taruolento

taruolento profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.

Liittynyt 8v sitten
125 aloitusta · 1614 kommenttia
Joo mutta. Samaa mieltä mutta omani sai jatkuvia anaalirauhastulehduksia koko sen ajan kun imlantti oli voimassa. Sen jälkeen oli taas rauhallisempaa mutta nyt hieman ennen vuodenvaihdetta sai samaan vaivaan (juoksuaika ja lopetti syömisen) lääkekuurin joka kesti viikon ja sen vaikutusaika on 5 kuukautta. Eli loppuu touko-kesäkuun vaihtteessa. Ja taas sama juttu. Jatkuva anaalirauhasvaiva.

Eli tämä hormoonikuuri ei aiheuttanut sitä pelkoa minkä implantti teki. Sama vaikutus olisi leikkauksella. Tämä viikon kuuri olisi muuten hyvä mutta ne anaalit ovat kaiken aikaa. Samoin kuin oli implantin aikaan. Lääkekuureja ja tyhjennyksiä, osa niistä tyhjentyi itsekseen ja samoin on nyt.

Eli kaikki hormooneihin vaikuttava lääkitys tekee jatkuvaa ja toistuvaa anaalirauhasten tulehdusta. Mitäs sitten tehdään. Jaa kuka osaisi sanoa kun ei lääkärilläkään olle muuta ehdotusta.

Edelleen, jos lennetään kuuhun niin eläinlääketiede täytyy myöskin olla kehittynyt niin että tähän ongelmaan olisi vastaus.
Tilaan huomenna ajan pieneläinklinikalle. Siellä löytyy asiantuntijoita joka vaivaan.
Siellä on aikoinaan hoidettu sakumme paha epilepsia ja muutkin koirat. Sinne on vaan pitkät jonot mutta kannattaa odottaa.
Ei se loppunutkaan, pien huili vaan. Nyt söi taas toissapäivänä mutta muuten homma jatkuu kuin ennenkin. Tänään istuin sängyn reunalla niin se hyppäsi selkääni mitä se ei vielä koskaan ole tehnyt.
Annoin kyytiä kyllä ja uskon että se muistaa mutta kumpi on vahvempi, vietti tai käsky ettei hypitä mun selkään.

Tilaan maanataina ajan lekuriin mutta jos vaihtoehdot ovat implantti tai leikkaus ja niiden vaikutus (siis imblantin) on kokeiltu niin ei sekään houkuttele.
Nyt se arkuus mmikä sillä oli tulisi moninkertaisesti takaisin. Ainakin viimeksi kävi niin ja vaan odotin millon se hemmetin 6 kk tulee täyteen että koirasta tulee taas normaali.
Sen jälkeen ollaan eletty tähän asti normaalisti ja joskus olen huomannut sen enemmän kiinnostuneen esim. hajuista ja pelko että koira taas sekoaa on käunyt mielessä mutta niin ei ole käynyt,

Aikoinaan kun vanha sakuni 12 v rupesi tiputtelemaan verta soitin pieneläinklinikkalle
ja kävimme siellä ja koira sai yhden pistoksen. Se oli joku hormoonipistos ja ongelma loppui siihen. Sen eliaikana se ei enää uusiutunut.
Olen kysynyt monesta paikkaa että leikkaus tai imblantti ovat sama asia. Eli imblantilla voi nähdä millaiseksi koira tulee kun se on leikattu mm.

Nähty on. En tiedä mitä voin tehdä. Eikä nyt ole sellaista hormoonipiikkiä joka auttaisi koiraa kuukauden eteenpäin.

Jos olisin nuori jaksaisin mitä vaan niin kuin olen jaksanutkin. Ikä (69) ja sen mukanaan tuomat sairaudet ottavat osansa niin että jaksaminen on välillä vähissä.
Täytyi olla omaa pihaa kun se nyt korvaa syömisiään veden juonnilla ja käytän sitä nyt ulkona 4 kertaa päivässä entisen kolmen asemasta. Olisi helppo päästää se vaan pissalle pihalle.
Tänäänkin ollaan kävelty 2 tuntia ja hyväähän se tekee minullekin mutta välillä tuntuu että ei vaan jaksa.
Eikö kukaan tiedä mitään vinkkiä muita kuin em. asiat.