Onnellisuuteen ja sen puuttumiseen kovin laajasti puuttumatta, niin jos joku on onnellinen kun kirjoittelee täällä niin, "entä sitten", englanniksi. Jos parisuhde estää matkustamasta etelään niin onhan sekin onnellisuuden estämistä,sillä etelässä kuulemma voi vapautua tutustumaan uusiin ihmisiin niitä, yksinäisiä siellä on paljon ja tutustuminen luonnikasta.
Useimmiten itse estää itseään olemasta onnellinen, lapsuuden traumoja ei saa karistettua itsestään niin vain.
Joku voi syytellä toista onnettomaksi, vaikka itse on se suurin onneton. Kirjoja kannattaa lukea ja olla onnellinen niiden kautta.
Onnellisuuden esto.
31
873
Vastaukset
- sinisirkku-
Minun onneni on kuin pikkuinen siru
joka joskus kirkkaasti loistaa!
silloinpa se ei vanu eikä viru
vaan lauluja iloiten toistaa.
Joskus se piiloon pujahtaapi
enkä sitä löydä millään.
Kun sitä vähiten odotanpi
se esillä on koht'sillään:D- sama*
unohtu hioa kun se vaan pulppusi!
- monessa mukana
sama* kirjoitti:
unohtu hioa kun se vaan pulppusi!
Kumpa vain lakkaisimme yrittämästä olla onnellisia, meillä olisi aika hauskaa.
- niin väitetään...
monessa mukana kirjoitti:
Kumpa vain lakkaisimme yrittämästä olla onnellisia, meillä olisi aika hauskaa.
just, ei elämä voi olla pelkää onnea, normaalimpaa on olla huolissaan heh...
- Lisäbonus
"En pysty pitkäaikaisiin suhteisiin", on tosi juttu. Ensin ollaan niin rakastuneita jota leimaa sexi yhtä vakiona kuin voi leivälle. Vanha toteamus kuusi kuukautta kestää honey moon kausi ja sitten pitäisi ikäänkuin siirtyä pikkuhiljaa ystävyyden toiselle tasolle siis me-tasolle.
Mikä siinä kohdassa oikein mättää, ei onnistu ,jos onnistuu vain harvoille. Ei siis tavoiteta kumppanin ajatusmaailmaa, sisintä ja onko sitä tavoiteltukaan, eletään eri maailmoissa.
Se toisen tason bonus suhteessa kuin suhteessa jää saavuttamatta. Tämähän näkyy varsin selvästi viikkolehtien ja netin Viihde palstoilla. Mitä oikein etsitään, taas sama juttu, uusi ystävä, 6kk kiihkeää yhdessäoloa, ero ja ystävyyden taso jää jälleen saavuttamatta, vain harvat löytävät yhdessä ystävyyden tason. Kemiat eivät sittenkään synkkaa eletään eri maailmoissa. Selitellään kiireitä, uppoudutaan entisten jopa yli 10v vanhempien partneiden yhdessäolo kauteen, parasta ennen. Ja joka suhteesta jää kokemus kokemusten joukkoon.
Moni miettii, miksi elimme sittenkin eri maailmoissa. Mistä voisi löytää yhteisen maailman, sen polun joka vie toisen tason bonus aikaan, olisiko se ollut mahdollista.- *Kukkahame*
Onnellisuus, mitähän kaikkea se sisältää, pelkää seksiä se ei mielestäni kyllä ole, kuten edellinen kirjoittaja tuossa asiansa luonnehti.
Vapaus ensimmäisenä, se on jaloa kuka sen omistaa.
Elää suhteellisen terveenä, sekin miten asiat ottaa, on pitkäaikaissairaus, vaan se on jo totuttu vuosikymmenien saatossa ei ole haitta enää.
Olla ystäviä tuttuja kavereita, ovat hienointa arjessa, on yhteisiä tapaamisia ja voi keskustella 'vaikka mistä', ovat luotettavia rehtejä, osaavat myös antaa palautetta.
Taloudellinen tasapaino, sen verran rahaa että toimeentulo ja maksut hoituu.
Välttämättä avioliitto ei ole enää tarpeen, joten samalla mennään millä nytkin, hyvällä ystävyyspohjalla.
Normaalia kanssakäymistä kaikkien läheisten kanssa ja ystäviä ei välttämättä tarvitse kutsua kyläilemään he tulevat ja ilahduttavat tavallaan, sellaista on minun onnellisuuteni.
Tärkeimpiä ovat lasten lasteni kuulumiset, poikkeavat ja soittelevat koulunkäynnistä ja kavereista, mummihan on vaikenemisvelvollinen ;-D.. sillä mennään. - ajastin
haaveillaan itsekkäin ajatuksin, minä haluan. Kaksi ihmistä, kaksi halua. Onni on huomioon ottamista, kuuntelemista, kunnioittamista. Ajatusten ja tekojen yhteen sovittamista. Enää ei kai ehditä tutustua toisiinsa. Kiire erottaa ja taas uusi kierrokseen samoin menoin. Lapset oppivat saman ja kierre jatkuu.
Kauan yhdessä olleet tietävät usein toistensa ajatukset. Pikku kitkoja syttyy, mutta rakastava sydän unohtaa ne pian.
- Ramoona*
Koskapa aloittaja viittasi kirjallisuuteen, poimin runoudesta sen onnen runon, joka sai minut värisemään nuoruudessa, vieläkin sävähdyttää.
Ei puolikasta
"Ei, minä en tarvitse puolikasta!
Anna minulle kokonainen maa ja taivas!
Meret ja joet ja vuorten harjanteet -
minun! En suostu jakamaan!
Ei, minua et puolikkaalla helli, elämä.
Kaikki kokonaan! Minä jaksan!
En minä halua onnen puolikasta
enkä myöskään murheen puolikasta tahdo!
Haluan puolet tyynystä vain, jolla
hellävaroen poskeasi vasten
avuttomana tähtenä, putoavana tähtenä
kädessäsi hohtaa sormus..."
Jevgeni Jevtusenko- Lorena*
Mielestäni runo kuvaa hyvin yhteiseloa jossa ollaan samalla henkisellä tasolla, siis yhteinen taivas ja maa, keskustellaan, toimitaan samoilla aaltopituuksilla.............siinähän se bonus on.
Kiitos, kun toit esille näin syvällisen, sisältörikkaan runon. - jjoutava
Lorena* kirjoitti:
Mielestäni runo kuvaa hyvin yhteiseloa jossa ollaan samalla henkisellä tasolla, siis yhteinen taivas ja maa, keskustellaan, toimitaan samoilla aaltopituuksilla.............siinähän se bonus on.
Kiitos, kun toit esille näin syvällisen, sisältörikkaan runon.Oikein hyvin sopii Jevgeni Jevtusenkon runo, samoin kuin Sinisirkun runo tuolla ylempänä. Niin hienoja vastauksia tuli että miten niihin oikein kommentoisi, mmjotta kuin, että kai se niin on että onnellinen voi olla ilman hyväksyttäviä edellytyksiäkään ihan näistä pienistä asioista ja niistä Ruuneperin tortuista joita näytti olevan tuolla kaapissa, kohtahan on kahviaika, nytniistä.
Ihanaa kun olet myös hyvän runouden ystävä .
Olen saanut mieheltäni Runokirjan v 63 Kirjan nimi onOlen vaiti ja huudan Kirjailija Jevgeni Jevtusenko.
Olen lukenut kirjan sen jälkeen, ainakin joka vuosi kerran alusta loppuun , hyvänen aika luku on uskomaton 49 kertaa ,ainakin
Sain sen oltuamme 10v aviossa. Hän kuoli kun olin 38v
Olen saanut kokea onnea!
Vai onko se vaan niin että niinkuin joku on sanonut "aika kultaa menneet" .
Niin onnellinen hän joka muistaa ne hetket.
Saan olla onnellinen kun en ole unohtanut niitä.
Tästä kirjailiasta pikkusen vielä Hän on minua yhden vuoden vanhempi .ja aion katsoa Googlesta mitä sielä hänestä nyt sanotaan . Mahtaako hän olla enään elossa.
Hänen kirjojaan ei muöhemmällä Neuvostoliiton ajalla enään julkaistu ,tämä taitaa olla viimeinen .
Olen vaiti ja huudan-- joutavoinen
ullamirjami kirjoitti:
Ihanaa kun olet myös hyvän runouden ystävä .
Olen saanut mieheltäni Runokirjan v 63 Kirjan nimi onOlen vaiti ja huudan Kirjailija Jevgeni Jevtusenko.
Olen lukenut kirjan sen jälkeen, ainakin joka vuosi kerran alusta loppuun , hyvänen aika luku on uskomaton 49 kertaa ,ainakin
Sain sen oltuamme 10v aviossa. Hän kuoli kun olin 38v
Olen saanut kokea onnea!
Vai onko se vaan niin että niinkuin joku on sanonut "aika kultaa menneet" .
Niin onnellinen hän joka muistaa ne hetket.
Saan olla onnellinen kun en ole unohtanut niitä.
Tästä kirjailiasta pikkusen vielä Hän on minua yhden vuoden vanhempi .ja aion katsoa Googlesta mitä sielä hänestä nyt sanotaan . Mahtaako hän olla enään elossa.
Hänen kirjojaan ei muöhemmällä Neuvostoliiton ajalla enään julkaistu ,tämä taitaa olla viimeinen .
Olen vaiti ja huudan-Katsoin googlesta Jevgeni Jevtushenko, ja löysin sieltä linkin juutuubiin. jossa oli Kristiina Halkolan laulamana, Kaj Chydenius säv.-"Ei puolikasta"- laulu, tykkäsin ja aijon kuunnella sieltä muitakin esityksiä Olikohan Mari Rantasilan tulkinta myös siellä samasta laulusta. Hyviä esityksiä unohtuu kun tulvii musiikkia niin paljon.
- ei onnellinen.....
Ei elämä ole onnellista, elämä on taistelua ja vastoinkäymisiä, joista selvitään.
Kuuntelin tänään erään proffan tutkimusta ihmisen elämästä, hän oli sitä mieltä että jo pienestä lapsesta asti lapsi on tutetettava vastoin käymisiin, ei elämä ole kenellekkää tarjolla tarjottimella. Ihminen on hieman omituinen jos on aina onnellinen. heh. Henkilökohtaisesti venhetessani tunnen masennusta, elämä on eletty, takanapäin, edessä ei mitään, puolisoni tekee poislähtöä, masennus on päällimäisenä murheena aina aamuisin, jotenki vaan täytyy jaksaa elää elämää, onnellisuus on kaukana elästäni, en tiedä jos olisi kaveri luultavasti olisin onnellisempi kuin nyt, yksin elämä ei ole elämisen arvoista.- joutavoinen
Miten masentavaa on varmaankin lukea näitä minunkin teko-onnellisia viestejä. Mutta kuitenkin vaikka puolison tilanne sinulla on mikä on, pitää yrittää olla itselleen armollinen eikä omaa onnellisuuttaan kaikkea pois pyyhkiä; ainakin jos itse on jo samoissa iässä kuin itse olen. Ei elämäni ole ollut helppo mutta yritän jatkaa ja jaksaa. Voimia Sinulle.
- y x sen oivaltanut
Sinulla on yhdenlainen onni koettavana miehesi kanssa, sitten sinulla on myös velvollisuus itseäsi kohtaan eli mikä on oma onnesi? Liian helpolla luovutat, jos vain ajattelet elämän olevan onnea yhdessä miehesi kanssa.
Onni nimittäin kuuluu kaikille ja sen oman onnen oivaltaminen vasta onni onkin. Joten, alapa vaan elämään. - elämään ja elämään
y x sen oivaltanut kirjoitti:
Sinulla on yhdenlainen onni koettavana miehesi kanssa, sitten sinulla on myös velvollisuus itseäsi kohtaan eli mikä on oma onnesi? Liian helpolla luovutat, jos vain ajattelet elämän olevan onnea yhdessä miehesi kanssa.
Onni nimittäin kuuluu kaikille ja sen oman onnen oivaltaminen vasta onni onkin. Joten, alapa vaan elämään.mistä sitä vanha ämmä tai äijä enää uutta löytää, ehkä joku voi rahan toivossa tulla.
- ei onnellinen ..
elämään ja elämään kirjoitti:
mistä sitä vanha ämmä tai äijä enää uutta löytää, ehkä joku voi rahan toivossa tulla.
juu,,, turha kehottaa elämään, kuinka eletään yksin, siinä onki oppimista näin vanhana, kun pääsis maennuksesta eroon, tai surua ja pelkoa se taitaa enemmänki olla, hirvittää hiipuva kuolema, miksi joittenki täytyy riutumalla hitaasti kuolla, moni sukulainen, ystävä ja tuttava on äkkiä kuollu, se tuntuu jotenki helpomalta, se on kerrasta poikki, vuosia kestävä kuihtuminen on omaisesta kammottavaa katsottavaa, eikä mitään ole tehtävissä. tilanne muuttuu aina vain hankalammaksi, potilas varmasti itsekkin kärsii suunnattomasti vaikka ei pysty sitä kertomaan.
Monesti olenkin ihmetelly ennenvanhaan rukousta, kun papit rukoili " varjele äkki kuolemalta "
nyt se ihmetyttää suunnattomasti, itse tahtoisin kokea juuri äkki kuoleman omalla kohdalla, mutta luoja vaan tietää kuinka täältä kukanenkin lähtee. - selvitetty
elämään ja elämään kirjoitti:
mistä sitä vanha ämmä tai äijä enää uutta löytää, ehkä joku voi rahan toivossa tulla.
onnettomat ovat, meidän kaikkien yhteinen provilija taas asialla.
- Hienosti menee
selvitetty kirjoitti:
Sitä minäkin olen mieltä "selvitetty". Mutta runolla olisit selvinnyt!
- selvitetty
Hienosti menee kirjoitti:
Sitä minäkin olen mieltä "selvitetty". Mutta runolla olisit selvinnyt!
selvittäjän runoilla, ovat liian onnellisia sinulle.
- {}..
selvitetty kirjoitti:
selvittäjän runoilla, ovat liian onnellisia sinulle.
Jopas alkaa tulla arkisemmaksi... hohoiii kuuleeko Eero
- joutavoinen
{}.. kirjoitti:
Jopas alkaa tulla arkisemmaksi... hohoiii kuuleeko Eero
Kaj Chydenius on kyllä nerokas säveltäjä kuuntelin hänen sävellystä. "Ei puolikasta". Jevgeni Jevtushenkon runoon.
- mikä provo ?
selvitetty kirjoitti:
" selvitetty " -- oletko onneton elämässäsi ?
- selvitetty
mikä provo ? kirjoitti:
" selvitetty " -- oletko onneton elämässäsi ?
löysin Merja Larivaaran & Riku Niemen tulkitsemana, Ei puolikasta.
Myös Kalle Holmbergin, Euroopan syrjäkylät, joka on erittäin ajankohtainen laulu.
Minulla ei ole onnellisuuden esto nyt käytössä, turha yrittää. - surusta murtunu
selvitetty kirjoitti:
löysin Merja Larivaaran & Riku Niemen tulkitsemana, Ei puolikasta.
Myös Kalle Holmbergin, Euroopan syrjäkylät, joka on erittäin ajankohtainen laulu.
Minulla ei ole onnellisuuden esto nyt käytössä, turha yrittää.Useimmat on onnettomia, ihminen etsii jotain muuta mitä itsellä on, paitsi minä olen poikkeus.
- joutavoinen
surusta murtunu kirjoitti:
Useimmat on onnettomia, ihminen etsii jotain muuta mitä itsellä on, paitsi minä olen poikkeus.
siitä on hyötyä, onnellinen on tehokas, ei vatvo menneitä, osaa olla läsnä, osaa vetäytyä, olla yhdessä vaikka on erilainen, on Minä.
Onnellinen on liikkeellä jopa joka päivä, sekin on tutkittu. Toisaalta, ei ole onnellinen asia olla onnellinen, ei ehkä viisastakaan. sanottiinhan kylä hupsun olevan vähän onnellinen'. - suru murtaa ihmisen
joutavoinen kirjoitti:
siitä on hyötyä, onnellinen on tehokas, ei vatvo menneitä, osaa olla läsnä, osaa vetäytyä, olla yhdessä vaikka on erilainen, on Minä.
Onnellinen on liikkeellä jopa joka päivä, sekin on tutkittu. Toisaalta, ei ole onnellinen asia olla onnellinen, ei ehkä viisastakaan. sanottiinhan kylä hupsun olevan vähän onnellinen'.Aivan, olen onnellinen, en kuitenkaan onnellinen, sun kriteerin mukaan, jokapäivä menossa, unohtaakseni murheeni, kun pääsis eroon elämän haluttomuudesta, kaiken olen saanu mitä elämätä olen toivonu, nyt menetän ihmiset ympäriltäni, yksin elämän vanhuutta en tahtois elää, en tahdo uuttakaan, kaikki tuntuu olevan loppu.
- Tuliska
suru murtaa ihmisen kirjoitti:
Aivan, olen onnellinen, en kuitenkaan onnellinen, sun kriteerin mukaan, jokapäivä menossa, unohtaakseni murheeni, kun pääsis eroon elämän haluttomuudesta, kaiken olen saanu mitä elämätä olen toivonu, nyt menetän ihmiset ympäriltäni, yksin elämän vanhuutta en tahtois elää, en tahdo uuttakaan, kaikki tuntuu olevan loppu.
Kun katson kaunista puuta hopeakiteet oksillaan onnellinen sain nähdä tämänkin. Yksinäisen päivien pitkät tunnit voipi kuluttaa harrastuksiin.
Onnellista on, kun vielä keksii tehtävää ja jaksaa syventyä tekemisiinsä. Tavata ystäviä, käydä porukalla teatterissa, ulkoilla, huomata elävänsä yhä.
Muistella elämän onnenpäiviä oman perheensä kanssa. Olla onnellinen ,kun on saanut elää.
Onnellisuus on sydämessä. Etsien elämän valoisia puolia huonot satuttavat jäävät varjoon. Halivat pienen lapsenlapsen kädet kaulalla.
Yksinäisyys hallitsee jos kutoo kuoren itsensä päälle. Maailmassa on paljon nähtävää ja koettavaa viimeiseen hengenvetoon asti. Liikuntaesteisenäkin, avustaja on siinä suuri apu.
Eikö elämä ole onnellisuutta, vaikeuksista huolimatta. - Kaikella aikansa
Sinä elät. On hyödytöntä kysyä, tuoko elämä mielihyvää vai muurheita, osoittautuuko se siunaukseksi vai kiroukseksi. Kukapa sellaisiin kysymyksiin osaisi vastata?
Sinä elät, Sinä hengität elämä kantaa sittenkin ! - Ilmainen hymy
Kaikella aikansa kirjoitti:
Sinä elät. On hyödytöntä kysyä, tuoko elämä mielihyvää vai muurheita, osoittautuuko se siunaukseksi vai kiroukseksi. Kukapa sellaisiin kysymyksiin osaisi vastata?
Sinä elät, Sinä hengität elämä kantaa sittenkin !Elämä on voimaa - Sinä itse.
Sublimaatiota voi olla niinkin helpoilta tuntuvat asiat kuin kävely tai siivoaminen, luovaa työtä joka palkitsee tekijänsä. Elämää flow-hetkessä, tässä ja nyt. - Lorena*
Ilmainen hymy kirjoitti:
Elämä on voimaa - Sinä itse.
Sublimaatiota voi olla niinkin helpoilta tuntuvat asiat kuin kävely tai siivoaminen, luovaa työtä joka palkitsee tekijänsä. Elämää flow-hetkessä, tässä ja nyt.Uusia ihmissuhteita tulee ja menee monen kohdalla. Hjallis omassa keskusteluohjelmassa kyseli neuvoa, "miksi en pysty pitkiin ihmissuhteisiin"? Siinä onkin pohtimista, mikä ja missä mättää"?
Näin sit'ä vain käy useimmiten, sitä yhteistä säveltä ei löydy kiihkeän rakastumisen jälkeen.
Ei sittenkään kemiat kohdanneet kun "se toinen taso alkoi", silloin alkaa yhdessäolo maistumaan puulta, onpa tässä tutustuttu niin maar perusteellisesti, mutta kun se alkaa pännimään niin se alkaa, ei voi mitään. Tiet siinä alkavat kulkea eri suuntiin, näin se vain on useimmiten.
Rikastuttaa toki elämää kun niitä pieniä onnen kipunoita leijailee päiviin ennakolta arvaamatta, kuten kouluaikana joku kirjoitti muistovihkooni, "Onnen enkeli kultasiipi luokses´lentäköön.....". Niitä on kiva lukea, muistella kirjoittajaa, missähän lienee muiston kirjoittaja kulkee, millainen on ollut hänen elämä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa3613441Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi6523350- 1882429
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa1972079- 1051559
- 1181501
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1231366Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3401280- 801248
- 411148