Vapaa kuvaus

GRRR!

Aloituksia

6

Kommenttia

304

  1. Suomalaisen asiakaspalvelun uudet tuulet, turvallisempaa tilaa musiikkiskenessä

    Emme voi tarpeeksi tähdentää sitä, että suomalainen musiikkialan asiakaspalvelu on ottanut jälleen uuden, progressiivisen jättiloikan turvallisemman tilan periaatteiden käyttöönoton muodossa. Tänään voit todellakin nauttia bändistäsi ilman pelkoa häirinnästä tai ilman sukupuolioletusten morbidia kauhua!

    Ja mikäli jotain epäilyttävää tapahtuu, niin henkilökunta on koulutettu havaitsemaan sääntojen rikkomisen, lopettamaan sen ja pitämään huolta siitä, että kokemus on varmasti kaikille paras mahdollinen!

    PalstaTrolli on mennyt keikalle kuuntelemaan musiikkia ja on samalla sopinut tapaamisesta viehättävän, nuorehkon naisen kanssa.

    PalstaTrolli saapuu paikalle ja huomaa hetken etsiskelyn jälkeen seuralaisensa ja menee tervehtimään häntä. Nainen valittavasti pelästyy ja silloin paikalle saapuu häirintäyhdyshenkilö tjsp.

    P*lluPoliisi: Meillä täällä on käytössä turvallisemman tilan periaatteet ja häirinnälle meillä on käytössä nollatoleranssi.
    PalstaTrolli: Niin?
    P*lluPoliisi: Siis ihmisten koskemattomuutta pitää kunnioittaa ja toista ei saa koskea ilman lupaa.
    PalstaTrolli: Jaha?
    P*lluPoliisi: Että ihmisiä ei saa täällä häiritä!
    PalstaTrolli: Koet tämän asian nyt ilmeisesti itsellesi todella tärkeäksi koska haluat kertoa siitä minulle näin perinpohjaisesti.
    P*lluPoliisi: (Hitusen ärtyneenä) Jätät nyt vaan ton naisen rauhaan, okei?
    PalstaTrolli: Ei ole okei. Olen melko varma siitä, että hän ei halua olla rauhassa. Tarkoitus on viettää iltaa yhdessä. Enkä myöskään koe erikoisempaa tarvetta keskustella sinun kanssasi tästä aiheesta.
    P*lluPoliisi: Joo, ja nyt sä sitten jätät ton naisen rauhaan tai sut poistetaan täältä.
    PalstaTrolli: (Naiselle) No haluatko olla rauhassa minulta?
    TosiKivaNainen: Een. Ei hän minua häiritse. Vähän vaan yllätyin.
    PalstaTrolli: (P*illuPoliisille) Melko selvää puhetta, joten ei muuta kuin hyvää illanjatkoa.
    P*lluPoliisi: Nyt sun, jätkä, pitää oikeasti uskoa!
    PalstaTrolli: Mitä ihmettä?
    P*lluPoliisi: Mä lähden just hakemaan järjestyksenvalvojat.
    PalstaTrolli: Mihin tämä toimintasi nyt oikein perustuu? Et kuuntele uhri-kuviteltua. Et välitä terveestä järjestä. Et edes oletettavasti noudata talon omia sääntöjä.
    P*lluPoliisi: Mikä vitt* sä luulet olevasi?!
    PalstaTrolli: Tuo kysymys pitää ennemmin kysyä sinulta. Voisi jopa olettaa, että häirintävastaavan tehtävä ei ole häiritä asiakkaita.
    P*lluPoliisi: Jumalaut*, jätkä!
    PalstaTrolli: (P*lluPoliisin käytös alkaa viimeinkin ärsyttää PalstaTrollia aika pahasti)
    PalstaTrolli: Taidatkin olla huoltopoliisista, sellainen sukupuolimoraalinvartija. Eiku nyt mä hokasin! Luulet olevasi Afganistanin sharia-poliisissa! Siellä ei saa olla muiden kuin suvun naisten kanssa missään tekemisissä!
    P*lluPoliisi: Mitä *****?! Nyt sä juippi lähdet ja ihan v***n äkäiseen täältä! (alkaa tulla päin)
    PalstaTrolli: SEIS! PYSÄHDY! (ottaa salaman nopeasti sopivan etäisyyden ja asennon, mistä on hyvä jatkaa tarvittaessa väkivaltaisen hyypiön hallintaan)
    P*lluPoliisi: *****! (Pysähtyy ja lähtee sitten aika äkäiseen paikalta ovien suuntaa, missä järjestyksenvalvojat pesivät)
  2. Suomalaisen asiakaspalvelun uudet tuulet eli asiakaspalvelutiskin jonotusjärjestelmä

    Olettehan huomanneet, kuinka asiakaspalvelu on vain parantunut viime aikoina.

    Esimerkiksi automaatista otettavat vuoronumerot asiakaspalveluun ovat vallan käteviä. Asiakkaat eivät pääse ikävästi painostamaan aspaa jonosta ja näin töitä voi tehdä mukavasti ilman pakkotahtisuutta. Tämä se on edistystä jos mikä!

    PalstaTrolli on mennyt huonekaluliikeeseen tarkoituksenaan hankkia nahkainen nojatuoli kryptaansa. Vanha kun on kestänyt vain kolmekymmentä vuotta ja on vaihtovalmis. Tämän teon tekemisen tarkoituksessa hän joutuu turvautumaan asiakaspalveluun, koska nojatuoli pitää erikseen tilata tässä värissä tai jotain sellaista.

    Koska PalstaTrolli on täysin pudonnut nykyajan kehityksen kelkasta, hän menee painamaan kosketusnäyttöä hellästi ja kuvittelee saavansa sieltä vuoronumeron.

    Luonnollisestikaan mitään ei tapahdu ja PalstaTrolli painaa uudestaan. Ja sitten uudestaan hieman voimakkaammin. Ja sitten uudestaan hieman voimakkaamiin ja pidempään. Ja lopulta kohtuullista kovemmalla voimalla ja pidempään. Myöskään nopeampi naputtelujen sarja eri kohtiin näyttöä ei tuota vuoronumeroa.

    Koska PalstaTrolli kokee, että hänen pitäisi kuitenkin mennä puhumaan aspalle, hän menee häiritsemään vapaata asiakaspalvelijaa ilman oikeaa vuoroa!

    PalstaTrolli: Hei! Mitenkähän tänne saa vuoronumeron?
    Aspa: (Näyttää todella ttuuntuneelta idiootteihin) No tuolta sermin takaa.
    PalstaTrolli: Niin, siellä on todellakin automaatti. Mutta miten siitä saa vuoronumeron?
    Aspa: (Pyörittelee silmiään) Painaa sitä kosketusnäyttöä kevyesti.
    PalstaTrolli: Hankala uskoa. Voisitko vaikka tulla...
    Aspa: (Tuijottaa hetken tonnin setelinä, kääntää sitten selkänsä kesken PalstaTrollin mölinän ja kävelee pois. PalstaTrollillahan ei ole mitään oikeaa asiaa tai edes vuoroa, kunhan sönkkää joutavia. Ei aspan todellakaan tarvitse kaikkea sietää)
    PalstaTrolli: Tämähän hyvin sujuu, kuka sitä nojatuolia nyt olisi halunnutkaan?

    PalstaTrolli poistuu liikkeestä yrittäen vielä kerran saada laitteesta vuoronumeron. Laite on kaatua, mutta numeroa ei vain tule.

    PalstaTrollin olisi todellakin pitänyt ymmärtää, että nykyaikana asiakaspalvelijoita tai henkilökuntaa ei saa häiritä työajalla, on heillä ihan oikeaakin tekemistä! Myöskään väkivaltaista käytöstä laitteita kohtaan tai väärään aikaan puhumista henkilökunnalle ei todellakaan tarvitse suvaita asiakkaalta!

    Mitä se nyt huonekalukaupalle kuuluu, jos aasiakas ei osaa edes kosketusnäyttöä käyttää? Sellaisilla aasiakkailla rupisine nojatuolihaaveineen ei ole enää nyky-Suomen dynaamisessa liike-elämässä mitään sijaa.

    Mistä saataisiin parempia asiakkaitta näiden vuoronumerojärjestelmää ymmärtämättömien, hmm, harvinaisempaa nahkan väriä vonkuvien typerysten tilalle?

    Ja kyllä kauppa saa valita asiakkaansa, ei se ole mikään ihmisoikeus saada ostaa nojatuoli huonekalukaupasta.

    Eikä tässä vielä kaikki, PalstaTrolli kirjailee valituksen aspan käytöksestä hävyttömästi kehoittaen "Hiomaan asiakaspalvelun raa'at timantit hieman parempaan asiakaspalvelulliseen särmään työnjohdollisia toimenpiteitä käyttäen". Siis mikä ihme tämä PalstaTrolli oikein luulee olevansa! Tyytyisi nyt vaan siihen mitä saa eikä olisi vaivaksi kaikille värivaatimuksineen.

    Tällaisille aasiakkaille ei todellakaan ole enää tilaa palveluyhteiskunnassa vuonna 2025!
  3. Toki huomasin, että se oli toivelista, siis jotain mikä olisi suotavaa ja toivottavaa.

    Riippuvuuksista tulikin mieleen, että et kai sinä ryõkäle tupakoi?