Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.

Aloituksia

125

Kommenttia

1614

1. Rikkaita+on+ollut+aina.+Ennen+vanhanajan+patruunat+ja+tehtaanomistajat+olivat+rikkaita.He+kuitenkin+rakennuttivat+työntekijöilleen+asuntoja+ja+pitivät+muutenkin+huolta.Perustivat+kouluja+ja+auttoivat+sairaita.Vanhoissa+historiallisissa+romaaneissa+nämä+sen+ajan+rikkaat+ovat+isossa+osassa+ja+uskon+että+siihen+aikaan+sen+ajan+rikkaan+ja+tämän+päivän+rikkaan+välillä+on+jäävuoren+kokoinen+ero,+siis+sen+vuoren+johon+Titanic+törmäsi.Tämän+päivän+rikkaat+eivät+köyhien+asioihin+kajoa+pitkällä+kepilläkään.Monet+tämän+päivän+rikkaat+ovat+perineet+eivätkä+itse+ansainneet+työllään.+Kaiken+voi+myös+laittaa+firman+piikkiin+jolloin+heidän+maksamansa+alv.+esimerkiksi+tulee+takaisin+pienen+viiveen+jälkeen.Arvostan+ihmistä+joka+on+omilla+avuillaan+rikastunut.+Kyllä+sellaisiakin+on.+Eli+ei+ole+ollut+mamma+eller+pappa+betalar.
  2. Itse+otin+riskin+ja+ostin+pienen+sekarotuisen+koiran+joka+on+tuotu+Virosta.+Sattui+vaan+netissä+silmään+ja+hain+koiran+pois.+Onnistunut+ostos,+syyskuussa+4+vuotta+täyttävä+kamu+on+ollut+täysin+terve.+Aiemmin+omistanut+sakuja+vuosikymmenien+aikana+useita.+Viimeinen+sakumme+kuoli+sairauteen+,+se+halvaantui.+En+jaksanut+enää+uutta+sakua+ja+olinkin+päättänyt+että+koirat+oli+nyt+tässä+kun+niitä+oli+aina+ollut,+välillä+kaksittain+ja+välillä+yksittäin.+Ikä+alkoi+painaa,+70+v.+häämöttää+ja+ajattelin+että+ei+tämä+koiratonkaan+elämä+ole+mistään+kotoisin.+Päädyin+sitten+tähän+pieneen+koiraan+kun+kuva+tuli+netissä+vastaan.En+suosi+Viroa+ostosmaana+mutta+koira+oli+jo+tuotu+Suomeen.+Tiesin+ottavani+riskin.+Niin+kuin+aina+se+oli+sirutettu,+rokotettu+jne.+Kuitenkin+vein+sen+täällä+heti+lääkärintarkastukseen+ja+lääkärin+mukaan+kaikki+oli+ok+ja+toivoi+että+saamani+paperit+ovat+aitoja.Ainakaan+tähän+päivään+mennessä+ei+ole+ilmennyt+mitään.+Ainoa+että+se+oli+mielettömän+arka,+pelkäsi+ihan+kaikkea.+Kun+kapeammalla+polulla+joku+tuli+vastaan+niin+painui+metsän+puolelle+ja+sieltä+se+sitten+katseli.Nykyään+enää+miehet+ovat+sellaisia+pelonaiheita.+Ei+nyt+painu+puskiin+mutta+ottaa+etäisyyttä++enemmän.Paljon+on+4+vuodessa+päästy+eteenpäin+ja+varmaan+jossain+vaiheessa+se+luottamus+miehiinkin+löytyy.Luonne+on+aivan+ihana,+rakastaa+periaatteessa+kaikkia+muita+paitsi+niitä+miehiä.+Tulee+toimeen+kaikkien+koirien+kanssa,+myös+kissat+eivät+aiheuta+hysteeriaa.Nyt+keväällä+kuljettiin+metsätietä+ja+koira+äkkiä+ottikin+pakkia+kolmisen+metriä+ja+haisteli+jotain+kiinnostuneena.+Odotin+aikani+ja+kun+lähtöön+ei+ollut+halukkuutta+menin+katsomaan+mikä+on+mielenkiinnon+kohde.Se+oli++tulitikkuaskin+kokoinen+tintinpoikanen+joka+läähätti+nokka+auki.+Onneksi+halusi+vain+haistaa+eikä+maistaa.+Toivottavasti+emo+tuli+pian+opastamaan+jälkeläistään.
  3. Jotain+tohon+tapaan.Usean++saksanpaimenen+jälkeen+ja+nuorimmaisen+halvaantuminen+ja+kuolema+oli+sellainen+että+en+ota+enää+koiraa+lainkkan.+Kuitenkin+sen+tyhjän+tilan+ja+ulkoilukavarin+puuttuminen+saivat+minut+harkitsemaan+uudestaan.Meni+neljä+kuukautta+ja+mietin+että+ehkä+vielä+yksi.+Olen+kuitenkin+parin+vuoden+kuluttua+70+vuotias+ja+ajattelin+että+en+jaksa+++aloittaa+alusta+sakun+kanssa.Niinpä+otin+sekarotuisen+pienen+koiran+jossa+myös+aimoannos+terrieriä.+Vaikka+saku+oli+iso+koira+ja+tämä+pieni,+nyt+kylläkin+keskikokoinen,+ei+tämänkään+kanssa+helpolla+pääse+.+Se+miellyttämisen+halu+sakussa+puuttuu+tältä+kokonaan..+Kun+ei+jotain+halua+tehdä+niin+ei+myöskään+tee.Tämä+on+superkiltti+niin+ihmisille+kuin+muillekin+eläimille,+kissat+ja+linnut+mukaanlukien.Sillä+ei+ole+ns.+metsästysvaistoa+joka+helpottaa+paljon.Se+palvoo+yhtä+ihmistä+ja+se+olen+minä.+Välillä+kun+lähdemme+lenkille+se+tökkii+kuonolla+esim+eteisessä++olevia+kumisaappaita.+Laita+nämä.+Kerran+kun+tökkiminen+osui+oikeisiin+kenkiin+ja+se+kelpasi+minulle+se+meni+olohuoneeseen+jossa+oli+tietokoneemme+ja+tuoli.+Nyt+tuolin+päällä+oli+villatakki+jota+en+nyt+kuitenkaan+halunnut.+Mielissään+oikeasta+kenkävalinnasta+se+siirtyi+repimään+villatakiani+tuolin+nojalta+että+ota+tämä+myös.Erittäin+kiva+koira+mutta+sakun+luotettavuuta+ym.+siitä+ei+saa-.+En+tosin+sitä+koskaan+odottanutkaan.+Jokainen+sakun+omistaja+tajuaa+sen.+Mutta+nyt+on+hyvä+näin.+Kiva+kun+on+nyt+tämä+joka+täyttää+syyskuussa+neljä+vuotta.
  4. Poikkeuksiakin+on.+Totuuden+nimessä+kaikki+eivät+ole+samaa+sorttia.+Nykyisessä+taloyhtiössä+asuu+mustalaisnainen+joka+on+aivan+tavallinen+ihminen.+Hänellä+käy+joskus+sukua+tai+tuttavia+kylässä+mutta+mitään+harmia+ei+koskaan.+Hän+käy+myös+töissä.+Eli+just+niin+kuin+mekin.Edellisessä+asuinpaikassa+asui+perhe+joka+sai+siellä+lyhyen+asumisemme++aikana+tyttären.++Heillä+oli+myös+pieni+koira.+Usein+ulkoilivat+perheenä,+en+tiedä+heidän+työnteostaan+mutta+mitään+harmia+eivät+koskaan+aiheuttaneet.On+ilo+tuntea+näitä+ihmisiä.+Mutta+tähän+kokemukseni+sitten+jääkin,+muista+en+tiedä.