Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. Kiitos+kommentistasi.+Halusin+vain+tuoda+esille,+että+homot+voivat+itse+lopettaa+sen+sorron,+mitä+sanovat+kokevansa+evlut-kirkon+taholta.+Heillä+on+kaksi+vaihtoehtoa.+He+voivat+rekisteröidä+parisuhteensa+ja+erota+kirkosta.+On+vielä+kolmaskin+vaihtoehto:+he+voivat+perustaa+oman+sateenkaarikirkkonsa+ja+saada+siellä+kirkkovihkimiset.+Tämä+olisi+ollut+mahdollista+jo+vuonna+2017.+En+vain+ymmärrä,+miksi+yksittäiset+homot+ja+homomyönteiset+ihmiset+jäävät+kirkkoon,+jonka+kokevat+sortavana,+kun+kerran+homoille+on+olemassa+monta+eri+tapaa+lopettaa+sorron+alla+eläminen.+Minun+on+vaikea+uskoa,+että+kaikki+nämä+ihmiset+ovat+masokisteja+ja+saavat+itsensä+kiusaamisesta+jonkinlaista+tyydytystä.+Eihän+se+niin+voi+olla.Joka+tapauksessa,+tämä+väitetty+sorto+on+itse+aiheutettua.+Ja+luulenpa+että+itse+aiheutettu+sorto+ei+ole+sortoa+ollenkaan.
  2. "Eivätkö+fundamentalistit+silloin+myös+kiellä+Jumalansa+kun+kieltäytyvät+hyväksymästä+maailmaa+sellaisena+kuin+se+meille+on+luotu+ja+millaisena+se+meille+tieteen+silmin+näyttäytyy?"Totean+tähän+leppoisasti,+että+ei+kai+nyt+sentään.+Kristityt+eivät+kiellä+Jumalaansa,+jos+eivät+hyväksy+kaikkea+sitä,+mitä+ihmiset+sanovat+tieteen+nimissä.+Siinä+on+vaihtoehtoina+usko+Jumalaan+tai+usko+ihmiseen.+Jos+noin+niin+kuin+tiivistää+tätä+asiaa.+Tiedehän+on+aina+enemmän+tai+vähemmän+epätäydellistä.+Tieteilijät+itsekin+myöntävät+tämän+avomielisesti.+Sitä+sanotaan+tieteen+kehittymiseksi.+Uusia+"totuuksia"+löytyy+jatkuvasti,+ja+ne+korvaavat+vanhat+"totuudet".+Uusista+"totuuksista"+julistetaan+aina+suureen+ääneen,+että+nyt+on+vihdoinkin+löydetty+se+oikea+selitys+sille+tälle+tai+tuolle.+Sitten+jonkin+ajan+kuluttua+selviääkin,+että+se+selitys+olikin+aivan+väärä.+(+Minä+hiukan+liioittelen+tässä.+Älkää+ottako+liian+vakavasti.+Kyllä+ateistinenkin+tiede+on+jotain+hyödyllistä+ja+järkevää+keksinyt.+Se+johtuu+siitä,+että+Jumala+on+lahjoittanut+ihmisille+myös+järjen.+)Jumala+sen+sijaan+on+täydellinen.+Hänen+sanaansa+voi+luottaa+nyt+ja+tulevaisuudessa.+Kaikki+ihmiselämän+kannalta+tärkeimmät+ja+oleellisemmat+asiat+selviää+Raamatusta.+Sieltä+vaan+lukemaan.+Kyllä+se+siitä.+Usko+Jeesukseen+on+kaikkein+tärkein+asia.+Vain+se+pelastaa.+Ei+tiede+ketään+pelasta+tässä+samassa+merkityksessä.+Jos+esim.+katsotaan+aseteknologian+kehitystä,+niin+tiede+on+keksinyt+aivan+hirvittäviä+tapoja+tappaa+ja+kiduttaa+ihmisiä+ja+niitä+on+ihmiskunta+myös+käyttänyt+aivan+kaamein+seurauksin.+Ainakin+minun+mielestä.+Valistuksen+lähtölaukauksen+(+Ranskan+vallankumous+)+ensimmäinen+tieteellinen+keksintö+taisi+olla+giljotiini?+Ja+sen+jälkeen+ovat+ateistiset+tiedemiehet+keksineet+mm.+kaikki+kemialliset+aseet+ja+ydinaseet,+joita+on+edelleenkin+maailmassa+niin+paljon,+että+koko+maapallo+voidaan+tuhota+moneenkin+kertaan.+Joten+objektiivisena+loppupäätelmänä+toteaisin+vaatimattomasti,+että+jos+olisin+ateisti,+niin+kyllä+minä+miettisin+pari+kertaa,+ennen+kuin+kehtaisin+tästä+kaikesta+ihmisen+"viisaudesta"+ylpeillä.+Mutta+niinhän+se+on+monilla+uskovaisillakin+(+liberaaleilla+lähinnä+),+että+noukitaan+pullasta+ne+rusinat+oman+mielen+mukaan.+:)
  3. Kyllä+minä+muuten,+mutta+se+voitaisiin+tulkita+homojen+ihmisarvoa+alentavaksi.+Mutta+joskus+ennen,+kun+en+ollut+niin+kehittynyt+kuin+nykyään,+olen+laittanut+tänne+linkin+Yhdysvaltain+virallisen+kansallisen+jonkun+terveysministeriön+sivuille.+On+parempi,+että+itse+etsit+sen+ja+laitat+tänne.+Silloin+se+ei+ole+halventamista.
  4. Kaikilla+tiedemiehille+pitäisi+ensin+antaa+perusteellinen+perinteisen+kristillisen+teologian+koulutus+ja+lisäksi+heidän+pitäisi+olla+uskossa.+Sen+jälkeen+he+voisivat+tehdä+tiedettä+aivan+vapaasti.Mielestäni+ei+ole+syntiä+kieltää+nykyajan+tiedettä.+Sehän+pitää+sisällään+ateistisen+maailmankuvan+ja+on+siitä+lähtöisin.+Epäusko+on+synti,+ehkä+jopa+kaikkein+suurin+synti.+Sanoihan+Jeesuskin,+että+Herra+meidän+Jumalamme+on+yksi.+Ja+Jeesuksen+mukaan+ei+ole+suurempaa+käskyä.+"Minä+olen+Herra,+sinun+Jumalasi.+Sinulla+ei+saa+olla+muita+jumalia."+Se+on+ensimmäinen+käsky+Katekismuksessakin.Joten+ei+tehdä+tieteestä+Jumalaa.+Ei+kysellä,+onko+tieteen+palvominen+epäjumalana+jotain+sellaista,+jota+kristitty+ei+saisi+vastustaa.+Kyllä+saa+vastustaa+ja+pitääkin.Tieteen+tekemisen+lähtökohtana+pitäisi+olla+Jumalan+ihmeellisten+tekojen+tutkiminen,+Jumalan+viisauden+ja+suuruuden+esilletuominen+ja+Jumalan+ylistäminen,+eikä+ateismi+tai+epäjumalan+palvonta.+Silloin+kaikki+tieteen+hyvät,+ihmiskuntaa+hyödyttävät+keksinnöt+asettuisivat+oikeaan+kontekstiin.+Ne+eivät+enää+olisikaan+todisteita+vain+ihmisen+voimasta+ja+älykkyydestä,+vaan+ne+olisivat+Jumalan+lahja+ihmisille.+Se+myös+takaisi+paremmin,+että+tiedettä+käytettäisiin+järkevästi.+Onhan+se+ironista,+että+lääketieteen+kehitys+tekee+abortista+"turvallisen".+Ei+se+sille+lapselle+erityisen+turvallinen+ole.+Tai,+että+tieteellisesti+tutkitaan,+voisiko+ihmisen+ihosoluista+saada+tehtyä+lapsia,+esim.+homopareille.
  5. Homojen+kirkkohäävaatimuksille+on+toinen+täysin+kivuton+vaihtoehtoinen+ratkaisu:+ihan+ikioma,+rakastava+ja+armollinen+sateenkaarikirkko,+joka+ehdottomasti+hyväksyy+jokaisen+ihmisen+juuri+sellaisena+kuin+he+ovat.Sateenkaarikirkon+perustamisen+mahdollisuus+on+ollut+olemassa+jo+vuosikymmeniä.+Itse+asiassa+oma+uskonnollinen+yhdyskunta+olisi+voitu+perustaa+jo+samaan+aikaan+kuin+Seta,+vuonna+1974.+Seta+huolehtii+muista+asioista,+mutta+Sateenkaari-kirkko+huolehtisi+LGBTQ-ihmisten+hengellisistä+tarpeista.+Vuodesta+2017+lähtien+siellä+olisi+voitu+vihkiä+samaa+sukupuolta+olevia+pareja.+Sen+sijaan+tässä+on+nyt+sitten+kärvistelty+näiden+homoparien+kirkkovihkimisten+kanssa+kirkolliskokouksesta+toiseen,+vaikka+kaikki+niihin+liittyvät+homojen+identiteettiä+syvästi+haavoittavat+ja+alentavat+ihmisoikeusloukkaukset+olisi+voitu+välttää+aivan+helposti+ja+vaivatta+jo+vuosia+sitten.+En+kuitenkaan+syyllistä+homoja+tästä+passiivisuudesta.+He+ovat+pieni+vähemmistö.+Nopeammin+katseeni+kääntyy+homomyönteiseen+enemmistöön+ja+liberaaliteologisiin+piispoihin+ja+pappeihin.+Jos+kerran+asia+on+heille+niin+kovin+tärkeä,+olisi+kai+suoraselkäistä+rehellisyyttä+perustaa+oma+kirkko,+jossa+sitten+saa+tehdä+ihan+niin+kuin+parhaaksi+näkee.+Liberaalit+tahot+korostavat+puheissaan+rakkautta,+mutta+kaikkein+rakkaudellisin+teko+olisi+perääntyä+evlut-kirkosta+ja+perustaa+oma+sateenkaarikirkko.+Ei+lähimmäisen+rakastamiseen+kuuluu+vuodesta+toiseen+jatkuva+riidanpito,+painostus+ja+Raamatun+sanan+vääristely.