Vapaa kuvaus

Oon 22v miäs Turust, graafikko ja taiteilija, eli tiedän kaikenlaista kyseisistä aiheista :d
Myös kiinnostunut kaikenlaisista poliittisista ja yhteiskunnallisista aiheista.

Aloituksia

2

Kommenttia

33

  1. Ite+uskon+niin+että+ihminen+kuolee+vähitellen,+eikä+ihan+silleen+"naps!",+joten+osa+kuoleman+kokemuksista+voivat+jtnkin+liittyä+aivoihin+viellä,+kunnes+sitten+koet+sen+että+irtaannut+kehosta+ja+"leijut",+niin+se+liittyy+taas+henkimaailmaan+jota+emme+osaa+tieteellä+selittää.+Joissakin+lähteissä+rajakokemukset+ovat+sanottu+viellä+olevan+aivoista+peräisin,+mutta+toisaalta+senkin+uskon+osittain+liittyvän+henkimaailmaankin.
  2. Minua+ollaan+kiusattu+niin+kauan+kun+muistan,+olen+22+vuotias+mies+ja+tässä+minä+viellä+olen+vaikka+olen+kohdannut+samanlaisia+itsetuhoisia+ajatuksia!+Kiusaajien+takia+ei+kannata+koskaan+luopua+elämän+toivosta+koska+kiusaajat+ovat+täällä+maan+päällä+vain+aukomassa+muille+päätä+ja+yrittämässä+pilata+toisten+elämiä!+Haluatko+antaa+niille+sellaista+kunniaa+että+saavat+määrittää+sun+hyvän+olon?+Et!+Minua+ollaan+siis+kiusattu+ihan+hiekkalaatikkoikäisestä+tähän+päivään+saakka.+Iän+myötä+olen+oppinut+jättämään+kiusaajat+huomiotta+ja+pois+elämästä+omaan+arvoonsa.+Minulla+on+siis+kaksi+kertaa+tullut+itsetuhoiset+ajatukset+tässä+aikuisiällä.+Pääsin+niistä+pois+vain+kertomalla+lähipiirilleni+niistä,+myös+terpaiassa+olen+käynyt+puhumassa+näistä+asioista.+Kuitenkin+toivoni+elämässäni+piti+vahvana+usko+että+minua+todellakin+tarvitaan+täällä+ja+että+ne+jotka+kiusaa,+niin+kertoo+että+kuinka+vajaaälyisiä+itse+ovat.+Itsemurha+ei+siis+missään+nimessä+saa+olla+se+ratkaisu+juuri+sen+takia+koska+edes+kiusaajat+eivät+sitä+halua,+vaan+heidän+tarkoitus+on+koittaa+lytistää+ihminen+maan+rakoon+saaden+siitä+sairasta+nautintoa+tietämättä+mitä+se+voi+kiusatulle+eiheuttaa!+Erityisesti+kiusataan+erilaisia+ihmisiä,+esimerkiksi+niitä+jotka+jollain+tavalla+poikkeavat+perus+massasta,+esimerkiksi+lahjakkuuksillaan+ja+taidoillaan+tai+sitten+muuten+vaan+vähän+erilainen+luonne.+Kiusaaminen+on+ihmisen+tapa+yrittää+näyttää+kuinka+mahtava+on+ja+että+"mä+oon+sua+parempi+ja+sä+oot+muhun+verrattuna+täysi+nolla"+Tässä+vaiheessa+kiusaajat+todellisuudessa+näyttävät+että+kuinka+heikkoja+ja+yksinkertaisia+itse+ovat+kun+eivät+parempaa+keksi+kuin+koittaa+ratkaista+asiat+vain+yrittämällä+lytätä+toinen+maan+pienimpään+rakoon!Suosittelen+että+ottaisit+siis+asian+puheeksi+ja+et+missään+nimessä+edes+suunnittele+tuollaisia+itsetuhoisia+juttuja,+koska+olet+viellä+lapsi+ja+elämä+vasta+edessäpäin.+Uskon+että+varmasti+löydät+viellä+elämääsi+valon,+sillä+jopa+pilvisimmältä+taivaalta+tulee+aina+joku+valonpilkahdus!
  3. Olen+tuonut+terapiassa+tällaiset+ajatukset+esille,+koska+tuollaiset+asiat+ovat+oikeasti+liian+isoja+pitää+sisällään,+myös+tiedän+että+perheelle+ja+kavereille+voi+kertoa+näitä+asioita.+Sekin+että+saan+heistä+kaikista+myös+jonkinlaista+vertaistukea.+Sen+takia+terapia+on+todella+tärkeä+omasta+mielestäni,+koska+ei+aikuisilla+perheenjäsenillä+ja+kavereilla+ole+eikä+voi+olla+aikaa/resursseja+kuunnella+kaikkia+pahoja+oloja,+vaikka+haluaisivatkin!+Myös+itsekin+olen+kavereilleni+sanonut+että+kannattaa+mennä+puhumaan+ammattilaisille+murheistaan+kun+ovat+mulle+tulleet+jtn+pahoja+olojaan+puhumaan+ja+en+osannut+kaikissa+auttaa.Jostakin+syystä+kun+olen+maininnut+terapiasta+heille,+niin+ovat+ottaneet+sen+itseensä+ja+saaneet+herneitä+nenään,+jota+en+ymmärrä+koska+sanon+vain+ystävyyttäni+noin,+enkä+sen+takia+että+haluaisin+mtn+hulluna+pitää+heitä/ilkkua+heidän+pahaa+fiilistä.+Niin+kuin+mainitsin,+että+käyn+terapiassa+niin+tiedän+että+siinä+ei+ole+mitään+noloa+eikä+se+todellakaan+ole+mtn+pahaa+tarkoittavaa+että+ehdotetaan+terapiaa!+Päinvastoin+se+on+auttanut+mua+TODELLA+PALJON+koska+yhteen+aikaan+kartoin+ihmisiä+ja+erityisesti+välttelin+sosiaalisia+tilanteita+enkä+saanut+koulusta+kavereita+ja+söin+aina+yksin+koulussa.+Vieläkin+minulla+on+kynnys+kommunikoida+ihmisten+kanssa,+mutta+ei+läheskään+niin+ylitsepääsemätön+kuin+18+vuotiaana.+Nykyään+sosiaalinen+elämäni+on+ihan+ok+ja+olen+hyväksynyt+itsekin+että+saatan+olla+hiljainen,+koska+sekin+masentaa+ja+voi+saada+pahat+ajatukset+liikkeelle+jos+syyllistää+itseään+liikaa!Eli+miksi+nyt+sanon+näin,+niin+terapian+aloittaminen+voi+olla+todella+vaikeaa,+mutta+sitten+kun+sinne+menee+niin+sitten+muutaman+vuoden+jälkeen+jo+huomaa+että+on+edistynyt+PALJON+ja+että+on+parempi+ollakin+ja+voit+henkisesti+PALJON+paremmin!+Ja+lisäksi+tiedostaa+että+kuinka+paljon+oikeasti+katuisi+jos+ei+olisi+mennyt.Yksi+masennuksen+syy+voi+olla,+että+kokee+olevansa+yksinäinen+ja+että+on+vaikea+puhua+tunteistaan.
  4. Minulla+oli+kerran+itsemurha-ajatus+ja+olin+jo+lähellä+viiltää+ranteeni+auki.+laitoin+kaverellekin+jo+viestin+että+"mun+tekisi+mieli+hypätä+parvekkeelta+tai+viiltää+ranne+auki".+Menin+sitten+siitä+ekaksi+suihkuun+ja+sen+jälkeen+menin+keittiön+suuntaan+ja+suunnittelin+että+pistän+keittiöveitsen+ranteelleni+ja+koitan+pystynkö+viiltämään+ranteeni+auki.+Mutta+sitten+mulle+vaan+tuli+yhtääkkii+sellanen+"en+tee+tätä"+tunne+jonka+johdosta+sitten+otinkin+keittiöveitsen+sijasta+puhelimen+käteen+ja+soitin+siskolle,+menin+sinne+ja+sieltä+soitettiin+tyksiin.Menimme+samana+päivänä+sinne+tyksiin+siskon+kanssa+ja+puhuin+näistä+asioista+todella+avoimesti+ja+se+helpotti+pikkaisen,+mutta+silti+oli+pitkään+paska+olo+siitä+koska+ajattelin+että+"miten+voin+edes+suunnitella+tekeväni+itselleni+näin?!"Tilanteeseen+johti+se+kun+oli+sitä+ennen+olin+riidellyt+äidin+ja+siskon+kanssa+ja+molemmista+jäi+sellainen+olo,+että+olen+epäonnistunut+kaikessa+ja+että+olen+yksi+hiton+pahan+ja+negatiivisen+keskittymä.Nytten+olen+pystynyt+pitämään+ne+ajatukset+kurissa+vaikka+niitä+välillä+tullutkin,+olen+vain+ajatellut+että+"ne+ovat+vain+ajatuksia,+eivätkä+sitä+mitä+oikeasti+haluan!"+Nyt+enne+kun+kirjoitin+tätä+tekstiä,+niin+olin+aika+sika+masentunut+ja+oli+lähellä+että+ne+samat+ajatukset+tulevat+takaisin,+mutta+sain+sit+kuitenkin+koottua+itseni+ja+siirrettyä+ne+taas+sivuun!Itsemurha+ei+MISSÄÄN+NIMESSÄ+ole+se+ratkaisu+ja+ne+todellakin+ovat+negatiivisten+ajatusten+taakka+jotka+painaa,+joista+on+päästävä+PIKAISESTI+eroon+puhumaan,+eikä+missään+nimessä+pidä+odottaa+mtn,+vaan+silloin+pitää+hälytyskellojen+soida+ja+tiedostaa+tilanne+ja+sen+vakavuus.+Sillä+jos+edes+ajattelee+tuolleen,+niin+sitten+se+voi+viedä+kontrollin!