Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
profiilit
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
125
Kommenttia
1614
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+paljonkin+tässä+iässä.+Menetin+nuorimman+poikani+mikä+oli+mielestäni+väärin.+
Olisin+halunnut+lähteä++hänen+siastaan++mutta+minua+tarvittiin+vielä..
Mieheni+aivoinfarkti+oli+se+juttu+ja+minua+tarvitaan+tämän+tiimoilta+nyt.+
Alan+itse+olla+vanha+että+kuka+sitten+hoitaa+nämä+lähimmäiseni+ja+huonossa+tapauksessa+vielä+minutkin.+
Suurin+huoli+on+minulla+kuka+pitää+huolta+minun+parhaimmastani+pienestä+koirasta+joka+rakastaa+kaikkia+ja+kaikki+tuntevat+sitä.+
Paljon+kysymysmerkkejä+ja+todellisuus+on+yhtä+epävarma+kuin+se+on+muidenkin+mielessä.
14.04.2021 23:21
Minäkin+olen+tuiki+tavallinen+nainen+mutta+jo+vanhus+lähes+70+vuodellani.
11.04.2021 00:04
Älä+otakaan+kun+et+ole+ruma.
10.04.2021 23:51
Mitäs+hölötät.+Ruotsin+kuolleisuus+on+meihin+verrattuna+dinosaurus+jos+me+olemme+hyttynen.+Haluamme+hyttysinä+pysyäkin.++Ruotsin+koronapolitiikka++meni+persiilleen+jo+alusta+lähtien.+Olen+onnellinem+että+en+ole+ruotsalainen.
10.04.2021 23:41
Kyllä+pitäisi+infota+samoin+kuin+kantiksienkin+tekemisistä.+Tuo+tuollainen+ei+ainakaan+lisää+matuihin++ymmärrystä+silloin+kun+he+syyllistyvät+rikoksiin.+Suomalaisista+oli+jo+kirjoitettu.+Olihan+kyseessä+törkeä+rikos.
08.04.2021 00:25
Ei+niin+sitten+mitään.+Mieheni+sai+aivoinfarktin+vajaa+viisi+vuotta+siten.+Oli+raskas+niin+että+toinen+puoli+halvaantui+mutta+ilman+mitään+kuntoutusta+ajan+kanssa+pystyy+kävelemään+mutta+juuri+muisti+ei+enää+toimi+sitäkään+vertaa+kuin+heti+infarktin+jälkeen.
Unohtaa+nykyään+aivan+jokapäiväisiä+sanoja+ja+pakkoliikkeet+yöllä+valvottivat+ensin+minua+mutta+nyt+olen+tottunut+niihin+noin+suurinpiirtein.
Kunto+on+huomattavasti+alaspäin.+Infartin+jälkeen+ei+ole+käynyt+kuin+kaupassa+autolla+joka+päivä+ja+saattaa+silloin+tällöin+käydä+nuoremman+poikamme+haudalla.+Laittaa+myös+ruokaa+ja+se+on+muistissa+niin+että+osaa+vielä+kaikkia+kaalilaatikosta+läskisoosiin.
Mutta+tavallinen+kommunikointi+on+vaikeaa.+Sanon+joskus+jotain+ja+kun+väitän+että+minähän+sanoin+niin+hän+ei+ole+kuullutkaan.
Ruoan+jälkeen+hän+istuu+tuolissaan+ja+katsoo+telkkaria+noin+klo+16+alkaen+siihen+asti+kun+tulee+nukkumaan.+
Olen+yrittänyt+alusta+asti+sanoa+että+kierrä+vaikka+kortteli+jos+et+muuta+liiku.+Ei.
Meillä+oli+vuokramökki+aina+koko+ikämme+siihen+asti+kun+hän+sairastui.+Hän+kävi+kanssani+vielä+pari+kertaa+mökillä+mutta+kun+viimeinen+saksanpaimenemme+jouduttiin+lopettamaan+tultiin+siihen+tulokseen+että+annetaan+mökki+pois.
Ajattelin+että+huilii+nyt+koiran+menetyksestä+joka+oli+paha+meille.+Sen+piti+olla+perheemme+viimeinen+koira.+Mutta+lähti+liian+aikaisin.+Ajattelin+että+vuokrataan+taas+mökki+kun+haavat+paranevat.++Minustakin+oli+kauheaa+olla+mökillä+ilman+koiraa+joka+meillä+oli+aina+ollut+yli+40+vuotta.
Mutta+nyt+on+niin+että+hän+käy+kaupassa,+laittaa+ruokaa+jos+tarvitsee+mutta+muutoin+istuu+pallissaan+klo+16-23+illalla.+Puhumiseni+hänelle+on+sellaista+että+minun+pitää+mennä+hänen+eteensä+että+hän+ylipäätään+noteeraa+meikäläisen.+
Nyt+yritän+sopeutua+siihen+että+mökkiä+ei+tule+(hän+ei+jaksa+ajaa)+mutta+pikkukoiran+otin+kuitenkin+että+olisi+joku+joka++kuuntelee.+Sille+puhun+kui+n+papupata+kotitöitä+tehdessäni+ja+se+seuraa+mua+kuin+hai+laivaa.
En+osaa+enää+ajatella+positiivisesti+vaan+yritän+ajatella+että+minun+on+jaksettava+ja+tavallaan+luotava+uusi+elämä+hänen+elämänsä+rinnalle.+
En+tiedä+miten+sen+teen+mutta+nyt+tajuan+että+näin+en+voi+jatkaa.+
Jotenkin+nyt+minunkin+elämääni+täytyisi+tulla+muuta+kuin+hän+ja+hänen+tarpeensa.
Jumalalle+kiitos+on+olemassa+kirjat.+Luen+kuukaudessa+iltaisin+noin+5-7+kirjaa+ja+kirjastoauto+käy+kulmillamme+vaikka+asummekin+Kumpulassa.
Nyt+juuri+olen+kyllästynyt+kaikkeen++mutta+niin+olen+monesti+muutenkin.+Näillä+mennään.
Hyvää+kevään+odotusta+kaikille!!!
07.04.2021 23:54
Eilen+loppui+nuoleminen.+Kahtena+päivänä+sukka+jalassa+ja+rasvaa+reilusti.
Syy+ell:in+mielestä+pitkään+jatkunut+märkyys.+Kuivaan+ja+jos+kuraa+niin+suihkutan+tassut+aina+ulkoa+tulon+jälkeen.
Nyt+siis+kävelee+normaalisti+eli++tilanne+ohi.
03.04.2021 14:31
No+aikamoista+sontaa+että+yhtiö+ei+näe+perinnässä+olevia+laskuja.
Ne+alkuperäiset+laskut+on+aina+löydyttävä+lähettäneestä+firmasta.+Nykyäänhän+firmat+myyvät+perintöyhtiöille+kaikenlaisia+laskuja+mutta+täytyy+alkuperäinen+vaikka+myytykin+lasku+löytyä+alkuperäiseltä+laskuttajalta.+
Ennen+vaikka+itse+töissä+ollessani+täytyi+meidän+reskontrasta+näkyä+mitä+on+laskutettu+ja+keneltä.+Ei+ole+noin+muuttua+että+alkuperäinen+laskuttaja+on+tietämätön+mistään.
Tuohan+olisi+jo+hyvä+huijauksen+paikka.
27.03.2021 23:30
Ehkä+nyt+palaisi+öljylamppu,+sähköä+kun+ei+ole.+Hevosella+kirkkoon,+reessä+hirventalja+jonka+jalat+roikkuvat+yli+reen+kaiteen.+Kulkuset+kilkattavat.+Jään+yli+matkaa+5+km,+kesällä+maitse+pidempi.+Yleensä+kuitenkin+soudetaan+tuo+matka.+Hiljaista+on.+Ei+kuulu+kuin+kulkusten+kilinä+ja+lintujen+äänet.+Elikot+myös+hoidettu+öljylampun+valossa.+Ukki+seisoi+aina+jalaksilla,+pelkäsin+että+putoaa,+ei+pudonnut+kertaakaan.+
Harmaa+pirtti,+alhaalla+jäevenrannassa+sauna.+Navetta+sun+muut+lähellä+pirttiä.
Vaihtaisin+vaikka+heti.
Noita+useamman+vuoden+kokemuksia+ei+voi+ymmärtää+kuin+vaan+se+joka+on+itse+kokenut.+
Tämä+ei+Impivaarassa+vaan+Kainuun+Järvelässä.
27.03.2021 23:12
Niin+Alkoissa+ei+virus+ole+levinnyt+mutta+aikamoinen+prosentti+sitä+juoneista+kyllä+ovat+levittäneet+virusta.+Mutta+tämäkin+ongelma+poistuu+kun+eivät+alko-päissään+pääse+juhlimaan.
27.03.2021 22:29
Mielestäni+alkoholi+ei+ole+välttämätön+ja+että+se+luetaan+elintarvikkeisiin+ei+mene+päähäni.+
Minä+ainakin+syön+muuta+kuin+alkoholia+ja+vaikka+siellä+joskus+käynkin+niin+voin+yhtä+hyvin+olla+käymättäkin.
27.03.2021 22:26
Joo+näin+on+ja+varsinkin+tässä+tautitilanteessa+ei+kun+takaisin+vaan.+Täällä+lisäävät+ostareilla+tautia+vähät+välittämättä+tilanteesta+ja+naureskelevat+kantaväestölle+jotka+kulkevat+maskit+naamalla.
Meidän+veronmaksajien+(siis+ainakin+minun)+pinna+alkaa++kiristyä+moisesta+paapomisesta.+En+halua+että+enää+yhtäkään+centtiäni+käytetään+maahanmuutajien+hyväksi+maksamistani+veroista.+Olisi+suomalaisillekin+sillä+rahalla+käyttöä.+Iso+se+ei+ole+muttta+pienistä+virroista+syntyy+jne.
27.03.2021 22:17
Totta+ja++olen+täysin+kanssasi+samaa+mieltä.+Mutta+tuskin+sen+ajan+Suomessa+oli+tällainen+ääliöiden+yhteisö+kuin+meillä+nyt.
Heidän+olisi+pitänyt+elää+silloin+niin+olisi+eri+ääni+kelllossa.
27.03.2021 21:42
Hei+ei+tartte+mitään+kuvia+laittaa+vaan+riittää+että+osaa+lukea+lehtiä+ja+jaksaa+kiinnostua+uutisista.
Joo+kyllä+usko+joutuu+koetukselle+yhteiskunnassa++jossa+tällaisia+ihmisiä+jotka+eivät+ymmärrä+mistään+mitään.+
Vastasin+vaikka+kommenttisi+oli+eri+henkilölle.
27.03.2021 21:39
En+ole+parempi+ihminen+mutta+tässä+sopassa+olen+tehnyt+niin+kuin+on+ohjattu.+Mutta+parempi+tässä+sopassa+kuin+nämä+hälläväliä+ihmiset+jotka+paskat+piittaavat+muista+ihmisistä.+Jos+kysymys+olisi+vain+heidän+omasta+terveydestään+niin+siitä+vaan.+Toivottavasti+eivät+löydy+teholta+yhteiskunnan+varoja+tuhlaamasta.
27.03.2021 21:31
Kotiaresti,+lämmitetty+koppi++ja+iso+munalukko+oveen.+Nythän+kait+ulkonaliikkumiskiellon+tullessa+poliisi+voi+puuttua+ja+puuttuukin+jos+näkee.
27.03.2021 15:03
En+aja+autoa+ollenkaan,+en+maskilla+enkä+ilman.+Maski+päähän+yleisissä+tiloissa+kun+niitä+alkoi+saada.
27.03.2021 14:44
Ainakin+varmuudella+Kainuussa.
27.03.2021 14:40
Tässä+asiassa+kannatan.
27.03.2021 13:25
Joo+toi+ihmisten+ymmärtämättömyys+on+kauhean+vaikea+käsittää.+Oikeasti+niin+uunoa+tyyppiä+ei+liene+oikeasti+olemassakaan.+Mielestäni+nämä+ihmiset+ovat+välinpitämättömiä.+Mitä+siitä+tulisi+jos+kaikki+ihmiset+toimisivat+vastaavasti.+Ei+yhtään+mitään.
Mielstäni+jotain+sanktioita+voisi+olla+heitä+kohtaan+jotka+eivät+piittaa.+Tällaisen+vakavan+asian+kanssa+pelleilijöille+ei+se+olisi+lainkaan+haitaksi.+
Mutta+eihän+sitä+voi+vaatia+mitään+kun+ei+ole+lakia+siihen+eikä+lakia+tähän.+Yksilönvapaus+kärsii+mutta+niin+se+kärsii+silläkin+ihmisraukalla+joka+taistelee+hengestään+teholla.+Ei+hänkään+tautia+vapaaehtoisesti+ottanut.+Vapaus+onmennyt+ja+ehkä+henkikin.
27.03.2021 13:25
31 / 81