Tanssit

Tanssin haluinen

Antaisin vähän palautetta Iisalmen eläkeläisten tansseista sunnuntain iltaisin . Näyttää olevan jotain sisäpiirin hommaa , saa tanssia vain yhdet ja samat , vois edes toimitsijat hakea semmosia kun huomaavat ,ettei kukaan hae ,ei oo mukava istua koko iltaa ja katsoa toisten tanssimista .Toimitsijatkin näyttää hakevan vain samoja (toimitsijoita) ,jonkun kerran oon huomannu NAIS toimitsijan hakevan tanssiin ,siitä hatun nosto hänelle hän ilmeisesti osaa ajatella miltä tuntuu ,kun kukaan ei hae ! Kaikki ei kyllä osaa niitä "kansantanssia "mitä nämä muutamat näyttää esittävän , mutta tavalliset valssit ja humpat kyllä ainakin useimilta taittuu ja tartteeko sitä kaikkea osatakaan kunhan mukana pysyy ,ei ne kaikki miehetkään osaa ,mutta siellä vaan menevät ! Hyvää kevättä kaikesta huolimatta !

27

4761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sua tiijjä.

      Ei ne tanssin takia hae, niillä suattaa olla ihan muut metkut takana ja sialista taskussa.

    • Tuiskutukka

      Onkohan oikea tanssin järjestäjä kyseessä jota moitiskelet,siellähän järjestäjiä monelta järrjestäjältä.En ole sellaista ainakaan huomannut Eläkeläiset ry:n tansseissa päin vastoin .

    • tahtoovanhakintanssia

      Muutaman vuoden siellä käyneenä rohkaisisin sinua, oletpa sitten mies tai nainen rohkeasti vaan hekemaan olipa ns.miesten tai naisten hakuvuoro menossa. Vaikka onkin rento ja välitön tunnelma, uusia tulijoita vähän aina vieroksutaan-- osaakohan, haluaakohan se tanssia-tyyliin. Lähdepä tutustumaan eläkeliiton toimintaan vaikka tanssoojat ryhmään, kokoontuu perjantaina ja sieltä ainakin tulee niitä tanssituttuja ja "sisäpiirikin" aukeaa. Siis perjantaina klo 10 nuorisotalolla. Muun, pikku kaupungissa ruhtinaallisen runsaan toimintatarjonnan näet nettisivulta-- eikä maksa paljon.

      • Oikeustieteenylioppilas

        Joko ne eläkeliiton asiat ovat kunnossa?


      • tahtoovanhakintanssia

        Tuosta en tiijä mittään... mutta eläkeliiton orkesterivalinnat on olleet tosi onnistuneita--- ottakee oppia muutkin eläkeläisjärjestäjät niin tupa täyttyy. Useimmat meistä kävijöistä ei tule tansseihin poliittisen tai muun aatesuunnan mukaan vaan mukavan tanssi-illan toiveissa.


      • Tuiskutukka

        juuri näinhän se on "nykyaikana", eiköhän sinne pitäisi mennä siellä mielellä,että pidetään hauskaa,eikä minkään aatesuunnan mukaan.Orkesterivalinnoista voi monta mieltä,kaikki ei voi miellyttää kaikkia,mutta annetaan kaikkienkukkien kukkia.


    • tässäpätätä

      Hyvin ilkeä piirre on näissä eläkeläisten tansseissakin se, että miehet hakevat sieltä itselleen seksi seuraa ei tanssiseuraa. Naimisissa olevatkin vonkaamassa ja kohta vuosikymmenet elämänkumppanina ollut saa lähteä ja kaikki mikä on ollut pirstotaan. Eli vanhana partana lähdetään etsimään elämällä uutta suuntaa, ikävä kyllä hukkaviivan ohjaamana. Moni onnistuu, moni aika nopeasti monttukuntoon. Eli tanssin sun kanssasi hautaan.

    • Sipittääjoukolla

      Saamani tiedon mukaan tansseja järjästää kepua lähellä olleva ryhmä, joka samalla tyrkyttää kepun jäsenkortteja.
      Sipilättäret liikkuvat aina hämärän rajamailla kuten koko ryhmittymä, iso ässä mukaan lukien.l

      • Taivutus

        Mie oon käyny kaikkien järjestäjien tansseissa. Oon tietysti ollut mieheni mukana. Mukavaa ollut. Kyllä varmaankin alussa pitää ittensä tehdä jollakin tavalla näkyväks. Käyvä reilusti hakemassa niitä yksinäisiä istuvia niin varmasti jo seuraavalla kerralla sinnuhii haetaan.


      • kellohameheilahtaa

        Just näin. Ole itse aktiivinen ja hae oman sukupuolesi hakuvuorolla. Nainen, jos olet hyvä tanssimaan pyydä toinen tanssia taitava nainen pariksesi-- toisen teistä on kyllä sitten osattava mennä miehen askelin ja viedä. Kyllä sitä liikunnan / musiikin hurmaa saa niinkin ja voihan sitä niin tulla nähdyksikin ja haetuksi jatkossa. Yksi toivomus mulla olisi, että nopeasti tanssivat saisivat tilaa ns. ulkokehältä esim. hitaassa valssissa ja fiilistelijät tanssisivat keskemmällä. Kädenalitansseista ollaan monta mieltä, mutta minusta esim. rumba, jive ja cha-cha ovat niin kivoja tanssia, että toivoisi niiden musiikin soidessa pikkuisen tanssitilaa siitä keskilattialta. Niitä kaikkiahan voi mainiosti mennä foksin askelin ja menisitte silloin siellä ulkokehällä kun kaikkien meno on hitaampaa. Yhteispelillä ja muut huomioiden tanssi sujuu ja kaikki ovat tyytyväisiä. Taidan olla niitä tanssiparketin suurkuluttajia ja suosittelen mukaan tuloa kaikille halukkaille.


    • tanssiapolitikoimatta

      Kuinka kauan pitää käydä, että korttia tarjotaan... yli viisi vuotta olen siellä melkein joka viikko käynyt, enkä ole kyllä huomannut merkkiäkään tällaisesta, ei Sipilä eikä edes Paavo ole ollut millään lailla esillä...tanssista on kyse ja vielä järjestettynä niin halvalla, ettei voittoa taida tulla eikä varmaan ole tarkoituskaan. Parinvaihdotkin taitavat tapahtua ihan muilla foorumeilla kuin tuolla nuorisotalon tansseissa.
      Käy katsomassa äläkä usko huhupuheisiin.

      • niinvaanon

        Tällä kirjoittajalla oli omakohtaista kokemusta. Ihan samaa mieltä olen itsekkin, huhupuheet sitten erikseen


      • valivalivalivali

        Niinpä se on, mutta on jäpikkäitä, joiden pitää aina valittaa joka asiasta.
        Se vielä puuttuisi, että tanssipaikalla pitäisi esittää jonkun puolueen
        jäsenkortti, onneksi näin ei ole Nuorisotalolla.
        Hyvä, että on innokkaita talkoolaisia järjestämässä tanssihaluisille
        mieluista liikuntaa.
        "Usko puolet mitä näet, älä mitään mitä kuulet,.....".


    • Humikosanvaisanoikohum

      Uskaltaako sinne tulla tavallinen valssaaja, vai onko siellä edustettuna nämä tanssikoulun käyneet käenalitanssijat. Siinä ei tavallinen tallaaja ilikiä lähte parketille ollenkaan, kun nämä esittää parastaan. Mitenkä on? Kertokaa, ketkä siellä käy.

      • eekuntanssimaan

        Käy katsomassa. Monen ikäistä ja monella tyylillä tanssijaa siellä on. Hyvin on sopinut mukaan. Eniten soitetaan yleensä foksia, tangoa, valssia ja uudempana rumbaa/boleroa, joka on siitä hieno, että voi tanssia tunnelmoiden ihan vain peruskävellen tai kuvioin, jos haluaa. Kerran illassa jenkka,polkka ja lattareista cha cha, joskus salsa,jive,masurkka. Hidas valssi täyttää lattian ja sitä toivoisi enemmän soitettavan. Monille meidän ihanille lähiseutujen musikanteille voi hyvin esittää myös toiveita musiikista. Käenalitanssijat ei ole mitenkään "omineet" lattiaaa, vaan tungosiltoina vaihtavat esim. fuskun foksiin suosiolla. "Varo" vaan, ettei tanssi valtaa sinuakin niin, että tiesi vie kursseille. Niin kävi minulle.


      • Anonyymi
        eekuntanssimaan kirjoitti:

        Käy katsomassa. Monen ikäistä ja monella tyylillä tanssijaa siellä on. Hyvin on sopinut mukaan. Eniten soitetaan yleensä foksia, tangoa, valssia ja uudempana rumbaa/boleroa, joka on siitä hieno, että voi tanssia tunnelmoiden ihan vain peruskävellen tai kuvioin, jos haluaa. Kerran illassa jenkka,polkka ja lattareista cha cha, joskus salsa,jive,masurkka. Hidas valssi täyttää lattian ja sitä toivoisi enemmän soitettavan. Monille meidän ihanille lähiseutujen musikanteille voi hyvin esittää myös toiveita musiikista. Käenalitanssijat ei ole mitenkään "omineet" lattiaaa, vaan tungosiltoina vaihtavat esim. fuskun foksiin suosiolla. "Varo" vaan, ettei tanssi valtaa sinuakin niin, että tiesi vie kursseille. Niin kävi minulle.

        Niin kävi naapurille. Tanssikursseilla uusi tanssipartneri valtasi mielen ja vei miehen mennessään.
        Kyllä se hinku ja halut on jotka ikämiehiä hyppyyttää eikä liikunnan ilot.


    • tanssooja

      Kyllä minä yllätyin tulessani Iisalmen asukkaaksi,vieläkö on maassamme ,näin typeriä ihmisiä jotka elävät poliittisesti viisikymmen lukua? enpä ole tavannut sen parempia ihmisiä, kuin muuallakaan. Olin vasemistolainen ja olen vieläkin. Taakkaksi sitä ei muualla huomattu. Täällä olen merkattu!!! Tanssin kuitenkin loppuelämäni ja menen milloin huvittaa ja menen kenen tansseihin haluan. Voi pyhä yksin kertaisuus?

    • UhkeaIeidi

      Minulla niin kova haku että piti ottaa citymarketin lihatiskiltä vuoronumero automaatti suununtaiksi lainaksi , kun kaupassa eivät sitä sunnuntaina tarvii.
      Nyt voi useampi ukko tirkistellä minun tissijen väliin en tiedä onko niillä taskussa kuuden patterin taskulamppu vai mikä mutta hyvältä tuntuu

    • ViriiliWaari

      Laita mummeli Jutta Urpilaisen verkkosukat jalkaan ja vähän vaan pimpin päälle yltävä minihame niin johan haku paranee.Wirii

    • eläkeläismummeli

      Tuntuupa hupaiselta puhua jäsenkirjasta. Olen eläkkeelle jäädessäni liittynyt eläkeliittoon juuri siksi että se on täysin politiikasta vapaa, siellä ei saa millään tavoin puhua politiikasta ja harrastusmahdollisuuksia on monen monenlaista, onhan eläkeliitto Iisalmessa suurin ryhmä lähes 1000 eläkeläistä. Asia jonka opin eläkeliitosta, ei saa puhua politiikasta, uskonnosta eikä juoruta. Tanssit viikonloppuisin mukava ja virkistävää liikuntaa. Jokainen tanssii oman oppinsa mukaan. Kun käyt useammin naama tulee tutuksi ja sinua haetaan ja jos olet nainen muista myös naistentunnilla hakea miehiä, kyllä mies hakee sinua. Perjantain tanssikurssi on upea liikuntatapahtuma ja saat tuttuja ja niitä sunnuntai- tai lauantai-illan tanssittajia. Ja ei kun menoksi.

    • puumaukko

      Joku peräkammarin paskalle haiseva nulikka on etsimässä äidinkorviketta...mutta äidinvaistoillakin on rajansa :)

      • Anonyymi

        Onneksi ei enää kukaan kirjoita tälle palstalle tyhmiä. Onpa tullut tosi typerää juttua monin paikoin. Eletään
        koronan jälkeistä aikaa ja toivotaan sunnuntai tanssien jatkuvan kun ne syksyllä alkoivat.
        .


    • EläkeliitonBerne

      Anne BERNERI Tullee Syksyllä tiet kestää vai mitä maksajat.

    • Anonyymi

      Ja höpö höpö...

    • Anonyymi

      Kyllä huonolta näyttää tanssien jatkaminen Nuorisotalolla Iisalmessa,väkeä on vain kourallinen,kun muistelee menneitä vuosia,porukkaa oli tupa täynnä.Ei minkään yhdistyksen varat riitä peittämään kuluja,tarvitaan lipunostajia.Voimia kaikille järjestäjille,ketkä painitte näissä merkeissä

    • Anonyymi

      Kyllä huonolta näyttää tanssien jatkaminen Nuorisotalolla Iisalmessa,väkeä on vain kourallinen,kun muistelee menneitä vuosia,porukkaa oli tupa täynnä.Ei minkään yhdistyksen varat riitä peittämään kuluja,tarvitaan lipunostajia.Voimia kaikille järjestäjille,ketkä painitte näissä merkeissä. nimimerkki Tanssinhaluinen

      • Anonyymi

        Suurilta ikäluokilta hinku on sammunut. Kun ei jöpötä, niin se on siinä ja tanssit on tanssittu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      452
      2295
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2056
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1582
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1561
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1341
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1335
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      151
      1326
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      51
      1208
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1095
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      100
      1058
    Aihe