Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jerzunposti
profiilit
jerzunposti
jerzunposti
Vapaa kuvaus
It-tradenomi vuosimallia 2017.
Aloituksia
165
Kommenttia
283
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei kiertäminen vanilla niin kaukainen haave lopulta ole, jos olisi varaa siihen auton hankintaan ensin. Ja en ole vielä edennyt niin pitkälle, että olisi van - harrastajien foorumia löytänyt ongelmatilanteita varten. Sehän on järjestyksessä vasta sitten, kun on ensin itse hankkinut ja tuhtannut oman auton parissa jonkin aikaa?
On totta, että puretulla autolla voi olla vaikeampi ajaa, mutta purkamiseen voi ottaa kuitenkin tuntumaa ja sitä voi opiskella myös käyttöautolla? Erityisesti, jos on kiinnostunut itse huoltamaan auton vikoja, joita kuitenkin joka autoilijalle tulee eteen.
12.08.2013 12:25
No joo, kaikkea ei voi saada kerralla ja heti. Vosiin olla aluksi tyytyväinen siihenkin tilanteeseen, että saisin käsiini auton, jolla voisi ajaa.
12.08.2013 07:46
Todellako? Siihen sitten tyssää koulutukseen haku. Toisaalta, mulle paras vaihtoehto olisi suorittaa aikuiskoulutuksena oppisopimuksella autopurkajan ammatti, jos lopulta en muuta keksi. Tutkinto maksaa päälle 50 euroa.
12.08.2013 07:43
Olisin valmis hankalaan moottorin sijaintiin... jos keikallekin lähtee bändin kanssa, niin pakettiauto -malli voisi olla ihan sopiva ratkaisu.
11.08.2013 13:16
Haikailin juuri tänään aamulla kirjoittamassani viestissä Mustan Chevy Vanin perään. Kaikki näyttäisi olevan dieselillä toimivia. Periaatteessa pitäisi suosia uusiutuvien luonnonvarojen käyttöä, joten aloin etsimään tietoa biodieselistä. Tai no, Wikipediaa pidemmälle ei tarvinnut mennä, sitten sieltä lähes suoraan tähän keskusteluun. Wikipediassa kerrotaan, että monissa EU-25 -maissa saa ostettua biodieseliä huolto-asemalta, kuuluuko Suomi näihin maihin?
11.08.2013 12:24
No, kaikki ei käy syystä tai toisesta töissä, itselläni ei ole koskaan ollut sellaista työpaikkaa, mistä olisi maksettu palkkaa. Enkä edes etsi enää aktiivisesti työpaikkaa lopulta.
Ei kai auton rassaamisessa ainakaan alkuun niinkään tilojakaan tarvitsisi, taloyhtiön parkkipaikallakin voi jotain tehdä. Varmaan lähtisin liikkeelle kirjastosta, josta oikean korjausoppaan löytymisen jälkeen alkaisin päättelemään, missä järjestyksessä mikin osa pitäisi irrottaa moottorista riippuen siitä, mitä tarkoitus on tehdä. Se, että saa purettua koneen, ei välttämättä kestä kauaa, kuten sanoit, mutta se, että ymmärtää ja omaksuu sen, mitä on tekemässä, se voi viedä vähän kauemmin.Ammattipurkajaksi kehittyminen voi viedä aikaa?
11.08.2013 11:46
On kai siinä etunsa, jos käyttää jotain käännöspakettia, mutta itse suosittelisin käyttämään englannin kielellä ohjelmaa, erityisesti siinä tapauksessa, jos ei ammattisanasto ole hallinnassa!
Koska jos esimerkiksi ajautuu töihin, tai tulee eteen tilanne, jossa pitäisi jonkun ammattilaisen kanssa kommunikoida, niin voi tulla äitiä ikävä, jos on käyttänyt vallan suomenkielistä ohjelmaa, ammattikieli kun alalla on tavallisesti englanti.
11.08.2013 11:39
Mitä hyötyä Java - kooditiedoston EXE:ksi muuttamisessa on? Ala kun toimii siten, että jos on tarve, ohjelman voi uudelleenkääntää ihmisen ymmärrettävään muotoon, jonka jälkeen voi ohjelmoida oman päivityksen tekemään tarvittavat muutokset koodiin.
Paras uudelleenkääntäjä Java - koodille, mihin olen törmännyt, on Pavel Kouznetsov :in ohjelmoima Jad. Simppeli ja helppo käyttää, ja saa konekielisen koodin nopeasti ihmisen ymmärtämään muotoon.
10.08.2013 16:55
Tämä aihe oli tuossa etusivulla, joten otan kantaa nyt tähänkin, kun jonkin verran kokemusta.
Tosiaan jokin hyvä äänityssofta voisi olla hyvä startti olettaen, että on vermeet siihen pisteeseen saakka, että saa äänen tietokoneeseen sisään? Jostain syystä kaikkiin kannettaviin, jollaisia itsellänikin on kaksin kappalein, ei kumpaakaan saa ääntä esimerkiksi kitarastyrkkarista, tai ainakaan dynaamisesta mikrofonista sisään millään ilveellä.
Itse olen aikanani tehnyt äänityksiä n- Track -studio -ohjelmalla kokeiltuani eri ohjelmia. Demoversio ei maksa mitään, ja silläkin saa jotain tehtyä. Ammattilaiset tosin suosii Pro Toolsia, ja monet kaupalliset menestyslevytkin on lopulta tehty hyödyntäen Pro Toolsia. Hinta vain on vähän tyyris, joten jos on budjettistudio kotiin hakusessa, ehkä Pro Toolsin voi unohtaa?
Itse olen harkinnut hankkivani digitaalista tallenninta, jossa on usb - interface, eli saa koneeseen kiinni siten, että tiedonsiirto toimii raiturista tietokoneeseen ja päinvastoin, ja säätöjä voi rukata koneelta käsinkin kaksisuuntaisen tietoliikenteen ansiosta. Tallentimen mukanakin tulee audio - softaa, mutta useat ohjelmavalmistajat tukevat tallentimia. Tallennin on siitä mielekäs ratkaisu, että se kulkee helposti mukana, esimerkiksi bänditreeneissä.
Digitaaliset tallentimet ja vanhat analogiset moniraiturit (niitä ei edes enää myydä missään, paitsi käytettynä voi jostain saada?) jakaa äänityksiä tekevien harrastajien mielipiteitä. Olen keskustellut aiheesta muutamien harrastajien kanssa ihan kasvotustenkin, niin on tullut kommenttia, että tasokkaan tallentimen hinnalla saisi hankittua ensin tietokoneen, tarvittavan softan siihen, ja jotain muuta studiosälää, mutta itse koen tallentimen ratkaisuksi, joka voisi sopia omiin kotiharraste -tarpeisiini.
Minkälaisella budjetilla rakennat studiota? Jos ei tarvitse tietokonetta hankkia, eli jos on jo valmiina tehokkaampi kone, sillä voi päästä alkuun ja jos ajattelee tuollaista digitaalista moniraita - tallenninta, minkä saa koneeseen kiinni, eikä hanki esim. pro toolsia softaksi, voi 1000 eurolla saada jotain järkevästi aikaan? Jopa alle, sillä mitä olen katsellut hintoja, saisin haluamanlaiseni kokoonpanon Soitin Lainelta tai F- musiikista alle tonnillakin, tallennin 400-600 euroa, käytettynä vielä vähemmän, ja jos ei softaa osta, vaan käyttää loppu rahat muun sälän ostoon, itse tarvitsisin mikkitelineitä / mikrofoneja, ja okei, uuden kitaravahvistimen kahdella ulostulolinjalla. Sitä en ole laskenut tonniin mukaan. On vain niin tylsää ohjelmallisesti monistaa yksikanavainen äänitys kaksikanavaiseksi.
Tallenin + muu sälä poisluettuna Pro tools, niin aika lähelle 1000 euroa voisi olla hinta - arvioni sellaiselle kotistudiolle, jolla voi tehdä jopa kaupallisen tason levyjä ihan omissa oloissa, jos on mielenkiintoa ja on taitava. Ainakin demotason äänityksiin 1000 euroa kotistudioon on riittävä mielestäni.
08.08.2013 09:15
Kun olet itä - Suomessa, niin mikset samoin tein ottaisi ainakin alkeita haltuun venäjän - kielestä? Oma näkemykseni on se, että kieliopinnoista ei nyt ainakaan mitään haittaa myöhempää elämää varten ole.
07.08.2013 08:34
Itse olin Turussa ICT - laitoksella, ja siellä on luokkahuoneita, joissa voi käydä käyttämässä tietokoneita, eli ei ole pakko omistaa edes välttämättä omaa tietokonetta. Ja perusopintojen jälkeen koodausta on, ja ohjelmointi on yksi aika keskeinen osa koko alaa lopulta? Itsekin lopulta turhauduin opiskeluun osittain ohjelmoinnin tähden, vaikka sain ihan hyviä arvosanoja. Alkoi tuntumaan siltä, että ehkä olen väärällä alalla.
Eihän bändin rumpalillakaan välttämättä tarvitse olla omia rumpuja, että voi opiskella bändin kanssa yhteissoittoa.
07.08.2013 08:26
Itseänikin arvellutti ruotsin kurssit ennen korkeakouluopintojen alkua, mutta sain lopulta ICT - ruotsista kolmosen, eli opintojen ruotsi - osuus sujui voisi kai sanoa mallikkaasti.
Ei kannata ehkä poissulkeakaan parin viikon mittaista vaikka kesäkurssia ruotsista, sillä itse olin aikoinani abikurssilla kesän alussa ruotsini kanssa, ja tajusin siellä sen, kuinka systemaattista ruotsin kielioppi onkaan. Kirjoitin lukiossa lopulta 80 - pisteen ruotsin aineita johtuen kesäkurssista. Ruotsin kielioppi on helpompaa esimerkiksi englantiin verrattuna, ei ole niin paljon poikkeuksia esimerkiksi. Ylppäreissä en aivan yltänyt 80 - pisteen aineeseen, enkä uusinut ruotsia myöhemmin.
07.08.2013 08:21
Riippuu juu paljon opintojen sisällöstä, miten sijoittuu mahdollisesti työelämään lopulta. Itselläni kasvatustieteissä opintoja, ja koulutusalalta työkokemusta, että jos olisin jaksanut luonnontieteellisessä opiskella, olisin voinut hyvinkin työllistyä mm. koulutustehtäviin. Opiskelin siis luonnontieteiden maisterin tutkintoa toisessa korkeakoulututkinnossani. Aloitin korkeakoulutaipaleeni liiketaloudella, mutta se jos mikä oli turhauttavaa suorittaa AMK - tason liiketalous - opintoja.
Tekniikan alan koin ja koen siinä mielessä ikävänä, ja itselleni ei tuo tietokone - ala juuri soveltunut, sillä opintoihin sisältyy aika paljon mm. ohjelmointia, ja monet diplomi - inssin tutkintoonkin liittyvät asiat on jo niin moneen kertaan käännetty ja väännetty, että voi olla vaikeaa löytää järkevää aihetta esim. opinnäytetyöhön tai ainakaan itse en löytänyt alalta juuri mitään mielenkiintoista. Tietenkin opinnot voi muuttua mielenkiintoisemmiksi myöhemmässä vaiheessa, jos löytää oman kiinnostuksen kohteen sieltä, itse en löytänyt.
Tietenkin opinnäytetyön aihe ohjautuu aika pitkälle sen mukaan, mitä muita opintoja on suorittanut koulussa ja minkälaisen taustan muutoin omaa, sekin voi vaikuttaa. Mitä voi ikään kuin "tehdä".
07.08.2013 08:13
En ole datanomi, se on ihan turha tutkinto, maksimi on tietojenkäsittelytieteen tohtori datanomin papereilla, eikä datanomit työllisty mihinkään. Datanomit voi myös jatkaa tradenonimiksi, mutta nekään ei työllisty mihinkään, tradenomit on toiseksi suurin työttömien ryhmä kortistossa tilastojen mukaan. En ole edes koskaan harkinnut kyseistä ammattitutkintoa. Olen ihan yleissivistävästi yiopplias ilman ammattitutkintoa, ja voin hakea ylioppilastodistuksellani röntgen - hoitajan AMK - tutkintoon johtavaan koulutukseen. Sen voisi ainakin ottaa harkintaan.
07.08.2013 06:32
Juu, no ruoansulatuselimiä tutkittaessa käytetään bariumsulfaatteja liuotettuna nesteeseen, tämän olen opiskellut Wikipediasta tutustuessani tähän aiheeseen.
Omia makukokemuksia ei tiettävästi ole aineesta, ellei sitten joku ole huomaamattani sekoittanut sitä juomaani.
Ja mitä tulee säästöihin, eipä kai kenellekkään ole kynnyskysmys hetken epämiellyttävän maun kokeminen tutkimusta edeltävässä tilanteessa, mutta kun se on liiketaloudessa kylmä tosiasia, että pitäisi saada maksimaalinen hyöty entistäkin edullisemmin, ja vielä halvemmalla, jotta tuottoprosentti olisi mahdollisimman korkea. Sehän pätee vähän kaikkeen, ja sairaalat ja sairaala - osastotkin on periaatteessa liikelaitoksia. Tuskin sairaalan johdolla on sitä vastaan mitään, jos markkinoille ilmestyisi uusi kemiallinen yhdistelmä, joka leikkaa menoja?
05.08.2013 15:21
En haluaisi saivarrella, mutta eikö pelkkä "tyhjää parempi" ole ammattimiehelle sama, kuin "pelkkää tyhjää"... :) No, leikki sikseen, tässä puhutaan vakavista asioista!
05.08.2013 09:31
Se on kyllä ihan totta, mitä sanoit. BIOS - salasanat on helppo kiertää tavallisesti, mutta kyllä sitä kannattaa mielestäni pitää koneessa, sillä ainakin se hidastaa edes rahtusen tietoihin käsiksi pääsemistä, jos sen joutuu kiertämään. Eli lisää turvallisuutta!
En itsekään konetta lähtisi ostamaan pelkän BIOS - salasana -turvallisuus -aspektin ansiosta, onhan se omiaan tosiaan lisäämään vähän turvallisuutta, mutta lopulta aika hyödytön ominaisuus.
Tämä menee vähän aiheen vierestä, mutta kun varkaudet tuli puheeksi, niin onhan niitä saatavilla kannettaviin ihan fyysisiä varkauden - esto -rautoja. Eihän varkaita sellainen lukko pidättele, mutta sekin hidastaa toimintaa...
1. Salaa kiintolevyn tiedot.
2. Aseta BIOS - salasana
3. Hanki ja asenna varkauden - esto -rauta
Tuossa kolme pointtia, jolla saa vähän lisä - aikaa itselle, jos kone pöllitään.
05.08.2013 07:55
Ihan kivan oloinen toteutus! Pelin tekoäly ei tunnu ajattelevat yhtä siirtoa pidempään omaa valintaansa?
01.08.2013 16:51
Jos kaipaat vielä apua, tai haluat valmistakin koodia, ota rohkeasti yhteyttä sähköpostilla! Tämä on alaani, ja teen näitä tuntiveloituksella, kuten "Tori" - palstallakin olen ilmoittanut! Ota vaikka yhteyttä yksityisviestillä, tai sähköpostitse, niin järjestän sinulle kouluttavan scriptin ja annan tukea, kunhan hinnasta päästään yhteisymmärrykseen.
26.07.2013 09:53
Itse lähtisin lähestymään asiaa siten, että yrittäisin kirjoittaa varmaankin pienen koodinpätkän hyödyntäen String - metodeja. Esimerkiksi jos erottelee tekstin vaikka .split() - metodilla, tuloksena saadaan taulukko, jossa merkkijonot sijaitsee omissa alkioissaan ja seuraavaksi niitä onkin helppo käsitellä. Sitten voisi tehdä silmukan, joka esittää iframessa merkkijonoja halutun kappalemäärän riviä kohden.
Auttoiko?
26.07.2013 08:42
14 / 15