Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.

Aloituksia

125

Kommenttia

1614

1. Kyllä+paljonkin+tässä+iässä.+Menetin+nuorimman+poikani+mikä+oli+mielestäni+väärin.+Olisin+halunnut+lähteä++hänen+siastaan++mutta+minua+tarvittiin+vielä..Mieheni+aivoinfarkti+oli+se+juttu+ja+minua+tarvitaan+tämän+tiimoilta+nyt.+Alan+itse+olla+vanha+että+kuka+sitten+hoitaa+nämä+lähimmäiseni+ja+huonossa+tapauksessa+vielä+minutkin.+Suurin+huoli+on+minulla+kuka+pitää+huolta+minun+parhaimmastani+pienestä+koirasta+joka+rakastaa+kaikkia+ja+kaikki+tuntevat+sitä.+Paljon+kysymysmerkkejä+ja+todellisuus+on+yhtä+epävarma+kuin+se+on+muidenkin+mielessä.
  2. Ei+niin+sitten+mitään.+Mieheni+sai+aivoinfarktin+vajaa+viisi+vuotta+siten.+Oli+raskas+niin+että+toinen+puoli+halvaantui+mutta+ilman+mitään+kuntoutusta+ajan+kanssa+pystyy+kävelemään+mutta+juuri+muisti+ei+enää+toimi+sitäkään+vertaa+kuin+heti+infarktin+jälkeen.Unohtaa+nykyään+aivan+jokapäiväisiä+sanoja+ja+pakkoliikkeet+yöllä+valvottivat+ensin+minua+mutta+nyt+olen+tottunut+niihin+noin+suurinpiirtein.Kunto+on+huomattavasti+alaspäin.+Infartin+jälkeen+ei+ole+käynyt+kuin+kaupassa+autolla+joka+päivä+ja+saattaa+silloin+tällöin+käydä+nuoremman+poikamme+haudalla.+Laittaa+myös+ruokaa+ja+se+on+muistissa+niin+että+osaa+vielä+kaikkia+kaalilaatikosta+läskisoosiin.Mutta+tavallinen+kommunikointi+on+vaikeaa.+Sanon+joskus+jotain+ja+kun+väitän+että+minähän+sanoin+niin+hän+ei+ole+kuullutkaan.Ruoan+jälkeen+hän+istuu+tuolissaan+ja+katsoo+telkkaria+noin+klo+16+alkaen+siihen+asti+kun+tulee+nukkumaan.+Olen+yrittänyt+alusta+asti+sanoa+että+kierrä+vaikka+kortteli+jos+et+muuta+liiku.+Ei.Meillä+oli+vuokramökki+aina+koko+ikämme+siihen+asti+kun+hän+sairastui.+Hän+kävi+kanssani+vielä+pari+kertaa+mökillä+mutta+kun+viimeinen+saksanpaimenemme+jouduttiin+lopettamaan+tultiin+siihen+tulokseen+että+annetaan+mökki+pois.Ajattelin+että+huilii+nyt+koiran+menetyksestä+joka+oli+paha+meille.+Sen+piti+olla+perheemme+viimeinen+koira.+Mutta+lähti+liian+aikaisin.+Ajattelin+että+vuokrataan+taas+mökki+kun+haavat+paranevat.++Minustakin+oli+kauheaa+olla+mökillä+ilman+koiraa+joka+meillä+oli+aina+ollut+yli+40+vuotta.Mutta+nyt+on+niin+että+hän+käy+kaupassa,+laittaa+ruokaa+jos+tarvitsee+mutta+muutoin+istuu+pallissaan+klo+16-23+illalla.+Puhumiseni+hänelle+on+sellaista+että+minun+pitää+mennä+hänen+eteensä+että+hän+ylipäätään+noteeraa+meikäläisen.+Nyt+yritän+sopeutua+siihen+että+mökkiä+ei+tule+(hän+ei+jaksa+ajaa)+mutta+pikkukoiran+otin+kuitenkin+että+olisi+joku+joka++kuuntelee.+Sille+puhun+kui+n+papupata+kotitöitä+tehdessäni+ja+se+seuraa+mua+kuin+hai+laivaa.En+osaa+enää+ajatella+positiivisesti+vaan+yritän+ajatella+että+minun+on+jaksettava+ja+tavallaan+luotava+uusi+elämä+hänen+elämänsä+rinnalle.+En+tiedä+miten+sen+teen+mutta+nyt+tajuan+että+näin+en+voi+jatkaa.+Jotenkin+nyt+minunkin+elämääni+täytyisi+tulla+muuta+kuin+hän+ja+hänen+tarpeensa.Jumalalle+kiitos+on+olemassa+kirjat.+Luen+kuukaudessa+iltaisin+noin+5-7+kirjaa+ja+kirjastoauto+käy+kulmillamme+vaikka+asummekin+Kumpulassa.Nyt+juuri+olen+kyllästynyt+kaikkeen++mutta+niin+olen+monesti+muutenkin.+Näillä+mennään.Hyvää+kevään+odotusta+kaikille!!!
  3. Joo+toi+ihmisten+ymmärtämättömyys+on+kauhean+vaikea+käsittää.+Oikeasti+niin+uunoa+tyyppiä+ei+liene+oikeasti+olemassakaan.+Mielestäni+nämä+ihmiset+ovat+välinpitämättömiä.+Mitä+siitä+tulisi+jos+kaikki+ihmiset+toimisivat+vastaavasti.+Ei+yhtään+mitään.Mielstäni+jotain+sanktioita+voisi+olla+heitä+kohtaan+jotka+eivät+piittaa.+Tällaisen+vakavan+asian+kanssa+pelleilijöille+ei+se+olisi+lainkaan+haitaksi.+Mutta+eihän+sitä+voi+vaatia+mitään+kun+ei+ole+lakia+siihen+eikä+lakia+tähän.+Yksilönvapaus+kärsii+mutta+niin+se+kärsii+silläkin+ihmisraukalla+joka+taistelee+hengestään+teholla.+Ei+hänkään+tautia+vapaaehtoisesti+ottanut.+Vapaus+onmennyt+ja+ehkä+henkikin.