Volvo V40 TDI vm. 2001

oisko kelpo peli?

Elikkä olen ajatellu tällasta farkkuvolvoa kotipihaan. Eri sivuilla ja palstoilla ollaan haukuttu ja mollattu tätä mallia aika railakkaasti. Monet pistäneet erittäin suuria listoja vioista, joista uskoisin monen korjautuneen osien uusimisella. Elikkä kysymys menee näin: Millaiset ovat v40:n todelliset tyyppiviat? Ja kuinka helposti ne ovat korjattavissa? Vaikuttaako myös esim. etuvalojen vaihtaminen led-tuningvaloihin auton muuhun sähkölaitteisiin?

Kiitos vastauksista jo etukäteen !

2

842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 306söpö

      En kyl osaa sanoa yhtään tyyppivikaa autosta nimelta volvo v40. en jaksa vaan kaivaa nettiä. mutta sanompa ja kerrompa tämän

      itse ostin kiisseli auton vasta. vastoin kaikkia ohjesääntöjä ja foorumeitten opastusta ja sattui juuri se "paras"auto juuri minulle. se on farkku 306 pösö. hyvin on pelannut. ainut mitä katsoin että kunhan on alle 400tkm ajettu ja huoltokirja ja jakopää hommat hoideltu aina välillä. niin merkiksi kelpaa ihan mikä vain. toisena vaihtoehtona minulla oli ooppeli vektra diisseli farmari ja noin 98 ikäinen. päädyin pösöön. olenkin ihmetellyt miksei perus lada ole ole tehnyt diisseliä... maailmassa ei ole autoa jossa ei olisi vikoja tai huollettava. ja merkki ei välttämättä ole tae laadusta. muuten autonteko ei kannattaisi. huoltoon juuri auton ikä perustuukin. perusasiat kun on kunnossa niin auto voi olla mikä vaan. voisin ihan yhtåä hyvin ajaa v40 kuin pösö306. en siis ole merkkiuskollinen. foorumit on hyvä apuvälineitä mutta niitä pitää kriittisesti vähän tutkailla. koska siellä niitä autoja on mihin on mitäkin nippeliä ja nappulaa vaihdettu. oli auto foorumi mikä tahansa niin juuri sen omaa autoa ylistetään ja toista haukutaan. toki niistä sitten on sitä apua kun auto on jo ostettu. nämä noin 10 vuotta olevat keskihintaiset autot ovat kumminkin aikalailla samanlaisia ajettavia. enkä näe kilpailla että mihin olisi huollot halvimpia. joku osa maksaa 10.- ja toiseen 15.- ja kumpaankin autoon ne osat on vaihdettava joskus. sillä muutamien kymppien eurojen ei kannata miettiä. auto kun pitää saada kuntoon maksoi se mitä tahansa.

    • Rikkuri

      En tiiä ovatko tyyppivikoja, mutta rouvan ajokkina oli -02. Oli meillä mailit 140-220 tkm.
      -jarrulevyt kuluu n. 150 tkm alarajaan
      -takajarrusatula kerran jumissa
      -jokin pintakäsittelyvika, takaa ruostui melkein kaikista reunoista
      -ajovalonpyyhkijän moottorit
      -moottorilämpömittari näytti punasta välillä ja pyöritti flektiä vaikka oli kylmä kone
      -peräkontin avaus jäätyy talvella, napin voitelu silikonilla auttaa
      Mutta kulki tosi pienellä polttoaineella ja Renun kone ei syöny öljyä lopussakaan. Pintaruostuminen vitutti mutta oltiin silti tyytyväisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3580
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2962
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2850
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2738
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2644
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2435
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      2102
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1877
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      46
      1806
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      171
      1757
    Aihe