaan vähentämään, siitä sovimme yhdessä VR:n kanssa.

      VR:n viestintäasiantuntija Janna Viisterä toteaa, että tilannetta seurataan koko ajan.

      – Aikataulukausi vaihtuu 3–4 kertaa vuodessa. Täsmällisyys huomioidaan aina uusia aikatauluja suunniteltaessa.

    • Rambotlasiantuntkertoi

      Ramboll turvalaiteasiantuntijan mukaan LIVI vaatii kilpailukelvottoman VRTracin työyhteenliittymään Suomen parhaan rataurakoitsijan KOMSOR Oy Sonkajärveltä kanssa. Luottoluokitus AAA kuuluva yritys on hiissannut alimpaan kunnossapitoluokkaan pudonneen VRTracintyöyhteenliitymällä kp 4 jatkoneuvottelluun. KOMSOR huippuosaaminen miehet ja koneet on VRTrack pelastusrengas. Komsorilla on muuten ainut nainen töissä toimitusjohtajan rouva joka on toisen pääomistajan Komulaisen tytär. Käyppä VRTrack insinööripelle katsomassa Komsor netti sivuja. Aloita vaikka konekannsta jos niistä mitään ymmärrät.
      VRTrack organisaatiossa on aina käytöntö nykyisin kun pitäisi töitä tehdä otetaan uusi insinööripelle firmaan lisää. Näitä insinöörejä on neljällä kunnossapitoalueella kunnossapidossa enemmän kuin työmiehiä.

    • Missä-osaaminen-Livi

      Kolme mielestään korvaamatonta sähköasentajaa samassa pöydässä. Liikenneviraston sas turvalaiteasiantuntija, Lappeenrannan sas kunnossapitotyönjohta ja Kouvolan sas kunnossapitotyönjohtaja. Eikö löydy ammattitaitoa ja ahkeruutta Thales huoltovapaan tietokonesetinlaitteen ja vanhojen releaseinlaitteiden vikojen korjaukseen. Viat jatkuu viikkokausia. Eikö se Livin Valjakka voi mennä potkimaan persuuksille näitä vätyksiä kuten vuosi sitten.
      Ei se taida Itäsuomen kunnossapitojohtokaan erottaa ratakiskoa sillankaiteesta.

      22.8. klo 8.15
      Viivästyksiä kaukoliikenteessä välillä Kouvola-Imatra!
      Kouvolan ja Imatran välillä 10-20 minuutin viivästyksiä junille ratajärjestelmävian vuoksi.
      Liikennevirasto ei ole antanut arviota vian kestosta.

    • make-juke-veke-jane

      Sähköasentajien marttakerhon seurapiiri. Jukka Valjakka miksi ammattitaito ei riitä näillä julleilla Itä-Suomen omasta mielestään viisaimmilla ja korvaamattomilla sähköasentajilla työntekoon. Koska ammattipätevyydet on menneet terveydellisistä syistä aika päivää sitten. Kun ei ole pätevyyksiä ei voi osallistua päivystyksiin eikä turvalaitetöihin. Jos ei pysty päivystämään ei edes saa olla työkaluja eikä turvaliiviä ettei erehdy radalle turvalaitetöihin. Pätevyys riittää ATUn ulkopuolella sepelin lapiointiin.
      Koiran koulutus ja Vaakunan naistentanssit ei vaadi ammattipätevyyksiä.

    • Missään-3S-26elok

      Tottakai paikanpäällä korjaamassa Luumäki-lappeenranta vikaa kunnossapitojohdon kanssa.

    • Anonyymi

      Huippuammattilainen yritys Welado valtaa Väylän rata isännöinnin. Nyt saa kunnossapitäjä tasavertaisen ja ammattimaisen kohtelun. Sanelu ja kiristäminen loppuu.
      Viisitoista vuotta Ramboll saamattomat, suurella suulla, tekaistuilla työtodistuksilla, yrityssalaisuuksia vieneet ja hävittäneet rataisännöitsijät ja turvalaiteasiantuntijat pääsevät ansaitsemalleen kilometritehtaalle töihin.

      • Anonyymi

        Melkoista kyynerpää-taktiikkaa ja selkäänpuukotusta se on meno myös Weladollakin, kun vielä osa työntekijöitäkin pääsi taannoin firman omistajiksi eli "kympeiksi" pätemään. Osa nousukkaista oli vielä näitä VR:ltä tulleita kaikesta kaiken tietäviä "suurjohtajia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoista kyynerpää-taktiikkaa ja selkäänpuukotusta se on meno myös Weladollakin, kun vielä osa työntekijöitäkin pääsi taannoin firman omistajiksi eli "kympeiksi" pätemään. Osa nousukkaista oli vielä näitä VR:ltä tulleita kaikesta kaiken tietäviä "suurjohtajia".

        Ramboll myyrä turvalaiteasiantuntija onneksi irtisanottu Oulusta Weladolta. Ei olisi yrmyltä ammattitaito riittänyt yhteistyöhön kunnossapitäjän kanssa. VR asentajina nämä turvalaiteasintuntijat lomalle lähtiessään teki källi vikoja jonka korjasi kun muut ei osannut lomalta tultuaan. Kääntölaite kykennöissä pitkän suojaputken korvasi vain pätkät juuri vain koneelta pöllin alapintaan.
        Työaika pääasiassa nukuttiin tai pelattiin korttia laitetiloissa. Sitten yöt tehtiin firabelitöitä vartijoina ja portsari hommissa.


        Projektinjohtopalvelut radan kunnossapitoalueille 9 ja 10
        Lyhyesti asiakkaasta
        Liikennevirasto vastaa Suomen teistä, rautateistä ja vesiväylistä sekä liikennejärjestelmän kokonaisvaltaisesta kehittämisestä ja ylläpidosta. Liikennevirasto edistää toiminnallaan koko liikennejärjestelmän toimivuutta, liikenteen turvallisuutta ja alueiden tasapainoista kehitystä.
        Haaste/ongelman kuvaus

        Liikennevirasto kokeilee rataverkon kunnossapitoon uutta projektinjohtopalvelu -mallia, jossa valittu asiantuntija vastaa sekä isännöinnistä että kunnossapidon projektinjohtotehtävistä. Aiemmin osa tehtävistä on kuulunut kunnossapitourakoiden kokonaisvastuuseen. Haasteena on optimoida kunnossapitotyöt radan elinkaaren ja käytettävissä olevan rahoituksen puitteissa samalla varmistaen rautatieliikenteen turvallisuus.
        Weladon ratkaisu

        Weladon asiantuntijat toimivat projektinjohtopalvelutoimijana vastaten kokonaisvaltaisesti rataosan isännöinnistä, osasta tarkastuksista, kunnossapitotöiden suunnittelusta ja ohjelmoinnista sekä kunnossapitotöiden päätoteuttajavelvollisuuksista. Kunnossapitotyöt ohjelmoidaan ja hankitaan puitesopimustoimijoilta kokonaistaloudellisesti järkevissä työpaketeissa. Weladon asiantuntijat ovat kehittämässä radan kunnossapidon tehtävämäärittelyjä ja menettelyitä sekä uusia taloudellisempia ja tehokkaampia toimintamalleja radan kunnossapitoon ja elinkaaren hallintaan. Weladon asiantuntijat ovat myös mukana kehittämässä Liikenneviraston työkaluja kunnossapitotöiden ohjelmointiin ja tarkastushavaintojen käsittelyyn.
        Tulokset

        Weladon asiantuntijoiden avulla kunnossapitotöiden toimintamalleja ja menettelyitä voidaan kehittää sekä parantaa kunnossapidon teknis-taloudellista tietoisuutta. Uuden palvelumallin avulla voidaan kunnossapitotyöt hankkia pienemmissä osakokonaisuuksissa vähentäen toimittajien riskejä, jolloin työkustannuksissa saavutetaan säästöjä. Palvelumallin avulla pystytään myös reakoimaan tarvittaessa entistä nopeammin muutoksiin ja kehittämään kunnossapidon hankintoja ketterämmin sekä kokeilemaan uusia työmenetelmiä. Projektinjohtopalvelumallissa ajantasainen tieto rataverkon kunnosta ja kunnossapidon tarpeesta on entistä paremmin tilaajalla, eikä kunnossapitotöitä suorittavilla tahoilla.


    • Anonyymi

      Ramboll rataisännöinti turvalaite asiantuntija sähköasentajat vie väylä virastoa kuin litran mittaa. Muut ei muka osaa turvis töitä. Nämä on vielä tarkeämpiä miehiä kuin Mikkelin Matti. Welado meni jo Oulussa halpaan korvaamattomassa sähköasentajassa. On hävittänyt aina kaikki tiedot siirtyessään yrityksestä toiseen. Jokainen turvistöissä ymmärtää kunnossapidon kun lukee kerran viraston ohjeet läpi. Kaikki muu on neiteily, turhan työn teettäminen ja kunnossapitäjän simputus on vain eurojen keräämistä verokirjalle ja kilometrikorvauksia.
      Parviaisen osaston luottomies sähköasentajat voittaa aina. Keinot ei kyllä aina kestä pivänvaloa.

      Tällä korjausilmoituksella hankintayksikkö tekee täsmennyksiä seuraaviin tarjouspyynnön liitteisiin: • Liite 1 Hankinnan kohteen kuvaus ja vaatimukset • Liite 1.2 Asiantuntijoiden osaaminen ja kokemus • Liite 3 Sopimus Edellä mainitut tarjouspyynnön liitteet on korvattu täsmennetyillä versioilla. Täsmennetyt liitteet löytyvät Hanki-palvelusta ko. tarjouskilpailun välilehdeltä "Koko tarjouspyyntö ja liitteet". Tarjoajan tulee ottaa täsmennetyt liitteet huomioon tarjousta laatiessaan. Täsmennettyjen liitteiden nimen perään on lisätty selvyyden vuoksi merkintä "_TÄSMENNETTY". Tarjoajia pyydetään huomioimaan tarjousta laatiessaan hankintayksikön 2.9.2019 julkaisema yhteenveto tarjouskilpailuun liittyvistä kysymyksistä ja vastauksista.

    • Anonyymi

      Väyläviraston ympäristö teko. Kouvola- Pieksämäki väli on täynnä reilun metrin mittaisia 60-luvulla rakennetun turvalaitejärjestelmän opastinmastojen perustuksia polttoleikatuilla putkilla.
      Nehän on kymmenittäin romurautaa pystyssä ATUn vieressä. Ei ole Ramboll isännöin silmään käynyt viidentoista vuoden aikana. Joku taisi juoda senkin väyläviraston urakan rahat ja työt jäi tekemättä.

    • Anonyymi

      Ramboll valvoo minkä osaako. Tämän sillan urakoitsija floppaa ja valuvioista riidellään pitkään. Mäntyharjun miehellä yltää parta yltää napaan ennen kuin projekti on valmis.

      https://yle.fi/uutiset/3-10973097

    • Anonyymi

      Winco ja Welado kerää parhaat NRC Groupista. Ramboll heittää bussin alle kaikki VR taustaiset tyhmät.

    • Anonyymi

      Täytyy sanoa, että viidentoista vuoden Ramboll ura taustana en tunnista täältä lukemaani nillitystä. Omalla kohdallani palkka kohdallaan ja mitä tulee yt-neuvotteluihin, niin kovin monessa yksikössä sellaiset olisi tarpeen, sen verran monta nenänkaivajaa firmasta löytyy, mutta kun kyseessä ei ole pörssiyhtiö, niin yt-neuvotteluita ei ole.

    • Anonyymi

      Ramboll avusti Väylävirastoa kunnossapitoalue 1 kilpailutuksessa. Kaikki onnistui nappiin. Entinen VRTrack, nykyinen NRC hävisi Ramboll hyvillä ohjeilla ja WINco voitti. Tämä on on Ramboll toiminnan kuningasajatus juuri tuon 15 vuotta. Kostetaan entiselle VR työnantajalle joka mahdollisti huippu eläkekertymän.

      • Anonyymi

        Tampere- Seinäjoki turvalaiteurakka kuului Siemensille jo 30 vuotta sitten. Silloinen RHK ylijohtaja vasemmistoliiton valinta Ossi Niemi näpäytti Siemens osaamisen ylivoimaa ESTW ja antoi urakan kokemattomille ruotsalaisille jotka eivät ymmärtäneet liikenteen ohjausjärjestelmistä mitään. . Olivat enemmän puhelinkeskus vasemman käden rimputtajia.
        30 vuotta ja swedu pellejen frisk paskatlaaitteet puretaan Suomen lyhytikäisimpinä turvalaitteina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampere- Seinäjoki turvalaiteurakka kuului Siemensille jo 30 vuotta sitten. Silloinen RHK ylijohtaja vasemmistoliiton valinta Ossi Niemi näpäytti Siemens osaamisen ylivoimaa ESTW ja antoi urakan kokemattomille ruotsalaisille jotka eivät ymmärtäneet liikenteen ohjausjärjestelmistä mitään. . Olivat enemmän puhelinkeskus vasemman käden rimputtajia.
        30 vuotta ja swedu pellejen frisk paskatlaaitteet puretaan Suomen lyhytikäisimpinä turvalaitteina

        Rakennuspuolella ainakin firman homma tuntuu toimivan ja projektit menny ok hengellä.

        Noista junahommista en tiedä kun käytin junaa viimeksi 10-vuotiaana. Muutenkin hippien ja hampuusien kulkuväline.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakennuspuolella ainakin firman homma tuntuu toimivan ja projektit menny ok hengellä.

        Noista junahommista en tiedä kun käytin junaa viimeksi 10-vuotiaana. Muutenkin hippien ja hampuusien kulkuväline.

        JHL lakko kovenee. Kouvolassa ilkivaltaa. Sepilikiviä vaihteiden kielien väliin. Onneksi kameravalvonta paljasti tekijät.


    • Anonyymi

      Intoa puhkuen menin Rambolliin töihin ja vielä enemmän intoa täynnä vaihdoin firmaa

      • Anonyymi

        Heh heh, hyvin sanottu.. Vähän kuin a inssit tampereella. Suuret puheet ja visiot mutta käytäntö jotain ihan muuta. Ympyrääkään ei ole kuulemma mahdollista piirtää kuin autocadillä. On noilla kädettömillä pokkaa nykyään. Ei voi tietää inssiä paremmin tai tulee itku.


    • Anonyymi

      Mitään oikeaa ramboolilaisuutta ei ole kun yritys on kasvanut ostoilla. Sen myötä onkin tullut asennevammaisia esimiehiä. Vielä pahemmaksi tilanne muuttui kun tuore ostos koostui yhtiöstä jossa oli osakkaita. Tämän tuloksena Ramboliin tuli asennevikaisia päälliköitä kun osakkaille ei kelvannut tavallinen inssin homma.

    • Anonyymi

      Ramboll muistaa kehua kuinka Rambollin maine opiskelijoiden keskuudessa on hyvä. Kysely kylläkin pitäisi tehdä niille henkilöille, jotka ovat jo olleet töissä Rambollissa ja muualla.

      • Anonyymi

        Ramboll asiantujat myy käytettyä turva materiaalia omaan laskuun ohi kirjanpidon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ramboll asiantujat myy käytettyä turva materiaalia omaan laskuun ohi kirjanpidon.

        Ramboll rataisännöinnin yhteistyö Fintraffic kanssa ei toimi. Kymmeniä varoituslaitoksia otettu pois käytöstä. Määräysten mukaiset ennakkomerkit puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ramboll rataisännöinnin yhteistyö Fintraffic kanssa ei toimi. Kymmeniä varoituslaitoksia otettu pois käytöstä. Määräysten mukaiset ennakkomerkit puuttuu.

        Ramboll ja Fintraffic asiantuntijat ovat sopineet että jos on kiire ensimmäistä neliö muotoista merkkiä ei tarvitse laittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ramboll ja Fintraffic asiantuntijat ovat sopineet että jos on kiire ensimmäistä neliö muotoista merkkiä ei tarvitse laittaa.

        6.3Lyhytaikainen käytöstä poistaminen ratatyössä

        Jos tasoristeyksen varoituslaitos joudutaan ottamaan hetkellisesti tai lyhytaikaisesti pois käytöstä ratatyön vuoksi, urakoitsija määrää tasoristeykseen tieliikenteen ohjaa-jan, joka voi tarvittaessa pysäyttää tieliikenteen. Tieliikenteen ohjaajan käyttö ei ole tarpeen, jos radalla ei liikuta kiskoilla liikkuvilla yksiköillä tasoristeyksen kohdalla. Ra-tatyövastaavan on ilmoitettava varoituslaitoksen käytöstä poistoista liikenteenohjauk-seen. Urakoitsijan on pidettävä dokumenttia varoituslaitoksen käytöstä poistamisista.

        Otettaessa varoituslaitos pois käytöstä ratatyön vuoksi asetetaan tasoristeysmerkin (liikennemerkki 176 tai 177) ja ensimmäisen tasoristeyksen varoitusmerkin alapuolelle Varoituslaitos ei toimi -lisäkilpi. Kaksi- tai useampiraiteisella radalla lisäkilpiä ei käy-tetä, mikäli osaa raiteista liikennöidään ja varoituslaitos on toiminnassa ko. raiteiden osalta. Tilapäisen tasoristeyksen osalta noudatetaan aina tasoristeysluvan ehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6.3Lyhytaikainen käytöstä poistaminen ratatyössä

        Jos tasoristeyksen varoituslaitos joudutaan ottamaan hetkellisesti tai lyhytaikaisesti pois käytöstä ratatyön vuoksi, urakoitsija määrää tasoristeykseen tieliikenteen ohjaa-jan, joka voi tarvittaessa pysäyttää tieliikenteen. Tieliikenteen ohjaajan käyttö ei ole tarpeen, jos radalla ei liikuta kiskoilla liikkuvilla yksiköillä tasoristeyksen kohdalla. Ra-tatyövastaavan on ilmoitettava varoituslaitoksen käytöstä poistoista liikenteenohjauk-seen. Urakoitsijan on pidettävä dokumenttia varoituslaitoksen käytöstä poistamisista.

        Otettaessa varoituslaitos pois käytöstä ratatyön vuoksi asetetaan tasoristeysmerkin (liikennemerkki 176 tai 177) ja ensimmäisen tasoristeyksen varoitusmerkin alapuolelle Varoituslaitos ei toimi -lisäkilpi. Kaksi- tai useampiraiteisella radalla lisäkilpiä ei käy-tetä, mikäli osaa raiteista liikennöidään ja varoituslaitos on toiminnassa ko. raiteiden osalta. Tilapäisen tasoristeyksen osalta noudatetaan aina tasoristeysluvan ehtoja.

        Itä-Suomen kunnossapito urakoitsijoita vaihdetaan mutta Ramboll isännöinti pysyy. Asta myrskyn tuhot ovat unohtuneet helteellä kalja kuppiloissa päivät istuvilta Rata isännöitsijöiltä ja Väyläviraston kymmeniltä virkamiehiltä. Itä Suomen junaliikenne seisoo kun kukaan ei saa aikaiseksi lakisääteisiä 30 metrin suoja-alueita radan molemmin puolin. Kymmenen vuotta Kiteellä on liikenne poikki muutaman kerran vuoteen radalle kaatuneiden puiden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itä-Suomen kunnossapito urakoitsijoita vaihdetaan mutta Ramboll isännöinti pysyy. Asta myrskyn tuhot ovat unohtuneet helteellä kalja kuppiloissa päivät istuvilta Rata isännöitsijöiltä ja Väyläviraston kymmeniltä virkamiehiltä. Itä Suomen junaliikenne seisoo kun kukaan ei saa aikaiseksi lakisääteisiä 30 metrin suoja-alueita radan molemmin puolin. Kymmenen vuotta Kiteellä on liikenne poikki muutaman kerran vuoteen radalle kaatuneiden puiden vuoksi.

        Turvalaite asiantuntija ja sähkökunnossapito asiantuntija pyörii lillukan varsissa Itä Suomessa. Tuhansia tunteja mitataan akkujen kennojännitteitä, puretaan akkuja täytetään paperisia dokumentteja. Kymmeniä vuosia akkufirmojen markkinoima konduktanssi mittaus on ainoa oikea ja yksinkertainen tapa testata akun kunto. Konduktanssi mittauksen huono puoli ettei turvalaiteasintuntija voi tehdä satoja tunteja ylitöitä ja tuhansien kilometrien korvaukset jaa ansoitsematta jo asia yksinkertaistetaan.
        Väylävirastosta puuttuu sähköra asiantuntija isännöinti.
        Vapaiden kaapelisäikeiden ja kiskomaiden mittaukset tuhansien tuntien työ on turvalaite asiantuntijan simputusta. Ainut tarpeellinen mittaus olisi tarkastaa kojujen ja kaappien syvämaat. Ylijännitesuojien toiminta perustuu syvämaiden.
        Kaikki tuo veronmaksajien rahojen tuhlaus on rahan haaskausta. Ainut hyöty on kun turalaitasiantujia vaihtaa 3 vuoden välillä auton uuteen. Nyt on tienattu kilometrikorvauksilla 70000€ maksava Toyota hybridi maasturi. Nyt ympyrä sulkeutunut.å


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvalaite asiantuntija ja sähkökunnossapito asiantuntija pyörii lillukan varsissa Itä Suomessa. Tuhansia tunteja mitataan akkujen kennojännitteitä, puretaan akkuja täytetään paperisia dokumentteja. Kymmeniä vuosia akkufirmojen markkinoima konduktanssi mittaus on ainoa oikea ja yksinkertainen tapa testata akun kunto. Konduktanssi mittauksen huono puoli ettei turvalaiteasintuntija voi tehdä satoja tunteja ylitöitä ja tuhansien kilometrien korvaukset jaa ansoitsematta jo asia yksinkertaistetaan.
        Väylävirastosta puuttuu sähköra asiantuntija isännöinti.
        Vapaiden kaapelisäikeiden ja kiskomaiden mittaukset tuhansien tuntien työ on turvalaite asiantuntijan simputusta. Ainut tarpeellinen mittaus olisi tarkastaa kojujen ja kaappien syvämaat. Ylijännitesuojien toiminta perustuu syvämaiden.
        Kaikki tuo veronmaksajien rahojen tuhlaus on rahan haaskausta. Ainut hyöty on kun turalaitasiantujia vaihtaa 3 vuoden välillä auton uuteen. Nyt on tienattu kilometrikorvauksilla 70000€ maksava Toyota hybridi maasturi. Nyt ympyrä sulkeutunut.å

        Väyläviraston, Finnrail ja Ramboll turvalaite asiantuntijoiden valvonta huolimatonta. Luvan ottajina toimii näkövammaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väyläviraston, Finnrail ja Ramboll turvalaite asiantuntijoiden valvonta huolimatonta. Luvan ottajina toimii näkövammaisia.

        vittua ala lommottaan autoja mikko perkele vittu se tyttö oli 16 vee ja sammunu jos sun ämmä isäs ei uskalla tulla itse asiaansa esittäån pistää paskanokkapoikansa asialle homoämmä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        ari-pekka pellehomo haistq vittu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itä-Suomen kunnossapito urakoitsijoita vaihdetaan mutta Ramboll isännöinti pysyy. Asta myrskyn tuhot ovat unohtuneet helteellä kalja kuppiloissa päivät istuvilta Rata isännöitsijöiltä ja Väyläviraston kymmeniltä virkamiehiltä. Itä Suomen junaliikenne seisoo kun kukaan ei saa aikaiseksi lakisääteisiä 30 metrin suoja-alueita radan molemmin puolin. Kymmenen vuotta Kiteellä on liikenne poikki muutaman kerran vuoteen radalle kaatuneiden puiden vuoksi.

        Ei kuukausi riitä Väylävirastolle että löytäisi Motoja Rautatie alueen raivaukseen. Taas seisoo junat myrskymotissa Karjalanradalla.
        Pitäikö Väylävirastoon perustaa myrsky alupäällikön virka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väyläviraston, Finnrail ja Ramboll turvalaite asiantuntijoiden valvonta huolimatonta. Luvan ottajina toimii näkövammaisia.

        Rata infran kunnossapidossa on Ramboll hyväksynyt kymmeniä työntekijöitä joilla terveydentila vaatikmukset täyty. Jonkun pitäisi yllätys puhalluttaa Ramboll rataisännöitsijät ja turvalait asiantuntijat. Alcometrejä on Suomen rataverkot täynnä. Suurin osa puhaltaa itse aamulla omaan alcometriin.


    • Anonyymi

      MUN FORDIIN TULI PAHA LOMMO MIKKO AH TUU KORJAAN  VITTU

      • Anonyymi

        Käyrälämmen perinteinen pitkä kostea lounas perinne näköjään jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyrälämmen perinteinen pitkä kostea lounas perinne näköjään jatkuu.

        Tarjolla laatikko Karhua ja kori Saku tyyliin jägermaisteria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjolla laatikko Karhua ja kori Saku tyyliin jägermaisteria.

        Miten NRC Group haluaa itselleen viisi vuotta 7,2 M€ täysin tappiollisen Kouvolan käyttökeskus alueen sähkö urakan itselleen. 1, 4 M€ vuoteen ei kata edes 10 asentajan ja päivystyksen kuluja vuodessa. Taitaa jauhosäkki lyödä taas päätään veneen perälautaan.


      • Anonyymi

        Itä-Suomen turvalaite isännöinti perustuu sähköasentaja turvalaite asiantuntujan ja entisten työkavereiden sähköasentajien vasikointi ja ilmianto verkostoon.
        Iisalmen turvalaite sähköasentaja ja vaihdeasentaja järjesti vaskoimalla ja ilmiantamalla kolmen insinööri tynjohtajan lopputilin jonka järjesti turvalaite asintuntija painostamalla vasokoijien tietojen perustusteella. Toivottavasti Ilppi ja Tero ovat tyytyväisiä elämäänsä ja emäntiinsä lesta seurakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itä-Suomen turvalaite isännöinti perustuu sähköasentaja turvalaite asiantuntujan ja entisten työkavereiden sähköasentajien vasikointi ja ilmianto verkostoon.
        Iisalmen turvalaite sähköasentaja ja vaihdeasentaja järjesti vaskoimalla ja ilmiantamalla kolmen insinööri tynjohtajan lopputilin jonka järjesti turvalaite asintuntija painostamalla vasokoijien tietojen perustusteella. Toivottavasti Ilppi ja Tero ovat tyytyväisiä elämäänsä ja emäntiinsä lesta seurakunnassa.

        Tunnusmerkkejä

        Asiantuntijuus on persoonallisuushäiriö. Sen yleisimpiä tunnusmerkkejä ovat Eriksonin mukaan muun muassa nämä:

        epärealistinen, suureellinen minäkuva

        voimakas itsekeskeisyys

        kopeus ja ylimielisyys

        kritisoi ja tuomitsee mielellään muita

        ei koe tarvetta noudattaa sääntöjä

        erittäin herkkä kritiikille

        pitää vallasta ja kehuista

        Näillä opeilla on nävitty entisiä pomoja 25 vuotta täydellä palkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjolla laatikko Karhua ja kori Saku tyyliin jägermaisteria.

        Niin.. se sammunut tyttö siellä hytin lattialla oli 16 vee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjolla laatikko Karhua ja kori Saku tyyliin jägermaisteria.

        Juotettiinko sille alaikäiselle siellä laivaristeilyllä paljon Jägermeisteria? Talutettiin sitten sammumispisteessä oleva tyttö hyttiin ja ******.. lopuksi soitetaan poliisille ja esitetään hädänalaista. Istutaan Hatanpään Nesteellä poliisipäällikön sylissä ja naureskellaan. Ei siis Rambollin työntekijöistä kukaan suoraan, mutta ... vaikenemaan painostaminen liittyy asiaan. Lyödään autoon lommo kolauttamalla ovi siihen täysiä ja sitten seistään selin kuin joku helvetin paskahousupelkuri ja juostaan poliisin syliin pillittämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjolla laatikko Karhua ja kori Saku tyyliin jägermaisteria.

        Tarjolla sammunutta tyyliin 16vee.. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjolla sammunutta tyyliin 16vee.. 👍

        Ramboll asiantuntijoista pisin mies panee ensimmäisenä alaikäistä. On kokemusta ja isoimmalla miehellä on pienin penis. Finrail mies puolenvälin paikkeilla.
        Pikku Jukka panee viimeisenä. Lyhimmällä miehellä jortikka lähellä maata kasvaa suurimmaksi koko 15 hengen porukassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ramboll asiantuntijoista pisin mies panee ensimmäisenä alaikäistä. On kokemusta ja isoimmalla miehellä on pienin penis. Finrail mies puolenvälin paikkeilla.
        Pikku Jukka panee viimeisenä. Lyhimmällä miehellä jortikka lähellä maata kasvaa suurimmaksi koko 15 hengen porukassa.

        Nyt laitoit leikiksi koko asian kun hölöttelet omiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt laitoit leikiksi koko asian kun hölöttelet omiasi.

        Mulkun kokojen mittaus on tehty laivan sauna osastoilla empiirisesti silmämääräisesti useilla Rl os 73 vuosikokous risteilyllä Turku- Tukholma - Turku kevään kiimaisena viikonloppuna. Kun venälöiset naiset tuli laivan yökerhoon meno muuttui tosi estottomaksi. Se aikaa ennen AIDS sia. Jukka oli 155cm pituuteen nähden kookkain. Itä Suomen miehet tt Taavetti ja pikku janet pikkurilliluokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulkun kokojen mittaus on tehty laivan sauna osastoilla empiirisesti silmämääräisesti useilla Rl os 73 vuosikokous risteilyllä Turku- Tukholma - Turku kevään kiimaisena viikonloppuna. Kun venälöiset naiset tuli laivan yökerhoon meno muuttui tosi estottomaksi. Se aikaa ennen AIDS sia. Jukka oli 155cm pituuteen nähden kookkain. Itä Suomen miehet tt Taavetti ja pikku janet pikkurilliluokkaa.

        Juksalla ja Veksillä on kengänkoko 36.


    • Anonyymi

      Aikanaan kun menin Rambolliin töihin, kuvittelin, että Ramboll on jotain ylivertaista. Näin meni useampia vuosia. Tajusin kyllä kilpailijalla tienaa enemmän, mutta olihan ne kaikki reissut ihan kivoja. Esimiehiä kuitenkin tuntuu vaivaan taudit nimeltään narsismi ja valehtelu. Kavereiden? palkkaaminen mitä turhakemaisimpiin töihin tuntui talon tavalta. Yritä siinä sitten tehdä tulosta, kun joudut tienaamaan näiden turhakkeidenkin palkan.

    • Anonyymi

      Paskat palkat, vitusti duunia muttei tekijöitä ja suurinosa tietämättömiä vittuilevia munapäitä.

      • Anonyymi

        Joka Ramboll ItäSuomen turvalaiteasiantuntija on valinnut uuden uuden huoran jatkamaan työtään kunnossapitajän uhkailussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka Ramboll ItäSuomen turvalaiteasiantuntija on valinnut uuden uuden huoran jatkamaan työtään kunnossapitajän uhkailussa.

        25 % Rataurakan kokonaishinnasta menee valvontaan. Miten urakoitsija rikkoo kaapeleita Lappeenranta-Imatra välillä. Samanlainen urakoitsijalta suistui vaunu ja rikkoi vaihteen Murtomäessä.
        Väylävirastossa joka antaa lupia ja urakoira menisi itse valvomaan mihin ilmaan neljäsosa rahoista puhalletaan.


    • Anonyymi

      Hei, onks Ramboo näkyny?
      Onk se Ramboll töiss? 🤣

      • Anonyymi

        "Maasto on raskas tavarajunille, joten matkustajajunien käyttöönotto radalla olisi hankalaa. Kaisa-Liisa Tikka, Proxion Oy:n projektipäällikkö" No just joo, onpas höttöinen lausunto projektipäälliköltä.

        Ramboll kunnossapito isännöinti samaa tasoa Proxion asiantuntija 1,5 vuoden kokemuksella. Tätä soopaa työnnetään Väylävirastoon 300€ tunti veloituksella kun Väylän oma ammattitito ei riitä. Aika menee lentämiseen, palavereissa tyhjäkäynti pörräämiseen ja ei hetorosuhteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maasto on raskas tavarajunille, joten matkustajajunien käyttöönotto radalla olisi hankalaa. Kaisa-Liisa Tikka, Proxion Oy:n projektipäällikkö" No just joo, onpas höttöinen lausunto projektipäälliköltä.

        Ramboll kunnossapito isännöinti samaa tasoa Proxion asiantuntija 1,5 vuoden kokemuksella. Tätä soopaa työnnetään Väylävirastoon 300€ tunti veloituksella kun Väylän oma ammattitito ei riitä. Aika menee lentämiseen, palavereissa tyhjäkäynti pörräämiseen ja ei hetorosuhteisiin.

        Väyläviraston ammattitaito ja asiantuntemus vaihteista loppuisi ROK hallin ulkoovelle Kouvolassa. Pertti Pappila voisi opettaa päivän teknisiä yksityiskohtia ja miten vaihteista mitataan ja mitä Destia jätti mittaamattatta Kouvassa. Kaiken maailman tyhjäntoimittajat vie väylävirastoa kuin litran mittaa. Ramboll isännöinnistä ei löydy yhtään henkilöä joka osaisi mitata edes Krv 54 1:9 vaihteen.


    • Anonyymi

      Pieksämäen sähköasentaja ratkaisee Väyläviraston munattoman V*jakan puolesta kp8 kunnossapitoalueen kilpailutuksen.
      Miten munaton voi väylävirasto kunnossapito kilpailutus olla. Ammattitaidottomat pelkää markkioikeiteen jotumista kilpailun ratkaisussa. Kaikki vastuuta pakoilevat lahjottavat aivottomat apinat otetaan ratkaisuani laatupisteitä.

      • Anonyymi

        Turvalaite laatuarviointi menee markkinaoikeuteen. Ramboll turvalaite asiantutija ja NRC turvalaitehaastateltu kouluttivat yhdessä haasteltevan koirilla kolme SM kultaa 90 luvulla. Vielä sen jälkeen laatuarvioija osallistui NRC haastateltavan koiraalla TOKO kokeisiin. Koirakoulutus on hyvän koiran lisäksi hyvän omistajan ja hyvän valmentajan yhteistyötä.
        Betmiskan Frank Sonny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvalaite laatuarviointi menee markkinaoikeuteen. Ramboll turvalaite asiantutija ja NRC turvalaitehaastateltu kouluttivat yhdessä haasteltevan koirilla kolme SM kultaa 90 luvulla. Vielä sen jälkeen laatuarvioija osallistui NRC haastateltavan koiraalla TOKO kokeisiin. Koirakoulutus on hyvän koiran lisäksi hyvän omistajan ja hyvän valmentajan yhteistyötä.
        Betmiskan Frank Sonny.

        Volyymit ovat tällä hetkellä huipussaan: koskaan aiemmin meillä ei ole ennen ollut näin paljon ratapuolen urakoita yhtä aikaa käynnissä. Tavoitteenamme on monipuolistaa markkinatarjontaa ja antaa uusille tekijöille mahdollisuus kartuttaa referenssejä ratahankkeista. Näin lisätään kilpailua. Toivomme, että tätä kautta saamme uusia varteenotettavia pääurakoitsijoita, jotka kykenevät itsenäisesti rakentamaan perusurakoita tulevaisuudessa, Väyläviraston projektien toteutusosaston apulaisjohtaja Miia Kari toteaa.

        Ramboll ja Väylävirasto ovat ryöstökalastaneet kaikki parhaat insinöörit rakentamis ja kunnossapito projekteilta omaan vahvuuteen. Työn etuihin kuuluu aktiivista konsulttien vetämien projektien ohjausta puoli vuotta ja puolivuotta vähän helpompaa. Vaikka ei joka vuosi valvottavaa palkka juoksee valtion virastossa ympäri vuoden. Kun pitää uran auki rakentamis firmassa neljässä vuodessa harjoittelijasta rakentamispälliköstä. Kun pitää uran auki Väylävirastossa projekti-insinööristä aluepäälliköksi neljässä vuodessa. Mikko H. on vetänyt 20- vuoden aikana kovia urakoita mm ensimmäisiä allianssi urakoita niin on vaan projekstipäällikkö. Yksinkertainen vaihteen vaihto työ työllistää kymmenkunta konsulttia nokkimassa persurakan ottanutta urakoitsijaa Kainuussa. Helpompi on rakentaa vaikka metsäutoteitä Kainuussa. Työmaalla ei käy kuin yksi Metsäkeskuksen mies aloitus ja lopetus kokousessa.


    • Anonyymi

      Huhun mukaan nyt alkoi ärrän YT:t

      • Anonyymi

        Jukka ja Markku jaksaa kostaa. Viimeinen saavutus on kun JHL sähköasentajat raiskattiin pihalle Destian luottamusmies vaaleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jukka ja Markku jaksaa kostaa. Viimeinen saavutus on kun JHL sähköasentajat raiskattiin pihalle Destian luottamusmies vaaleista.

        Puupäät Pekka ja Pätkä tai homofobinen Majakka ja Perävaunu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puupäät Pekka ja Pätkä tai homofobinen Majakka ja Perävaunu.

        Turvalaiteasiantuntijat Fintraffic ja Ramboll ei taaskaan 13.5 osaa antaa valmistumisarviota ratajärjestelmävikaan Kouvola - Kotka rataosalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvalaiteasiantuntijat Fintraffic ja Ramboll ei taaskaan 13.5 osaa antaa valmistumisarviota ratajärjestelmävikaan Kouvola - Kotka rataosalle.

        18.5 Kouvola Kotka ratajärjestelmä vika. Kunnossapidon työnjohtajalla eikä Finrail eikä Ranbo turvalaiteasiantuntijoilla ole mitään käsitystä vian kestosta.


    • Anonyymi

      Naiskiintiöt ovat vallanneet Rambollin. Pätevyys ei ole tärkeintä.

      • Anonyymi

        Joo, johtotehtäviin valitaan vain naisia ja fokus täysin hävinnyt.. Hyvät naiset ja miehet vaihtaa parempiin firmoihin alalla. Sääli, Ramboll oli joskus hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, johtotehtäviin valitaan vain naisia ja fokus täysin hävinnyt.. Hyvät naiset ja miehet vaihtaa parempiin firmoihin alalla. Sääli, Ramboll oli joskus hyvä.

        Hyvä että on saatu niitä vanhoja ukkoja ulos. Hyviä naisia on saatu tilalle.


    • Anonyymi

      Kärkeen, maksaahan se palkan, eli tekee täysin sen mitä työnantajalta odotetaan ja ylikin. Porukan lähtiessä firmasta, hitaasti rekrytään uusia tilalle. Suomen isoissa konsulttifirmoissa heittäydy niin tyhmäksi kuin suinkin kehtaat ja siedä aikapulasta johtuvaa työsi kehnoa jälkeä. Bulkkikonsulttien markkina Suomessa on eräänlaista "laajennettua henkilöstövuokrausta". Ennen kaikkea hanki paksu nahka ja kertakaikkisen jäätävä paineensietokyky. Ainahan voit kokeilla asiantuntijatyötä, jota nämä firmat harvoin tarjoavat, eli varaudu perustamaan oma firma ja vaihtamaan alaa. Muista kuitenkin että kaikilla aloilla laadusta ei Suomen markkinoilla kukaan maksa ja nämä toimijat juonivat toimistosi äkkiä pois markkinoilta.

      • Anonyymi

        Juu palkka ei päätä huimaa ja työtä on paljon siihen käytettävään aikaan nähden. Tasaisin väliajoin sitten YT:t ja porukkaa tylysti pihalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu palkka ei päätä huimaa ja työtä on paljon siihen käytettävään aikaan nähden. Tasaisin väliajoin sitten YT:t ja porukkaa tylysti pihalle.

        Näin on eikä tarvi tiedottaa YT:stä edes firman sisällä kun ei ole pörssifirma. En suosittele!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on eikä tarvi tiedottaa YT:stä edes firman sisällä kun ei ole pörssifirma. En suosittele!

        Ex-Rambollilaisena voin vahvasti suositella firmaa ja voin sanoa ettei se se paremmin, joskaan ei kohta huonomminkaan ole muissa firmoissa.


    • Anonyymi

      Kaikki isot suunnittelu -ja konsultointiyhtiöt ovat aika samanlaisia. Paljon työtä, pieni palkka ja bonukset ovat täysi vitsi vaikka tehtäisiin 20h ylitöitä viikossa ja osasto tekisi kovaa tulosta. Ramboll etenkin on paska.

      • Anonyymi

        Mene nyt jo helvettiin jahkaamasta jostain Väyläviraston jutuista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene nyt jo helvettiin jahkaamasta jostain Väyläviraston jutuista

        Imatra Ruha kaksoisraide on NRC urakka ja Ramboll valvoi. Ei mennyt kuin viisi tuntia pitkäksi.


    • Anonyymi

      Todella huono. Vaikka ap jo yli 10v sitten asiaa miettinyt, niin tuleville ihmettelijöille: kiertäkää kaukaa.

      Johto on surkea, asioiden korjaaminen ei kiinnosta, ja säätiötaustasta johtuen tulosvastuu ei yhtä kriittinen kun pörssiyhtiöllä joka vastaa sijoittajille. Hyväveli verkosto, joka masinoitu tuottamaan johtoportaalle hyvää tulosta, sillä kannattavuudelle asetettu vaatimattomat tavoitteet. Sinänsä kyllä säätiön määräyksien mukaan osa tuotosta ohjataan kehitykseen ja hyviin asioihin, mutta liikaa liikkumatilaa mikä johtaa sisäiseen kikkailuun ja numeroiden murskaamiseen.

      Jos pääset johtajaksi, onneksi olkoon, sinulla ei vastuuta saada mitään oikeaa kehitystä aikaan, senkuin sekoilet menemään ja kehut itseäsi aina ja kaikkialla ilman todellista vaikutusta. Jos tulos on huono, se on jonkun muun syy ja jos tulos on hyvä, se on tarkoituksenmukaisen strategian tulos ja hyvä syy isoihin bonuksiin (itselle ja kaverille johtoportaassa). Ihan käsittämätön paskafirma. 0/5 tähteä.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3821
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3595
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3552
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2231
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2219
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1967
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1756
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1413
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1352
    Aihe